HIX
תגובות (67 תגובות ב-29 דיונים)
29. חחחח תאוריה נוספת של המדע...
יש כל כך הרבה תאוריות והמדע משתמש במה שלפי ההיגיון נראה נכון. ההיגיון אומר שהרוצח לא רצח את הנרצחת כיוון שלפי ההיגיון "אדם לא רוצח אדם בכוונה תחילה" (אלא אם כן הוא חולה נפש). ומכאן שכל האנסים והרוצחים והפושעים ייצאו לחופשי. די כבר עם כל השטויות האלו על פיצוצים ושטויות. רוצים להגיד משהו? תביאו עובדה! לא תאוריה ועוד תאוריה ועוד תאוריה. גם אני יכול להיות מדען אם כל מה שאתם עושים זה להביא תאוריות אני שוט אביא 1000 תאוריות בטוח 1 לא תיפסל ואני אגיד שהיא האמת והיא קרתה לפני 15 מיליארד שנים 2 דקות ושמונה שניות - למה? כי בא לי לזרוק מספר.
* אור   16/02/13 | 03:55
28. המפץ הגדול
נניח והתאוריה של המפץ הגדול נכונה.. מה היה לפני זה?? וגם אומרים שהוא מתרחב תמיד מה יש לפני ההתרחבות?!
* שגיא קטן   04/10/12 | 22:39
לא יודעים
* אני   07/10/12 | 21:25
שאלה טוב
מה היה לפני היקום.... זאת שאלת מליון הדולר של המדע. אין תשובה. באמת מעניין לדעת מה היה לפני היקום. יש אומרים שלא היה כלום, יש אומרים היה חור שחור... הכל תיאוריות וכנראה שהתשובה תאחר לבוא. נ.ב. בבקשה תחסוך ממני את הטיעונים לאלוהים. זה שהידע של המדע אינו שלם- לא הופכת את הדת לנכונה. זאת המהות של המדע: לחקור את מה שאתה לא יודע.
* שחף רותם   05/12/12 | 21:37
אז מה היה לפני החור השחור?
זה שאלת מיליון הדולר של כל הדתות ושל המדע במדע מה היה לפני הנקודה הסינגולרית ובדת מה היה לפני ה' אצלנו זה נפתר בכך שאומרים שה' תמיד היה. אשמח לשמוע מדען שיוכל לתת לי השארה מתקבל על הדעת מה היה הדבר הראשון. כי ברור שהיה דבר אחד שהתקיים תמיד כי ללא אפשרות כזאת כלום לא היה נהיה קיים כי אם לא היה קיים כלום אף פעם(גם לא מרחב חלל זמן) אז לא היה נייתן להיווצר כלום.(פאק מה שכתבתי כלכך מסובך אבל אשמח אם תתאמצו להבין)
* ארי   23/07/14 | 01:56
27. למה זה כל כך מעניין אתכם?!
לא אכפת לי ממה נוצר העולם...לא אכפת לי עם יש אלוהים, מה זה משנה? גם עם נגלה שמפלצת הספגטי המסוקסת קיימת - מה נעשה עם המידע הזה? נהייה עבדים? מעדיפה להישאר אתאיסטית. ואם נגלה איך נוצר העולם. אז מה! אז נגלה! היידד! בואו נמחא כפיים לאנושות ונסגוד לעצמנו כמו טמבלים. מספיק להמציא תאוריות...מספיק להאמין בדברים שלא הוכחו . תפסיקו לבלבל את השכל! פשוט תחיו וזהו.
* סתם אחת פה   26/08/12 | 13:04
s
אם לאף אחד לא היה אכפת מה שקרה בעבר, היינו סתם יצורים נחותים ומשעממים בטירוף שלא יכולים להמציא דברים חדשים.
* ם.םם   01/09/12 | 12:27
מה את רצינית?
כמובן שזה חשוב! ומעניין!!!
