יהדות
תגובות (66 תגובות ב-48 דיונים)
48. טענות שלא מחזיקות מים
"עד שלא יבואו למסור נפשם על הארץ"? אנחנו מדברים על היהודים מבוורלי הילס או הישיבות של בני ברק? על היהודים מניו יורק או מאה שערים? כשאצלנו כלכך הרבה עושים כל דבר שבעולם, מניצול ציני של חוק שראוי שיחזור למתכונתו המקורית(400 עילויים אמיתיים ולא כל אחד שישב פעם חצי שעה בישיבה)ועד תקיפת שוטרים וחיילים ברחובות, אנחנו לא בדיוק יכולים לבא בטענות לאף אחד אחר. ומה זה בדיוק "חוצניקים"? במשך כמעט אלפיים שנה, כולנו היינו "חוצניקים", ולא זכור לי שמישהו התנגד שהיהודים יחיו כאן לפי גדולי הרבנים של הקהילות בגולה. ולגבי העניין של הכיפה מול כיפת ברזל, אמונה זה דבר נחמד, רק שאמונה זה מחשבה בזמן שיש עובדות בשטח. והעובדות, לאורך כל ההיסטוריה של העם היהודי קובעות, כל מי שאחז רק בספר נהרג ונטבח, ומי שבלפחות יד אחת אחז חרב/רובה/טיל, שרד לאורך הרבה יותר זמן או ניצל לחלוטין. עובדות, לא אמונות. לא מאמינים? בואו, תורידו ללילה אחד את המחסומים, תורידו ללילה אחד את הפשיטות והמעצרים בשטחים, תורידו ללילה אחד את המארבים בגבולות, תורידו...מישהו באמת מוכן להוריד ולחשוב שיהיה טוב ביום שאחרי?
* שי   28/06/17 | 19:35
47. הכותל
עמד במקומו שנים הרבה הרבה לפני שקמה מדינת ישראל. הוא קדוש לעם היהודי כולו ולא רק לאלו הנושאים תעודת זהות ישראלית. מדינת ישראל היא מולדת לעם היהודי כולו ועל כן קיים חוק השבות. הדרישה שלך משמעה הלכה למעשה הכחשת קיומה של היסטוריה יהודית ושל הציונות גם יחד. ואכן זו דרכה של המשיחיות ההזויה מבית מדרשם של קנאי הדת החדשים ,החרדלים למיניהם, אבותיהם של מופרעי נוער הגבעות.
* משה   28/06/17 | 15:12
46. התרבוש ייבש לה את המוח. תזכרי מי כבש את הכותל ובעבור מי
מי שכבש הם חילונים בעבור העם היהודי בכללותו. לא עבורך ולא עבור מגזרך ולא עבור הדוסים השחורים. את חצופה עם זכרון קצר ושכל מועט.לא סתם אמרו עליכם שאתם המגזר הכי מסוכן לחברה הישראלית.
* חצופה   28/06/17 | 14:26
45. לכי לעזזאל
לפני קום המדינה נשים וגברים התפללו ביחד. מי את ומי שמך שתקבעי. מדינה של חשוכים, אני לא רוצה שתקבעי לי וגם אני חיה פה.
* צילי   28/06/17 | 13:46
44. ולחרדים הטפילים כן מותר להביע דעה?
ברגע שבחבורת טפילים-אוכלי חינם הזו תיתן מעצמה גם כן משהו לטובת המדינה אז תדברי..
* אלי דהן   28/06/17 | 13:29
43. יש יהודי אחד
מחו"ל,עם ערמות של כסף מלוכלך,שקובע כבר שנים כמעט כל דבר כאן. נא בידקי כמה חובשי כיפה היו בין כובשי ומשחררי הכותל.
* אבנר צ   28/06/17 | 11:44
42. באמת לא צריך להכליל אף ציבור אולי הם כן שרתו בצבא?
חוצמזה למה כל התגובות השליליות האלה? רק אהבת חינם!
* פנינה   28/06/17 | 11:36
41. הכותל אכן תמיד פתוח לכולם ולא צריך גם לשנות סדרי עולם...
יש את המגבלות שצריך לכבד אין מה לעשות...אף אחד לא צריך להתאים את עצמו לרפורמים ...
* פנינה   28/06/17 | 11:31
זה נח לסתור את עצמך?
