דיבור ישיר
תגובות (90 תגובות ב-71 דיונים)
71. אל תתיימרי להיות דתיה
תמציאי לך דת חדשה. אם אלוקים אומר שהומו חייב מיתה ומחלל שבת חייב מיתה, אל תקבעי שאת דתיה ומצד שני זזה אכזרי.
* יעל   20/12/17 | 09:38
70. עצוב, רפואה שלימה
די להגדיר את עצמך כדתיה כדי להרגיש בסדר עם עצמך!!
* נמי   25/10/17 | 12:12
הוווו.....זו התשובה האמיתית! יפה אמרת!
* נחום   05/03/19 | 16:28
69. את בסך הכל "לא־יציבה". וזה מספיק.
* יהודי   07/08/17 | 13:58
68. פיצול אישיות זה עצוב.
תשאלי את עצמך מה את? דתייה? חילונית, מסורתית? מה את רוצה מעצמך? ואם באמת באמת יהיה לך אכפת, אז תשאלי את עצמך מה אלוקים רוצה ממך? בפעם האחרונה שבדקתי, הוא הרי ברא אותך, והביא לך את כל מה שהביא לך. למרות שאני בספק אם תגיעי לשלב האחרון... גוד לאק😘😘
* תתבגרי אורית , וכל הדתיים החיים באשליה   29/11/15 | 02:27
67. מזדהה
כל כך מזדהה
* חילונית דתייה   23/10/15 | 16:33
66. את מהממת וכיף לשמוע אותך
* אור   10/08/14 | 20:13
65. לא מספיק בית ספר איכותי בשביל לחנך ילדים
החינוך העיקרי של הילדים שלך מגיע מדוגמא אישית. וכיון שאת משדרת חיבה רבה לחילוניות עם מצוקה דתית גלויה השלב הבא באבולוציה שלך הילדים שלך יהיה להיפטר מה "מצוקה" ולהישאר עם מה שאימם כל כך מחבבת. הערכים שלך לכשרות לא יעברו הלאה לילדים שלך כי הם לא מבוססים הבנה חזקה של הצורך בכשרות אלא בסוג של אידיאל עצמי שלך. ולכן בסופו של דבר, דור או שתיים, את (ילדייך) לא תהיי שם. הדרך הנכונה היא לנסות להבין את המשמעות הפנימית של המצוות ומתוך כך תגיעי למצב שאת מבינה למה חשוב להקפיד על פרטיה הקטנים של כל מצווה (אלוקים נמצא בפרטים הקטנים) ומתוך כך לרצון מתוך בחירה חופשית לגמרי להקפיד ולדייק בפרטים הקטנים. וכתוצאה מכך יבוא לך גם השמחה והתענוג בקיום המצווה. זה נקרא להיות "דתיה חופשיה". כרגע את "דתיה כבולה" את כבולה באילוצי הדת. ברגע שתביני את המקור לאילוצים אלו לעומק (זה לא קל צריך ללמוד לעומק וצריך ראש ריאלי - אכן :-) אז ממילא רצון ה' יהפך לרצונך ולכן קיום המצוות שלך יהפך לקיום מתוך רצון חופשי אמיתי.
* דתי בגמילה ממצוקה   23/10/13 | 19:30
64. אבל
יש לציין שנראית טוב
* me   26/07/12 | 22:38
63. בקיצור את אישה שלא נעים לה להודות שהיא עצלנית
את בוחרת מה בא לך לקיים מהמצוות ומה שקשה משאירה בחוץ, לעבוד על המידות שלך, כמו להיות חביבה על הבריות-מה פתאום! זה ידרוש ממך מאמץ.. אבל לקיים אורך חיים כלפי חוץ של "כאילו דתי" כדי לא להיתקע עם בן זוג בוגדני וילדים מורדים את יודעת, רק חבל שילדים לומדים מדוגמא אישית ואם אמא שלהם בוחרת מה טוב בשבילה לקיים מן המצוות ומה לא, אז גם זכותם לבצע את אותה בחירה-אני מאחל לך שילדיך יזכו לבחירה חופשית כמו שלך ויבחרו לא לקיים את מצוות "כבד את אביך ואת אמך" ובן זוגך כלפי חוץ (כי את זה לפחות את מקיימת) לא יבגוד בך אך בשעת המעשה איתך בלילה יחלוף במוחו כל התמונות של הבחורות שהוא מפנטז עליהם כשאת לא לידו
* אחד שפעם תפס ממך   20/07/12 | 12:51
בקיצור. עדיף שתשב בשקט.
