החדשות
תגובות (56 תגובות ב-39 דיונים)
39. גיזענות
אני מסכים אם עול מילה שהם אמרוווו זה לא משנה מה תגידו אתם הלבנים או מה תשדרו בטלויזיה עובדה אחרי חודש לא קרה כלום שום דברר כמובן עוד אתיופים נרצחיםם ועוד אונס ועוד הרבה מיקריםם המדינה לא לוקחת אחריותתתתתתתתת היו צריכים להשקיע בבני הנוער קצת יותר ולא לדחוק אותך לצדדדדדד וזה לא רק רחובות נתניה גדרה יש קרית מלאכי רמלה לוד קרית גת חדרה פרדס חנהה כולםםםםםםם בכול מקום שיש הרבה אתיופייםםםם
* אתיופי גאה   19/05/10 | 14:10
38. וולאה זה שקר אני איתי מתי שה צילמו זה היה בסביבות 7-8 לא
וולאה מעצבן אותי שה אתם משקרים אתם צילמתם את זה בשעה 6-7-8 אני איתי שם ואתם נכנסתם למועדון לנוער וביקשתם לדבר איתנו ולא מצאתם אותנו ברחוב אוו במחששות
* איתיופי    31/03/10 | 15:04
37. כמה כואב ללבנים האלה
דבר ראשון אני אפתח בזה שאני אקרע מצחוק מהכתבה חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח אוקיי הלבנים חיכו וחיכו וחיכו וחיכו והנה אתיופי נפל מהגג יאללה עוד כתבה להכפשת העדה האתיופית!!!!!!!!! שהשוטר הלבן הקירח מרמת השרון שלא מעניין אותי מאיזה מוצא הוא רצח את אישתו ואת ילדיו כל התקשורת הייתה בהלם כאילו למה זה קרה? איך יתכן דבר כזה ? הוא לא אתיופי אז למה הוא רוצח את אישתו ואת ילדיו הקטנים??? עוד מקרה...שהילדים האלה מתל אביב שאנסו את הילדה במשך שנים!!!!!! איך קורה דבר כזה ?? למה ?? הם לא אתיופים אז למה הם אונסים ילדה במשך שנים זה לא הגיוניי.... עוד מקרה...הסיפור שהיה לא מזמן עם האחים הפדופילים מהמושב שרצחו איזה ילד קטן שכן שלהם איך קורה דבר כזה ?? לא יתכן שיקרה דבר כזה במושב בארץ ישראל ??? הם לא אתיופים אז למה הם רצחו את הילד הקטן ???? אני יכול להמשיך ולהמשיך עם עוד דוגמאות אבל אני מניח שהבנתם את הפואנטה...סמדר פלד מקווה שהבנת איזה כתבה שטוטית עשית חחחחחח עלאק כתבת... בכל מקרה שיהיה ולא משנה מה המקרה אין קשר לשייך לעדה!!!! אוקיי את לא מכירה עדה מסוימת אז סבבה אז תגידי שאת לא מכירה אבל לעשות כתבה כזו מעפאנה על ילדים שיכורים חחחחחחחחחח תראי מה נהיה מהכתבה שלך התחלת בילד מת סיימת בוודקה תגידי לי את רצינית ????? אני לא יודע אם את עושה צחוק מעצמך או מהעדה שלי...ועוד בסיום הכתבה את מנסה לנתח ביחד עם יאיר לפיד את העדה האתיופית חחחחחחחחחח אתם רצינים ??? מקווה שהבנת את הפאשלה שעשית עם הכתבה המגוחכת שלך ממש הרגת אותי מצחוק חחחחחחחחחחחח עשתה את העדה האתיופית למכת מדינה תנוחי נשמה תנוחי
* אתיופי מבסוט    20/03/10 | 18:03
ממש לא מסכימה איתך!
אני גם שייכת לעדה ואני ממש בהלם ממה שאתה כותב פה! ונראה לי שהבעיה שלך היא שלא הבנת את המסר של הכתבה. אף אחד לא ניסה להגיד שכל האתיופים שותים סטלנים ולא יודעת איך אתה מכנה אתם. המטרה ו/או המסר של הכתבה הוא להציג את כשל המדינה בקליטה של העדה. אתה במקום לקוות שהכתבה הנ"ל תעורר משהו אצל מישהו אתה כבן העדה לעוג ומסרב להאמין שזוהי המציאות.! אין שום כוונה בכתבה להגיד שאתיופים אחראים לכל צרות המדינה כי הם לא! אז במקום ללעוג תצפה שהכתבה הזאת שינתה דעה אפילו אצל בן אדם אחד תאמין לי היא עשתה את שלה!
