זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (114 תגובות ב-50 דיונים)
50. הרב הדנה - הכרות אישית
קראתי פה את התגובות.. ואני בהלם כמה שקרים אנשים מסוגלים לכתוב על אדם מסוים במטרה לפגוע ברבנות. אני אישית סולד קשות מהרבנות הראשית, אבל את הרב הדנה אני מכיר אישית מעל ל33 שנה. הרב הדנה, הוא אדם נקי וישר, ללא אינטרסים, ללא תככים וללא שקרים. הוא תמיד אבל תמיד שם את אהבת ישראל והבריות בראש מעייניו, הוא תמיד שם את האינטרס האמיתי של יהדות אתיופיה וכן את היהדות הטובה, הטהורה והאמיתית של אבותינו בראש מעייניו. אני סמוך ובטוח שכל מי שכותב עליו פה שקרים ודברים רעים - אלו אינטרסנטים שמנסים לפגוע במעמד שלו, או ברבנות הראשית והם חושבים שאם הם יכפישו את שמו זה יעזור להם, או ייתכן ואלו גם אתיופים לא יהודים שרוצים לרכב על גב הרב הצדיק הזה בהשגת אישורים ליהדותם המזויפת. הרב הדנה פעל ופועל רבות עבור הקהילה האתיופית. אדם משכמו ומעלה.
* דוד מתל אביב   27/04/17 | 14:32
49. היהדות של יוצא אתיופיה הכי עתיקה שיש, וללא שינוי בהלכות.
* אחיי האתיופים   19/08/14 | 21:47
48. מדינה של כוזרים וברברים
* אמיר   25/07/13 | 23:35
47. לרב יוסף הדנה
אתה רב מיוחד שמעתי עלייך המון דברים רק טובים. אתה צריך להיות הרב הראשי של ישראל כולה ולא רק של העדה האתיופית. יהי רצון ורבו אנשים רבים כמוך הההההההההההההההההההאמןןןןןןןןןןןןןן.
* א   25/07/13 | 23:34
46. גיור לחומרה ! נקודה אחת מתוך רבות
יהודי אתיופיה היו מתגרשים על ידי יריקה והוצאה מהבית, וזה לא לפי ההלכה היהודית מה שאומר שאם היה מתחתנת שוב ישלה ילדים ממזרים.. וממזר לא יבוא בקהל ישראל! אז מה שצריך לעשות זה גיור לחומרה.. ומי שעוד לא עשה נקרא יהודי בספק ובהרבה מקומות לא משלימים איתם מניין
* אייל   25/07/13 | 20:33
בהלכה בטוח אתה לא מבין
אם הגירושין שלהם לא כהלכה אז גם החופה והקידושין אינם חלים מכיוון שאין עדים כשרים וכו' וכו' וממילא אין שום חשש לממזרות מצד הקידושין אז אם היית יודע הלכה היית מבין שזה הבעיה הקטנה של האתיופים
* חרדקיסט   25/07/13 | 22:38
חרדקיסט צודק
הנישואים שם לא תופסים ולכן אין בעית ממזרות. נראה לך שאם הם היו ממזרים היו מעלים אותם לארץ? אגב, גיור לחומרה ממש לא פותר בעיית ממזרות. העניין הוא שהאתיופים חיו ע"פ התורה הכתובה ושמרו עליה באדיקות במשך שנים. הם לא היו בקשר עם העולם ולכן לא היתה להם משנה ולא ידעו את ההלכות. כשהם הגיעו לארץ, רובם לא קבלו את הממסד הרבני והמשיכו ללכת אחרי הקסים שלהם. הרב הדנה למד את המשנה וההלכות והוסמך לרבנות, לכן להרבה אנשים קשה לקבל שהוא כביכול "זנח" את המורשת שלו ולמד רבנות. הם לא מבינים שהיה נתק של אלפי שנים עם העולם ואין מה לעשות צריך להתעדכן.
* רונן   25/07/13 | 23:44
45. חומר למחשבה!
אני לא מבין למה שאדם ממוצא אתיופי מקבל מעמד חשוב כלשהוא רוב ההיתנגדויות יהיו מצד העדה, למה? הרבה אנשים מהעדה בוכים למה כל כך רע להם, למה הם לא מצליחים למה אין אנשים ממוצא אתיופי במקומות עבודה למיניהם, והסיבה היא לפי דעתי היא שאנחנו לא באמת מנסים ועד שאדם מהמוצא מגיע למעמד חשוב הרבה יגידו שהוא כחה והוא עשה זה... תפסיקו כבר להיתנקל לאתיופים אחרים ביגלל שאתם לא הצלחתם לעשות את זה, זה לא אומר שאחרים לא יצליחו לעשות זאת. יש הרבה אנשים מאוד מוכשרים בעדה אך מה לעשות שכשהם רוצים לעשות משהוא בישביל העדה דווקא העדה תיתנגד ברובה. זה פשוט בושה שהעדה לא יכולה לראות משהוא מהעדה מצליח!(לא כול העדה אבל עדיין זה מדובר בהרבה) תחשבו על זה קצת ואני מקווה מאוד שגם תפנימו.
* אדם שיודע לא קצת.   25/07/13 | 19:05
צודק
* 8   25/07/13 | 19:20
רובו ככולו
רוב העדה אוהבת את הרב. רק צעירים שעוברים תלאות בשביל להתחתן, ולא מבינים את קדושת עבודתו, בוכים על מר נפשם. וחלק סתם נעלבים שהם צריכים רב עם תפקיד כזה בכלל.. אלו סה"כ אנשים שלא יודעים.