אם הכותל "פתוח לכולם"? למה לרפורמים צריכות להיות "התאמות" מיוחדות? והכותל ממש לא "פתוח לכולם", אלא "פתוח" בדרכים ובמגבלות שרק צד אחד, זרם אחד, שהוא אפילו אינו הרב בארץ, ובודאי שהוא מיעוט בעולם היהודי, קבע. זה לא "פתוח" זה "פתוח בתנאי ש...". אם היית באה עם אביך/בעלך/בנך, רק לפני מאה שנה לכותל, הייתם יכולים לעמוד ביחד בתפילה, לרקוד באותה רחבה, להיות שותפים ושווים. כל עניין ה"הפרדות" האלו זה לא משמיים, ולא מלפני 2000 שנה, ואפילו לא מלפני 200 שנה, אז אלה שבאו אז ביחד היו "פחות יהודים" מאלו שמופרדים היום?
* שי   28/06/17 | 19:40
40. רפורמים? סילוף של הדת תכנית כבקשתך....
סליחה? הכותל ידע אימפריות רבות שליטים רבים וחורבן..ותמיד תמיד שמר על צביון מיוחד. ברוך השם החיילים שלנו החזירו את עטרתו בששת הימים אחרי תקופה ארוכה של געגועים ...אז שיישאר כך אין כאן עניין של שנאת חינם פשוט הרפורמים לא מבינים מספיק את קדושת המקום...
* פנינה   28/06/17 | 11:30
39. ולחרדים כן מותר להחליט על שינוי הציון הדתי??
צביעות רגילה מצד המוסד האורתודוקסי שחושב שיהדותו היא היהדות "הנכונה" והיחידה. מוסד שעוד לא הבין שלדור החדש נמאס מכל החוקים ללא פשר, מחוקים שמותאמים לשנות ה20 של לפני 3000 שנה בערך. איפה כל ה"אהוב לרעך כמוך"?? למה כשצריך לכבד אמונה של מישהו שהוא לא יהודי אורתודוקסי כל המילים היפות על חופש דת במדינת ישראל נעלם?? וכן, גם חופש (אמיתי) מדת במדינה הזו יהיה נחמד.. אבל עד אז.. לפחות תקיימו את מה שהבטיחו בהצהרת העצמאות..
* ליאת   28/06/17 | 10:00
ליאת נסחפת
קודם כל כל הזרמים ביהדות חושבים שהדרך שלהם היא האמת היחידה הן החילונים הן הדתיים הן החרדים והן שאר המקורבים ליהדות דבר נוסף 70%!!! מהחילונים הינם יהודים מסורתיים (הדת נמאסה רק על 30% מיעוט קטן) ואהבת לרעך כמוך זה דבר חשוב אך לא כשזה בא על חשבון ערכים אם בנאדם ירצה להתאבד את תתני לו בגלל ואהבת לרעך כמוך??? בשם חופש הדת את תתני גם לערבים להיכנס לכותל???
* נטע (גבר)   28/06/17 | 10:40
38. שכחת להסביר איך בדיוק את מסרת את נפשך.. מי את בכלל!!!???
* ישראל   28/06/17 | 09:33
37. נשים כמוך
גורמות למציאות כאן להפוך יותר ויותר ל"סיפורה של שפחה", תתביישי.
* ארז   28/06/17 | 08:22
36. מי את בכלל
ומתי התחילה ההלכה? האם היא תמיד הייתה שם או שבזמן הכותל חיו פה יהודים אחרים שלפי הההלכה היקרה שלכם לא יחשבו היום ליהודים. דת זו ישות שלא מפסיקה להתפתח ולהשתנות ולכן תנו לכל אחד להתפלל איך שהוא רוצה. גם ככה כל מה שאת מאמינה בו נקבע על ידי פירוש של רב ויכול להיות אחרת. תנו לחיות. ואני אתאיסט ומאמין שלכל אחד זכות להתפלל כרצונו.
* איש   28/06/17 | 07:41
35. תכלס צודקת, תביאו את הכסף ותסתמו את הפיות
רפורמים לא יהודים וזה שאנחנו מוכנים לקחת מהם כסף עוד לא אומר שצריך לתת להם משהו תמורה, אז תהיו גויים טובים תמשיכו להעביר לנו מיליארדים מדי שנה ותסתמו את הפיות כי זה לא מעניין מה אתם מרגישים או רוצים אתם לא יותר מכספומט בשבילינו
* ...   28/06/17 | 07:19
34. פלורליזם ללא גבול ...
