החדשות
תגובות (85 תגובות ב-52 דיונים)
2. רפורמה או סטנד אפ
מה יש לשר החינוך הזה? כולם יודעים שבבגרויות מעתיקים על ימין ועל שמאל ומגנים גבוהים מקבלים בלי קשר להישגים בלימודים. רוצה להעלות את מעמד הבגרויות? תעלה את היושר של הבחינות ומהימנות הבדיקה. פשוט רוצה לבטל את המדד האובייקטיבי היחיד??? מבטל מיצב ופסיכומטרי וכל מבחן אובייקטיבי ומדידת נחמץ ליבי שהעומד בראש מערכת החינוך דוגל בפופולריות זולה.
* פרופסור לסטטיסטיקה   19/08/14 | 21:35
צודק ב100 אחוז
* ניר   19/08/14 | 21:52
אז יעלו את האובייקטיביות של הבגרויות, רק בלי היסטריה
היסטרייה כמו שלך היא מה שגורם לחברה להישאר תקועה עם שיטת בחינה קלוקלת כמו הנוכחית, קלוקלת כל כך עד ששינוי הוא בלתי נמנע.
* בן   19/08/14 | 22:25
מה אתה יודע? הבחינה הפסיכומטרית ממש אובייקטיבית....עאלק!
אני מכיר מישהו שהפסיכומטרי שלו לא הספיק כדי להתקבל ללימודי חשבונאות בבן גוריון (קיבל 600 כשדרשו 690), אז כדי לא לבזבז זמן הוא התחיל ללמוד באוניברסיטה הפתוחה. אחרי 3.5 שנים הוא סיים בהצטיינות, ניגש לבחינות המועצה וכרגע עובד בקוסט (תברר קצת ותבין שזה אחד המשרדים הגדולים לראיית חשבון). אני בטוח שיש עוד הרבה אנשים שיסכימו איתי, מה גם שבתואר ראשון אתה מתמודד הרבה יותר עם שאלות של יישום וניתוח הכרוכים בתהליכי חשיבה ועיבוד של נתונים ולא ביכולת לתת מענה לשאלות קצרות בזמן קצר. לפי דעתי צריך לעשות מבחן כניסה לכל פקולטה לפי אופי הלימודים בה, זה יותר משקף.
* אאא   19/08/14 | 22:26
ומה עם מי שלא הסתדר עם המורים המטומטמים שלו בבית ספר?
יש גם את המקרה ההפוך, אנשים עם פסיכומטרי גבוה ובגרות לא טובה שללא הפסיכומטרי הזה לא היו מצליחים כמו שהם היום כי הם לא היו מקבלים את החינוך האקדמי. אני מסכים שבחינות כניסה הרבה יותר טובות מפסיכומטרי, אבל זה לא מה שמוצע כאן - מה שמוצע זה בגרות בלבד.
* ג   19/08/14 | 23:49
מה אני יודע? אני בדיוק בדעתך יא גנוב! (אולי לא התכוונת אליי)
* בן   20/08/14 | 01:04
אתה טועה
פסיכומטרי הוא לא יותר מאשר מכשול אני לומד הנדסת חשמל בבן גוריון (התקבלתי בקושי בגלל הפסיכומטרי) ויש לי ממוצע ציונים שכל אלה עם הפסיכומטרי 750 רק חולמים עליו וכמוני יש עוד הרבה
* סטודנט באוניברסיטה   19/08/14 | 22:37
אוביקטיבי אך לא משקף דבר
אכן יש בעייה קשה עם מהימנותן של בחינות הבגרות אך כאשר יצרו את מבחן הפסיכומטרי שלא מעיד כהוא זה על הצלחת התלמיד בלימודיו האקדמאים יצרו שוק של קורסים יקרים במיוחד ששכרם כמעט כחצי מגובה שכר הלימודים השני באוניברסיטה ובעל חוקים נוקשים עד חסרי היגיון לבעלי לקיות למידה אם אתה הייתה מורה אולי היה לך את ההרגשה שלכל אחד זכות שווה לנסות ללמוד ולא רק לבעלי האמצעים השיטה בצרפת היא מי שבעל בגרות יכול לנסות ללמוד באוניברסיטה ממלכתית אך יש קטצ׳ קטן השנה הראשונה היא קשה הרבה מעבר לנדרש וכך נוצר הסינון המבוקש וכך רק מי שאכן רוצה ויכול ולא על סמך מבחן בזיוני ומערכת אטומה שהעלתה על נס את הקפיטליזם בשיאו היצע וביקוש .... ולכן רפורמה בעייתי קצת אך עדיין עדיפה על האלטרנטיבה
* י   19/08/14 | 22:48
אתה טועה
פסיכומטרי לא בודק כלום.אני אישית קיבלתי בקלות ציונים גבוהים בבגרויות,עשיתי 5 יחידות בכל דבר אפשרי,וסך היחידות שלי 41.כלומר תעודת בגרות די טובה.לעומת זאת פסיכומטרי הלך לי מאוד קשה,כי אני לא מסוגל לחשוב כל כך מהר,יש לי בעיות ריכוז,וככה לרוב האנשים.ואני לומד הנדסה.אז העובדה שלא הלך לי הכי טוב בפסיכומטרי לא אומר שאני לא מתאים להנדסה,מה שבאמת משנה זה הציון שלי המתמטיקה ואנגלית בבגרות.אז כן,לבטל פסיכומטרי זה הדבר הכי חכם.