* ליליי   10/09/12 | 17:20
מאיפה אתה יודע
מאיפה אתה יודע שזה סתם אולי זה נכון
* יוסי   04/10/12 | 21:49
26. תאוריה חלופית
לפי התורה אומרים שהעולם היה תוהו ובוהו הכל היה פשוט מעורבב היו גזים והיו נוזלים וזה רשום לפני שהוא יצר את השמש והירח והכוכבים ובכל כוכב בכלל יש ריכוז שונה של הגזים שאנחנו מכירים כיום ומכאן מושפע מראה הכוכב והטמפרטורה שלו
* עומרי   26/08/12 | 00:22
25. התאוריה החלופית
התורה לא מתארת את איך שנראה כדור הארץ התאור הראשוני באחד הציטוטים לפי מה שה' עשה שהוא הפריד בין הרקיע למים או משהו כזה ואם כדור הארץ וכל הכוכבים היו נוזלים פעם שזה כביכול תוהו ובוהו עד שהוא יצר סדר ביקום אז אולי יש משהו נכון בתאוריה הזו
* עומרי   26/08/12 | 00:17
24. לכול מי שחושב שה"פיצוץ" ברא עולם
כול מי שאומר מהעולם נוצר "מפיצוץ "(אפילו שזה אידיוטי) למה אם נגד התקיפה באירן הרי יבצר עוד עולם
* הדתי    22/08/12 | 20:19
אני חושב שאתה לא מבין משהו בקשר ל"פיצוץ"
קוראים לזה פיצוץ,אבל לא היה שום בום,שום אור. סה"כ התפשטות של חלקיקים מנקודה אחת.זה שקוראים לזה פיצוץ לא אומר שזה פיצוץ
* אבוי   23/08/12 | 10:14
אני באופן אישי יודע שלא היה פיצוץ ולא כלום גם לפי התאוריה וגם במציאות
אני דתי שפעם היה אתאיסט וחקרתי לעומק(עד כמה שהתאפשר לי) את הנושא וקראתי הרבה בנושא ובסופו של דבר התאוריות מגיעות למבוי סתום למרות שהן מענייניות מאוד! וגם תאוריית האבולוציה נורא מעניינת ויפה. אבל שתיהן מגיעות למבוי סתום איך התחיל הדבר הראשון? ביצורים חיים אבולוציה(קטנה לא בקנה מידה של שיוני גדול) מתרחשת תמיד לכולם. אך היצור החי הראשוני לא יכל להייוצר מדומם. והתשובות שניתנות מעלות גיחוך פתאום מולקולות שיכפלו את עצמן ופתאום הסתדרו ביחד ופתאום גילו שזה בעצם קוד שיכול לתפעל מכונה מדהימה שקוראים לה תא. פתאום זה קרה. ובתואריית המפץ הגדול יש חור אחד שמפיל את כולה כמו בתאוריית האבולציה מה התחיל הכול מאיפה לעזזאל הגיע הנקודה הסינגולרית עם כמות כזאת מטורפת של חומר? קיצר עד שלא יבוא מדען שיגיד שהיה משהו שהיה קיים תמיד שתי התאוריות לא עומדות בהגיון. לאחר הדת היהודית שתי התאוריות האלה הן הדברים הכי הגיונים(כמובן שחייבים להוסיף לשתי התאוריות שיינוים קלים כדי שיהיה להם בסיס בכלל בנוסף אתם אשמים בכך שרבים חושבים שהמפץ הגדול זה פיצוץ ורבים ממכם חושבים שהמפץ זה פיצןץ .
* ארי    23/07/14 | 02:04
אוי....
* פשוט... תנסה לא להגיד דברים...   23/08/12 | 18:49
23. לדעתי, המח שלכם התקרר והשכל שלכם נהיה נוזלי
* טטה   22/08/12 | 16:02
יש לך טעוות.. אם משהו מתקרר הוא הופך להיות מוצק.. ^_^
* בלהבלה   23/08/12 | 19:30
22. חבר׳ה, תירגעו!
