_פרויקטים
תגובות (78 תגובות ב-59 דיונים)
59. פשוט בכיינים... זה כבר נהיה מצחיק... כל מי שלא מצליח בבגרות בוכה...
פשוט בכיינים זהו... כאילו התחלתם לחשוב שזו השיטה? אתם טיפשים והידע שלכם לא משקף ציון טוב בבגרות ולאו דווקא הידע בהיסטוריה... הידע של השפה העברית - לקרוא שאלה אתם לא יכולים... פשוט דור אחרי דור הילדים נהיים יותר ויותר טיפשים... תצאו מהפייסבוק והוואטסאפ ובמקום לצלם את עצמכם "לומדים" ולצלם את הספרים והמחשבונים על השולחן שלכם לכו באמת תלמדו... דור של ילדים חנונים דבוקים לטכנולוגיה לא לומדים כל היום פייס וואטסאפ... לכו תעשו כושר וריצה על חוף הים.. צאו לבלות ותלמדו... בכי לשווא...
* תלמיד יא   12/06/13 | 06:09
58. לא לכולם מגיע לעבור מבחן
אז מה אם למדתם, אז מה את השקעתם, אין שום קשר בין ההשקעה שלכם ליכולת ההבנה שלכם. תלמיד שלא יכול להתמודד עם ניסוח של שאלה לא זכאי להוציא בה ציון גבוה או אף לעבור אותה. צריך ליישר קו ולהעמיד דרישות גבוהות כדי לקבל תוצאות גבוהות. התלמידים שהבינו והלך להם טוב בבחינה כנראה הרבה יותר חכמים מאלה שלא, וככה זה בחיים. אני לבגרויות שלי ידעתי שהמורה הוא לא מי שכותב את המבחן, בדרך כלל מורים מתמקדים בידע כללי שדרוש לכל אחד אבל זה לא אומר כלום לגבי מה ישאלו או לא ישאלו בבחינת בגרות. זה פשוט עצוב נורא, בגרות ראשונה שלכם ואתם מרשים לעצמכם להתלונן. אין לכם בכלל למה להשוות כי אף פעם לא ניגשתם לבחינה כזאת. גם ללחץ יש השפעה ואם הייתם בלחץ ייתכן ולא הבנתם ניסוח של שאלה. זה חלק מהעסק אין מה לעשות. יודעים רק להגיד פה למגיבים אחרים ׳לסתום׳ כי אין לכם את הכלים והידע לנהל דיון ללא קללות ומצפים שיקלו עליכם בבחינות. אני את הבגרויות, פסיכומטרי ובחינות באוניברסיטה עשיתי. אין הקלות למי שלא יודע להשתמש בשכל שלו.
* רמתשרונית   12/06/13 | 05:53
57. איך רואים שלמדתם לבגרות בהיסטוריה כל אחד מחרטט פה עמוד שלם בתגובות
יאללה לא נורא כולה בגרות וזה כולה היסטוריה.. יש מועד ב׳ יש שנה הבאה.. ויש השלמות על חשבון הצבא אז מה אתם דואגים
* גריף   12/06/13 | 05:09
56. כך יאה לדור עם עברית רדודה זו הדרך להוסיף ידע
לא היה לי קשה במיוחד ואתגרים היא מילה לגיטימית למבחן ולכל אלה שהבנתם מוגבלת לסלנג בלבד תתחילו לדבר ולדעת עברית תקנית זו הדרך להרחבת אופקים
* נבחן בחירה 3 יח'   12/06/13 | 00:44
55. כנסו דחוף !מחאה חינוכית !העם דורש רביזיה בתהליכי ההוראה ובסגל
מה אתם מאשימים בכלל את התלמידים? תאשימו את המורים שלא יודעים ללמד ! בתוכנית הלימודים בהיסטוריה נדרשים התלמידים גם לבקיאות אך גם לפיתוח מיומנויות אורייניות , ואם המורים לא מפתחים את המיומנויות בקרב התלמידים אזי הם לא משיגים את המטרה ... רביזיה בחינוך לאלתר ... הבחינה הייתה קלה ואפילו שטחית
* יאנוש קורצ'אק   11/06/13 | 22:42
54. די נו תפסיקו להגזים. היה קל מאוד!
edennnnnnnn   11/06/13 | 20:22
53. אני תלמיד כיתה י'
ולא היה שום בעיה כל התלמידים בוכים סתם
* תלמיד כיתה י'   11/06/13 | 20:20
52. מה זה?!
