הורים
תגובות (82 תגובות ב-27 דיונים)
27. שכל אחד יעשה מה שמתאים לו, מה הויכוח כאן בכלל?
* אתם בסדר בראש?   15/03/17 | 11:12
26. התגובות פה לוחצות ושופטות מי שלא רוצה ילדים
החברה הישראלית לוחצת ושופטת אנשים שלא רוצים ילדים. מפעילה לחץ עצום ולא הוגן על כולם ללדת. לא כל אחד יכול להיות הורה. לא כל אחד יכול לתפקד אחרי חסר שינה בלילה ולטפל בסבלנות בילד צורח. בבקשה- תפסיקו ללחוץ ללדת. זה עושה רק נזק.
* זה יעשה רק נזק.   14/03/17 | 15:37
25. הברירה הטבעית
ההחלטה לא להביא ילדים במציאות התרבותית היום היא יותר משפויה. ראשית, ההחלטה להביא ילד לעולם שסובל מפיצוץ אוכלוסין, דלול במשאבים, מערכות חינוך כושלות ותרבות צריכה משוגעת היא חסרת אחריות לחלוטין. שנית, לכל אדם מבנה אישיות שונה, אנשים שמחליטים לא להביא ילדים זה לרוב מתוך הכרה שהם אינם מתאימים לגידול ילדים או שאין להם את המשאבים המתאימים לכך (כמו רוב האוכלוסיה מלבד העשירון העליון..) גם בעולם החי אגב, קיימת תופעה של הפחתת ילודה בקרב מינים שונים של ציפורים עקב ריבוי מוגזם של צאצאים..וזה בדיוק המצב בעולם כיום.. גם אני בוחרת לא להביא ילדים כי בעיני זה להביא נשמה טהורה לעולם של לחץ, הישגיות, מעמדות ושעבוד..לאמץ ילדים שנזנחו לעומת זאת- זו אופציה מאוד טובה וחשובה.
* בת 33   14/03/17 | 13:49
תודה שחשפת
את הסיבה האמיתית הם שונאים את העולם מיואשים ממנו ולא מאמינים בו ולכן לא מביאים ילדים. שנית כל מה שאמרת בתור עובדות הן שטויות של סביבתנים עם אג'נדה
* עוזי   14/03/17 | 19:35
24. דווקא אנשים שבוחרים להביא ילדים. . .
הם הכי אגואיסטים שיש.
* נועם   14/03/17 | 11:43
שטויות במיץ אומר אתה
מי שמביא ילדים מתוך אגואיזם הוא כנראה לא ממש אגואיסט כי זה המון מאמץ השקעה ודאגה שאף אחד לא מבטיח שישתלמו לך אי פעם.
* רזי   14/03/17 | 14:17
רזי- לגמרי צודק. הטענה שמי
שמביא ילדים לעולם הוא אגואיסט פשוט הזויה.
* נתלי   15/03/17 | 10:29
23. יש קבוצות של אנשים שלא מעוניינים בילדים בפייסבוק
אתם לא לבד הצטרפו ל "אל-הורות" "הכרויות לאל-הורים למטרת קשר רציני"
* אילן   14/03/17 | 11:25
22. אבל הדעה הזו מוצדקת
אנשים שבוחרים לא להוליד ילדים הם צבועים. כי אותם בחרו להוליד והיו הורים שהתאמצו ועבדו קשה כדי לגדל אותם. אם לא היו מולידים אותם הל לא היו. האם הם שוקלים התאבדות? לא. הם נהנים לחיות. באיזו זכות הם מונעים את זה מבני אדם עתידיים שהיו יכולים להיוולד? יותר מזה מי שמוליד ילדים ממשיך את ההתפתחות של העולם ומועיל לאנושות. בפוטנציאל יכול להיות שהילד שלך יגלה את התרופה לסרטן או יעשה אנשים מאושרים בהרבה מאד דרכים אחרות. באיזו זכות אתה מונע ממנו את ההזדמנות? באיזו זכות אתה לא מאפשר לו חיים? לדעתי לא להוליד ילדים מבחירה זו עצלנות פרזיטיות על החברה וגם טפשות. ימי הנעורים חסרי הדאגות לא נמשכים לנצח. מי יטפל בך כשתזדקן? איזה המשך יהיה לך כשתמות בסוף? איך המאפיינים הייחודיים שאתה תורם לעולם ימשיכו לבוא לידי ביטוי? אם כולם יבחרו לא להוליד ילדים העם יקרוס. זה קורה בהרבה מדינות מערביות. האם אתם רוצים שהעתיד יהיה שייך לתרבויות ורעיונות שכן בוחרים להוליד ילדים? אלו שבוחרים לא להוליד ילדים לא חושבים על אף אחד חוץ מהכיף שלהם כרגע ולא חושבים על שאר העולם או על העתיד. זה פשוט אגואיזם טהור ולא חכם במיוחד. כי גם הם עצמם יפגעו מזה, אם אתם מאלו שמבחירה אידאולוגית לא רוצים להוליד ילדים, תתחילו לחשוב. אולי תראו את זה אחרת.
