משבר האקלים הוא נושא שמטריד ממשלות ומומחים רבים בעולם. גם בישראל הממשלה החליטה להטיל מס פחמן להפחתת זיהומים והמגמה בכל העולם היא מעבר לאנרגיה ירוקה. אלא שהנושא גם מטריד את חברות הנפט הגדולות שחוששות מירידה משמעותית בצריכה, ממחקר חדש עולה שהן עושות שיווק אגרסיבי ברשתות החברתיות כדי להשפיע על דעת הקהל ולעכב את ההכחדה של השימוש בנפט.

מהמחקר, שפורסם היום (חמישי) על ידי ארגון influencemap, עולה כי מודעות פרסום במימון חברות הנפט הגדולות הגיעו בארה"ב בלבד ל-431 מיליון חשיפות בפלטפורמות של פייסבוק בארה"ב. למרות החשיפה הגבוהה, החברות השקיעו רק 9.6 מיליון דולר על המודעות. "חברות הנפט והגז פועלות באופן מתוחכם כדי לחתור תחת פעולות הממשלה לטיפול במשבר האקלים, שכוללות שימוש בטקטיקות מעודנות יותר", נכתב בדוח.

הנרטיב העיקרי שהעבירו חברות הגז והנפט היה מה שהוגדר על ידי החוקרים כ-"Pragmatic Energy Mix", מסרים שמקדמים את היתרונות והרווח בשימוש בנפט וגז כמקור אנרגיה, לפעילות יומיומית של האנשים.

הנרטיב הפופולרי השני היה בנושאים שקשורים בקהילה וכלכלה, הכולל מסרים המדגישים את התרומה הכלכלית של תעשיית הנפט והגז לכלכלה המקומית. עוד נרטיב פופולרי היה של פתרונות למשבר האקלים, שכולל מסרים שמדגישים את התפקיד של התעשייה בעזרה במציאת פתרון למשבר האקלים ובפעילות ידידותית לסביבה של החברות.