* אילן-איילין   29/07/13 | 16:45
כל הכבוד
כל מילה בסלע
* שלומי דרבאי    09/09/13 | 17:40
44. היחידים שיש לכם קשר מקראי ליהדות הם האתיופים..
כל השאר קיבלו את היהדות בכל מיני תקופות שונות.
* דן   25/07/13 | 18:55
43. יפה לך כבוד הרב שפיץ עולם
* מירו   25/07/13 | 18:48
42. אתיופים צבועים
רוצים להשתלב בחברה הישראלית, אבל לא מוכנים לקבל את הדת והמנהגים בארץ. כל העדות הסכימו על דרך אחת כשהגיעו לארץ ורק האתיופים רוצים להמשיך עם הדרך שלהם. אני חושב שיש תורה אחת לכולם והקסים שלכם, עם כל הכבוד, לא ממש מעודכנים במשנה ובהלכות. אז או שאתם חלק מהחברה הישראלית או שלא.
* רמי   25/07/13 | 18:40
לא שווה תגובה בעליל
אתה לא ששווה תגובה
* לרמי    25/07/13 | 20:32
לכל יהודי שעלה יש לו מנהגים משלו,
* שני   26/07/13 | 09:56
אני דווקא חושבת שזה כן שווה תגובה
אם תסתכל על התרבות של יהודי אתיופיה תבין מה המקור של ההתנגדות שלהם להשתלב בתרבות המודרנית.יהודי אתיופיה נאלצו לשמור על הדת שלהם באדיקות כי הסכנה להתנצר או להתאסלם שם הייתה מאוד גדולה.האמיצים מביניהם ברחו לגור בהרים כדי להתקיים כיהודים ולשמור מצוות.שנים של ניתוק מהעולם ולסמוך אך ורק על עצמם לא יעברו תוך דור או שתיים.שמעתי המון סיפורים על אורח החיים שלהם שם שהוא אחד על אחד כמו בתורה ויש המון מקום להעריך אותם על הדבקות שלהם.לכל עדה יש סיפור זה נכון אבל הסיפור של העדה הזאת פשוט כנגד כל הסיכויים!
* לא משנה    15/01/14 | 18:28
41. רב
תודה לרב יוסף עובדיה לכל מה שעשתה ןהצלחה לאנשים גזנים עדף שתתאבדן
* מנגי   25/07/13 | 15:15
40. הרב אדנה יוסף
קודם כל אני מעריך את העבודת הקודש שהרב עושה, מצד שני הייתי מצפה ממנו שבתור רב שמיצג את העדה שידחף את הקייסים למרכז העניינים ולא להשאיר אותם בשוליים, אם הם היו עובדים ביחד בלי לזלזל אחד בשני, זה טוב לעדה כולה, וגם היינו יכולים להסביר טוב במידה ויתעוררו כל מיני בעיות בנושא הנישואים וגם בדברים נוספים. כיום העדה מפולגת לשתי קבוצות, הרוב הולך עם הקייסים וחלק קטן עם הרבנות.
* חיים טיזזו   25/07/13 | 10:48
חיים אתה צודק ב 100% !!
כל הכבוד כל מילה סלע! כל העדה איתך!
* נגה טיזזו   31/07/13 | 11:48
אין עליך חיים טיזזו
* לואי   31/07/13 | 15:00
39. העדה הזאת מפולגת תיאטרלית ודרמטית.
והעיקר שמעלים מעלים מעלים. כמו בשיר אלי אלי שלא יגמר לעולם. זאת בכלל לא עדה שיש להתגאות בה בשל איחוד. יש את מבצע משה. שהביאו איתם את העבדים שלהם הבאריות. עכשיו העבדים שלהם גדלו פה בסוד מבלי שהחברה תדע. עבדים נוצרים. כשגדלו ילדי הבאריות ששהאתיופים היהודים מכנים אותם "השחורים כמו פחם", רצו להתחתן ופתאום גילו שלא מחתנים אותם כי הם נוצרים ידועים. והוא אכן יודע זאת ולא מאשר. לאתיופים היהודים אסור בכלל להתחתן עם באריות או פלשמורה, אבל כבר קרו מקרים, והם צוחקים ואומרים שהביאו אותם בשביל הישראלים הלבנים הטיפשים שלא מבינים ביהדות אתיופיה. וכל הכבוד לו לרב שפוסל את החיתון של לא היהודים.. אם רוצים שיתגיירו. לגבי הפלשמורה זאת בכלל בדיחה 50 אלף נוצרים גמורים מועלים לפה. עוברים גיור אינסטנט בתנאי בית מלון של שנה כולל דמי קיום. ואחר כך כל אחד מהם שכח איזו סבתא איזו אמא ואיזה אבא נוצרי. זה לא נגמר.
* .   25/07/13 | 09:59
מה אם 300 אלף הסלבים הנוצרים שעלו לארץ ???
חצי מאוכלוסיית היהודית בארץ אין להם שום קשר ליהדות רק מקרי בלבד.
* מאיר   25/07/13 | 10:58
צודק. אותו דבר. מצאו בכפר בסיביר מישהו שסבתא של השכן שלו יהודיה.
צריך לשים סוף לעליות השקריות האלה. לצמצם את חוק השבות לאב ואם. ולא להמציא יהודים ששרים הבה נגילה. כי את ההבה נגילה לימדו אותם כל מיני יהודים אמריקאים שמתרגשים להעלות לפה כל אפריקאי אינדונזי או קזחי כל עוד הם גרים שם בתפוח הגדול מלקקים גלידה. הגיע הזמן ליצור חברה ישראלית מכל החומר שיש פה. ולהשקיע סוף סוף בבני הארץ הזאת. כמו שמשקעיעים בעולים- במשכנתאות עתק, במלגות עד תואר 3 וכן הלאה. פשוט אין אף אחד עם אומץ. כל אחד דואג לאינטרסים שלו כשהוא מביא אותם. ש"ס וישראל ביתנו לעוד מצביעים. המתחלים- לעוד כוח נגד הערבים. וכל שאר מפלגות המרכז אין להם בכלל עמוד שדרה.
