החדשות
תגובות (104 תגובות ב-67 דיונים)
17. פתרון המשבר
טוב שיש אנשי תיקווה כמוך שרוצים בשינוי מהותי, ושחפצים להראות לעם שישנה דלת חלודה שצריך לשמן ולפתוח . מודעות והפצה דרושים כדי להכין את הקרקע , ואז התהליך יפעל נכון אני בעד ומחכה לרגע .
* יהונתן סיני   01/11/13 | 11:08
16. בלוגר אמיץ ורציני...בזכותו כל המשפחה בתהליך גמילה
עוקבים אחריך כבר זמן רב...משתדלים להפחית הוצאות שאינן נדרשות ופשוט נמנעים ככל שניתן מלהיות "קורבן צריכה". רק השבוע התנתקנו מהטריפל של הוט ואין מאושרים מאיתנו. אנחנו הרבה יותר ירוקים, פחות דלק ויותר נטו לפעילויות משפחתיות. כל הכבוד...יישר כוח ונקווה כי דברים גדולים מתחילים בצעדים קטנים.
* רונן שוסטר   01/11/13 | 09:47
15. כשביבי ושטייניץ צחקו על מופז כשהתריע על הבור של 40 מיליון, זה הנורה האדומה
ועכשיו יאיר לפיד נפל לבור שביבי וחבריו חפרו וניסו להסתיר מאיתנו.
* הכל בלוף   01/11/13 | 09:25
14. הוא לא המציא שום דבר
אמר בעצמו שזה מבוסס על רעיון ישן. אבל היוזמה והרצון לעזור למדינה טובה לא פחות
* אחת   01/11/13 | 08:01
13. אפשר לקנות גם דירות באיזורים נכשלים
* אחת   01/11/13 | 07:57
12. ומה עם דירות נטושות שאיש לא גר בהן?
היתי מוכנה להפוך ארמון כזה לבית. כך גם העיר מקבלת מתנה של תשלומי ערייה ולי יש בית במקום בית מוזנח שאיש לא גר בו!(לא משנה מה הסיבה)
* אחת   01/11/13 | 07:54
11. משתמע מהדברים שמחירי הדירות ימשיכו רק לעלות פה.
דווקא בגלל השיטה שהיא באמת הונאת פירמידה קלאסית, יכולות להיות גם ירידות מחירים חדות לפני ההיפר אינפלציה. ערן תודה על העשייה החשובה
* אהוד   01/11/13 | 06:58
10. ערן כל הכבוד!!!
* הנרי    01/11/13 | 06:52
9. קל להתחבר להסבר אך לפני שרצים לשינוי צריך לאמת את ההצעה עם מודלים לאורך זמן
קחו בחשבון שאת השיטה הנוכחית אנחנו מכירים ולכן רואים חסרונות אך אולי עם חקיקה פשוטה, צמצום ההדפסות, חוק ריכוזיות, ריבית נמוכה...אפשר לתקן לפני שעוברים שיטה. מה גם שיש תלות בעולם הגלובלי.
* לא שינוי, רק תיקון   01/11/13 | 06:14
מה שחשבתי, הרי את השיטה הנוכחית אנו מכירים, צריך רגולציה
* דן   01/11/13 | 17:58
8. איש גדול - יש סירטונים ביוטיוב באנגלית
של תנועה שנקראת זייטגייסט ---- zeitgeist שבתרגום חופשי המשמעות שלו היא רוח הזמן או נשמת הזמן. הם מדברים על זה שנים ובין השאר גם על הדת וקונספירציות כאלה ואחרות. השורה התחתונה היא שהכל מתחיל ונגמר בחמדנותו של האדם. כל עוד יהיו חמדנים לא נצא ממעגל הקסמים הזה. לצערי אנחנו נמשיך ככה עוד הרבה זמן אלא אם יקרו אחד משלושת הדברים 1. אסון טבע גדול שיזעזע את כל המערכת. 2. מלחמה כוללת שתשבית פה את כל המשק והחיים לתקופה ארוכה 3. מהפכה יזומה שבלית ברירה צריכה להיות אלימה כי היסטורית זה מה שעובד. הסוד עבור השליטים הוא לשמור אותנו על הגבול שבין תקווה ליאוש ככה כל אחד דואג רק לעצמו ועסוק בחששות קיום שאין לו זמן למהפכות. אז נשארנו עם אופציות 1 ו- 2 שלא תלויות בנו. נמשיך לחכות
* shadow   01/11/13 | 05:39
7. צודק, אבל כדאי לתקוף את הבעייה מצד אחר
לחיות בצמצום כשצעירים, לא להוציא אגורה שלא חייבים, לאסוף את הכסף לדירה בלי משכנתא, ואז לחיות בצורה שפויה יותר. חתונה רק ברבנות! זוג צעיר, שניהם עובדים, יכולים לגור כמה שנים בדירת חדר. ולא בדיזנגוף! בשכונת שפירא או בתל כביר, למשל. בלי מכונית, בלי טלפון בבית, בלי בילויים יקרים. לאכול אצל ההורים ולקחת מהם אוכל מבושל לכל השבוע. לחכות כמה שנים עם הפרו ורבו, ואז, כשחסכתם מספיק כסף לדירה קטנה בפרברים, להגדיל את המשפחה. גם אז עדיין עם היד על הארנק. מדי חודש לשים בצד רבע מההכנסות. אף פעם! אף פעם ! לא לחיות מהאוברדראפט. תמיד שיהיה לכם סכום כסף רציני בצד.