תיאוריית המפץ הגדול, תואמת בהרבה מובנים את תיאור בריאת העולם בספר בראשית, ספר יצירה, הקבלה ועוד; ממקור אחד חזק לכשעצמו, התפרצה אנרגיה ואותה אנרגיה יצרה את השאר, (איך עוד אפשר לכנות ״אלקים״ בשפת המדע?) כעת, התיאורייה הזו של ״הקירור הגדול״ יכולה להסביר את מאמר חז״ל שאמרו שמימי בראשית במשך 2,000 שנה עד מתן תורה (ו׳ בסיוון, שבועות) העולם עוד לא היה יציב, וכפי שכתוב בבראשית : ״יום הששי ויכלו השמים והארץ...״ וכו׳, רש״י מדגיש שמדובר בה״א הידיעה, איזה יום ששי ידוע זה? אלא זה השישי בסיוון, ו׳ בסיוון חג מתן תורה, שכשירדה התורה לעולם, הוא ״התקרר״ כלשון התיאורייה והתייצב בעצם. ישתבח שמו! איך לאט לאט המדע מוכיח את התורה הקדושה ואמיתותה! אשרינו!!!!
* יהודיה   22/08/12 | 15:59
כן, אבל לא לפני 6,000 שנה כמו שהדת המוזרה שלך מאמינה
* אלא לפני 13 מיליארד שנה..   23/08/12 | 18:50
21. אותי יותר מעניין מי ברא את העולם הזה ולא איך הוא נוצר
יש לי כמה תלונות שהייתי רוצה להפנות אליו.
* ביביהוה   22/08/12 | 15:50
20. לקרוא על מדע בצהובון חהה :)
* ירון   22/08/12 | 15:40
19. רק 13.7 מיליארד שנים
זהשנימשך נשמע הרבה, אבל בעולם המדע זה לא קצת מדי זמן?
* 123   22/08/12 | 15:33
18. אבא אני אוהבת אותך
יום אחד אתם אומרים ככה יום אחר ככה ושבוע הבא תגידו ככה,לנו יש תורה אחת ואמיתית לאורך כל הדורות היא נשארה אותו דבר...אנחנו קיבלנו את התורה במתנה מה' כי אנחנו העם הנבחר!!אבא אוהב אהב ויאהב אותנו תמיד.אתאיסטים מספיק..היו רגעים שאולי אמרתי שזה אמיתי(כמובן שמעשה ידיו של בורא עולם) אבל עכשיו אחריי ששינתם 1001 גרסאות אין למה להאמין.
* אריאל   22/08/12 | 15:27
רגע רגע רגע
את הבת של אלוהים? רגע רגע רגע את ישו? יווו איזה מגניב זה את גם יכולה לעשות קסמים?
* אור   23/08/12 | 06:06
17. "היקום הנוזלי" תיאוריה של איוולת !!!.
"התיאוריה החדשה" נסתרת על פניה, ראשית, אקבע שוב מה שכבר קבעתי וכתבתי, שוב ושוב. היקום לא התחיל באירוע המפץ הגדול, המפץ הגדול יצא לדרך ההתפשטות של היקום מנקודה שנקרא לה "נקודת המוצא לאירוע המפץ". נקודת המוצא היתה אמנם כמעוט אין סופית למזעור, אבל היא היתה קיימת, והכילה בחובה שווי ערך אנרגייטיים חומריים לתוצאות הסופיות. מכייון שמסע ההתפשטות החל באותה נקודה "סינגולארית", יש לראות בנקודת המוצא כשלב ביצירת היקום!, לא כהתחלה!!, בודאי לא כתחילת כל ההתחלות!!!. נקודת המוצא לאירוע המפץ הגדול, כפופה לחוק הנמצאים האחרים במרחב, היא לא היתה אלא חור שחור שגיב. עצם הימצאות של חור שחור בעוצמה שכזו, מעידה על ריכוז עצום של פעילות חומרית/אנרגייטית גדולה מאוד שקדמה לתהליך ארוך