* יוסי   14/03/17 | 10:48
אתה צודק, אין מספיק אנשים בעולם
אין פיצוץ אוכוסין, להפך כל המחקרים אומרים שחסרים לפחות עוד שלושה מיליארד כדי שהיה כמות אנשים מינמלית לכבוש את הכוכב הזה שכולו פרא!
* עדי   14/03/17 | 20:29
21. איך אפשר לוותר על עונג כה נפלא?
חשבו על כך, שאם הוריכם לא היו מביאים אתכם לעולם, לא הייתם כאן כדי להתמודד בכלל עם השאלה הזו... לגופו של עניין, אני אב לארבעה ילדים, ואין עונג וסיפוק גדול מכל, עם כל האתגרים שבדרך. חשבו כמה אנשים בעולם יעשו הכל כדי לזכות בילד, ומי שיש לו היכולת יוותר על פלא כזה?!
* מאור   14/03/17 | 10:01
לא שמעת על הורים שרצחו והתעללו בילדים?
* מי שלא רוצה שלא יביא   14/03/17 | 15:38
20. המסר לחילונים אל תביאו ילדים זב נורמטיבי
כמה טיפש ומטומטם הכתבה הזאת בבת אחת. אך אני לא דועג בכלל. אל תביאו ילדים. באמת! הדתיים והקשיים יביאו בלבד. עוד מאט תראו מזה כפייה דתית אמיתית אינשאללה
* חרדי לייט   14/03/17 | 08:37
אם אתה רוצה לפגוע אולי אתה אל תביא
.
* איכס אתה מגעיל   14/03/17 | 15:38
19. מי שמביא יותר מילד שניים
תורם לעולם יותר צפוף ומזוהם ובדרך כלל לא מצליח לחנך ויונק מעטיני המדינה
* אחד שמבין   14/03/17 | 08:25
18. תכלס
* אב לארבעה   14/03/17 | 08:23
17. תגובה
שכל אחד יעשה מה שטוב לו בחיים! מי החליט מה נכון ומה לא נכון??
* אא   14/03/17 | 08:04
16. לעולם כזה עדיף בכלל לא להביא ילדים.!!! החיים זה השרדות
ומי שלא עשיר ודל אמצעים חבל להביא ילדים להכנס למעגל העוני
* דנה   14/03/17 | 02:13
15. היום בשביל לגדל ילד צריך הרבה כסף והרבה עזרה וסבלנות
מי שאין לה כסף החיים לממן את הילד החיים שלה יהיו דלים ועניים חבל להביא ככה סתם ילד.
* תמר   14/03/17 | 02:12
14. אנשים שלא מביאים ילדים הם אנושיים יותר!
בכדי להביא ילדים לא צריך לבחור, זה אבולוציוני וזה אינסטינקט חייתי. בכדי לא להביא ילדים צריך בחירה עם כוחות אדירים כנגד האינסטינקט שלנו. מה שמייחד אותנו כאנושיים, שאנחנו מצליחים להתנתק מהאינסטניקטים שלנו ולבחור את מה שאנו מבינים בשכל. כך שבאופן פרדוקסלי אנשים שהם לא אבולוציונים הם האנושיים ביותר (ובתנאי שעשו זאת מבחירה ולא מאילוצים).
* אור   13/03/17 | 23:24
בלבול ושטות
לא צריך שום כוחות שכליים ונפשיים אדירים כדי לעשות את מה שנוח וקל. צריך כוחות אדירים כדי לעשות את מה שקשה למשל להוליד ילדים גם כשבא לך להישאר זוג חסר דאגות.
* רוני    14/03/17 | 10:39
13. דעתי לגביהם מורכבת
כי מדובר בכל כך הרבה אנשים וכל אחד מחליט לא להביא ילדים מסיבות שונות לגמרי. אי אפשר להביע דעה שווה על כולם בלי לדעת מה המניע של כל אחד להחלטה הזאת. מה שאני כן יכולה לומר זה שבסביבות גיל 60 פלוס, רוב האנשים שלא הביאו ילדים כן יתחרטו, רובם לא יודו בזה אבל רק מעטים לא ירגישו חרטה לעת זקנה. בגיל 40 או 50 הם לא ירגישו את זה כי הם עדיין צעירים. דבר נוסף, לדעתי הכל מתחיל בחינוך. מי שישקיע בחינוך ילדיו, יהיה לו נחת מהם. מי שלא ישקיע, יתעצבן ואפילו יתחרט שהביא אותם לעולם.
* אחת   13/03/17 | 22:56
מאיפה את יודעת מה אנשים ירגישו בגיל 60?
ולמי אכפת מדעתך??? סתומה
* עוד אחת   14/03/17 | 09:49
סטטיסטיקה
והכרת האדם. ומי שלא חושב קדימה דווקא הוא הסתום. לא נשארים צעירים לנצח.
* גדי   14/03/17 | 14:18
אני לפחות לא מקללת אנשים שלא עשו לי כלום...
* אחת   14/03/17 | 17:11
בכדי להשקיע היום בחינוך צריך הרבה מאוד כסף
ואם אין את כמויות הכסף האלו.. אנחנו נתחרט? בוודאי, וגם העולם יתחרט כי יש פיצוץ אוכלוסין.
