החדשות
תגובות (55 תגובות ב-24 דיונים)
24.
אוכל וגג זו לא זכות. זה משהו שמרוויחים. זה לא כל הפואנטה של הכתבה ?
* משה   13/06/21 | 21:04
23. אנחנו חרדים עובדים---
אנחנו חרדים עובדים, גם אני וגם בעלי וכן- גם משלמים מיסים גבוהים ועדיין חיים בלי לסגר חדש, רוצים שנצא לעבד אבל לא נותנים לנו אפשרות (למשל סגר את הצהרונים לילדים לשלח 3 ילדים פרטי כבר לא שווה) אז לכל המדברים קודם כל תבדקו נתונים. ויש מאות כמונו
* ירושלמית   19/09/14 | 08:34
ואולי כדי שאת תבדקי קודן - אתם מהווים מיעוט בטוכלוסיה שלכם
* יואב   19/09/14 | 13:07
22. אריה אבן צור - כל הכבוד!
מרגש לשמוע בנ"א שלא נסחף אחרי האוירת השנאה שברחוב
* אוהד   19/09/14 | 02:05
21. מה אתה משלם לי?
* חרדי   19/09/14 | 00:12
מחייה, בריאות, כלכלה ובטחון... להמשיך???
* יואב   19/09/14 | 08:14
20. כבחור חרדי שעבר לאקדמיה
הכל אפשר להשלים חוץ מהאנגלית. אני חושב שרק צריך להכניס את האנגלית לתלמודי התורה וכל השאר זה באמת בזבוז זמן אולי גם מתמטיקה 3 יחידות אבל באמת שאת השאר אפשר להשלים
* משה   19/09/14 | 00:11
19. לפי איך שאתה נראה הליבה עשתה לך רק רע!
אימת הילדים
* שרית   18/09/14 | 21:00
בטוח שטת ניראת יןתר גרוע!!!
* אריק   19/09/14 | 08:18
18. אבל אין זמן ליוקר המחייה ולמשכורות הנמוכות ולעוני לזה אין
* יש זמן לזה    18/09/14 | 17:27
17. לא החרדים החרדים יש להם זכות להאמין וחוץ מזה הם עובדים תבורא
מה זה הפירוד בעם ?!, אם היה מדינה שולטת טובה ואמיתית לא היה כזה דבר פירוד לבבות ,הכל מגיעה מהפירוד או האחדות .אם הייה אחדות לבבות הייה יותר טוב !ואם כולנו הינו ממליכים תמלך היחיד האמיתי הקב"ה עלינו לא היו את הבעיות האלו .. ואין ,מי שלא מאמין מפספס ! הוא מפספס לתפוס באמת ובמהות של העולם הזה ואין אמת אלה תורה שניתנה לעם ישראל בהר סיני . ועבודה שלנו לקיים תורתו . שנהטובה עם ישראל
* הבעיה זו המדינה החילונית   18/09/14 | 17:25
16. מדבר שטויות.לימוד התורה זה אידיאולוגיה
מי שמוסר נפשו על התורה ימשיך ללמוד גם ללא שכר כלל.ואני מכירה רבים כאלו. הבנות כן לומדות לימודי ליבה ואף עושות בגרות ברמה גבוהה. כמו שהמתנחלים מוכנים לגור בחברון ובעוטף כדי ליישב את המדינה למרות הסכנה.ככה מי שהתורה היא חייו ימשיך ללמוד בכל מצב.
* חרדית   18/09/14 | 15:05
בתור חרדית אני מופתע שרתם קוראת
להם בשם שהתקשורת המציאה להם.. הם ממש לא מתנחלים הם מתיישבים חוץ מזה אני מסכים איתך
* אנוכי   18/09/14 | 17:01
15. צודק
* .   18/09/14 | 14:57
14. לפחות עכשיו יש להם חברים חדשים דאעש... :(
אותו טמטום אותו אלימות אותו זלזול כלפי נשים .. כולם אותו דבר בכאילו דת אחרת! הם מביישים את היהדות כולה !!!
