מטא עושה את זה שוב: ענקית הסושיאל של מארק צוקרברג בוחנת העתקה של הפיצ'ר המרכזי של הרשת החברתית הצומחת ביריל (BeReal) שכבר זכתה לכינוי "אנטי-אינסטגרם". דובר מטעם אינסטגרם שבבעלות מטא אישר בפני בלומברג כי החברה בוחנת אבטיפוס לפיצ'ר שיעודד את המשתמשים להשתתף באתגר צילום ושיתוף יומיומי תחום בזמן, בדיוק כמו בביריל.

ביריל החלה את דרכה ב-2020 וזכתה לפופולריות בארץ מוצאה צרפת, והשנה החלה לזכות לפופולריות גוברת בקרב סטודנטים אמריקאים. האפליקציה מעודדת את המשתמשים להעלות תמונות של רגעים בחיים האמיתיים שלהם במצב גולמי, נטול פילטרים וימוי. מדי יום האפליקציה בשעות משתנות מקפיצה למשתמשים התראה שמעניקה להם חלון של 2 דקות להעלות שתי תמונות - אחת מהמצלמה הקדמית ואת מהאחורית - שמתעדות מה הם עושים באותו הרגע, תוך שהיא קוראת להם להיות "אמיתיים".

הזמן הקצר המוקצב לצילום מאתגר את המשתמשים לזנוח את הפרקטיקות שהם מכירים מאפליקציות אחרות, המאפשרות להם לשנות או "לשפר" את עצמם או את הסביבה. האפליקציה מספקת חוויה גולמית יותר המשתמשים ועבור העוקבים שלהם. גם לייקים לא תמצאו שם..

בחודשים האחרונים זינקה ביריל לצמרת ההורדות בחנויות האפליקציות ולפי בלומברג היא אף סובלת מעומסים שגורמים לה לקריסות.

כעת נראה שבאינסטגרם לא נותרו אדישים לאיום הצרפתי. צילום מסך שהעלה לטוויטר המפתח אלסנדרו פאלוצי חשף כי אינסטגרם מקדמת פיצ'ר שקורא למשתמשים להשתתף באתגר בשם IG Candid בשעה אחרת מדי יום ולשתף תמונה במסגרת זמן של 2 דקות. דובר מטעם אינסטגרם מסר לבלומברג שהפיצ'ר הוא אבטיפוס פנימי שלא נבדק חיצונית.

אינסטגרם כבר העתיקה בעבר תכונות מקוריות ומצליחות שנולדו אצל מתחרות צעירות. כך החברה אימצה בעבר בהצלחה את פיצ'ר הסטורי שהמציאה סנאפצ'ט, תוך שהיא מעתיקה גם את שם התכונה. בהמשך, על רקע הנהירה של המשתמשים הצעירים בארה"ב לטיקטוק, על הסרטונים הקצרים שלה ויכולות עריכה הווידיאו המרשימות שלה, החלו ענקיות הטכנולוגיה לחקות גם אותה (כולל אפילו אמזון). אינסטגרם עצמה הציגה יכולות דמויות טיקטוק בתור אינסטגרם Reels, ובשבועות האחרונים מתמודדת עם ביקורת מצד משתמשים על כך שהיא הופכת דומה יותר ויותר לטיקטוק.