דיבור ישיר
תגובות (97 תגובות ב-60 דיונים)
60. הכתבה לא מחוברת למציאות
בוא ניקח מרצה. מרצה שעושה נניח הרצאות בערבים . הוא צריך להיות שפיץ בכל הרצאה. משקיע ממש כדי שההרצאה תהיה ואוו. מורה ניקח מורה שמדבר על תכנים רבים ולא רץ עם ההרצאה שלו כל ערב אותו דבר. מורה כל הזמן מחדש כי הוא רוצה לעשות הוראה משמעותית. מקפיד לעדכן מערכי שיעור וגם משרד החינוך מחדש תוכניות לימוד. מעטות הפעמים שהיה לי יום חופש אמיתי בלי זיקה לעבודה. חינוך זו עבודה 24/7 . מי שחושב אחרת מוזמן להתלוות למורה ולראות במו עיניו. כן המורים זקוקים למרווח נשימה משמעותי כי זה מעיין ממנו הם שואבים את היצירה שלהם, את היוזמות שלהם. חשוב שמורה יתפתח, ירחיב את הנפש. כשהוא עושה זאת הוא מודל גדול לילדייך. החופש שלי הוא לא רביצה בחוף הים. החופש שלי הוא כתיבת תוכניות. הצתה של דמיון. מאחלת למורים להיות נינוחים כדי שיוכלו לחנך את הדור הבא באופן מופלא.
* מרב   09/12/16 | 20:39
59. קשקשנית. סתם לסמן וי שיש לך טור.
* מיטל   27/10/16 | 02:28
58. הסתה
לא ראוי להסית ועוד על בסיס שגוי שלא נתמך על עובדות. אם יש כאן בעיה גדולה ואמיתית במדינה זה בראש ובראשונה חוסר כבוד למורים. זה יוצר בעיות אין ספור: הורים ותלמידים חצופים שפוגעים בכבוד ובסמכות של המורה ובמוטיבציה שלו. אנשים טובים שלא רוצים להגיע למקצוע כלל בגלל כל ה"שם הרע" והחוסר כבוד . אנשים שבורחים מהמקצוע בגלל כל השחיקה והזלזול במורים. הממשלה שלא מכבדת את המורים ולא דואגת להם.. אז כדאי לעשות "בדק בית" לפני כל התלונות ...
* מורה לחינוך מיוחד   23/10/16 | 20:19
57. עיתונאות במיטבה
מאוד מקצועי שעיתונאית קובעת מסקנות לא מבוססות על הוראה ו"מלכלכת" על החופשות של המורים כשהיא עצמה עובדת מהבית עם גמישות מירבית.. הילדים בבית הספר לא בנויים לעבודה רציפה ללא חופשים, זה לגמרי בדוק... כדאי לבדוק לפני שקופצים למסקנות.. זה שכר לגמרי לא ראוי על כתבה כזו אם כבר מדברים על מקצועיות...
* דורית   23/10/16 | 18:34
56. הסבת מקצוע
בתור אחת שעברה ממקצוע אחר להוראה, יכולה להגיד לך שעובדת הרבה יותר קשה, וגם עם החופשים יש לי ממוצע עבודה של 7/8 שעות לאורך כל השנה ללא יוצא מהכלל.. יש תקופות שלמות שעובדת עוד 4/5 שעות בבית שזה סהכ כ-12 שעות ליום. החופשים רק מאזנים את המצב , שלא נדבר על העייפות, השחיקה . בחופשים גם עושה סוף סוף סידורים, בדיקות רפואיות לי ולילדיי,קצת טיפוח , השתלמויות, מכינה מערכים ומבחנים, עושה סדר בחומרים שמוכנים לי, ולא מעט חופשים היו לי פגישות עם הורים, פרוייקטים לשנה החדשה ועוד... בנוסף רואה שהילדים לא מתפקדים כשנוצרת תקופה ארוכה ללא חופש- שנה שעברה כשהייתה שנה מעוברת, הילדים לקראת פסח איבדו סבלנות. היו המון בעיות משמעת, הפריעו, לא הכינו שיעורים, הייתה " עייפות החומר " ברמה לא סבירה.. אז צריך לראות את התמונה כולה ולא לקפוץ למסקנות לא מבוססות.. שנה טובה לכל ציבור העובדים באשר הם..
* ורוניקה   23/10/16 | 16:39
55. המשכורת הכי מיותרת
אם יש כאן משהו טראגי ולא צודק זו העובדה שאת מקבלת שכר על עבודה שטחית, לא מקצועית ופוגענית.. זה הדבר ההזוי באמת..
* רחל   23/10/16 | 16:33
54. כתבה לא הוגנת
ואוווו.... כתבה ככ לא הוגנת ושטחית... כל הכתבה את טוענת שאת בעד המורים אך בעצם בין השורות מתנגחת בהם לחלוטין.... למה, ריבונו של עולם, אם כולם חושבים שתנאי המורים מושלמים, ככ מעט אנשים מגיעים לתחום ההוראה? ולמה אחוז המורים שנוטשים ככ גדול??
