בצל רפורמת הבנקאות הפתוחה שיצאה לדרך והתפתחויות רגולטוריות נוספות, לשכת האשראי מבית dun&bradstreet השיקה את קפטן קרדיט - האפליקציה הראשונה והיחידה בישראל המאפשרת לכל משתמש לדעת את דירוג האשראי וריכוז נתוני האשראי שלו. 

מטרת הרפורמה  היא לעודד תחרות במערכת הפיננסית וכניסה של גופים חדשים לשוק האשראי. דירוג האשראי שמוצג באפליקציית קפטן קרדיט מתבסס על מאגר נתוני אשראי שהוקם ב-2019 ונועד לקדם את התחרות על צרכני האשראי. האפליקציה מאפשרת למשתמשים לראות מה הדירוג שלהם, ומאפשרת לכל אחד לראות את ההלוואות ואת ההתחייבויות שלו. 

מנתוני קפטן קרדיט עולה כי 70 אחוז מהציבור מעוניין לקבל כלים לשיפור ההתנהלות הפיננסית. כמו כן 60% הציבור יודע מהו דירוג אשראי, אך בהעדר כלי המשקף זאת, רק 18% יודעים מהו דירוג האשראי שלהם. צריכת האשראי של משקי הבית בישראל נמצאת בשנים האחרונות במגמת עלייה. רק ב-2021 לבדה שילם הציבור הישראלי 27 מיליארד שקל כריבית על האשראי שנטל. סכום זה צפוי לחצות השנה את רף ה-35 מיליארד שקל על רקע העלאת הריבית. על פי הערכות, כל משק בית צורך אשראי ישלם השנה בממוצע 1,900 שקל בחודש על האשראי שהוא נוטל.

משה ידגר, מנכ"ל קפטן קרדיט  (צילום: מיכה לובטון)
משה ידגר, מנכ"ל קפטן קרדיט | צילום: מיכה לובטון

משה ידגר, מנכ״ל קפטן קרדיט: ״אנחנו נרגשים להביא את מהפכת האשראי לכל אזרחי ישראל. לאחר שנים בהן דירוג האשראי האישי לא היה נגיש וידוע לציבור, אנחנו מנגישים אותו ומאפשרים להשתמש בו ככלי לשדרוג ההתנהלות הפיננסית. שוק האשראי משתכלל ובעקבות רפורמות רגולטוריות ובשלות של הציבור, השימוש בדירוג האשראי רלוונטי מתמיד. קפטן קרדיט גאה להשתמש בטכנולוגיה ובדאטה להעצמת הצרכן הישראלי ולהיות אחת מחברות הפינטק הישראליות הבודדות שפונות ופועלות בשוק המקומי, זאת הודות לשיתוף פעולה מלא והדוק עם בנק ישראל.  בימים אלו של חוסר וודאות פיננסית, אינפלציה מואצת וגל העלאות ריבית,  אנו קוראים לציבור לקחת את המושכות לידיו ולהשתמש במידע, שמהיום זמין בכל סמארטפון, על מנת לשפר את מצבו הכלכלי ולקבל את התנאים הטובים ביותר שמגיעים לו".