* שוש   01/11/13 | 03:01
חיים מסכנים את מציעה
את מציעה חיים של מסכנות ממש וכל זה עבור פאקינג 4 קירות?? מסכן הזוג שיעשה זאת. צריך ללכת בשביל זהב - גם לחסוך וגם להנות מהחיים
* אלון   01/11/13 | 13:28
חיים מסכנים?
כשיש לפניך מטרה והיא מתקרבת משנה לשנה, זה לא חיים מסכנים! חיים מסכנים הם ללכת לישון כל ערב אחרי בילוי בפאבים ולדעת שלעולם לא תצא מהחובות. להיפך, החובות יגדלו מפעם לפעם כשתצרוך דברים שאינך זקוק להם באמת. תרגיש כמו כלב שרץ אחרי זנבו וכמובן לא ישיג אותו לעולם. אין סיפוק כמו להציב לעצמך מטרה ולהשיג אותה בסופו של דבר. שום פאב ושום הופעה לא יתנו לך את הסיפוק של השגת מטרה. מה עוד שכיום אפשר לשבת בבית ולראות סרטים מצויינים, קונצרטים נהדרים, לקרוא ספרים טובים וכו. חברה? תמיד אפשר להזמין עוד זוג לצפות יחד במשהו מעניין. כל העלות היא כוס קפה ועוגה מעשה בית...
* שוש   01/11/13 | 16:39
קיצוניות VS חיים
מדוע לדבוק בקיצוניות? "אין סיפוק כמו להציב לעצמך מטרה ולהשיג אותה בסופו של דבר" - מסכים עם המשפט. נראה שאנו חולקים על הדרך להגיע אליה: גם אני ואשתי משתדלים לא לבזבז ולחסוך ולא יוצאים 3 פעמים בשבוע לפאב או בית קפה. אך קבענו שפעמיים בשנה אנו טסים ופעם בשבוע יוצאים מהבית. גם אם ה"קנס" הוא שהזמן שיקח להגיע למטרה הוא עוד שנה או שנתיים יותר. היתרון הוא שבדרך למטרה לפי הגישה שלנו - אנו מרגישים שאנו חיים ולא עבדים- עבדים בשביל 4 קירות.
* אלון   02/11/13 | 13:11
חיים זה ספקטרום רחב מאוד
אני דווקא בעד בשוש היא צודקת לגמרי, הרגילו אותנו לחשוב שבלי לצאת נהיה מסכנים ובלי אייפון חדש ניהיה מסכנים ובלי חו"ל לפחות פעם בשנה אין לחיים שלנו טעם אבל ואללה זה פשוט לא נכון. חיים צנועים שבהם חוסכים כסף ומוציאים רק על מה שצריך כמו כל דבר גוררים אפקט של חוסר רצון, אז רוצים פחות . רוצים פחות שטויות שגם ככה אנחנו לא צריכים וסף הגירוי יורד ולכן לומדים להנות ממה שקונים וללא ממה שאין. את האייפון 4 שלי שקניתי לפני שלוש שנים אני ממש לא רוצה להחליף אני נהנת ממנו ועד שהוא לא ישבוק חיים אני לא קונה אחר, את השימלה שקניתי לפני חצי שנה והיא היחידה בארון שלי אני נהנת ללבוש לאירועים מיוחדים ולא חשה שום צורך קנות אחרת ושני הג'ינסים שיש לי מספקים אותי לגמרי. לא צריך טלוזיה שיש מחשב ולא צריך לגור בדירת 3 חדרים משופצת ברוטשילד שאין כסף. ובכלל מגורים במרכז אפשרים בלי רכב צמוד רק עם אוטובוסים מסתדרים מעולה . לעבוד קשה ולחיות צנוע כי זה מה שאני יכולה להרשות לעצמי כרגע זה לא עינוי ואני לא חסרת חיים והנאה זה מה שאני יכולה לעשות עכשיו כדאי שאחר כך יהיה לי טוב יותר ולילדים שלי יהיה עתיד טוב יותר כי אני לא קניתי מיליון נעלים ולא טסתי פעמים בשנה לחו"ל סתם כי בא לי. ככה ההורים שלנו חיו אני לא שומעת אותם מספרים לי כמה הם היו מסכנים הם גאים בעבודה הקשה שלהם אז ובמה שהם הצליחו להשיג היום (3 דירות תודה ששאלתם) אני שואפת להיות כמוהם.
