החדשות
תגובות (149 תגובות ב-94 דיונים)
44. לפרסם את שמם ושם הרבנים !
ולחתום על כרטיס אדי!
* אורי   02/12/15 | 23:58
עדיף שתסתום, מפגר!
* אני   03/12/15 | 07:24
43. צנעת הפרט -אסור לשפוט !!!!!!!!!!!!!!
ציפיתי יותר רגישות מערוץ 2 עצוב.
* רות   02/12/15 | 23:57
42. ההגדרה המדוייקת לכפויות טובה
* ג.ג   02/12/15 | 23:51
41. הבן אדם עוד לא נפטר יכול להיות שיהיה נס והוא יתעורר
* *   02/12/15 | 23:37
40. כתבה לא ראויה. אסור לשפוט!!!!!
אסור לשפוט במעמד זה. הרגשתי לא בנח לשמוע את הרופא. בתור בת יתומה שעברה לילות וימים בכמה בתי חולים. ראשית שיטפלו בחולים החיים בכבוד הראוי וישנו את יחסם הרופאים הארורים. אז ארגיש בנח שידברו כך לבני משפחה. לרוב הם מתעלמים ונעלמים.
* גופרית פודה   02/12/15 | 23:37
כשחיים של מישהו אחר
עומדים על הקצה לשפוט זה הדבר הכי טוב שרופא יכול לעשות
* אלוהים   03/12/15 | 02:21
39. בקשה והצעה
תרדו מהחרדים ומהר. חפשו סקופים יותר מעניינים אתם פשוט מכאיבים לחלק גדול מהקוראים מה הענין בזה
* חדשות 2    02/12/15 | 23:37
38. לא צריך לשפוט את המשפחה!!!!
נכון שכביכול זה לא נראה טוב לקבל ולא לתת אבל אסור לשפוט את המשפחה הזו שנמצאת גם היא ברגעים מאוד קשים. צריך לכבד את ההחלטה שלהם. ולא היה צריך להפעיל עליהם לחץ כזה.
* חוצפה בכלל שהקליטו אותם    02/12/15 | 23:34
גם המשפחה שתרמה לאב בזמנו הייתה במצב קשה
אפשר וגם צריך לשפוט.התנהגות המשפחה מוציאה שם רע לחוצפה
* אחד שיודע   03/12/15 | 07:23
37. כתבה מיועדת לדיבילם בלבד!
* פרופסור מייכלסון   02/12/15 | 23:34
36. וואו איזה חוצפה מצד הרופא ובמיוחד מצידכם
לכפות על משפחה בשעת צרה לתרום איברים, איפה דבר כזה נראה? א. האדם עדיין חי,נושם וליבו פועם בגופו! ב. מה הקשר מחט לתחת? האדם לפני 16 שנה קיבל כליה-שאנשים תורמים בעודם בחיים, ואילו שאר האיברים במידה וייתרמו יגזור מוות על התורם. ג. תרומה כלשונה היא,משהו שהאדם נותן מרצונו החופשי. פה נעשה נסיון לכפות! זה לא חובה לתרום איברים מה רוצים מהמשפחה האומללה? אתם אנשים רעים וקטנים ששופטים אנשים בשעת צרתם ללא כל התחשבות בנסיבות ובעובדות. תתביישו.
* קטי   02/12/15 | 23:34
35. *^הוא לא מת - הכתב תתבייש ..אתה בזיון
* אור   02/12/15 | 23:32
אה הוא לא מת? אז איך זה שהוכרזה שעת המוות?
ואיפה הוא היום?
* באמת?    05/12/15 | 10:34
34. לרופא ניתנה הרשות לרפא!!לא להחליט מי ימות ומי יחיה!! בשביל זה יש את השם
* לין   02/12/15 | 23:27
ממש מנגלה. מחליט מי לחיים ומי למוות. פודה
* לגמרי   03/12/15 | 00:20
רופא לא מחליט מי חי ומי מת, זה
המפלצת הדימיונית שלך עושה. רופא מחליט מי מת על פי ההגדרות המדעיות.