* .   25/07/13 | 16:21
במקום להעלות את הפלשמורה הנוצרים היה אפשר לגייר את כל האריתראים בארץ.
יותר זול. אפילו בחינם. מה ההבדל ביניהם. הם הם הפלשמורה הם אלה שציקו והתעללו ביהודי אתיופיה. פתאום הם יהודים כי מישהו אמר. אם רוצים פה המון אנשים כקונטרה לערבים יש באתיופיה 90 מיליון איש אפשר לייבא איזה 10 מיליון.
* .   25/07/13 | 16:27
דיוקים (במצח נחושה)
כשאתה אנונימי אין בושה אפילו להקות את היד שנותנת לך אוכל. חוץ מי זה, מה שכתבת נחשב כהסתה.
* קול   09/10/13 | 00:22
שלומית
* ל39 אתה אדיוט   25/07/13 | 11:10
כל פעם שמישהו מזכיר את הסוד של הבאריות. קוראים לו אידיוט.
זה שהביאו לפה עבדים ומשרתים של יהודי אתיופיה כל מי שמעורב בזה לא אידיוט. אחר כך הם מגלים שלא מחתנים אותם ומודיעים להם ממש בחופה ונוצר שבר רב וחרפה ובן הזוג היהודי האתיופי מקבל כאב לב שלא ידע על כלתו ועוזב אותה, וזה קל כי ממש אף אחד לא חיתן אותם, רק עמד שם מישהו ומלמל כמה מלים כדי לא לבייש את האורחים. ידוע. לא להסתיר.
* ..   25/07/13 | 16:24
38. צדיק וגאווה עצומה!
ישר כוח וגאווה לעדה האתיופית , שמענו עלייך רבות דברים טובים המשך בדרכך ובהצלחה כבוד הרב!
* גאוווה גדולה!   25/07/13 | 09:39
37. מזועזעת.....
בתור הבת של הרב יוסף הדנה הזדעזעתי לקרא את התגובות השקריות והלא מנומסות. אז ככה: את אף אחד לא אמור לעניין מה אבא שלי לובש. הוא מברר יהדות ואם צריך שולח לגיור זו עבודה מאד קשה ומאתגרת ובכלל לא מתגמלת הוא מרוויח הרבה פחות ממה שאתם חושבים הוא עושה גישור בין בני זוג שרוצים להתגרש, ומוכן להתנדב תמיד. כואב לי שאנשים שופטים אותו בגלל הצורה החיצונית שלו . ועל סמך סיפורים של אנשים אחרים. לפני שאתם מלכלכים עליו תכירו אותו, תבדקו אותו ורק אחרי שיהיו לכם הוכחות תדברו.
* יהודית   25/07/13 | 09:00
צודקת
* משפחה מכובדת   25/07/13 | 10:37
תתכבדי בו אדם מכובד
גאווה שזה אביך
* חן   25/07/13 | 12:19
יפה אמרת
היה נחמד לקרוא סוף סוף משהו לעניין, מנומס (למרות הכעס הברור) ומלומד. זהו, סיימתי עם הנושא ל- 5 השנים הבאות. תודה לך ולילה טוב לכולכם.
* קול   09/10/13 | 00:30
36. רוח
"יפחח בדורו כשמואל בדורו"
* משה חיים   25/07/13 | 08:28
35. איזה שבעל פה או שבכתב?
בעצם שכח מיזה לא ניראה לי שאתה יודע על מה אתה מדבר.. לך תלמד קצת ותחזור(:
* אוי הבורות!   25/07/13 | 01:19
34. חבורה של מטומטמים
כולכם פה מטומטמים שלא מבינים כלום זה שלא התעניינתם לא אומר שהוא לא רב ראשי או שלא מתאים לא והלוואי שאחד אחד שקילל אותו יקרה לו אסון !!!!
* נתי   25/07/13 | 00:47
33. כמה נקודות חשובות על הרב
קודם כול הוא לא מייצג את העדה הוא נבחר ע״י הרבנות רוב העדה לא מכירים בו פשוט אין לנו ברירה לדוגמה שאני התחתנתי לא רציתי שהנישואין שלי יעברו דרכו אך לצערי אין לי אלטרנטיבה אחרת.הוא אמיץ מנר מאוד את המוטיב של האשכנזים ומאז הוא פשוט מנסה לגייר את כולם הוא מפלג את העדה בזה שהוא הסמכות היחידה שמחליט מי הוא יהודי על סמך מתי עלה לארץ ואיפה גר באתיופיה.זה נראה לכם הגיוני שאדם אחד יקבל כח כזה?!.לסיום אני באמת חושב שהוא לא ראוי למעמד הזה פשוט בושה וחרפה אגב לגביו אין שום פילוג כולם מסכמים שהוא פשוט הכלבלב של של הרבנות.לגבי הממגיב מ18 אתה אכן צודק הוא באמת טמבל ובור העם הארץ ואני אכן יהודי .