של התכווצות ודחיסה עד לקבלת כור כבידה שתוצאותיו ידועות כאירוע המפץ הגדול. מצבי הצבירה למיניהם הנם נמצאים מוגדרים פיסיקאלית ביחס להתרחשויות היסוד:- התמרה בהכבדה, ודחיסת הליבה עד להגעה למומנט הפרת עיקרון האיסור של וולפגנג פאולי. והגעה לפיצוץ התרמו גרעיני השגיב שהתחולל בעקבות ההפרה ההוכחה האמפירית בדבר האירועים התרמיים שליוו את אירוע המפץ הגדול כבר הוצגה והוכחה באמצעות גילוי "קרינת הרקע הקוסמית", ומציאת קרינת הרקע הזו אינה עולה בקנה אחד עם תיאור של הייוצרות קפואה ותהליכי טרום יקום קפואים. כבר נתתי פרסום להשקפתי בדבר אלה: 1. נקודת המוצא של אירוע המפץ הגדול הנה נקודת פעילות חוזרת - פולסארית - ואיננה נקודת מוצא גרידא. 2. אירוע המפץ הגדול מתאר עיקרון חוזר, דומה, פולסארי, איננו מציג ייחודיות 3. האקט הסופי (התרמו גרעיני) שהתחולל בנסיבות אירוע המפץ הגדול, מציג עיקרון פעילות שהיא מולדת מצב אולטרא כבידתי, היא גם חוזרת על עצמה, (פולסארית) והיא גם מקבילה לפעילויות מקבילות היוצרות יקומים מקבילים. 4. כל אלה תחת כפיפות לעיקרון/לקביעה שאירוע המפץ ודומיו, לא יכלו להתקיים בהיעדר מאגר עצום של אטומים שלמים, מוגדרים, שהתכתם ופירוקם ובנייתם מחדש ככבדים יותר הם שסיפקו את האנרגיות הדרושות להשלמת תהליך הבריאה. א. ואם בבריאה עסקינן:- כל הנתנוים מראים על התערבות חיצונית, מסדרת, מפקחת, מארגנת את התהליכים.
* אדי מלכא   22/08/12 | 15:20
גדול אחי
שמע הרגשתי כאילו זה סקריפט של "תיאוריית המפץ הגדול" חחח אהבתי למרות שלא הבנתי לפחות 50% מכל המושגים :)
* RTMeXtreme   22/08/12 | 16:28
16. נו באמת..
אם היה מפץ אלוהים עשה אותו!!
* סער   22/08/12 | 15:15
בטח בטח
* לך לישון   23/08/12 | 18:52
15. די נמאסתם תודו
כל האתאיסטים למינהם כל יום מתהפכים היה מפץ לא היה מפץ תאוריות בלי סוף הוכחות0 יש ה׳ לעולם לא נדע מי הוא אבל מה שבטוח שהוא קיים.
* בשם השם   22/08/12 | 14:01
כנראה שהופכים להיות דתי מזדכים על המוח.
* מורן   22/08/12 | 15:52
14. פתרון לפרדוקס התנועה
אם התאוריה נכונה, הרי שהיא פותרת את פרדוקס התנועה של זנון!
* מאיר    22/08/12 | 14:00
א) סוף סוף יש כאן מישהו שמדבר לעניין!
ב) מה זה פרדוקס התנועה של זנון?
* שחף   05/12/12 | 21:56
13. אלוהים הוא גדול!
"במקום שנגמר השכל מתחילה האמונה"- אנחנו כבני אדם לא מוסגלים לקלוט את הכל, המח שלנו אנושי ומצומם, ולכן בדיוק במקום הזה יש לערב את הלב, שמרגיש ומאמין בכך שיש אלוהים ושהוא זה שיצר את העולם ומשגיח עליו בכל רגע.
* עמרי   22/08/12 | 13:23
לא. אתה יודע למה?
* כי "התחושה של הלב" זה לא כלי מדעי.   23/08/12 | 18:54
12. עד מתיי??