תקשיבו ותקשיבו לי טוב, מי שלא יודע שלא ידבר אני יודעת בוודאות ששנים שעברו היו בחינות נורא קלות והשנה משרד החינוך החליט לדפוק אותנו היו שאלות נוראיות עם ניסוח מסבך בבקשה הנה לכם מדינת ישראל
* נורית   11/06/13 | 20:15
הייהה קללל
היה קל מאודדדדדד פשוט הרמה של התלמידים יורדת והם נעשים חסרי שכל לאט לאט 
* כנסוו   12/06/13 | 01:22
51. היסטוריה א' עשיתי שנה שעברה,הסכלתי קצת על הבחינה שלכם
אז ככה,עשיתי כבר היסטוריה א' עם ציון סופי 84, ועקב תלונות של אחותי על הבחינה אני בדקתי את העניין, והחומר של היסטוריה א' עדיין רץ לי מצויין בראש, אז ככה,בשאלות מקור לא הבנתי בכלל מה רצו ממכם, וגם אני די בטוח שהשאלות מקור הם שאלות על חומר שלא למדתם ולא הייתם צריכים ללמוד,רק השאלות מקור זה 25 נקודות,בשאר השאלות הבעייה הייתה פשוט בניסוח,הניסוח היה מעורפל ממש כמו הצהרת בלפור עצמה (לא השאלה,ההצהרה עצמה הייתה מעורפלת)
* ido   11/06/13 | 19:03
50. אתם לא יכולים להבין
תסתכלו על בחינות ישנות יותר, נגיד 2011. אני יכול להישבע שזאת אחת הבחינות הקלות שראיתי בחיים שלי.. הקטע מקור שנתנו להם היה פשוט מצחיק, וכל שאר השאלות היה קלות ברמה מטורפת. לא היה במבחן הזה שום צורך בהבנת הנקרא, פשוט שאלו אותם חד וחלק על הנושאים. אנשים יכולים להגיד שהבגרות בהיסטוריה א' הייתה קלה, אבל אתם פשוט לא יכולים להבין.. אתם רואים את השאלות וחושבים שזה מה שלמדנו, אבל אם תסתכלו על המיקוד אתם תראו שזה שונה לגמרי ממה שלמדנו, היינו צריכים לקחת כל מיני נושאים שהיו לנו בראש ולעבד אותם לתשובה אחת שאיכשהו מתאימה לשאלה המעורפלת, בניגוד לבגרות שהייתה לפני שנתיים. זאת הייתה הבגרות הראשונה שלנו, הלחץ עצום, ואנחנו צריכים לבזבז חצי שעה מהזמן על להבין מה המחברים המפגרים האלה רוצים מאיתנו.
* אני   11/06/13 | 18:26
49. לבגרות של בתי הספר הדתיים- היה לא קשה במיוחד
אני נבחנתי בבגרות של בית הספר הדתי, ולא היה קשה, נכון, היתה שאלה אחת שמנוסחת לא מובן, אבל היה בחירה באותה חלק, ובחרתי שלא לעשות אותה, וגם כל החברות שלי אמרו שלא היה כלכך קשה.
* שני   11/06/13 | 17:18
48. אתגרים וקשיים
בתור אחת שניגשה אתמול לבגרות יצאתי בתחושה לא רעה , נכון לא היה קל אבל לא היה קשה רצח (כמו שרבים טוענים) ,אי אפשר לקבל את הכל מוגש על צלחת של כסף וזהב.בנוסף לזה אני מסכימה עם שאלות 3 ו4 שדרשו הבנה וגם לחשוב איך לפרט מהבנה אישית , כי לפחות אצלי בסיכומים לא היה יותר מידי חומר על הנושאים בשאלות הללו. לגבי אתגרים וקשיים , סליחה ,אבל אלו מילים נרדפות, לא להבין את זה ?! זה באמת מצב עצוב.
* יעל   11/06/13 | 16:14
צודקת במאה אחוז !!
* שני   12/06/13 | 00:11
47. תפסיקו לזלזל ,היה מאוד קשה..!!