* מישהו   14/03/17 | 11:24
12. לי אין ילדים מבחירה וטוב לי ככה
* ואגב אני בת 38   13/03/17 | 22:56
משכנעת את עצמך שטוב לך ככה
תקראי את התגובה של יוסי לפני שכבר לא תוכלי לתקן את הטעות שאת עושה
* לוי    14/03/17 | 10:49
11. אני חושבת שהם מפסידים בגדול
(מי שמוותרים על הורות מרצונם האישי) אבל מובן שזו בחירה לגיטימית.
* מישי   13/03/17 | 22:05
10. כשאני רואה את השנאה של ההורים
לילדים שלהם אני נזכר כמה זה טוב בליל.
* הורים שונאים ילדים   13/03/17 | 22:00
9. כאמא גאה ואוהבת אני עדיין חושבת שזה שעבוד
אבל אין תחליף לסיפוק של לגדל ילד לאושר לראות אותו מחייך , גודל ומתפתח , נהיה איש ומביא ילדים בעצמו , מעריך את הוריו , נותן מעצמו ועוד אין ספור מעלות, לא להביא ילדים רק בגלל שלא לך לעבוד קשה זה באיזשהוא מקום מאוד ריקני ומחנך את האדם למידות לא ככ טובות. כל אחד ינהג איך שבא לו אבל לשבת בערב שבת שכל ילדיי מסביב שרים , צוחקים , מחמיאים לי על האוכל הטעים ואפילו אם קצת רבים- זה עדיין גורם לי אושר. כמובן שבנ׳א שיודע שהוא לא מסוגל להיות הורה טוב וסבלן עדיף שלא יביא ויהי מה ! רק לא לגדל ילדים פגועי נפש זה הכי חשוב!
* אבל   13/03/17 | 21:51
8. כמה שזה קשה לגדל ילדים אין חיים בלי ילדים
אין חיים בלי ילדים חיים משעממים ואומללים הכי כיףלהיות אבא להיות אמא ללכת לנכדים לקנות מתנות באים לבקר אותך זה החיים המשכיות ומלא כיףףףך
* ל   13/03/17 | 21:51
דווקא יש חיים טובים מאוד
אל תדבר על מה שאינך יודע
* נועה   14/03/17 | 00:42
אולי בגיל 20-40
* מיל    14/03/17 | 10:49
מה שכיף לך לא בהכרח כיף לאחרים
יש גם אנשים שמה שכיף לך לא בהכרח כיף להם. כמו שיש גם כאלה שכיף להם לעשות דברים שאתה לא אוהב. יש גם אנשים שאוהבים לקבל מכות או לגדל עכבישים או כאלה ששונאים חומוס וכדורגל. וואלה, אנשים הם שונים, פלא ופלא. חוץ מלנשום אולי, לכל דבר בערך יהיו אנשים שהדבר הזה יעשה להם טוב או רע, וזה בסדר גמור. לך טוב ילדים וזה מצויין, אבל לאחרים אולי זה לא. והמשכיות? האם אתה זוכר את סבא של סבא של סבא שלך? לא? אז ככה כולנו עוד כמה דורות. וממילא כל בני האדם בעולם בני דודים לפחות בדרגה ה15 או משהו כזה.
* ז   14/03/17 | 13:19
דניאל מעוז רצח אל הוריו.ספיר ניסני רצחה את אמה
ועוד מלא משפחות פגועות
* להמשיך?   14/03/17 | 15:39
7. ילדים הורסים את הזוגיות והאהבה
* בדוק   13/03/17 | 21:30
הזוגיות שלך לא נהרסה
בגלל הילדים. היא היתה נהרסת בכל מקרה- הילדים רק קירבו את הסוף. לאחותי ילד עם מגבלה וזה רק קירב בינה ובין בעלה. הלוואי עלי זוגיות כמו שלהם.
* רונית   13/03/17 | 22:09
נכון
נכון
* נכון   13/03/17 | 22:32
הפוך!!!ילדים רק מחזקים את הזוגיות(בהנחה שהיא טובה ויש בה כבוד הדדי).במקום שהילדים הורסים.הזוגיות לא היתה טובה גם ככה
אנשים שלא רוצים ילדים.מוזרים. ומשהו כנראה נדפק אצלם ברגש,או בילדות. !אפילו אצל החיידקים, אחד הפרמטרים של חיים.הם היכולת שלהם להתרבות
* אבא   13/03/17 | 22:56
אולי בגלל זה אתה מזכיר לי חידק
אנשים שמבקרים דרך חיים שהם לא מכירים הם אנשים ממורמרים עם דפקה
* נועה   14/03/17 | 00:44
ממש לא
יש הורים מאושרים שמשהו נדפק אצלם בילדות, ו כאלה שלא רוצים ילדים והילדות שלהם היתה בסדר לגמרי, וכל אפשרות אחרת באמצע. לי יש הורים מדהימים והיתה לי ילדות מהסרטים, אבל עדיין איני רוצה ילדים כי אני מכיר את עצמי ויודע שהורות לא מתאימה לי. ההורים שלי אגב, תומכים, כי אכפת להם רק שאהיה בריא ומאושר. זה שאינך מסכים עם בחירותיו של אדם אחר לא אומר שמשהו לא בסדר בו, וכל עוד אינך מכיר את האדם ואת נסיבות חייו אינך באמת יכול להכליל ככה בצורה ודאית. ברגע שיבצעו מחקר וימצאו שחוסר רצון בילדים נובע ישירות מטראומות ילדות אולי דעתך תהיה רלוונטית, אבל לא קיים מחקר כזה אז כרגע הטענה שלך היא רק דעה :)
* ילדות קסומה   14/03/17 | 13:12
6. יותר אינטיליגנטים. בדוק
* .   13/03/17 | 21:23
5. why would u bring kids to this messed up world?!