* מיכל    03/11/13 | 02:15
חיים רק פעם אחת וגם הם עוברים מהר
* המלך ליר   23/08/14 | 12:51
אני ואשתי זוג צעיר
כולם יודעים להטיף לזוגות הצעירים לחסוך, לגור בפריפריה ולא להוציא כסף. יש כמה בעיות עם ההצעה שלך: א. שנינו נולדנו בת"א וההורים שלנו גרים בה. איך נגור בפריפריה ו"ניקח אוכל מההורים" שגרים בת"א? ב. שנינו סטודנטים לתארים מתקדמים, ומה לעשות שרק בת"א מלמדים את תחומי הלימוד הספציפיים שלנו. הלימודים שלנו הם העתיד שלנו, גם מבחינה כלכלית - אז לוותר על הלימודים (ואני רוצה לראות סטודנט שלומד חמישה ימים בשבוע וגר במרחק של שעתיים וחצי נסיעה ממוסד הלימודים שלו) זה בעצם לוותר על העתיד שלנו. ג. דרך החיים שאת מציעה - לעבוד כמו חמורים, לחיות במלונה רחוק מהחברים ומהמשפחה ולא לצאת לבלות אף פעם - היא מתכון לדיכאון. אז הכי קל להאשים את המתלוננים, אבל זה שזה קל לא עושה את זה נכון.
* אור   25/11/13 | 12:25
6. כל הכבוד! גאה לראות טוקבקים חיוביים כל כך
איש מדהים! אני שמח שאנשים באממת מבינים מה הוא אומר ומזהים אמת כשנתקלים בה
* כל הכבוד!   01/11/13 | 02:35
5. הפיתרון שלו זה בדיוק מה שגרם למשבר בשנות ה-80...
בנק ישראל הדפיס כסף ונתן אותו לממשלה לכיסוי חובותיה. ואז הממשלה הגדילה את חובותיה והבנק הדפיס עוד ועוד כסף... הפיתרון שלו יותר גרוע מהמצב הקיים. ברור שצריך להפסיק לאפשר לבנקים להלוות כסף שנמצא לכאורה בחשבונות עו"ש של אזרחים ללא הסכמתם כפי שקורה כיום, אבל בשום אופן לא לאפשר לבנק המרכזי להדפיס ללא הגבלה. הפיתרון הטוב ביותר לדעתי הוא חזרה לבסיס הזהב. יש לזה גם חסרונות, אבל היתרונות לדעתי עולים עליהם.
* אלון   31/10/13 | 23:43
כנראה שלא הפנמת את הכתוב
"בנק ישראל הדפיס את הכסף ונתן אותו לממשלה..." - שכחת להוסיף, נתן לבנקים ואלה הלוו לממשלה בתוספת ריבית!! הוא מציע שהממשלה תדפיס ותשלם ישירות למקומות שיחליטו לפי קריטריונים שאלוהים יודע מהם...
* א   01/11/13 | 13:15
שהממשלה תדפיס כסף?
לא הבנתי.. אתה אתה מציע? שפוליטיקאים ידפיסו כסף?
* ח   21/09/16 | 22:36
4. הפתרון
מסכים לגמרי אם הבעיה, לא מסכים אם הפתרון. הפתרון הוא לא הלאמה אלה רגולציה! כן צריך להשאיר ביידי הבנקים את האפשרות לייצר כסף אבל צריך להגביל מאוד אפשרות זו, כך שיוכלו סה"כ לתת הרבה פחות הלוואות מאשר היום. כיום על כל שקל אמיתי שיש לבנק הוא יכול להלוות 10 שקלים שלא קיימים (יחס הלימות ההון - 10% כיום). צריך להעלות יחס זה בצורה דרסטית ללפחות 50%. הממשלות לא רוצות לעשות את זה כי זה יחנוק את המשק מאשראי ויגרום לעלייה באבטלה. את עליית האבטלה יהיה צריך לפתור ע"י הגבלה בחוק של שעות העבודה המקסימליות שכל עובד יכול לעבוד, במיוחד בחברות גדולות ומבוססות (כדי לאפשר בכל זאת לחברות קטנות להתרומם) כך שיותר אנשים יעבדו פחות מאשר פחות יעבדו יותר. דבר זה יפתור הרבה בעיות שקיימות היום בעולם המערבי: איזון בית עבודה, ירידת ערך המשפחה, הקטנת הילודה, ועליית הדיכאון. בנוסף הדבר יגביר את הביקוש לפעילויות פנאי וכך יוסיף משרות למשק לצורך הגדלת ההיצע לפעילויות אלו.
