יהדות
תגובות (52 תגובות ב-25 דיונים)
25. צריכים לגייס חטיבת קבע חרדית
ולפני שאתם קופצים, תחשבו על זה: זה ייתן הכנסה קבועה לגיטימית ומכובדת להרבה מאד צעירים חרדים, זה ישחרר הרבה מאד כוחות מילואים שהליך הגיוס והשירות שלהם עולה הרבה יותר למשק ובכך יחסוך כסף למדינה, וזה יאפשר התחלה של סוג של גישור על המתחים הכלכך גדולים בחברה שלנו. ת'כלס, כולם מרוויחים רק שברור לגמרי מי לא רוצים ועוד יותר ברור מה יהיה מצעד התירוצים. תחשבו כמה עולה לגייס, לאמן להציב ולממן לוגיסטית וכלכלית גדוד מילואים בגזרה מסויימת., שנים עשר גדודים שונים בשנה. עכשיו תחשבו כמה יעלה גדוד קבע חרדי שלא מתחלף, ולא צריך עלויות שלישותיות ולוגיסטיות היסטריות כל חודש מחדש,,,וכמה ימי עבודה לא הולכים לאיבוד, וכמה כסף אלו שלא יצטרכו לשרת ייצרו במקום זה...
* שי   06/06/17 | 19:45
24. לשבת לקרוא ספר ולקבל כסף
הכל כלול גם לשבת על התחת כל היום גם לא לעשות צבא וגם לקבל כסף וואו!
* הכופר   29/05/17 | 23:10
ל24 שלא מבין בכלכלה
נראה לי 24 שאתה לא למדתה כלכלה ובכל זאת ננסה להסביר לך קצת א ב בכלכלה וכל זה על רגל אחת אז בו נתחיל מדינה כמו שלנו צריכה כסף שבא מחוץ המדינה דוגמה אדם שמרוויח וצובר כסף ובסוף טס לחול הורס לנו את הכלכלה כי את כספינו הוא מוציא למדינות אחרות עוד דוגמא מדינת ישראל משקיע הרבה כסף בטירות חקלאות כיון שזה כסף שנכנס לה מבחוץ עז כמו שהבנתה על רגל אחת שום אברך כולל לא חי מה600 שקלים שמדינת ישראל תורמת לו אלה הראש כולל דואג לו לתוספת מחול ואז אנו מכניסים כסף מחו"ל ואברך כולל בדרך כלל לא טס כמוכה לחול אלא הוא קונה חלב שנחלב בישראל קונה טיטולים שיוצרו בישראל וכו עכשו גם הגיע הזמן שאתה תתחיל ללמוד משהוא בחיים
* א   30/05/17 | 08:47
כדי להרצות על כלכלה ראוי להבין בכלכלה
קח לדוגמא חקלאי. הוא מגדל חיטה(שבסוף גומרת כלחם על השולחן שלך ובדרך מחזיקה את כל תעשיית המזון והשיווק), מקבל בתמורה אליה כסף, שחלקו הולך למדינה ברמה של מיסים, ובשאר הוא קונה דברים שעוזרים להחזיק עסקים אחרים שמשלמים מיסים על הרווחים שלהם וכן הלאה...בקיצור כסף שמניע כסף אחר. כשאברך מקבל כסף, הוא לא עובד, לא מייצר, וה600 שקל האלו שיצאו לך מהכיס לא תורמים לא לך ולא ולמדינה שום דבר מדיד, וכבר היה עדיף לשים אותם בסל הבריאות או בביטחון, שזה הצבא שהאברך גם לא משרת בו. בקיצור, ברמת מבוא לכלכלה שנה א', כל שקל שמושקע ביצרנות, מבחינה כלכלית נטו, עדיף על שקל של למדנות שאינה מחקרית.
* שי   05/06/17 | 21:08
23. הלוואי שבעלי ישב וילמד כל היום בכולל. אני רואה את האנשים שבעליהן יושב ולומד. ואשריהן
יושב ולומד . חיים מאושרים!!! לא כמו מה שמראים כאן בכתבה.
* שרית   29/05/17 | 17:14
22. מה אתם יודעים בכלל על חרדים??!!
