תגובות (108 תגובות ב-39 דיונים)
39.
לגבי הטלפונים הכללתם פה יותר מדי.קיבלתי טלפון בכיתה ג והוא ממש לא היה בשבילי למוזיקה ומשחקים. עשיתי הסכם עם ההורים שאסור להוריד משחקים לטלפון, אסור להיות עם טלפון כשנפגשים עם חברות וכו'. כנל על אחותי
01/07/21 | 17:39
בסדר זה שיש מקרים יוצאי דופן זה ברור
ובכל מקרה אני לא מאמין שבאמת לא הורדת אף משחק או לא היית עם הטלפון ליד חברות
23/02/22 | 17:46
38. סקס
מגיל 14 אפשר להישתגע
16/05/18 | 09:24
37. אני שונא סקס
למה אנשים עושים את זה בכלל אוקיי רק בשביל להביא ילדים לעולם... אבל סתם ככה איכס...
27/10/17 | 14:16
36. סקס זה סך הכל אהבה
1.סקס הוא חלק מהאהבה ולדעתי לא צריך להגביל אותו! צריך כמובן להסביר לילדים על ההשלכות אבל לא לאסור עליהם! כי כמה שיותר אוסרים ככה הם יותר רוצים בכך, ומנסים לעשות את זה מאחורי הגב. אם הנער/ ה מבינים את כל ההשלכות ומרגישים שהם אוהבים אחד את השני מספיק אז למה לא?? זה סך הכל חלק מהאהבה. כמובן יש מקרים בהם זה נובע מלחץ חברתי או מסקרנות יתר אבל גם יש מקרים שלא! אני לא רואה שום דבר רע בקיום יחסי מין אפילו בגיל צעיר כל עוד הנער/ה מרגישים בוגרים מספיק שכלית ופיזית. העבודה של ההורים היא להנחות אותם נכון!
ולגבי הדת לא כולם מאמינים ואסור בהחלט לכפות על אנשים אחרים את הדת בכל נושא אפילו בנושא של קיום יחסי מין!
*אין שום דבר רע בלאונן זה אפילו בריא, מלא ילדים מרגישים צורך בכך וצריך לתת להם את הזכות לעשות זאת בלי לשפוט אותם.
19/09/15 | 17:40
35. דעתי
סקס-מגיל 14 אבל צריך להזהר ולהבין את ההשלכות שיכולות לקרות
טלפון- כיתה ו
דיאטה- גיל 16
שיחת סקס- מגיל 5 אבל בעדינות יכול כמה שנים קצת
קעקועים- גיל 18
עגילים (באוזניים) מגיל 10 חודשים
פירסינג-לדעתי מגיל 13 מי שרוצה אני לא רואה בעיה
הסרת שיער- מגיל 11 מתי שמתחילים להתבגר
18/08/15 | 06:49
34. בגיל 15
אני בן חמש עשרה וכבר קיימתי יחסי מין מתוך אהבה ומערכת יחסים בוגרת ואני לא מוצא בזה בעיה
18/10/14 | 23:52
33. רציני?
להוריד שערות מגיל 13-14? התחלתי בגיל 11 בערך, אחרי קיץ שלם שהלכתי עם ארוך. אולי אני הורדתי יחסית מוקדם, אבל עדיף מכיתה ה-ו לפחות אם ההורים לא רוצים שיצחקו על הילדה O.O
04/09/12 | 21:10
זה תלוי ..
את אולי היית שעירה, אני הורדתי פעם ראשונה בגיל 14 ועוד לא היה לי כלום!!
11/07/13 | 22:55
32. לכל גיל יש את הקסם שלו אבל...
גם אני נגד סקס לפני גיל 17 וכל הילדיות שחושבות שהן בוגרות לקיים יחסים לפני גיל זה לא מבינות את ההשלכות לעתיד. לגבי הורדות שערות מהגוף או עיצוב גבות אני כאן הרבה יותר פתוחה ממה שכתוב בכתבה, כאמא לבת בת 18 שתמיד הייתי פתוחה איתה, חויתי את העניין על בשרי, למרות שביתי לא שעירה, בכיל 11 מאוד הפריע לה שרגליה לא חלקות לחלוטין ולא רצתה ללכת עם מכנס קצר, מבלי לחשוב לקחתי אותה למשהי שתדאג לעניין ושביתי תרגיש הכי טוב שהיא יכולה עם עצמה, תאמינו לי שזה לא פגע בה ולא ביגר אותה, עד היום שהיא בת 18 היא עדיין צנועה, עדינה ומדהימה. נהפוך הוא, ככל שנרחיק אותם מדברים נגרום להם לרצות יותר. סקס זה עניין של בגרות נפשית ולכן התייחסתי לכך בצורה קצת יותר רצינית.
04/09/12 | 08:45
31. מה זה השטויות האלה על סקס?!
כן בסדר לאסור סקס בכלל ברור למה לא?! (ציניות אנשים)
אני בהחלט מסכימה עם זה שצריך להסביר על הסכנות של המחלות וההריון לא צפוי מגיל 14 כיוון שהיום בנות מתפתחות מהר יותר ויותר סקרניות, אבל זה גם תלוי בבחורה...
אני למשל איבדתי את הבתולים שלי חודש לפני שמלאו לי 17 ואני וחבר שלי היינו ביחד רק חודש וכמה ימים בודדים אבל אני הרגשתי שלמה עם ההחלטה שלי והרגשתי מוכנה נפשית (וכשסיפרתי לאמא שלי היא תמכה בי על כך שהייתי מוכנה לזה מעצמי ושזה לא קרה בגיל 12), והוא בכלל לא לחץ עלי אלא אני הייתי זאת שהעלתה את הנושא ועד היום אני וחבר שלי ביחד ושמחים ומאוהבים ואנחנו אפילו מתכננים להתחתן אחרי צבא...
כמובן שבכול כלל יש יוצא מן הכלל... לא כול הבנים דופקים ושוברים את הלב ולא כול הבנות סקרניות לגבי מין.. חברה שלי למשל בכלל לא מעוניינת לשמוע על הרעיון שהיא וחבר שלה (שהם כבר שנה וקצת ביחד) יקיימו יחסי מין.. היא רוצה רק אחרי החתונה וזאת זכותה ואני אפילו תומכת בה....
אבל האנשים שאומרים פה שטויות על לחכות עד גיל 18, 20 או 25 זה שטויות! כאשר הבחורה מוכנה לזה ומרגישה שלמה עם עצמה מבחינה נפשית היא יכולה לעשות זאת, כול עוד זה עם בן זוג קבוע, אבל כמובן שלא בגיל מוקדם כמו 12-11 כלומר לפני שקיבלה לפחות ווסת...
למען האמת? אין שום הבדל בהרגשה שבין בתולה ללא בתולה, חוץ מהכאב של הפעם הראשונה השינוי הוא כולכך מזערי שלא מרגישים בכלל שמשהו השתנה בגוף! :)
26/08/12 | 19:22
צודקת
צודקת כל אחד והבחירה שלו מי שמרגיש שהוא מוכן לזה שילך על זה
27/08/12 | 14:25
אני לא חושב
שילדה בת 15 מוכנה לקיים יחסי מין, עם כל הכבוד, ובטח ובטח שלא במערכת יחסים רצינית..