* אתיופית   21/03/10 | 16:13
אויש תנוחי
מה את מלקקת את תחת של הלבנים יאהבלה תתעוררי למציאות שאת חיה בה המציאות היא: כל הדברים ש"אתיופי מבסוט" אמר ואללה הוא צודק ב100% את חיה בסרט כאילו הכל טוב ויפה
* אתיופית   22/03/10 | 12:11
צחוק עצוב
האמת קשה כנראה עדיף לצחוק מאשר להודות בה.
* אתיופית שמוכנה להודות באמת   27/03/10 | 05:32
סתמי
גם כן את אין במה להודות וזהו . אתיופים שליטה !!אנחנו עוד נשלוט פה .זה כמו באמריקה שאחינו היו עבדים עכשיו הם שולטים במדינה .אתיופי גאה!!!
* ***   04/04/10 | 14:55
36. לערוץ הזה אין מושגגג
לכו לתראייינו אנשים בוגרים ואז אולי תבינו מה העדה הזאת באמת שוווה!!!!! בטח שהאתיופים יהיו מתוסכלים.....סמים את כולם באותה שכונה כל אחד מתסכל אחד את השני... זורקים אותם בשכונה גועל נפש ולאפחד לא אכפת מהם בכלל... ילדה בת 15 מהכתבה מדברת ככה..... זה גועל נפשש שילדה כן היא ילדה מרגישה ככה!!!
* אבי   20/03/10 | 16:32
35. . . .
אני אתיופית גאה ושכולם יקפצו לי כל הלבנים פה מנסים "להיות נחמדים" בכאילו אני יודעת מה זה סבל מגזענות שמקללים אותך יאללה יכושי תחזור לאתיופיה ישחור מה לא.אני עכשיו שונאת לבנים שונאת זה מילה אולי קטנה לא מתעבת אותם הם גזענים אנשים ממורמרים שלא אוהבים שאתיופים מתקדמים ועושים דברים טובים ראיתי פה בתגובות לפני כמה שבועות אחד כתב על אמריקה "מדינה שנשלטת בידי שחורים.."מה הוא חשב לעצמו למה הוא יותר טוב מאיתנו ,במה?!הוא לא טוב בכלום לא בצבע ולא בכלום אין על הצבע שלנו כל הלבנים משתזפים בשביל להיות כמונו האנחנו האתיופים יותר טובים ממכם אנחנו צריכים ללמוד שפה חדשה הכל חדש ואנחנו עדיין יותר טובים יש לנו שכל פי 10000 יותר טוב מלבנים אז יאללה תתקדמו תוכנסו לנו לת.ח.ת יעם ז.ב.ל הלבנים כן
* בת 17   17/03/10 | 11:00
34. הטייסים שהביאו אותם אשמים
* לקרקע את כולם מיד   15/03/10 | 21:46
איך אתה מעיז לומר דבר כזה,תתביש לך
אנחנו כאן,בארץ ישראל בזכות ולא בחסד,המדינה הזאת שייכת לכול עם ישראל,ואנחנו יהודים גאים ,אים יש בעיה למישהו שאנחנו כאן יכול לעזוב את המדינה,כי אנחנו לא מתכוונים לעשות זאת.אני הלכתי ברגל חודש ימים במדבר כדי לעלות לארץ ישראל,טוב לדעת שיש אנשים שרוצים לגרש אותי מארצי שלי,ארץ אבותי אברהם,יצחק,ויעקוב,עליהם השלום,
* מהרט   16/03/10 | 11:34
33. אני דווקא חושבת שהכתבה
הזו לא הציגה את אותנו באור שלילי כמו רוב הכתבות שעושים עלינו! אני מבינה שההקשר בין אותו ילד(ז"ל) שנדחף מהגג והותיר את אביו לבדו לעדה שלמה הוא מגוחך אבל כשראיתי את שאר הכתבה דווקא די אהבתי את מה שהיה לילדה הקטנה להגיד בשורה התחתונה הגזענות קיימת פה ובעולם כולו אני יודעת שזה נשמע תבוסתני אבל זה מה יש ואנחנו כשחורים נצטרך לעבוד פי 2 יותר קשה מהלבנים בשביל להצליח זו עובדה אבל אני בטוחה שנצליח אם מעט רצון והרבה כוח זה אפשרי ולחיות חיים מוצלחים במדינה שלנו זה מה שאותי לימדו בבית הדרך תיהיה לא קלה בכלל אבל אני יודעת שעוד קיימים "אנשים טובים באמצע הדרך" שרואים מעבר לצבע עור.. הגזענות קיימת אבל אפשר לעקוף אותה...תשארו אופטימים
* אתיופית   15/03/10 | 21:27
32. איך מאשימים את המדינה
10 בלילה ומשעמם? לכו לישון. לא מקשיבים להורים? אז תקשיבו להם. מנותקים מהמורים? בערב במקום ללכת לשתות תלמדו, תשיגו ציונים טובים ותהפכו לאהובים על המורים. רוצים למרוד במבוגרים? הם רק מנסים לעזור הולכים מכות? תלמדו נימוסים מרוב תסכול מבלים ברחוב? מרוב תסכול הולכים לדבר על זה עם היועצת, בשעות כאלה אני ישן לקראת היום הבא ולמה לשאוף גז או לעשן זה סתם מזיק לסיכום : בין שעות 10 בערב ל7 בבוקר ישנים! מה המדינה עשתה רע!