אנו משלמים מיסים כמו כל אחד אחר במדינה. וזה לא רק אנחנו אלא עןד המון המון אנשים חרדים שגם הם משלמים מיסים מלאים . אז לא לבלבל תמוח. תאמינו לי שאני מכירה אנשים חילונים שמשלמים הרבה פחות מאיתנו ומקבלים המון הנחות. לנו יש את הזכות להביא גם 40 ילדים אם אנחנו רק רוצים. ואף אחד מאיתכם לא יאמר מילה. את הכסף שאנחנו צריכים לשלם למדינה אנחנו משלמים וחצי אז שאף אחד פה לא יגיד אתם לוקחים כסף מהמדינה. ודרך אגב, ניראה לכם שהחרדים כולם זה כמו מה שכתוב בכתבה. ממש לא! אבל ברור שאת החיים הטובים שחרדים חיים לא יראו הן מבחינה גשמית והן מבחינה רוחנית. את זה אתם לא רוצים להעביא לציבור! התמונות שאתם סמתם בכתבה. לי לא זכור שאי פעם ראיתי ילדים מתאספים ככה ומתנפלים על כדור שלג. קיצור אני אומרת לכם שאם אתם רוצים לדעת את האמת על הציבור אז פה זה לא המקום הנכון. אני לא מרגישה מחסור חיים שלי בוודאי לא בגשמי.ב"ה יש לי את כל הדברים שאני צריכה ואף יותר ותאמינו לי לא חסר אנשים כאלה שומרי תורה וצוות.
* שיר   29/05/17 | 17:07
זה שאת לא מקבלת את העובדות הכלכליות הפשוטות
עדיין לא משנה את היותן עובדות. אז בואי לא ננסה ליצור סוג של שיוויון בנטל הכלכלי, כי אין, בדיוק כמו שאין שיוויון בנטל הצבאי. וכן, יש הרבה מאד אנשים ששומרים תורה ומצוות, רק שהם גם שומרים במחסומים בשטחים, ובכסף שהם מרוויחים מהעבודה היצרנית שלהם, הם גם קונים אוכל לניצולי שואה רעבים. ועל הדרך הם גם משלמים על הלימודים שלהם במקום לקבל עליהם כסף, ומהמיסים שלהם באות ההקצבות שלכם.
* שי   05/06/17 | 21:24
21. מי משלם על האסירים?
אלו שיושבים בבית כלא כי לא לימדו אותם לשמור מצוות?
* דבי   29/05/17 | 14:29
20. זה היה מיועד לאחת התגובות ל1 שם למטה
* שי   23/05/17 | 22:46
19. בא נגיד שאתה טועה
וכן, אני מבין שיש בעיה עם תמיכה בלימודי מגדר, במגזר שבו עדיף לשלוח אסיר לשעבר לכנסת מאשר אשה חס ושלום, ושהיחס בו להומואים הוא בערך כמו בחשוכות שבמדינות העולם. ואיך אפשר לצפות ממגזר שלא לומדים בו מי היו שייקספיר, גנרל אלנבי או מארי קירי, לתמוך בלימודי אכדית נכון? ועוד פחות מפליאה ההתנגדות ללימודי המזרח הקדום, הרי מי שילמד ועל אחת כמה וכמה ילמד את זה לאחרים באוניברסיטה, עוד עלול חס ושלום להבחין ב"אי הדיוקים" ההיסטוריים של לא מעט חלקים בספרי הקודש ולהתחיל לשאלות שאלות שלרבנים אין עליהם תמיד תשובה. וכן, תואר ברפואה לא עולה רק שכר לימוד, אבל איך יכול להיות שרופא משלם על לימודי הצלת חיים בעוד אברך מקבל כסל על לקרוא בפעם המאה חמישים את אותו טקסט בלי שום תמורה מדידה אמפירית לחברה ולמדינה?
* שי   23/05/17 | 22:33
18. מדינה דפוקה
* נמרוד   22/05/17 | 06:28
17. המימון לאוניברסיטאות מסתכם במיליארדים רבים בכל שנה.
אז איך אפשר לטעון שהמדינה איננה מחזיקה מדענים וכו' ? אמנם הכסף מגיע ישירות לאוניברסיטה ולא לסטודנט, אבל המימון פר תלמיד עולה בהרבה ממימון של אברך ואכמ"ל..