* אני    18/09/14 | 14:26
סייג לחוכמה שתיקה
עדיף לך... אין בשום דת או תרבות אחרת כבוד לאישה כמו שיש לאישה ביהדות על מה אתה מדבר בכלל האישה היא מלכה
* אנוכי   18/09/14 | 14:49
ברור כבוד.. אסור לשיר, לשבת בחלק האחורי של האוטובוס
אסור להצביע ורק לבשל כל היום וללדת ילדים איפה הכבוד כאן בדיוק??
* יואב   18/09/14 | 18:45
דבריך נאמרים מבורות
לך ללמוד שנה בישיבה ואולי תבין משהו.
* רחל   18/09/14 | 14:53
מה הוא יבין??? איך לא לעשות כלום ולקבל על זה כסף??
* יואב   18/09/14 | 21:27
חשוב לקרוא !!
אתה מבייש את היהדות כולה בזה שאתה משווה את אחיך חלק גדול מהעם שלך יהודי ומשווה אותם לדאש על ואהבת לרעך כמוך לא שמעת כל יהודי באשר הוא צריך לכבד אותו ולהעריך אותו, כאן הכל מתחיל לא מהזה שהם לא לומדים ליבה מיזה שאנשים מהעם שלנו האחים שלנו דם מדמינו( אני לא מדברת דווקא עליך על כל יהודי שמוציא דיבה רע על אחד)כך מתחיל השינאה וכך נהרס העם והאחדות שלנו זה הדבר היחיד שמחזיק אותנו בתקופות הכי קשות האחדות שלנו צריך לדעת שיש לנו אחים אנשים בני אדם שלא חושבים כמונו ומתנהגים על פי דרכינו כל אחד והדעה שלו דרך החיים שלההפה נכנסת הגדולה לדעת להעריך ולקבל גם אנשים שחיים שונה מעצמינו כי האחדות שלנו היא הכל אז בואו במקום לקטרג על העם שלנו בואו נסתכל על הדברים הטובים שיש בו ובכל אחד בו וכך נחיה בעולם טוב יותר זה בטוח !!
* חשוב   18/09/14 | 15:10
שייחיו איך שבה להם... אבל שיעבדו למחייתם!!
* יואב   18/09/14 | 21:28
לבנתיים 99 אחוז מהנשים המוכות הם חילוניות
לבנתיים אין סוף לגברים החילונים שמכים את הנשים שהלם עד זוב דם, אין סוף לגברים חילונים שאונסים בוזזים ומבזים נשים, אז ם אתה לא יודע עדיף שתשתוק
* מה אתה מבלבל את המוח   18/09/14 | 22:27
האמת על הפשעים של החרדים
רבנים שאונסים... גיזענות בגיל צעיר והמון פשע שלא מוציאים החוצה כדי להראות חברה מושלמת...
* יואב   19/09/14 | 08:22
13. לא רוצים שום קשר עם המדינה הציונית
* יהודי לא ציוני   18/09/14 | 14:22
אבל קשר לכסף שלנו אתן רוצים מאוד נכון!!!???
* יואב   19/09/14 | 16:03
12. בריאות, ביטחון
חינוך, תשתיות, כל אלה באים מהאוויר? משפחה חרדית ממוצעת בין 5-10 ילדים, מכניסה למדינה 0 מיסים, ומקבלת פי 2-3 ממשפחה חילונית ממוצעת. אתה באמת רוצה לדבר על שנאה? בוא נבדוק רגע, מי אמר את המשפט "עם הארץ מותר לקורעו מגבו ביום הכיפורים שחל בשבת"? ואיפה כתוב "משנאיך ה' אשנא"? רמז לא בכתבי ש"י עגנון.
* חוזר בשאלה   18/09/14 | 14:08
????
לא ברור...
* שרית   18/09/14 | 21:15
11. נגמר המבצע...אפשר לחזור להציק לחרדים.
אחרי כל הקיצוצים בסכומים (המזעריים יחסית למוסדות לימוד לא חרדים) עוד יש לך מה לטעון??? מה עוד?? אולי בשנה הבאה החרדים יעמדו בתור לקבל מסטיק מהממשלה וזהו??
* *   18/09/14 | 13:49
10. נגמר המבצע...אפשר לחזור להציק לחרדים.
אחרי כל הקיצוצים בסכומים (המזעריים יחסית למוסדות לימוד לא חרדים) עוד יש לך מה לטעון??? מה עוד?? אולי בשנה הבאה החרדים יעמדו בתור לקבל מסטיק מהממשלה וזהו??
