תשעה חודשים
תגובות (67 תגובות ב-32 דיונים)
32. מסכימה איתך דורון
אני אמא שחלק מהזמן עובדת 9 שעות ביום וחלק 12. למה? כי בעלי עושה את אותו דבר ואנחנו משחקים בינינו. לא הרגשתי פיפס מהמנהל שלי כשנכנסתי להיריון נוסף (חודש שישי) כי הוא אב שותף בעצמו שלוקח ימי מחלה לילדיו וכו וכו. תפסיקו לחפש מה לא בסדר ב10 שעות. אה, ולמי שכבר מחכה ביקורת על איזו מין אמא אני אז מבחירה חזרתי לעבוד מיד בתום חופשות הלידה שלי, כי כייף לי בעבודה.
* שיר   19/05/17 | 10:06
31. אנשים קטנים?
מי אלו אנשים קטנים, שאת מדברת עליהם, הבוסים הרעים, המנהלים המפלצות? כל אלו שממש עושים הכל בכדי שתרגישי רע? אלו לא הקולגות שלך בעבודה שאת דווקא אוהבת? הבוסים ומנהלים הם לא אנשים בדיוק כמוך עם משפחה וילדים? אהבה גדולה נכנסה לחייך ואת מצפה שכולם ישמחו איתך, התחשבו הבינו. את אומרת שלא השתנת. אבל מבחינת המעסיק שלך השתנת ועוד איך. חזרת לפחות שעות עבודה, עייפה יותר, לחוצה יותר, לא יציבה. אבל רוצה לקבל את אותה משכורת ואותם תנאים. ומי יעשה את עבודתך כשאת מניקה? מי הדעג לדדליין כילד שלך חולה לא הגעת לעבודה? אותם אנשים קטנים ורעים. את רוצה שיתחשבו בך,ואת התחשבת, או בכלל היה אכפת לך מאנשים עם ילדים לפני שהפכת לאמא בעצמך? האם לא התעצבנת אף פעם על מישהי ששוב ילד שלה חולה ואת צריכה לעשות את העבודה שלה? לצערי אנחנו חיים בעולם תחרותי שצריך לעבוד בו הרבה וקשה, ומסביבך יש הרבה אנשים במצב שלך. כולל מנהלים שלך. הרבה ממה שאת מתארת קורה אצלך בראש, את עייפה ואת מרגישה שאת לא מספיקה כמו פעם, ופוחדת על המקום שלך, שפתאום את לא מספיק טובה. עברתי בדיוק אותו דבר כשחזרתי מחופשת לידה ואני בוסית ובעלים של העסק בעצמי. זה עובר ונהיה יותר קל. ואל תחשיבי שכול העולם נגדך. כולם בסה"כ אנשים בדיוק כמוך עם אותם בעיות. את בסוף תמצאי את איזון שמתאים לך בין עבודה לאמאות.
* גם אמא   19/05/17 | 07:28
30. אלינה מהפייס למעלה צודקת לגמרי.
* מותר להיות אמא וגם לרצות קריירה   17/05/17 | 18:32
לא היא לא צודקת
היא לא רואה את הילדה שלה בכלל. היא תשלם הרבה לפסיכולוגים בעתיד על החסכים של הילדה. בלי משפחה בכלל.. ילדה מסכנה
* ממש לא   18/05/17 | 10:54
אם הילדה מושגחת ומקבלת טיפול טוב אז ממש לא.
גם להורים ותר לחיות
* את זוכרת מי הכין לך אוכל והחליף לך?   20/05/17 | 00:49
29. אז זהו שגם זה לא. שעת הנקה זה לא בשנה הראשונה אלא עד גיל 10 חודשים של הילד
* נר לדייק   17/05/17 | 16:24
שעת הנקה הלוואי עד 10 חודש
וגם זה לא לכולן אני חזרתי לעבוד לאחר 3.5 חודשים מהלידה וקיבלתי שעת הנקה רק 4 חודשים!!
* ms   18/05/17 | 08:14
28. הוצאת לי את המילים מהפה . כל-כך מתסכל
אני כעת בחופשת לידה רביעית בכל פעם שחוזרת מחל״ד מרגישה שצריך להתחיל הכל מהתחלה שכל הההישגים שלי נמחקו ברגע
* מירב   17/05/17 | 13:43
27. כתבה מיותרת
יש המון נשים בארץ שמנצלות את חופשת הלידה בשביל לקבל שכר ולא לעשות כלום . אין מה לעשות הריון זה לא מוגבלות .