* י.   22/05/17 | 03:30
17, פשוט דמגוגיה בגרוש
1. האוניברסיטאות מחזיקות הרבה יותר מקומות עבודה, ולכן למדינה יש אינטרס להשקיע בהן יותר כי היא מקבלת בחזרה יותר. גם לא צריכה לשלם דמי אבטלה/קיצבאות, וגם מקבל מיסים. 2. סטודנט משלם עשרות אלפי שקלים בשנה שכר לימוד(שמהם האוניברסיטה מחזיקה עובדים ומשלמת מיסים למדינה) ונאלץ גם לעבוד כדי לממן את זה ומשלם למדינה עוד אלפי שקלים בשנה מיסים על העבודה שלו, בזמן שאברך רק מקבל כסף על הלימודים. 3. בשלוש האוניברסיטאות הגדולות יש באזור 45-60 אלף סטודנטים, כמה פעמים מכניסים בזה את פוניבז' וגור? יותר אנשים, יותר השקעה, כלכלה פשוטה והגיונית. 4. סטודנטים משרתים במילואים, ואברכים מהישיבות לא. סטודנטים ברגע שהם עובדים מכניסים הרבה יותר כסף למדינה ומחזיקים את הבסיס ההתפתחותי הכלכלי שלה לעתיד. המדינה לא יכולה להיבנות כלכלית מאברכים, שוב, כלכלה פשוטה והגיונית.
* שי   22/05/17 | 19:46
16. כל הכבוד לכתבת
פעם ראשונה שאני רואה כתבה כתובה מנוקדת מבט שוויונית שמביאה את דבר המרויאיין בצורה הוגנת ממש יפה וכל הכבוד! עבודה עיתונאית ראויה לשמה!
* חרדי   22/05/17 | 02:35
15. פרזיטים
חיים על חשבון החילוניים. לימודים, שרותי רפואה, שרותי עירייה, צבא. מאיפה מגיע הכסף לזה? ממיסים שלנו!!! אתם חיים על חשבונינו.
* דן   22/05/17 | 00:39
עדיף להשקיע הלומדים התורה ולא ב340 אלף שקל לשיר של אייל גולן בבית העצמאות
* שלום   29/05/17 | 22:59
כלכלית, אתה טועה
קודם כל, ההופעות נותנות הרבה מאד מקומות עבודה לא רק לזמרים ולנגנים אלא להרבה יותר אנשים: נהגים, פועלי במה, סדרנים, תאורנים... אם היית נותן את כל הכסף הזה לישיבות, גם היו הרבה יותר מובטלים, שהיית צריך להוציא עליהם דמי אבטלה, וגם היו הרבה פחות הכנסות ממיסים למדינה. על כל שקל שהמדינה שמה בישיבות, היא מקבלת בחזרה הרבה פחות משקל שהולך להשקעה-משכורות-מיסים-קניות, כי מה שמחזיק את המדינה מבחינה כלכלית זה ממש לא הישיבות.
* שי   06/06/17 | 22:58
14. אחלה כתבה
לכל מטבע שני צדדים. המציאות מורכבת וזה מוצג פה בצורה די טובה
* טל   22/05/17 | 00:10
13. הלוואי ובעלי יעזיב את העבודה ויישב וילמד בהתמדה בכולל
אני מוכנה ללכת לעבוד והרבה בשביל זה, כיום הוא עובד כל היום חמרויח יפה, בא בערב סר וזועף עייף ממוטט ועצבני, ובשבת הוא ישן כל היום. הלוואי וחייתי כאחיותי שבעליהן אברך, עובדות אבל הבית ברמה רוחנית גבוהה, הכל רגוע ומושקע, הלוואי!!!!
* חוה   21/05/17 | 23:54
נו בטח שהלוואי, הכי נח זה לקבל כסף בלי לעבוד
נניח שהשכן שלך חוטף לא עלינו שבץ מוחי. עכשיו תסבירי לי בבקשה, למה הרופאים והאחיות בחדר הניתוח ובטיפול נמרץ שמצילים את חייו בפועל, צריכים לשלם עשרות אלפי שקלים בשנה על הלימודים שלהם והבעל שלך שרק קורא בספר, ואין שום הוכחה אמפירית לתוצאות הקריאה הזו ברמת המדינה או אפילו ברמת חייו של השכן, צריך לקבל כסף על הקריאה הזו? יש לך הסבר רציני? ולא משהו בסגנון "התפילות מצילות יותר מהאיזמלים..." כי דיברנו על עניין אמפירי ולא פילוסופי תיאולוגי.
* שי   22/05/17 | 19:39
12. חייתי מ1200 ש"ח וכולל מבחנים והתמדה תוספת של עוד 500 ש"ח..מישהו רוצה להחליף איתם?