* שירן   23/10/16 | 16:12
53. שימו לב:
לכל המתלוננים על השעות המעטות של משרת הוראה ועל החופשות הרבות של המורים אנא שימו לב כי המורים, בניגוד לרוב העובדים השכירים, נאלצים לעבוד גם שעות רבות מחוץ לבית הספר, וזה כולל השתלמויות חובה רבות, שיחות טלפון יומיומיות עם הורים, הכנת מערכי שיעורים, בדיקת מטלות ומבחנים. במקרים רבים צריכים להכין דפי עבודה לתלמידים המתקשים, שאינם מצליחים לעמוד בקצב של הכיתה בכל מקצועות הלימוד. ומדובר בעבודה יומיומית. כך, שלמורה יש אולי יותר חופשות ופחות שעות עבודה חודשיות בבית הספר אך בפועל יש לו שבוע עבודה עמוס מאוד. ואני גם חושבת שראוי לבקש בהזדמנות זו קצת כבוד והכרת הטוב למורים שמלמדים את הילדים של כל המגיבים במסירות ובנועם, וטורחים הרבה כדי להחכים ולקדם את כלל התלמידים.
* מורה ביסודי   23/10/16 | 16:07
52. הזמנה
מזמין אותך לשיעור אחד בלב עם 42 תלמידים. רק שיעור איד. מה לא היית תלמידה לא מזמן. שכחת. ממש עיניין של מה בכך. תחשבי שעת עבודה . שיעור אחד של מורה שווה אולי או שווה ל....יום עבודה במשרד שקט וממוצא. או כל עבודה אחרת אפילו אין אפשרות להשוות למשהו. את יודעת כמה זה קשה החופשות הן בעיקר לילדים ממש לא למורים
* מתוסכל   23/10/16 | 15:29
51. שכר ימי החופשה
לא הרבה אנשים יודעים, אבל כל מורה מפריש ממשכורתו בכל חודש סכום מסויים אשר לאורך השנה מצטבר. הסכום הנ"ל מהווה תשלום השכר בחופשים. אף מורה לא יוצא לחופש של 100 ימים על חשבון משלם המיסים.
* אורית   23/10/16 | 15:05
50. אין לך מושג על מה את מדברת,יותר שעות למורים=יותר מיסים שתשלמי
* יעל   23/10/16 | 14:59
49. רק מורים ואך ורק מורים יכולים לדעת מה נכון בשבילם.
זה מדהים כמה שהנושא הזה ,של ימי החופש לא יורד מסדר היום של כל מי שהוא לא מורה. אני מורה בתיכון מגישה לבגרות במשך עשרים שנה ,כיתות מאתגרות, לקויי למידה,התמודדות יומיומית עם בעיות של ביקור סדיר,לולא החופשים של המורים לא הייתי מחזירה יום אחד נוסף במקצוע הזה. גם ככה כל הרפורמות של עוז ואופק הרסו את המקצוע,אז להוריד גם את ימי המחלה??!? אף בן אדם שפוי לא היה מחזיק מעמד. ולראיה בואי תראי את כל אנשי ההיטק והמהנדסים שעושים הסבה מקצועית ולא מחזקים יותר משנה במקצוע!!! לא כי הם לא יודעים את החומר,אלא כי אין להם מושג קלוש מה זה אומר להיות מורה. גם עורכי דין יש היום ברמה נמוכה מאוד בגלל המכללות וכו׳. תמיד ובכל מקצוע שתנאי הקבלה שלו נמוכים יהיו אנשים פיות מוכשרים,לא בגלל ימי החופש!!! ההפך אני וחברותי שכולנו בעלות תואר שני וחלקנו גם דוקטורט לא היינו שורדות יום אלד לולא ההפוגות . המקצוע הזה לא דומה לשום מקצוע אחר ולכן אי אפשר להשוות את שעות העבודה שלו לשעות אחרות במקצוע אחר,פשוט אי אפשר. ודרך אגב,המשכורת בעיניי מצויינת. להרוויח בנטו קרוב ל13000 ש״ח זה ממש לא רע. אומנם אחרי 20 שנה אבל עדיין השוק מסביב לא כזה מזהיר.
* יעל   23/10/16 | 14:58
48. חוסר מקצועיות
אם היינו מכינים מערכי שיעור ברמת המקצועיות של הכתבה הזו אוי ואבוי לשיעורים ואוי ואבוי לתלמידים
* דוד   23/10/16 | 01:31
47. כתבת מקצועית את לא
חייבת לסיים את הטור ולהגיש כדי לקבל שכר בזמן. אז על מי ניפול עכשיו? על המורים. בלי תחקיר ובלי שום בדיקה. נזרוק כל מה שבראש העיקר לסיים את הטור בזמן. אם כך היינו מכינים מערכי שיעור אבוי לשיעורים ואבוי לתלמידים.