* מה זה משנה ?   17/05/17 | 12:56
הריון
הריון אמנם לא מוגבלות אך כך גם ילדים וכמו שהבוס מצפה שנעבוד עד דקה ללידה כך גם אנחנו מצפות שאחרי החןפשת לידה נקבל יחס נורמלי ולא יחס של בעיתיות עם ילדים
* שיר   17/05/17 | 15:07
היא דיברה על אחרי הלידה. מה קשור הריון?!
* אני   17/05/17 | 15:45
לא. הריון זאת לא מוגבלות
מה הכוונה "מנצלות את חופשת הלידה"? מן הסתם יש תקופת החלמה וטיפול בתינוק אחרי לידה ומן הסתם אי אפשר לעבוד בזמן הזה אז למה הכוונה בדיוק?
* אתה הזוי   18/05/17 | 10:56
26. כ"כ נכון!!!! כל הכבוד על האומץ לרשום את זה בדיוק כפי שזה!
* שירה   17/05/17 | 12:55
25. כל אחד והבחירות שלו
נכנסת למקום עבודה עם דרישות מסויימות מהעובדים וזה התאים לך והתאים להם ועכשיו החלטת להיות אמא. אי אפשר לעשות שני תפקידים בתפוקה מלאה. מקום העבודה לא צריך להתאים את עצמו לעובדים. אם לא מתאים לך שעות העבודה והדרישות תעברי לתפקיד שמתאים לך יותר. הבעיה לא במקומות העבודה הבעיה היא הבדלי התפקידים בין גברים לנשים. עד שלא יהיה שיוויון בבית לא יהיה שיוויון בעבודה.
* הילה   17/05/17 | 12:31
הבחירה היא לא רק של הנשים!
סליחה, הבחירה להביא ילדים היא גם של גברים וגם של נשים! זה שרק הנשים נושאות את המחיר זו בעיה גדולה..אם זו בחירה של כל החברה-נשים וגברים כאחד, אז כולם צריכים לחשוב איך לאזן בין הילדים לעבודה. זה אינטרס חברתי, וכן, גם המעסיקים צריכים לקחת בחשבון שלעובדים יש ילדים. העובדים -הן נשים והן גברים.
* תמי   17/05/17 | 13:31
טבע ?
אוי על טבע שמעתן ? נקבות בטבע נשארות עם הגורים! ככה זה, לא קריירה ולא בטיח...גורים! תגידו פרמיטיבים תגידו הכל...ככה אמרו על אלו שטענו שמשבר האנרגיה יהרוס את האקלים...הטבע חזר ובגדול!
* טבע ?   18/05/17 | 23:35
24. אמא? לא מרשים אותי
אם את רוצה ילד תשלמי על כך, המעסיק שלך לא צריך לשלם לך על הגחמות שלך. לא חושבת שאלו גחמות, חושבת שזה קדוש, תקימי דת, ותבקשי פטור ממס, ותרומות מהמאמינים. את לא קדושה והקריירה שלך לא קדושה. תתבגרי אי אפשר גם וגם וגם.
* תנסו אותי   17/05/17 | 12:20
חוצפה!
נתחיל מזה שילדים הם לא קפריזה של אמהות אלא החלטה מושכלת ובוגרת (על פי רוב) של הורים, כן , הורים- אבא ואמא. ככל הנראה גם לבוס יש אישה וילדים...נמאס כבר מזה שמציגים את הילדים כאיזה עניין אישי של נשים. זו סוגיה חברתית רחבה- כיצד לאזן בחברה המודרנית בין ילודה לבין פרנסה, והחברה צריכה לדעת כיצד להתמודד איתה. לא ייתכן שיפילו את זה על נשים ושרק הן ישלמו את המחיר!
* יעל   17/05/17 | 13:24
ילדים זאת לא סוגיה חברתית, זו סוגיה משפחתית
החלטה ואחריות של 2 ההורים, ואין שום סיבה שאני אשלם על ההחלטות שלך.