* אתיופי גאה   25/07/13 | 00:46
תגובה ל33
אכן כמו שאמרת הוא לא מיצג את העדה אלה הוא פשוט עוזר לה,תאמין לי שאני בטוחה שהוא לא נהנה להגיד לאדם שחשב שהוא יהודי כל חייו שהוא צריך להתגייר אבל זוהי עבודתו והוא מצווה לעשות כך,מה עדיף רב שיותר יקל ופחות יעמוד על העניין של הגיור ואז מה שיקרה פשוט יהיה אסון,תאמין לי כשעושים טעות בעניינים כאלה של יהדות זה כבר דיני שמים אז עדיף להחמיר במקום להקל.
* אחת שיודעת..   25/07/13 | 01:57
32. כהן
האתיופים הם אחים שלנו הם משלנן
* דוד   25/07/13 | 00:12
31. לאחי האתיופים
אני לא מבין למה אתם לא יכולים לפרגן למישהו שמצליח בעדה שלכם. אם הייתם מאוחדים יכולתם להקים את המפלגה הכי גדולה בכנסת או אפילו להבחר לראשות הממשלה. תתאחדו, יהיה לכם הרבה יותר כח.
* יוחאי   24/07/13 | 23:14
בושה וחרפה על הרב הדנה
אתה צודק גבר התאחדות הוא כוח אמיתי . תקן אותי אם אני טועה . שאתה עולה ממדינה כל שהי . ומדינת ישראל עושה לך גיור הכל טוב ויפה אתה עובר את התהליך . בסדר . שאתה בא להתחתן הרבנים במועצה הדתית מפנים אותך לרב הדנה הזה בתל אביב תלוי באיזה אזור חחתן גר . אתה הולך אלין . קודם כל לפני שאתה נכנס אלין . השומרים מחייבים אותך לזרוק צדקה לא בסכומים קטנים אלא מדובר לפחות 300 שח אפילו יותר . אתה גם עלול לא להכנס אלין . אחרי שאתה נכנס ומסביר לו שאתה רוצה להתחתן הוא נותן לך לפחות חודשיים או יותר עד שהוא יבדוק את שורש היהדות שלך . אבל אתה כבר עברת גיור לפני שנים . זה לא מעניין אותו . פשוט הרבה אפילו אלפיי חתנים וכלות בוכים בגללו היו כאלה שביטל להם את החתונה . לעתים הוא מחייב אותך שתזמין אותו לחתן אותך ואז איו מה לדבר על הסכום שאתה עומד לשלם לו אלוהים יודע כמה .. זה עלול להגיע לכמה אלפים מכובדים . פשןט הוא לא רב הראשי של יוצאי יהודי איתיופיה . הוא פשוט הבובה דל הרבנות הראשי . רב האיתיופים יגידו לך לא רוצה לשמוע עליו .. קיצור אחי מה אכפת לי .. שיהיה לו לבריאות אבל הוא לא מייצג את העדה איתיופית זה בטוח במאה אחוז ..
* אנבסה    25/07/13 | 05:32
לאנבסה
אתה שקרן מלוכלך! קודם כל יש עוד 8 רבנים במועצות השונות שנותנים אישורי נישואים, הרב הדנה מקבל רק את המקרים המסובכים שרבני המועצות שולחים אליו כי הם לא מסוגלים להתמודד איתם. שנית, הוא ממש לא לוקח כסף, הוא חיתן חברים שלי מראשון ומאשדוד ולא לקח אגורה! אם יש לך טיפת מוח את תשלם לרב שחיתן אותך, אבל אם אתה קמצן מסריח הוא לא יבקש ממך שקל. לגבי חתונות שמתבטלות, אם בחורה יודעת שהיא לא יהודיה ופונה אל הרב חודש לפני החתונה זו בעיה שלה! גיור זה תהליך ארוך שלוקח זמן. ולסיום, הוא אף פעם לא מכריח אנשים הזמין אותו, להיפך הם מבקשים ממנו אישית ולפעמים הוא מסכים ומחתן. תפסיק עם השקרים שלך חתיחת אפס ותחשוב לפני שאתה כותב את הטינופת מהמוח המעוות שלך, כי מילים אי אפשר להחזיר.
* אבי   25/07/13 | 18:28
תודה אבי
לשנייה כמעט אכלתי ת'שקרים שלו.. כמעט
* אילן-איילין   29/07/13 | 17:05
30. רבנים
רמאים רב או קס וגנבים
* מיכל    24/07/13 | 22:46
29. לא צריכים רבנים. ובטח שלא רב שממנה הרבנות המושחתת.
לא צריך אף רב שיאשר את יהדותי. מספיק לי לשמוע את ההורים שלי כדי לדעת מי אני. תודה לכול הרבנים באשר הם, אבל אנחנו לא באמת צריכים אותכם. חוץ מזה "הרב" הוא באמת רב של הקהילה ובטח שלא ראשי, אני לא מכיר מישהו מהקהילה שבא אליו בענייני דת אמיתיים או סתם להתייעצות, זה תפקידם של הקייסים וכול עוד יש קייסים, שום רב ראשי שיתמנה לא באמת יצליח להיות המנהיג הרוחני של הקהילה האתיופית. הרב הזה נמצא במקום הזה כמו הרבה רבנים אחרים מהרבנות וכול תפקידו הוא להקשות על הקהילה ולהכניס עוד כסף למוסד האטום הזה שנקרא רבנות.
* בזואיו   24/07/13 | 22:41
לתגובה 29
מספיק לך לשמוע את ההורים שלך, אבל לרבנות זה לא מספיק. גם גוי שעלה לארץ יכול לספר שהוא יהודי וזה לא עובד ככה, צריך הוכחות. הרב הזה מכיר כל איזור באתיופיה ויכול לספק את ההוכחה. זה לא אמור להקשות אלא להקל, כי בלעדיו בכלל לא היו נותנים לך להתחתן.