אני והאקסית שלי איבדנו את הבתולים ביחד בגיל 15 אחרי שנה וחצי ביחד, והיינו עוד 3 וחצי שנים ביחד אחרי..
במקרה כזה אין בעיה..אבל ילדהבת 15 שיש לה חבר חודש נראה לך הגיוני שהיא תקיים אותי יחסי מין? בטח ובטח שהיא לא מוכנה נפשית
11/09/12 | 18:38
30. הורים נעדרים
הדבר הנכון הוא שהורים ידעו מתי להתעסק עם דברים חשובים, כמו סכנות אמתיות, ומתי הדברים החשובים הם רק פירסינג או הורדת שיער. ככל שמתעסקים ומציקים לילד עם משהו ככה העניין הופך לדבר מרכזי יותר בחיים שלהם. כי זה אסור. וזה גבול. ו"אני שונאאא את אמא שלי היא לא מרשה לי לעשות פירסינג". כן זה מה שהילדים שלכם אומרים עליכם מאחורי הגב. אני יודעת אלו החברים שלי. ובאמת שאני מרחמת עליהם לפעמים. אני עשיתי סקס בגיל 15 אחרי שהרגשתי מוכנה נפשית לגמרי וידעתי שלא אתחרט על כך. עשיתי פירסינגים לפני התיכון, ואני אצטט מהכתבה "במקומות לא קונבנציונליים" ולא, אני לא בכת השטן. עשיתי את זה כי זה בסה"כ יפה בעייני. כל זה כי ההורים שלי ידעו למתוח את הקו ב"לא רצים לכביש" ו"לא עולים לטרמפים עם זרים", ולא במשהו כמו אני לא מרשה לך לעשות פירסינג אין לי מושג למה לא אבל ככה זה. בני נוער מתוסכלים ומסכנים בגלל ההורים שלהם, שפשוט לא יודעים בשיט עם מה להתעסק ועם מה לא.
26/08/12 | 11:43
29. אנשים נסחפים פה !
תרגעו אנשים סקס זה דבר מעולה , כל עוד אתה מודע לעונג שבזה ולא ניראלי שבמאה שלנו כבר משנה באיזה גיל .
לא לפניי 23 ???! הישתגעתם ?! גיל ההתבגרות היום כבר מתחיל מ 8 חחח הדור שלנו זה כבר לא הדור של פעם , מתבגרים היו מהר , : )
זה גם המון חילוקיי דעות . יש בנות שהן שמורות יותר ולא ירצו לקיים יחסי מין בגיל צעיר
ויש בנות שסקרניות יותר וימהרו לקיים יחסי מין בגיל צעיר ,
זה גם מאוד תלויי בחינוך בבית .
בקיצור יש פה מלא אנשים פרימיטיביים .
25/08/12 | 22:12
28. אני בת 26
אני חושבת שיש משהו מאוד זול ושטחי בדור של היום ואני לא באה לפגוע , לכל דבר אצלם אין משמעות וחבל , כמובן שיש את הצדיק בסדום שלא נגרר אחרי כולם וכאלו ילדים אני מעריצה .
25/08/12 | 21:55
27. אני חושב ש..
אני לא מסכים עם מה שכתבו על פלאפונים, דיאטה ועגילים.
1. פלאפונים זה דבר הכרחי בערך מכיתה ג' לדעתי, מכיוון שמה שקרה במקרה שלי וכמעט של כל מי שאני מכיר- זה שהילדים בערך מכיתה ג' הולכים וחוזרים מבית ספר וחברים לבד וההורים צריכים לסכם עם הילדים על שעת חזרה ועדכונים שותפים איפה נמצא הילד כל הזמן, כמו כן להביא לילד פלאפון במחיר סביר בלי הרבה אפשרויות יותר משיחות טלפון (שגם הן יהיו מוגבלות לאנשים מסויימים) ואולי צילום.
2. דיאטה בגיל צעיר לא חייבת להיקרא דיאטה אלא "אורח חיים", הורים צריכים להיות מודעים להתפתחות ילדם בין אם זה מראה החיצוני כעת או בעתיד, ליידע את ילדם מה הם חושבים ואף לשמוע את דעתו בנושא. ההורים צריכים לדאוג לאופן האכילה של הילד מפני שהתופעה החברתית שנוצרה היא שהילדים מאכילים את עצמם או ההורים מנסים לתת לילד מה שהוא אוהב וככה נוצרים "ילדי שניצלים" - ילדים שהמרכיב העיקרי שלהם בארוחה הוא שניצל שחומם במיקרוגל ותופעה זו אף ניתנת לזיהוי עפ"י בדיקה אם הילד שלך אוכל מקסימום שתי ארוחות זהות או דומות בשבוע, או התופעה הפחות מוכרת: האם הילד שלך מצליח לחתוך לעצמו את האוכל או העוף? (בעיקר לילדים מכיתה א' ומעלה) - ככל שהעבודה עם הילד על הרגלי האכילה שלו והפיכת כל ארוחה לשונה מקודמתה מוקדמת יותר כך הילד מקבל יותר ערכים תזונתיים רבים יותר.
דיאטה מבוקרת ע"י ההורים בגיל מוקדם (הילד לא חייב לדעת שהוא בדיאטה - אלא שזה האוכל שההורים הכינו לו) יכולה למנוע ערך עצמי ושנאה עצמית של הילד בגיל ההתבגרות ואף למנוע מחלות כשהילד יגדל (הארוחה לא צריכה להיות קטנה יותר אלא מזינה יותר - כלומר בעלת ערכים תזונתיים טובים מבלי להשתגע על איסור מאכלים משמינים).
3. עגילים בגיל צעיר בכפייה של ההורים ו/או רצון של הילד (מדובר בעיקר לבנים) גורמים לילד להיכנס לתהליך של "החצנה עצמית" לרוב מלווה אותה קיטלוג הילד (לכל כיוון אפשרי) - דבר שלרוב אינו מביא לתוצאות טובות בעתיד.
דעתי היא שעד גיל 16 כאשר הילד בתיכון ובעל מושג כלשהוא מי הוא ומה רצונותיו ושאיפותיו לעתיד הוא מספיק חכם ובעל כשירות להחליט עם הוא מעוניין לחורר את גופו בצורה כזאת או אחרת.
29/07/12 | 22:57
26. קל לדבר קשה ליישם
גיל 16 לקיים יחסי מין הוא גיל ממש נמוך אבל לך תסביר את זה לילדה מתבגרת שבת'כלס זה רוב הדברים שמעניינים אותן בגיל הזה.
17/06/12 | 02:02
לא כל ילדה בת 16
לא כל ילדה בת 16 ,
ביימנו קוריאם לזה שרלילות קטנות : )
25/08/12 | 22:06
25. לאסור סקס!