* דורון   17/05/17 | 15:35
את זה תגיד גם לאשתך לעתיד. וכשהיא לא תעבוד
במקרה גירושין פתאום יגידו שלא מגיע לה חצי רכוש וחצי פנסיה שלך כי היא לא עבדה ורק טיפלה בילדים .או שאתה תוותר על הקריירה. נראה אותך
* א   17/05/17 | 13:49
את זה תגיד גם לאשתך לעתיד. וכשהיא לא תעבוד
במקרה גירושין פתאום יגידו שלא מגיע לה חצי רכוש וחצי פנסיה שלך כי היא לא עבדה ורק טיפלה בילדים .או שאתה תוותר על הקריירה. נראה אותך
* א   17/05/17 | 13:49
בלי אמא אתה לא היית כאן היום
כל אותם מעסיקים שכחו שיש להם אמא... אמא זה פרה קדושה ובפרות קדושות לא מתעסקים. אבל כאן בארץ אנשים מרשים לעצמם יותר מדי וכל טמבל חושב שהוא מינימום מנכ"ל.
* חוצפן   17/05/17 | 15:35
תגובה אומללה!!
* אני   17/05/17 | 15:46
23. כמה שאת צודקת!!!!!!
* א   17/05/17 | 12:15
22. ללא ספק
צודקת בכל מילה!אני מבינה לליבך ומזדהה איתך לחלוטין!בעיקרון אסור לך לנשום מהרגע שהפכת לאמא,לא בגלל הילד/ה אלא בגלל החברה שמגבילה,מקצינה,שופטת,מתערבת ומרשה לעצמה להנמיך אותך ולגרום לך "רגשות אשם"מעצם היותך בן אנוש על פני כדה"א!מנסים לדחוף אותנו להפוך לעצמאיות כדי שייקחו לנו יותר מיסים,זה רק חלק קטן מקונספירציה אחת גדולה שאין לנו מושג על גודל מימדיה.
* שירה   17/05/17 | 12:11
21. מזדהה איתך לגמרי. פעמיים ״התפטרתי״ מהסיבות שציינת
* אמא ל 3   17/05/17 | 11:59
20. ואף מילה על "מתי את מתכננת הריון?"
הכי כיף להיות אישה ! (לא בציניות) אפשר להתייחס לזה בהומור, אחרת נישקע בתוך הדיכאון של עצמנו וחבל. צריך לעשות מופעי סטנדאפ על הדבר הזה, כי כניראה הדרך היותר טובה להעביר מסר למעסיקים היא דרך הומור ולא דרך קיטורים, אולי אז יבינו. הרי כבר ניסו הכל, חוקים ומה לא... באיזה מקום עבודה היום יש שעת הנקה? מעט מאוד
* שאלה מריאיון עבודה   17/05/17 | 11:55
19. הכי מדויק שאפשר !!!
* אני    17/05/17 | 11:52
18. כל מילה בסלע !!!
* אמא עובדת   17/05/17 | 11:46
17. אמא
בשתי הלידות שלי הפסדתי את מקום עבודתי.... השאירו את המחליפה שהיתה בגיל של סבתא שלי וזה שאני הקמתי את כל המערכת לא עניין אף אחד
* צודקת מאה אחוז   17/05/17 | 11:34
16. די נו, אם זה מקום העבודה שלך, תחליפי אותו.
אני אמא לשתיים ובהריון שלישי ועובדת 7 שעות ביום בתפקיד מאתגר ומספק, אני אהובה ומוערכת מאוד, שמחו מאוד על ההריון שלי ויקבלו אותי בזרועות פתוחות כשאחזור אחרי הלידה. תעמדי על שלך ועל זכויותיך ואף אחד לא יפגע בך. ואם מקום העבודה שלך הוא כמו שאת מתארת, תחליפי אותו. די עם ההתקרבנות
* אמא+2 ואחד בדרך   17/05/17 | 11:22
סליחה??
מה די עם ההתקרבנות?? ומה לעשות שלא כל המקומות כאלה מושלמים וזה לא פשוט למצוא עבודה אחרת אחרי חופשת לידה. מניסיון איך ששומעים שאת עם תינוק בבית עושים פרצוף ובשלב זה פלוס מינוס נגמר הראיון. והרבה פעמים המקום עבודה מושלם ואחרי החופשת לידה פתאום כשכבר אין שעות נוספות לתת וכו' מתחילים לעשות פרצופים! וזה לא משנה שהיית עד היום העובדת המצטיינת . די להיתמם.
* נא לדייק   17/05/17 | 16:30
15. כתב בדיוק את מה שאני רוצה לצעוק
לא מדובר פה על פמיניזם אלא היחס הטוב הבסיסי במקום העבודה אחרי חופשת הלידה!
