חברות התעופה זיהו את הנקודה הרגישה אצל הנוסע הישראלי - החלום להשתדרג למחלקת עסקים, וכך נפתחו מחלקות הביניים. בחברת אל על מציעים לכם לשדרג ל"מחלקת תיירים פלוס" ב-150 דולר לכיוון. אבל רק קרוב מאוד למועד הטיסה תדעו אם הצלחתם להתקבל למחלקה הנחשקת, אם בכלל.

"אפשר להירשם לתיירים פלוס רק אחרי שקונים כרטיס טיסה", אומר לנו מוקדן במחלקת ההזמנות של אל על. "זה על בסיס מקום פנוי. צריך להירשם דרך אתר האינטרנט, ובמידה ואתה מקבל אישור יוצרים איתך קשר שלושה ימים לפני הטיסה, ומודיעים לך שאתה במחלקה – בעלות של 150 דולר לכל כיוון".

אפשר לשריין מראש, כל מה שצריך זה להוסיף כסף

אם תתעקשו לדעת מראש ולהבטיח את מקומכם במחלקה המרווחת, תצטרכו לשלם והרבה. התעניינו בכרטיס טיסה לניו יורק שעלותו כ-1,400 דולר, וביקשנו לשריין מקום מראש ב"תיירים פלוס". אז הסתבר לנו שיש כרטיס טיסה שמבטיח מראש מושב במחלקה המיועדת, אבל הוא עולה 2,588 דולר.

פנינו גם לחברות התעופה הזרות. בבריטיש אירווייז נאמר לנו שזו מחלקה קיימת וההזמנה אליה היא לא על בסיס הכל פנוי. גם בדלתא הכיסא המרווח שלכם יהיה מובטח ב-120 דולר בלבד.

אז למה דווקא בחברה הלאומית שלנו הנוסעים צריכים לשלם הרבה יותר כדי לדעת בוודאות שיזכו לקצת יותר מקום ברגליים? אל על מבטיחה שיהיה שינוי בנושא בקרוב. "החל מה-30 ביולי בכוונתנו לפתוח את זה למעשה לכל תושבי ישראל, ועדיין לשמור על עדיפות מוחלטת ללקוחות מועדון היוקרה שלנו, חברי הגולד והפלטינום", אומר דויד מימון, סמנכ"ל מסחר באל-על.

אז חברות התעופה ימשיכו לפתות את הנוסע הישראלי לטוס איתן ובכמה שיותר כסף. רוב הנוסעים ימשיכו לנסוע במחלקת התיירים, ולפני שמשדרגים ופותחים את הארנק, כדאי לבדוק גם את האותיות הקטנות.

>> מטיילים אחרי צבא, מחזור 2012: לאן כדאי לנסוע וכמה יעלה לכם טיול של חצי שנה?