בעיית העוני בעולם ובישראל בפרט, היא אחת הבעיות המטרידות ביותר. לפי דוח העוני ואי השוויון של ביטוח לאומי לשנת 2020, חיים בישראל כשני מיליון אנשים מתחת לקו העוני, מתוכם כ-864 אלף ילדים.

לאור כל זה, לאחרונה החליטו מספר חברות הייטק להרים את הכפפה ולסייע למי שזקוק לכך ויזמו את אמנת ההיי-טק הישראלי. האמנה מופעלת על ידי עמותת "Clear Giving" שהוקמה על ידי אורן דוברונסקי - יזם הייטק  ומשקיע, שהחליט לקדם תוכנית ייחודית עבור האוכלוסייה הנזקקת בחברה הישראלית, יחד עם שותפים נוספים מעולם ההייטק. המטרה: להעניק ביטחון תזונתי למשפחות נזקקות בארץ להן ילדים עד גיל 18.

מייסדי האמנה, סיכמו ביניהם על מודל תרומה אחיד לכל החברות המצטרפות לאמנה. על חברה מתחייבת לתרום 40 שקל (סכום השווה לכארוחת צהריים אחת) בשם כל עובד בחודש – כל משפחה תקבל תווי מזון חודשיים בסך 700 שקל (סכום הנצבר מכל 17.5 עובדים). 

כל הכסף שנתרם מועבר ישירות למשפחות הנזקקות ועלויות התפעול מכוסות על ידי תורמים פרטיים נפרדים: "100 אחוז שקיפות, 100 אחוז תרומה".

החברות המייסדות של האמנה הן:  Monday, Jfrog, WalkMe, PapayaGlobal, eTORO, 10bis, Sunbit, HoneyBooK, Blue White Robotics, Big Panda 

יותר עובדים יותר משפחות שבעות 

"אנו מאמינים שכל חברת הייטק, מזערית או ענקית, יכולה לתרום 40 שקל  בחודש בשם כל עובד שלה בארץ", אמר דוברונסקי. "אנחנו קוראים לכל חברת הייטק ישראלית להצטרף לאמנה. ככל שיותר חברות יצטרפו, נוכל לעזור ליותר משפחות נזקקות". 

"אפקט התרומה הרחבה עומד להיות אדיר"

דן עדיקא, מנכ״ל חברת Walkme, המפתחת פלטפורמה שנועדה להדריך ולנווט משתמשים על גבי מערכות שונות בארגונם, מספר שהיוזמה נולדה מתוך רצון לגייס סכומים מכובדים שיסייעו למשפחות רבות. "גם אני וגם אורן נהגנו לתרום מכספינו האישי בעבר לטובת מטרה זו. בשלב מסוים, הבנו שזה אמנם נחמד אבל לא מספיק", ציין. "מטרת היוזמה היא לייצר אופציה לתרומה ישירה עבור משפחות עצמן. אנחנו מקווים שיצטרפו כמה שיותר חברות שיוכלו לסייע. אין ספק שאפקט התרומה עומד להיות אדיר". 

"מחויבות לא רק כלפי העובדים והלקוחות, אלא גם כלפי החברה הישראלית כולה" 

חברת "תן ביס" נרתמה גם היא ליוזמה החשובה – "אמנת ההייטק הישראלי", מתוך מטרה לסייע לשכבות החלשות בחברה ולהבטיח עבורן ביטחון תזונתי. "כחברה גדולה ומובילה, יש לנו את המחויבות לא רק כלפי העובדים והלקוחות שלנו, אלא גם כלפי החברה הישראלית כולה, כדי שיחד נוכל ליצור שינוי אמיתי ולהעניק לאלה שידם אינה משגת". אומר תומר פפר, מנכ"ל החברה.

ומוסיף: "מרגש לראות איך תעשיית ההייטק משלבת כוחות יחד בפרויקט הנפלא הזה, ואני מאמין שחברות נוספות יצטרפו בקרוב, כדי שנוכל להגדיל את מעגל ההשפעה והתרומה". 

תרומה ישירה ונטולת תיווך

"המטרה הכללית שלנו היא לסייע לאנשים להיות יותר בניהול הכסף שלהם ולהפיק ממנו את המיטב", אמר ארד לברטוב, מנכ"ל חברת הפינטק Sunbit. "כששמענו על המיזם, מאוד התחברנו לרעיון, מפני שהוא גם מתחבר לעולם הערכים שלנו, וגם כרוך בתרומה ישירה ונטולת תיווך – מה שאתה נותן זה מה שהנתרם מקבל. בנוסף, יש פה חיבור חשוב לחברה הישראלית ולהפיכתה לטובה יותר. מבחינתנו זו הזדמנות מצוינת לקחת חלק במיזם ולעשות שינוי". 

עד כה גייסה העמותה יחד עם חברות האמנה כ-2 מיליון שקל שחולקו לכ-600 משפחות נזקקות.כיום באמנת ההיי-טק הישראלית 10 חברות מייסדות שתורמות בשם 3,796 עובדים.

חברות שבחרו לנצל את כספי התרומה שלהם בצורה אפקטיבית ביותר תוך מתן ישיר למשפחות נזקקות ב -100% שקיפות 100% תרומה.