ברור שלא אז תשתקו וצאו להם מהוריד,קרציות.
* אברך לשעבר   21/05/17 | 22:09
11. צריכים להקים גדודי חרדים בתנאי קבע
מצד אחד זה יפתור את "המצוקה הכלכלית" של בחורי הישיבות החרדיות בצורה חוקית וישרה ולא בעבודות שחורות ומשרות חלקיות. מצד שני, גדוד כזה שיחזיק קו בשטחים/גבולות במשך שנתיים(אחרי שייקח שנה לגייס ולאמן כמו שצריך), יחסוך 24 גדודי מילואים שיתחלפו כל חודש ויעלו פי עשרות מונים אם לא מאות מונים למדינה, לא רק בעלויות גיוס ושירות ישיר, אלא גם בהפסד ימי עבודה במשק. ומצד שלישי, זה יגשר, לפחות חלקית על הפערים בעם, יקטין את הקיטוב והעוינות ויחלק את הנטל בצורה אמיתית ושווה יותר.
* שי   21/05/17 | 20:37
10. אה, אז פתאום יש זמן גם לעבוד מה?
הרי כל התירוצים על ההשתמטות מקורם בכך שחייבים ללמוד כל הזמן ואין זמן לשרת. והנה, פתאום, לא רק שיש זמן פנוי אלא שעוד עושים בו כסף, דווקא לא רע נכון? ואת זה בנוסף למה שהוא מקבל על ללמוד, כן כן, מקבל כסף על ללמוד, לימודים שבאופן עובדתי לא יוצא מהם כלום למדינה. וזה בזמן שהרופאים שיצילו מחר את החיים שלכם, צריכים לשלם על הלימודים שלהם, המהנדסים שיבנו מחר את המגדל שבו המשרד הבא שלכם צריכים לשלם על הלימודים שלהם, והמורים והמורות של הילדים שלכם בעוד כמה שנים, צריכים לשלם על הלימודים שלהם. ולא רק לשלם, אלא גם למצוא איך להכניס לשנת הלימודים כמה שבועות מילואים בשנה, ואת העבודה שצריכה לממן את כל זה. אז למי יש בעיות יותר גדולות?
* שי   21/05/17 | 20:30
9. גם לפני שהית ה מדינה ישבו ולמדו
גם בזמן יציאת מצריים כל שבט לוי ישב ולמד בזמן ששאר היהודים עבדו בפרך במצריים התורה היא זו שהחזיקה מחזיקה ותמשיך להחזיק את היהודים יהודמ זה אך ורק אחד שדבק בתורה כל אלה שסוטים מנאמונה בתורה לא ישרדו במשך הדורות בתור יהודים והראיה היא לא תמצאו היום שבט עתיק של יהודים מתיוונים צדוקים בייתוסים וכדו וגם ישו ימח שמו וזיכרו התחיל די קרוב ליהדות ומשם זה הסתעף לריחוק טוטלי .מי שלא התורה מחזיקה אותו לא יכול להחזיק כל הקיום של היהודים הוא אל טבעי ויכול להתקיים רק בהחזקה שמירה והאחזות בדבר שלמעלה מהטבע היינו התורה
* יהודי   21/05/17 | 19:37
8. יפה שאתה לומד כדי להיות בן אדם טוב יותר. למה לנשים לא מגיעה ההזדמנות לשבת בכוילל ולהפוך לטובות יותר?
בצער תלדי בנים ובזעת אפיך תאכל לחם- כך כתוב נכון? אז אשתך ונשות חבריך גם יולדות וגם עובדות קשה.. וגם אין להן אפשרות להפוך להיות טובות יותר באמצעות לימוד בכוילל וגם אין להן אפשרות לבחור ווגם ווגם וגם. אלוהים לא התכוון לפרשנות הפטרנליסטית פרימיטיבית שלכם. וזאת מבלי להזכיר את העדר תרומתכם היצרנית לחברה. עד מתי? צאו לעבוד כפי שאתם עושים בכל העולם פרט לישראל.
* ג   21/05/17 | 15:53
7. המדינה מתקצבת מוסדות חינוך מגיל 0 ויום לימודים ארוך כולל הזנה והסעות
לחילונים 0
* שמי    21/05/17 | 14:38
למה נראה לך?
הילדים שלנו לומדים בתנאים קשים. ואין אוכל! אני מכינה סנדביצ'ים וחותכת ירקות כל בוקר. הסעות? מי מוכר לך את השטויות האלה?
