נראה כי טלגרם בוחנת דרך נוספת עבור אפליקציית ההודעות הסופר פופולרית להתחיל להכניס כסף. בודקי בטא עבור אפליקציית iOS של טלגרם הבחינו במשהו חדש בגרסה 8.7.2, סט חדש של מדבקות ותגובות אימוג'י שתוכלו לפתוח רק "על ידי הרשמה לטלגרם פרימיום".

טלגרם פרימיום, כמובן, עדיין לא קיים. אבל כרגע, משתמשים עם גישה ל-TestFlight של טלגרם ולשרת הטסטים שלה מסוגלים לשלוח זה לזה תגובות של לבבות מתפוצצים ורוחות רפאים מעופפות, מדבקה שבה ברווז צהוב חמוד הוא פשוט עצוב בצורה בלתי נסבלת, ועוד כמה חידושים. נראה שבסופו של דבר, אפילו הנמענים של ההודעות הללו יצטרכו את מינוי הפרימיום כדי לראות אותן; אם תשלח לאדם שאינו מנוי ברווז עצוב, הם יקבלו הנחיה להירשם.

אין עדיין מידע כמה יעלה מינוי הפרימיום, מתי (או אפילו אם) הוא יושק באופן נרחב יותר, ואילו תכונות אחרות עשויות להיות חלק מהמינוי. אבל למינוי כזה מצפים כבר הרבה זמן מטלגרם. המייסד פאבל דורוב אמר בסוף 2020 שכדי לא למכור כמו וואטסאפ או להיעלם כמו כל כך הרבה אפליקציות הודעות אחרות, "טלגרם תתחיל לייצר הכנסות, החל מהשנה הבאה". הוא התגרה בתוכנית לפרסומות בערוצים הגדולים של הפלטפורמה ואמר שטלגרם "תוסיף כמה פיצ'רים חדשים לצוותים עסקיים או למשתמשים בעלי עוצמה" שיבואו עם מחיר.

מהמעט שאנחנו יודעים עד כה, נראה שהגישה של טלגרם לתכונות בתשלום דומה למודל של דיסקורד של מוניטיזציה של הודעות. מינוי Nitro של דיסקורד עולה 10 דולר לחודש ומעניק למשתמשים חזקים יותר צעצועים לשחק איתם: יותר אימוג'י, רוחב פס טוב יותר לווידאו ואודיו, תגים ואווטרים משופרים ועוד. Nitro הוא לא משהו שמשתמשים צריכים כדי להשתמש בשירות, אבל הוא היה פופולרי מספיק כדי לשכנע את דיסקורד שזהו מודל עסקי לטווח ארוך.

דורוב גם הבטיח ב-2020 שכל החלקים של טלגרם שהיו בחינם - וכל החלקים המוקדשים להודעות פרטיות - יישארו בחינם. זה הטריק עם אפליקציות הודעות: הדרך להרוויח כסף היא לא להיכנס באמצע צ'אטים בין חברים אלא למצוא דברים אחרים למשתמשים לעשות באפליקציה ובעזרתה. זו הסיבה שרעיון "אפליקציית העל" בסגנון WeChat הוא רעיון כה פופולרי. וככל שטלגרם התרחבה לסטרימינג בשידור חי, צ'אטבוטים, מטבעות קריפטוגרפיים ועוד, סביר להניח שהיא תמשיך למצוא דרכים להרוויח כסף.

אבל להרוויח כסף מבלי לגרום למשתמשים להשתגע? זה יותר קשה. כאשר פרסומות החלו להופיע בערוצי טלגרם בסתיו האחרון, למשל, מחברים ומנויים כאחד התקוממו בצורה כה אגרסיבית עד שדורוב אמר שטלגרם תמצא דרך לכבות אותן. ייתכן שהשבתת פרסומות תהיה חלק ממינוי הפרימיום. ובכל זאת, עם יותר מ-500 מיליון משתמשים בפלטפורמה, ייתכן שטלגרם תצטרך לשכנע רק אחוז קטן להירשם כדי להפוך לעסק הרווחי שדורוב תמיד אמר שהוא רוצה להיות.