* זיו   31/10/13 | 23:25
גם אני מסכים כמוך עם הבעיה , אך לא עם הפיתרון
הלאמה אינה פיתרון רגולציה ויושרה של כל הנוגעים בדבר הם הדרך תחוקה לגבי שמירה על כללים "הגיוניים" - יש לי רשימה אשר מטרתם לא לאפשר כאלו פערים כלכליים וכן לא לתת כוח בידי מעטים. זה תמיד רע
* גיל   01/12/13 | 12:58
3. ערן אתה מלך
מתפלל שהציבור בישראל יבין את הבעיה האמיתית ונוכל כבר לשנות פה משהו
* בן ברננקי   31/10/13 | 21:01
בכתיבה לא משנים כלום
קרא מהו החומר שאותו סטאלין כינה השמן שמניע את גלגלי ההיסטוריה ותבין איך משנים דברים.
* אורי   31/10/13 | 21:21
מודעות רחבה יוצרת שינויים מרחיקי לכת ולכן...
מלאכתו של ערן היא עבודת קודש כזאת שיש ביכולתה לקחת את המדינה האומללה שלנו למחוזות שפע דימיוניים במושגים של מה שהתרגלנו אליו, אל תזלזל כד צעד גורלי וחשוב מתחיל קודם כל בהבנה של הבעייה ויצירה של קונסנזוס ומודעות רחבה.
* אורן   01/11/13 | 19:21
2. לממשלה יש מטרה
והיא לדאוג לאזרחים. באיזו דרך וכמה זמן? תלוי על איזה פולטיקאי נפלת ובאיזה תקופת זמן. כל העניין של הכלכלה זה עניין של אבולוציה, אי אפשר להקדים את העתיד, ממש כמו שלא יכלו להקדים או לאחר את השואה לדוגמא. הכל תהליך הדרגתי של הבנה עמוקה שרק השנים יודעים לעשות. זה שאתה (ערן) ועוד כמה בודדים שאינם מצמרות הממשל ויש לכם דרכים טובות יותר, הקדמתם את זמנכם. שיח הוא בהחלט חשוב, אבל לשנות, לא בקלות. It's take time...
* יוסי   31/10/13 | 20:25
טעות בידיך: מטרת הממשלה היא לסחוט ממך כמה שיותר מיסים
ולהעביר אותם לקבוצות אינטרסים מיוחדותֿ זה מה שנקרא הבאג הדמוקרטי. משאלת הלב שלך שהממשלה תדאג לרווחת האזרחים לא מתקיימת במציאות מהסיבה הפשוטה שזה לא משתלם לפוליטקאים בשיטת הדמוקרטיה היצוגית.
* חשבון פשוט   01/11/13 | 01:45
אתה הבנת מה כתבת?
* shadow   01/11/13 | 05:26
נראה שהוא הבין בדיוק מה הוא כתב ועוד רבים כמוהו
* א   01/11/13 | 13:17
1. מעניין, הבעיה היא שאין פה חינוך פיננסי
לכן רוב הציבור (ואני בניהם..מודה..) לא מבין גדול בכלכלה ולממשלה יש אינטרס שהמצב יישאר ככה כי הם דוגלים במשפט "הציבור מטומטם לכן הציבור משלם" ציבור חכם שמבין ויודע לא משלם.. ערן אולי שווה להעלות את זה כסרטונים ליוטיוב עם הסברים יותר פשוטים כדי שבני הנוער יוכלו גם להבין את מה שהסברת ויתכננו את החיים בהתאם.
* דביר   31/10/13 | 19:30
כבר יש כאלה. גם בן 3 יבין.
אנשים מעדיפים את "הדרך הקלה", עוצמים עיניים ואוטמים אוזניים. ואז צועקים שהוא והוא אשמים ולא לוקחים אחריות
* א   01/11/13 | 13:19
אין חינוך כלכלי כי זה אינטרס של המושחתים
בדיוק כמו שבארה"ב פעם לא לימדו את העבדים השחורים קרוא וכתוב כדי שלא יהיה להם בכלל ידע להתמרד נגד המעבידים שלהם
* ///   01/11/13 | 16:13