כל מי שמזלזל במה שאנחנו אומרים לא מבין אותנו , זאת הבגרות הראשונה שלנו ..באנו בכל כך הרבה ביטחון,ועודדו אותנו ואמרו שיהיה קל ..העיקר שנדע את החומר טוב !!! אני כאחת שיודעת את החומר בעל פה ויכולה לדקלם לכם קיבלתי שוק של החיים , הגישו אותי על מגן 90, אני התקשיתי וכבר לא האמנתי בעצמי..הרגשתי שאני לא בסדר..כל הבגרות התייחסה לדברים שוליים ..שהמורות בקושי לימדו עליהם ,חומר שהופיע במיקוד לא היה בכלל ....(בר כוכבא,הרצל) לא היה בחירה בקושי ..הרגשתי שאני אבודה , היה קשה להבין מה רוצים מאיתנו ... משהו שם הרגיש לי לא נכון,כאילו מישהו שעומד מאחוריי זה פשוט רצה להכשיל אותנו .. כל המתכונות שעשיתי לא קשורות למבנה של הבגרות אפילו , עזבו שבכיתי כמו משוגעת ..כי לא האמנתי פשוט לא !! שככה הלכה לי בגרות , תפסיקו לשבור את הלב לתלמידים שמשקיעים את החיים שלהם ללימודים..ורוב הזמן הם בבית הספר מאשר בבית !!! אפילו המורה שלי הייתה בשוק..והודתה שזאת הבגרות הכי קשה שהיא נתקלה בה ... אתם חיים לפצות אותנו , אחרי הכל אנחנו בני אדם והנפש שלנו בריאה יותר מכל דבר אחר..אז אל תהרסו לנו את המצבי רוח .. אחרי השקעה גדולה שעשינו במשך שנה שלמה ..אני אישית עדיין מתאוששת ומחכה לצדק !!!!!
* טלי   11/06/13 | 16:04
46. זו לא בכיינות לשווא.
לגבי אתגרים, קשיים. זו כבר בורות. אבל היו דברים מכשילים בהרבה בניסוח. בשאלה 4 לגבי מפת אירופה, כאשר מעולם לא נלמד החומר הזה וגם לא הופיע במיקוד. איך נדע האם מדובר במפה גיאוגרפית? במפה מדינית? במפה פוליטית? נו באמת, אנחנו לא אמורים לפרט על הכל בגלל ניסוח מוטעה וחוסר מחשבה מעמיקה של משרד החינוך. זאת ועוד, שאלו מה הם הגורמים שעיכבו את התנועה הציונית אך מעולם לא נלמד כזה דבר. הדברים שבעצם עיכבו את התנועה הציונית נכנסו תחת כותרת בנושא שולי של קווי שוני וקווי דימיון בין התנועה הציונית לתנועות הלאומיות באירופה. כלומר היינו צריכים לנתח ולערוך השוואה במוחנו וכך להגיע לעובדה שישנם קשיים ייחודיים לתנועה הציונית לעומת התנועות הלאומיות באירופה מאשר שישאלו אותנו בצורה ברורה כפי שלמדנו, מהם קווי השוני והדימיון. קל לדבר מהצד אך קשה להסביר כמה תסכול אתה מרגיש במצב הנתון תחת הלחץ הגדול, הקצבת הזמן, כשהראש עמוס בחומר אך אינך יודע לאן לשייך אותו.
* אני   11/06/13 | 15:40
45. בגרות היסטוריה א דתי
היסטוריה א דתי היה יחסית קל , הביאו שאלה קלה רצח על העליות ועל משפט דרייפוס על קל רצח
* מאור   11/06/13 | 14:53
44. מה הקשר היסטוריה להבנת הנקרא?
כשחרשתי להיסטוריה לא אמרו לי גם לחרוש על לשון!! מה הקטע לכתוב שאלות בניסוח כזה קשה? הניסוח אמור להיות פשוט וקל. באתי לכתוב את החומר שלמדתי בהיסטוריה ולא לבזבז זמן מהבחינה על לשון.. זה פשוט יצא שחצי מהבחינה הייתה היסטוריה וחצי ממנה לשון. אני רק מקווה שלא תדפקו אותנו גם שבוע הבא בלשון!
* זוהר   11/06/13 | 14:51
43. כל החכמים שחושבים שאנחנו מתבכיינים על כלום
כשתלמידה שהוגשה על 90 וחברה שלה - תלמידה שהוגשה על 100 מתעכבות 15 דקות (יקרות) על הבנת השאלה זה סימן רע מאוד. תפסיקו כבר לשפוט אנשים מבלי שאתם בעצמכם עשיתם את מה שאנחנו עשינו.