אמת , פשוט עצוב שיהודי ארהב שחלקם עוכרי ישראל אלה שעושים בר מצווה לכלבים שלהם - וזה נראה להם ראוי ונכון . האם אלה יכתיבו את הסדרי התפילה המקובלים????
* טלי   28/06/17 | 05:14
עוכרי ישראל? מאיפה הבאת את זה?
וממתי בדיוק הכותל הוא בית כנסת? מי קבע שהוא צריך להתנהל כבית כנסת אורתודוכסי? הוא בבעלות חרדית? זה אתר היסטורי דתי והכניסה אליו צריכה לאפשר חופש פולחן לכולם. ואגב, לשים פתקים בין אבני הורודוס ולחשוב שאלוהים קורא את זה זה לא פחות מצחיק בעיני מאשר לעשות בר מצווה לכלב.
* אין גבול לטיפשות   28/06/17 | 13:30
33. כל אומה מכבדת את המסורת שלה בכבוד
תלמדו לאהוב את המסורת שלנו מסורת לא משנים שומרים אותה לדורות
* יעל   28/06/17 | 03:16
32. הכותל הוא מקום קדוש
ההפרדה בין גברים לנשים היתה כל השנים וכל הדורות.ואכן.הכותל צריך להיות כפי שנהגו אבותינו.זה הדבר היחידי שמסכים אתך. איך יעשו את זה? כנראה לא אני ולא את נקבע.אבל, את לא רוצה את ה"חוצניקים"? בבקשה. אל תתני להם את אפשרות ההשפעה,ואל תקחי מהם כסף.נראה,כשיחסר ציוד בבית חולים כאשר תכרעי ללדת,או כשאר נצטרך להתמודד עם איום בטחוני. מיותר להזכיר את הרכבת האווירית מארהב שהצילה את עם ישראל ב 73. ואכן כנראה הצילה מהשמדה.ויכל להיות שהתוצאה היתה שהערבים היו כובשים את ירושלים.אני מודה, לא התעמקתי בכתבה,אבל גם הרישא וגם הסיפא,מקוממים.
* האורטודוקס   28/06/17 | 02:44
31. צבועה. לשנורר מהם מיליארדים מאז קום המדינה, זה בסדר. גם לדרוש מהם לממן לובי יקר למען ישראל - בשביל זה הם אחים שלנו? נצלנית
* אלעד   28/06/17 | 01:30
30. לגברת הנכבדה.
אם היית בודקת היית רואה שיש מחוץ לארץ אנשים ששרתו בצבא, שרות קרבי, ואפילו בקבע.שהוריהם היו ממקימי הארץ, ויכל להיות שסחבו את משפחתך על הגב מהאניה. אנשים רבי זכויות. האם גם להם אין זכות דיבור? תבדקי בקרן היסוד כמה כסף יהודי הגולה שופכים על מדינת ישראל. ללא היהודים והישראלים בחול מצב המדינה היה בקקט
* רון   28/06/17 | 00:25
29. למה רק היהודים המטומטמים באו לארץ
* ארארא   27/06/17 | 23:35
מי יענה אם לא אתה
* חלי   28/06/17 | 08:55
28. חוצפנית!!!! הכותל לא שייך לסבתא שלך!!!!!
* יעל   27/06/17 | 23:26
27. צודקת אבל באותה מידה גם על הימנים בחול אסור להתערב
לא מעט מהחלטות המנהיגות בישראל הן תוצאה של לחץ ימני מארהב. בני אדם שלא חיים פה, לא חוטפים טילים ולא משרתים בצהל מחליטים בשבילנו אם יהיה משא ומתן או לא ובאיזה תנאים. חלקם משיחיים שמוכנים ללכת עד הסוף עם אמונתם - אבל בשלט רחוק...
* כמו אידלסון   27/06/17 | 23:05
26. אז גם אל תקחו את המיליארדים שנותנים למתנחלים
על ידי חוצניקים.
* חצופה   27/06/17 | 22:54
כשאתה לא תיקח את המיליארדים שאתה לוקח, המתנחלים יוותרו על שלהם
טוב?
