יהדות
תגובות (135 תגובות ב-68 דיונים)
68. אלוהים היה בשואה איפה שהוא תמיד...
...בשום מקום.
* אדולף.    01/05/17 | 02:53
67. איפה אלוקים היה
לא נכון לשאול איפה אלוקים היה בשואה כי הרי כל המהות של השואה וקיומה, נעשתה באופן שקשה להסביר את מניעיו וסיבותיו מלבד מעשה אלוקי. קשה להסביר את הסיבה למה עם שלם קם ומחליט לרצוח ולהשמיד את העם היהודי בצורה כל כך אובססיבית, שיטתית ומאורגנת עם רצון עז לבדל אותם מהם ולהגדירה כמעשה טבעי. אני מאמין שמעצם השנאה אלינו, היהודים, מאז ומעולם והרצון העז להשמיד אותנו תמיד מבלי סיבה אמיתית אלא משנאה ותיאוב ריקים מסיבה, והישרדותנו על אף שונאינו מוכיחה שעם ישראל הוא עם מיוחד והנבחר על ידי בורא העולם. קיים משפט האומר "כשעם ישראל לא עושה לעצמו קידוש, יבואו הגויים ויעשו להם הבדלה" כלומר כאשר העם היהודי נתמע בגויים ולא מקדש את עצמו מהם, יבואו הגויים ובעצמם יצרו את ההבדלה בינם לבין היהודי (בשואה הבידול מתרחש באמצעות סממנים יהודים כמו ענידת טלאי בצורת מגן דוד, חתימת השמות שרה וישראל בדרכונים של יהודים, הלבשת האסירים היהודים בכתונת פסים וכו'). בנוסף יש הרואים בשואה, על אף החורבן העצום, את בנייתו מחדש של העם היהודי, שהרי בעקבות השואה קמה מדינת ישראל וליהודים נמצא סופסוף מקום בטוח אחרי 2000 שנות גלות.
* א.ס.   25/04/17 | 15:46
66. איפה היה אלוהים בשואה
באבא מייסע(סיפורי סבתא)-מה שההורים שלי ז"ל( שניהם ניצולי שואה ) נהגו לומר.
* מיכאל גודלסקי   25/04/17 | 13:24
65. אני יודע איפה היה- הוא מאוד כעס,אבל מאוווווד !
* לא מבין אותו...   25/04/17 | 13:12
64. איפה אלוקים היה
לא נכון לשאול איפה אלוקים היה בשואה כי הרי כל המהות של השואה וקיומה, נעשתה באופן שקשה להסביר את מניעיו וסיבותיו מלבד מעשה אלוקי. קשה להסביר את הסיבה למה עם שלם קם ומחליט לרצוח ולהשמיד את העם היהודי בצורה כל כך אובססיבית, שיטתית ומאורגנת עם רצון עז לבדל אותם מהם ולהגדירה כמעשה טבעי. אני מאמין שמעצם השנאה אלינו, היהודים, מאז ומעולם והרצון העז להשמיד אותנו תמיד מבלי סיבה אמיתית אלא משנאה ותיאוב ריקים מסיבה, והישרדותנו על אף שונאינו מוכיחה שעם ישראל הוא עם מיוחד והנבחר על ידי בורא העולם. קיים משפט האומר "כשעם ישראל לא עושה לעצמו קידוש, יבואו הגויים ויעשו להם הבדלה" כלומר כאשר העם היהודי נתמע בגויים ולא מקדש את עצמו מהם, יבואו הגויים ובעצמם יצרו את ההבדלה בינם לבין היהודי (בשואה הבידול מתרחש באמצעות סממנים יהודים כמו ענידת טלאי בצורת מגן דוד, חתימת השמות שרה וישראל בדרכונים של יהודים, הלבשת האסירים היהודים בכתונת פסים וכו'). בנוסף יש הרואים בשואה, על אף החורבן העצום, את בנייתו מחדש של העם היהודי, שהרי בעקבות השואה קמה מדינת ישראל וליהודים נמצא סופסוף מקום בטוח אחרי 2000 שנות גלות.
* א.ס.   25/04/17 | 10:21
63. איפה היה הלב של האשכנזים עם התימנים הנחטפים?
* כנראה שאם בבסיס יש בהם רוע אז תיענשו חזק!!   25/04/17 | 07:22
62. למה שאלוהים יבוא לעזור למי שבגיהנום?
ואם העולם הזה הוא הגיהנום?
* הליצן העצוב   25/04/17 | 06:12
61. מי קדם למי?
בראשית ברא האדם את האלוהים... ואז החלו כל הצרות.
* אתאיסטית   25/04/17 | 05:58
ומי ברא את האדם?
