דיבור ישיר
תגובות (72 תגובות ב-54 דיונים)
54. בהלם
וואלה זוהר ישראל עם הבייביפייס הפתיע. איך כל אחד בישראל יכול לקבל אישור להעלות כתבה כזו מטופשת שמשתווה לכל טוקבק שטותי ברשת. גארי יורופסקי הוא אקטיביסט ולא גורו...בניגוד אליך זוהר שיושב מאחורי מסך ומקלדת ומצדיק את האורח חיים העיוור שלו. לא משנה מה רשמת...הוא עשה יותר ממך זה בטוח ושכתבות כאלו לא ינסו להצדיק את התאווה לבשר הבלתי פוסקת
* אני   23/02/15 | 21:01
53. ממש זלזול באיטילגנציה
הכתבה הזאת פרובוקטיבית ולא באמת משיבה לטענות של גארי. היא משתמשת באמצעים דמגוגים לא פחות ממנו.
* אוכל בשר   04/04/14 | 08:38
52. גארי לא בא להטיף את משנתו אלא להאיר לך את הזוועות שאתה שותף להם.
לא נח לכם להתמודד עם הזוועות שאתם שותפים להם ואתם באים מול בנאדם אמיץ שמתריס נגד הזוועות. זוהר אתה בנאדם קטן וחלש שבוכה ומתרץ כדי להשאר במקום העיוור והפוגע בו אתה נמצא.
* מזדעזעת ממך זוהר   27/11/13 | 15:22
טבעונים הם אנשים חולים
לא פלא שהחולה נפש הזה הוא המנהיג שלכם, רוצח בפוטנציה!!
* עדי   30/10/14 | 16:02
51. גארי יורופסקי הוא קנאי ומניפולטור,מסלף עובדות
ובמילים פשוטות-משקר.ההרצאה שלו מלאה שקרים,עיוותים,התלהמות ואלימות מילולית.בסדר אצלו להרוג מי שעובד בבית מטבחיים, למשל. הוא אולי כריזמטי אבל שקרן,עבריין שהורשע ואין בהרצאות שלו התייחסות לעובדות. הכוונה אולי טובה אבל הדרך מטומטמת. מי שרוצה להיות טבעוני-סבבה.אבל שיחליט לבד ולא כי "גארי אמר". תחשבו לבד.
* רון   12/11/13 | 18:44
50. הלוואי וכולנו היו נלחמים על הצדק הפרטי שלנו כמו הוא אני לא קרובה להיות טבעונית אבל כל הכבוד לו
גרי
* יול   20/10/13 | 08:03
49. כלכך לא...........
זוהר הזה הצחיק אותי כלכך.. כתבה כלכך לא לעניין וכלכך תסלחו לי, מטומטמת ולא נכונה.. וגארי גם לא גורו של הטבעונים..יש כאלה שבכלל לא נהיו טבעוניים בגללו או שמסכימים עם דבריו אך הוא לא המלך שלהם או משו..כמה שטויות כתבו פה..
* לורן   01/08/13 | 13:25
לא שטויות, כל מילה נכונה-מדובר בשקרן ומניפולטור
* חיפאי   11/11/13 | 20:20
48. מוציא בהתחלה את משנתו ואח״כ ליין של מוצרים טיבעיים
כולם היום סוחרים, כדי להגיע חזק לכיס שלנו הם צריכים להכניס בנו אג׳נדה של אותו קו שהם רוצים לפתוח 10 שנים מהיום ונסחפתי עם הזמן הוא משיק קו מוצרים טיבעיים וכמו כל יחצן טוב הוא יודע להעלות את עצמו לתקשורת בעזרת פרובוקציות והתבטאויות קשות אני אומר תקשיבו לו אם אתם רוצים אבל לא משנה מה אתם לא קונים אח״כ קו שהוא ישיק או חברה הוא יקדם
* בשם הכסף   17/05/13 | 13:56
47. לך תראה את ההרצאה שלו אח"כ נדבר
לך תראה את ההרצאה שלו אח"כ נדבר
* לך תראה את ההרצאה שלו אח"כ נדבר   01/04/13 | 22:32
46. הטור הזה נועד לזלזל באינטיליגנציה שלנו?!
למה לא השתמשת כבר בנימוקים "כי זה ככה וזהו!" מי שילם לך על כתיבת הבדיחה הזאת, תנובה?! הממ.