* דוד   23/10/16 | 01:28
46. מחכה ליום בו אעזוב את המקצוע הארור הזה
תודה לאל שאני בעיצומה של הסבה ובקרוב אעזוב את התחום הדוחה הזה. המשכורת היא לא הבעיה, זו המהות. אף הורה לא רוצה לשמוע, אבל הילדים של היום הם האסון של מחר הודות לכם ההורים! תוצאה של חוסר חינוך בבית! מי רוצה לעמוד מול 35 חסרי חינוך, חוצפנים? שייקחו את כל ימי החופש. שום יום חופש לא שווה התמודדות עם הילדים המגעילים שלכם. עובדה שגם אתם לא סובלים אותם ולא רוצים להתמודד איתם.
* מיקי   22/10/16 | 16:55
כואב כמה שזה נכון
* יעקב   22/10/16 | 20:54
וואו כמה נכון.
* מורה   23/10/16 | 11:54
45. קישקוש לא ראוי
כל הכתבה הזו מתמקדת אך ורק הימי החופשה. את מוזמנת לבדוק את ימי החופשה ביתר העולם ולראות שאין הבדל משמעותי ביננו לבין שאר העולם. לגבי שנת שבתון - את מוזמנת בעצמך לעבוד 6 שנים, לשלם קרן השתלמות ובשביעית לא לעבוד ולחיות מאותה הקרן. אף אחד לא משלם למורים כלום מעבר לקרן ההשתלמות שלהם. מעמד המורה מרוסק בדיוק בגלל אנשים כמותך, שמחפשים בייביסיטר לילדים חסרי הגבולות שלהם. על מנת שיגיעו למקצוע מורים איכותיים יש לשלם יותר! על מנת שילדייך יהיו מאושרים יותר - הם צריכים לראות אותך יותר. פשוט כתבה מלאת גיבובים ושטויות. חבל שלא הלכת להופעה של אביב ואביו.
* כתבה מיותרת   22/10/16 | 16:36
ממש ככה
להעלות שכר, להקשות תנאים בכניסה למקצוע ההוראה, ולשים את הפיקוח על ההורים והחינוך שלהם. כך מעמד המורה יתחזק ולא נצטרך להתמודד עם פרחחים שמוציאים את המיץ. ואז...ואך ורק אז ,כשלושת התנאים האלה ימומשו, אפשר יהיה אולי לדבר על צמצום בחופשות. אחרי שנדבר על הפסקות השמירה, מילוי מקום ועוד כמה פיצוחים.
* אביבית   22/10/16 | 22:01
44. כתבה שטחית ולא נכונה
* אכזבת   22/10/16 | 15:45
43. סוף סוף מישהו כותב את מה שכולם אומרים.
אם היו מצמצמים את ימי החופש של המורים המשכורות היו גבוהות פי 2 לפחות.
* כל הכבוד על הכתבה!   22/10/16 | 15:36
כנראה שמשהו לא רוצה לשלם למורים פי 2
* אני   23/10/16 | 14:59
42. כתבה מדויקת להפליא!
מקצוע ההוראה הפך למקצוע שכל אחד או בעיקר אחת שרוצה משרת אם לעתיד, עם חופשות עד בלי די לומדת במכללת ״פח״ והופכת למורה. הרבה אנשי הוראה לא מתאימים לתפקידם ובדיוק בגלל זה מערכת החינוך והילדים שלנו נראים כמו שהם נראים. חבל.
* שלומי   22/10/16 | 15:13
כי אין אכיפה של המדינה במי מלמד!
כמו לחפש את המטבע תחת הפנס.. משרד החינוך מאפשר למורים שאין להם שום הכשרה ללמד. תתחילו לבדוק אם למורים של הילדים שלכם באמת יש תעודה ,המצב ביסודי הוא קטסטרופה.
* יעל   23/10/16 | 15:02
תשובה
נו.... נצא מנקודת הנחה שאני מסכים איתך על חלק מהדברים אבל... מה הקשר??? על כל דבר צריך לשלם. אתה רוצה אנשי מקצוע מעולים? יופי! הפתרון- בסיס בטוח עבור המורים! שקודם כל יצליחו להתקיים בכבוד מבלי לחפש כל הזמן חלטורות של עבודה מהצד ובאמת יצליחו לעבוד בחינוך. שזה אומר- קודם כל משכורת!!! אחרת אם זה לא משתלם למה שאנשים מעולים יעשו את זה???. שלומי אין לי מושג מה אתה עושה בחיים אבל... בוא תן לק קטן מהדבש הזה ואז תגיד שוב את אשר אמרת
* חן   15/08/17 | 13:40
41. בדיוק מה שקורה ב
צה"ל. כתוצאה מהרעת התנאים אין אנשים אשר ששים לשרת בקבע! אני משרת בקבע וברצוני לשתף אתכם בזה שהציבור זכה, אני לא בטוח שבמשהו טוב. היום מתחילים בתהליך של הפרטת מערכים לוגיסטים וטכנולוגיים. אני בטוח שהיום הציבור מבין את ההשלכות של הפרטה! גם אני חושב שמורים לא צריכים כ"כ הרבה ימי חופש ודבר זה פוגע גם בהם אך נראה לי שאנו הציבור "קצת" איבד את הכיוון. אל תכוונו חיצים כלפי מגזר כזה או אחר. הבעיה נמצאת אצל מקבלי ההחלטות. וכפי שאמר פעם מישהו חכם, "הציבור מטומטם אז שהציבור ישלם..."