* -   24/07/13 | 23:38
צריכים רבנים
א. במדינת ישראל אתה כן צריך רב שיאשר את הזהות היהודית שלך ב. ללא אישור זהותנו(הקהילה האתיופית) כיהודים אין לנו זכות כלשהי לחיות במדינת ישראל ג. צריך רב בעל ידע רב ונסיון חיים והשכלה בכל הנוגע ליהדות אתיופיה וליהדות בכלל ד. אם כבר מדברים על קייסים הרשו לי ידידי לסבר את אוזנייכם בידיעה שאולי חדשה לחלקכם. הרב הדנה הינו הבן של קס הקייסים לקה כהנת הדנה טוקיה שהוסמך באתיופיה לפני עלייתו ארצה ע"י 72 קייסים הגדולים והבלתי מעורערים ואני לא מאמין שיש קס שמערער על זה ואף בתבונתו והשכלתו הרבה הוציא ספר על שושלת יהדות אתיופיה. אי לכך ובהתאם לזאת זה רק עוד חלק קטן להצדקתו כרב ראשי שזכה לתואר זה ביושרה ועבודה רבה.
* ששון   25/07/13 | 00:23
ומה אם..
אברך מספר לנו שהוא התחתן עם בחורה צדיקה, הכל טוב ויפה, עד שההורים שלהם החליטו לספר להם את האמת? לא היא או הוא.. שניהם! המדינה לא שייכת רק לך, כי אם כל אחד יוכל לטעון מה שטענת אז כל נוצרי יגיד שההורים שלו אמרו לו שהוא יהודי.
* אילן-איילין   29/07/13 | 17:08
28. עדות האשכנז צריכים גיור
* אקסום   24/07/13 | 22:37
27. הממסד הרבני אינו מייצג אותי אז שלא ידברו שטויות..
* עמנואל    24/07/13 | 22:35
26. נו באמת
עזבו הוא בובה אינו מייצג אף אחד..
* אמיר   24/07/13 | 22:32
25. אתיופי חרדי????
מה קשר ומי שם את הטמבל הזה לרב של העדה שלי..
* פקר אדיס   24/07/13 | 22:31
תשמור על הפה שלך!
לקרוא לרב טמבל,יותר נמוך מזה באמת שלא כדי לך לרדת!
* אחת שיודעת..   24/07/13 | 23:04
הוא באמת טבמל
הכוונה לרב
* יהודי   25/07/13 | 00:04
אתה דביל
ואתה בטוח לא יהודי, רק הגויים מתבכיינים שהם צריכים להתגייר. תקלוט, זו מדינת היהודים!!!!
* יהודי אמיתי   25/07/13 | 02:22
כמה טמטום באדם אחד
* דביל   24/07/13 | 23:06
הלוואי על כל העדה
מי אתה ומה אתה יודע עליו! לידיעתך לולא הוא אתה ומשפחתך לא היו עולים בארץ . הוא גאון ושתדע לך שברבנות זה לא פרוטקציות אם אתה לא מוכשר מספיק לעולם לא תגיע להיות רב ועוד איך אם אתה אתיופי. אף אחד לא עשה לו הנחות! וצריך להיות בנאדם חזק ומדהים וחד וחכם בשביל להגיע לדרגה כזאת ולמקום כזה מכלום! זה קל להשמיץ וללכלך ולקנא הלוואי וכל העדה היו חצי ממה שהוא ועסוקים בלהעלות את עצמם במקום להשפיל אחרים היינו במקום אחר. ואין אדם אחד אפילו ראוי ממנו בעדה לעשות את העבודה הזאת שהיא קשה וגורמת לאנשים כמוכם לנסות לפגוע ולזלזל והכל מקנאה או בורות או גם וגם! אבל הוא עושה את זה בצניעות ובנקי כפיים ניסו לשחד ולהפי ולתחמן אבל אתם לא יכולים כי הוא טהור! תתחילו להעריך או לפחות תלמדו את ההיסטוריה שלכם ואל תיקנו כל שטות שדמוכרים לכם מקנאה
* רב צדיק   25/07/13 | 01:04
24. אלף שקרים
יש אמירה שאומרת אם תספר אלף שקרים בסוף יהיה אמיתי, יש פה מונופול דתי שקרי שמכתיב את ההיסטוריה השקרית של היהדות, ובתוך השקר שלו הכניס קבוצה ששמרה בחירוף נפש את יהדותה שלוש אלף שנה,.. היהדות האורתוקסית אינה מייצגת אותי היא שייכת לממלכת כוזר..
* אספה    24/07/13 | 22:29
תגובה ל24
מתי תבינו כבר שזה שהוא חרדי לא אומר שכל העדה צריכה להיות חרדית,"איש באמונתו יחיה" הוא לא מנסה לייצג עדה שלימה הוא בסך הכל מנסה לעזור לה,הוא ניבחר אז הוא מנסה לעזור כמה שאפשר!
* אחת שיודעת..   24/07/13 | 23:01
ע"י מי נבחר?
האם העדה האתיופית בחרה בו? אנצ'י דדב! מונ'!!!
* הוא נבחר???   25/07/13 | 00:28
הוא באמת לא נבחר ע"י העדה האתיופית כי
כשהוא נבחר כמעט ולא היו כאן אתיופים, בטח שלא אתיופים שהוסמכו לרבנות. הוא למד רבנות באיטליה עוד לפני שעלה לארץ. הוא הקדיש את חייו להעלות את יהודי אתיופיה ולעזור להם ועדיין עושה את זה. רק לא הבנתי מה קשקשת שם בסוף..
* -   25/07/13 | 02:15
23. חחחח רב
צעצוע של אשכנזים אינו מייצג אותי, יש לי את הכהנים.