* עופר    03/01/13 | 01:02
45. הגדרת מחדש את הזואולוגיה
"אין בכל זה כדי לזלזל או להמעיט בזכויות בעלי חיים וברור שמי שמתעללים בכלבים ובחתולים צריכים להיות מוקעים ומוקאים מהחברה". יפה, לא ידעתי "שבעלי חיים" זה כולל רק כלבים וחתולים, אחלה, אפשר לשנות את ספרי הלימוד בזואולוגיה. ומהם בדיוק פרות ותרנגולות? חזירים אווזים ודגים? חומר גלם? במה הם שונים מכלב או חתול? תיתן לי דבר אחד, מדעי או לא ואני ארד על ברכיי ואודהש טעיתי. האמת היא כי מדובר ביצורים חיים שאיינם שונים במאומה מכלבים וחתולים, חלקם (למשל חזירים) אפילו אינטיליגנטים יותר מהכלב או החתול הממוצע אשר הפכו בידי התרבותה אנושית לחומר גלם. בכל תרבות מדובר במשהו אחר, ולכן כאן אתה אוכל אותם ובסין זה כלבים וחתולים, אבל העיקרון ש \עומד מאחורי זה של הרג וגרימת סבל חסר תקדים בשביל גיוון קוליינארי נותר אותו אחד. אז יופי, בחרת דמגוג מתלהם אחד ואתה מתמקד בו במקום להתמקד בטיעונים הנכונים שעומדים מאחורי דבריו, זה בסך הכל מעיד שאתה מפחד להתמודד עם הטיעונים האלו שמה חלילה תתמקד בהם ותגלה שאינך אדם טוב כשחשבת.
* צמחוני   16/09/12 | 14:54
44. טיבעונות זה צדקנות? גם מי שמיתנגד לרצח צדקן?
ומי שכועס על הדקירות והאלימות בחברה הוא פופוליסט? טיעונים שלך חלשים להחריד.
* קילביל   16/09/12 | 01:39
43. "גורו"? סליחה?!
אני טבעונית כבר 14 ומשהו שנה, ואין לי שום גורו. על הגארי הזה שמעתי לפני חודשיים בדיוק. טבעונות היא בסך הכל בחירה תזונתית בריאה ומוסרית, ולא כת השטן!!!
* טבעונית כמעט 15 שנים   14/09/12 | 09:43
לך אין, לאחרים יש
* חיפאי   11/11/13 | 20:21
42. אחלה תגובות. ממש גארי יורופסקים קטנים אחד אחד.
למדתם יפה מאוד לצטט את המשיח שלכם.
* להב   13/09/12 | 16:38
41. אם הייתם רעבים לא הייתם יכולים להרשות לעצמכם להיות
טבעונים. הצביעות. אגב, אולי גם תפסיקו לקנות בגדים ומוצרים מייד אין צאיינג(תוצרת סין) בגלל שהם מיוצרים על ידי ילדים מנוצלים במדינות עולם שלישי? אה, כן אתם ליכולים צריך להיות מליונר בשביל לבצע את זה. ומעבר לזה הוא התכוון לכך שלהתעלל בחתול או בכלב בלי סיבה זה מזעזע אבל לשחוט אותם(בדיוק כמו פרות) זה בסדר. "קדושים" עלאק. כולכם חלק מניצול של העולם השלישי. חוץ מזה זאת מדינה דמוקרטית, אתם לא יכולים לכפות את הדעה שלכם על אנשים!
* .........   13/09/12 | 06:55
40. תגיד זהר, אתה רציני???
"ברור שמי שמתעלל בכלבים וחתולים צריכים להיות מוקעים ומוקאים מהחברה..." מה לעזאזל ההבדל בין כלב לחתול לטלה לכבש לפרה לתרנגול לבן-אדם, כשזה מגיע לסבל, השפלה ואכזריות? אני מוכנה להתערב על הרבה כסף שלא ראית את ההרצאה שלו לפני שכתבת את המאמר הזה, לא קראת, חקרת, שמעת וראית את הזוועות שאנחנו מעבירים את בעלי החיים האומללים האלו, שכל כך לא שונים מאיתנו. כדברי יורופסקי: "אני לנצח מתביישת להיות בת-אדם".
* שירה   12/09/12 | 19:38
39. כשהפחד מדבר
זוהר ישראלי- אתה אמיתי?! כל ההתייחסות שלך מופנית ללהעליב את גארי ברמה אישית, ואילו לחומר הענייני שגארי מספק- אתה לא מתייחס. להוקיע מי שמתעלל בחתול אך להפנים שפרה ותרנגול- הינן בע"ח כמו כלבתולים, לא תפסת. אתה פשוט מפחד כי שינו לך את סדרי העולם שלך. אך עולמך הוא צר כי אתה לא מסוגל להפנים שמעבר לקירות הסופרמרקט מתחוללים דברים איומים, לבעלי החיים. זאת האמת.
* נימה   12/09/12 | 00:47
38. הכותב הוציא את הקשרם של דברי האיש
ראו כותרת אין מה לפרט
* jnjlm   11/09/12 | 23:22
37. אין גבול לאטימות
כרגיל, תוקפים את השליח בגלל כמה אמירות מטופשות שלו ומתעלמים מהמסר הכללי שהוא מנסה להעביר. אגב, למי שלא שם לב - גארי בעד עונש מוות גם לכאלה שרוצחים בני אדם. אילו הוא היה אומר רק את זה, האם גם אז הייתם חושבים שהוא מטורף מסוכן? אגב, אני לא בעד עונש מוות, אבל אני בהחלט הייתי רוצה לראות את כל מפלצות האדם האלו (גם אלה שרוצחים בני אדם וגם אלה שרוצחים חיות) מאחורי סורג ובריח להרבה מאוד שנים + עבודת פרך.