* יפה   25/04/17 | 22:43
לא יודעת
בדיוק כמו שאת לא יודעת, גם אני לא יודעת. וזה שאני לא יודעת, לא אומר שאת צודקת.
* אתאיסטית   26/04/17 | 23:38
החיים זה אמונה.
* שימי   30/04/17 | 07:22
אמונה
נכון, כל אחד מאמין במשהו. העניין הוא שמי שלא מביא הוכחות, האמונה שלו לא מתקבלת בהבנה.
* לא מגלה לכם   30/04/17 | 12:57
60. שואה
אולי אלוקים לא היה בזמן השואה אבל מה בטוח לא יהיה יותר שואה יש לנו את צהל וכוחות הבטחון הטובים בעולם
* ש   25/04/17 | 02:20
59. איפה שהיה תמיד, בדימיון
אין אלוהים נ ק ו ד ה ושישה מליון סימני קריאה
* יהוה   25/04/17 | 00:15
יש ועוד איך
* ישי   25/04/17 | 08:51
אם תביא הוכחות מוצקות, אאמין לך
* שפוי   25/04/17 | 18:08
אתה חי
* שימי   25/04/17 | 22:44
58. מיליונים של יהודים חרדים נשחטו
לדעתי היהדות האמתית צריכה להיות שונה ממשה שמנסים להחדיר לנו שהיא חטא, ולכן קבלה עונש חמור
* חב   24/04/17 | 22:13
57. איפה האלוקים בשואה
השאלה המטרידה את האדם היא ידיעת הבלתי נודע נאמר לא יראני האדם וחי וזה משביר את אלו שראו ולא המשיכו את החיים כמו נדב ואביהו ושביעים הזקינם אין לא לאנשי התורה ולא למדע כל אפשרות או גישה להבין מעבר למה שהאדם מתוכנת גם הכלים וכל מדדי המכשור המפותחים ביותר אינם בנויים למעבר גם הם בנויים על ידי אדם וגם הם מוגבלים להבנת האדם האדם חי את האלוהים יום יום ורואה אותו והאדם חי בתוך הטבע המוטבע הזה והמוטבעת הזאת פועלת על פי כללי ברזל השאלה שיש לשאול עם כל כך נרדף מאז שחר ההיסטוריה וזה לא השואה הראשונה לעמינו תמיד הוא קם בחזרה ושורד מה שאף עם לא שרד הרבה עמים אינם והנה עם הפלא אחרי כל מפלה הוא קם מרים ראשו ונקוטה שהפעם הרמת הראש היא לתמיד אמן
* יצחק   24/04/17 | 21:56
56. התשובה
הוא לא יכול להסתתר בשואה אם הוא אף פעם לא היה קיים.
* אברך בן תורה   24/04/17 | 21:46
55. תורת הזמן עוד חוזר הניגון
* ם,]   24/04/17 | 21:22
54. איפה היית שהבורא ביקש ממך להיות עכשיו שאתה כאן אתה שואל למה שם
* ח   24/04/17 | 21:22
53. אין אלוהים......נקודה....
המצאה של חלשים...וטפשים
* רוני   24/04/17 | 20:20
יש אלוהים
אתה טועה
* שימי   25/04/17 | 08:52
52. איפה היה אלוקים בשואה?
יש את הדבר שקוראים לו נסתר מי עין ה" רצה להזכיר להם בתקופה הזו שהם עם מיוחד ...בגלל התבוללתו שהייתה באותו תקופה זה שזה באה בצורה רעה כל כך יש אפשרות להגיד את משפט הזה אנחנו לא דנים אותם על זה אני מבינה למה הם חושבים כך אבל את נסים שהיו שם אף אחד לא ישכח שנצלו הרבה יהודים מי המוות, יש הרבה סיפורים על זה שאפשר להשאר אם הפה פתוח אז כן איפה היה הוא זה שאלה שאף אחד לא יבין בחיים זה כמו בכל מלחמות שהיו לעם יהודים גם שם שאלו איפה אלוקים היה?הוא היה שם אבל לראות את עם שלו נכנס לתוך העולם של משכלים זה קצת מצער. זאת הייתה גזרה משמים אז תבינו אפשר לשאול את השאלה הזו זה שאלה לא קשור בכלל לא אנשים שחזרו משואה ייגידו שהוא לא היה שם כי זה קשה לראות את משפחה שלך מת מול עיניים שלך ,אבל בתןך תוכם הם מאמינים באו
* אדוה צברי   24/04/17 | 19:01
51. השואה
בספר דברים כח התשובה לנושא השואה. צופן התנכי. גם הצדיקים. תקומת העם היהודי במולדת ממלכת יהודה. נסתרות דרכיו של האל.
* JosephBlackJana    24/04/17 | 19:01
50. אלוהים לא עושה טוב או רע בעולם כדי להוכיח את קיומו
* נוי   24/04/17 | 18:53
49. למה לחפש תשובה במקומות שאין לאף יצור אנוש תשובה עליהם?