* as   13/03/17 | 21:12
4. תגובה למספר 2
תמשיכי להשלות את עצמך מותק. לא מקנאה ולא נעליים. חייתי תקופה ארוכה ללא ילדים, חופשיה ומאושרת, וחייתי תקופה ארוכה עם ילדים- פחות חופשיה אבל לא פחות מאושרת. ולא, את לא אמיצה. את סתם אגואיסטית שלא מוכנה לוותר על הנוחות שלך ולאהוב מישהומאחר חוץ מעצמך.
* יעל   13/03/17 | 17:49
וההחלטה להביא ילדים היא לא אגואיסטית?
מעניין אותי למה התכונה שיוצאת מאוד מהר מהורים כלפי אנשים שבחרו לא להביא ילדים היא תוקפנות.
* אי מהות   13/03/17 | 19:03
כי הם מרגישים צורך להגן על הבחירה שלהם
ולהצטדק. מצחיק כי דווקא מי שמרגיש צורך להצטדק נראה תמיד פחות שלם עם עצמו
* נועה   14/03/17 | 00:46
לא
כי הם חושבים שאתם עושים מעשה צבוע ואגואיסטי ופרזיטי וזה מקומם. אותך מישהו טרח להוליד ולגדל נכון? למה את מונעת את זה ממישהו אחר אבל לא תהיי מוכנה לוותר על הנוחות שיש לך עכשיו כי מישהו הוליד אותך?
* גבי   14/03/17 | 10:51
ברצינות?
אני(וכל אחד אחר) לא בחרתי להיוולד, ההורים שלי הולידו אותי כי *הם* רצו ילדים. הם עשו את זה בשביל עצמם, הון בגלל רצון שלהם ולא בשבילי כאילו עשו לי טובה. ומה לעשות, ילדים מגיעים עם אחריות ודרישות, אבל זה לא אומר שהילד הזה חייב לך כלום. לא נשמע לך אבסורד להביא ילד שכבר מהלידה החלטת שהוא חייב לך משהו? להביא ילד שאין לו בחירה בעניין כדי לשרת מטרה(וכן, גם להביא ילדים משלו נחשב כאן) מעבר לרצון ב150% להביא ולגדל ילד, זה דבר כל כך אגואיסטי. ומעבר לזה, למה כל כך אכפת לך אם אנשים אחרים מביאים ילדים או לא? הרי אלו אנשים זרים שהעניינים שלהם לא נוגעים לך ולחייך אפילו קצת.
* אל הורי   14/03/17 | 12:23
כן בפועל אתה חייב משהו
הורים שלך לא הולידו אותך כי חשבו שאתה חייב משהו. אבל אתה צבוע כי אתה חי בזכות מאמץ של מישהו אחר ואתה לא מוכן לעשות את אותו מאמץ בשביל מישהו. לא זה לא אגואיסטי כי זה לא קל ולא בהכרח מתגמל. לא להביא ילדים מבחירה זה אגואיסטי כי זה מאפשר לא להתחייב לאחריות אמיתית ולא להשקיע מעבר לעצמך אלא כשמתחשק לך.