* אוהבת חיות, רמת גן   11/09/12 | 23:00
36. אוקיי, הנה דעה לא פופולרית
... שלא עשויה למצוא חן בעיני רובכם. בגדול - אני לא אוהבת את האוכל שלי אחרי שהתעללו בו, ולכן אני מאוד רוצה להיות טבעונית. לא היתה לי בעיה לאכול ביצים של תרנגולות שגדלו יחסית בנוח, ללא כלובי סוללה, ולשתות חלב שלא הצריך התעללות. בגדול - אני חושבת אותו דבר לגבי בשר, אבל עכשיו עצם המחשבה של אכילת בשר פשוט דוחה אותי, אז הרעיון די ירד מהפרק. שנית, ושוב כרעיון כללי להפליא - אני כן מסכימה עם הרעיון של הטבעונות, אבל בין זה לבין לדון אנשים למוות יש מרחק עצום. גם אנשי צבא הורגים אנשים, במישרין או בעקיפין. גם אוכלי בשר וגם אנשי צבא עושים את זה בגלל צורך הישרדותי (או לפחות כך הם מכנים אותו) - ואני לא אדון אותם למוות בגלל זה. תודה.
* וונאבי טבעונית   11/09/12 | 22:15
35. לא זוהר - אי אפשר לאכול בשר ולהיות רחום ...
אדם שאוכל בשר וכביכול לא מודע או לא מושפע מהעובדה שהחיות שהוא אוכל סבלו עד שהגיעו לצלחת שלו (בעיקר בימינו אלו) הינו אחד מהשניים - אגואיסט שלא אכפת לו וחושב רק על עצמו וטובתו, או אדם חסר מודעות. בשני המקרים הללו - לא תהיה לאדם כזה אפשרות להיות רחום.
* ענת   11/09/12 | 22:10
זיבולים ודמגוגיה,חשיבה ילדותית
אז מה את אומרת,שכל מי שאוכל בשר הוא רע,חבר רחמים ומצפון?יש לך מושג איזה נזק נגרם לבעלי חיים בגלל חקלאות טבעונית שמשמידה אותם בסיטונות כשהם נדחקים בכוח מאזורי המחיה שלהם לטובת גידולים טבעוניים?
* חיפאי   12/11/13 | 18:47
34. זוהר אני חושב שגידלו אותך באחת מהמדינות השוכנות לנו , סוריה ? לבנון ?
בושה שאתה בכלל מדבר , מי אתה ? ! לא מתבייש ? המילה "שואה" עברה תהליך שמתאר מצוקה והתעללות חסרת ישע בחלשים שלא יכולים להגן על עצמם, כמו העם שלך , שנישחט ונישרף ונכלא והסיבה היחידה היא - "גזע נחות שצריך להשמיד מהעולם" כל החיים שלך אתה חי בסבל וייסורים בגלל שאתה לא יכול להתאפק , וחייב לעשות מה שהפה אומר ולא מה שהלב, פעם אחת תלך לשחוט את האוכל שלך בעצמך ונראה מה תהיה התוצאה, גועל נפש של אנשים , מחליא אותי לקרוא כתבה כזו . שואת בעלי החיים מתבצעת בכל העולם בכל שנייה שחולפת, נרצחות חיות בשביל לאכול את הגוף שלהן , אחלה של רעיון . מדינה של טיפשים.
* רועי   11/09/12 | 15:47
33. ברגע שהאיש הזה גרר לקמפיין שלו, את עשרות בני משפחת אבי ואמי שנחנקו ונשרפו באושוויץ, האדם הזה הוא מכחיש שואה והוא אויבי המוצהר!
* ש-י.   11/09/12 | 15:37
32. ראיתי את ההרצאה שלו ו...
אומנם לא הפכתי לטיבעוני, אבל אי אפשר להתכחש למה שהוא אומר, גם אם הוא משווה לשואה. זה בהחלט לא קל לצפייה כי אתה מקבל את האמת בפנים. אני לא חושב שיש פה ניסיון למשהו משיחי, אלא ניסיון אמיתי לשינוי של אדם שמאמין לחלוטין בדרכו...
* רועי77   11/09/12 | 15:22
31. מעניין מי שילם לך על כתיבת ה"דעה הזו"
זהר! או שאתה פשוט חסר רגישות או שמועצת החלב שילמה לך כדי שתכתוב את הטור הזה סתימת עורקים נעימה!
* כתבה שטחית ולא ראויה   11/09/12 | 14:40
30. גארי יורופסקי יודע על מה הוא מדבר- כנסו!
הוא יודע איך המכלאות והמשחטות נראות מבפנים הוא אמר שהוא גר שם במשך חודשים!! ההתעללות בבעלי חיים צריכה להיפסק ! "ברור שמי שמתעללים בכלבים ובחתולים צריכים להיות מוקעים ומוקאים מהחברה"??? אין הבדל בין פרה לכלב שניהם מרגישים כאב פיזי ונפשי!