* הרס"ר   22/10/16 | 15:07
40. המאבק הלא נכון
אורית היקרה, צר לי המאבק שלך לא בצד הנכון . כמורה המלמדת באהבה רבה מעל שלושה עשורים ,שמטפלת בילדי העבדים - לא טעות !! פוגשת יותר ויותר ילדים עצובים שלא פוגשים את ההורים שלהם . המאבק צריך להיות להוריד את מספר ימי העבודה של כלל העובדים ,פחות שעות עבודה ביום . לתת הזדמנות למשפחה להפגש,לטייל, להנות .פ
* אורית   22/10/16 | 15:07
לא כאן בשביל החופש
או אבל אבוי! עוד שעות עם הילד? לצאת לטייל עם הילדה? אסון! אם היו יכולים גם את הזמן עם הילדים בשבת היו מבטלים. איזו בושה. גדל פה דור מסכן שזועק לתשומת לב של הוריו..אני רואה במפגשים חברתיים ומשפחתיים כמה חסרי סבלנות הם ההורים ואני מרחמת כל כך על הילדים שלנו. כן, הם הילדים שלנו- המורים. אנחנו בשבילם במרבית היום. מה שהם עושים בבית עם ההורים זה מקלחת וארוחת ערב (במקרה הטוב) ויאללה למיטה. נכון, יש לא מעט עשבים שוטים בעולם ההוראה, אך גם בעולם הרפואה, המשפט וכו' בכל מקצוע יש טובים יותר וטובים פחות. דרך אגב, אולי תופתעו אבל גם בעולם ההורות יש טובים יותר ויש.. על הטובים לא שומעים. לאף הורה אין סבלנות להעלות פוסט חיובי (ואנו לא זקוקים לזה) ולכן שומעים רק על מורים שסרחו. קצת אמון בנו לא יזיק. ודרך אגב, אם המורים כל כך תת רמה, מה זה אומר עליכם, ההורים, על שאתם נותנים לנו לחנך אותם?
* כן. אני מורה!   27/10/16 | 15:18
39. ימי חופשה
בחיפשו פשוט באינטרנט מצאתי שישראל עומדת איפה שהוא באמצע מבחינת ימי חופשה יחסית למדינות אחרות בעולם ושכר המורים יחסית למשק הוא בין הנמוכים במדינות המערב. להטפל לחופשות של המורים ולקבוע שזה מה שמושך אותם למקצוע זה בורות וחוסר רגישות . מורה שלא אוהב תלמידים ולא אוהב ללמד לא ישאר דקה במקצוע. רובנו משתלמים ,לומדים ומעדכנים חומרי לימוד בימי הקיץ .בשל המשכורות הנמוכות יש מורים שעושים השלמת הכנסה בקיטנות. מורים נתפסים כאילו שעושים בבייבי סיטר על הילדים בשעה שההורים שלהם עובדים עד מאוחר ,באים הביתה מותשים ,לא מבלים עם הילדים שלהם ולא שמים להם גבולות . ההורים מצפים שהמורים יתנו את תשומת הלב החסרה , יתנו אהבה , ילמדו, ישימו גבולות ,יבדרו וכל זאת שיש בכיתה כ40 תלמידים .
* שרון   22/10/16 | 14:58
מדהים כמה שזה נכון
* דנה   23/10/16 | 07:22
38. שטויות במיץ
כתבה מתנשאת של מישהי שלא יודעת כלום על העבודה הקשה של המורים... לידיעתך בחופשים המורים גם עובדים. ולא ... הם לא צריכים להתנצל! נראה אותך שיעור אחד בחטיבת ביניים...
* מיכל   22/10/16 | 14:46
37. שוב ימי החופשה???
תתקדמי כבר נושא נדוש המורים עובדים קשה - גם בחופשות ותיזכרי כמה חיכיתי לחופש בילדות
* די לפתוח עיניים   22/10/16 | 14:42
עוד מורה עצלנית. כן. נדבר על החופשות!! עד שהמצב ישתנה
* גלי   23/10/16 | 08:47
גלי, עוד אמא "מסורה" שממתינה בקוצר רוח
לבלות עם ילדיה..המשיכי עד מחר ליבב!!! המצב שלך ישתנה כשתלמדי לאהוב מספיק את ילדייך.. נראה שזה כבר לא יקרה.