אלוהים לא עושה שיהיה טוב או רע בעולם כדי להוכיח שהוא קיים.
* למה   24/04/17 | 18:53
48. הלא תקין פוליטית
אנשים שוכחים שערב פרוץ מילחמת העולם השנייה אחוז ההיתבוללות בקרב יהדות גרמניה עמד על 45 אחוז. היהודים התחילו להיתפעל מאדיסון שהדליק להם את החדר ושכחו מי מדליק להם כל יום את האור בשמיים.
* דניאל   24/04/17 | 18:11
ברור, אבל זה היה צפוי הרי איך יצאנו לגלות.
אני טוען שחוץ מההתבוללות הצפויה, אנחנו חוטאים בחטאים גרועים יותר. ולא עושים רצונו- אפילו החרדים שבינינו. עובדה הק"בה נתן פקודות לשרוף בתי כנסת. והמון חרדים נספו בשואה.
* משה   25/04/17 | 09:50
47. השם
איפה היה אלוהים ש6 מיליון יהודים צעקו שמע ישראל .איפה היה?.
* דן   24/04/17 | 15:37
דברים כח הברכות והקללות - צופן תנכי
מרבית הנספים היו חילוניים ולא שומרי מצוות. חלקם הגדול מתבוללים. אין הצדקה לשואה והזיכרון יהדהד תמיד. אך אם נכתב בתורה הקדושה אלפי שנים אחורה, מה עליהם לעשות כדי להישמר,היה להאמין וללכת בדרך הזו. כוחנו באחדותנו.
* JosephBlackJana    24/04/17 | 19:36
א.
זאת התשובה המטומטמת שלך??? כל המשפחה שלי סבתי היו חרדים ושומרי מסורת וכולם הלכו בשואה... אז אין שום קשר למה שאמרת!!!!!!!!!!
* א.   25/04/17 | 01:26
זה שהם היו חרדים לא אומר שלא חטאו!!
* חטא אצל חרדי הוא פי 4 חמור מחטא חילוני.   25/04/17 | 20:15
אם 6 מליון היו צועקים שמע ישראל לא היתה שואה
* אחשלי   24/04/17 | 19:55
46. הקב"ה כן היה בשואה..הכל חשבונות שמים...אין אנו מבינים זאת.
עובדה שיהודים רבים ניצלו ועברו השגחה פרטית עצומה....הגיעו לארץ ישראל והסיפורים אט אט יוצאים לאור....הקב"ה נמצא בכל מקום ואוהב כל יהודי ויהודי....פורש את כנפיו עלינו תמיד
* פנינה   24/04/17 | 15:29
45. אני שואלת איפה בני אדם יש עכשיו שואה בסוריה למישהו אכפת
* הצביעות האנושית   24/04/17 | 15:05
44. למה לא שואלים איפה אלוקים שאדם זוכה בלוטו מתחתן מגדל ילדים כשטוב הכל נשכח מי שלא זוכר אותו בטוב לא ראוי שישאל שאלות כשרע
* אחת   24/04/17 | 15:04
43. יש אלוהים
לכל האפיקורסים כבר אלפי שנים שמנסים להשמיד את היהודים ולא מצליחים זה בטח בזכותכם לא מאמינים באלוהים אז אל תעשו ברית מילה לילדים שלכם ואל תיהיו יהודים לא חייב
* יוסי    24/04/17 | 14:35
צודק- אל תטמאו לנו את הארץ לכו להתבולל
* משה   25/04/17 | 09:51
42. יש
אחים יקרים תפסיקו לכתוב שתיות השם יתברך יקיים ושומר על עמו ישראל בכול קצות תבל כי הם לא הייה העולם היה נחרב .תשימו לב כמה ניסים קוראים לעמנו
* מאמין   24/04/17 | 14:34
41. אמ;לק: אין אלוהים
* יואל   24/04/17 | 14:33
40. "אלוהים הביט מלמעלה" ואמר תראו את החלאות האלה מה עושים אחד לשני.