* חן   11/09/12 | 14:26
29. לאיזה תהום הדרדה האנושות שהוא נחשב לאדם מסוכן
הוא מסוכן ? אתה אוכל בשר של יצור חי, אחרי שנתלה הפוך מהרגליים ונשחט כשפחד אין סופי ופאניקה אוחוזות בראשו, אבל גרי מסוכן לחברה ? תחשוב שוב, צא מהקופסא העקומה שלך תלמד ותקרא, תחכים ותדע מה עוברות החיות עד שהן מגיעות מסודרות אלייך למדף בסופר, ואז...אז תשב ותכתוב דעות.
* אלעד   11/09/12 | 14:25
28. אין לך מושג על מה אתה מדבר, פשוט תשתוק
* אלעד   11/09/12 | 14:21
27. לאכול סטייק, ביצה וחלב ולהיות רחום וחנון?
שלום זהר, אני לא מכיר אותך אך לא ניתן להיות רחום וחנון כל עוד מה שאתה אוכל גורם להרג של מיליארדים בשנה. נעזוב לרגע את ההרג, אתה כנראה שייך לסוג האנשים ש "לא ראיתי, לא שמעתי ולא דיברתי". דרך גידולם של בעלי חיים למטרות האכלה של בני אדם היא דרך אכזרית. במידה והיו מגדלים אותך בצפיפות, במכות ובאכזריות בלתי נלאת היית חושב שוב על המשפט "רחום וחנון". למעשה לאכול בעל חיים אחר זה להתעלם מכל הסבל שהוא עובר בגידולו וכן להתעלם מהרצון של כל בעל חי שזה לחיות לא להיות לך על הצלחת. מעבר לזאת, הטבע נהרס על ידי בעלי חיים ומזון לבעלי חיים וכך כדור הארץ מושמד. אל תשלה את עצמך שאתה רחום או חנון, אתה מאוד אטום. אם היית מכיר כבשים, עזים, תרנגולות ופרות ועוד. היית מגלה שגם להן יש רגשות ולא רק לדמגוגיה הזולה של כלבים וחתולים. היית מגלה עולם שלם של בעלי רגש ואם אתה מסוגל לאכול חיה שמרגישה, שחיה, שנושמת ושרוצה ליהנות מזה כמוך, אין סיבה שתאכל אותה. כל זאת בלי קשר לגארי. תתחשב בבעלי החיים לא בצלחת שלך.
* אלון   11/09/12 | 12:19
26. וואו זוהר - יצאת סתום
אם זה היה חיבור בהבעה של כיתה י׳ היית מקבל 60... וגם זה מתוך חמלה ורחמנות...
* תת רמה של דיון   11/09/12 | 11:47
לגמרי
* מסכימה איתך   11/09/12 | 14:41
25. לא הבנתי כלום מהטור
מה אתה בא להגיד זוהר? לא הבנתי למה גרי יורופסקי מסוכן- כי הוא משווה לשואה ? לא הבנתי איך אדם יכול לאגול סטייק מדמם ועדיין להיות רחום ובעל חמלה לא הבנתי כי לא טרחת להסביר אלא רק לזרוק ערימה של אמירות לא מנומקות
* בחיי    11/09/12 | 11:30
24. כמה שטויות לא מנומקות בטור דיעה אחד
שאתה יכול לאכול סטייק מדמם ולדאוג לבעלי חיים בו בזמן. קוראים לזה ניתוק - מנגנון הגנה ידוע של אנה פרויד
* מעניין מאד זוהר    11/09/12 | 11:28
23. היום העלתי למזבח חסה
כדי לקדש ולהוקיר אדם נעלה זה. זוהר כתבה מקורית, מעניינת עניינית ובעיקר מאוד לא רדודה. מה עם קצת מקוריות?
* הגורונת של גרי הגורו   11/09/12 | 11:19
זוהר דלג על יום כיפור
איזה חשבון תעשה בכיפור? בוא אני אעשה לך חשבון עכשיו: 1+1=חיה מתה בצלחת שלך.
* גם אני גורון של גרי   13/09/12 | 00:45
22. חיה ותן לחיות עלק
זוהר ישראל יורה לעצמו ברגל בטיעון חיה ותן לחיות, כיוון שזו למעשה המשנה הטבעונית במלואה. אתה לא מאמין בחיה ותן לחיות. אתה בדיוק מאמין בחיה ואל תתן לחיות, חיה והרוג אחרים בחייך. וזה כבר קצת אבסורד. די דומה לאנס שיגיד למערכת החוק חיה ותן לחיות. אני מבינה את הקושי של אנשים עם טבעונות- זו עמדה מוסרית מאוד חזקה שמאוד קשה להתמודד איתה והיא מכריחה את מי שאינו טבעוני להכיר בזה שהוא לא מוסרי ולא אדם טוב בכל מיני אספקטים, ושהוא משתף פעולה ישיר עם רצח והתעללות בבעלי חיים. וההכרה הזאת לא קלה כי מצד אחד היית רוצה להיות אדם טוב ומצד שני נורא קשה לך לוותר על התענוג שבסטייק. אז אתה מנסה לעשות דה- לגיטימציה זולה לעמדה הטבעונית, לקרוא לגרי גורו ולהתנהג כאילו טבעונות היא כת. ואז אתה יכול לפסול את העמדה על סף ולא נאלץ להתמודד איתה ולראות שלמעשה אתה לא יכול למצוא שום טיעון מוסרי שיצדיק את מה שאתה עושה מידי יום. ולהודות בפני עצמך שאתה לא מסוגל להפסיק התעללות פושעת בחיות רק כי אתה עבד מרייר לתשוקה שלך לאוכל טעים.