* אלוהים   03/12/15 | 02:23
33. משפחה מגעילה
בלי קשר לזה שהוא קיבל תרומה של כליה, למה לא לתרום למה לא לעזור למה הכל סובב סביב האל הזה שמעולם לא ראיתם למרות שאתם יודעים שיש אנשים מוחשיים שצריכים עזרה??? למה?
* נועם   02/12/15 | 23:25
אתה אידיוט.
* ל- 33   03/12/15 | 07:18
32. מזעזע
אסור אף פעם לשפוט אף אדם במצב נוראי כזה! אני חושבת שזה לא האיסור הדתי שמשפיע עליהם כמו התקווה שהוא עדיין חי... שכל עם ישראל יהיו בריאים וירגישו טוב ולא ידעו עוד צער לעולם! אמן!
* *   02/12/15 | 23:23
31. תחשוב קצת
כליה נותנים גם בן אדם חי אין בעיה להוציא כבד יהרוג אותו וזה אסור על פי האמונה שלו. מבין אותו לגמרי אפילו שאני חתום על כרטיס אדי
* שלומי   02/12/15 | 23:21
אתה טועה! גם אדם חי יכול לתת תרומה של אונה של כבד.
זה אומנם פחות נפוץ אבל קיים. וחוץ מזה המת שמוזכר בכתבה הוא כבר מת! שעת המוות הוכרזה. נכון לזמן זה הוא קבור עמוק מתחת לאדמה.
* חבל שאתה סתם אומר   05/12/15 | 10:36
30. כליה
בשביל לתרום כליה לא צריך למות, אפשר גם בחיים וזה לא מסכן את התורם, זה שונה לגמריי מהסיפור הזה שצריך להרוג מישו בשביל לתת לאחר...
* מיכל   02/12/15 | 23:19
29. יש סיבה לזה שהמצב בו נתון החולה נקרא "מוות מוחי" ולא "מוות"
והסיבה היא כי יש לו עוד סיכוי גם אם הוא קלוש!
* .   02/12/15 | 23:17
28. סליחה משפחה לא רוצה לתרום זכותה המלאה!!!!
מי יודע אולי יקרה להם נס היו מקרים מעולם אז חאלס לשפוט וזה שהם קיבלו תרומה לא אומר כלום בטוח שמי שתרם עשה את זה מרצונו הטוב ולא מתוך כוונה שמקבל התרומה ינהג כמוהו בעתיד
* .   02/12/15 | 23:14
27. זכותם!
* ג   02/12/15 | 23:09
26. זו אשמתנו
אנחנו אשמים. אני ביטלתי את כרטיס האד"י שלי אחרי למעלה משלושים וחמש שנים כי הם סרבו לאפשר לי להגביל את התרומה לבעלי כרטיס תורם בלבד
* תורם לשעבר   02/12/15 | 23:03
25. זו אשמתנו
אנחנו אשמים. אני ביטלתי את כרטיס האד"י שלי אחרי למעלה משלושים וחמש שנים כי הם סרבו לאפשר לי להגביל את התרומה לבעלי כרטיס תורם בלבד
* תורם לשעבר   02/12/15 | 23:03
24. ההלכה לא מתירה תרומת איברים והם חיים לפי ההלכה, אז מה זה הטרוניה הזאת כליפיהם?? תתביישו!
* יעל   02/12/15 | 23:01
לא נאמר שהמשפחה מסרבת לתרומת איברים.
המשפחה מסרבת לניתוק מה מכשירים שיובילו למותו בסופו...
* לא לפרשן   03/12/15 | 00:03
חיים לפי ההלכה רק כשנוח להם.
בלי קשר להלכה, מי שמתנגד לתרומת איברים, זכותו. שלא יתרום ולא יקח תרומות. אבל לקחת תרומה בניגוד להלכה, ואז לסרב לתרום? זה כבר ניבזות. איפה היו הרבנים כשהוא קיבל תרומה? אז ההלכה לא התנגדה?