* גבי   14/03/17 | 14:00
כמעט כל מעשה הוא אגואיסטי במהותו
אלא אם כן רוב האנשים ממש לא רוצים ילדים והיו מעדיפים בלי אבל מביאים בכל זאת מתוך הקרבה ותחושת חובה. אבל זה לא המצב. אולי זה קשה ולא תמיד מתגמל, אבל בשורה התחתונה אנשים בדרך כלל מביאים ילדים כי הם רוצים, כי הם חושבים שזה יהיה מתגמל או יביא להם סיפוק כלשהו בחיים למרות הקושי. ובאמת להרבה אנשים אפילו אם 99% זה קושי אז ה1% הופך את הכל לשווה את זה, ואלו אנשים שטוב שיהיו הורים. אבל רוב האנשים עדיין מביאים ילדים מתוך רצון שלהם, אם כי יש גם אנשים שמביאים ילדים ללא מחשבה פשוט כי ככה כולם עושים והם סבורים שחייבים. בכל מקרה, "אגואיזם" זה אומר לחשוב רק על עצמך בלי התחשבות בזולת. אם נשים בצד רגע פגיעה בזולת(כי בנאדם שמביא או לא מביא ילדים, זה לרוב עניינו ואינו פוגע ישירות באחרים), רוב ההורים מביאים ילדים אך ורק מרצון שלהם, כלומר חושבים על עצמם. לא שזה בהכרח דבר רע, כמעט כל דבר שאנשים עושים מגיע ממקום אגואיסטי במידה כזאת או אחרת, אבל להביא ילדים זה גם אגואיסטי באותה מידה. ומאין לך שאדם ללא ילדים לא יכול להתחייב ולקבל אחריות? אני מכיר אנשים שלא מביאים ילדים מרצון ותורמים המון, אחריות ונתינה יכולה לבוא בהמון צורות. אפילו בלי לעשות יותר מדי, מי שלא מביא ילדים עדיין יעבוד וישלם מיסים שיתקצבו שירותים שהם לא ישתמשו בהם אבל הילדים שלך(ושל אחרים) כן. וכמו שהורים הם אנשים שונים ומגוונים, כך גם אלה שבוחרים לא להביא ילדים- אולי הם נותנים המון ויש להם אחריות, פשוט בתחומים אחרים, זה לא שכולם יושבים על התחת כל היום ולא עושים כלום. זאת הכללה גסה ואתה ממש לא מכיר את הנסיבות של כל אחד ואחת מהאנשים האלה, בטוח שאצלם כמו אצל כולם יש גם טוב וגם רע, אנשים אגואיסטים ואנשים אדיבים שנותנים מעצמם מלא. חוץ מזה, הרעיון שבנאדם ללא ילדים יודע לדאוג רק לעצמו נשמע לא הכי הגיוני. בשביל לתת מעצמך ולדאוג לאחר לא מספיק לתת לאנשים שכבר קיימים, צריך להביא בן אדם חדש שקשור אליך מבחינה גנטית? מי שחייב בעצם לשכפל את עצמו כדי לתת מעצמו משהו לאחרים, עכשיו זה ממש נשמע אגואיסטי.
* ז   14/03/17 | 19:09
נכון שבכל מעשה יש נגיעה אגואיסטית
כי ככה אנחנו חשים מה טוב. אבל המעשים נמדדים באיזה סוג של אגואיזם קיים בהם. יש אגואיזם אנוכי שמסתכל רק על הסיפוק המיידי ולזה אנחנו קוראים בחברה אגואיזם. ויש אגואיזם שמסתכל על תמונה רחבה יותר של סיפוק שנובע מעשיית משהו שמאמינים שהוא נכון וטוב. אני לא יודע מאיפה הנתון שרוב ההורים מביאים ילדים בשביל עצמם. אבל זה מוכרח להיות עצמם במובן הרחב יותר והאגואיסטי פחות כי זו באמת עבודה קשה ולא בהכרח מתגמלת בכלל ולכן זה לא אגואיזם במובן האנוכי של סיפוק מיידי. הם אולי יכולים להיות אנשים טובים נותנים מלא אבל הם לא ״מחוייבים״ לתת לאף אחד (סטטיסטית כמובן יש מקרים יוצאים מן הכלל שהם מטפלים למשל בבן משפחה אחר) כשיש לך ילד הוא באמת תלוי בך. זאת אומרת
* גבי   15/03/17 | 10:23
מי אמר
שחייבים לעשות את המאמץ הזה? אני קיים כי ההורים שלי רצו ילד וחשבו שזה יביא להם סיפוק בחיים. הם ידעו בדיוק למה הם נכנסו ומה כרוך בזה ועשו את המאמץ הזה כי זה מה שהם רצו בשביל עצמם. איך בדיוק זה אומר שאני חייב גם? מי אמר שאף אחד, מעצם הקיום שלהם, חייב "להחזיר" למישהו על עצם זה שהם קיימים? זה לא שההורים שלי או שלך לא ידעו שילדים זה עבודה קשה אבל הם(אני מקווה) בחרו להיות הורים כי זה מה שעשה להם טוב ובידיעה מלאה של כל מה שכרוך בזה. אני(או כל ילד אחר שתיאורטית היה יוצא להם במקום) לא באמת הייתי פקטור בעניין הזה, הם רצו לגדל ילד ועשו זאת, אין פה עניין של מוסר או חובה, הם פשוט עשו מה שהראש שלהם שבמקרה הזה היה ילדים. ואילו לא היו מביאים ילדים לא הייתי קיים, ולכן כנראה לא היה לי על מה להתלונן כי דבר שלא קיים לא מודע לחוסר הקיום שלו. אבל תכלס, להביא ילדים זה לגמרי אגואיסטי. אפילו שזה קשה ולא תמיד מתגמל. אתה עושה את זה כי זה אתה רוצה, מתוך מחשבה על עצמך. ובכלל אף אחד לא חייב כלום, שכל אחד יחיה את החיים שלו איך שטוב לו וזהו זה.