בתור אדם שנשמע מאמין יש לך בעיה קטנה עם שפיטה לכף זכות. מאחלת לך שתלמד לעשות את זה. ושתבין שיש אנשים שאולי לא מאמינים בדרך שלך אבל לפחות לא היו מאחלים לך דברים כאלו כמו שאתה העזת לאחל לבחורה המקסימה... יש ערכים בסיסיים שאותם צריך לקיים עוד הרבה לפני קיום המצוות. מקווה שיום אחד זה הערכים האלו יחלחלו אליך פנימה כדי שלא תצליח לבייש ככה את כל מגזר שומרי המצוות.
* נ   19/04/15 | 12:50
62. פשוט טפלי פסיכולוג את יודעת..
* חבל שאת לא סגורה על עצמך !   01/07/12 | 01:25
61. כמה חירטוטים בכתבה אחת ואהבה עצמית כל כך גדולה
מה קורה לך? תמצאי לעצמך זרם משלך ותלכי בו בגאווה ובשמחה,את משדרת פטתיות.אם תהיי את כוווולם יאהבו אותך.
* הדסה   13/06/12 | 11:43
60. את מסכנה, אני דתיה ולא חושבת שסבתא תנסה,אני רוצה להיות חלק!
* דתיה מזה דורות   17/03/12 | 20:24
59. בחורה יפה,זה על בטוח.
* קרין   01/03/12 | 13:31
58. צמחונית בדוכן שווארמה
אני אתאיסטית צימחונית שלא נוגעת בכלום שהתבשל או שמוגש בסמוך או עםמ בשר ודגים. אני כן הולכת למסעדות שמגישות סושי למשל, מזמינה צמחוני ומפקשת שישטפו את הסכין והידייים. זה הכל. לא אכפת אם הדג המת הוא כשר או לא,כי הוא כבר מת, וזה לא מוסרי בעיני. אני מכירה "דתיים חופשיים" עם כיפה סרוגה שחיים בזוג בבית אחד ההורים לפני חתונה וגם מקיימים יחסי מין אבל שומרים שבת וכשרות.. זה לא מתיישב באף מסגרת, אבל זה בידיוק העיניין בחופש בחירה, שכל אחד יעשה מה שבא לו. רק הדת ומוסדותייה עושים הכל כדי להגביל את הפרט.
* ג'ין פונדה   09/02/12 | 01:25
57. ממש לא מסכימה !!!
לצערי, יקירתי, דתיה את לא !!! אולי לא חילוניה במלוא מובן המילה, אבל 60 או 70 אחוז חילוני זה לא דתי. יש כאלה שלא מסתתרים מאחורי מסכות, אלא פשוט אומרים על עצמם שהם "מסורתיים". אולי אם תגידי את זה על עצמך, תצאי ממשבר הזהות שלך. דרך אגב, מעניין איך תגיבי אם יום אחד בעוד מספר שנים הילד שלך יאמר לך שהוא הומוסקסואל - האם תקבלי את זה בשוויון נפש (כמו שכתבת)? ותגידי, איך תגיבי אם הילד שלך יום אחד, עוד כמה שנים, יאמר לך שהחליט ללכת ללמוד בישיבה שחורה - את יודעת, כזה מקום שצריכים כובע שחור, ג'קט ופאות... האם גם אז תגיבי בשיוויון נפש... צאי וחשבי מה יהיה לך יותר קל לקבל .