* -   11/06/13 | 14:38
42. תקראו בבקשה
כל מי שניגש והוציא ציון מעל 80 באמת שכל הכבוד. אבל איך אתם מסבירים שמדינה שלמה כמעט שניגשה לבגרות בהיסטוריה בקיץ 2013 יצאה עם תחושת תסכול. אני אישית כתבתי חמישה עמודים של חירטוטים, אין לי מושג מה נכון ומה לא. אני לא רק שיננתי את החומר גם למדתי להבין אותו. לפני שנכנסתי לכיתה הייתה לי הרגשה שהולכים להפיל אותנו וזה מה שקרה. אני לא מבינה את זה ואני מבטיחה שאנחנו נמשיך לעשות רעש עד שאנחנו נקבל פאקטור של מספיק נקודות כדי לעבור את הבגרות, ולא נשקוט עד שנקבל מועד ב קל וברור יותר. אתם צודקים, הבגרות עצמה לא הייתה יותר מידי קשה. אבל- השאלות נוסחו בצורה כזאת שאפילו המורים שראו את הטפסים לא הבינו מה רוצים מהם, השאלות היו טריקיות בצורה מפתיעה ולדעתי ומסתבר שלדעת רוב התלמידים נוסחו בצורה הזו כדי להכשיל אותנו, מה גם שהשאלות נלקחו מחומר כל כך צדדי שאפילו המורים לא שמו דגש על זה, בנוסף היו נושאים במבחן הזה שלא למדנו ואני לא מאשימה את המורים חס וחלילה- אני מאשימה את מערכת החינוך, אני מאשימה אותה כי זאת נפילה שלהם והגיע הזמן שהם יודו באשמה ויתחילו לקחת אחריות. בתור מדינה שרוצה ככ להצליח ולהיות עם הממוצע הטוב ביותר, הבגרויות צריכות להיות הוגנות ומובנות. אני לא מאשימה את התלמידים ולא את המורים לא את ההורים ובטח שלא את ההנהלה , אני מאשימה את מי שאחראי מלמעלה שזה שי פירון וזה משרד החינוך- אני מתעקשת שתמצאו פיתרון מצויין לכל אלה שנכשלו בגללכם. זה לא הסוף.
* _______   11/06/13 | 14:23
41. סוף כל סוף בחינה הגיונית
מה זה פה? תלמידים לא יודעים לזהות מילים נרדפות ועוד מתלוננים על זה? זו בהחלט תעודת עניות למערכת החינוך שלנו. כן, יש מקצוע שנקרא הבעה עברית וכן, שם על הבחינות להיות בשפה עברית גבוהה הרבה יותר, אך לא להבחין בין מילים נרדפות ולטעון שזו הכשלה? קדחת! לדעתי, על סמך הנתונים שבידי (התלמידים המבכים על קושי הבחינה) עלינו לצמצם כשעת לימוד מכל מקצוע ולהעביר אותה להבעה עברית, בצורה הזו יוכלו, בתקווה, המורים להבעה להנחיל לדור העתיד שלנו קצת מושג בלשון בסיסית
* דורון   11/06/13 | 14:16
אתה בכלל לא יודע על מה אתה מדבר
במיקוד כתבו נושאים מסויימים בשמות מסויימים. כשאנחנו לומדים ומשננים את הכותרות ואת תתי הכותרות כדי שחס וחלילה לא נתבלבל בין הנושאים השונים בבגרות, ואז משרד החינוך בטוב ליבו מחליט לשנות את שמות הנושאים לגמרי עד לרמה שאנחנו לא מבינים לאיזה נושא מתכוונים, למרות שאנחנו יודעים את כל החומר - זה מתסכל. ואתה לא יכול לשפוט אותנו על זה. אני, אישית, עדיין לא בטוחה אם התשובות שכתבתי הן רלוונטיות בכלל לשאלות. ואני מדברת על רוב הסעיפים. בקשר לשיעורי לשון - זה מצחיק, כי במקום לעבור איתנו על טקסטים ולהרחיב את אוצר המילים ולשפר את הבנת הנקרא, אנחנו לומדים איך לתחם במשפט את הנושא ונשוא, אנחנו לומדים איך מורכבות מילים, את ההבדל בין סמיכות לשם ותוארו, את הבניינים. אתה יכול להסביר לי איך זה עוזר לנו ללמוד דקדוק אם אנחנו בכלל לא יודעים "לשון בסיסית"?
* -   11/06/13 | 14:34
לא צריך לשנן צריך להבין
אם אתה לא יודע שאתגרים וקשיים זה אותו הדבר, לא הבנת את החומר.