* *   18/09/14 | 13:49
9. מילים כדורבנות!
* חילונית   18/09/14 | 13:38
8. הפתרון היחיד לשילוב החרדים בשוק העבודה
חן חן על דבריך הקולעים אל הווי המציאות החרדית. אך לגבי נושא שילובם בתעסוקה תן לי לתקן אותך , הסיבה היחידה שהחרדים לא עובדים הינה מפני הכורח של הגיוס לצבא כתנאי ליציאה לשוק העבודה. מה שמהווה סכנה קיומית רוחנית מבחינתו של כל חרדי מצוי. וראיה לכך שאותם חרדים בחו'ל אין להם שום בעיה לעבוד. רק כאן בישראל בכדי להנצל מההתבוללות עם החברה החילונית הנך צריך להשתמש במגננה של תורתו אומנתו ולסבול חרפת רעב כל ימי חייך,,לו ישכילו המנהיגים היו פוטרים את החרדים מסיבה מצפונית אמונית משירות בצה'ל ונווכח שרוב רובם של החרדים יוצאים להביא טרף לביתם
* אחרי מחקר פנימי   18/09/14 | 12:57
7. ד"א אם אתם באמת רוצים לדעת לאן הולך כל הכסף
תחפשו אצל הבני מיעוטים כי אצל החרדים לא תמצאו כלום הם כולם חיים בעוני ודוחק. ידעתם שבני מיעוטים מקבלים מלגה מלאה + 300 אחוז מלגת קיום שזה אומר 3600 שקל בחודש על לימודים אקדמאיים!!! ושם זה לא חשוב אם הם עשו צבא או לא עשו צבא תפסיקו לחפש את החרדים תחפשו איפה שבאמת הכסף נמצא אם זה באמת מפריע לכם(אני ציני אני יודע שזה לא באמת מעניין אותכם אתם פשוט אוהבים להשמיץ אותם)
* אנוכי   18/09/14 | 12:32
6. מקשקש כהרגלך..
אתה לא מבין ולא יודע הרבה.. וגם מה שאתה יודע הוא לא מדויק אז מה בעצם אתה יודע? כמו שאמרתי לא הרבה. אתה תחיה את העולם הנאור והמערבי שלך ותפסיק לדבר על נושאים שאין לך בהם שום מושג, תחנך את הילדים שלך לפי איך שאתה רואה לנכון ונראה איפה הם יהיו עוד 20 שנים (יהגרו לחו"ל במקרה הרע ,עם כיפה במקרה הטוב). בשבילך זה לא נראה הגיוני שבן אדם לא ידע אנגלית או ספרות,איך אמרת איך הוא יצא אחרי זה להתמודד עם העולם? בשבילי זה לא נראה הגיוני שיהודי לא ידע תורה שהרי איך הוא יצא להתמודד עם העולם? הוא אפילו לא יודע מה התפקיד שלו פה.
* אנוכי   18/09/14 | 12:10
מתבוללים במקרה הרע....
* שרית   18/09/14 | 21:17
5. מי בדיוק "משלם" לחרדים?? סיסמאות ריקות של שנאה
איך נותנים לו לכתוב בלי להביא נתונים?
* אילן?   18/09/14 | 11:06
המדינה משלמת. התקצוב לתלמידי ישיבות
זה כסף שחרדים מקבלים נטו בשביל לשבת ללמוד תורה כל היום ולא לצאת לפרנס את הילדים שלהם. ואין לי שום בעיה עם חרדים אבל האבסורד הזה שהם יושבים בבית ומקבלים על זה כסף מעצבן ברמות.
* נטי   18/09/14 | 12:29
גם סטודנט לפילוסופיה סינית עתיקה
גם סטודנט לפילוסופיה סינית עתיקה מקבל הרבה כסף ואין בזה ערוצי הכנסה מעבר ללמד את אותם חומרים לדור הבא. המדינה משלמת כדי שיגדל דור של אנשים משכילים כי חברה מתוקנת חייבת אנשים שיש להם עוד משהו במוח חוץ מפייסבוק ובנות, גם אם זה לא מתומחר בפרנסה. כיהודים- מי שמעדיף פילוסופיה סינית עתיקה על השכלה בלימודי יהדות זה מעלה עליו סימן שאלה.