* g   15/03/10 | 21:04
31. איך זה לחיות בחברה פוסט-טראומטית
לא זה לא טעות זה המציאות עולם מלא בכעס ובדידות, נראה שיש כל כך הרבה טיפשות ואין שום דבר פשוט לכן אין מה לצפות מחברה ומעם שלאורך ההיסטוריה היה נרדף מובס ומושפל יהפוך לרודף ומשפיל ולא משנה מי הקורבן התורן מרוקאים ,תמנים ועכשיו האתיופים. נורא עצוב לראות את הכתבה על בני נוער צעירים מאוד שמחפשים חלופות לכעס ולמרירות ומוצאים אותם בשתיית אלכוהול ובסמים אבל גברת סמדר פלד אולי אני אגלה לך סוד זו בעייה כלל ישראלית ולא רק בעדה האתיופית. לא ראית אותך ואף קולגה מזדמן שלך יוצא בכתבה מקיפה על מוצא מסויים בגלל מקרה טרגי ,טרגי ככל שיהיה . לא במקרה רצח במעדון זה או אחר ,לא באונס ברוטלי של חבורה על נערה מסכנה, לא בתקיפת זקנים חסרי ישע של נער אכזר. כל מקרה נשפט בעינייכם כמקרה מצער\אכזרי\מזעזע\לא אנושי אבל חלילה ההשמה לא נפלה על מוצאו או על העדה אלה הוא משתייך . ולא אנחנו לא עדה מחוץ לגדר אולי מחוץ לגדר הפרטית והחומה הפנימית שבנה לעצמו כל אחד שלא רוצה לראות האת-יופי , ולגמרי לא סיפורה של עדה שלמה שנבחנת ונשפטת דרך עיניים צרות ומתנשאות של חברה צרת אופקים . בדיוק כמו שאר החולאים בחברה גם בקירבנו יש לצערי פושעים רוצחים אנסים אבל הם חלק מזערי מאוד מעדה מיוחד ,מדהימה שאני גאה להיות חלק ממנה . בחברה בה אדם נמדד על פי הצלחתו,ממונו, וקשריו באילן היוחסין אנו עדיין שומרים על כבוד ההורים ,כבוד לשונה ,כבוד הדדי וקבלת ההאחר כפי שהוא
* אורי ר .האתיופי..   15/03/10 | 16:18
30. אותו דבר עשו למרוקאים
שהמרוקאים עלו לארץ, האשכנזים ה"עליונים" חשבו שאנחנו טיפשים, שאנחנו לא יודעים אפילו מה התאריך יום הולדת שלנו, הם הכריחו אותנו לשכוח מהתרבות שלנו ולהתחבר לתרבות האשכנזית ה"מתקדמת". שאתה אוסר על אדם להיות מה שהוא, מין הסתם תהיה אצלו שנאה ומן הסתם הוא ידרדר לפשע... גם אז העדיפו עובדים אשכנזים מעובדים ספרדים... כל מה שקורה לאתיופים עכשיו זה בדיוק מה שעשו למרוקאים, לתימנים, לעיראקים ולשאר המזרחים. אז אל תדאגו זה לא קרה רק לכם... כשאתה גזען ומלא שנאה כלפי מישהו, איך אתה מצפה שהוא לא ירגיש אותו דבר כלפיך? המדינה עושה בדיוק מה שהיוונים עשו ליהודים... אסרו להם להיות מי שהם, לעשות מנהגים של יהודים, חייבו אותם לשנות את השמות שלהם לשמות יוונים... נשמע מוכר? ובגלל זה היהודים התחיל לתקוף את היוונים עד שביטלו את כל הגזרות האלה... האתיופים לא פחות יהודים מאף עדה... בכל עדה יש אלכוהוליסטים, ילדים שמתמסטלים, אלימים, רוצחים, פושעים, לא חסר גם אשכנזים שהם כאלה... אני מת על האתיופים, יש לי שכן אתיופי ועוד כמה חברים... וכל מה שאני יוכל להגיד לכם, אל תאבדו תקווה
* מרוקאי גאה   15/03/10 | 12:23
29. "סרט רע"- מחכה לתגובת הגב' סמדר פלד! כנסו...