* אמא    17/05/17 | 11:18
14. אם היית שמה קצוץ לא היית מבזבזת טור שלם
אני אחרי 2 לידות, לא חוויתי שום דבר ממה שאמרת. להפך, אצלנו מעודדים ילודה ואין שום לחץ כי אני "אמא עובדת" אלא פשוט כי אני עובדת של החברה ונדרש ממני כמו כל עובדת אחרת בחברה למלא אחר ההתחייבות שלי. אפשר לצאת מוקדם ואפשר חופשי לדבר על הילדים בלי לחשוש משום ועידת הנהלה. אני חושבת שמקרה שלך , או שאת מדמיינת כי את מרגישה רע עם זה שאת לא יכולה לתת את אותן שעות עבודה ואולי את מרגישה שאת פחות טובה. א ו שאת עובדת במקום שאינו מכבד נשים וזה לא מקום טוב להיות בו
* טל   17/05/17 | 11:01
זה שזכית בבוסים טובים זה מזלך. יש מעט מקומות כאלה
* לטל   17/05/17 | 13:43
13. מדויק וכל כך נכון
* מיכל   17/05/17 | 10:53
12. צודקת מאה אחוז! זה מצב הנשים במדינה ישראל.
מעודדים ילודה וחונקים אותנו בעבודה.
* נ   17/05/17 | 10:49
11. מזדהה
כל כך לא פשוט להיות הורה היום, מבינה גם את הצד של המעסיק... זה בהחלט לא פשוט שההורה נעדר, שיש חופשות שאינן תואמות, מחלות ילדים (לא עלינו). וכן, הקרע בין הבית לעבודה הוא עצום וקשה וכואב. מרגישה זאת מול נשים שיש להם ילדים גדולים
* מיטל   17/05/17 | 10:41
10. מזדהה
כל כך לא פשוט להיות הורה היום, מבינה גם את הצד של המעסיק... זה בהחלט לא פשוט שההורה נעדר, שיש חופשות שאינן תואמות, מחלות ילדים (לא עלינו). וכן, הקרע בין הבית לעבודה הוא עצום וקשה וכואב. מרגישה זאת מול נשים שיש להם ילדים גדולים
* מיטל   17/05/17 | 10:41
9. צודקת! גם אני מרגישה ככה
מרגע שחזרתי מחופשת לידה, התחושה באוויר, ואף בפנים היא שעכשיו אני תלויה על חוט השערה. הילדים יהיו בריאים, אבל כשהם חולים, ולצערי קטנטנים חולים- תמיד יש פרצופים תמיד יש מה להגיד. מה אפשר לעשות? איך אפשר גם לעבוד מבלי לסבול יציאות או פרצופים?
* אורלי   17/05/17 | 10:39
8. צודקת! גם אני מרגישה ככה
מרגע שחזרתי מחופשת לידה, התחושה באוויר, ואף בפנים היא שעכשיו אני תלויה על חוט השערה. הילדים יהיו בריאים, אבל כשהם חולים, ולצערי קטנטנים חולים- תמיד יש פרצופים תמיד יש מה להגיד. מה אפשר לעשות? איך אפשר גם לעבוד מבלי לסבול יציאות או פרצופים?
* אורלי   17/05/17 | 10:38
7. צודקת בכל מילה הזדהתי!
* תמר   17/05/17 | 10:38
6. טוב, יש מצב שהגיע הזמן שתהפכי לפמיניסטית קיצונית
כי רק ככה משנים פה דברים.
* פמיניסטית קיצונית   17/05/17 | 10:35
5. קלעת בול על המצב
מדהימההה פשוט ככה כל מילה בסלע...