* נטי   18/09/14 | 15:24
אדון נתי הנכבד - אותו סטודנט יעבוד אח"כ וישלם מיסים.. ומה החרדי יעשה??
* יואב   18/09/14 | 18:40
כן במה - בלהיות סיני עתיק - רב קהילה זה הרבה יותר מבוקש
* ליברטי   18/09/14 | 20:50
קשקשן - רב יודע רק לאנוס ילדים קטנים
* יואב   19/09/14 | 07:33
אבל סטודנט יעבוד אח"כ.. ואברך לא
* יואב   18/09/14 | 19:17
המדינה ממש נותנת המון כסף
280 שקל לאברך כולל אף אחד לא נשאר ללמוד בגלל הסכום הקטן הזה שאר הכסף ראשי המוסדות אוספים בעיקר בחול
* אלי   18/09/14 | 19:45
240 שח זה מה שמקבלים!!!
למה את חושבת שזה מספיק בדיוק??
* שרית   18/09/14 | 21:12
בריאות, ביטחון
חינוך, תשתיות, כל אלה באים מהאוויר? משפחה חרדית ממוצעת בין 5-10 ילדים, מכניסה למדינה 0 מיסים, ומקבלת פי 2-3 ממשפחה חילונית ממוצעת. אתה באמת רוצה לדבר על שנאה? בוא נבדוק רגע, מי אמר את המשפט "עם הארץ מותר לקורעו מגבו ביום הכיפורים שחל בשבת"? ואיפה כתוב "משנאיך ה' אשנא"? רמז לא בכתבי ש"י עגנון.
* חוזר בשאלה   18/09/14 | 14:08
4. אז בוא נבטל לימודי ליבה לחילונים גם
כי זו פגיעה בזכויות הפרט. בוא נבטל את לימודי תנ"ך, בתור אב לא דתי אני ממש לא רוצה שהילדה שלי תלמד תנ"ך. בוא נבטל גם את חובת הגיוס הצבא לכולם. כי זה פוגע בזכויות הפרט, אז אתה רואה ? הטיעון יכול לעבוד גם על העולם החילוני. מה ישאר מהמדינה אם תיתן לכולם לבחור ללמוד? אם תיתן לכולם לבחור אם הם רוצים לשרת בצבא ? איזה גודל צבא ? כמה באמת ירצו ללמוד ? מערכת החינוך החרדית גודלת ב5 אחוז בשנה מערכת החינוך החילונית גודלת ב0.1 אחוז בשנה עוד 20-30 שנה החרדים הם רוב..ואנשים כמוך שלא לבושים כמוהם..יצטרכו להיות המיעוט המנודה במדינה סגנון איראן או להגר.
* עומר   18/09/14 | 11:03
אז זה מה שכואב לך? שחרדים יהיו הרוב??
לא באמת אכפת לכם המיסים ולא השויון בנטל.. אתם מפחדים שהחרדים יהיו הרוב ואז למיעוט לא יהיה מה לעשות פה..
* שיר   18/09/14 | 21:21
3. התייחסות עניינית
יפה לך על ההתיחסות העניינית הנכונה והרציונלית לנושא רכישת ההשכלה. אך, בנוגע לקבלת המלגות. נו באמת, מדובר בגרושים כשלמעשה החרדים מפסידים אותם ויותר מכך בשל אפליות לאלה שלא עשו צבא (כגון דרגה נוספת במעון ועוד). על מנת לעודד חרדים לצאת לעבוד יש ליצור מוטיבציה ארגונית לקלוט אותם כשווים!
* ב   18/09/14 | 11:03
דרגה
היי בעלי חייל בצבא וזה לא הוריד לי שום דבר בדרגה של המעון עבור הבת שלי
* אמא   18/09/14 | 22:24
2. אני איתך!!!
מסכים עם הדברים, אך מי שחושב שהחרדים מהווים חלק נכבד מתקציב החינוך טועה בגדול!!! באחוזים זה אולי 3.5-4 אחוז מהתקציב, וכל שאר מוסדות החינוך והאקדמיות והאוניברסיטאות מקבלים את הרוב... ועדיין אני חושב שלא צריך לתקצב מי שלא לומד ליבה, אני סובל מכך שלא לימדו אותי אנגלית! אבל אין ספק שאפשר להשלים בגיל מבוגר, אבל כמאמר רבותינו ׳אינו דומה כתיבה על דף חלק.. לדף מחוק׳ סליחה על הטעות בנוסח... בגיל צעיר קולטים הרבה יותר טוב..