שלום לך יכול שזה מפתיע אותך אך אני אתיופית ,לא שותה וודקה ,לא מסתובבת בלילות בין הבניינים כפי שציינת בכתבה האחרונה שלך על הנוער האתיופי והעדה האתיופית ככלל,לא ממורמרת ,מכבדת את הוריי ,ויש לי תקווה!! ושאיפות לחיים טובים יותר ככל אדם ,ויש לי כעס על מתייפייפים למינהם שכיביכול סוקרים אירוע כזה או אחר בכדי להעלות את המודעות הציבורית על מחדל חברתי כז או אחר בכדי לתקן את העוול ,אך בפועל מזינים את האוכלוסיה בצרות עין שלהם,יכול שתפיסת העולם שלך היא שאנחנו העדה האתיופית חבורה של בברברים שהביאו אותם במבצע של חסד לארץ ,עובדה הם לא יודעים איך להתנהג ,הם ברברים ,אלכוליסטים ,אלימים,ופושעים .יכול להיות שאני מגלה לך את אמריקה, ולכן אני ממליצה לך לשבת שחלילה וחס החדשות המרעישות לא יתפסו אותך לא מוכנה, אלכוליסטים ,פושעים וכו" יש בכל חברה וחברה, כן גם בעדה שלך מה שזה לא יהיה ,וחדשות עוד יותר מרעישות גם בעדה האתיופית יש אנשים שומרי חוק ,אנשים חרוצים משכילים ,שיודעים לאהוב את השונה ,אנשים שאני שמחה על שנפל בחלקי להשתייך אליהם ,אנחנו לא מיעוט ,מיעוט זו הקבוצה שבחרת להראות ,לכל מטבע יש שני צדדים ,אבל לא לעדה האתיופית ,משום מה בוחרים תמיד להראות את החצי הכוס הריקה ,אני רק מבקשת לדעת דבר אחד , מה לעזאזל אתם רוצים מאיתנו? מה כל כך כואב לכם? ,למה לעזאזל אתם חושבים שאתם יותר טובים מאיתנו? הפחד מהשונה ,הצורך להשפיל קבוצה אחרת כדי להרגיש מרומם ,למה בעצם אתם מנסים לשמר מעין סטטוס קוו של נחיתות ועליבות כלפי העולים מאתיופיה ,זה מה שיתן לכם להרגיש טוב עם עצמכם בסופו של יום , זה מה שיגרום לכם להגיד ,אני אדם נאור ,אתם אף פעם לא תבינו את הרגישות את והמורכובות שמאפיינת את העדה ,אתם תמיד תשפטו אותנו על פי הסטנדרטים של העולם ה"נאור ",ובגלל זה לא תבינו מה עומד מולכם ,כי אנחנו האתיופים גדלנו במקום אחר עם אורח חיים אחר ,שלא תואם לשלכם,אנחנו ביום אחד קפצנו ממאה אחת לשנייה ,לנו לא היתה את הפריווליגיה להסתגל לחידוש אחד( בכל תחום בחיים ) בעתו (את יודעת לא המציאו את כל החידושים ביום אחד אפילו לא בשנה ,לפעמים זה אפילו לקח מאה שנים ),אנחנו יש קפצנו למים העמוקים ותאמיני או לא למדנו לשחות חלקנו עם מצופים וחלקנו גם בלי ,למדנו לסלול את הדרך בלי הכוונה לא מההורים כי להם יש ראית עולם שלהם שמתאימה יותר לאתיופיה והם היו צריכים אותנו בכדי שנדריך ונוביל אותם מכיוון שהשפה לא שגורה בפיהם, ולא ממורה כזה או אחר כי גם אתם תקועים בעולם שלכם ולא מעיזים להציץ החוצה לראות אם יש דברים אחרים מאלו שהורגלתם אליהם ,למדנו למצוא את שביל הזהב בין התרבות מבית אבא ואמא לבין אורח החיים ה"ישראלי", בכל זאת אני רואה כתבות כמו זו ששידרת שמעבירות בי צמרמורת וחלחלה ,אם לא היה מצויין שזה חלק מהתוכנית "אולפן שישי" הייתי חושבת שמדובר באיזה סרט אמריקאי עם דיבוב לעברית על הכנופיות בברוקלין .למרות מה שאתם חושבים עלינו ורוצים ומכוונים את מחשבותיכם שנובעים מבורות ,אנחנו מתקדמים ,לומדים ,עובדים לפעמים צריך להלחם כדי להשיג דברים שאחרים לא צריכים להלחם עליהם ,אך אנחנו עושים ונעשה ,וחבל שאתם ,את וכלי התקשורת שמסכימה לעוונות הללו להתקיים ,שמים רגל כל פעם מחדש ,עצוב אך רוחנו לא תיפול בגלל רדיפת רייטינג או צרות אופקים .... צאו מהסרט כי אתם חיים בסרט גרוע
* חני   14/03/10 | 22:34
28. נשואה לאתיופי -כנסו והביעו.