* :)   11/06/13 | 16:11
הדוגמה בין אתגרים לקשיים לא משקפת
כן זה היה קל אבל זה לא משקף את כל שאר הבגרות שהייתה מכשילה באמת שבמיוחד בשאלות 3 ו4 גם המורים לא ידעו וזה סתם ימוריד יותר ויותר את המורל והביטחון בחימודיה וחבל שזו ההתנהגות ...
* ע   11/06/13 | 15:55
40. היסטוריה דתי
היסטוריה א דתי היה קל
* רני   11/06/13 | 13:46
39. בגרות בהיסטוריה דתי , לא קשה
אני עשיתי בגרות בהיסטוריה דתי היא הייתה סבירה , לא הייתה קשה
* טל   11/06/13 | 13:42
38. במילה אחת לכול אלה שאומרים שאנחנו צריכים ללמוד הבנת הנקרא - אתם חיים בסרט .
* קרן   11/06/13 | 13:31
37. תפסיקו לחוש את עצמכם חכמים ! מורים שעשו תארים בהיסטוריה אומרים שזה קשה . אז אתם תלמידי תיכון תגידי שזה קל ! עדיף לכם לשתוק .
* הדר   11/06/13 | 13:29
36. אוי הסבל ממש מסכנה... הייתי שמח להתחלף ו״לעבור את הסבל שאתפ עוברים״
* י   11/06/13 | 13:10
35. הבגרות
הבגרות עצמה לא הייתה קשה... מי שידע את החומר ידע לענות עליה. הבעיה העיקרית הייתה בניסוח השאלות! גם בתור אחד שכן מבין בשפה העברית הניסוח היה מבלבל ומטעה. במשך חצי מהמבחן רק ניסיתי להבין מה לעזאזל הם רוצים ממני?! אפילו המורים התקשו בהבנת השאלות וטענו שהבגרות הייתה קשה מדי... ובצדק
* תלמיד כיתה י'   11/06/13 | 13:09
34. לכול אלה שאומרים שאנחנו בכיינים
כול אלה שאומרים שאנחנו בכיינים אתם לא יכולים לומר דבר כזה כי לא ניסיתם בעצמכם לפתור את הבחינת בגרות שלנו ואלה שאמרו שגם הם עברו בחינת בגרות וגם להם היה קשה אולי באמת היה לכם קשה אבל השנה הבגרות הייתה קשה יותר והמורים בעצמם לא הצליחו להבין מה רוצים וכן הבגריות של שנים קודמות במתמטיקה של 5 יחידות היו קשות אבל ראיתם מה קרה השנה סטודנטים בטכניון ומורים לא הצליחו לפתור את הבחינה כול שנה הבחינה נעשת קשה יותר אז זה לא אנחנו התלמידים אשמים אלה משרד החינוך שמנסה להראות מתוחכם אך בעצם מכשיל שוב ושוב את התלמידים שבסך הכול יושבים ולומדים את מה שהמורים אמרו להם ואז שהם מגיעים לבגרות יש שאלות שהם בכלל לא על החומר הנלמד או מנוסח בצורה לא ברורה...
* תלמידה   11/06/13 | 13:07
פתרתי והבגרות ממש לא קשה
זה שהחינוך בארץ בפח לא אומר שהבגרות הייתה קשה תשבו תחשבו ותתרכזו ויהיה אחלה
* אנונימי   11/06/13 | 16:10
33. דור של פייסבוק והפצת מידע...
תמיד בגרויות קשות מכשילות מבלבלות ולא תמיד מדויקות למה שלמדת. לא הכל בא על מגש של כסף ומלמדים אותך לצטט לקראת השאלה שתגיע תלמידים צריכים להתמודד בללמוד תחומר להבין אותו כדי לתרגם אותו לתשובה לכל שאלה שתשאל ולא רק שאלןת שהנוסח שלהם חוזר. מורים צריכים לתרגל נוסחים שונים לאותו סגנון שאלה. ותלמידים צריכים גם ללמוד הבנת הנקרא ולקחת כמה דקות ללמוד לפרק לשאלה לגורמים ולהבין. כל שנה בוכים ומתלוננים שקשה. אבל בזכות הפייסבוק והפצת המידע בכזה קלות ועצומות וחתימות הרבה יותר קל להשיג פקטור או מועדי ב׳ למבחנים. לא פלא שכל בגרות יש עליה כתבה ראשית לגבי הקושי שלה. בסופו של דבר תנסו להבין שאין משהו חדש בין עכשיו לבין לפני 5 שנים. אז פשוט לא היה אפשרות לבכות על הבגרות כל המדינה יחד. ברשת.
