חברת התעופה אמריקן אירליינס מתכננת לצמצמם את הטיסות הבינלאומיות שלה בקיץ הקרוב בשל העיכובים באספקת מטוס הדריימליינר 787 החדש, כך דווח בוול סטריט ג'ורנל על פי גורמים שמכירים את האירוע ומסמך פנימי שהופץ בחברה. בתוך כך, מניית בואינג ירדה בכמעט 5 אחוז.

"בלי המטוסים האלה אנחנו פשוט לא נוכל להוציא טיסות כפי שתכננו או כפי שהוצאנו ב-2019", כתב בכיר בחברה במסמך פנימי. דובר של חברת בואינג ציין כי הוא מצטער על "ההשפעה על הלקוחות בזמן שאנחנו עובדים על חידוש האספקה של ה-787 החדשים".

אמריקן אירליינס הימרה על בואינג בניסיון להיחלץ מהחובות שנצברו בעקבות התפשטות מגפת הקורונה. מוקדם יותר השנה, כשממשלות רבות הטילו מגבלות על ענף התעופה, החברה האיצה את תוכנית הפרישה למטוסים הרחבים הישנים שלה והזמינה במקומם את הדריימליינירים של בואינג.

על פי הדיווחים הפיננסיים של החברה, החברה שקיבלה מטוס אחד בלבד, ציפתה עד סוף השנה ל-11 מטוסים נוספים. מאז שעצרה את אספקת המטוסים באוקטובר בואינג מתמודדת עם לא מעט פגמים בייצור. המלאי שלא סופק – של 100 מטוסים – שווה יותר מ-25 מיליארד דולר.

דובר בואינג ציין כי החברה ממשיכה לבצע את הבדיקות והתיקונים הנדרשים במטוסים שטרם סופקו וכי היא מתכוונת לקחת "את הזמן הנדרש כדי להבטיח שיתאימו לסטנדרטים של החברה".

לבעיות האספקה של בואינג יש גם השלכות על הספקים שלה, על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, יצרנית חלקי המטוסים האיטלקית לאונרדו ספא החליטה להוציא לחל"ת כ-1,000 עובדים במפעל בדרום איטליה שמתמחים בדרימליינר.

חברות התעופה יכולות לבטל ללא פיצוי הזמנות מטוסים אם החברה מאחרת ביותר משנה באספקה, כך שעד האחד באפריל, מכירות של כ-66 מטוסי דרימליינר נמצאות בסכנת ביטול. אדם המקורב לנושא אמר לוול סטריט ג'ורנל כי בואינג כבר פנתה לחברות תעופה כדי לעניין אותן במטוסים שנבנו תחילה עבור חברות אחרות.

על פי מקורות, בכירים באמריקן אירליינס התקשרו לאחרונה לעמיתיהם בבואינג וציינו כי החברה עשויה לסגת מהזמנה של לפחות חלק מהמטוסים. מנכ"ל בואינג דיוויד קלאהן התקשר לנשיא אמריקן רוברט איזום והבטיח לו שבואינג תכסה את ההפסדים של החברה בעקבות העיכובים.