אני אתאיסט ויודע שאלוהים זו המצאה. אבל אנסה לרגע להיות הסנגור שלו ולענות על השאלה שרבים שואלים. א. אלוהים נתן לנו עולם יפה ועל מה אנשים שחטו אחד את השני?! כמה הכלכלה העולמית מוציאה כסף על נשק?! איפה החלק שלנו בטרגדיות האלה?! הרי זה לא היה אסון טבע. לא טייפון ולא צונאמי ולא רעידת אדמה. הכל היה מעשה ידי אדם. למה שואלים איפה אלוהים היה בשואה?! אחרי המבול אלוהים ראה שהכל נשאר כשהיה והבין שאי אפשר בכל יומיים להחריב את העולם אז הוא אמר בהכנעה "כי יצר לב האדם רע מנעוריו". אלוהים רצה שנסתכל על עצמנו ונראה לאלו תהומות אנו מסוגלים להגיע ולכן לא התערב. אל תאשימו את אלוהים. השואה נמשכת עד היום בכל העולם. אם היהודים מאמינים שהוא אל יחיד הרי שיש גם כעת שואה בסוריה. לכל דבר שאנו עושים אלוהים אחראי?! אם כך למה אנו שופטים רוצחים וגנבים?! למה אנו שופטים את הנאצים שעשו את השואה, הרי אלוהים אחראי לכל מעשה האדם?! ב. אם אנסה לנתח את ההיסטוריה ואת הלקח מההיסטוריה, בשואה היה משהו משותף לעבדות בנ"י במצרים. אלוהים ראה שטוב לעם להישאר במצרים , אין לו שום כוונה לחזור לא"י והוא התחיל להתבולל הוא נתן להם עבדות בת מאות שנים עד שימאסו במצרים ויתחננו לעלות לא"י. אלוהים העדיף לתת לעם מכה כואבת שהוא ישתקם ממנה אבל לא יאבד את העם היהודי. בתקופתינו אנו אחרי הגלות העם נשאר בגולה במשך אלפיים שנה ולא עשה מאמצים ממשיים לחזור לא"י. אלוהים העדיף לתת לעם מכה כואבת שיעלה לישראל ובמשך הזמן יתאושש מהמכה מאשר שהעם היהודי יישאר בגולה עוד אלפי שנים וייכחד. (אני אתאיסט ויודע שאין אלוהים אבל רק ניסיתי לענות על השאלה שרבים שואלים. אני מקווה שאף אחד לא ייפגע מהתגובה שלי. היא ברמה האינטלקטואלית בלבד).
* קשה להודות למה האדם מסוגל אז אלוהים אשם בהכל?!   24/04/17 | 13:52
שכחת להגיד שאתה אתאיסט בעזרת השם
* פעמיים   24/04/17 | 15:38
כבר אמרתי שאין אלוהים או שאת/ה סתם דפוק/ה?!
* רמת האינטלקט שלך לא מספיקה בכדי להבין את שכתבתי.   24/04/17 | 17:38
איפה היה האינטלקט בשואה????
אין אינטלקט
* דפוק   24/04/17 | 19:29
39. אלוהים לא עבר סלקציה לכן לא היה
* י   24/04/17 | 13:47
38. כנסו לגבי השאלה אשמח לתגובות
קודם כל בשביל לשאול את השאלה הזאת צריך לקרוא בתנ"ך כולו מי שקורא בתנ"ך ממילא לא צריך לשאול למעשה אם קוראים בנ"ך מגלים שבגדנו באל עשרות פעמים כל פעם הוא שב וסלח לנו עד שהבטיח שיום אחד הוא יסתיר פניו מאיתנו ואפילו אם נצעק לא נענה הבטיח וקיים האם הבעיה היא באל שמבטיח ומקיים או הבעיה בנו שאנו חושבים שמותר לנו לעשות הכל ותמיד להסלח אם האל ברא אותנו בצלמו ובדמותו וכן במידותיו זה אומר שיש בו הכל גם את הטוב וגם את הרע בדיוק כמונו הבעיה היא בנו בהסתכלות שלנו כלפיו אם הוא טוב ומטיב הוא גם נוקם ונוטר אם לא הולכים אחריו הוא מעולם לא הסתיר את מידותיו וגם לא הסתיר שיעניש מי שמפר חוקיו והולך אחר אלוהים אחרים או בחוקות הגויים אני חושבת בכלל שאנו כבני אנוש לא נוכל לעולם להבין את כל דרכי הבורא ביום שנבין אותו הוא לא יהיה כזה אלוהי ואנו לא נהיה כאלה בני אדם
* אחת   24/04/17 | 13:39
כל מילה בסלע. צודק.