אני נשואה לאתיופי וסביי עברו את השואה. ראיתי שהגרמנים היו עושים סרטונים כאלה על היהודים בכדיי ליצור חומה בין האדם העליון לבין אדם נחות יותר. ואני מתביישת .מתביישת .מתביישת .בתקשורת שלנו .בעם שלנו. ברור שכל אזרח שיצפה שוב ושוב בכתבה כזו ,לא ירצה ובצדק להתקרב לאתיופי. נכון ,אכן נכון ."יצר האדם רע מנעוריו" גם כשהרגו בנו בגלל השוני,אנו ניצור בעצמנו אט אט להכחדה של קהילה שלמה . הכחדה שקטה. ומכיוון שהתקשורת מעבירה מסר חוזר ונשנה ,מי הם הקהילה האתיופית,לבסוף הרי לא יהיו חסרים גם כשהאחרון שבניהם יקפוץ מהגג. אשמח אם תפרסמו את הכתבה,כתבתי זאת מדמעותיו של בעלי. תודה.
* איילת   14/03/10 | 14:43
נורית
הכתבה עוסקת בחברה הישראלית ויורדת עליה ולא על האתיופים
*  מה פתאם   14/03/10 | 20:06
27. בדיוק על זה מדבר השחקן האתיופי בהצגת היחיד שלו .
לפני כחודשיים ראיתי הצגת יחיד של שחקן מהעדה האתיופית , גור אריה יהודה" בעיר פתח תקווה, לדעתי חובה על כולם לצפות בהצגה זו, בכדיי להבין מי הם הקהילה המקסימה הזו. בושה שהם כשלושים שנה בארץ ,ואנחנו עדיין לא מכירים אותם.
* איילת   14/03/10 | 14:01
26. לא באתי ממדינה שהייתה תחת שלטון זר ואז אני מאד גאה בכך
לא יקום אף אדם על פני כדור הארץ ללמדני מוסר והשכל. מי אנחנו ? אלה שמגדפים ומקניטים באו ממדינות שהיו תחת שלטון זר נענשו והושפלו בחומרה רבה ורובם רוצים לפרוק את תיסכולם עלינו . עוד לא מאוחר לשוב מהיכן שבאנו .לא סולקנו ולא גורשנו בידי השלטונות משם אלא באנו למולדנתו בכדי להתאחד עם עם ישראל כולו למרות שישנם אנשים שמהרהרים בדתנו אולם בורא העולם אינו מהרהר באמונתו הטהורה בדת ישראל באלוקי ישראל . כל העולם כולו שונא את עם ישראל לא דיי לנו מי זה . אנחנו באנו ממדינה שאינה יודעת מה שנאה . מה זה גזענות . ישלנו התנהגות הולמת לאנושות ואנחנו לא יוצרים נשקים שמשמידים את האנושות . אנחנו לא מתפלספים לנשאת חינם . כל אסונות ומלחמות שהתרחשו נבעו לא מאפריקה . הגיע זמן להבהיר שאנחנו לא מקור לטומאה , לחטא , לעוון ולפשע . אוליי תתחילו לחקור את ההיסטוריה האנושית במטרה להגיע למסקנה . במה חטאנו ופשענו בדיוק ? לא היינו מודעים למלחמות לשנאה שהיינו מעבר לים . האמינו לי אילו