* כרמל   11/09/12 | 11:17
21. בן-אדם, אתה פתטי. הוא החליט להיות קירח כדי להציג את עצמו כ"משיח"?!... נו, באמת. הערה למערכת: להבא, נא לקרוא מאמרים לפני פרסומם.
* ענבל   11/09/12 | 09:15
20. עדיף לא להתיחס לכתבה בכלל
* אביטל   11/09/12 | 09:13
19. ובכל זאת אני טבעונית
לא ראיתי את ההרצאה שלו ורק מה״וייב״ של התגובות אליה לא בא לי לראות. נרתעת אפריורי ממרצים כריזמטיים וסוחפים מדי שעלולים בקלות לעוור את השומעים. כאלו אנחנו, בני האדם, נסחפים בקלות מדי אחרי מטיפים כריזמטיים. ואני טבעונית. מטעמי מוסר. אין לי בעיה עם אכילת בשר, אלא עם ההתעללות הממוסדת בחיות המשק, במיוחד בישראל. מה שלא הייתי מסכימה שיעשו לכלב או חתול, לא מוכנה שיעשו בשמי גם בעגל. סירוס ללא הרדמה למשל, או צריבת מספר וגדיעת קרניים עד הבשר - הכל ללא הרדמה. שלא לדבר על התרנגולות ובכלל תנאי המחיה העלובים של רוב חיות המשק. לא צריכה את יורופסקי בשביל להבין לבד שמי שמחשיב עצמו אדם מוסרי אסור לו לתת יד למה שקורא בתעשיית המזון בישראל, המתכנה בשם חקלאות.
* יורופסקי מרתיע אותי   11/09/12 | 08:25
אחת התגובות היותר חכמות כאן
* חיפאי   11/11/13 | 20:24
18. זוהר הוצאת לי את המילים מהפה
ולכל האנשים שנוהרים אחרי גארי כעדר כבשים זה פשוט כי אין לכם את היכולת לחשוב בעצמכם ואתם תמיד מחפשים מישהו שיחשוב ויצעק במקומכם. מי שצועק יותר חזק וביותר פרובוקציה הוא הזוכה. הייתי צמחונית הרבה שנים ומבעיות רפואיות חזרתי לאכול בשר. אני לא פחות טובה מכל טבעוני בעולם. אני רחומה ואוהבת בע״ח עד כדי כך שלדעתי מי שמתעלל בחיות צריך להוציא להורג. אז אנשים תתעוררו.. אף בנאדם שמדבר כמו הפסיכי הזה לא יכול להוביל לדברים טובים.
* לקרוא בין השורות   11/09/12 | 00:35
17. איזה שטויות אתה מדבר, זה אתה שמסיט ומעוות
* האמת של גארי לא נעימה אז נטפלים לרטוריקה שלו   11/09/12 | 00:22
16. תסלחו לי
אני לא הלכתי באופן עיוור אחרי גארי והמניעים שלי לטבעונות היו מסיבות בריאותיות שהשתנו ככל שנחשפתי לכך יותר.ולמרות זאת אני מסכימה עם מה שגארי אומר בהרצאות ובראיונות, דברים חריפים ככל שיהיו.. הוא צודק ואחרי שאנחנו יודעים את הכל, מה עכשיו מניע אותנו מלעשות את השינוי?! ולכל שאר האנשים שיוצאים נגד גארי והטבעונות, מפריע לכם שאנחנו לא מדברים על המלחמה ה״נכונה״ אלא על מלחמה עבור אלה שלא יכולים להביע את דעתם ולהתקומם, אלה שנח לכם להעלים מהם עין. ועכשיו שפתאום יש את האחד שקם ואומר די פתאום זה קיצוני מידי. אני מאחלת לכל אלה שיום יבוא והם יפקחו את העיניים ויראו שכל הסבל הזה שנגרם לבעלי החיים הוא מיותר ואפשר אחרת ויצטרפו למלחמה!
* רון-לי   11/09/12 | 00:13
15. גרי צודק.
מלעיטים אותנו בשקרים על מוצרי חלב ובריאות. שמישהו יסביר לי איך חליתי באוסטאופורוזיס למרות שצרכתי המון מוצרי חלב? היום יש שיפור במצבי כי אני לא מתקרבת למוצרי חלב ואוכלת מזון עשיר בסידן שקיים בשפע בהמון מאכלים שהם לא חלב.