* נאור   11/06/13 | 13:07
32. לומדת במגזר החרדי...
לא היתה כזאת בגרות קלה וצפויה מזה שניםםם!
* דתיה   11/06/13 | 13:05
ל32
מה את מדברת?!זה שעל הדתיים מקלים לא אומר שעושים כך בבתי ספר חילוניים.אין לנו אותה בחינה בכלל!!
* דין   11/06/13 | 14:12
איזה טיפש -_-
לזה היא התכוונה.. היא ( כמו חלק מהתגובות פה) אומרת שהבגרות שהמגזר הממלכת-דתי קיבל הייתה הרבה יותק קלה. (ואגב- *מה את אומרת, "מה את מדברת" זה לא משפט אפילו.)
* מתן   11/06/13 | 20:06
אפשר לחשוב
שאת הבגרות של הדתיים הייתם עוברים... כסטודנט להיסטוריה (שנה ב) טוב לדעת שפתאום מקצוע "לא מועיל" כמו היסטוריה קיבל קצת קושי (כי בחינוך רק אנגלית ומתמטיקה נחשבים למקצועות חשובים). הבנת הנקרא היא חלק מכל מבחן הנכתב בעברית, חוסר הבנת הנקרא מחייב חזרה לכתה ב ולא הגשה לבגרות. מוזר מאד שתלמידות עם הגשה של 90-100 חסרות הבנת הנקרא. וכן, הניסוח הוא ההבדל בקושי ורמה, לא רק סוג ידע.
* חילוני   11/06/13 | 21:34
31. חארטה
לפני שנתיים הוצאתי 90 בהיסטוריה א׳ הבחינה המדוברת כאן ואני רוצה להגיד ראיתי את הבחינה הזאת שהייתה עכשיו והיא קלה בטירוף מה אתם רוצים סך הכל היסטוריה...
* שטויות   11/06/13 | 12:59
30. חארטה
לפני שנתיים הוצאתי 90 בהיסטוריה א׳ הבחינה המדוברת כאן ואני רוצה להגיד ראיתי את הבחינה הזאת שהייתה עכשיו והיא קלה בטירוף מה אתם רוצים סך הכל היסטוריה...
* שטויות   11/06/13 | 12:59
29. המבחן לא קשה - קשה לכם להבין
לפני שנתיים הוצאתי 90 בהיסטוריה א׳ הבחינה המדוברת כאן ואני רוצה להגיד ראיתי את הבחינה הזאת שהייתה עכשיו והיא קלה בטירוף מה אתם רוצים סך הכל היסטוריה...
* הדיוטים   11/06/13 | 12:58
28. בתור אחד שניגש , תלמדו הבנת הנקרא !
בתור אחד שנגש למבחן הכל שטויות! אתם בוכים על מה ? השאלות היו קלות ובכלל לא ברמה של בגרויות קודמות , אולי הניסוח בשתי שאלות היה קצת מבלבל אבל כל בן אדם אחרי קריאה שניה ואפילו ראשונה היה מבין מה רוצים ממנו, אל תבכו שהמורים מלמדים אותכם על "קשיים" וכתוב במבחן "אתגרים" אחרי קצת מחשבה לא עמוקה בכלל כל בן אדם עם טיפה שכל היה מגיע למסקנה שזה אותו הדבר , בקיצור קודם תלמדו הבנת הנקרא ולקרוא
* היסטוריה א    11/06/13 | 12:57
27. תלמידים רבים זועמים - משפט המפתח
איך התלמידים יבינו מה כתוב, אם הם מתקשרים בלייקים, ב'כה' ו'לה' במקום כן ולא. רוב הנוער יתקשה להסביר במילים מה הוא מרגיש, כי בשביל זה יש סמיילים. הנוער של היום פחות מחונן, יותר רובוטי, לא קורא ספרים, לא מפתח חשיבה יצירתית ודימיון. בטח שכל מבחן (כולל אמריקאי) יהיה קשה להם. עצוב... סליחה, :( ככה ברור יותר.