הייתי יודע את המצב הקיים לא הייתי מעלה לדעת לעלות ארצה . שנאה . החינוך בילדים , העוניי שיצרה המדינה . שם היינו בעלי אדמות הנהגנו את עצמנו שאפילו בתוך הנוצרים לא חשנו את רמות השנאה הקיימות כאן . לא ברור לי למי אנחנו מפריעם ? בארץ הזאת . אנחנו הפכנו להיות כמו עם ישראל הנרדף אחר שונא עם ישראל בכל הדורות .מיציאת מצרים עד לימינו . סך הכל אנחנו חיפשנו כל ימי חיינו להגיע לעמנו ולארצנו . למען האמת לא חשבתי שיש עם ישראל לבן ותתפלאו באמת . אולם אני השלמתי לעצמי שיש עם ישראל מכל הגוונים בצע למרות זאת ישלנו אלוקי ישראל אחד . עם ישראל אחד . דת ישראל אחת במלחמה ובשלום גורלנו הוא אחד . ואני מציע לדגול באהבה ולא בשנאה
* אלי אל    14/03/10 | 01:38
25. תתתקקקדדדממווווו ילבנים לא מפותחים
תמיד אנחנו האתיופים, נראים לכם הלבנים פחות טובים ומוצלחים, אני רוצה להודיע לכם משהו-תקפצו לי אנחנו הרבה יותר טובים מכם, בקשר לחדשות ערוץ 2 זה שיש לכם כתב אתיופי אחד לא אומר כלום אני בטוחה שביחס לאוכלוסיה צריך להיות שם קצת יותר.... רציתם שיהיה לכם ייצוג של כל סוגי האוכלוסיות אז הבאתם אתיפי וערבי, הרי כל יתר העדות הבאתם בשפע...!!! פעם ראיתם חדשות בערוצים זרים, כן , כן, מופיע שם שחורה שמנחה את הערב ולא עוד לבן . זה מראה על פתיחות ליברליות,תתתקקקדדדמווווווו
* חני יצחק   13/03/10 | 21:19
24. ניצול מעוות של המשאבים
יש במדינה שלנו הרבה אנשים טובים שעוזרים בקליטת העליה האתיופית ללא תמורה וללא תהילה. אבל מדובר בעליה מאד מורכבת ולא קל לעזור להם. הפתרון אינו חומרי.. והתהליך יהיה איטי וצריך להבין את זה. צריך להשקיע הרבה משאבים והרבה סבלנות, להתמודד עם תסכולים ובמיוחד לסנן ולסלק את כל העלוקות שמוצצות את המשאבים שמיועדים לכך..
* אחת שעוזרת מאד לקליטת הקהילה האתיופית   13/03/10 | 19:43
23. מה יש למדינה הזאת?
האתיופים רק יתרמו למדינה שלנו, במקום לארח אותם במדינה כמו שצריך דוחים אותם? יש עוד 8000 אתיופים שרוצים לעלות לישראל כבר כמה שנים ואף אחד לא עושה כלום... את האמת לא הכי מבין את השנאה נגד האתיופים... יש לי חברים הודים ואיך זה כאילו שלהם אין אפליה? לא אומר שזה בסדר חס וחלילה... פשוט לא מבין מה אנשים רוצים מהם...