* רשל   10/09/12 | 23:27
14. מעריכה את גארי
הוא לא גורו בעיניי, אבל אני אוהבת אותו ומוקירה אותו על זה שהוא גרם לי להיות טבעונית. היופי זה לאהוב את הטבעונות, אני נהנית מזה ולא מרגישה צורך לאכול מוצרים מהחי. תגידו עליו מה שאתם רוצים, אבל חבל שאתם גורמים לאנשים להתרחק מהצמחונות והטבעונות.
* ליאת   10/09/12 | 22:00
13. הוצאת לי את המילים מהפה.
* אני    10/09/12 | 21:05
12. הבעיה עם חלק מהצמחונים/טבעונים היא הפנאטיות
וההתנשאות. אני לא בטוחה שזה לא מזיק יותר מאשר מועיל. אני צמחונית כבר כ-5 שנים ומודעת להערכה של הסביבה לצד ביקורת והאשמות כלפי כמתחסדת ונודניקית. מצד שני הלוחמנות של יורפסקי מזעזעת ועושה הרבה רעש ותורמת להגברת המודעות.
* אורסולה   10/09/12 | 20:26
הבעיה של טבעונים זה שהם צריכים להתמודד עם טיפשים כמוך.
* זיו   10/09/12 | 21:07
כי רק צמחונים או טבעונים הם פנאטים?
פאנטיות מגיעה עם בנאדם לא משנה במה הוא מאמין. מוזר שרק לצמחוטבעו נטפלים ככה.. יש גם פאנטים קרניבורים, ופאנטים ימניים, ופנאטים שמאליים.
* נו, באמת   11/09/12 | 16:00
11. חיו ותנו לחיות
יפה אמרת, חיו ותנו לחיות, לפרה שממנה הכינו לך את הסטייק המדם שלך לא מגיע לחיות? לך היא לא מפריעה לחיות מה רע שהיא תקבל את אותה הזכות?רק לך היא טבעית? מצטערת אבל הכתבה הזו ככ מטופשת, הבנאדם הזה שאתה מזלזל בו, הוא אדם עם לב ככ גדול ורחום, שהבין שבשביל מלחמה הזו במשחטות ההמוניות צריך לעורר זעזוע בבני האדם ה״רחומים״ שהפכו לחסרי רגש כלפי זנים שלמים, אז לך מפריע שהוא להוט ודואג להדגיש כמה זה משמעותי ממש כמו העניינים של בני האדם לבין עצמינו שככ מפחידות אותך, אני ממליצה לך למקד את תחושות הפחד והגועל בבני האדם שכן מסוכנים, אלה שבונים על לרצוח את אחיך ולקחת לך את המדינה ולא להפנות את האטימות שלך כלפי הבודדים שכן טובים בעולם הזה ורוצים לראות את כל האוכלוסיה בכדור הזה,מאושרים. לא רק מי שנקרא ״בן אדם״. להבהיר לך אולי זה קצת קשה לך להבין מה שאמרתי, יכול להיות שהדם של אותו הסטייק שבלעת קצת סתם את המערכת...
* רחלי   10/09/12 | 20:04
כל מילה בסלע! לא יכולת לומר זאת טוב יותר
* רויטל   10/09/12 | 20:19
10. כן בטח... אני רוצה לראות ישראלי שלא יאכל שווראמה!
הבן אדם מדבר ממש משכנע. אבל זאת טעות להכריח אנשים להיות טיבעונים! זה חולני!!! הם לא אוכלים כלום חוץ מטופו ונבטים מחורבנים.. אולי גם לנבטים יש רגשות !? אז לא חשוב מה נאכל אנחנו נחשבים ל "רוצחים"? נו באמת.. אתם יכולים לראות את החיים שלכם בלי בשר בכלל ??? ולא רק בשר.. גם ביצים וחלב .. מה שאומר שלא תאכלו גם עוגות וכאלה. גרי תעשה טובה באמשלך, להשוות את השואה לטיבעונות שלך אתה יכול לעשות גם בלי לצאת מהבית. שיחזור הבייתה ולא יעשה בעיות. וטופו זה בכלל לא מאכל ! טופו זה חתיכת מוטציה! אין בזה פאקינג שום דבר!!!
* =.="   10/09/12 | 19:38
מתוק, לנבטים אין רגשות.....
לצמחים אין מערכת עצבים; צמחים לא מרגישים כאב; כשחותכים ענף של צמח הוא גדל מחדש; צמחים לא מקימים משפחות; צמחים לא נקשרים רגשית לצאצאים שלהם. חוץ מזה, פירות הם חלק בצמח שהיעוד שלו הוא להיאכל, כדי להפיץ את הזרעים שבתוכם דרך צואת החיה שאכלה אותם.
* שרון   11/09/12 | 12:28
לנבטים ממש אין רגשות...
לצמחים אין מערכת עצבים; צמחים לא מרגישים כאב; כשחותכים ענף של צמח הוא גדל מחדש; צמחים לא מקימים משפחות; צמחים לא נקשרים רגשית לצאצאים שלהם. חוץ מזה, פירות הם חלק בצמח שהיעוד שלו הוא להיאכל, כדי להפיץ את הזרעים שבתוכם דרך צואת החיה שאכלה אותם.