* אל הורי   14/03/17 | 20:15
נכון אני אגואיסטית חולת חופש
ויש לי בן זוג מהמם ושנינו נוסעים בעולם חיים טוב, נהנים עושים שופינג ומגדלים 2 כלבים מתוקים ןלא רוצים ילדים לא עכשיו ןלא אבר! ואני מאוד אוהבת ילדים הם מתוקים , אבל לא אוהבת את האחריות ונטילת החופש שלי. ילדים הם גם מאוד יקרים וגדלים להיות מנוכרים ולחיות את החיים שלהם ורוצים חופש מההורים... זאת הקרבה עצמית עצומה עבור אנשים שנהנים מהחופש ומהחיים 😊
* אחת    13/03/17 | 21:13
את לא אגואיסטית...
זאת דעתך ואני מכבד אותה, אבל אפילו בלי להזכיר את קיום האנושות ללא ילודה, איך את מצליחה לחיות ללא ילדים?? ילדים הם עולם מופלא!כמה קשה, ככה מדהים. לא היית רוצה ילדה שתוכלי לדאוג לה, לצאת איתה לבילוי עם אמא ובסוף כשהיא עוזבת לחיים משלה להתגאות בה על הישגיה?..
* אחד   13/03/17 | 22:18
ילדים זה מאסט
רק מי שכבר יש לו ילדים,יודע כמה הם חלק חשוב ומהותי בעולמו של כל אדם.
* לולי   13/03/17 | 23:00
ואוו פשוט מדוייקת מזדהה מאוד!!!
* ליטל   13/03/17 | 23:05
נו באמת
שיא האגואיזם והמיותרות. ומה אתם נותנים לעולם חוץ מגישה בלתי בוגרת?
* כדי   14/03/17 | 10:53
מאיפה לך לדעת?
אולי היא עובדת במשהו שתורם לחברה או מציל חיים? אולי היא תורמת לנזקקים? או שאולי פשוט זה שהיא לא מביאה ילדים, כשכבר עכשיו יש בעולם פיצוץ אוכלוסין, גורם לזה שיש קצת פחות אנשים שילחמו בעתיד עם הילדים שלך על משאבים, דירות, עבודה וכו. ומבחינת איכות הסביבה מי שלא מביא ילדים(=עוד צרכנים) דווקא תורם לא מעט. אבל כל זה בצד עכשיו, באמת נראה לך שכל מי שמביא ילדים תורם משהו לעולם? שכל מי שחי בכלל תורם משהו לעולם? כמעט אף בנאדם לא חי את חייו כשהוא בתחושת שליחות של לתת משהו לעולם, אבל פתאום כשמישהו או מישהי יגידו שהם לא רוצים ילדים כל אחד פתאום קופץ עם עניין ה"תרומה לחברה/לעולם". ברגע שהמין האנושי יהיה ממש בסכנת הכחדה, אז להביא ילדים יחשב תרומה לעולם. עד אז, זה פשוט לעשות משהו שכל אדם וכל חיה יכולים לעשות אפילו בלי מחשבה או מטרה מסויימת.
* קצת מחשבה   14/03/17 | 12:43
אולי אבל בפעולה הזו זה אגואיזם
אין שום פיצוץ אוכלוסין. תקרא את הספר ציוויליזציות גוועות. יש כבר מדינות מערביות עם סכנת פירמידה הפוכה זה אומר שתוך כמה שנים הדור הצעיר לא יוכל לתמוך בדור המבוגר ולכן תהיה קריסה כוללת מלחמות משברים כלכליים וכולי. תתפלא כמה אנשים כן חיים את חייהם בתחושת שליחות כזו. גם אם התרבות המערבית מנסה לדכא אותה ולבלבל אותה. גם היום להביא ילדים זו תרומה לעולם כי אפילו לפי הגישה האבולוציונית הכי פשוטה - יותר ילדים שווה יותר אפשרות להתפתחות בשביל המין האנושי.
* כדי   14/03/17 | 14:15
אז לפי האבולוציה
לפי האבולוציה אמורה להתקיים גם ברירה טבעית. המין אמור להמשיך להתרבות ולשרוד, אבל ממש לא כל פרט ופרט אמור להתרבות, או בכלל להגיע לבגרות מלכתחילה. רק ה"חזקים", או יותר נכון אלה שיותר מותאמים לסביבתם. לפי זה גם אמור להיות לנו איפהשהו טורף, וגם האוכלוסיה לא אמורה לגדול בצורה אקספוננציאלית. אצל בני אדם זה בכלל לא רלוונטי כי היום לא רק שאין לנו טורפים, לפחות במדינות המערב עם התקדמות הרפואה הרוב שורדים, אפילו כאלה שפעם לא היו מצליחים. אילו חוקי הטבע היו תקפים כאן הרבה אנשים היום לא אמורים היו בכלל להיוולד, להגיע לבגרות ובטח שלא להביא ילדים משלהם. אבל בזכות המדע היום עקפנו את כל הסיפור הזה ואבולוציה, במיוחד כזאת שתשפיע על המין האנושי ככלל, לא ממש רלוונטית לבני אדם יותר. וגם אם לא להביא ילדים נהיה נורמטיבי לגמרי, בסופו של דבר על כל אחד או אחת שלא יביאו יהיו עוד לפחות 10 שכן, אז זה די אבסורד להתייחס לזה כאילו שאנשים כאלה גורמים במו ידם למפל האנושות או אפילו לקפוץ לטיעון של "צריך להביא ילדים כדי שהאנושות תמשיך להתקיים". גם עם חצי עולם לא יביאו ילדים, יש כל כך הרבה אנשים שהאנושות תמשיך ממש בלי בעיה. ואולי יש מדינות עם גידול אוכלוסיה שלילי, אבל ברמה העולמית יש גבול לכמה בני אדם כדור הארץ יכול לשאת בתנאים כמו היום. לא מדובר על עניין של כלכלה בהכרח, אחר על ניצול משאבים ופליטת מזהמים. ובעניין הזה יש הרבה יותר מדי אנשים. להביא ילדים, למי שרוצה, זה משהו מדהים שתורם לחיים שלהם המון. אבל לא לכל אחד זה מתאים, ועדיף שבנאדם שלא מתאים לו להיות הורה לא יביא ילדים מאשר שיביא בכל זאת ויגרום גם לו וגם(בעיקר) לילד סבל. וזה ממש ממש לא תרומה לעולם או לאנושות. להביא ילדים לא עושה אותך או אף אחד בן אדם טוב יותר.