* אחם חרדי   18/09/14 | 10:38
לא כולם יעבדו בהייטק
כל אחד כשהוא מתבגר יראה למה הוא נמשך לאיזה עבודה הוא מתאים, לא כל מה שלמד בליבה היא חיונית עבורו בהמשך חייו. שכל אחד ילמד מה שחשוב לו: אחד ילמד ספורט השני תיאטרון השלישי יהיה מתווך, ואם המדינה רוצה לממן קורסים לכל מי שבוחר במקצועו זה יהיה נחמד, אבל למה כל אחד/ת לדעת אלגברה והנדסה. ומי שהנושא לא מדבר אליו בין כה ישכח אותו מהר, ובכיתה הוא לא ילמד ורק יפריע לשאר התלמידים
* עולה חדש   18/09/14 | 11:21
1. מי משלם ???
האמת שאני שוקל לתבוע אותך בתביעת דיבה והוצאת שם רע בוא ונפתח את ספר התקציב לשנת 2014 ונראה כמה כסף מקבל אדם חרדי מהמדינה. כן כן החרדים שאתה קורא להם פרזיטים ועלוקות אברך חרדי שנשאר ללמוד כל חייו בכולל מקבל מהמדינה 240 שח לחודש נראה לך שזה מה שמשאיר אותו מחוץ למעגל העבודה? החרדים שיוצים לעבוד וזה בערך 70 אחוז !!!! לא מקבלים שקל יותר ממה שכל אדם אחר במדינה אז על מה אתה מדבר בכלל?
* חרדי    18/09/14 | 10:12
הוא צודק ב 300% זה הרבה מעבר לכסף
אדם שהולך עפ״י אמונה הולך עפ״י עקרונות לא תצליחו לשנות את זה תנו להם ללמוד בשקט גם לא חרדים שלא עובדים מקבלים קצבאות ותאמינו לי שהרבה יותר גדולות מ240 ש״ח לחודש
* מהעולם הלא חרדי   18/09/14 | 11:07
ואולי נתבע אותך על הבאת נתונים לא נכונים
נתחיל בזה שלפי הלמ"ס (מוסד ממשלתי !!!!!!) מעל 65% מהחרדים בגילאי 25-45 אינם עובדים... ולגבי הכסף שאתה מדבר עליו, כאילו מדובר על סכום אפסי... כלל לא נכון, מעבר ל 240 שקל ( שמעניין שכל אחד מכם מדווח על סכום שונה) הוא רק חלק קטן מהכסף שהמדינה משלמת לחרדים, אולי לא בדרך ישירה אבל בדרך עקיפה (לכולל, הנחות בארנונה ומיסים שלא מתקבלים) המדינה משלמת הרבה יותר.. אז אולי אם היית לומד קצת לימודי ליבה היית מדבר אחרת... שזה רק הוכחה לחשיבותם
* יואב   18/09/14 | 11:12
ליואב
א. הקצבה לאברך כולל עומדת היום על 240 שקל. זה שאתה שומע כל פעם סכום אחר זה רק בגלל שהקצבה משתנה כל פעם - כמובן במגמת ירידה... ב. מעבר לקצבה הזאת, כל שאר ההנחות מגיעות למי שההכנסה שלו נמוכה, לא משנה מאיזה מגזר הוא. אז ידידי יואב, אתה מוזמן להפסיק לעבוד, להגיע לרמת הכנסה נמוכה ולקבל גם אתה את ההנחות הללו...
* שרה   18/09/14 | 13:50
זו ועוד
הציבור החרדי ברובו שולח את הבנים למוסדות פרטיים החל מגיל גן ילדים ובתלמודי תורה ועד זקנה ושיבה, בזה לבד חוסכים לקופת המדינה פי כמה וכמה מהסכום שהם מקבלים פה. הסכום שהמדינה משקיעה בלימודיו של כל סטודנט ממוצע עובר את הסכום שאברך מקבל במשך כל השנים, ובהרבה
* עולה חדש    18/09/14 | 11:14