* לימור   23/10/16 | 16:04
לא ישתנה לעולם! ימותו הקנאים..
* רוני    23/10/16 | 16:12
36. מספר ימי החופש ביחס לשכר וכהשוואה לעולם
מספר ימי החופש בישראל אינו שונה ביחס לעולם, תפנימו! נהיינו עם של בכיינים מפונקים. מה שחשוב הוא שביחס לעולם מורים בישראל מקבלים שכר מאוד נמוך למרות מספר ימי החופש הזהיםםםםם. עדיין לא ראיתי אנשים בארה״ב, אירופה או אסיה מפגינים או מוחים על מספר ימי החופש של המורים. מה נהייה מאיתנו עם של בכיינים וקטנטרניים וצרי עין. אחת הכתבות הטיפשיות שלך, תעשי מחקר לפני שאת כותבת דברים חסרי כל תוכן
* עינבל   22/10/16 | 14:36
סתמי. עוג אוכלת חינם
* זהר   22/10/16 | 16:48
חחח מדהים העומק בתשובה שלך
בטח הילדים שלך הם המגעילים שבכיתה ושאותם הילדים והמורים לא סובלים
* תת רמה   23/10/16 | 14:45
ארהב
בארהב יש קיימפים כל ימות החופש וימי ראשון כלל לא עובדים שם וגם ההורים לא עובדים עד שעות מאוחרות כמו בארץ
* דנה   23/10/16 | 14:53
35. הכתבה
פשוט סיכמת מדהים!!!שיפגינו על ימי החופש המוגזמים שלהם!!!!פער הזוי בין החופשים של ההורים ...בלתי אפשרי !!! בלתי אפשרי כבר החופשים שלהם!!!שיעבדו ואז יקבלו שכר בהתאם !!!!
* א בריבוע   22/10/16 | 14:35
34. כל כך נכון!!!!!
* ימית   22/10/16 | 14:30
33. כמה שטויות בפוסט אחד
אני אישית עשיתי הסבה להוראה בגיל 35, עם תואר ראשון וניסיון עשיר בעבודה הקודמת. הגעתי נטו מתוך אהבה למקצוע. בהסבה התוודעתי לאנשים מקסימים מכל התחומים- היי טק, משפטים ועוד. כולם הגיעו מתוך בחירה מודעת ומושכלת. וכן- כולנו קורעים את התחת בעבודה, גם עכשיו בסוכות כשנדמה לך שאנחנו בחופש- מכינים מערכי שיעור (כדי שלילדים שלך יהיה מעניין), קוראים חומר (כדי להתמקצע) מדברים עם הורים על בעיות אישיות (כן, גם בחופש) וכותבים או בודקים מבחנים. אז כן, החודשים הם נהדרים ומאפשרים גם קצת רענון. אז במקום להתמקד בהקטנת מספרם (היית מסכימה לזה כילדה?) אולי כדאי שהמאבק של ההורים יתמקד בהגדלת מספר ימי החופשה במשק ולצמצום מחירי הצהרונים והקייטנות. וכן, את מוזמנת להצטרף אלינו ולראות מה זה ללמד 35 תלמידים בכיתה תמורת 5000 ש"ח עלובים בחודש. במידה שקיבלת משכורת..
* מוזמנת לקרוא   22/10/16 | 14:28
צודקת
* בכל מילה   22/10/16 | 15:51
גם מהסבת מקצוע
מזדהה עם כל מילה. גם אני עברתי מקצוע ולקח לי 5 שנים לעשות את המעבר ממקצוע שלא היה בו תואר. אני מאוד מרוצה אך עובדת קשה מאי פעם, וההתמודדות מול ההורים והתלמידים היום דורשת המון זמן, מאמץ, כח נפשי.הדור הזה מאופיין בזמינות מירבית שפוגעת בחיי המשפחה של המורה , ההתחייבויות הם עצומות- השתלמויות, אספות הורים, אצלי גם ביקורי בית, ישיבות פדגוגיות, שיחות רבות עם הורים ותלמידים, טלפונים, חיפוש חומר למערכים, דו"חות שונים-וועדות השמה ועוד ועוד. מישהו צריך להרים את הכפפה ולעשות מעין "דוקו" על חיי המורים שיפסיקו כל האי הבנות, הזלזול , המאבק במורים במקום לתת להם גב ולעזור להם לשרוד במקצוע לא קל ולא מתגמל.. החופשות הם חיוניות להתאווררות ,סידורים והכנת חומרים. אל תאבקו במי שדואג לילדים שלכם... זו לגמרי יריקה לבאר ממנה כולנו שותים..
* דורית   23/10/16 | 18:57
32. אורית- יפה כתבת!!!!