לאסור יחסי מין! כל מי שינסה לקיים לבוא ולעצור. אם ההורים תופסים את הילד עושה יחסי מין או מתעסק בגופו הם צריכים להעניש אותו ולעשות לו טראומה לכל החיים שיזכור שסקס זה דבר רע. לאסור לאסור לאסור!!!! לאסור הכל!! להקים יחידה במשטרה נגד אוננות במקלחת! לאסורררררררררר!!!!! לעצור גם את ההורים שהילד שלהם מקיים יחסי מין. לילדים אין מין! הם בכלל לא בני אדם.
31/05/12 | 16:25
שיקסע
26/06/12 | 00:55
סקס זה מותר !!!
מה את/ה מדבר שטויות ?!
לפי דעתי ולפי מה שאמרו פה , אם הבחור או בחורה הרבה זמן בייחד ומוכנים נפשית ופיזית לקיים יחסי מין , זה לגיטימי לגמרי !!!
אני לא רואה כול רע בסקס ! ההפך הוא הנכון : אם זה בא בזמן הנכון ( וזה יכול להיות גם גיל 16 ) עם אמצעי מניעה וכמובן המון אהבה זה אפילו דבר יפה ומרגש !!
אז אולי תחשוב שוב על התשובה שלך ... כי הגזמת לגממריייי
25/08/12 | 19:49
תגיד אתה חולה נפש?
לאסור לאונן? מה הבעיה? בטח כתב את זה ילד בן 8
17/01/19 | 04:28
24. מסכימה פה כמעט עם הכל - בדגש על יחסי מין ופלאפון.
הדיאטה זה קצת בולשיט, שומרי משקל מאד עזר לי כשהייתי בסוף היסודי שלי...
תמיד חשבתי שיחסי מין לפני 16 זה לא טוב לאף אחד, לא משנה איך הוא מרגיש. זה השלכות שאי אפשר לדעת עליהן באותו רגע וגם לא אחרי שנה - מדובר על פגיעות לטווח הארוך, וזה דברים שיכולים לקלקל חיים שלמים בסופו של דבר. לאן הילדים היום רצים כל כך? מה הלחץ, מה בוער?
אז חיים כאילו אין מחר - זה לפעמים טוב, אבל יותר חשוב לזכור שכל החיים עוד לפנינו (אם נשמור על עצמנו כמובן ולא ננהג אחרי ששותים כמו ילדים מפגרים או שטויות אחרות).
פלאפונים לא לפני כיתה ו', במפורש. זה מקלקל את השכל ופוגע ביכולות חברתיות. אין לי משהו אחר להגיד על זה.
26/05/12 | 22:54
23. לגליזציה!
מי בעד? במקום שהילדים שלנו ידפקו את הראש בשישי בלילה עם וודקה, יפרצו, יגנבו, ישחיתו רכוש ויאנסו בנות תמימות, הם ישבו עם ג'וינט או באנג או צ'ילום או פייפ ויעשנו בחברותה, ילמדו את סודות הגילגול, יעבירו חוויות עם חבריהם ויצחקו
30/08/11 | 08:36
צודק!
מגיל שש אפילו
29/05/12 | 17:00
22. סקס
עזבו כל המדינה כבר עושה מגיל קטן
12/06/11 | 17:44
21. בנוגע לשיער יתר...
אני הורדתי שיערות בידיים, ברגליים, מורידה גבות ושפם, אבל מאוד מפריע לי שיש לי שיער אשכרה בכל הגוף!!
במצח, בבטן, בגב!! מה עושים עם כזה דבר?
19/11/10 | 01:13
לא חסר פתרונות .
את יכולה לעשות שעווה אבל לא מומלץ בכל הגוף כי זה סתם כסף שמתבזבז וכאב . יש את שיטת הלייזר , שזה קצת כואב אבל את נפטרת מהשיער לצמיתות, ויש שיטה חדשה של הסרת שיער לצמיתות ללא כאב לפי שיטת - SHR , אם את מעוניינת חפשי על כך באינטרנט . מקווה שעזרתי :)
10/12/10 | 21:08
היא בת 15!
הסרת שיער בלייזר לא רלוונטית.
12/03/11 | 20:28
15,16 השנה לא משנה דבר
הסרת שיער רלוונטית עבורה אם יש לה שעירות יתר, נכון שמומלץ להתחיל מגיל 16 ומעלה כשהגדילה מעט מתייצבת אך יש גם בנות בנות 13 שעושות טיפולים כדי להסיר שיער.
01/06/12 | 12:54
20. פשוט שטויות .
בקשר ליחסי מין אני יודעת שמבחינת היגיון בריא נערים \ נערות צריכים להתחיל מגיל 16 ומעלה ..
אבל אם לבני זוג צעירים יש קשר בריא עוד לפני שהם מגיעים לגיל 16 , והם מגיעים להחלטה שניהם .. והנערה אומרת ומרגישה שהיא מוכנה ברגע שהנער לא לוחץ עלייה .. אפשר לאפשר קיום יחסי מין לפני גיל 16 אך עם הבנה מאוד ברורה . בקשר לכל שאר הדברים שנרשמו פה בכתבה ... כל הורה צריך לראות לפי מוכנות הילד יש ילדים שמתחת לגיל 18 הם לא מפותחים ויש כאלה שכבר בגיל 14 הם ממחילים את גיל ההתבגרות שלהם !
הורים לשיפוט שלכם !
17/11/10 | 16:26
טעות,טעות-יחסי מין לא לפני גיל 23 נקודה
31/05/12 | 13:06
בוא תאיר את עיניינו
מה הטעות בקיום יחסי מין לפני גיל 23?
מה כל כך מיוחד בגיל הזה,ילד יכול להגן על המדינה בגיל 18 אבל סקס?!?! אלוהים ישמור חס וחלילה..
מה עשיתם מזה כולה סקס..
26/08/12 | 20:30
19. יחסי מין
ממליצים יחסי מין לאא למני 17 16 גם זה גיל מוקדם מאוד לא מדובר ברומיאו ויוליה אלה בזכר מיוחם ובחורה שרוצה ללכת עם הזרם...תראו לאיזה הספק מגיעות בחורות "בוגרות" שהן משליכות את עצמן על כל אחד ובכל גיל רק בגלל לחץ חברתי שזה קול!!!ודופקות את החיים שלהן מלאות אכזבות עד שמגיעות לבנק הזרע בגיל 40 צריך לשנות את כל הגישה ולחזור לזמנים שרק עם בחור שמעונין במערכת יחסים יציבה זה יקרה ולא שילכו לשלם על זה ויבואו על סיפוקם...
17/11/10 | 13:39
לקחת לי את המילים פשוט מאוד נכוןןןןן
17/11/10 | 15:54
18. היום מתחילים כבר בגיל 12-13
17/11/10 | 11:39
מה פתאום, אתה ממש אבל ממש טועה
17/11/10 | 12:59
צווודקת - סיפור אמיתי מחיי !!
היי , אני בת 13 .
היה לי חבר [גם בגיל שלי..] בערך שנה- ובזמן האחרון הוא רצה שנקיים יחסי מין ... אני לא הסכמתי !
הוא כעס ורטן ולא דיבר איתי כמה ימים..
ולבסוף נפרדתי ממנו- בגלל שאני אישית . לא מוכנה לעשות את זה בגיל 13 !!!