* יהודי   13/03/10 | 19:42
22. כן אני אתיופי...אל תיתנו לשם שלי לבלבל אותכם אנחנו גם ככה "בילבלנו" אותכם מספיק
וואיי שאלוהים ישמור אתיופי נפל מהגג מה זה קשור לעדה שלמה יא אלוהיםםםםםםם וכל הכבוד על זה שמראיינים ילדים אלכוהליסטים מצאתם את מי לראיין מזל שלא ראיינתם אותם באמצע סקס...אם ילדים מייצגים בעייניכם עדה שלמה אז קטונתי...איך שמרתם על הכתבה הזו כל השבוע בשביל הסופ"ש וגם כן יאיר לפיד הזה מרשה לעצמו לנתח משהו אני קורא את הטור הקבוע שלך בעיתון 7 ימים (כן תתפלא אתיופים קונים עיתון מהכסף האישי שלהם ואכן כן גם יודעים לקרוא את התוכן שבו) גם לך יוצא להשמיץ מידי פעם את העדה האתיופית אז אל תתיפייף...בקיצור כתבה שלא שווה לכלום בנאדם נפל מגג ומת סבבה תנתחו אותו ואת משפחתו ולא את כל העדה זה כבר ממש בלי טעם...רק מה שחסר עכשיו שיפילו את בעיית החינוך בישראל על האתיופים...בעצם זאת הסיבה שלא קיבלו ילדים אתיופים לבית ספר בפתח תקווה מתכתחילה...לא ככה ?? בקיצור די כבר ושאני אומר די כבר זה לא יוצא ממני בגלל יאוש כלשהוא אלא אני אומר די כבר לכתבות השטוטיות האלה שלא נאמר חלילה...מפגרות. תקראו...תעכלו...תעבדו...ואולי גם סופסוף תבינו...ותפסיקו!!! שבוע טוב וקסום לכל עם ישראל
* ראובן ברוך   13/03/10 | 18:18
תגובה 22 כמה שאאתה צוודקק
* יעל   13/03/10 | 20:10
זה שוב פעם אני...ולא להתבלבל אני אתיופי
יעל אני יודע שאני צודק ואת יודעת מה הכי מצחיק אלה שמזלזלים בנו...לא נאמר לבנים כי אולי זה ישמע גזעני אז נאמר באלה שמתנשאים מעלינו וחושבים שהם יותר מפותחים מאיתנו...מאוד מעניין אותי לדעת אם היה קורה שכל העדות היו עולות ביחד לארץ באותו זמן מי היה מתפתח יותר מהר ומי היה יוצא סמרטוט...יאיר לפיד ה"מפותח" כביכול אתה בן לניצול שואה ותסלח לי שאני לא רגיש לנושא הזה כפי שאתה לא רגיש לנושא של העדה שלי אז תן לי לכתוב את מה שיש לי לכתוב ומקווה שלא ימחקו את התגובה הזאת...מי נראה לך יותר נחות אדם שהוא יהודי ניצול שואה או אדם יהודי שעלה מאתיופיה...אני מאמין שאתה יודע בדיוק מה היא התשובה...בקיצור אני לא אפתח פה בשיעור היסטוריה אבל כמו שכבר ציינתי...תקראו...תעכלו...תפנימו...ואולי גם תבינו...ותפסיקו!!!
* ראובן ברוך   13/03/10 | 22:06
ת'אמת אני איתך לגמרי!!! אבל...
ממש לא במקום ההערה שנתת על ניצול השואה! כן ראובן השואה זה נושא רגיש כמו שכתבת!!! לא היית צריך ללקחת את זה לכיוון הזה בכלל!!!! לא הולם, לא במקום ולא מכובד בכלל!!! אתה מבקש שכל אדם ישפט עפ"י מעשיו ואופיו בלבד! ושזה לא בסדר לגרור עדה שלמה לטרגדיה ספציפית, ומיד אחרי זה אתה עושה בדיוק את אותו הדבר!! את יאיר לפיד(גם אני במקרה קוראת את הטור שלו) לא צריך לקחת ברצינות,הבנאדם מעביר ביקורת על כל דבר שזז בערך,,,
* אתיופית 23   24/03/10 | 20:34
אני ממש מבינה אותך!!
ככה זה התקשורת כאן אין מה לעשות..צריך להמשיך הלאה לעתיד טוב יותר...
* שושי   19/03/10 | 17:33
21. הכותרת
למה לכתוב האם המדינה אשמה למה הנער למד במסגרת של פנמיה המדינה עזרה לו אבל ללא שום קשר לעדה החליט ללכת בדרך לא ישרה לערכתי הבעיה עם העדה הזאת פשוט קיצונית מדי או שנתקלים בחברה טובים ויש הרבה או בחברה שפשוט נולדו לעברינות אין אמצע אצלהם או חכמים מדי או טפשים מדי
* אורית   13/03/10 | 12:35
20. עולי אתיופיה
יש גזענות במדינה שלנו ! בפ"ת ראינו מה קרה לא מזמן! השחורים...?? הערבים????????? עידות המזרח??????
* פרג   13/03/10 | 12:31
19. דייייי לבכות
קודם כל ישנם אתיופים שרובם הצעיר נורא מושפע מכל השחורים מחו"ל ואיפה ההורים מה הם ךא רוים איפה הילד ומה הוא עושה .מה לא אכפת להם?ההורים אשמים בכל ויש אתבכל העדות
* אחד שיודע   13/03/10 | 12:19
18. מי שלא עוזר לעצמו, קשה לעזור לו.