* דור הלייקים   11/06/13 | 12:51
בורות להכליל את כולם ולומר שכולם כאלה
אני אמנם כבר סיימתי תיכון לפני שנה, אבל אני בהחלט מבינה שהעניין הוא כי משרד החינוך מקשה על התלמידים יתר על המידה. אני הייתי מעולה בהיסטוריה וקיבלתי רק 80 בגלל שאלות מכשילות. זה מרגיז ללמוד כמו חמור ולא להגיע להישגים שאתה יכול בגלל בעיות ניסוח והתחכמות. הנוער אמנם לא כמו פעם אבל יש הרבה שקוראים ספרים ומשכילים. אני קוראת ספרים בכמויות ואני חלק מהנוער.
* עדן   11/06/13 | 14:17
משעשע
אני וחברותי קוראות ספרים ולחלקן אין פייסבוק ועדיין היה קשה לנו להבין את השאלות.
* חנונית בכיתה י'   11/06/13 | 14:18
26. תלמדו עברית ! זה אחלה פתרון !
* היסטוריה ב   11/06/13 | 12:49
25. מצטערת על החפירה אבל די לזלזל בנו!!זה קשה,נועד כדי להכשיל!
איזה תגובות מגעילות!!הוגשתי על 90 כל הציונים שלי כל השנה היו 90,הגשתי עבודות,הגעתי לשיעורים,ויותר מזה-שלטתי בחומר בצורה הכי מושלמת שיש!ברמה כזאת,שאם יעירו אותי בלילה מתוך שינה אני יכולה לדקלם את זה.אז איך קורה דבר כזה?זה לא שלא הרחבתי מספיק או לא ידעתי,הרגשתי שאני יודעת וכתבתי 2 עמודים שלמים והם היו טעות!!! זה אומר שהשאלה בעייתית ומנוסחת בצורה זוועתית!מי שמתעלם מהקושי ומזלזל מאחלת לו לעבור את הסבל שאנחנו עוברים,במקום לשלב לימודים עם חברים,זה בלתי אפשרי!רק לימודים כל היום!
* תלמידת י   11/06/13 | 12:46
24. הבגרות בהיסטוריה של חינוך הדתי..
דווקא הבגרות בהיסטוריה של הדתיים, הייתה ממש הוגנת... רוב הבחינה הייתה ממש קלה, וצפויה... חחחחח תחזרו בתשובה...
* תלמידה דוסית..   11/06/13 | 12:45
לומדת במגזר החרדי...
לא היתה כזאת בגרות קלה וצפויה מזה שניםםם!
* דתיה   11/06/13 | 13:04
23. השנה הם הגזימו
מצד אחד אני חייבת להסכים עם הצד שכבר סיים את הבגרויות שלו בזה ש-כולנו עברנו את זה, וזה לא היה קל אבל עברנו. מצתד שני אני גם חושבת שהבגרויות השנה עברו מ'לא נעימות' למקטילות, השאלות באמת לא הוגנות ולא ברמה המתאימה, בגרות של 3 יח' הפכה לבגרות של 4 ו-5 יח', והחומר שאמרו שיהיה- אין, וזה לא הוגן!!
* מישהי   11/06/13 | 12:45
22. בגרות בהיסטוריה
לכל היפי נפש שטוענים שאנחנו מתלוננים סתם אני מוכנה לתת לכל אחד ממכן תופס ואת כל החומר אם גם אם החומר תצליחו לפתור נפסיק להתלונן
* מאי   11/06/13 | 12:37
21. לכל ה״חכמים״ שלא עשו את הבגרות
איזו זכות בכלל יש לכם לבוא ולהגיד שאנחנו בכיינים? בטח .. הרי אתם לא נתקלתם מעולם בבחינה מסורבלת כזאת. אני תלמידה שעומדת על מאיות בהיסטוריה, לא נראה לי הגיוני שאני הולכת להכשל בגלל בעיית ניסוח קשה! כל הזמן של הבגרות הוקדש להבנת ניסוח השאלה ולא בהתמקדות פתירת השאלה. הכישלון הוא רק ואך של משרד החינוך! צר לי לאכזב
* יובל    11/06/13 | 12:35
20. נפגש במועד חורף חברים
פאקינג לקח לי 10 דקות לבחור בין שאלה 1 ל2 בגלל הניסוח ..ניסיתי להבין מה רוצים ממני בכל שאלה אבל לא הבנתי .. ב4 בכלל נראה לי אין אחד שמקבל את כל הנקודות
* נכשלתי   11/06/13 | 12:34
שאלה 4
כשאנכנו עשינו אותה העברנו פתק למורים לשאול מה זאת השאלה הזאת הם שלחו פתק וחזרה ובו כתוב "עזבו, אל תעשו תשאלה הזאת, היא סתם מסובכת"
* כולנו   11/06/13 | 20:02
כשאתה כותב אנכנו אני מבין גם למה..