14/07/11 | 16:28
כל הכבוד תמשיכי כך!
17/05/12 | 06:13
18- לצערי הרב אתה צודק..
נערות בנות 13 מתחילות ״לעשות את זה״ כבר בגיל צעיר. חלק נכנסות להריון וזה פשוט מזעזע!
17/09/13 | 17:21
17. אנייי
היום אני בן 24, הייתי עם בסביבות 10 בנות עד היום, פעם ראשונה היתה ב18 וחצי...
17/11/10 | 11:30
למה אתה חושב שזה צריך לעניין מישהו?
17/11/10 | 12:31
16. בואו נדייק בסדר??
ילדה לא עושה קעקוע מתחת לגיל21 וגם לדאוג שיהיה קטן כדי שלא יראו מתחת לחולצה
כי זה פוגע בראיונות עבודה אין בוסים ׳סבבה׳
השרת שיער שילכו עד גיל 18 עם ג׳ינס או ישימו שעווה-למה שרק אני אסבול גם שהיא תסבול ותמרוט שיער או תגלח ותרגיש עיקצוצים וכלכלית יהיה טוב לה וגם לי
יחסי מין הנושא העיקרי לא בגיל18או 16 בגיל 24 או 25 לאחר תואר ומקום עבודה מסודר לרוב הן יותר אחראיות ורציניות ויודעות בדיוק מה הן מחפשות ולא מתפשרות
על פחות וגם עושות נחת להורים אז מה רע?
שיתאפקו בבקשה...
הדתיות אומרות עד החתונה ואני אומרת
עד התואר הראשון הסדר בעבודה טובה ובסיס טוב כלכלית וככה אין ויתורים כואבים אחר כך
לגבי סלולארי אפשר מגיל אחראי אפשר מגיל 9 כבר רק שיבינו מתי(לא בבית ספר או באוכל וכו מה שמשאיר את זמן הכיף בפארק ושתמיד תוכלי לתפוס אותה היכן שלא תהייה) ושיחות נכנסות בלבד או שאת חוטפת חשבון מנופח ולא נעים! מה לעשות בנות אוהבות לפטפט-זה בדם שלנו
והכי חשוב ללמד את הילדים עם מי מתחברים ועם מי לא עד שיקלטו שבן שמדבר בצורה מגעילה ומתלבש כמו עארס ועונה לשם ביטון הוא לא בריא לילדה שלך
17/11/10 | 07:21
מי המעפנה שכתבה את זה
מה זה הבולשיט הזה תגידי איפה נולדת?
17/11/10 | 11:27
שמעיי
את חיה בסרט, ולא סתם סרט סרט רע, עם ילדה תחכה עד גיל 18 עם הגילוח היא תיראה כאילו יש לה פרווה ואולי אפשר ללכת עם ג'ינס ארוך אבל בקיץ חם ובקיץ לובשים בגד ים וסקס, כל אחד עושה מתי שמתאים לו ולחכות עם זה עד גיל 25 לא יעשה אותך מוכן פחות או מוכן יותר זה תלוי בבן אדם באופי ובסוג המערכת יחסים ולגבי הילדים שכדאי להתחבר איתם את סובלת מבעיה רצינית של דעות מוקדמות שגובלות ממש בגזענות, לא כל ביטון הוא עבריין ולא כל אחד שמתלבש כמו ערס הוא ילד רע הוא יכול סתם לבחור בסגנון לבוש הזה, אני מרחמת על החיים הקשים והמביכים שיהיו לילדים שלך בנים ובנות יחד, ילד צריך גם לעשות טעיות בחיים אז צאי מהסרטטטט !!!!
27/07/12 | 22:32
15. מסכנים החילוניים...
17/11/10 | 03:14
נכון מאוד תקראי
זה בדיוק מה שרציתי לכתוב אבל מישהי הקדימה אותי אני רק יוסיף שברוך ה' ילדי לומדים בבית ספר דתי ומה שהם דורשים אלו דברים שלא נגד התורה .
17/11/10 | 11:04
נגד התורה?
מין?
לכן יש כ"כ הרבה אונס וסטיות במגזר הדתי? כי מלמדים שזה נגד התורה?
שמעתי סיפורים מחברים הומואים דתיים על מה שקורה במקווה של הגברים...
זה לא נגד התורה?
17/11/10 | 14:19
צודקת הם באמת מסכנים
17/11/10 | 12:06
שלושתיכן מסכנות
כירושלמית, אני יכולה להעיד על בנות דתיות מפלך (בית ספר תיכון דתי)שבמוצאי שבת מסתתרות להן במושב האחורי של מכונית, ומה שהן עושות זה מוגבל לגילאי 18 ומעלה..אני מבקשת זה עניין של חינוך מהבית זה לא קשור לחילונים או דתיים. ולידיעתחן אני חילונית והפעם הראשונה האינטימית שלי הייתה בגיל 19 וחצי! שלושתכן מסכנות ובורות!
17/11/10 | 12:29
את מסכנה והבת שלך שתקבל מסרים שגויים ומטעים .
18/11/10 | 18:32
למה מסכנים?
חברה שלי שוכבת עם חבר שלה מיוזמתה, היא הייתה בת 15 אבל הרגישה מוכנה, משתמשת באמצעי מניעה, הולכת לגניקולוג וליעוץ עם החבר (בן 17) ונהנת מאד. זה לא הגיל, זאת הבשלות והמוכנות הנפשית.
אני, לעומת זאת, לא מוכנה עדיין..שהחבר יחכה... דיברנו על זה רק פעם אחת- הוא אמר לי שהוא מוכן ושכשאני אהיה מוכנה לומר לו, ויותר הוא לא הזכיר את זה ואוהב אותי מאד:) אז שלא תגידי שכל החילוניות נערות ליווי או משהו דוחה כזה!!!
18/11/10 | 21:34
זה בכלל לא קשור לדת
כל הנושאים האלה קשורים לחינוך מהבית, ולא לדת! יש לי חברות דתיות שכבר מזמן עשו את זה עוד בגיל 15, זה לא קשור לדת!
30/06/11 | 11:38
14. בן 19 ובתול.
17/11/10 | 00:43
תודה על המידע.
כל הכבוד, בראבו, הידד, נער למופת.
10/12/10 | 21:02
13. תקרא בבקשה
1. יחסי מין - תלויי אם חילונים או דתיים. חילונים 16-17 הגיוני, אבל חשוב להדגיש: בגיל זה לקחת לגניקולוג ולא לתת רושם לילדה שזה בסדר - וגם זה רק במידה ויש בן-זוג קבוע, להדגיש את חשיבות יחסי המין ומשמעותם. דתיים - רק אחרי חתונה.
2. סלולרי - כל ילד עד הצבא לא צריך סלולרי, אם ההורים מספיק אחראיים לשים גבולות על ילדיהם, לגדל אותם, להשגיח עליהם - הסלולרי הוא רק משחק. רק בצבא הסלולרי מקבל ערך של טלפון - עובדה על הדור שלנו (30+): לא חרב עולמינו או עולם הורינו ללא הסלולרי.