* שלומי   28/06/17 | 07:59
25. מה קשור מתחת לתחת? זה אתר מורשת אמור להיות פתוח לכולם בלי תנאים
* כמו שהיה פה לפני שהחרדים תפסו עליו בעלות   27/06/17 | 22:48
אתר מורשת כמו בית מקדש, מקום בעל קדושה שלא מתנהגים בו בקלות ראש ומכבדים את ההלכה היהודית
אפשר לחשוב איזה קרבן מבקשים מכם להקריב, להיכנס בלבוש צנוע ולשמור על הפרדה. כואב הלב , הקלגסים הדתיים האלה.
* שלומי   28/06/17 | 07:59
כמה עוד אפשר לטעות בתיאור העובדות?
זה לא "מבקשים", ברמה של "יואילו נא גבירתי ואדוני..." אלא ברמה של סדרנים שיוצרים מחסום פיזי, ואם לא הולך להם אז באים שוטרים. ולגבי "לבוש צנוע", הרי ברור שגם לרחבה מעורכת לא יבואו בבגדי ים ולא יערכו שם מצעדי גאווה על משאיות. בקיצור, זרם אחד, שהוא מיעוט ביהודי ישראל, ומיעוט עוד יותר קטן ביהודי העולם, ניסח לעצמו את ניהול והלכות הכותל וקובע לאחרים מה לעשות. וכל זה בזכות הגב הפוליטי שיש לו בכנסת ומחזיק את הממשלה, כל ממשלה, כבר עשרות שנים, כולנו יודעים בדיוק איפה. עד לפני פחות ממאה ועשרים שנה היה אפשר להתפלל יד ביד, ביחד, בכותל, ויש תמונות שמוכיחות את זה. אז הם היו פחות יהודים מאיתנו?
* שי   28/06/17 | 20:17
24. את מבינה שאת קוראת ומעודדת לשינאת חינם?
ובשביל מה? קיר אבנים?
* מישהי   27/06/17 | 22:25
שנאת חינם? מענין מי מייצר אותה?
באה קבוצה מתבוללת ש80-90 אחוז מילדיה נטולי זיקה חיובית לישראל , וארגוניה משחירים את פני מדינת ישראל כבר שנים. קבוצה שהחליטה לפני שנים רבות שהיא יותר אמריקאית מאשר כל דבר אחר , ופיתחה לה תורה משלה לשם כך, נטולת תימוכין , סימוכין , עמוד שדרה , אבל הוכחות על ההשפעה הרעה שלה עם עם ישראל ועל החורפן שהרפורמה עושה בו- כבר יש ולא חסרות. מתעקשים להכריח אותנו בארץ ישראל לקבל את תפיסת העולם שלהם, הם ישארו שם ויכתיבו לנו למחוק את את תורת ישראל כאן , בשביל הפעם האחת בחיים בה הם שולחים את הילדים , כי בפעם האחת הזו , מה שנורא דחוף זה ללכת לכותל עם גופיה ומכנס קצר , ולא לכבד שום דבר ממקום הקדוש הזה. כמובן שכשהם מבקרים במסגד מיד לאחר מכן הם יכסו את הראש ויחלצו את הנעליים כמו ילדים טובים. דתות אחרות לא חשוב להם להחריב, רק את זו שלהם ששמרה על עמם אלפי שנים. קבוצה שמאבדת 80 אחוז מהדור הבא שלה מאיימת על מדינת האם שלה במקום להיות עסוקים בהיעלמותם הצפויה בעתיד הנראה לעין.
* שלומי   28/06/17 | 08:05
23. חרדים לא משנים את צביון הכותל
וכן היא שרתה בצבא איתי.נכון שיש בינינו חלוקי דעות על הצבא אבל כן,יש. ימין לשמר צביון ירושלים .רוצה לבא עם זוגתך מי מפריע לך אבל למה את צריכה לשנות צביון.ואתה נחמן? תלמד קצת היסטוריה יהודית לפני שאתה מנבל את פיך
* ציביה   27/06/17 | 21:51
22. בושה
שמאקו נותנים במה לאשה הנבזית הזו.
* חוזר בשאלה   27/06/17 | 21:23
21. כל מילה כיפת ברזל!!תותחית!!
מסכים!! מסכים!! מסכים!!
* לשמור על צביונה היהודי של הארץ היפה שלנו   27/06/17 | 20:48
20. כל מילה כיפת ברזל!!תותחית!!
מסכים!!מסכים!!מסכים!!