* טליה   22/10/16 | 14:23
31. מורה שמבינה
מי שכתב כתבה זאת אינו מבין בכלל את חיי המורים את המחיר שהמשפחה משלמת בשביל אמא מורה .האם מורה יכולה לצאת לחגיגות ימי הולדת ?כניסה לכיתות א ?ממש לא זהו היום הראשון ללימודים היא לא יכולה להרשות לעצמה . גם שהילדים בבית חולים היא לא יכולה להשאר איתם.נכון למורה יש יותר ימי חופשה אבל היא צריכה ללמוד ולהתפתח ולעבוד גם בחופשות. אף חופשה היא לא התנתקות מוחלטת .מה דעתך על הורים שמתקשרים בחופש באיזו שעה שבה להם כי צריך לעשות איבחון???אז לא עובדים לא ממלאים טפסים.???? לגבי השעות ...מורים עובדים 36 שעות בשבוע ולעולם לא יוצאות בדיוק בזמן.לפני ארבע אין לצאת מבית הספר .כי צריך לפגוש ולקיים פגישות עם ההורים שמסיימים בדיוק לעבוד . אשמח לשמוע כמה מאלו שמקטרים היו מתחלפים עם המורים ולו רק לכמה שעות.יעידו על כך ההורים שמלווים טיולים .ועוד לא דיברתי על השכר...
* רינת   22/10/16 | 14:22
30. תגובה לכתבה
אני לא מגיבה בדרך כלל, אך הכתבה כל כך הרגיזה אותי שאני לא מסוגלת לשתוק. אני גננת אך לא של משרד החינוך ולא נהנית מחופשות ארוכות. רק את המינימום. עובדת בכל המועד. חופשת קיץ של שבועיים. האם זה מספיק? ממש לא. רגע אחרי שנפרדתי מילדים שעבדתי קשה איתם במשך שנה אני צריכה לקלוט ילדים חדשים.עוד לא הספקתי לנשום ולהיות עם ילדיי אני צריכה להכין את פתיחת השנה. ולקבל ילדים חדשים ורכים שבוכים כי נשארו עם נשים זרות. אז חופש של המורים ושל הגננות הוא לא מוגזם. הוא הכרחי!
* לנה   22/10/16 | 14:18
29. אורית, חבל שלא הלכת למופע...
כמורה בחטיבה אני חייב לומר, לו ידעת כמה עבודה זה להיות מורה, זה לא מתאים לכל בן אדם כי צריך אופי חזק, ברור לי שכתבת את הכתבה הזו בלי שום מחקר או בדיקה כי זו דרך הראיה היום, יודעים להיות ביקורתיים מבלי לבסס את הביקורת על כלום. המורים היום משקיעים יתר על המידה חרף מה שהם מקבלים בתמורה, עוד מאוניברסיטה אמרו לי שאם אתה לא בא מתוך אהבה למקצוע שאתה מלמד אל תהיה מורה כי זה לא משתלם לא כלכלית ולא רגשית, לא פגשתי במקצוע ששעות העבודה שלו לא מסתיימות, גם בצבא ידעתי את התנאים שמגיעים לי, במשרד החינוך ספק אם מישהו יודע: הפסקות שירותים (אין) קפה/תה (המורה משלם) נסיעות (המורה משלם-כי משרד החינוך משלם חודשי חודשי) קישוט והדפסה (המורה משלם) הכנות והיערכויות (על הזמן של המורה) ציוד בית ספרי (ברוב המקרים המורה משלם) אז אתם באמת מסתכלים לי על החופשות? אתם חושבים שבחופש אני נח? נופש? אתם חיים מזה בס-ר-ט! הראייה הזו של אנשים על ההוראה היא מה שהופך אותה למקצוע לא מבוקש, וחבל. זו הראייה של ההורים, התלמידים, של משרד החינוך אפילו, באמת שהמקצוע הזה הוא רק לחזקים ולאמיצים, אלו שבאמת אכפת להם מדור ההמשך שגם כך נראה רע מאוד, ובגלל מי? בגללנו? גברת אורית תסתכלי במראה.
* מורה   22/10/16 | 14:17
28. ציון נכשל לכתבה
כתבה לא ממוקדת.לא הבנתי את המסר,נגעת בכל מיני נקודות ברמה שטחית.הבעיה המרכזית שאת נתלית בה היא 100 ימי חופשה למורים.אם היו למורים 12 ימי חופש אפשר היה לצמצם את הלימודים ולהגיע לאותם השגים ב10 שנות לימוד,הלימודים היו מסתיימים בגיל 16 ואז נשאלת השאלה המרכזית מה יעשו עם מסיימי התיכון? בגיל 16 הם צעירים מכדי להתגייס.הפתרון הוא למרוח את משך הלימודים ל12 שנות לימוד יחד עם החופשים הארוכים כך התלמידים יותר בוגרים לצבא
* דוד מחדרה   22/10/16 | 14:16
27. אוסף שטויות בניסוח גבוה
אין ספק ואין דיון על כך שתפקיד ההוראה הוא אחד החשובים. מי שכותב אוסף הגיגים שכאלו על מספר ימי החופשה של המורים פשוט לא מבין את המשמעות של החופשה. אני ממליצה לך להתעמק במטרת החופש במקום להכנע לפופוליזם הזול בשביל זה יש לנו את חברי הכנסת.