* שרון   11/09/12 | 12:28
אתה יודע בכלל מה זה טופו?
זה בסך הכל מיצוי של פולי סויה שעברו תהליך התגבשות כמו שעובר חלב פרה שהופך לגבינה. תהליך דומה מאוד. זה מאכל מאוד זול ונפוץ במזרח הרחוק, והוא עתיר בחלבון בריא הרבה יותר מזה שיש בגבינה. ותתפלא, טבעונים אוכלים עוד כמה דברים חוץ מזה. אני באופן אישי אוכלת ממש מעט טופו.
* יעל   11/09/12 | 13:19
אני
* ניר קלוש   11/09/12 | 14:10
9. רק מלראות שהחלטתם לקרוא לו ה״גורו״ שלנו קיבלתי בחילה
* גל   10/09/12 | 19:24
8. חברה לא צריך להיות פנאטים.
אני מאוד מסמפט בגדול אידאולוגיה צמחונית אבל חברה לאף אחד אין בעלות על מוסריות. הדוגמתיות וההתנשאות הזאת מעוררת בעיקר אנטגוניזם ומסבה נזק למטרה. זה לא יכול שלא להזכיר לי את המיסיונרים המחזירים בתשובה שינסו לשכנע אותך שהם יודעים את האמת ושאתה אדם מסכן, חוטא וחשוך עד שלא תלך באמונתם. אין ספק שיש אין ספור טיעונים בעד צמחונות וטבעונות ומחקרים חדשים שמתפרסמים על סגולותיה בדיוק כמו שיש מחקרים שמתפרסמים ומזהירים על הנזקים והסכנות שבדבר. בסופו של דבר האמת נמצאת לרוב באמצע, כלמור אצל כל אחד מאיתנו. כמו שכל אחד בגופו יכול להגיב שונה לטבעונות (חלקים יחיו עמה בבריאות ובשלום ואחרים יצטרכו אולי תוספי מזון מלאכותיים) כך גם כל אחד בסופו של דבר יצטרך להחליט בשביל עצמו מה מוסרי ומה לא. אני מבין שיש אנשים שהנושא קרוב ללבם אבל עשו טובה תוותרו על ההתלהמות והנאצה, זה לא באמת מרשים ובטח שלא עוזר . כי כן גם אתם יודעים ש יותר מ 99% מהאוכלוסייה (ובניהם המשפחה והחברים שלכם) הם לא רוצחים.
* מתן   10/09/12 | 19:23
האמת לא נמצאת אצלנו. היא ברפת ובמשחטה. לך תבדוק.
מתן, אין פה שום התנשאות. כולנו אכלנו בשר מתישהו ושתינו חלב... את כולנו חינכו אותו הדבר. העניין הוא שמתישהו גילינו מה באמת קורה שם בחוץ ואנחנו מעבירים את המסר למי שעוד לא קלט את האמת. קשה לקלוט אותה כשמתעלמים ממנה.. כשלא רוצים לראות. חובתנו כבני אדם וכיצורים חיים להציג את ההתעללות הזאת גם למי שבלי לחשוב על זה - נהנה ממנה. אין מצב, שאתה תחשוב שמוסרי לאכול בשר אם אתה תבקר במשחטה. אין מצב. כי אתה בדיוק רגיש כמוני. אבל אתה לא תלך לבקר (ככל הנראה) בגלל שלא נעים ולא נוח לערוך ביקור כזה ואתה תוותר לעצמך. אז תמשיך לאכול בשר ולהרגיש שתוקפים אותך. למרות שאתה זה שמתחיל עכשיו ברגע זה, להעביר את הביקורת על עצמך. אתה זה שצריך לחיות עם בעיית המוסר שלך. האחרים שזו בעיה שלהם, כבר מתו.
* מיכל   11/09/12 | 07:57
7. מוסריות ממך והלאה
אכן העובדה שהסטייק שמעטר את צלחתך, גובה מחיר אכזרי קשה לעיכול במקרה שלך אינה ניתנת לעיכול והרי מראש אין סיכוי שתסכים לוותר על מנהגים שמסבים לך עונג הגם אם מהווים מקור לסבל כה רב לאחר. להתעלל בכלבים וחתולים זה לא בסדר יש להוקיע את המתעללים מהחברה לטענתך, אבל ברגע שנוגעים לך בסטייק, עד כאן!!! עזבו שהחיה נשחטה באכזריות ובשרה בותר, בקוו ייצור רצחני וסדרתי. הכי קל לתקוף את מי שמעמיד את העניין בספק, לשלוח חצי ביקורת כלפיו תוך התייחסות מגמתית לדבריו ולהרגיש סבבה עם עצמך. צורה מאוד פשטנית ושטחית להסתכל על העולם ולהרגיש בסדר עם עצמך. סתם אדם לא חכם אשר הודף ביקורת על אורחותיו ולא מסוגל במהותו להפנים ולו חלק ממנה. אתה יכול להמשיך ללעוג לאותם "אוכלי עשבים" ומאידך תמשיך לאכול גופות מרקיבות, את הנזקים הבריאותיים שזה יסב לך (כי הרי חמלה לא נוגעת לאגואיסט כמוך) אתה באופן ישיר תספוג.