עד מתי לא יכירו שיש בורא לעולם!! כופריםםםם
* בחור עם ראש על הכתפיים   22/08/12 | 12:48
אנחנו נקיר
בשנייה שהוא יראה את עצמו
* maor   28/02/13 | 20:14
11. קישקוש, פשוט משעממם להם, לכן הם כל יום ממציאים תאוריה אחרת
תשובה אמיתית אחת: יש בורא עולם
* משה מחדרה   22/08/12 | 11:43
כן כן
* בסדר סבבה..   23/08/12 | 18:55
נכון
ויש גם חדי קרן שרוקדים סטפס
* maor   28/02/13 | 20:13
10. אם אתם חושבים שכל הדבר
הכ"כ מחושב הזה נוצר במקרה,יש לכם בעיה רצינית... החל מאיך שאנחנו בנויים ועד לאיך שפרחים צומחים כל דבר פה הוא מדהים בפניי עצמו ! אז כן...קפאנו והתחלנו להוליד ילדים ..
* תפסיקו לחיות בסרט !   22/08/12 | 11:39
תפסיקו לחיות בסרט
זה לא משנה, קפאנו או התחממנו, זה לא מסביר כלום: לא סימטריה להפליא גם בכל הגלקסיות גם במקרו- ומיקרו קוסם גם לא כמות החומר שהספיק לכל היקום ("נקודה קטנה", חחחחח) ולא כמות אלמנטים שיש בעולם ולא יכולות של אדם ושל טבע. אז כך שבאמת תפסיקו לחיות בסרט!
* לאה   22/08/12 | 14:54
9. המפץ הגדול & התנ"ך
לפי דעתי התאורייה של המדענים האוסטרליים די הזוייה.. אני נשארתי עם התיאוריה של המפץ הגדול, אותה באמת יכולים להוכיח בדרך כזו או אחרת. את התאוריה של התנ"ך אני מפריך גם כן. אם יש אלוהים (ואני לא אומר שיש) איך הוא נוצר? כי לפי המדע שום דבר לא יכול להיווצר משום דבר... יש הוכחות מוצקות שכדוה"א הוא בן כמה מאות מיליוני ומיליארדי שנים, דבר שמתנגש עם התאוריה הדתית וגם מפריך אותה...
* ben berger   22/08/12 | 11:26
לא בדיוק מפריך
וגם לא ממש מתנגש. ספירת הימים בתנ"ך הייתה שונה. בבריאת העולם בסיפור התנ"כי, כל יום היה כמו מיליוני ומיליארדי שנים. מכאן מניחים גם שאדם לא חי 930 שנים, או שנוח חי 900 שנים או ששרה הרה בגיל 99. אלו מתוך הנחה שבימי התנ"ך הספירה הייתה שונה. (וחבל שאנשים חוזרים על הפרט הזה)
*  ?!   22/08/12 | 12:11
תענה לי רק על שאלה אחת
כשאיינשטיין וחבריו חקרו את היווצרות הייקום הם הוכיחו,כמו שאמרת וצדקת שהכל נוצר ממשהו לפניו זאת אומרת שדבר לא יכול להיווצר משום דבר והכל תלוי ממשהו . אבל, וגם אינשטיין(שדרך אגב היה יהודי והאמין באלוהים למרות חייו כמדען) וגם כל המדענים הגדולים עד היום לא הצליחו לגלות ולהסביר איך נוצר האטום הראשון,זה שהתפוצץ ונוצר ממנו היקום. וזה בעצם שולל את כל התיאוריה ואומר שמישהו או משהו היה חייב ליצור את הנקודה ההתחלתית הזאת מכלום. לא היה לפניו כלום אז כן, מישהו עשה "אוקוס פוקוס" ויצר את האטום הראשון. אני קורא לזה אלוהים. תקרא לזה איך שתרצה
* עידן   22/08/12 | 12:16
איינשטיין לא האמין באלוהים שכל...