* עלמנך   24/07/13 | 22:25
תמשיכי לחיות בסרט
* .   25/07/13 | 20:45
22. בובה שהוצנח מלמעלה
הרב אדנה הוא בובה שהוצנח מלמעלה ע"י שלטון דתי דיקטטורי שהקשר שלו לתורת משה תלוי על חוט השערה. העדה האתיופית אינה מכירה ברב כזה או אחר, גם אם הוא אתיופי. לעדה יש מנהיגים רוחניים משלהם שנקראים כהנים (קסים ).
* הרב אדנה הוא...   24/07/13 | 20:58
21. ממש לא רב אתיופי, ככה לא נראה קס
מקסימום מתאשכנז
* אחי   24/07/13 | 20:55
הוא לא מתיימר להיות קס, הוא רב.
* -   24/07/13 | 22:09
20. גיור
לא מבין מי שצריך גיור שיתגייר התורה היא אמת היא לא שייכת לשקר גם אם יש ספק מגוייר אז מגיירים לחומרה
* עדה האתיופית    24/07/13 | 20:21
19. מזלל טובבב
* מירית   24/07/13 | 20:08
18. שקר וכזב
הרב הזה זה הדבר הגרוע שיכול להיות על עלי אדמות. אתם לא יודעים לכמה אנשים הוא גורם סבל לדוגמה בחורה שמתחתנת עם בחורה שמצד אבא שלו לא יהודי אז ״כבוד״ הרב מתקשר למשפחה וממליץ למשפחה לבטל את החתונה.ישנם עוד הרבה מקרים ובכלל מה זה הליבוש הזה פשוט גועל נפש בא לי להקיא אליו.
* אתיופי חשוב מאוד   24/07/13 | 20:04
תפסיק עם השקרים האלה!
תגיד אתה מכיר אותו בכלל שאתה מדבר ככה?אין לך בושה??אתה לא יודע כמה אנשים לא היו מתחתנים אם לא הוא,הוא משקיע את הנשמה שלו בשביל העדה הזו אז מי אתה שתבוא ותדבר עליו ככה,ובקשר לגיור אלו דברים שלא מזלזלים בהם אז אם יש דברים שאתה לא מבין בהם פשוט אל תיגב!
* אתיופית חשובה מאוד   24/07/13 | 20:35
עמלק
עמלק אתה בא להחריב את היהדות
* אברהם   24/07/13 | 21:10
עצוב
מחזיק עדה שלמה בכיס הקטן שלו תחשוב שכל האתיופים בארץ כמאה עשרים אלף תלויים באדם אחד.הפלג את העדה במיקום לחזק את המוסרת הוא מאמץ מאמץ את המסורת האשכנזית
* אתיופית   24/07/13 | 21:33
שטויות
את מכירה בכלל את הרב? כי אם כן היית יודעת שיש רבנים לכל עיר והם עושים את העבודה העיקרית הרב הדנה מקבל רק את הדברים החשובים והמסובכים אליו,חמודה קודם תדעי במה מדובר ואחרכ תגיבי!
* אחת שיודעת..   24/07/13 | 22:09
ל-18
אתה איש אומלל ורוב הסיכויים שאתה גם לא יהודי!
*  יהודי   24/07/13 | 22:13
ל-18 היקר
מה קרה מותק? לא לקחת את הכדורים היום? קודם כל תלמד לכתוב בעברית ואח"כ תגיב.
* לולה   24/07/13 | 22:45
17. מורגן פרימן
* יפת   24/07/13 | 19:56
16. הוא פוגע בעדה צריך לפתר אותו ביגללם אנשים שלא צרכים לעשות גיור עושים הוא מעמלל את העדה
* רוחי   24/07/13 | 19:37
אני מבין שאת לא יהודיה..
* יהודי   24/07/13 | 23:02
15. הוא אבא של חברה שלי יהודית
הוא איש יקר מאוד
* דעה    24/07/13 | 19:31
היא היתה גם חברה שלי, ממש מקסימה!
* פשטות וגדלות   24/07/13 | 22:45
14. הוא בובה
הוא לא מייצג את העדה האתיופית ..
* חניבעל    24/07/13 | 19:30
13. הוא לא רב
הוא בובה של יהדות האורתודוקסית ואינו מייצג את העדה האתיופית, בושה להציג אותו כרב של העדה.. לנו יש את המנהיגים הרוחניים שקוראים להם קייסים, ושום אידיוט עם חליפה שחורה וכובע לא אמור לייצג אותנו, איך בדיוק הסממנים האלה קשורים לעדה האתיופית??? זה מנהג שהומצא על ידיי אשכנזים לפני כמה מאות שנים, המזרחים אכלו את זה וגם אנחנו צריכים לאכול את השטויות האלה.
* ממלכת אקסום   24/07/13 | 19:30
וואו,אתה דוחה
לקרוא לרב אידיוט זה דבר אחד, ודבר שני הקייסים באתיופיה הם נקראים הכהנים יעני..גילו ומצאו שהם לא באמת כוהנים..אז די.
* אחד   24/07/13 | 19:56
תגובה ל13
לדעתי את\ה טועה אף אחד לא אמר שהוא מייצג את העדה ע"פ הלבוש שלו או סיממנים חיצוניים זו פשוט דרך חיים שהוא קבע לעצמו,והוא לא מנסה להכריך אף אחד הוא פשוט אדם שניבחר לעשות קצת סדר בעדה שלנו וברור שהקסים כבודם במקומם מונך אבל האדם הזה עשה ועושה רבות בשבילינו ובשביל שאנו נרגיש שייכים במדינה הזו אז קצת כבוד...לא יזיק!