והנה דוגמה מושלמת לתגובה שלי ב-42
* מה זה משנה   11/06/13 | 22:37
19. ל12
12 סתמי ת׳פה נראה אותך עושה את הבגרות הזאת
* ל12   11/06/13 | 12:31
18. התוכן של השאלה לא היה מטעה אלא הניסוח שלה
לומר האתגרים של העולים והקשיים של העולים הם דברים מטעים לחלוטין כאשר אומרים אתגר אתה חושב על האתגרים שהיה להם בעת העלייה ושאתה אומר הקשיים אז אתה חושב על הקשיים שהיה להם. ככה גם למדתה את החומר. זה נוסח שהוא לא רחוק יותר מדי אחד מהשני אבל אתה שולף חומר ממה שלמדתה, ככה זה שאתה פשוט צריך לשנן כדי לעבור.
* תלמיד י'   11/06/13 | 12:27
אם אתה כותב ״למדתה״, סימן שלא הגיע לך לעבור את הבגרות.
* ירושלמית   11/06/13 | 13:01
הערה
אתגר וקושי הינן מילים נרדפות
* תלמיד יב   11/06/13 | 13:17
17. נקודה למחשבה
האם כבוד השר היה מצליח באותן הבחינות אותן הוא מאשר בעודו נער בן 16-18?אין ספק שיש תיקונים רבים שיש לעשות במערכת החינוך בארץ,אבל כתיבת בחינות מסורבלות שלא בודקות את רוב הידע שנלמד במשך השנים איננה פתרון.אתגרים?במקום להציב נערים בקשיים שלא ציפו להם,אולי עדיף שתקבל על עצמך את האתגר להפוך את הידע שנלמד בשיעורים וזמין יותר,ולהפוך את התלמידים לחכמים יותר ולא רק את טפסי הבגרות.
* דנה   11/06/13 | 12:24
16. שטויות - הבנת עברית וניסוח הם חלק מהעניין בבגרויות!
מספיק להתלונן על כל דבר. שאלו את הילדים שאלות ברורות אשר מנוסחות בעברית קצת מעבר למדוברת. לא יזיק לילדים ללמוד קצת עברית תקינה. בוריס
* בוריס   11/06/13 | 12:02
15. כבוד השר שי פירון
התכוונו שהשאלות לא היו ברורות למדנו על שאלה x ואתם רוצים שניתן תשובה y
* מלן   11/06/13 | 12:01
14. בגרות זוועתית
הבגרות הייתה זוועההה !!! השאלות היו קשות ולא מובנות
* חן   11/06/13 | 12:00
13. מה את חופרת
היסטוריה זה היסטוריה ולשון זה לשון.אל תערבבי בין בשר לחלב.שימי גז מותק
* לתגובה 3    11/06/13 | 11:52
12. סתם שטויות..בכיינים..
שטויות..תמיד הבגרויות היו קשות לתלמידים זה לא משהו חדש. עם פרוץ מדית האינטרנט והפייסבוק אז לתלמידים יש במה להיתבכיין עליה וככה יש על זה שיח. אני סיימתי לפני שנה בגרויות וגם לנו היה מאוד קשה תאמינו לי..במקום לבכות תלמדו.!
* שלומי   11/06/13 | 11:50
הסטוריה
מסכים איתך מאוד
* aaa   13/06/13 | 00:59
11. הפעם זו באמת בכיינות - אני ניגשתי
השאלות לא היו טריקיות. הן היו קצת נתונות לפרשנות וזה הכל. לא מדוב במבחן בעייתי בכלל. היתה רק שאלה אחת הזויה לגבי שלטון הנציבים. חוץ מזה הכל בסדר, מי שלמד ענה לעניין.
* בן   11/06/13 | 11:49
10. מכעיס!
איבדתי 9 נק', רק בגלל שבבגרות *בהיסטוריה* לא היה לי זמן וכוח (וזאת הבגרות הראשונה שלי, אז אין לכם מושג כמה הייתי לחוצה) בגלל שלא היו לי זמן ועצבים בשביל להבין שכשאמרו "בזכות" התכוונו ל"בעד". איך זה שהרבה תלמידים נפלו על דקדוק בבגרות בהיסטוריה?
* מישהי שנכשלה בבגרות   11/06/13 | 11:48