* "אבולוציה"   14/03/17 | 18:15
גם כיום יש ברירה טבעית
פשוט נכנסו אליה הרבה יותר פרמטרים. יש טורפים שונים שפוגעים באנושות. למשל חיידקים. למשל זיהום והרעלה ואסונות טבע. לפי העיקרון האבולוציוני כל ילד שנולד יכול לקדם את המין לשרידה כי ייתכן שיש בו משהו מתאים יותר לסביבה. זה ממש לא נכון החלק של כדור הארץ. בכדור הארץ יש היום שטחים ריקים עצומים והסיבה לפיצוץ אוכלוסין הקיים היא התרכזות בערים דחוסות וחוסר ניצול נכון של הסביבה. כך שבפועל זה לא יותר מתעמולה של חסידי איכות הסביבה. גם לגבי המזהמים וניצול משאבים זה מאד לא מדוייק כי לגבי המזהמים קיימות תאוריות די מבוססות שהם לא משפיעים במידה והאקוטיות שחשבו בעבר. בנוסף לומדים שיטות חדשות לניצול משאבים ככל שעובר הזמן. הנה קח למשל את העובדה שלמדו להפיק נפט ותוצריו בצורה טובה יותר מבעבר. זה לא ״כמה מדינות״ בסכנת קריסה כזו. זה כל העולם המערבי כמעט וחלק גדול מן הערבי. הקדמה מביאה לירידה בילודה שמתניעה משבר כזה המדינות הללו. כשזה יקרה העולם ישתנה. השאלה היא תמיד האיזון. האם זה מישהו שפשוט מתעצל ורוצה להישאר חסר דאגות או מישהו שבאמת הגיע למסקנה מושכלת שהוא יהיה רע לילד שלו. אני מאמין שלילדים יש גם ערך בפני עצמם לא רק ככלי להגשמה עצמית של ההורים כי כל ילד הוא שילוב ייחודי וחד פעמי שיכול להיווצר רק משני ההורים הללו והמטען שלהם. אם הם לא יביאו אותו הוא לא יגיע ולא יקבל את ההזדמנות שלו לבחור לעשות עולם טוב יותר וזה לא הוגן כלפיו.
* כדי   15/03/17 | 10:18
יפה כתבת😊
* שירה   13/03/17 | 21:40
יעל חמודה. את משלה את עצמך. את לא נעלה
יותר, את לא מוסרית יותר את לא אדם טוב כי יש לך ילדים. קל מאוד לאהוב את הילד שלך , מין הסתם כי הוא שלך. אבל אהבה לא מספיקה כדי לגדל ילד. העובדה היא שרוב הזוגות מתגרשים היום בגלל הילדים. וזוהי אגואיסטיות. ילדים הם לא ברכה לחלק מהזוגות וחבל מאוד שכולם הולכים אחרי העדר כמו עיוורים במקום לפקוח עיניים ולהבין מה באמת מתאים להם. יש מילוני ילדים במצוקה כלכלית ומנטלית וכל זה רק בגלל הורות לקויה. לא מגיע לילדים לסבול אבל מישהו הכתיב להורים שלהם שלהוליד ילדים עכשיו ולחשוב לגורלם אחר כך זה בסדר. אי אפשר להחזיר ילדים. ואגואיסט זה להוליד ילד רק כדי ״לאהוב אותו״ - יש כל כך הרבה רבדים לגידול ילדים ואני מצטערת אבל פגשתי בהרבה ילדים והוריהם ואין לי מה להגיד חוץ מבושה לעם ישראל על הורים כאלה וילדים כאלה.
* ספיר   13/03/17 | 22:34
מה שייך כאן נעלה או מוסרית?
מעולם לא טענתי להיותי אחד מאלה. זה שאת הכנסת את זה למשוואה זה אומר שכנראה הבעיה היא אצלך.