3. דיאטה - בהמלצת רופא בלבד - ולא בהמלצת פסיכולוג. יש צורך להיבדק אצל רופא משפחה, לקבל בדיקות דם מעודכנות, לפנות לתזונאית ולעבוד על התזונה. אני מכירה ילד בן 10 שחי על דיאטה עשירת פחמימות משהו שאינו אוכל מספיק. דיאטה בהגדרה זהו תפריט מזון. בכל גיל ניתן לפנות לתזונאית על-מנת לקבל המלצות איך לשפר את התפריט אותו אנו אוכלים. לא יזיק לאף אחד - בכל גיל - קצת הסבר על איך להזין את הגוף ולהקנות לו את כל מה שהוא צריך. אם הילדה בת 12 מבקשת דיאטה - מומלץ מאוד לקחת לתזונאית שתסדר לה תזונה בריאה ומזינה - ותמנע ממנה או מהוריה לעשות אבל לה ולדימויי העצמי שלה.
4. שיחה על יחסי מין - מתי שהילד מעלה את זה. אם הילד לא שואל על כך - אין צורך לעלות את הנושא הזה בפנוי. כל ילד מעלה את הנושא בשלב אחר בהתפתחות. יש ילדים בני ארבע שאמם בהריון ומתעניינים בנושא - ויש ילדים שרק בגיל מאוד מאוחר שואלים על הנושא. כבת שניה בין 4 אחים ואחיות, למרות שאימי הייתה בהריון רק כשהייתי בת 8 שאלתי על הנושא. עד אז - זה פשוט לא עניין אותי.
5. קעקועים - במקום לקבוע גבול של גיל, לתת לילד אפשרות אלטרנטיבית: קעקועי חינה זמניים, קעקועים זמניים לשנה עד שלוש שנים הם גם אפשרות. בסופו של דבר אף הורה לא רוצה שהילד יעשה משהו מאחורי גבו ויסתיר ממנו את הקעקוע החדש - כדי למנוע זאת אפשר ללכת יחד לבצע קעקועי חינה (שנשתפים במים תוך שבועיים). קעקוע חינה אינו יקר ואינו קבוע - והוא אפשרות נהדרת לבילויי משותף המאפשר לילד/נער להתבטא בצורה יצירתית.
5. אימוץ כלב או כל בעל חיים אחר - זה מאוד תלויי בהורים.אין ספק שאימוץ חיה מפתחת ילדים מאוד: פורקן רגשי, בטחון עצמי, יכולת מוטורית, קבלת עצמאות. חשוב לציין: לא משנה כמה הילד אחראי ההורים עדיין המטפלים העיקריים של החיה - שלרוב דורשת לא מעט התעסקות והוצאות (טיולים, אוכל, וטרינר ועוד). כאן בהחלט יש מקום להורה להסביר את מעמדו - אם גם הוא רוצה בכיף, אך אם יש קושי כלכלי, או בעיה רפואית או כל סיבה ניתן להסביר לילד בצורה עדינה שגם אנחנו ההורים מאוד רוצים - אבל שכרגע אין אפשרות ואולי בעתיד נאמץ חיה. חשוב לציין: חיית מחמד זה דבר שמקנה המון לילד כבר מגיל 3 (ליטוף בעלי חיים זוהי עבודה על מוטוריקה עדינה בנוסף לפיתוח רגשות והבנת רגשות הזולת).
6. הסרת שיער מהרגליים - מאוד תלויי בנערה. ישנן נערות שעירות מאוד אשר בגיל צעיר מפתחות רגישות ואי נוחות בנושא - אין סיבה שילדה בת 10 שאכן שעירה מאוד, ומתלוננת על כך שמתביישת בכך לא תוכל ללכת להסיר שיער. כמו כן ישנן בנות אשר לא מפתחות מודעות כזאת עד גיל מאוד מאוחר. אם הנערה או הילדה מתלוננת אין סיבה להתעלם כי "רק מגיל 12-13". אי נוחות זה משהו שניתן להרגיש בכל גיל וכל זמן, אם לא מדובר בבקשה, אלא בתלונות על אי-נוחות, אין שום סיבה שהאם לא תוכל לקחת את ביתה לקוסמטיקאית להסרת שיער מהרגליים - ולעזור לילדה להרגיש יותר בטוחה בעצמה. הסרת שיער מהרגליים אינה מעידה על בגרות אלא על כמות השיער שיש. ההפיכה מילדה לנערה זהו תהליך שמונה הרבה דברים ביניהם קבלת הוסת, לבישת חזיה/גוזייה, לבישת בגדים נשיים יותר, סידור הגבות, איפור ועוד. הסרת השיער מהרגליים אינו הדבר שיגרום לילדה להתהפך לאישה. מכלול הדברים הם שגורמים לכך. אני באופן אישי מאמינה שאת הצעדים האלה צריך לעשות בצעדים קטנים ולאט לאט. כשביתי תתלונן על שיערות רגליה, מבושה או חוסר נוחות בחברה - לא אתן לה להסתיר זאת עם מכנסיים ארוכים - אקח אותה להסרת שיער מהרגליים. איני רואה סיבה מדוע בת צריכה להתבייש בגופה (כשהבושה בצדק, ישנן בנות שעירות מאוד שמציינות שזה מפריע להן), מספיק חוסר הנוחות שמרגישים עם הגוף בכל תהליך ההתבגרות.
16/11/10 | 23:26
תתפלאי דווקא השקעתי וקראתי . יש לך עתיד
17/11/10 | 01:16
אהבתי את מה שכתבת יותר מהכתבה עצמה
17/11/10 | 07:50
תגובה שווה קריאה!
17/11/10 | 08:16
שהיו פונים אליך לכתוב את הכתבה למה כל
ההשקעה של הכותב?? :)
17/11/10 | 10:56
קראתי עד הסוף!
יש אמת בדבריך, אני מזדהה עם כל מה שאמרת חוץ מהאמירה על הסלולרי. אני קיבלתי לראשונה סלולרי בגיל 12 ואני משתמשת בו רק לצורכי תקשורת כשאני לא בבית. טלפון סלולרי הוא בהחלט אמצעי יעיל.
12/03/11 | 20:37
12. סקס רק אחרי החתונה- המתירנות מדרדרת את החברה למטה...
16/11/10 | 23:22
צודק במאה אחוז
17/11/10 | 12:07
להיפך, חשוב לקיים יחסים לפני החתונה - מנסיון
יש מצבים שאין התאמה מינית ולקנות "חתול בשק" לא הייתי ממליצה לאף אחד בטח לא לילדי.
17/11/10 | 12:57
11. יחסי מין מומלץ מגיל 16? סדום ועמורה!
למה ילדה בכיתה י' צריכה לקיים יחסי מין?
זה דבר שצריך לחשוב עליו, לא להשתולל כשההורמנים בבלאגן, אחרי זה מצטערים על זה מאוד כל החיים.
אני עוד לא מדבר על זה שילדים בגיל 16 יזיינו כל אחת ויפגעו בה רק בשביל האגו שלהם שיגדל, ואף אחת לא צריכה לסבול מערסים מטומטמים כאלה.
גיל 18 לכל הפחות, מי שחושב אחרת חי בבועה של זנות ופריצות.
