מוכנים? חוץ מחזרה לעבודה במשרד, אלו התחזיות שלנו לשנה הבאה:

  1. התאוששות כלכלית לקראת סוף 2023/תחילת 2024 – ביחס למומחים האחרים, זו תחזית די אופטימית. האינפלציה בכל העולם עולה, ומנסים לרסן אותה באמצעות העלאת ריביות. כשמעלים ריבית, מצד אחד שווה יותר לחסוך, כי אתם מקבלים יותר תשואה עבור הפיקדונות שלכם בבנק (בישראל - סביב 4 אחוזים). מצד שני, קשה מאוד ללוות כסף. רק בשלושת החודשים האחרונים, המשכנתא של ישראלים רבים התייקרה במאות שקלים בחודש, מה שמקטין גם את ההכנסה הפנויה שלהם.
    ברקע גורמים להמשך והעמקת המשבר הכלכלי - המלחמה בין אוקראינה לרוסיה שלא נראה שהולכת להיגמר, המתיחות בין סין לטאיוואן, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, כאשר רק השבוע סין שלחה לשם עוד מטוסי קרב וספינות מלחמה והתפרצות הקורונה בסין – 250 מיליון חולים במדינה רק בשבוע האחרון. סין היא היצרנית הגדולה בעולם, ואם יהיה שם מחסור בכוח אדם ומפעלים סגורים, זה רק יגביר את עליית המחירים בכל העולם.
  2. הקריפטו יישאר בקיפאון - חסידי הקריפטו טענו שכשהבורסה נופלת, אנשים בורחים לביטקוין, כמו זהב. זה לא קרה, וזה הוכח בנפילות הגדולות של הבורסה במרץ 2022. 
    בנוסף, מחירי האנרגיה באירופה נמצאים בשיא, כשבשנה הבאה חשבון חשמל באנגליה אמור לטפס ל-4,262 פאונד בשנה, כשלשם השוואה בחורף 2019-2020 החשבון השנתי עמד סביב 1,000 פאונד. בשביל לכרות מטבעות קריפטוגרפיים, צריך הרבה אנרגיה. מחירי האנרגיה עולים וזה לא משחק לטובת העולם של הקריפטו, שהוא בנוסף גם תנודתי, נטול הגנה רגולטורית, עתיר מניפולציות ופשיעה ואין איפה להשתמש בו.
    ביטקוין, קריפטו (צילום: Freer, shutterstock)
    ביטקוין, קריפטו | צילום: Freer, shutterstock
  3. רכישות ומיזוגים בעולם הסטרימינג – עלויות התוכן רק הולכות ומאמירות, והן יעלו גם שנה הבאה. רוב הסטרימריות, כמו דיסני פלוס, מפסידות כסף, כאשר היחידה שמרוויחה בסוף 2022 היא נטפליקס.
    אגב, נטפליקס השיקה בחודשים האחרונים מנוי מוזל עם פרסומות, ובינתיים זה הולך לה גרוע מאוד. ענקית הסטרימינג מוצאת את עצמה מחזירה כסף למפרסמים, כי היא לא מצליחה למלא את זמני הפרסום. נראה כי המשתמשים של נטפליקס התרגלו לקבל מוצר בלי פרסומות והם מוכנים לשלם יותר כדי להמשיך לקבל אותו ככה.
  4. אפליקציות ג'נרטיב AI, בינה מלאכותית יוצרת – ב-2022 הכרנו פלטפורמות בינה מלאכותית כמו openAI, Glamda, AI21 Labs ועוד. זוהי שעתן של האפליקציות שמשתמשות ביכולות הבינה המלאכותית, בהן LENSA, copy.ai, jasper, וראינו רק את ההתחלה של זה.
    כל יום צצה לה אפליקציה חדשה שמציעה פיצ'רים, כמו לצבוע תמונות בשחור לבן, לקחת טקסט ולשים אותו בפה של דמות, להשתיל רקע אחר לתמונה ועוד - פעולות שהיו בעבר נחלתם של גרפיקאים. 
  5. המטאוורס לא יקרה גם ב-2023 - דוח של PWC ששאל מנהלים אמריקאים מצא ש-38 אחוז חושבים שהמטאוורס יקרה השנה, אבל אנחנו לא סבורים ככה. הסיבה העיקרית היא הצימוד בין משקפי ה-VR לבין המטאוורס, שיוזרים לא מוכנים לקבל. במטא חזו שבהורייזון, אפליקציית המטאוורס שלהם, יהיו חצי מיליון משתמשים בסוף השנה, ויש להם רק 200 אלף. השנה הם הפסידו 10 מיליארד על המטאוורס. בחברות אחרות,   המצב גרוע יותר. לעולם הווירטואלי של Decentraland יש רק 8,000 משתמשים בחודש בכל העולם.
    מארק צוקרברג עם משקפי VR של אוקולוס (צילום: David Paul Morris/Bloomberg via Getty Images)
    מארק צוקרברג עם משקפי VR של אוקולוס | צילום: David Paul Morris/Bloomberg via Getty Images
  6. לונג שוט: אפל תציג את היורש של האייפון - האנליסטים סקפטיים כי הטכנולוגיה לא מספיק בשלה, אבל טים קוק כבר הציג את האבטיפוס של משקפי המציאות הרבודה או מעורבת של אפל (AR) לדירקטוריון בנובמבר. מדובר במשקפיים שמציגים עוד שכבות של מידע על העולם האמיתי, וזה הרבה יותר הגיוני לשים אותם על הראש מאשר קסדת מציאות מדומה (VR).

 

משקפי אפל (צילום: Mr.Mikla, shutterstock)
משקפי אפל | צילום: Mr.Mikla, shutterstock

>> בזמן שעבדתם, פרק 113 - הכוכב קנה במיליון דולר והפסיד כמעט את הכול