* אחת שיודעת..   24/07/13 | 20:26
הרב אדנה הוא...
הרב אדנה הוא בובה שהוצנח מלמעלה ע"י שלטון דתי דיקטטורי שהקשר שלו לתורת משה תלוי על חוט השערה. העדה האתיופית אינה מכירה ברב כזה או אחר גם אם הוא אתיופי. לעדה יש מנהיגים רוחניים משלהם שנקראים קסים ( כהנים ).
* כולנו מאותו החומר   24/07/13 | 20:56
זה לא מכובד לקרוא לרב אידיוט
גם לקייסים יש המון כבוד וחשיבות בעדה שלנו וכן גם לרב הדנה יש המון כבוד על כך שהגיע לגדולות הוא למד והיום הוא הרב הראשי של העדה האתיופית אז כן אני אתיופית ואני מאוד גאה בו!!! תחשוב על זה לרב הדנה יש את השפה יש לו השכלה ולרוב הקייסים אין עברית טובה והם לא למדו את כל ההלכות שיש בארץ אז יש המון כבוד לקייסים וגם לרב הראשי האתיופי
* קצת כבוד!!!   24/07/13 | 21:33
תכנס
רוצה לחיות לפי המנהגים באתיופיה? לא מתאימה לך הדת האורתודוקסית? יש לי הצעה בשבילך: למה שלא תעוף חזרה לכפר שלך ותחיה שם ללא הפרעות? או לארה"ב, יש שם הרבה רפורמים/קונסרבטיביים אני בטוח שתמצא את עצמך שם.
* ביי ביי   24/07/13 | 22:58
אתה בור ועם הארץ
אתה יודע שאבא שלו קס???????? והוא לא קורא לעצמו קס הוא לא למד להיות קס הוא למד להיות רב!!!!!! והיהודים האתיופים לא יכולים להבדיל עצמם מאת שאר העם היהודי כי אז מה שווה האלפיים שנה ששמרנו על דתנו????? שנמשיך אותה לבד???? לא אלא שנבוא לארץ ונעשה קיבוץ גלויות ונתאחד כל העם ויחד נביא את המשיח!! התפקיד שלו זה לאחד אותנו עם שאר העם בצורה חלקה נבלי לאבד את המסורת, אנחנו היינו תקועים בזמן אומנם ואיבדנו הרבה מן התורה זה לא מפחית מערכנו כיהודים או מחירופי הנפש והקדושה בה שמרנו על זהותנו היהודית ומנהגינו, יחד עם זאת אנו צריכים להתעדכן במה שקרה אצל שאר העם במהלך אלפיים שנה אלה ומה שנשכח!!!!!! אני לא מבינה למה אני טורחת להסביר לך על זה כי אם היה אכפת לך מהמורשת ההיסטורית היהודית שלך כבר היית מבין את זה אבל כל מה שאיכפת לך זה אגו ולמה הוא שם והם לא אז תמשיך לקנא ולשנוא ולהרוס נראה לאן זה יקח אותך הוא בינתיים ימשיך בעבודת הקודש שלו למרות כל כפויי הטובה אני חושבת שזה מצביע על הבו אדם הטוב באמת
* אחת שמבינה   25/07/13 | 01:15
תגובה
אחינו שמה דיברתה אין לי מילחם להוסיף, הכל נכון. הוא לא רב של יהודי אתיופיה. להסכיר להם אוליי משהוא היה אצלו בלשכה כדי לקבל את אישור לחתונה? זה לא חתונה ושמחה אלא גיאנום ממש בלתי נסבל כמו(פערון ).
* הוא לא רב   25/07/13 | 02:47
תלמד לכתוב בעברית.
עברית יפה שפה.
* ג'וג'ו   25/07/13 | 19:02
12. בהצלחה איש יקר
* יהודי   24/07/13 | 18:51
11. מי צריך בכלל רב ראשיי
שטות
* שלומקה הצעיר   24/07/13 | 18:45
10. ח
חח
* ח   24/07/13 | 18:27
9. שילוב של מורגן פרידמן וכריס רוק
הוא הבחירה שלי!!
* השועל   24/07/13 | 18:20
8. כל הכבוד כיף לראות שיש רב אתיופי בכיר!!!
אני חושבת שכבוד הרב עלה על הבעיה בהטמעות החברה האתיופית בארץ הבדל אורח החיים המערבי והאפריקאי .אני מאחלת לרב בהצלחה בצמצום הפערים וחשוב להבין שלא הצבע מפריע בקליטתם בארץ אלה הפערים בין העולם המערבי לבין המדינה שממנה הגיעו שהיא מדינה קשת יום ואין בה שום סממן מערבי.צריך לפעול בכל הכח לצמצום הפערים באופן מהיר ביותר על ידי תקציבי חינוך ועזרה כלכלית לאתיופים!!!!
* ליה   24/07/13 | 18:11
שאת מתארת את אתיופיה. אנשים קשי יום,אין סממן מערבי,וכו'
מאנשים כמוך פשוט משתגיע.וחוץ מזה כל מה שהוא קשקש אותו בן אדם, זה לא נכון. אף גוי לא התנכל לאף יהודי. כי שם להבדיל מכאן אף אחד לא שופט אותך בגלל האמונה ,צבע,, מוצא.......אז איפה יותר מערבי?
* אתה היית שם...    25/07/13 | 10:02
7. אני בטוחה שסבי זצ"ל היה מצדד בך להיות הרב הראשי לישראל
אלו הערכים שלפיהם חינך את ילדיו, שהתגייסו , לחמו במלחמות ישראל ותורמים לחברה בישראל! יישר כוח כבוד הרב הדנא!