* נו באמת   03/12/15 | 00:04
23. הרצחת וגם ירשת?
צודק בכל מילה המרואיין שהעלה את הביטוי
* ג   02/12/15 | 22:58
22. ממתי חייבים לתרום איברים
איזה כתבה חוצפה!!! ככה להתערב למישהו אחר לכתוב עליו כתבה כי הוא לא תורם את אבריו, מדינה דמוקרטית ידעתם את זה?
* מירב   02/12/15 | 22:56
21. להתנות קבלת תרומה בחתימה
על כרטיס אדי. אי אפשר לקבל בלי לתת, אני חתומה על כרטיס אדי והייתי רוצה לדעת שבבוא היום אוכל לעזור לאנשים קצת יותר נאורים שירצו להעביר את הטוב שקיבלו הלאה.
* כפיות טובה   02/12/15 | 22:51
ממש כל הכבוד לך! פשוט מדהימה! צדיקת הדור
* ברור שבציניות..    03/12/15 | 07:26
20. אני חתום על כרטיס "אדי".
צוואתי למשפחתי,שאם חס וחלילה יקרה לי משהו והם יתבקשו לתרום את אברי,מותר לתרום לכל אחד ולא משנה דת גזע או מין אבל לא לדוסים.הם יודעים רק לקבל אבל לתת ולתרום זה לא בא בחשבון.והייתי נוכח בבית חולים במקרה כזה.שדוס התבקש לתרום אברים של קרובו שהיה עם מוות מוחי והוא לא הסכים וכנ''ל משפחתו.וזה לאחר שבתו הייתה מושתלת כליה.
* בעד "אדי"   02/12/15 | 22:41
תגובך לא לעניין
"ללא הבדל דת גזע ומין חוץ מ..." נראה לי שאף אחד לא רוצה איברים ממך. על פי ההלכה מוות מוחי אינו מוות גופני, לכן אסור בשום אופן לקרב את המוות האמיתי. להזכירך, אריאל שרון ז'ל היה מחובר שנים ארוכות למכשירים שבזכותם גופו המשיך לחיות ועדייו לא ניתקו אותו. שחס וחלילה לא נצטרך להיות במקום של המשפחה. ערב טוב ובשורות טובות לכל עם ישראל.
* יהודיה   02/12/15 | 23:08
צודק במאה אחוז וכל הכבוד לך
* *   02/12/15 | 23:40
מחר טקס חלוקת מדליות בוא קבל אחת פחוס גביע
* עוד טמבל יהיר    02/12/15 | 23:46
19. הוא לא מת בכלל .כתבה מסיתה
* ..   02/12/15 | 22:40
מה לא מת? הוא גוף ללא מודעות, נושם בעזרת המכונה בלבד
* צדיק   02/12/15 | 22:52
18. בבקשה חברים, זו היא הדת.
* הוגה דעות   02/12/15 | 22:40
לא, זה מה שאתה רוצה לראות בדת..
* ליאור   03/12/15 | 07:41
17. פרזיטים. אין מילה אחרת.
הם יודעים שהוא מת מוות מוחי ולא ישוב יותר. חזירות לשמה. איך אני מוודאת שאיברי לא יגיעו לאנשים שכאלה? עושה שם רע לדתיים...
* אחת   02/12/15 | 22:38
16. זה אסור על פי התורה!למה אתם תמיד מגנים כל מה שקשור ליהדות?
תלמדו לקבל את דעתו של האחר!!
* טלי   02/12/15 | 22:34
מה אסור??? להציל חיי אדם?!