* אין לנו חצי מהתקציב שלכם!   21/05/17 | 18:41
"תנאים קשים"? למה איפה הם? בעזה?
רק לפני כמה חודשים הראו בטלוויזיה כמה תלמידים יש בכיתות יסודיות חרדיות לעומת כמה בכיתות בבתי ספר חילונים, הכמות אצל החילונים היא לפחות פי 3 בכתה. וסנדביץ' לבית הספר, זה לא בדיוק המצאה של בני ברק ומאה שערים את יודעת. מה בדיוק כלכך "קשה" בללמוד הרבה פחות מקצועות? מה בדיוק כלכך "קשה" במקצועות שבהם אין צורך לחשב, ולתכנן תהליכים מורכבים, ולהנדס, ולחקור, ולפתח רעיון, אלא רק לשבת ולשנן שוב ושוב ושוב אותם דברים? כמה חרדים ייבחנו מחר בבוקר במתמטיקה? עזבי בגרות, כמה בכלל יודעים מתמטיקה ברמה של כתה ח'?
* שי   21/05/17 | 21:54
חמודה! אני עושה בגרויות מלאות ואני לומדת בבית ספר חרדי!
עשינו מתמטיקה ארבע יחידות ואפילו חלקם חמש. אז לא לחרבש פה דברים שאת לא יודעת. ובואי אני יגיד לך שיש בתי ספר שאומנם יותר קטנים אבל יש עוד המון שהם גדולים ובהם יש כמה וכמה כיתות במחזור וכל כיתה 45 בנות.עלק לא יודעות כלום ולא אכפת לנו מכלום. בדיוק חזרנו היום מיד ושם...חלק מהבגרות בהיסטוריה. ואני אומרת לך את כל זה בשביל שתראי כמה את כותבת דברים בלי שאת יודעת שמה שאת כותבת הוא נכון לגביי כולם.
* ץץ   29/05/17 | 17:12
6. כל שקל שנותנים לטפילים האלה הוא ביזיון
בחו"ל כל הטפילים האלה עובדים ולא מקבלים מימון מהמדינה. אף סטודנט בארץ לא מקבל מימון ללימודים שלו בסדר גודל שדומה לשחיתות ולגניבה של החברה החרדית. אני מקווה עבור עם ישראל שכל הטפילים האלה יוחזרו למי שירצה אותם ביחד עם ירושלים ונשאר כולנו עם הלברה הליבראלית, יצרנית ואוהבת של תל-אביב!
* שיתחילו לעבוד   21/05/17 | 11:32
כנסו ליוטיוב להרצאה של ירון זליכה כדי לשמוע את האמת
* ממורמרים   21/05/17 | 14:29
תגובה
בזכות"הטפילים" הללו חזיר כמותך עדיין חי !
* אלי   21/05/17 | 15:50
לא מוצא חן בעיניכם תשנו את החוקים!
לא יפה להתבטא כך כלפי אנשים שלא עשו לך כל רע. אני חרדית עובדת ומשלמת מיסים כמוני אחי ואחיותי והורי. אנחנו לא מרוצים מתקציבי העתק ל"תרבות" ולספורט. עבורנו אין תקציבים כאלה. בתי הספר שלנו מתוקצבים פחות. אבל לא נתבטא בצורה כזאת! אתם אחים שלנו גם אם אתם בוחרים לחיות אחרת.
* אבל "להחזיר את הטפילים האלה"?   21/05/17 | 16:01
נו בטח ש"מתוקצבים פחות"
כשיש פחות תלמידים בכיתה, וכשלומדים ומלמדים פחות מקצועות, אין שום הגיון כלכלי, שלא לדבר על הגיון חברתי, לתקציב שווה. והתרבות והספורט האלה, מכניסים מיליארדים כל שנה למדינה. קחי את הפילהרמונית שניגנה אתמול בהיכל התרבות. 1500 איש שילמו על קונצרט שהחזיק עשרות מקומות עבודה לפחות, והכניס למדינה עשרות אלפי שקלים ממיסים ישירים בערב בודד. כמה ישיבות, חוץ, אולי, מהגדולות ביותר, יכולות להתפאר בנתונים כלכליים כאלה? וכשהתזמורת מנגנת בחו"ל היא מביאה פירסום וכבוד למדינה בעולם לא בדיוק אוהד יהודים, ברמה ששום ישיבה לא מביאה.