* שלי   24/04/17 | 15:51
37. השואה היא ההכוחה לאלוקים. כנסו
לא מעטים הם חוקרי שואה ישראלים שחזרו בתשובה כי השואה היא לא רק הוכחה לכך שיש אלוקים אלא היא גורמת גם כיום לכל יהודי לחשוב מה אז מה אם אני יהודי למה רצו כל כך לרצוח אותי מה טומן המושג יהודי ובאיזהשהו מקום היא מחדדת את התחושה שהעם היהודי הוא עם שונה מכל עם .היטלר לא עצר את מסע היהודים למוות גם כשהבין שהמלחמה אבודה אלא אדרבא הוא דירבן מצעדי מוות גם כשרכבות חדלו מלשרת בשונה משאר העמים שבהן הוא גם טבח ולא חמל שאצלהם מסע ההרג נגמר כשהו הבין שהמלחמה אבודה על היהודים הוא לא ויתר, אי אפשר לתעד או להבין איך השואה קרתה בלי אלוקים היאך תיתכן שתיקת העולם, היאך גם לאחר שנודע לעולם הטבח הנוראי אף מעצמה לא פגעה בפסי הרכבת המובלים לגטאות שכן םגיעה כזאת הייתה מונעת לדעת חוקרים הרג של לפחות מיליון וחצי בני אדם בסוף המלחמה, היאך יתכן להבין או להכיל הצלחה כה מסחררת לאדם אחד שהצליח להטביע בשכל בני אדם תפיסה גיענית רדיקלית באנשים שהיו שוחרי מחשבה וחיו בדמוקרטייה ובעלי נימוסין למופת. השואה לא תיתכן ללא אלוקים. אלא שהשאלה איפה אלוקים היה בשואה טומנת בחובה הסכמה לכך שיש אלוקים אך מונחת כאן תביעה של תיסכול היאך עשית את זה, ועל כך שום רב לא צריך או יכול לענות על כך
* יוני   24/04/17 | 13:33
יפה אמרת
* קרן   24/04/17 | 15:10
36. די לשקר
לא הייתי כאן מעולם. אני רק המצאה בראש שלכם. כשתכירו ברפואה ובמדע ותתחילו טיפול תרופתי, איעלם כאילו מעולם לא הזיתם אותי
* אלוהים   24/04/17 | 13:28
אתה מבין שאתה סותר את עצמך
* *   24/04/17 | 15:07
אם אתה המצאה איך אתה מגיב כאן?
* למה   24/04/17 | 15:37
35. איפה אלוהים
לא שואלים את אלוהים איפה היית בשואה. הוא לא חייב דין וחשבון לאף אחד.
* בני האדם רוצים לקבוע לאלוהים   24/04/17 | 13:23
יכולים לשאול- אבל צריכים להבין לבד שהעונש בא בצדק
* משה   25/04/17 | 09:57
34. השוואה בא בגלל העברות שלנו !!!
עם התקרב יום השואה הבא עלינו שלא לטובה, מתחילה מקהלת המחזירים בשאלה את החזרות לקראת המופע הגדול, בעת שיחלו לזמר את הפיזמון הקבוע "איפה היה אלוקים בשואה". שאלת האלוקים והשואה נחשבת בעיני שונאי הדת לאחת הקושיות החזקות ביותר שהצליחו לדלות ולגרד ממעמקי מוחם המבריק, בין חג הפסח עם החמץ ליום העצמאות עם החרדים שלא עומדים בצפירה, ניצב לו בגאון יום השואה עם שאלת המחץ, איפה היה אלוקים בשואה. שאלת האלוקים בשואה מהוה את הדוגמא המאלפת ביותר לכוחה העצום של מכונת התעמולה. הכלל הוא שכל שקר שתחזור עליו אלפי פעמים יהפוך לאמת. אתה יכול לומר הכל. אתה יכול לומר שממצאי המאובנים מתאימים לאבולוציה, שהישוב היהודי בארץ הוקם על ידי החילונים, שכדור הארץ מרובע, שאחד ועוד אחד שוה שמונים, לא משנה, העיקר שתקפיד לחזור על הנתונים הללו אלפי פעמים והציבור יקנה את הלוקש כעובדה מדעית. רק בצורה כזו יכלה "שאלת" השואה להפוך לשאלה. האמת היא כמובן שלא זו בלבד שהשואה הנוראה איננה מהוה שאלה כלל וכלל, אלא שהיא בעצם מהוה את אחת הראיות החזקות ביותר להשגחת הבורא, לשכר ועונש, לאמיתות התורה, לעובדת היות העם היהודי העם הנבחר עלי אדמות, ממלכת כוהנים וגוי קדוש. לשאול איפה היה אלוקים בשואה זה בערך כמו לשאול איפה הייתה המשטרה בזמן ששלושה שוטרים גברתנים תפסו אותי באכזריות נוראה בזמן שניסיתי