* נועה   06/02/12 | 13:16
56. הבנתי אותך חלקית
אני מסכים עימך שאת יכולה להיות דתיה ועדיין ללבוש מכנסיים ולהיות עם דעות ליברליות כאלה ואחרות. אבל כמובן שיש אבל.. בין מילותייך נשמע שאת הדתייה האידאלית ביותר ותו לא.. כל מה שדתי יותר ממך הוא כבר מגזים ונתפס לקטנות של רבנים.. וזה לא נכון בכלל לדעתי כמובן..כמו בכל דבר בחיים יש דרגות ויחס פורפוציונלי.. יש דתיות יותר ויש פחות..יש כאלה שמסוגלים לשמור יותר ויש פחות. וזה דומה כמעט כמו שבחורה חילונית שהולכת עם מחשוף ענק ומיני תיראה יותר פתוחה או פרובוקטיבית יחסית לחילונית שהולכת צנוע יותר.. אז כמו שאמרת.. זה לא שחור לבן.. זכותך להתנהג ולחייות כרצונך. אך גם ראוי שתכבדי את רצונם של אחרים לחיות אדוק יותר ולא ללעוג להם.
* ריאלי   06/02/12 | 05:27
55. בקיצור זה מה שנקרא רפורמי אז מה חידשת??
* מה   05/02/12 | 13:08
לך ותלמד קצת יהדות והיסטוריה לפני שאתה מגיב. רפורמים זה משהו אחר לגמרי
* איריס   06/02/12 | 11:18
54. איזה כיף לקרוא ככ מזדהה!!!
אממ אני ממשפחה דתייה אבל כיום לא שומר מצוות אבל עדיין מרגיש מחובר ככ לדת החברים הכי טובים שלי דתיים ולמדתי במכינה דתית אני מרגיש שהמקום שלי שםאבל גם לא שם... כמו שאמרת הכי חילוני שבדתיים והדתי שבחילוניים!! וווואוו פשוט כיף לקרוא!
* צביקה!   05/02/12 | 10:03
53. אורית - את בסדר גמור!
לאף אחד אין מונופול על הדת, אף אחד לא יכול להחליט בשביל אף אחד אחר מה הדרך הנכונה לו, הכל בידי בורא עולם - ומי שבאמת מאמין בזה לא יטיף לך על הדרך שבחרת לעצמך.
* מזדהה איתך   05/02/12 | 09:29
52. אני כ״כ מזדהה!
צריך להקים יישוב קהילתי ליברלי :)
* טליה   05/02/12 | 09:17
51. בדיוק כמוך! מסכים איתך..
* ניסים   05/02/12 | 02:55
50. אורית כנסי!
קודם כל את באמת נראית חמודה בטירוף אז קבלי מחאה על חשבון הבית.. רק שתדעי שיש הרבה דתיות כמוך אז אל תהיי כל כך מתוסכלת, הבעיה שקשה לאתר אותן (לפחות ויזואלית). מההיכרות שלי לפחות אני יכול להעיד שהן הרבה יותר איכותיות,מעניינות,כיפיות,כנות,שלמות עם עצמן ובעלות ראייה עמוקה ופתוחה על החיים מאשר המון בנות שנראות "דוסיות" אבל מתנהגות כאילו יצאו ממפעל לייצור אולפניסטיות שופעות בסיסמאות וחסרות אופי וייחודיות.. שבוע טוב!
* יובל   05/02/12 | 02:00
49. וואו!
זה כאילו קראת את המחשבות שלי אחד לאחד! לא הייתי מצליחה לנסח את עצמ טוב יותר ממה שניסחת. כיף להרגיש לא שונה לשם שינוי :) ..
* מישהי כמוך   05/02/12 | 01:44
48. בדיוק כמוך! מזדהה עם כל מילה
ואם אפשר להציע פירוש חדש להגדרה "דתי לדעתי" - דתי, אבל לפי שיקול דעתי. לא רובוט ולא מלאך... לא מקבלת כל דבר כמובן מאליו. בודקת אם זה מתאים לי. ולא, זה לא נררא לחפף. זה נקרא להיות שלם עם דרך החיים שלך. להאמין.
* דתיה   05/02/12 | 01:04
47. חילונית בתחפושת, תפרשי כנפיים ועופי אל תפחדי מאף אחד
* אחי   04/02/12 | 23:31
46. את עושה מה שנוח לך...!!!