* מורה בשוק   22/10/16 | 14:12
26. יפה כתבת!! צודקת במאה אחוז!
* רווית    22/10/16 | 14:06
25. עצמאי ללא ימי חופש
אורית כדאי שקודם תלמדי את הנושא לעומק ואח"כ תכתבי על זה. בתחילת הכתבה רשמת שרק המורים בחופש בתקופה זו,אבל אח"כ סתרת את עצמך וכתבת כי הפגינו מול משרד ריק מאדם מה שאומר שכל משרדי הממשלה גם בחופש אלפי אנשים כמו כן גם רשויות מוניצפליות שזה עוד כמה אלפי אנשים. לגבי שנת שבתון כל שנה שביעית זה במקום קרן השתלמות שאמורה להשתחרר כל שש שנים כמו כל עובד מן המניין. להבא לדייק יותר הפרטים. חג שמח
* שחר    22/10/16 | 14:04
ודרך אגב אותנו מחייבים ללמוד בשנה הזו אחרת...
אחת הסיבות שלא בא לי לצאת. עשיתי אלפי שעות השתלמויות ותואר שני בנפרד ואני כולה בת 32 וואלה לא בא לי ללמוד בזמן הקרוב. עשיתי הכל כדי להתמקצע כמה שיותר מוקדם בעבודתי כמורה
* עיניים צרות   23/10/16 | 15:41
24. ברכותיי. הילדים שלך בבית הספר ישלמו את מחיר חצובות לשונך
סייג לחכמה שתיקה
* אט   22/10/16 | 14:01
23. וואו. כ״כ רדוד ושטחי
* יוני   22/10/16 | 13:53
22. דיי עם השטויות...
הכל מה שנכתב כאן אמת, נכון ומדויק. אחלה כתבה שנוגעת בשורש הבעיה. המורים רוצים לאכול תעוגה ולהשאיר אותה שלמה. 100 יום חופש ושכר גבוה. בסדר. עוד משהו?!?! תכבדו את עצמכם יכבדו אתכם.
* לכלל המורים המגיבים   22/10/16 | 13:47
21. נשמע הגיוני לגמרי
מניחה שכל מי שכתב שהכתבה שטויות הם מורים, לא?
* מיגל   22/10/16 | 13:44
רואים את התגובות של המורים ושל השאר
* תגובה מדויקת.   22/10/16 | 16:11
מודה שגם אני הייתי כועסת אם היום לוקחים לי ימי חופש
* צודקת!!!   22/10/16 | 16:13
איך הגיוני?
הטענה שאם יפחיתו בימי חופש השכר יעלה היא הזויה. השכר עולה כאשר מקציבים כסף להעלאת השכר. בדרך כלל זה קורה אחרי לחץ ומאבקים. איזה רעיון נאיבי והזוי הוא לחשוב שהמורים אמורים להילחם על הפחתת ימי החופש שלהם (!) מתוך תקווה שהשכר יעלה מעצמו ולא להאבק על תנאי העבודה שלהם, כמו כל העובדים בכל מקצוע...
* גל   22/10/16 | 22:55
20. כתבה שטחית ועלובה
* מורן   22/10/16 | 13:42
19. לכל המגיבים בעד המורים.
פיספסתם את מטרת הכתבה. בסופו של דבר כל מילה בסלע..לא רואה סיבה למה מורים צריכים לקבל 90 ימי חופשה בשנה...מורים הם לא היחידים שיושבים אחרי שעות העבודה..גם מהנדסים גם בנקאים גם עובדים סוציאלים כולם נשארים אחרי שעות העבודה אם זה לפגישות ,ביקורי משפחות אומנה ועוד. די על ההתבכיינות לא טוב לכם תעזבו... ולצטט את סיום הכתבה ככה נוכל לדעת באמת מי רוצה ללמד ונוכל לגייס אנשי חינוך אמיתיים.
* אני   22/10/16 | 13:40
רווית
ששאר המקצועות יושבים במשרד ועובדים להנאתם.. אין להם 35 תלמידים ומתוכם לפחות 5 מופרעים עם בעיות קשב.. כל מה שההורים משריצים לעולם אז המורים מטפלים.. ואני לא מורה ולא רוצה להיות מורה!!