* י.ל.   10/09/12 | 18:45
6. מה קרה לך
אז הוא כריזמטי וסוחף לא עושה אותו טועה....הוא לא טרוריסט וכן ההשוואה שלו לשואה מאוד נכונה, מה הבעיה שלך? כואב לך שמסתכלים לך בצלחת? לך תתבכיין במוזס למלצרים אולי זה יעניין אותם
* איזה רגזני   10/09/12 | 18:36
שטויות
את משווה את המשפחה שלי שנרצחה באושוויץ לעדר של פרות? אז אני, מתוך עיקרון וכבוד לנספים (שאני לחלוטין בשוק מזה שאתם משתמשים במטפורה המזעזעת הזו בשוויון נפש ובלי להניד עפעף) מסרבת להקשיב לדמגוגיה חסרת השחר שלכם. בני אדם אוכלים חיות משחר ההיסטוריה, משום שאנחנו אומנוורים (אוכלי כל) ומותאמים הן לאכילת בשר, והן לאכילת צמחים. נקודה. סוף פסוק.
* רוני   11/09/12 | 11:08
כל המשפחה של סבתי נרצחה בשואה
ואני עדיין חושבת שההשוואה הזאת רלוונטית. ולא, השוואה לעדר של פרות זאת לא השפלה ולא ביזוי, משום שפרות אינן נחותות לעומת בני אדם. לא פרות ולא שום חיה אחרת. באספקטים מסוימים הם אף עולים עלינו.
* אוהבת חיות, רמת גן   11/09/12 | 23:42
5. מילא, אם היה לך עוד טיעון של אוכלי בשר שעוד לא שמענו...
סתם כתבה של בן אדם שמפחד להסתכל לאמת בעיניים, עד הסוף. אל תראה את ההרצאה של גארי, מצדי תתעלם ממנו. יש אינספור קליפים ומאמרים ומחקרים ומידע לגבי הנושא הזה לכל מי שרוצים לדעת את האמת על תעשיית המזון מן החי, נגישים באינטרנט ובכל מקום. זה רק דורש לפקוח עיניים, ולעשות בחירה מושכלת: רוצים לאכול בשר? לשתות חלב בקר? כל השיט הזה? סבבה, לפחות תעשו את זה תוך מושג אמיתי מה הזבל שאתם מכניסים לעצמכם לגוף, תוך כדי פגיעה בבעלי החיים ובפגיעה באיכות הסביבה העולמית. תזכרו, בסופו של דבר הכל עניין של בחירה. הבחירה אם לאכול היום מנה כזו או אחרת נמצאת בצלחת שלכם ובמה שאתם קונים בסופר. זה כל הסיפור. ומר ישראל פה אומר שעשבים זו האופציה היחידה, כמו אומר: זה רק חסה. קודם כל, המזון מן הצומח כולל את כל אבות המזון הנחוצים לגוף, במיוחד אם אוכלים בתזונה מאוזנת ובלי ג'אנק פוד (כן, יש טבעונות גם בג'אנק פוד. אפשר לאכול במבה, פיצה ללא גבינה או עם גבינה צהובה טבעונית, פסטה מקמח לבן והמון לחם וזה הכי טבעוני שיש. אבל זה ג'אנק). תזונה טבעונית בריאה ומאוזנת כוללת דגנים, קטניות, ירקות ופירות ותוצריהם. ככל שאוכלים את המזון כמה שפחות מעובד כך איכותו והיכולת שלו להזין את הגוף עולים. כל קבוצה כזו של מזון כולל אלפי זנים וסוגים שונים של ירקות ופירות ודגנים וקטניות. רק לשם הדוגמא, היום לארוחת צהריים אכלתי תבשיל המורכב מעדשים שחורות, ירוקות ושעועית מש, יחד עם חיטת ספלט, קמוט, גריסי פנינה, שיבולת שועל, אורז מלא. הוגש עם גבינה לבנה טבעונית של "טופוטי", עגבניות שרי, שמן זית ועלי בזיליקום. העושר של המנה הזה, הטעם כמו שאני אוהבת והתחושה בבטן היא של שובע בלי להיות מפוצצת ועייפה. הכל זה עניין של בחירה. ומה שאנחנו כטבעונים וגארי יורופסקי בסך הכל אומרים זה שיש לכם אפשרות בחירה שכדאי שתהיו מודעים אליה, גם אם זה כולל להגן על בעלי החיים ובעיקר אם זה כולל להגן על עצמכם משלל מחלות שבאופן ברור נקשרו כבר מחקרית לאכילת מזון מן החי- השמנת יתר, סוכרת, סרטן, מחלות לב, כולסטרול גבוה... בהצלחה חבר'ה.
* שיר   10/09/12 | 18:35
אפשר מתכון?
הי, שיר קראתי את התגובה שלך והתעורר אצלי תאבון. תוכלי בבקשה ליצור קשר? alexnyval@gmail.com
* אלכס   11/09/12 | 21:42