* שי   21/05/17 | 22:05
איזה פחות תלמידים בכיתה??
אני למדתי ביסודי עם 36 תלמידות לפחות בכיתה ובתיכון עם 45 תלמידות אז די להפצת השקרים הזו. עד שלא תהיו בתוך הציבור החרדי לא תוכלו להבין. אצלינו בבית הספר לא הרשו ללכת לקנות ממתקים ודברים כאלה בחנות ליד בית הספר כדי שבנות שאין להן כסף לא יקנאו בחמצוץ שעולה חצי שקל שאין להן לקנות!! אז דיי להגיד דברים שאתם לא מבינים. וחוץ מזה אנחנו מדינה של יהודים! יהדות זו תורה. ועל הבסיס שלה קיבלנו את הארץ הזו גם מידי אלוקים וגם מידי האו"ם. אם אתם לא מאמינים בזה אז מה הטעם שאתם פה ולא בארצות הברית או במדינות אחרות? מה גורם לכם לרצות להיות פה?
* מישהו   22/05/17 | 08:43
כשתתני למדינה רבע ממני, דברי איתי על ציונות
ועכשיו לטעויות שלך, אם יהיה מספיק מקום לכולן: 1. החלטת החלוקה של האו"ם לא מציינת, אפילו לא במלה כתובה אחת, את התורה כמקור לזכותו של העם היהודי על הארץ וכסיבה להקמת המדינה היהודית. את כנראה מתבלבלת עם מגילת העצמאות שבה נכתב "מתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית"(קרי זאת שמושתת על העבר היהודי בארץ ישראל) "ומתוקף החלטת מועצת האומות המאוחדות". 2. יהדות זו תורה? מי בדיוק קבע את זה? הרב שלך? או הרב שלו? אפשר להיות יהודי גם בלי להיות דתי, ואפשר להיות מוסלמי גם בלי להתפלל חמש פעמים ביום על הברכיים ואפשר להיות נוצרי גם בלי ללכת לכנסיה ביום ראשון. זה ממש לא קשור אחד לשני. את יותר יהודיה מהרצל? את יותר יהודיה מבן גוריון? כי בלי ה"חילונים" האלה, אולי היתה לנו "זכות היסטורית" אבל כנראה שלא היינו כאן היום.
* שי   22/05/17 | 19:33
נישמע שבחול נורא טוב
אולי תעבור לשם כבר?!
* אני   21/05/17 | 17:33
5. נו באמת
המדינה לא מחזיקה מדענים, אומנים ופרופסורים? אבל מחזיקה גם מחזיקה את כל תרבות ההבל. תתעוררו!! אתם משלמים את כל בתי התיאטראות, סרטים ישראלים עם המיץ של הזבל, כל ענפי הספורט, במיליוני שקלים. ועל הקומץ של האברכים אתם בוכים??
* מרים   21/05/17 | 11:10
4. וואו כתבה מדהימה
הייתי בטוחה שאכנס ואראה פה השמצה של חרדים כמו בכל שאר הכתבות התפלאתי, תודה רבה
* שירה    21/05/17 | 10:36
3. המילגה מהמדינה היא 700 שקל!!!
מאד חשוב שבכתבה באתר חילוני, שלא מעט אנשים מעניין אותם רק הפסקה על המילגה, יעמידו דברים על דיוקם. כשכתוב שאברך מרוויח 2000 שקל הכוונה שהוא מקבל "דתות" מהמדינה על סך 700 שקל ואת השאר ראש הכולל שלא מגייס בתרומות...
* אריאל   21/05/17 | 09:41
700 יותר מדי
שקל אחד לא צריך לתת לכם, לכו לעבוד ותפסיקו להתרבות כאילו אין מחר.
* חילוני קיצוני   21/05/17 | 11:48
די לבלוע את מה שהתשקורת מאכילה אתכם בכפית!!
כנס למגש הכסף של ירון זליכה ביוטיוב ותבין שהחרדים הם ממש אבל ממש לא הבעיה של מדינת ישראל!
* פתיים כולכם!   21/05/17 | 14:28
אתה במדינה יהודית! אם יש לך בעיה עם זה אתה מוזמן לעבור לחו"ל
מדינה יהודית יש לזה משמעות. והכתבה הזו היר רק חלק קטן מתוך המשמעות של להיות יהודי!
