מסך המחשב הפך בשנים האחרונות לאיום הגדול ביותר על ערוצי הטלוויזיה. לא רק שצופים רבים נהנים מסדרות, תוכניות וסרטים באורך מלא שהורידו באופן פיראטי - בלי לשלם - אלא שהם אפילו אינם נחשפים לפרסומות, ומשאירים את יצרני התוכן בלי מקור הכנסה.

חברות הטלוויזיה בעולם מחפשות כבר שנים דרכים להגיע לצופה גם על גבי מסך המחשב, ולשכנע אותו לצפות בתוכן באופן חוקי. חברות הטלוויזיה המובילות בארצות הברית, אן-בי-סי, פוקס ואי-בי-סי הבינו שהמלחמה בגולשים הפיראטים נחלה כישלון חרוץ, והחליטו, במקום זאת, לספק שירות טוב יותר מההורדות הפיראטיות.

הן הקימו לפני שנתיים את שירות HULU, שמאפשר לצפות במגוון רחב של סדרות איכותיות מעשרות ערוצי טלוויזיה תמורת חשיפה לפרסומות. השירות חסום בפני גולשים שאינם נמצאים על אדמת ארצות הברית.

רק שני דולר לפרק

במקביל, הן מאפשרות לצופים לרכוש פרקים של סדרות חדשות בעלות של כשני  דולר לפרק, ביום שלאחר שידורו בטלוויזיה, מהאתרים של אמזון ושל אפל. באחרונה בוחנת גם יוטיוב את האפשרות להציע את פרקים מסדרות טלוויזיה תמורת תשלום וללא פרסומות - אבל בצפייה ישירה, ללא הורדה של הקובץ.

אבל לא רק מסך הטלוויזיה מנסה להיכנס לתוך מסך המחשב. מי שרוצה להעביר את התוכן בכיוון ההפוך - לצפות בתכנים מהמחשב על גבי המסך הכי גדול בבית - מוצא מספר הולך וגדל של שירותים שעומדים לצדו. חיבור המחשב למסך הטלוויזיה הפך בשנים האחרונות לפשוט מאוד - חוט אחד יכול לעשות את זה עבודה.

אבל מספר הולך וגדל של מכשירים, המכונים "סטרימרים", מציע לעשות זאת באופן אלחוטי. כך למשל המכשיר של חברת נאוקום הישראלית מאפשר גישה לכל הסרטים והמוסיקה שעל המחשב מהסלון. הוא מוצע על ידי בזק ללקוחות קיימים במחיר של 1,224 שקל וללקוחות חדשים תמורת 684 שקלים.

המכשיר המתחרה Popcorn Hour A110 נמכר היום תמורת כ-1,300 שקל. האופציה המשוכללת והיקרה יותר היא להציב בסלון מחשב שמיועד לבידור עם מערכת ההפעלה הייעודית של חלונות מדיה סנטר, שמחירו יכול להגיע ל-3,000 שקל ואף יותר.