גם כן, אתם והתורה שלכם. דרך ארץ קדמה לתורה
* ספיר   02/12/15 | 22:37
לא יכול להיות שמותר לקחת אבל אסור לתת
זה פשוט פשע מה שהמשפחה הזאת עשתה. לא יכול להיות שזה בסדר שיתרמו לך אבל כשאתה מתבקש לתרום אתה משתמש בדת כדי להצדיק את הסירוב שלך. זאת חזירות לשמה
* צביעות זה מה שזה   02/12/15 | 22:42
יש הבדל
מתרומת כליה אתה ממשיך לחיות..מתרומת כבד לא..אל תאכלו כל מה שכותבים לכם
* דתי   02/12/15 | 23:13
כליה אפשר לתרום ולהישאר חי
אנשים בריאים ורגילים תורמים כליה אחת כי אפשר לחיות רק עם אחת כבד או כל איבר פנימי אחר לא ניתן. כתבה שמציגה את המשפחה בצורה שלילית. זו דעתם וזכותם צריך לדעת לקבל
* ru,   02/12/15 | 23:19
כליות יש 2 , כבד יש 1, לקחת כבד זה לרצוח!!
* נפרולוג   02/12/15 | 23:25
הבעיה היא לא בלתת אלא בשאלה מהי מוות..
ההלכה ברוב המקרים לא מקבלת את קביעת הרופאים שניות מוחי הוא מוות מלא כי ישנם מקרים שהם טעו... בעיקרון אין שום בעיה בתרומת איברים לאחר במוות
* אדע    02/12/15 | 23:32
נכון מאוד.
* לא לסלף   03/12/15 | 00:05
זה שקר, כן מותר לפי התורה
תיכנס לאתר של אדי הרב הראשי לישראל ועוד כמה רבנים חשובים אמרו שזה מותר ואפילו חובה.
* גיל   02/12/15 | 22:56
אז שגם לא יקבלו איברים כתרומה
* ג   02/12/15 | 23:01
אם אסור אז מדוע הדתיים מוכנים לקבל תרומת איברים?
מה שנקרא לשיטתם הרצחת וגם ירשת
* חד צדדיות וצביעות    02/12/15 | 23:25
לטלי.נלמד לקבל דעתו של אחר בתנאי שיקבל את דעתנו.
נתרום לו בתנאי שיתרום גם לנו בעת הצורך.יחסי גומלין הן הפתרון לקבלת האחר.
* גלי   02/12/15 | 23:51
15. יש לי כרטיס אדי אבל
אני לא שופט לכן לא אשפוט את המשפחה הכואבת את האובדן הנורא של אהובם. איש איש באמונתו יחיה.
* תורם   02/12/15 | 22:34
אז אסור להם גם לקחת
וכן אני שופטת אנשים כאלה. כשהאמונה שלהם פוגעת בחיים של אנשים אחרים.
* השופט   02/12/15 | 22:57
14. משפחה איבדה את יקירהם
ומקליטים אותם? ועושים עליהם כתבות? איפה הבושה מתחילה?
* רותם   02/12/15 | 22:32
את בושה!!!!!
רק לקחת הם יודעים , למה הם הסכימו להשתמש בתורם שהעניק 16 שנים של חיים לאבא שלהם??
* עדי   02/12/15 | 23:09
13. לא דמגוגיה. משפחה אגואיסטית . שייתביישו להם!
כתבה טובה ונכונה! שייתבישו להם!
* שלומית   02/12/15 | 22:31
12. חוצפה!! חייבים לחייב מי שמקבל תרומה כן לתרום
* צבועים   02/12/15 | 22:31
11. הווא לא ניפטרר עדין תתנו לו להמשיך לחיות בשקט
* לין   02/12/15 | 22:29
מוות מוחי אומר שאין מוח
את מבינה שבן אדם לא יכול לחיות בלי מוח?? ? מי שלא תורם לא תומים לו פשוט מאוד
* ציפי   03/12/15 | 00:49
היא לא מבינה
כי היא בעצמה ההוכחה שאדם יכול לחיות ללא מוח
* ערן   03/12/15 | 05:55
חזק
* רחל   03/12/15 | 23:54
10. בושה!
בתור אדם חרדי אני מתבייש!! אתם חורצים חיים של אדם אחר למות! בושה.
* חרדי   02/12/15 | 22:26
9. וואוי זה פשוט כל כך שקוף שאתם מנסים להחפיש את הדת בזה אתם מתעסקים?