* אני   21/05/17 | 15:34
המדינה יהודית לא רק בגלל החרדים אתה יודע
מי קבע שהמדינה היא פחות או יותר "יהודית" בגלל שיש פחות או יותר חרדים בה? מי קבע שאיזה "רב" , מירושלים לצורך העניין, שיוציא "פסק הלכה" שביום שלישי החמישי של חודש אייר מותר לך לחטט באוזן שמאל רק עם הקמיצה של יד ימין, הוא "יותר יהודי", מבחור בן 19 שהתגייר רק חצי שנה קודם לכן, אבל עומד עם "תבור" וקסדה במחסום הכניסה לעיר ושומר בגופו על אותו רב? ואם אתה רוצה את זה ב"פוליטיקאית", אז מי קבע שאריה דרעי, עבריין מורשע ואסיר לשעבר להזכירך, הוא "יותר יהודי" מיאיר לפיד?
* שי   21/05/17 | 21:42
אני לומד בכולל ומקבל 350 מאיפה הבאת לי 2000?
* חולני קיצוני   22/05/17 | 08:07
ורפואה, חינוך, תשתיות, ביטוח לאומי, ארנונה וכו ל8 נפשות מי ממן????
הבן אדם משלם 20 שקל בחודש מס בריאות ו 100 שקל בחודש ביטוח לאומי וכל ה8 נפשות נהנות מחינוך חינם בריאות חינם ארנונה כמעט חינם וכו וכו
* אני   21/05/17 | 17:10
דת
יצירתיות
* אבי   21/05/17 | 19:17
2. זר לא יבין זאת
הלוואי שאזכה שגם בעלי יעזוב קצת את העבודה לטובת הכולל... מוכנה לעבוד שעות נוספות בשביל לזכות בדבר כזה
* מיכל    21/05/17 | 09:30
1. המדינה לא משלמת
באמת ניפוח תקשורתי, אולי המדינה מממנת עשר אחוז מהמלגות של האברכים, הרוב מגיע מתרומות, ויש אברכים שהמלגה שלהם היא רק 700 ש"ח בסה"כ, אבל לומר בתקשורת שכל אברך מקבל 3,000 ש"ח מלגה וזה יורד מהכיס שלכם- עובדים עליכם בעיניים!
* שיר   21/05/17 | 09:20
1, והמלגה של הסטודנטים מהמדינה היא כלום
סטודנטית לרפואה, זו שבעוד כמה שנים תיילד את אחד הילדים שלך, או תציל את החיים שלך, צריכה גם לשלם, ולשלם עשרות אלפי שקלים על שכר הלימוד שלה(לא כולל הוצאות נלוות), גם לעבוד כדי לשלם את זה, וגם לקבל אצבע משולשת מהמדינה מבחינת תמיכה. אז בואי לא נעשה תחרות בבכיינות כי הצד שלכם ממש לא יותר מסכן, אלא רק עובד עלינו בעיניים שהוא כזה.
* שי   21/05/17 | 22:17
זה לא נכון. כל סטודנט מקבל תמיכה של עשרות אלפי שקלים.
תואר ברפואה ממש לא עולה 12k שמשלם הסטודנט והמדינה משלימה מאות אלפי שקלים כדי שסטודנט לרפואה ישלים את התואר שלו. הבעיה היא שבמרבית המקרים אותו סטודנט אחרי שיהפוך לרופא גם יעזוב אך הארץ לפרקטיקה בחול ולא יהיה החזר להשקעה של המדינה בו. וזה מבלי שדיברנו על מיליארדים שיוצאים על מוסדות השכלה גבוהה מדי שנה להכשרה בתארים שלא מפיקים מהם כלום ושום דבר למשק (לימודי אכדית; היסטוריה של המזרח הקדום; לימודי מגדר וכו׳)
* רוני   21/05/17 | 23:10
לימודי רפואה מסובסדים על ידי המדינה
בסכומים הרבה יותר גבוהים לראש, הבעיה שלך זה שהאוניברסיטה לא אוספת מספיק תרומות בכדי שלא יעלה לך כלום. הכוללים כן אוספים, וכשאין תרומות ראש הכולל לוקח חובות על עצמו. אני לא הייתי רוצה שאגורה ממיסיי תלך לאברכים, הבעיה היא השיטה הפרלמנטרית ולא פרסונה כזו או אחרת ובטח ובטח שלא המקבל שבינינו כל אחד היה לוקח אם נותנים לו.
* יוסי   22/05/17 | 00:22