* לשמור על צביונה היהודי של הארץ היפה שלנו   27/06/17 | 20:46
19. עוד אחת מצאצאי הערב רב שהסתננו לעם ישראל
התבלבלה הגיברת. כנראה שהיא לא יהודיה בכלל. יהודים אמיתיים לא מתבטאים כמוה
* מה יהיה   27/06/17 | 20:36
ככה מדבר אפיקורס
* חי   27/06/17 | 23:30
18. צודקת בכל מילה!!!!
* מהצפון   27/06/17 | 20:22
17. את שירתת בכלל בצבא שאת מדברת????
אז גם לך לא מגיע לקבוע לנו!!!
* חוצפנית דתייה   27/06/17 | 19:44
כן. היא שרתה בצבא
כן. מהכרות אישית עם תמר, היא אכן שרתה בצבא. מלח הארץ זו היא.אגב בעלה איש קבע, כך שהתרומה אין סופית מביתה. אפשר להגיב קצת יותר בדרך ארץ ולעניין הכתבה.
* ענבל טויטו   27/06/17 | 22:04
פונדמנטליסט מחלק ציונים על אדיקות?
* שלומי   28/06/17 | 08:06
פ
לא מכיר את תמר אבל בעלה היה המגד שלי, נראה לי שאחרי זה גם פיקד על יחידת אגוז. לא כל דתי הוא משתמט, מותר לחשוב אחרת ממך תגיב/י בנועם ויהיה יותר קל להקשיב
* אילן   28/06/17 | 13:32
16. ולחרדים יש זכות להתערב?
במה הם עזרו למדינה הזאת? במה הם תרמו? אני אשמח להיפטר מהם ולהשאיר את ה"חוצניקים" לפי הרטוריקה הנחותה שלך. מדוע לקהילה שרוב העשייה שלה בארץ היא פגיעה בזכויות וכפייה דתית צריכה להיות הזכות לעצב את מדינת הלאום(!!) היהודי (לא הדת) בזמן שברוב בורותך את טוענת כי ל"יהודי הגולה" אין זכות להשפיע על המדינה למרות היותם ציונים פי עשרה מהעלוקות שבמדינתנו. מעבר לכך, עצם התרומות הכספיות הוא השפעה של יהודי החוץ על מדינת ישראל, התורמים תורמים לפי האינטרסים שנראים להם חשובים, מכך האם תבקשי מהם להפסיק לתרום כספים או שמא תמשיכי במופע הצביעות שלך?
* עידן   27/06/17 | 19:39
15. תסתדרו לבד
אין סיבה להשתדל בשבילכם. בהצלחה!!
* באמריקה   27/06/17 | 18:44
14. חבל שנתנו לך במה
וחבל שאת מתבטאת כך. רק משקפת איך השתן עלה לכם לראש
* טל   27/06/17 | 18:25
13. "חוצניקים"
אחלה שם מצאת ליהודי הגולה כאילו הם לא יהודים, הם "חוצניקים". אז אני לא "חוצניק" ואני רוצה שכל מי שרוצה לנשק אבנים שינשק אבנים. מי שמך בכלל להגיד איך יעצבו את היהדות? תחזיקי כיפה מעל הראש ותקראי בתהילים עד שתצא לך הנשמה, אני מעדיף להיות מתחת לכיפת ברזל. הזויה
* אזרח   27/06/17 | 18:07
גם לעצמך קראת ״אזרח״אכן חוצניק אמיתי
* רפאל    28/06/17 | 00:12
12. היטיב לנסח אורי קליין בהארץ
אתם החורבן שלנו אתם ההזויים משיחיים פרימיטיביים בלי שום שייכות לעולם הליברלי מודרני אתם ורק אתם תחריבו את המדינה הזאת. איך את לא מתביישת לומר לאנשים שמסכנים את חיי היקר להם מכל,שמה ששומר עלינו זאת כיפה??? עלובת נפש חצופה ובורה שכמותך. אתם כת של חוליי נפש. המהפיכה בדרך....אנחנו נשרוף את המדינה לפני שניתן לכם להחשיך כאן הכל
* באנו חושך לגרש   27/06/17 | 17:49
מת על התגובה שלך. חייבים לעצור אותם.
* יואב   28/06/17 | 01:34
מה אתה עושה כאן? בשביל מה אתה כאן?
כל אירופה הנאורה שלך מחכה לך, לא צריך לעשות שום עבודת הכנה. בשביל מה אתה נמצא בארץ הקדושה הזו? מכח מה הגעת לכאן? באיזו זכות דחוף לך להחריב דווקא את המדינה היהודית האחת ולהפוך אותה לעוד אחת מתוך 190+ ?