* סטודנט   19/08/14 | 22:57
אתה טועה
פסיכומטרי לא בודק כלום.אני אישית קיבלתי בקלות ציונים גבוהים בבגרויות,עשיתי 5 יחידות בכל דבר אפשרי,וסך היחידות שלי 41.כלומר תעודת בגרות די טובה.לעומת זאת פסיכומטרי הלך לי מאוד קשה,כי אני לא מסוגל לחשוב כל כך מהר,יש לי בעיות ריכוז,וככה לרוב האנשים.ואני לומד הנדסה.אז העובדה שלא הלך לי הכי טוב בפסיכומטרי לא אומר שאני לא מתאים להנדסה,מה שבאמת משנה זה הציון שלי המתמטיקה ואנגלית בבגרות.אז כן,לבטל פסיכומטרי זה הדבר הכי חכם.
* סטודנט   19/08/14 | 22:57
אני אני אני אני
כולם מדברים על עצמם ועל מישהו שהם מכירים ומתעלמים מסטטיסטיקה. תקראו בבקשה את המחקרים שמפרסם המרכז הארצי ותגידו אם אתם במחקרים שביצעתם הגעתם למתאמים כמו 0.54 שהמרכז הארצי מפרסם.
* מסטרנט לחינוך   20/08/14 | 01:04
1. אז זה אומר כנראה יהיה צריך בגרות עם ממוצע גבוהה כדי להתקבל
קבלת מועמדים על בסיס תעודת בגרות בלבד תגרור עלייה בממוצע הציונים (בתעודת הבגרות) הנדרשים על ידי האוניברסיטאות. בסופו של דבר מספר המקומות באוניברסיטאות מוגבל. למעשה מי שלא השקיע בלימודים בביה"ס לא יוכל לעשות קורס פסיכומטרי בודד ולהתקבל לאוניברסיטה, הוא יצטרך לשפר את הציונים שלו. משך הזמן הנדרש לכך עשויי להיות ממושך יותר מהזמן שנדרש לקורס פסיכומטרי. כנראה שתתפתח תעשייה של שיפורי בגרויות, כמו שיש עכשיו, אבל כדי להעלות את הממוצע לרמות כאלה שניתן יהיה להתקבל איתן לאוניברסיטאות.
* א   19/08/14 | 21:25
נכוו מאוד..
* ליטל   19/08/14 | 22:04
נכון. כל אותם האנשים שלא השקיעו בתיכון יצטרכו להשקיע עכשיו
אין מה לעשות!
* שי   19/08/14 | 22:37
לא הבנת נכון
הכוונה לא שיבטלו את הפסיכומטרי,הכוונה שניתן יהיה להתקבל גם ללא פסיכומטרי.אוניברסיטת אריאל לדוגמא פועלת בשיטה הזאת שנים.וגם בן גוריון התחילו בפקולטות מסוימות עם זה.כתוב לך גם,יהיה נורא קשה להתקבל נטו לפי בגרויות,אבל זה אפשרי.
* סטודנט   19/08/14 | 22:53
לא הבנת נכון
הכוונה לא שיבטלו את הפסיכומטרי,הכוונה שניתן יהיה להתקבל גם ללא פסיכומטרי.אוניברסיטת אריאל לדוגמא פועלת בשיטה הזאת שנים.וגם בן גוריון התחילו בפקולטות מסוימות עם זה.כתוב לך גם,יהיה נורא קשה להתקבל נטו לפי בגרויות,אבל זה אפשרי.
* סטודנט   19/08/14 | 22:53
אז זהו שלא
הם מודעים לזה שיש את האוניברסיטה העברית ועוד שמקבלים ללא תעודת בגרות , הרפורמה היא שמקומות נחשבים למשל הטכניון או בר אילן ועוד יקבלו אנשים לקורסים כשהשקלול של תעודת הבגרות הוא זה שקובע את התקבלותם. כמובן שמקצועות שדורשים נתונים גבוהים כמו רפואה עדיין יידרשו פסיכומטרי. השאלה אם עכשיו יהיה יותר פיקוח עם כל הנושא של העתקות בבגרוית כי עכשיו הציון יהיה יותר קריטי לתלמידים. ומה יקרה למי שירצה לעשות עתודה האל גם הוא יוכל להתקבל למסלול ללא פסיכומטרי? הרבה שאלות ועדיין אין תשובות. אבל אני מניח שבקרוב יפרסמו את הקריטריונים לקבלה לאוניברסיטאות.
* אלעד   20/08/14 | 02:05