* נכדה לרב מאספהאן   24/07/13 | 17:46
6. ממש כיף ליראות רבנים כאלה בהצלחה !!
* אילן רוזנברג ''השומר הצעיר''   24/07/13 | 17:31
5. אתיופים מתחרדים
מעולה אתיופים לא לבשו תלבושת של יהדות אשכנז?!?! מה זה השטויות האלה? מה רק חייב ללבוש חליפה כובע עם זקן??? ככה האתיופים מזניחים את המסורת שלהם ! בושה! לא מספיק המזרחים נהיים חרדים אשכנזים אלא גם האתיופים עכשיו?!?! הכובע לא קובע והמעיל לא מועיל.
* דני   24/07/13 | 17:25
כל מילה בול!
איפה המשמעות של המסורת?
* חחחחח   24/07/13 | 18:05
אתיופים לא מתחרדים...
זה לא שהאתיופים מזניחים את המסורת שלהם ! יש מלא רבנים/קסים אתיופים שמתלבשים לפי המסורת ! :)
* :)   24/07/13 | 19:02
Don't judge the book by it's cover
כפי שאמרת שזה לא הכובע ולא המעיל שעושה אותו לאדם מכובד אלא ההשכלה ונסיון החיים שרכש כבוד הרב, וכברת הדרך שכבוד הרב עבר בכדי להגיע למעמדו, ולעזור לקהילתו, בושה היא שמך השני אם הינך מגיב ככה וזה רק מראה על בורות בנושא בעיות הקהילה וחוסר ידע
* ששון   24/07/13 | 23:02
4. הרב
האם הוא יהודי?
* דוד   24/07/13 | 17:18
ואתה?
* גיצי ביצי   24/07/13 | 17:47
כמה שאתה מצחיק!!!!!
ולמקרה ששאלת בכנות, התשובה בגוף הכתבה. יהודי אתיופיה יהודים לכל דבר! מה הבעיה שלנו להכיל אחד את השני.
* חחחח   24/07/13 | 18:04
3. .
למה אין רב ראשי לגרוזינים? הם גם לא אשכנזים, לא ספרדים, וכמובן לא אטיאופים. האמת ממש בעיה, רציתי לברר , כמה חוקים שלהם ( בעלי גרוזיני) והתברר שבירושלים אין להם רב בכלל, וחלק מהם הולכים להתפלל עם אשכנזים וחלק לספרדים. לא כ״כ מאמינים להנחיות של רבנים אשכנזים וגם ספרדים - כי זה לא שלהם, וגרוזיני, שלהם אין. רבנות צריכה לעזור להם!לספק לגרוזינים רב בירושלים מעדה שלהם, וגם שמקיר את המסורת של גרוזינים, ולא משהו שניה חבדניק או למד בישיבה של אשכנזים, וזה כל הידע שלו.
* ררר   24/07/13 | 17:13
שגיאות כתיב
אח שלי לפני שאתה מנסה להפגין חכמה תתקן את שגיאות הכתיב שלך ,כמות גדולה מכדי להכיל או לרשום כאן ..
* נילוס איש החלומות   24/07/13 | 17:41
דרושים רבנים לאומה מבולבלת (כל הקודם זוכה)
רשימת תפקידים: > רב בוחרי ראשי, סגן רב בוחרי ראשי (רוטציה), > רב ראשי ליהודי מזרח הרחוק, > רב ראשי ליהודי רוסיה, בילורוסיה ואוקרינה, > רב צ'צ'ני ראשי, > רב בלקני ראשי, > רב ראשי ליהודי צפון אמריקה ורב ראשי ליהודי > דרום אמריקה (יש להם בעיות שונות מאוד), > רב ראשי ליהדות האלטרנטיבית, > רב ראשי ליהודים (שמעוניינים לשמור על קשר עם התורה) מתוך חברות ההיי-טק. דרישות: > בעל מין מתאים (זכר) > השתייכות לקהילה המתאימה > תואר רב ממוסד מוכר יתרון מכריע: > המלצה של הרב עובדיה יוסף (ז"ל)
* פינגוין   09/10/13 | 00:04
2. חבל שהוא לא רץ לרבנות הראשית....
נראה צנוע אמיתי.
* יניב   24/07/13 | 17:12
1. בהצלחה
בהצלחה כבוד הרב!
* 1   24/07/13 | 17:03
לכל עדה רב ראשי?כולנו יהודים???
* או העיקר הג'ובים !!!   24/07/13 | 17:13
שים לב
שים לב שיש רב ראשי לכל עדה שמנהגיה שונים. כידוע כולנו מודעים לשוני בנוסח ובמנהגים בין הספרדי לאשכנזי,אז בטח בעדה האתיופית שכל כך שונה מבחינת הכל.
* אחד   24/07/13 | 19:48
אוי לבורות עוד הפעם
זה כל כך שונה משום שהיהדות האורתודוקסית התרחקה מתורת משה. אם תחקור היטב במקורות חיצוניים ומחקרים בלתי תלותיים אתה תבין שהעדה האתיופית היא בין הבודדות שנוהגים בדרכו של משה הנביא.
* אוי לבורות   24/07/13 | 21:14
שיעור הסטוריה
אם אנחנו נעשה בדיוק מה שכתוב ב- "דת משה הנביא", זה אומר שלא למדנו שום דבר חדש ב- 3000 השנים האחונות. אנחנו צריכים ללמוד מההסטוריה ולא לחזור עליה במדויק. אני רוצה שנכבד את עצמינו כאנשים נבונים ולא קבוצת של פרות.
* קול   09/10/13 | 00:57