* יעל   15/03/17 | 10:39
כלל לא מסכימה איתך יעל, בדיוק להיפך, יש נשים
שפתאום מחליטות בגיל 50 פלוס להביא ילד וזה לא אגואיסטי??? במיוחד כשברקע אין אבא בתמונה
* חן   13/03/17 | 22:59
מה שייך פה אגואיזם ?
אם כבר, הורים הם אגואיסטים .. (לא בהכרח רע, כן? בכולנו יש מימון מסויים של אגואיזם) הרי הורים לא באמת יכולים להבטיח שהילד שלהם יהיה מאושר וכו', יכולים להבטיח לעצמם לעשות את הטוב ביותר בעיניהם עבור אושר ילדיהם אבל לא בהכרח להצליח כי יש דברים שלא תלויים בנו.
* נוי   13/03/17 | 23:27
3. ילדים
יש אנשים שיש להם ילדים אבל הם לא אוהבים אותם הם רצו ילדים אבל מתעלמים מהם לכן לא כולם רוצים ילדים יש ילדים שרק סובלים בעולם הזה
* סאני   13/03/17 | 17:45
2. הם פשוט מקנאים
באנשים שיש להם את האומץ להחליט לא לעשות ילדים, לכן הזעם. מחרפן אותם שבזמן שהחיים שלהם נהרסו, יש אנשים שלא רואים אף אחד ממטר ולא נכנעים לנורמות חברתיות ונהנים מהחיים ללא השתעבדות לילדים.
* אחת   13/03/17 | 16:11
כל כך צודקת!
* אי מהות   13/03/17 | 19:00
החיים שלהם נהרסו?
טיפשה אמיתית
* שמחה על כל רגע ש"חיי נהרסו" עם בני...   13/03/17 | 21:18
הטיפשה היחידה פה זאת את. אין סיבה לקטלג
אנשים ללא ילדים. ותכלס מי שנכנס לתחתונים של מישהו אחר זה נטו קינאה. מקווה שאת מחנכת טוב יותר את הילדים שלך ולא קוראת להם טיפשים על הדעות שלהם.
* ספיר   13/03/17 | 22:20
לא ״אנשים ללא ילדים״
אנשים שבוחרים לא להוליד ילדים. זה לא אותו הדבר.
* ליבמ   14/03/17 | 10:54
אכן כך, ילדים הם אחראיות גדולה ולא לכל אחד
זה מתאים ולא מתוך קטע אגואיסטי אלא ממקום של מבנה אישיות
* חן   13/03/17 | 22:57
1. אני מתייחסת בחשדנות לנשים עם ילדים
לגברים פחות משנה אם יש להם ילדים או לא, כי יש להם אישה שתטפל בשבילם בילד. אישה, לא בטוח עד כמה היא חשבה מראש לפני שילדה ילד. רוב הסיכויים שהיא נכנעה ללחץ החברתי, "כי צריך, כי זה חשוב, כי אחרת את לא אישה, כי תצטערי על זה בעתיד", מבלי לחשוב על ההשלכות של זה על חייה. מי שלא עשתה ילדים, יש סיכוי גדול יותר שחשבה על זה והגיעה למסקנה שזה לא מתאים לה, או שניסתה ולא הצליחה ובעצם ניצלה מהרס של הגוף ושיעבוד.
* ש   13/03/17 | 11:36
כמה שטויות
בתגובה אחת. אני אבא ומאוד מעורב, אשתי מגדלץ את ילדי איתי ולא בשבילי. ו שעבוד רק כשהם ממש קטנים. זה עובר מהר.
* עופר   13/03/17 | 17:51
צודקת
למרות שתמיד אמרתי שאני לא רוצה ילדים, וחשבתי על זה באמת הרבה, ונכנעתי ללחצים של הסביבה ובאמת לא ילדתי בלב שלם.... יש לי ילדה אחת שאני אוהבת מאוד ומוכנה לעשות בשבילה הכל. יחד עם זאת - אני כבר לא אני והחיים שלי הם לא החיים שלי. חד משמעית אני אומרת שאם היו נותנים לי הצצה לעתיד- לא היתי יולדת....
* אנה   13/03/17 | 21:53
אני אל הורית ואת מטומטמת
* נועה   14/03/17 | 00:45
אל הורית
זה אומר בעצם תלושה ולא חושבת בגדול.
* יצחק   14/03/17 | 10:55
זה אומר שאין באפשרותי להביא ילדים אידיוט
* נועה   14/03/17 | 23:23
אז איך את קשורה לכתבה הזו?
מדברים כאן על אנשים ש-*בוחרים* לא להביא ילדים. לא אנשים שאין באפשרותם להביא ילדים. אותך אף אחד לא שופט בשום צורה ואין שום קשר בינך לבין אנשים ש-*באפשרותם* להביא ילדים ולא עושים את זה.
* יצחק   15/03/17 | 10:06
כנראה המושג רחב יותר ממה שאת חושבת
יש פה קבוצה לאנשים שלא מעוניינים בילדים בפייסבוק - והם קראו לעצמם אל-הורות. תסתכלי בתגובה 23. לכן אל תשפטי מישהו שדיבר על אנשים שבוחרים לא להוליד ילדים.
* מאיר   15/03/17 | 10:36