לשדוד בנק. איפה הייתה המשטרה? מדוע היא לא מנעה מאותם שוטרים רשעים להפריע לי לעבוד לפרנסתי? ובכלל, מדוע שלא נהפוך את יציאת מצרים לשאלה, ונשאל, איפה היה אלוקים בזמן שהמצרים האומללים חטפו מכות? ואיפה הוא היה בזמן שאנשי סדום המתוקים הושמדו מעל פני האדמה? יהדות אירופה בדור שלפני השואה נתנה בעיטה לדת ולתורה. פריקת עול תורה ומצוות באותו זמן הקיפה כמעט את כל יהדות אירופה. הדור המבוגר עדיין היו יהודים כשרים, אבל הדור הצעיר כבר ניתק את עצמו במהירות עצומה משלשלת הדורות. כאשר אדם פרטי אינו מקיים מצווה כזו או אחרת, הוא עבריין שיקבל את עונשו. אבל, כאשר ציבור שלם פורק מעליו עול תורה ומצוות, זה כבר סיפור שונה לגמרי, זהו מרד. מרד מאורגן במלכות שמים. והקדוש ברוך הוא ברוב חסדיו האריך אפו עשרות שנים, עד שבשלב מסוים הוא עשה את מה שעושה מלך כנגד המורדים בו. מלכותא דרקיעא כמלכותא דארעא. השואה לא באה ללא התראה. בחומש דברים הקדוש ברוך הוא מבטיח שאלו יהיו התוצאות של עקירת התורה. למשל - דברים פרק כח (סה) וּבַגּוֹיִם הָהֵם לֹא תַרְגִּיעַ וְלֹא יִהְיֶה מָנוֹחַ לְכַף רַגְלֶךָ וְנָתַן יְקֹוָק לְךָ שָׁם לֵב רַגָּז וְכִלְיוֹן עֵינַיִם וְדַאֲבוֹן נָפֶשׁ: (סו) וְהָיוּ חַיֶּיךָ תְּלֻאִים לְךָ מִנֶּגֶד וּפָחַדְתָּ לַיְלָה וְיוֹמָם וְלֹא תַאֲמִין בְּחַיֶּיךָ: (סז) בַּבֹּקֶר תֹּאמַר מִי יִתֵּן עֶרֶב וּבָעֶרֶב תֹּאמַר מִי יִתֵּן בֹּקֶר מִפַּחַד לְבָבְךָ אֲשֶׁר תִּפְחָד וּמִמַּרְאֵה עֵינֶיךָ אֲשֶׁר תִּרְאֶה: ועוד פסוקים רבים באותו כיוון. המעוניין לראות דוגמאות נוספות יעיין כאן. השואה הייתה אירוע בלתי טבעי לחלוטין. אין שום הסבר הגיוני איך אומה שלמה של עשרות מיליוני אנשים נאורים ומתקדמים הפכו תוך כמה שנים למפלצות וחיות טרף. גרמניה הייתה נחשבת למדינה המתקדמת והנאורה ביותר, ערש התרבות והמדע. איך הפכו מיליוני גרמנים מנומסים, אנשים שמבקשים סליחה שלוש פעמים בדקה, לחיות אדם ללא צלם אנוש? האם ישנו איזה שהוא תקדים דומה במהלך ההיסטוריה לכזה טירוף המוני? האם הייתה בהיסטוריה תופעה שבה אומה אחת מחליטה להשמיד אומה שניה, בזמן שזו השניה לא עשתה לה שום דבר? אפשר תמיד לעצום את העיניים, ולמצוא תירוצים ופילפולים משונים מתחת לפני האדמה, אבל העובדות הם שמה שהתורה אמרה שיהיה זה בדיוק מה שהיה. אבל כל זה לא משנה לשונאי הדת. הם ימשיכו לעצום את עיניהם ולא יתנו לעובדות לבלבל אותם. כי כשהדרך כל כך ברורה, את מי בכלל מענינות העובדות.
* יצחק   24/04/17 | 13:20
יצחק אתה מדהים יישר כח שירבו כמותך בישראל מה שכתבת זה פשוט חובה שכל יהודי יקרא
* זו פשוט ה-תשובה לשאלת השאלות   24/04/17 | 15:15
תגובה שראויה להתפרסם כטור דעה
מי אתה יצחק? אתה כותב מדהים ושווה לי התגובה הארוכה שלך שלקח לי זמן לקרוא תהיה בריא כל כבוד
* שיר   24/04/17 | 15:45
כתוב בטוב טעם!
* חבי   24/04/17 | 21:08
פשוט וואו
הרבה זמן שלא קראתי תגובה כזאת אינטלקטואלית
* ב.ק   24/04/17 | 22:17
כל מילה אמת. מה שמצחיק שהחילונים יגיעו למעלה הם יגידו
למה לא אמרתה לנו שיש אלוהים, אם הייתי יודע הייתי מאמין בך. ומסתבר שאלוהים חשב על זה, הוא עשה את השואה כדי שישאלו איפה הוא היה, יענו הוא הוכיח להם כבר שהוא קיים. לכו תדעו אם לא היתה שואה אז החילוניים לא היו חושבים בכלל לשאול ולהרהר בעצמם אם יש אלוהים או אין.