* נטלי   17/05/17 | 10:10
4. הנושא באמת כואב
מצד אחד באמת זה מרתיח את הדעת לכפות על אמא שבסך הכול ילדה עכשיו לעבוד יותר מכפי שהיא יכולה, כל שכן שאני יודע מה זה לעבור לילה לבן עם תינוק ולעבוד יום למחרת כאילו כלום. אך למרות זה אל לנו להתלהם על מעסיקים, בסך הכל עסק הוא לא עמותה, ולא פלטפורמה לקידום אג'נדות חברתיות, עסק הוא מוסד כלכלי וככזה הוא מסתכל על עצמו בפרמטרים של הפסד ורווח. ואמא טרייה ככל שתהיה מוכשרת ובן אדם מדהים, אחרי לידה כמו שציינתי לאחר לילות לבנים לרוב מתפקדת חצי קלאצ', ולעתים זה יכול לגרום להקטנת רווחים במקרה הטוב, או להפסדים במקרה הפחות טוב, יש למצוא פתרון שיניח את הדעת לכל הצדדים הנוגעים בעניין. אני יודע שחלק פה יגיבו שאיך אני מעז לדבר ככה ואין לי לב. אז קודם כל אני נשוי והנושא קרוב ללבי וגורם כאב גם לי, אך מצד שני תמיד צריך לחשוב שיש שני צדדים למטבע בכל דבר בחיים, ופה אנחנו לא יכולים להלחם בטבע, הטבע קבע שנשים יולדות ויש לזה השלכות וזה לא בשליטת אף אחד מאיתנו. בתקווה באמת לעולם טוב יותר שכולם יהיו מרוצים
* קובי   17/05/17 | 09:23
3. נכון מאוד ועצוב מאוד
* נאוה   17/05/17 | 09:16
2. בכיינות
אני הורה מאד מעורב, וכן אני משלם על זה בקריירה, כי אני לא מסוגל לעבוד 18 שעות ביום גם כי לחוץ, ומשתדל לא לעבור את ה10 בשיגרה. האם זה אומר שאני תורם פחות מעובד עם כישורים דומים אבל עם פחות מגבלות? כן. האם כתוצאה מכך אני מתקדם יותר לאט? כן. האם זה שווה את זה? כן, בגדול. תהני מהילדים, וקחי אחריות על הבחירות שלך
* דורון   17/05/17 | 09:04
אתה רציני??
"משתדל לא לעבור את ה-10"... ממש הקרבה.... היכולת שלך לעבוד 10 שעות ביום (שאתה משתדל לא לעבור... משתדל!) זה בגלל שאשתך שתחייה עובדת 8.5 ודואגת לאסוף את הילדים מהגן! אם גברים באמת היו חולקים בנטל, שעות העבודה בין נשים וגברים היו צריכות להתחלק אחרת. אתה צודק בזה שאתה לא רווק שיכול לעבוד שעות מטורפות, אבל אתה ממש לא הורה בעל נטל שווה, אם אתה ואשתך לא עובדים אותו מספר שעות שבועיות!
* מגיבה   17/05/17 | 10:00
אישתי עובדת יותר ממני
ואני מפזר כל בוקר, ואוסף פעם אחת פחות ממנה. ואני כן הורה בעל נטל שווה, ואת חיה בסרט
* דורון   17/05/17 | 12:09
קלעת בול על המצב
כל מילה בסלע .. כל הכבוד הרבה נשים מזדהות איתך . והלוואי והמצב היה יותר מקובל בחברה. תמשיכי בדרכך ואל תתיחסי לאנשים שלא מבינים בכלל מה הם מדברים.
* נטלי   17/05/17 | 10:38
עדיף שתשתוק
כמה שתיהיה מעורב זה עדין לא עושה אותך אישה.. עדיף שתשתוק.
* נטלי   17/05/17 | 10:39
לדורון ההורה המעורב שעובד רק 10 שעות ביום
סליחה. באמת סליחה. אנחנו (אני לפחות) לא מצליחות לעבוד רק 10 שעות ביום! אנחנו מג'נגלות בין להכין את הילדים בבוקר, לקחת אותם לגן/בי"ס לחזור חזרה עד 16:00 כדי להספיק להוציא אותם, לקחתלחוגים, לעשות קניות, לדאוג לבית וכמובן, שלא נשכח, לאפשר לכם לעבוד רק 10 שעות ביום ולא 18. אספר לכם סיפור: אחרי לידת בני השני חזרתי למקום עבודתי וביקשתי להתקדם. להפתעתי הציע לי המנהל קידום בצורת תפקיד ניהולי. כמובן שהסכמתי לאחר שעניתי עלכל שאלותיו והסברתי (התנצלתי) שזה שאני אמא לא יפגע במסירות שלי לעבודה וברמת ההשקעה. יומיים לאחר מכן גיליתי שפורסמה המשרה ולאחר זמן קצר קיבל את התפקיד גבר. לתמיהתי ענה לי אותו מנהל כי הוא מבין אותי ואני אמא ונורא קשה לעשות את שני הדברים (גם לעבוד וגם להיות אמא) ולראייה סיפר על אישתו שעובדת רק ברבעע משרה כי זה נורא קשה לעשות את שניהם. אז תסביר לי אתה בבקשה למה? למה אנחנו פחות מסוגלות? למה אנחנו פחות טובות? למה אתם מסתובבים חצי יום בממסדרונות החברה ללא מעש אמיתי ונזכרים לעבוד רק אחר הצהריים בעוד שאנחנו עושות הכל כולל הכל ומשאירות שולחן ריק בסוף היום כי לעבודה באים לעבוד ולא להפגין קישורי גבריות!