* שלומי   28/06/17 | 08:08
11. אהבתי
צודקת בכל מילה.
* שמוליק   27/06/17 | 17:07
10. בסוף נישאר כאן סיקריקים שבתאים וחרדים -יהיה אחלה !
* הרצל    27/06/17 | 16:53
9. כל מילה בסלע
נשות הכותל והרפורמים עושים הכול להכעיס. מה לכם ולהלכה ? אין דבר כזה זרם ביהדות מחר יבוא ערבי ויגיד אני יהודי אז נכיר בו ? ואולי גם נעשה רחבה להומואים ? לסביות ? הרי זה באופנה לא קשור כלל לחרדים ודתיים.
* יוסי   27/06/17 | 16:49
הרבי מילובביץ היה כאן...
אה.... נדמה לי שלא... מחר יגידו לך שאתה לא יהודי- אז לא נכיר בך...
* שמואל בר יוסף   27/06/17 | 23:30
8. כותל
הכותל שיחך לכל יהודי העולם ולא רק ליהודים שגרים בישראל. לכן כן יש להם זכות השפעה. ולא שמעתי שהדוסים תורמים במשהו למדינה. אז הטענה שלך לא נכונה
* משהי   27/06/17 | 16:44
7. יש גם רפורמים בארץ ישראל!
* כפיר אלפנדרי    27/06/17 | 16:35
6. מכול המעשיות הסיפורים האלילים בעולם..היהודים
בחרו...את הדבר היחידי שלא רואים לא שומעים.ואין לו ריח...דומה לסיפור שלושת הקופים.....היהודים בחרו באחד ...שמביא כסף....גזעני...מבדיל בין אשכנזים וספרדים...בחרו באחד שמביא מום בילוד שנולד..חתך לו חלק מהבולבול...ונתן לנו את הצלחת המעופפת על הראש.....לכו לעבוד....
* נחמן   27/06/17 | 16:06
5. מצחיק
כל השחורים שלא תרמו יום מחייהם למדינה בטח שלא טיפת דם אחת רוצים להחליט מה מותר ומה אסור קודם שיתגייסו אחר כך שידברו הפרזיטים
* ישראל   27/06/17 | 16:00
4. תתביישי.
הכותל הוא סמל יהודי, ולך אין מונופול על היהדות. מי קבע שהוא צריך להתנהל כמו בית כנסת ארותודוכסי (כשהוא ממש לא)? זו הרי החלטה פוליטית גרידא. אני בת לניצולי שואה, עשיתי צבא, המדינה הזו חשובה לי, ואנשים כמוך בדיוק מרחיקים אותי מהיהדות. תלחצו עלינו רק עוד קצת, כי זה כל מה שצריך כדי שנהפוך את המדינה הזו ונוביל להפרדה מוחלטת בין דת ומדינה. אגב, ה"חוצניקים" טובים בשביל הכסף, רק לא מספיק טובים כדי שתכבדי אותם, הא?
* א   27/06/17 | 15:52
צודקת
* אורן   28/06/17 | 01:35
3. באסה שמאמר כזה מקבל במה ואם כבר קיבל תנו קול לצד השני מי אמר שאורתודוכסים הם חזות כל היהדות???
* רחלי   27/06/17 | 15:30
2. באמת?
עד שליצמן וחבורת מוצצי הדם שלו לא יקיזו דם שלא יגידו לנו את מי לקבל ואת מי לא.
* אחד   27/06/17 | 15:28
ליצמן? מוצצי הדם?יאלה
תחפשו עילה אחרת כבר שנים שאנחנו לא מקבלים שקל על ילודה ושקל לישיבות.אנחנו מסתדרים מצוין עם מה שיש לנו אז תפסיקו להתעלק עם אותן סיבות כי זה משעמם ומאוס.חפשו אחרות.
* נלי   27/06/17 | 21:54
1. כמה צביעות...מה החרדים תורמים?
לפחות יהדות התפוצות תורמת למדינה במיוחד זו בארהב. החרדים לא שיחררו את הכותל, הם גם אלו שמקללים ומתעללים בלובשי מדים! הם האוכלוסיה בעלת התמורה הנמוכה ביותר לחברה ביחס ליניקה האדירה שלהם מהמשאבים הציבוריים
* ליהיא   27/06/17 | 15:26