את שומעת לאלוקים במה שאת רוצה !!!!זאת לא דת....!!! בתור אמא לילדים כשאת מבקשת מהבן/בת שלך לעשות משהו מסויים והוא לא רוצה לשמוע לך ולעשות בטענה שלא בא לו לעשות ולא נראה שהוא יעשה כי זו בקשה פאנטית או כל סיבה אחרת ..... מעניין מה תהיה תגובתך .....כך את מתנהגת כלפי אלוקים שהוא אבא שלי ושלך ושל כולנו.....
* חרדי   04/02/12 | 23:07
ההבדל הגדול הוא שהיא כבר לא ילדה!!!
אורית בתור אשה בוגרת כבר לא ילדה ולכן היא חופשיה לעשות כל מה שהיא בוחרת!!!!
* הילה   26/04/12 | 20:49
45. בדיוק אבל בדיוק מה שאני מרגישה
הניסוח אש
* הודיה   04/02/12 | 23:03
44. צודקת, והלוואי שכולם היו כמוך
הולכים בדרך שלהם, איך שטוב להם, בלי לתת דין וחשבון לכל המסגרות המקובלות ובלי כל ההגדרות הסגורות האלו.. ותוך כדי לדעת לקבל את מי שהולך בדרך שונה משלך ולהבין אותו.
* מור   04/02/12 | 22:40
43. לא הכל שחור או לבן
למה להגיד מי שלובשת מכנסיים דתייה פחות ומי ששם מגבעת דתי יותר ? נו באמת. בסופו של דבר כל אחד לעצמו. בינו לבין בורא עולם.
* מורי   04/02/12 | 22:21
42. אני
אני
* חילוני שומר מצוות   04/02/12 | 22:13
41. דתי זה תמיד חופשי מתי תבינו
הדת האמתית גורמת לנו להיות חופשיים מהחומר חופשיים מהתאוות שבעצם מביאים את כל הפשע לעולם תחשבו על זה
* חחחחחח   04/02/12 | 21:26
40. עזבו אותכם עם דתי חילוני ןכו. לכו על שומר מצוות.
את שומרת מצוות. כן או לא? התשובה שלך מה שבאלי אני שומרת.
* אורית   04/02/12 | 21:15
39. "חוסר שייכות כרוני הוא סוג של מחלה"
כמה נוגע ללב, כמה מדוייק. ריגשת אותי
* לאורית   04/02/12 | 21:08
38. זה מה שיש היום בנות מבולבלות
* די כבר תחליטו    04/02/12 | 20:56
37. ניסחת זאת היטב אורית
אין דרך לצאת מהקונפליקט הזה. אני אומרת זאת כדתלש"ית שומרת כשרות. אני לא אוכלת אצל החברים שלי,ועם כמה דתיים שאיתם אני בקשר יש לי שיחות מאוד מעצבנות. גם אני לא מסתדרת עם הטכניקה הזאת. והבעיה הכי גדולה: עם מי להתחתן???? כרגע יוצאת עם חילוני. החבר הקודם שלי היה דתלש כמוני אבל זה נגמר. מורכב.
* אחת   04/02/12 | 20:46
36. מצטער . את נופלת להגדרה של דתייה לייט
* חי   04/02/12 | 20:40
אכן
*  אור   05/02/12 | 09:37
ומה רע להיות דתי\ה לייט ?
זה הכי in היום.
* סמי הלבי    03/08/12 | 17:35
35. גם אני דתייה יותר מכל החילונים, וחילונית יותר מכל הדתיים
מי אמר שצריך להיות דוס בכדי לאהוב את אלוקים ...
* נטלי   04/02/12 | 20:31
34. מתוקה כתוב בתורה "אישה לא תלבש בגדי גבר"
מספיק עם הלייטיות הזאת... או שאת דתייה או שאת חילונית, אין אמצע! ראית פעם גבר (חוץ מסקוטלנד) שלובש חצאית? נו די בחייך, לא הבנתי מה את רוצה בטור הזה שלך...
* שחר   04/02/12 | 20:31
לידיעתך....
הגברים בתקופה ההיא לבשו שמלות!!!