16/11/10 | 23:16
אחי, אתה גבר... איך אתה מדבר?!
הכתוב אומר שאם יש מישו קבוע ולא סתם מזדמן... לא אומרים שמגיל 16 היא תשכב עם כל אחד... אבל מ16 זה הגיוני לעשות את זה... ניראלי שאתה צריך להתחיל לחשוב על משו בשביל עצמך אחרת תתתחרט על השנים הכי יפות !!
17/11/10 | 00:02
10. יחסי מין צריכים להתחיל מגיל צעיר
צריך להסביר לילדים שאין קשר בין יחסי מין ואהבה כמו שאין קשר בין מסעדה לאהבה וככה אף אחד לא יפגע
16/11/10 | 22:25
יויו
אתה מודע לכך שההערה שלך היא פדופילית?
מזעזע!!
17/11/10 | 08:01
מה הקשר? הכוונה הייתה ליחסי מין עם בני גילם
17/11/10 | 09:40
הטענה נכונה לאנשים חסרי ערכים בלבד
או לא בוגרים. שום הורה נורמלי לא ירצה שהילד שלו יגדל כזה.
17/11/10 | 15:18
9. בתור נערה
עם הכל כמעט אני מסכימה .
בעיקר הקטע עם היחסי מין שיש הרבה מקומות בארץ שמתחילים בגיל 12 (ואני לא מגזימה).
אבל ההסרת שיער, אצלי קודם כל זה היה אכזרי שלא נתנו לי לפני גיל 13 כי יש לי שיערות קהות...
וגם יש לי חברות שלמרות שלא הרשו להן, הן התחילו להוריד שיערות לבד...
16/11/10 | 21:18
8. אני הראשון שלי היה בגיל 12 ואני בן
16/11/10 | 19:17
זאת בדיוק ההמלצה מגיל 12 אימוץ ראשון לכלב
17/11/10 | 00:23
7. דיאטה אחרי 16?!
דיאטה אחרי 16?! השרת שיער אחרי 13?!
גברים לא מוכנים לסקס לפני 16 ולא מסוגלים לחשוב בעצמם?!
פשוט כתבה של אדם המזלזל ביכולתם השכלית של קטינים...
עצוב לראות שגם בעידן הדמוקרטיה יש אנשים הרואים בכל בני הנוער כמאין "גזע נחות" שאינו מסוגל לחשוב....
אני מקווה שבעתיד יבינו שבני הנוער יכולים להיות יותר אחראים מהוריהם...
16/11/10 | 18:31
אני חושב שאתה טועה ומטעה...
אני לא מזלזל בבני הנוער ובהשכלתם, אך בהחלט יש תובנות מסוימות שבאות רק עם הגיל, ולא משנה כמה אתה ילד טוב ואיזה חינוך קיבלת מההורים.
אני בתור אחד שמגדיר עצמו אדם משכיל ומחונך מבית טוב, הייתי אידיוט גמור במחשבות שלי בתור נער, אחריות?? מי ידע מה זה... לא אני ולא חבריי ידענו אחריות מה היא. בגיל 18 חושבים שכל העולם סובב סביבך.. שתיתי ונהגתי שיכור, כמה אידיוטי היה המעשה הזה שרק בגיל 21-22 הבנתי את זה. אני לא חושב שילדה - כן ילדה בת 13 יכולה להחליט מה היא רוצה לעשות עם הגוף שלה.. ושבת 16 יודעת מה ההשלכות של דיאטה!!! ויכולה לקחת אחריות לעשות אותה נכון!!
16/11/10 | 22:32
אז למה להכליל בצורת גיל?...
אז יש מקרים שבהם בני נוער לא מגיעים לאחריות - אז מה?!
גם בארץ יש פחות אנשים בני העדה האתיופית שמצטיינים - זו סיבה להפלות?
גם בעבר לא היו נשים בעלות תארים אקדמיים - זו סיבה להפלות?
אני לא רואה שום הבדל בין שתי האפליות. איך אפשר לקחת סטטיסטיקה שאומרת שיש איזשהו אחוז שלא מפתח אחריות בגיל הזה ולתייג שכבת גיל שלמה?! איך, תסביר לי?!
אתה רוצה לומר שאין ילדים עם אחריות? אין ילדים שמעירים להוריהם על בזבוזים בכספים, אין ילדים שמבקרים את התקשורת, אין ילדים שמתעניינים בפוליטיקה, אין ילדים שמבינים אחריות?!
אתם צריכים לשנות את התפיסה - ילדים פשוט צריכים מידע! ילדים מסוגלים, בדיוק כמו המבוגרים, לקחת את הנתונים A, B וC ולעשות את אותן המסקנות!
אני אישית לא נגעתי בסיגריות ואלכוהול בחיים שלי, גם כשההורים שלי מילאו את המקרר באלכוהול ולא אסרו עלי להתקרב אליו בשום צורה!
כדאי שתבינו, איסורים בגיל הזה, זה לא חינוכי, מגיל מסוים, אתם סתם מחנכים ילדים להפוך להמונים או להיות תחת משטר דיקטטורי...
חנכו את ילדכם לדמוקרטיה! אנחנו לא אווילים ולא כסילים!
17/11/10 | 07:22
לא תגייגתי קבוצת גיל שלמה
ואני לא אומר שכולם ככה.
כמו בכל דבר יש יוצאים מן הכלל... אני כבר בגיל 15-16 ידעתי דברים והגעתי לתובנות שגם בני 30+ לא מגיעים אליהם עדיין..
אבל בעיניינים אחרים, לא הייתי חזק..
ומה שמדובר פה בכתבה זה בדיוק הדברים האלה שר-ו-ב בני הנוער עד גיל 21+ לא מספיק אחראים עליהם.
17/11/10 | 17:36
דיאטה
אני בגיל 8 כבר עשיתי דיאטה ותוך כדי חישבתי את הפחמימות, החלבונים, הויטמנים והשומנים כך שלא אפגע בערך התזונתי וארד חמישה קילו...
17/11/10 | 07:23
לא כולם ככה
זה שאתה היית אידיוט כשהיית נער לא אומר שכולם כמוך.
אני בת17 וחצי ואני יכולה להגיד לך שאני כן יודעת מה זאת אחריות ושאני בכלל לא חושבת על לנהוג שיכורה או לעלות על אוטו שהנהג בו שיכור. אני יודעת את כל ההשלכות של דיאטה מאז שאני בת 12 ואני יודעת לחשוב בצורה הגיונית לגבי כל דבר. ומתוך היכרות מלאה עם חבריי , נכון יש כמה אידיוטים שכן לא יודעים מהי אחריות וכן נוהגים שיכורים וכו , אבל רובם לא כאלה, רובם כן לוקחים אחריות וכן יודעים מה אסור ומה מותר , ולדעתי זה כן מזלזל בנו ובהשכלה שלנו כי רובנו כן יודעים לחשוב בצורה נכונה וברורה , ויש לי חברים שלא גדלו בבית טוב עם חינוך טוב , שההורים שלהם אלכוהליסטים ומסוממים והילדים שלהם גרים בגיל 17 לבד ומפרנסים את עצמם מגיל 15 ובכל זאת אחראים ,חושבים בצורה נכונה ולא עושים שטויות .