* טליה   02/12/15 | 22:23
8. מה נפלואתיך השם...
את זה כמובן לא תשמעו, כי את זה שומעים רק על דברים שאנשים עשו או דברים טובים.
* סתם אחד   02/12/15 | 22:21
7. מזעזע משפחה כפוית טובה. צריך חוק למקרה כזה
ולשלול תרומה למשפחה כזו שלא טרחה לפני 16 שנה לשאול רבנים אם לקבל כליה ממשיהוא אחר. פשוט מעצבן משפחה פרמיטיבית!!!!
* טל   02/12/15 | 22:18
6. הכתבה אינה הוגנת
האדם קיבל תרומת כליה והיה מוכן גם לתרום כליה וכך גם בני משפחתו היות ולא צריך להרוג אות בשביל זה. אבל כשאדם כביכול מת מוות מוחי , ליבו עדיין פועם וכן מערכות אחרות ולכן על פי ההלכה הוא אדם חי, ובעצם הורגים אותו על מנת להוציא את ליבו ולתת אותו למשהו אחר. זה על פי ההלכה אסור. (כבר ראינו כמה פעמים שאנשים שמתו - כביכול- מוות מוחי, התעוררו לאחר זמן. כמובן שזהו מקרה נדיר ביותר אבל הוא מעיד על כך שההגדרה של מות כזה אינה כל כך חד משמעית. אפשר להתווכח ואולי גם כדאי ללמוד לפני שמדברים אבל ההשוואה לתרומה שהוא קיבל אינה במקומה והיא דמגוגית בלבד
* צבי   02/12/15 | 22:18
5. חזירים
* יהודי   02/12/15 | 22:16
4. ממש דמגוגיה. הרי הוא לא נפתר.
* לפטר את הכתב.   02/12/15 | 22:14
הוא לא 'נפטר'
וזה זכותם לחשוב כך... אחרי מוות בגזע המוח הם היו תורמים בכיף.
* משה   02/12/15 | 22:33
נכון. בסך הכל מוות מוחי
עוד מעט יתעורר ויפצח את האטום.
* מישי   02/12/15 | 22:34
לא הבנתי, הוא בעיה מתמטית שזקוקה לפתרון
אתה אידיוט
* אופירון   02/12/15 | 22:34
3. דת=הסיבה לכל הרע.
* נאווה   02/12/15 | 22:14
עוד גאונה. פחחחח.
* נאווה   03/12/15 | 07:24
2. חוצפה של הרופא
ממתי תרומה הופכת ללחץ על אנשים שלא בדעה הזאת אם מצד ההלכה ורם כי לא בא להם... למה לשבת על הוריד של משפחה ולהכריח אותם להרוג את האבא וגם לתרום את אבריו. ועוד להפוך את זה לשיימינג תקשורתי. חוצפה!!!
* המומה   02/12/15 | 22:12
נציגת הפרזיטים מדברת
מקווה שלא תצטרכי תרומה
* אזרח   02/12/15 | 23:07
כי האבא כבר מת
אולי עכשיו זה ברור לך, המומה
* אני   02/12/15 | 23:18
התבלבלת חוצפה של המשפחה שקיבלה אבל לא מוכנה לתרום
* מוסר כפול   02/12/15 | 23:26
1. נבלות. צריך להחתים כל מי שמקבל איבר שהוא מאשר להשתמש
שיקפצו הרבנים.
* באיבריו לתרומה   02/12/15 | 22:11
נכון מאוד
צודק
* עדי   02/12/15 | 23:10
לשמוע
לא יודע מה יהיה בסוף
* ג'קי    03/12/15 | 00:43
רשעות להביא את הדברים בצורה כזו. המשפחה נמצאת
במצוקה כשהאבא גוסס ומפעילים עליהם מנפולציות שנוגדות את דרכם. כליות אפשר לתרום גם בחיים, והמושתל קיבל כליה מאדם חי.
* הסתה   03/12/15 | 01:18
האבא לא גוסס. האבא מת!
* מה הקשר להסתה?!   05/12/15 | 10:38