* סבבה מישהו עשה "אוקוס פוקוס"..   23/08/12 | 18:56
אינשטיין כן האמין
ואז הוא גילה את המדע וקיבל היגיון אלוהים לא קיים deal with it
* maor   28/02/13 | 20:11
כמה פעמים לצריך להסביר
עם אתה אומר שמישהו יצר את האטום הזה ושהמישהו הזה הוא ה"יוצר" אזי יש לי שאלה, מי יצר את היוצר? מי יצר את היוצר שיצר היוצר? אתה מבין, זה פרדוקס וההבדל בין דת למדע היא שהמדע חושב מחוץ לקופסה במקום להיות תקוע בדעה אחת אלפי שנים
* באמת?   24/08/12 | 16:22
איינשטיין לא האמין במה שאתה קורא לו "אלוהים"
איינשטיין האמין במה שנקרא היום "דת איינשטיינית"- הכוונה היא לאמונה שכל חוקי הטבע הם קבועים מראש (אגב זאת "דת" מאוד פופולרית בקרב מדענים ופיזיקאים בפרט). כשאיינשטיין אמר "אלוהים" הוא התכוון לחוקי הטבע.
* "אלוהים לא משחק בקוביות"   05/12/12 | 22:11
אתה סותר את עצמך...
הרי אם אתה משוכנע ב- 100% שלא יכול להיווצר דבר יש מאין אז איך נוצרה הנקודה הזעירה שנקראת "סינגולריות כבידתית" שממנה הכל התחיל??? חוץ מזה בתנ"ך כתוב שכשאלוקים ברא את העולם הוא ברא אותו כבר מוגמר כל' עצים גבוהים וחסונים וכד' ולא שתילים ולכן כשבודקים את העצים והאדמה זה נראה שהם קיימים 13 מיליארד שנה ודבר אחרון אתה צריך להבין שהמוח שלנו בתור בנ"א מצומצם מאוד לדוג' אנחנו לא מצליחים להבין דבר שאין לו גבולות של זמן אבל זה לא אומר שזה לא קיים רק בגלל שאני לא מבין את זה ולכן אלוקים לא נוצר ח"ו אלא היה קיים מאז ומעולם וימשיך להתקיים לנצח וכמו שכתב הרמב"ם הקב"ה אינו תלוי בקיום העולם או הזמן אבל העולם והזמן תלויים בהקב"ה.
* אבע   22/08/12 | 12:45
8. המפץ הגדול
יש בעולמנו כח שיצר את כל הדומם החי הצומח ואת האדם
vitali193   22/08/12 | 11:10
לא, אין שום יוצר ,אין התחלה ואין סוף ,ואין תכלית לקיומנו
* דיי לשקר לעצמך   22/08/12 | 13:44
רחמנות עליך!!!
איזה אומללות זה לכתוב כזה דבר שאני בטוחה שאתה מרגיש!!! "אין תכלית לקיומנו" איך אפשר להאמין בזה??????? אתה באמת חושב ככה? אז מה אתה עושה כאן? פשוט אומללות!!!! כל בוקר אנשים מתעוררים ופותחים עיניים בריאות שמסוגלות להסתכל אל כל העולם המופלא הזה וזה עצום בפני עצמו!!! קשה להסביר למישהו שחושב שאין לו תכלית בכלל מה קורה סביבו ולמה אנשים אחרים כן מרגישים תכלית. אני רק יכולה לומר לך שכדאי שתתחיל לחפש את התכלית כדי שלא תמות אדם מסכן שבזבז את כל החיים שלו להנאות וטובות הנאה מסוגים כאלה ואחרים!!!!! ואני כבר לא מדברת על אמונה או כאלה דברים או אפילו אני לא מדברת על מי ברא או לא את העולם. ודאי שיש לכל אחד מאיתנו תכלית שלשמה הוא נוצר. מקוה שאתה מבין את זה ואם לא- תתחיל לחפש ולחקור מה אתה יכול להועיל!!!! כמובן, שכמו לכל דבר בעולם- יש יוצר, התחלה וסוף! וזוהי אקסיומה מוכחת!!!
* שרית   22/08/12 | 15:12
7. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
מה אתם סתומים ?
