הצעת החוק החדשה שיכולה לשנות את הכללים ברשת: מחוקקים אמריקניים הגישו אמש (רביעי) הצעת חוק שנועדה להקל על חברות החדשות ומו"לים בארצות הברית לנהל משא ומתן קולקטיבי עם גוגל ופייסבוק על המחיר עבור התוכן שהן מייצרות ושמשמש את גוגל במנוע החיפוש ואת פייסבוק ב"ניוז פיד".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מי שהובילו את הצעת החוק הם הסנטורית איימי קלובצ'ר וחבר הקונגרס דיוויד סיסלין. גם הסנטור ג'ון קנדי וחבר הקונגרס קן באק הביעו תמיכה בהצעה, והיא בחסות המפלגה הדמוקרטית והרפובליקנית כאחד - כלומר זוכה לתמיכה רחבה בגבעת הקפיטול. "הצעת חוק זו תעניק לעיתונאים ולמו"לים מקומיים וחרוצים את היד המסייעת שהם זקוקים לה כעת, כדי שהם יוכלו להמשיך ולבצע את עבודתם החשובה", אמר סיסלין.

מהלך החקיקה האמריקני מצטרף לזה שנעשה במקביל באוסטרליה, ושהגיע לנקודת רתיחה לפני כ-3 שבועות לאחר שפייסבוק חסמה בצעד חריג ביותר את הגישה לפרסום חדשות במדינה דרך הרשת החברתית. אוסטרליה, כמו ארצות הברית, דורשת לחייב את ענקיות הטכנולוגיה לשלם לחברות החדשות במדינה בעבור תכנים.

גם קנדה מעוניינת בחוק דומה

מטרת הצעת החוק באוסטרליה היא לחייב פלטפורמות מדיה חברתית לשלם עבור לינקים לתוכן חדשותי, והסיבה לכך היא העובדה שהן גוזרות רווחים גדולים מהתוכן שיוצרים אחרים. גולשים רבים מגיעים לתכנים חדשותיים דרך הרשתות החברתיות או דרך מנוע חיפוש.

אמנם מדובר בחוק תקדימי, אך לא רבים הופתעו מהחקיקה הזאת שנועדה להסדיר את נושא הפרסום באינטרנט וזאת משום שפייסבוק וגוגל הן דואפול בתחום. אחרי אוסטרליה - וכעת גם ארצות הברית - גם קנדה הודיעה שבכוונתה להעביר חוק דומה בניסיון לאמץ מדיניות נוקשה יותר מול ענקיות הטכנולוגיה.