* נוי   04/02/12 | 22:41
33. הייתי בשני העולמות.ובעולם החילוני הכי שלמה
* חוזרת בשאלה   04/02/12 | 20:19
מדד
וזה בטח המדד ל"מה יותר טוב...." תקראי מה כתבתי לה ותחשבי אם חקרת לפחות כמה חודשים איפה תהיי הכי שלמה..
* אופיר   04/02/12 | 22:23
20שנה בעולם דתי 5 שניים בעולם החילוני
ואני מרגישה שלמה ועם חשיבה עצמית ועצמאות והגשמה עצמית בעולם החילוני
* חוזרת בשאלה    05/02/12 | 00:17
צריך לדעת...
70 פנים לתורה...אבל בתורה אדם צריך לראות מאיזו זווית הוא עובד את ה' ואיזו זווית היא המתאימה לו.... רוב האנשים שחוזרים בשאלה -הם עוזבים את החינוך\אילוף שהם קיבלו בבית ולא את התורה. אדם שלומד אמונה מרגיש שהוא המציא את אלהים מחדש בכל פעם . הדרך אל האינסוף כמו כל דרך היא הליכה ולא עמידה במקום (שזה חינוך) הרב סולבייצ'יק אומר "כל יום אני כופר באלוקי האתמול" אבל יש לו אלוקים חדש הרבה יותר גדול...
* אופיר   05/02/12 | 04:26
לצערך ה"חילוניות" כנראה גרמה לך להתרכז יותר מידי בעצמך..
חשיבה ע-צ-מ-י-ת והגשמה ע-צ-מ-י-ת וע-צ-מ-א-ו-ת. מה עם קצת לתת?!
* שימי לב   05/02/12 | 17:37
32. האמת..
אני מבינה אותך. גם אני לא אוהבת הגדרות. טוב לי עם הדרך שלי. מבחינתי יש לי את השאיפות שלי ואת האמונה באלוקים. קיום מצוות זה ביני לבינו. מה שלא אהבתי במאמר שלך ובסגנון התבטאות- זה הזלזול במי ששונה ממך, בייחוד מי שהוא דתי מידי... כשזה החברים החילוניים אז סבבה והכל טוב, אבל כשזה החברים הדתיים שיש דברים שמעסיקים אותם וחשובים להם, אז כבר זה לא לרמה שלך. זאת התנשאות בעיני. את יכולה לא להסכים איתם. את לא חייבת גם להקשיב למה שהן אומרות, אבל הזלזול הזה ששוצף מבין שפתייך- חרה לי מאוד. אני מאמינה באהבה. באהבה גם לכל מי ששונה ממני- הן בכיוון היותר חילוני והן בכיוון היותר דוסי. איש איש ודרכו. מקווה שמתישהו תביני איך לקבל את השונה.
* אורית   04/02/12 | 20:18
31. מדהימה
את מהממת . ומעוררת השראה
* kukh   04/02/12 | 20:18
30. מסכים איתך בתור בחור בו 19 גמני עם חשיבה די דומה לשלך
* דתי סרוג   04/02/12 | 20:00
29. קודם כל להיות אדם טוב לבריות השאר זניח
* טניה   04/02/12 | 19:54
28. "דרך ארץ קדמה לתורה"
* נועה   04/02/12 | 19:53
27. אני הייתי הולכת לאירוע ופשוט לא אוכלת
* שני   04/02/12 | 19:52
26. לכבד את החברים וללכת לאירוע מבלי לאכול
זה המתבקש
* אורית   04/02/12 | 19:52
25. כמה שאת צודקת....
* חייל דתי   04/02/12 | 19:48
24. כמסורתית אני מזדהה ומסכימה עם כל מילה שכתבת.
* Rachel   04/02/12 | 19:40
23. אני לא מכירה אותך אבל....
יש לך פרצוף שדורש וואחד סטירה מצטערת:)
* מיצי   04/02/12 | 19:23
גם אני לא מכיר אותך מיצי אבל...
לכי תמותי מצטער :)
* הב הב   05/02/12 | 09:47
22. להתחנף את יודעת, זה בטוח. מסורתית
* סיון   04/02/12 | 18:55