* משה   25/04/17 | 10:26
33. או שפשוט אין אלוהים
* גם יכול להיות   24/04/17 | 13:11
יש אלוהים
* שימי   24/04/17 | 19:59
32. תיאורי שואה מופעים במקרא במפורש כך שהשאלה מוטעית
היכן היה האדם בשואה.... באירופה ערש ההומניזמוס עם גטה ושילר ומוזיקה קלאסית
* דניאל קורן   24/04/17 | 13:02
31. וסרטן זה לא שואה ? זה מגיפה שהולכת וגדלה עם הזמן... כל אדם שני היום מת מסרטן נו אז איפה גם פה אלוהים ???
* ח   24/04/17 | 12:55
אין דבר כזה סרטן ידידי,אתה מת מהכימו ותו לא
* עובדים עלייך בבית חולים   24/04/17 | 18:14
30. התשובה היא פשוטה-אין אלוהים
* דנה   24/04/17 | 12:55
התשובה יותר פשוטה-יש אלוהים
* קרן   24/04/17 | 14:45
למי שאין אינטליגנציה ברור שיאמר שאין אל.
* משה   25/04/17 | 09:59
29. השאלה היא באמת איך אלוהים נתפס בתודעה.
ומי אמר שבאלוהים קיים רק טוב וחמלה? אם על פני האדמה קיים גם רוע לצד הטוב, לא הגיוני לחשוב שגם האלוהות היא כזו?
* אן   24/04/17 | 12:51
28. איפה ההוכחה שיש אלוהים?
מי שיוכיח יהיה מיליונר !!!! עד אז הכל קשקוש אז אמרו אז כתבו אז מה? כל אחד והאינטרס שלו
* אירה   24/04/17 | 12:47
אירה יש משפט שאומר אדם מאמין לא שואל שאלות ולאדם כופר כל התשובות שבעולם לא יספיקו
* תחשבי על זה   24/04/17 | 14:45
פשוט תסתכלי על כל העולם שסביבך ותביני שצריך שכל בשביל להקים דבר כזה.. זה לא נהיה לבד בנ"א הפרחים הריון הכל מחושב לפרטים הקטנים
* שלי   24/04/17 | 15:53
ההוכחה היא החיים
* מירה   24/04/17 | 20:00
תוכיח אתה שלא... אתה באמת מאמין שאפי' תא דנ"א אחד נוצר מכלום?...
* חבי   24/04/17 | 21:05
27. לפי התגובות פה ,אנשים לא מבינים למה הייתה שואה
זה מה שקורה לעם ישראל כשהוא עוזב את התורה!!! בגלל זה אסור ליהודים לשכוח מה'!! נהייתה התבוללות אנשים שחכו מהתורה וברגע שעם ישראל עוזבים את ה' ,ה' עוזב אותם - ואם ה' עוזב אותנו ! אווי לנו! והשואה זה רק הוכחה לכך! אסור לנו לשכוח מה'!!! כי עם ישראל הם כאחד . בגלל זה כולם קיבלו את העונש כי אנחנו עם אחד!!!!! מי שנרצח בשואה זה כולם ללא יוצא מן הכלל לא משנה אם היה מאמין , אתאיסט , חילוני , דתי , ספרדי , אשכנזי , פרופסור , סטודנט, שחור/לבן, יפה/מכוער, ימני, שמאלני. נרצחנו כי היינו יהודים. -זה הספיק להם. זה בא להראות לנו שלא משנה כמה תנסה להמיר את דתך תשחק אותה שאתה מוסלמי או אמריקאי או לא משנה מה . לא יעזור לך יהודי נולדת יהודי תישאר כל חייך!!! ואתה מחויב לקיים את התורה ואם לא תקיים, בסופו של דבר אתה תיתן על זה את הדין!. וכדאי לכל הספקנים/אתאיסטים לפחות ללכת לבדוק אם התורה היא אמת . לא תפסידו זה בטוח (בתור חוזרת בתשובה)
* נטלי   24/04/17 | 12:36
היו בשואה לא מעט דתיים וכאלו שלא עזבו את התורה
מדוע הם נרצחו? לא ברור
* מאמין אבל...   24/04/17 | 19:02
שאלה שנשאל אדמו"ר הקודם מחב"ד, הוא ענה:
"כשנותנים סטירה, נותנים אותה בפנים..." אז הכי כואב....
