לא רק ארי פולמן יתמודד באוסקר שיתקיים בעוד 5 ימים. גם מעצב הקול ניב אדירי יתמודד על הפסלון, כחלק מצוות הפס-קול של הסרט המפתיע של השנה, "נער החידות ממומבאי".

הקולות, הצלילים, רעשי הרקע, וכל מה שהפך את נער החידות ממומבאי לסרט שבמהלכו אפשר כמעט להריח את העיר, יצא בעצם מחדר העריכה של ניב אדירי, לא רחוק מלונדון. "האתגר היה לבנות את מומבאי מחדש", מספר אדירי. "ולכן זה שכבות על שכבות ובאמת מאות ערוצים של סאונד שתהיה לנו שליטה בדיוק על מתי הצופר הזה צריך להישמע, מתי הטוסטוס יכול לעבור שהוא לא יפריע לסיפור".

אדירי, שחי כבר 9 שנים בבריטניה, זכה להיות חבר בצוות המצומצם שערך את הסאונד בסרט. מאות התכנית המפורסם של "מי רוצה להיות מיליונר", דרך שיבוץ השירים ועד אחרון שקשוקי הרכבת. עבודת נמלים ואמנות של ממש.

הצופרים, הכביסה, הריקשות המתגלגלות מהממים את הצופה בהמולה של מומבאי. אבל כמעט כל הסאונד הזה נוצר בכלל בחדר העריכה בלונדון. בשבוע הבא הוא יתמודד באוסקר בקטגוריית הסאונד. ניב מועמד בנוסף באופן אישי, לפרס עריכה מוזיקלית בטקס פרסי הסאונד האמריקני היוקרתי.

"אנחנו פה מתחבאים בחדרים שלנו. עושים רעשים כל היום. אין פה שטיחים אדומים. מבסוטים ממה שאנחנו עושים", אומר אדירי. "לקבל איזושהי חשיפה כזאת זה די מוזר וזה גם כיף. אנחנו באים בבוקר, עושים רעש כל היום בחדר מלא צעצועים והולכים הביתה. אף פעם לא קראתי לזה ממש עבודה ".