* אורית   17/05/17 | 10:45
עוד בכייניות
אפשר לעבוד 10 שעות ביום ולהיות הורה במשרה מלאה. (גן+צהרון זה 9 שעות ואפשר לעבוד כשהם ישנים). המשרד בו אני עובד, מלא באבות ואמהות שעושים את זה
* דורון   17/05/17 | 12:11
אתה חצוף!!!
קודם כל רואים שאתה גבר כי אתה לא מתחיל להבין מה לעבור לידה ותצקצק כמה שתרצה בלשונך, אתה באמת לא מבין! חוץ מזה החברה היום היא באמת כזאת ואני לגמרי מזדהה עם כל מה שנאמר בכתבה. רק רואים שאת בהריון את כבר צריכה לענות לחברה במשרד אם את חוזרת או לא.. אם תניקי.. אם תחליטי לעשות הפסקה אחרי ההריון הזה או שאת מתכננת עוד כמה! אין גבול חוצפה ולגועל! ותסביר לי .דבר אחד, האם יחס מגעיל וניצול מגיע למי שמחליטה להיות אימא?? חברה מגעילה שיורה לעצמה ברגליים.. תלמדו ממדינות אחרות. טיפשים.
* מישהי   17/05/17 | 10:55
הבעיה המהותית היא ה 18 שעות ביום
למה אתה צריך לעבוד 18 שעות ביום? למה רק 18 ולא 24? אז אתה יכול רק 10 שעות עבודה, סימן שאתה עובד ממש.....אבל ממש...נורמטיבי. כי 10 שעות עבודה זה די והותר ואם מישהו בא אליך בטענות על 10 שעות עבודה, כניראה שאתה במקום עבודה הלא נכון חביבי.
* באמת???   17/05/17 | 11:43
ל*באמת . כל מילה בסלע. הפכנו לעבדים מודרניים
* למגיב למגיב   17/05/17 | 13:41
yes
yes
* yes   17/05/17 | 11:49
זה שאתה עבד 18 שעות ביום לא אומר שהיא בכיינית
טמבל
* אמא טרייה   17/05/17 | 11:58
הבנת הנקרא?
יש מקומות עבודה בהם ממש מיצרים דברים. במקומות כאלה יש תקופות לחץ. בתקופות לחץ יש אנשים שעובדים 18 שעות וסופי שבוע, אני לא כי משפחתי קודמת.
* דורון   17/05/17 | 12:13
למגיבות הכועסות - בחירת בן זוג לא מוצלחת...
כי שמתחלקים בבית אפשר להשקיע 10 שעות ביום בעבודה בלי בעיה. כנראה שאצלכן זה לא המצב.
* דורון   17/05/17 | 14:28
1. איבדת אותי ב'אני לא פמיניסטית קיצונית'.....
מה זה קיצוני אצלך? לבקש השוואת תנאי שכר לגברים ולנשים על אותה עבודה? או שמא הטענה שגם אב זכאי לחופשת לידה כמו האם ולהיות חלק אינטגרלי מהחיים של ילדיו ומשפחתו? אין דבר קיצוני בפמיניזם - קיצוניים הם אלה המצדדים בפטריארכיה.
* mamusi   17/05/17 | 08:30
מדוייק!!!
* ***   17/05/17 | 09:54
הוצאת לי את המילים מהפה
* אילת   17/05/17 | 10:58
מדוייקת!
* ספיר   17/05/17 | 11:31
צודקת לגמרי
על מה את מתנצלת?
* טל   17/05/17 | 11:51
צודקת לגמרי
על מה את מתנצלת?
* טל   17/05/17 | 11:51
גם אותי היא איבדה בדיוק שם
די להתנצל על שאיפה לשוויון
* רונה   17/05/17 | 23:25