* ההבדל הגדול הוא...   09/12/16 | 12:04
18. בערך כמו שאותי מעניין מצב החסה בשטחים
* ממש מעניין אותך מעמד המורה   22/10/16 | 13:40
17. עובד בארץ מתחיל ב 8:00 מסיים ב 17:00 , חופשה שנתית 12 יום
זה הזוי לתת למורה 100 ימי חופשה בשנה ובשנה השביעית חופשה של שנה שלמה שזה עוד 50 יום זה אומר שמורה מקבל בשנה 150 ימי חופשה תעשו חשבון מתמטי פשוט מורה מרויח כ 40.000₪ בחודש לפי שעות העבודה שהוא נותן , ושיפסיקו לבדוק בבית מבחנים , גם הורים שמגיעים לאספות הורים רואים שהמורים הם לא העיפרון הכי מחודד בקלמר בנט צריך להיות הגון עם עצמו ולעשות סדר בדבר ולחסוך מיליארדים למדינה , כמדומני לימור לבנת רצתה לפטר 6000 מורים מיותרים , וכניראה הסמינר שמכשיר מורים מעביר כמעט כל אחד ובנט שחי בארצות הברית יודע שבבית הספר בארצות הברית מתחילים ב 8:00 ומסיימים ב 17:00
* דני   22/10/16 | 13:33
16. שנת שבתון
אתייחס רק לנושא שנת השבתון. מורים מפרישים אחוז משכרם כמו גם מעסיקיהם לקרן השתלמות. כשמורה יוצא לשנת שבתון הוא בעצם מקבל שכר שנצבר עבורו בקרן ההשתלמות. וכמובן שאינו מקבל קרן השתלמות. היתרון היחידי בעצם הוא שמאפשרים למורה לקחת שנת שבתון שאת האפשרות הזאת אין לשאר המועסקים במשק. חדוב לציין שאין שום יתרון כלכלי בכך
* רועי דותן   22/10/16 | 13:25
15. כאם וכעובדת משרד החינוך-מסכימה עם כל מילה!
שנים אני מוחה על ימי החופשה המוגזמים ולא פרופורציונאלים שלנו במשרד החינוך. אני אמנם לא מורה ולא גננת אלא בצוות ניהול בכיר אבל עדיין אמא לילדה בת 6 שחושבת שזו שערוריה שאין כדוגמתה. לא הצוותים החינוכים ובטח לא התלמידים זקוקים לחופשות ארוכות ומייגעות כפי שיש כיום. ישר כוח לך. הלוואי ויגיע לאוזניים הנכונות ויעשו עם זה כבר משהו
* לילי   22/10/16 | 13:19
חחח רואים שאת עובדת בניהול ולא מול ילדים
אמרת הכל
* הצחקת   23/10/16 | 15:48
14. איך את סופרת 100 ימי חופשה???
למה את סופרת את כל החופש הגדול, אם חלק ממנו מוקדש לסיום השנה, ובעיקר - להכנת השנה החדשה? (השבועיים האחרונים של החופש הגדול הם ממש לא חופשה אצל רוב המורים.) וגם בחופשות עצמן יש להם לא פעם מבחנים לבדוק וחומר להכין. מורה עובד גם בבית, לא רק כשהוא בבית הספר. כל הספירה הזאת מאוד לא נכונה. ובכל מקרה, זאת עבודה מתישה, להתמודד עם ילדים שעות על גבי שעות בכל יום. וזאת הסיבה האמיתית שרוב האנשים לא בוחרים במקצוע הזה. גם אם היו מציעים להם משכורות גבוהות בטירוף, רוב האנשים לא היו רוצים להיות מורים. (שלא לדבר על כך שלא היו מסוגלים ללמד.)
* מישי (ואני לא מורה)   22/10/16 | 13:17
13. מאד קל להיטפל למורים
אמנם לא כל אחד מתאים להיות מורה, אבל זו עבודה שוחקת וכמעט ללא תמיכה. וגם ההורים היום הם לא מה שהיה פעם. מורים עם כיתות ענקיות, ילדים מפונקים והורים לא תומכים, ובנוסף - משכורת מביישת שאינה ניתנת בזמן??? ואת מאשימה את ימי החופשה?
* נירה   22/10/16 | 13:17
אכן מה עם עובדי הביטוח לאומי וכל שאר המשרדים הממשלתיים
העיקר נטפלים למורים מהסיבה הפשוטה שלא בא לכם שהילדים שלעם יהיו אתכם בבית
* רוצים ביביביטר   23/10/16 | 15:49
12. לא מורה ותומך בימי החופש שלהם
וכן... אני הורה נמאס כבר מהקנאה הזאת בעם מי שנראה לו דיל טוב שילך להיות מורה נראה אותו
* א אלעד   22/10/16 | 13:12
11. ימותו הקנאים
נראה אותך מתמודדת יותר משעתיים עם ארבעים ילדים בני עשר. טור צר עין של ממורמרת שאינה יודעת עבודה קשה מהי. איבקי עלייכי.
* עליזה   22/10/16 | 03:25
ככה מורה מדברת
אללה איסטור
* כ   22/10/16 | 13:34
עליזה- אבוי לנו שיש מורים כמוך!!!
* גלי   22/10/16 | 14:17
אז למה את לא עוזבת גב עליזה המורה?????
* אלי   22/10/16 | 14:23