אחרי שהשתלבו בבתי קפה ובמסעדות, בקרוב תמצאו גם רובוטים במגדלי מגורים ומשרדים בישראל. חברת ONE ROBOTIX (וואן רובוטיקס) וקבוצת אלקטרה הודיעו היום (א') על הסכם שחתמו, במסגרתו יופעלו לראשונה בישראל רובוטים כדי להעביר ולספק משלוחים לבנייני מגורים, מגדלי משרדים, בתי חולים, מלונות ועוד. זאת, בזכות העובדה שיתאפשר לרובוטים לעלות במעליות לצורך ביצוע המשלוח, דבר שלא קרה עד כה.

הרובוטים פועלים כיום כבר בעזריאלי ראשונים וגם בבניין איתריום ברמת גן. בנוסף, שלושה רובוטים מספיקים שירות רום סרוויס ברשת מלונות פתאל – במלונות לאונרדו נתניה, Nyx תל אביב ו-Nyx הרצליה. המטרה היא שהרובוטים, משלושה סוגים – temi (חברה ישראלית), yunji ובהמשך גם פודו, יפעלו בעשרות בניינים תוך שנה מהיום.

איך זה עובד?

הרובוט מתקשר עם לוח הבקרה של מעלית אלקטרה דרך ענן המחשוב. המעלית "יודעת" לזהות את המצב כאשר הרובוט נכנס אליה, ומשדרת לו את המידע לגבי הקומה שבה הוא נמצא והיעד אליו הוא ינותב. במסגרת המודל, קיימים גם פיצ'רים נוספים, כגון החזקה של דלתות פתוחות ומניעת כניסת הרובוט למעלית מלאה. כך, למעשה, רובוט שיזמין מעלית ויתברר שהיא מלאה, החיישנים שלו יזהו את הסיטואציה, והוא לא ייכנס למעלית, אלא ימתין למעלית הבאה.

רובוטים במעליות (צילום: באדיבות קבוצת אלקטרה)
צילום: באדיבות קבוצת אלקטרה

התקשורת בין הרובוט לנמען תתבצע בעזרת התראות, דוגמת ביצוע שיחת טלפון, הודעת SMS או הודעה באפליקציה ייעודית. כאשר יהיה מדובר, לדוגמה, במשלוח שחובה לוודא שהתקבל בידיים הנכונות - ישחרר הרובוט את החבילה רק לאחר הקשת סיסמה שהוגדרה מראש. הפעולה תתאפשר גם בכיוון ההפוך, כך שעובדי משרדים, למשל, יוכלו להעביר באמצעות הרובוטים חבילות או ציוד רלבנטי לקומות אחרות בבניין.

רובוט במעליות (צילום: ONE ROBOTIX)
רובוט במעליות | צילום: ONE ROBOTIX

בנוסף, אחת הפונקציות שפותחו היא ניווט וליווי מלא של האורח על ידי הרובוט מהלובי עד למשרד או הדירה המבוקשים, כשתוך כדי הליווי, הרובוט יוכל לשלוח SMS למארח כי יש לו אורח בדרך.