27/05/12 | 18:28
חח תגובה של קטין?
בני נוער בהחלט יכולים להיות יותר אחראים מהוריהם.. במקרים חריגים. בדרך כלל יהיה מדובר בילדים של הורים חסרי אחריות.
בכל מקרה, בני נוער נשארים בני נוער, גם אם הם מאוד אחראים ובעלי אינטליגנציה גבוהה. ילדים/נערים בגיל ההתבגרות אינם יציבים מספיק בעיקר מבחינה רגשית ולרוב אינם מסוגלים עדין לקבל החלטות שקולות ונבונות בהרבה נושאים. לא סתם קוראים לגיל הזה "גיל התבגרות".
מצחיק אפילו להתווכח עם עובדה זו.
ואני מדברת בתור בת של הורים מאוד ליברליים שגרה בלי משפחה מגיל 15...
17/11/10 | 15:43
לליאן
הדוגמה שלך להתייחסות של האמונה התפלה האווילית הזו כעובדה מדעים היא פשוט הדוגמה לרדידות שהדור שלנו מגיע אליה... לפחות הבחור הקודם תיקן את עצמו - אבל את פשוט מראה את האמונה בשיא כיעורה.
מה זה בני נוער? גזע פחות מפותח? כדאי שתצליח להפסיק להאמין באמונות פגניות מאין אלה, ולהבין שהחוקים הדרקוניים האלה מבוססים על לא יותר מאמונה משגת...
האמונות הללו שוות כקליפת השום, "גיל ההתבגרות" אכן משפיע על ילדים מסוימים - אבל לא על כולם. הפנימו זאת!
17/11/10 | 20:29
אתה מדבר כמו ילד בן 8
יש דברים שבגיל צעיר לא תוכל בחיים להבין עד שתתבגר.
אתה לא יכול לקחת על עצמך אחריות מלאה כשהמוח שלך מתפתח ובשלבים להיות אדם בוגר.
יש הורים פראנואידים, אבל אתה סתם מורד כמו ילד בן 3, מה זאת אומרת "גזע נחות"?! אתה חושב שאף אחד לא מבין אותך ובגלל זה רק אתה יודע מה טוב בישבילך.
ולא אני לא בן 40, אני בן 16 בדיוק כמוך
26/05/12 | 16:52
6. אסור לטקבק עד גיל 16!
16/11/10 | 18:21
להביא דעה מותר בכל גיל. אבל לא לחרוץ גורלות
זה רק למבוגרים
16/11/10 | 22:30
חחחחח מסכימה :))
17/11/10 | 15:46
תאמין לי ....
יש אנשים בני 20+ שמדברים יותר שטויות מילד בן 13 . אני מסכימה שיש היום הרבה משועממים, שרושמים תגובות לא הכי מתאימות. אבל מי אתה שתמנע מילד ( ועוד מתגבר ) להביע את דעתו ולבטא את עצמו ?
10/12/10 | 20:53
5. רוב הבנות מהשכבה שלי התחלו
לשכב עם בנים כבר מגיל 14 ....
16/11/10 | 18:05
רוב הבנות מהשכבה שלך מטומטמות.
למשל, שימי לב לדרך שבה את כותבת את המילה "התחילו" ----> "התחלו".
17/11/10 | 03:08
4. זו בושה שהורים היום צריכים מומחים שיסבירו להם דברים בסיסיים בהורות
16/11/10 | 17:50
3. כל כך הרבה פרטים שגויים...
סקס: בד"כ 17, וזה על פי נתונים סטטיסטיים.
טלפון: חוץ מהקטע של הקרינה, צריך היום טלפון לפחות מכיתה ד' אם לא יותר מוקדם. במציאות של היום, כשכל טרוריסט יכול להתפוצץ בכל שניה, הילדים צריכים את הטלפון כמנגנון הגנה. ואגב, כן, לכולם יש.
עגילים: פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח. לא לפני גיל 9-10, לבנים לא להרשות עד 14 לפחות.
שיחה על מין: מגיל 5 אולי, אבל כמובן שלא ה"שיחה" אלא רק להסביר לילדים שאסור לגעת להם במקומות מסויימים ושאם נוגעים להם במקומות הללו, שיספרו להורים.
קעקועים: אני די מסכים. נו, גם שעון מקולקל עובד פעמיים ביום.
כלב: אפילו אם בסוף האחריות תפול על ההורים, עדיף לילד לגדול עם כלב מאשר בלעדיו. לדעתי: מגיל 0. התועלת עולה על הנזק במקרה של כלב מגיל 0, שהילד פחות אחראי עליו.
השרת שיער: לטעמי, אפשר מהרגע שלילדה יש "ניצנים". היא מתחילה להפוך לאישה קטנה, והיא רוצה להראות כמו אחת כזאת, ולא כמו שילוב מזוויע בין המינים. למרות שברור שזה לא מתאים לכל אחד. כל הדברים כאן אפשר לומר שההורים צריכים לנהוג איתם על פי שיקול הדעת.
16/11/10 | 15:10
מחזקת
16/11/10 | 18:26
אף אחד לא "צריך" פלאפון..
טלפון יכול לעזור לך אבל לא להגן עליך, על הורים להיות פשוט מאוד מודעים לאיפה שילדיהם מסתובבים ועם מי. צריך להבהיר להם עם מותר ללכת, עם מי אסור ללכת בשום אופן ואיפה אסור להם להסתובב.
אם יש ילד שרוצה עגיל אז למה לא? עגיל זה לא משהו קבוע שאפשר להוריד ולהחזיר כראות עינייך. אל תגדל את ילדיך במחשבה שהם לא יכולים לעשות משהו רק כי הם בנים או בנות.
ו.. נראה לך באמת שמישהו יעשה את ה"שיחה" לילד בן 5. זה כל כך לא רלוונטי לגיל שלהם.
בנוגע להסרת שיער, לדעתי רק כשהילדה באה ומבקשת מכם ההורים ואתם רואים שהבטחון העצמי שלה מופחת בגלל זה ולא רק בגלל ש"כל הבנות האחרות עושות". אסור שנושא הסרת השיער יבוא מכם זה עלול לגרום לבטחון העצמי שלה לרדת אפילו יותר כי תחשוב שאצלה במשפחה לא אוהבים אותה בגלל זה. ילדה בת10 היא לא בדרך להיות אשה קטנה, היא ילדה שבדרך להיות נערה, וגם אם יש לה שיער ברגליים זה לא אומר שהיא זוועתית ושהיא הכלאה של זכר ונקבה.
16/11/10 | 23:25
תופתעי.