* שרוליק   22/08/12 | 11:09
6. איזה עובדות? אלוקים קיים גם בדברים שהם מנסים לעשות....
* לאהרון   22/08/12 | 10:44
5. 1 אתה כופר בעובדות!!!
* אהרון   22/08/12 | 09:43
4. פרופסורים אוסטרלים מטורללים.גם השמש קפאה?ואם כן מי חימם?
כי לפי הציור השמש חיממה .ולפי הכתוב השמש נכללה בהקפאה
* אין כמו בורא העולם   22/08/12 | 09:15
אתה באמת טיפש
אני מרחם על כל האנשים הטיפשים שיש במדינה שלנו. תקרא, תשכיל ותלמד לפני שתרשום דברים טיפשיים.
* >_>   22/08/12 | 11:22
בשביל להתחיל להבין על מה מדובר פה אתה צריך לפחות 5 שנים
של לימודי פיזיקה תיאורטית, וראש מאוד פתוח..... מה שלרוב הדתיים אין
* אור   22/08/12 | 12:30
מה זה קשור????
לא צריך להיות גאון גדול בשביל להבין שמה שקורה סביבנו הוא משהו עצום- אני לא ארחיב ואפרט על כל בריה ובריה בעולם אבל.... התורה מלאה בפיזיקה ומלאה בתיארויות!!!!1!!!! ככה שזה ממש ממש סותר את כל מה שאתה אומר! אם היית פותח אותה ובאמת מנסה לקלוט היית מבין עד כמה פיזיקה ואפילו עוד מליון דברים אחרים משתלבים בה! וזה היופי הגדול!!!!!!!!!!!!!!!!!! חבל עליך....
* שרית   22/08/12 | 15:15
רוב הסיפורים בתנ"ך
לא באמת קראו... הרוב זה כדי להעביר מסר או משל כלשהוא רק חלק קטן מן הסיפורים באמת קרו - לפחות לאלו שמצאו עדויות לקיומן.
* מישהי   24/10/12 | 17:13
תגובה לשרית
אני חושב שיש פה אי-הבנה בנוגע למה זה פיסיקה. את אומרת (אם הבנתי אותך נכון) במסיפורי התנ"ך עולים משלים, שרבים מהם נותנים הסבר על תופעות שקרו בתקופת התנ"ך. דעתי היא שפיסיקה היא התורה שמסבירה את מהותם של כל התופעות בטבע, ומוכיחה אותם בעזרת כלים מתמטיים וניסויים מבוקרים. הנקודה שלי: אני משתתף כבר 10 שנים בשיעורי תנ"ך בביה"ס, ומעולם לא ראיתי שכתובה בתנ"ך אפילו משוואה אחת או תיאור תוצאותיו של ניסויי מעבדה (לא משנה כמה פרימיטיבית) כלשהו.
* שחף   05/12/12 | 22:21
שבן אדם נופל לדת הוא סיים את החשיבה שלו.
* בטוח שהוא גאון   22/08/12 | 15:47
פחחחחחחחחחחחחחחחחח תקראו טוב טוב
רואים שאתם לא מבינים מה זה דת חז"ל היו אנשים פי 1000 יותר חכמים ממך ואני בתוך לך תקרא ותשכיל ותבין איך הם הגיעו למסקנות שהצילו חייהם של רבים מי שחרדי ניהיה סתום מי שניהיה דתי ניהיה משכיל זה גם הבדל די קטן
* אתם    23/08/12 | 20:54
3. בפעם המיליון
המפץ הגדול אינו פיצוץ!!!! אלא התרחבות!!!!
* אתאיסט   22/08/12 | 08:55
2. תאמת, תאוריה מעניינת
* דרך ארץ   22/08/12 | 08:17
1. פילוסופים כופרים בתורה
* יוני   22/08/12 | 07:44
הוא פשוט לא מאמנים שהם יודעים הכול, לא כמוך שכבר סיים לחשוב
* דני   22/08/12 | 15:46