* מנחם   24/04/17 | 21:04
26. ללא השואה אין מדינה הכל היה מתוכנן
* מוקי   24/04/17 | 12:35
25. שאלה קשה
התשובה אלוהים עזב את עמו כבר עם חורבן בית ראשון נישא לחזור עם בית שני אך החוקים הדרקונים של נחמיה הברחו אותו
* מוריס   24/04/17 | 12:30
24. כולם שאולים איפה אלוהים אני שואל איפה בני האדם
האלוהים נתן לאדם חיים נתן עולם טוב לחיות בו האדם בוחר להשחית את עולמו במעשיו בני אדם הם כפוי טובה אחד לשני וכך לעולמם וכך ליוצרם אנחנו אור לגויים האלוהים נתן ביד היהודים תורה להוליך תעולם ולהאיר אותו כול העולם ניזון מאתנו אך צריך לומר תאמת והיא קשה לפעמים והקדוש ברוך הוא הזהיר בזה את עם ישראל כמובן שגם לשכננו יש חלק בניהול עולם טוב והאחריות גם מוטלת עליהם אבל בעיקר עלינו יִשָּׂא יְהוָה עָלֶיךָ גּוֹי מֵרָחֹק מִקְצֵה הָאָרֶץ, כַּאֲשֶׁר יִדְאֶה הַנָּשֶׁר: גּוֹי, אֲשֶׁר לֹא-תִשְׁמַע לְשֹׁנוֹ. נ גּוֹי, עַז פָּנִים, אֲשֶׁר לֹא-יִשָּׂא פָנִים לְזָקֵן, וְנַעַר לֹא יָחֹן. נא וְאָכַל פְּרִי בְהֶמְתְּךָ וּפְרִי-אַדְמָתְךָ, עַד הִשָּׁמְדָךְ, אֲשֶׁר לֹא-יַשְׁאִיר לְךָ דָּגָן תִּירוֹשׁ וְיִצְהָר, שְׁגַר אֲלָפֶיךָ וְעַשְׁתְּרֹת צֹאנֶךָ--עַד הַאֲבִידוֹ, אֹתָךְ. נב וְהֵצַר לְךָ בְּכָל-שְׁעָרֶיךָ, עַד רֶדֶת חֹמֹתֶיךָ הַגְּבֹהֹת וְהַבְּצֻרוֹת, אֲשֶׁר אַתָּה בֹּטֵחַ בָּהֵן, בְּכָל-אַרְצֶךָ; וְהֵצַר לְךָ, בְּכָל-שְׁעָרֶיךָ, בְּכָל-אַרְצְךָ, אֲשֶׁר נָתַן יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לָךְ. נג וְאָכַלְתָּ פְרִי-בִטְנְךָ, בְּשַׂר בָּנֶיךָ וּבְנֹתֶיךָ, אֲשֶׁר נָתַן-לְךָ, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ-- האלוהים הבין שבלי תורה לבני אדם אין קיום לעולם לדוגמא עשרה דורת מנח עד אברהם וכולם השחיתו תעולם הקדוש ברוך הוא מנהל עולמו כמלך ואנחנו נתיניו ואם אנחנו לא נעשה כמצווה עלינו נצטרך לשאת בתוצאות יהי זכרם ברוך של כול הנופלים על קידוש השם כול מה שהאלוהים עושה בסוף לטובה הקמנו מדינה יצרנו פה חיים חדשים ורק ללמוד מזה ולשנות דרכנו אחד כלפי השני לעולם וגם לבורא יתברך
* אליהו    24/04/17 | 12:29
תשובה נבונה חזק ואמץ
* דעה    24/04/17 | 13:39
23. מה איתי
מה איתי
* גיזו   24/04/17 | 12:24
22. אם לא הייתה שואה לא הייתם שואלים איפה השם
* תחשבו על זה   24/04/17 | 12:23
21. הוא נולד אחרי....
* ????????   24/04/17 | 12:19
20. השאלה היא לא איפה הוא היה בשואה אלא למה הוא עשה את השואה
השאלה הזאת כואבת יותר והתשובה גם כן...על רגל אחת כי יש מטרות ותכלית חשובים יותר מבחינתו שאם צריך להרוג בשבילהם הוא הורג.... בלי ניסוחים יפים...עם ישראל קרבן לתיקון עולם...ולכל הלא מאמינים כדאי להתעורר מדינה צבא פצצות לא מצילות מחרון אפו רק אחדות באמונתו והליכה בדרך שקבע לעולם
* Jo   24/04/17 | 12:17
צודק וחצי. עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע.
בשניה אחת אם נשמור תורתו- כל אסון שבעולם- ייעלם בשניה אחת כאילו לא היה כמו הפור שעשה המן הרשע שזמם להשמיד כל היהודים ולא הושמד אפילו אדם אחד.
* משה   25/04/17 | 10:15
19. זו שאלה טיפשית, איפה אלוהים היה כשבני ישראל היו עבדים והמצרים הטביעו להם תינוקות ביאור?
זו שאלה טיפשית, איפה אלוהים היה כשבני ישראל היו עבדים והמצרים הטביעו להם תינוקות ביאור? התשובה שאלוהים היה גם אז, כל התנ״ך מלא בטרגדיות, בסיס היהדות זה שכר ועונש... תחטאו תסבלו.
* שאלה טיפשית   24/04/17 | 12:12