טלפון ועוד איך יכול להגן עלייך. אולי לא ישירות, אלא אם ימציאו אפליקציה לאייפון שנותנת מכות, אבל זה כן יכול להוציא את הילדים ממצבים מסובכים ומסוכנים, מניסיון. אם ילד רוצה עגיל, לא צריך לתת לו ישר. קודם כל, כי הילד הוא צעיר ומה שהוא עושה עם הגוף שלו, הוא עלול להתחרט על זה. ואגב, העגיל משאיר סימן. קטן, אבל שאפשר לראות. וחס וחלילה לא קשור לזה, אבל אצל בנים זה לא מקובל כמו אצל בנות, ואם בגיל 14 הוא יחליט שנמאס לו מהעגילים ויישאר לו הסימן ואנשים ישימו לב ויצחקו עליו בגלל זה... לא הייתי רוצה שזה יקרה לילד שלי.
נו, כן, ברור. אבל רק רציתי לעשות "וידוא הריגה" לאידיוטים שלא יבינו נכון. הסרת שיער - לא אמרתי ללכת להציע לה. חס וחלילה. אבל התכוונתי לאפשר לה מהגיל הזה, אם היא רוצה. ילדה בת 10 כן בדרך להיות אישה קטנה. היא כבר נערה בגיל 10. פעם גיל ההתבגרות התחיל בגיל 12-13, עכשיו זה 10. ואני גם לא חושב את זה, אבל בנות בגילאים האלה עלולות לחשוב ככה. אין לך מושג איזה דימוי עצמי ירוד בנות יכולות לפתח, ומה זה גורם להן לעשות לעיתים. ראי ערך אנורקסיה, מחלה שבה כמעט כל החולים הם ממין נקבה.
17/11/10 | 03:15
2. בערך הכל כאן לא טוב (לטעמי)
עכשיו לילדות בנות חמש יש עגילים, דבר שאני בכלל לא מבין למה צריך, וכן, גם בגיל עשרים. הליקס יותר גרוע, והכי גרוע נזם באף, זה בערך כמו לקלל את עצמך בקולי קולות. לבנים, כל עגיל משתווה לצעקת קללה. קללה עצמית, כמובן, שמעידה על כך שהילד לא כל כך ממעמד גבוה. קעקועים זה דבר מגעיל שגם אותו לא צריכים, וגם כשמזדקנים והעור מזדקן גם הוא, זה לא נראה כל כך יפה. חוץ מזה, אם הצעיר חשב שזה מגניב בגיל 20 לדוגמא, כמה מגניב זה יהיה אם הוא יהפוך לאיש היי טק? לדעתי לא יסתכלו עליו כל כך ברצינות. כמו כן, צביעת שיער ולק הם דברים לא הכרחיים.
16/11/10 | 13:25
לך תחייה ב 100 שערים...
שם אין קעקועים ולא רואים שיערות כי יש מטפחות
16/11/10 | 20:27
יש לי עגילים באוזניים מגיל 3
כי לבנות עגילים זה יפה, זה תכשיט. אימי לקחה אותי ואת אחותי לעשות עגילים כשהיינו בנות 4 ו- 3 ומאוד התלהבנו. אני זוכרת שהרגשתי כלכך יפה אחרי זה. לבנים אכן רק מגיל 10+ אבל לבנות - מדובר באיפיון הכי עתיק לאישה: עגילים עוד היו עושים לבנות בתקופת התנ"ך.
16/11/10 | 23:31
קצת הגזמת .
לדעתי עגילים לבנות זה בסדר גמור ואין שום דבר פסול בכך , והסיבה שעושים את זה בגיל צעיר היא כדי שזה פחות יכאב, כי ככל שאתה יותר קטן, האוזן רכה יותר. לגבי עגילים באף ובכל מיני מקומות משונים, זה כל אחד והבחירה שלו ואין טעם להתערב. עם הקעקועים אני די מסכימה איתך, מצד שני אני לא שופטת, זו הדרך של אנשים להתבטא ושוב- זו בחירה שלהם. ולגבי צביעת השיער והלק- זה חלק מהטיפוח של הנשים, אני למשל לא אוהבת לראות את האצבעות שלי ללא לק , ואני לא חושבת שתרצה לראות נשים שמתקרבות לגיל 50 עם שיער מאפיר . שבת שלום !
10/12/10 | 20:49
1. צריך לתת מכות להורים כאלה שנותנים
בגיל כל כך צעיר לילד שלהם לעשות קעקועים או להסתובב עם פלאפון וכו.. בגיל 18 שיעשו מה שהם רוצים וגם אז בפיקוח כל עוד הם בבית.
16/11/10 | 13:25
גרוע מאוד!
לחנוק ילד עד גיל 18 זה גרוע מאוד, זה פוגע בביטחון העצמי של הילד כי יש דברים שאפשר לתת לו להחליט כבר יותר מוקדם ואם לו נותנים הוא מרגיש שלא סומכים עליו וזה פוגע בו גם אחר כך.
16/11/10 | 14:19
צודק!
נכון מאוד!!!
16/11/10 | 18:13
לחנוק פשש איזו מילה
וגם אז מי ישמע מה בוער לו שהוא צריך את כל השטויות האלה בגילאים כאלה יש לו חיים שלמים להתחבר לסלולארי שעות עד שישרף לו המוח ויש לו חיים שלמים לחורר תצמו בכל רמח איבריו או לקשקש על הגוף שלו אלף ואחד שטויות שלא נותנות כלום לאף אחד חוץ מלמקעקע שזה מגדיל את הממון שלו. פעם כל החרטא בארטט הזה לא היה והיינו גדלים בסדר גמור בלי ביטחון עצמי פגוע או מועלב חלקית (נו באמת אני לא מאמין שאני אפילו רושם תשטויות האלה) ואני אגיד לך עוד דבר עם זה היה תלוי בי גם לא הייתי נותן לילדים בני 16 להוציא רישיון נהיגה על אף כלי תחבורה. וגם לא לשלוח אותם לצבא בגיל 18 אלה שימשיהו "להבשיל" עד גיל 20 ואז גם יגוייסו לצבא וגם יוכלו להוציא רישיון נהיגה אולי על הדרך נרוויח פחות הרוגים על הכביש או פחות השטמתויות והתאבדויות בצה"ל או משחקים טיפשיים בנשק.
16/11/10 | 22:29
ליוסי ולאני.
סבבה תנו לילדים שלכם לשתות בגיל 10 ואחרי שהם יהיו מספיק שיכורים שילכו לקיים יחסי מין ולא ישכחו את הסיגריה שאחרי או שבעצם שיעשנו גם לפני וגם אחרי. ואז שירוצו לספר לחבר'ה שלהם כדי לקבל תפיחה על השכם.
17/11/10 | 13:06
תעשה ככה לילדים שלך ונראה איך הם יצאו בהצלחה
16/11/10 | 22:32
גם אם אני ארצה אני לא אצליח
אני יכול לדאוג להם בבית אבל בטח הילדים שלך יקלקלו לי אותם.
17/11/10 | 00:24
צודק!
באמת שיעשה ככה לילדים שלו ואנחנו כבר נשמע עליהם בחדשות...
17/11/10 | 00:48
ברור שתשמעו אליהם בחדשות ובגיא פינס
ובכל איפה שירצו לראיין אותם והשבחים שהם יקבלו יגרמו לכולם לנגב תריר מהפרצוף שלהם מקנא. ואז אני אוכל לנוח בשקט בקבר.
17/11/10 | 11:18
צודק 100 אחוז
17/11/10 | 01:00