צריך לעצור את כדור השלג הזה של האתיופים,אוכלוסיה שכאילו באה ממאה אחרת.יש להקים ועדת עבודה ש"תנצל" מובטלים, דוסים וכו' לתמוך בקהילה האתיופית,ולאט לאט הם יפתחו ויבינו את ישראל- אמן!!
* רותי   13/03/10 | 10:07
17. מדינה שלא מסוגלת לקלוט אוכלוסיה שלא תעלה עולים
מדובר באוכלוסיה מאוד מורכבת ולכן השאלה אם יש להעלות. שימו לב שחלקם לא יהודים . ההערה מתיחסת לכל ארצות המוצא.
* ניתאי   13/03/10 | 10:03
16. רק ההורים אשמים!
ילדים של האתיופים כל היום וכל הלילה מסתובבים בחוץ . עושים מה שבא להם!הורסים גונבים ואם משהו אומר להם מילה אז ההורים מופיעים וצורחים גיזענות!!!!99% מהם לא עובדים וחיים על חשבון המדינה אז לפחות שיחנכו את הילדים שלהם!
* שכנה של המון אתיופים   13/03/10 | 09:23
ל-16
רק בגלל אנשים כמוך יש גזענות בארץ כלפי אתיופים ורואים שאת לא באמת מכירה את העדה הזו לך עדיף שלא תדברי על דברים שאת לא מבינה בהם
* שכנה גם של אתיופים   08/04/10 | 13:07
15. אנו יוצרים את הבעיות של עצמנו
התיקשורת יוצרת את הבעיות בעצמה כל דבר היא מנפחת איזה גיזענות ואיזה נעליים אני אתיופי בא"י שלא חש גיזענות כולנו יהודים
* אתיופי אסלי   13/03/10 | 09:18
14. זאת לא בעית הגזע זאת היא הבעיה של השכונה הזאת שהם גרים באה בנתניה!!
אני לא אתיופית אבל אני רוסיה אני יודעת מה זה כשמקניתים אותך בשמות על המוצא שלך גם לי היו קוראים כל מיני שמות של "יא רוסיה" או כמו " כל הרוסיות זונות " אבל למשהו אף פעם לא ניגררתי לנישוף גז מזגנים על גגות של בתים או עוד משהו כזה ! גם לי יש חברים אתיופים ואף לא מעט אבל כולם באים ממשפחות טובות ואף אפילו הרבה יותר טובות מכמה משפחות ישראליות וגם הם לא שותים ולא שועפים גז מזגנים הם לומדים ומשקיעים בחייהם כדיי לפתח ולהצליח. וכאן אצלנו בנתניה רוב האתיופים לא הכי מנסים להישתלב הם חיים במין גטוה משלהם בקיריית נורדאו ולא מנסים לצאת משם בכלל ויש אפשרות אך לא כל כך נירא שהם רוצים בכך!!! אני חושבת שפשוט כודם כל האדם צריך לרצות להישתלב בחברה ורק אז יקבלו אותו כאחד מהם!!! ומה שקשור בבני הנוער בנורדאו זה הבחירה שלהם יש מספיק מקומות לטייל ולצאת עם חברים בעיר ובטיילת אבל הם בוחרים לטייל בדיונות של אזור התעשייה שנימצא שני מטר מהשכונה! אז לפי דעתי קודם כל הם צריכים לרצות להתחבר בחברה הישראלית !!!!!
* סופיה   13/03/10 | 09:09
13. העדה האיתיופית נקלטה טוב..כנסו!!
חבל שכל פעם התקשורת בוחרת לקחת צד בבכי במקום להציג את השמחה וההצלחות של העדה האיתיופית!!! אלפי איתיופים הצליחו בצבא, גם באוניברסיטאות וגם במכללות יש אחוז גבוה מאוד של איתיופים מצטיינים, גם במשטרה וגם בשב"ס וכמעט בכל גוף רואים אותם עובדים ומתקדמים. בכל עליה היה קומץ של אנשים שהדרדרו לפשע, שלא למדו וכדומה..לפי דעתי חשוב שהתקשורת תתן במה להצלחות וכך תצור לנערה או לנער איתיופי עשרות מודלים לחיקוי!! רק דוגמא: מדוע בהישרדות לא בחרו מעולם מתמודד או מתמודדת איתיופי? מדוע "באח הגדול" לא בחרו? מדוע ערוץ 2 לא בוחר במגיש חדשות איתיופי? או מגיש רדיו באחת התחנות האזוריות??
* גבע צין   13/03/10 | 07:48
אחי אחד הכתבים בערוץ 2 הוא אתיופי...
אבל באמת לא מבין את התקשורת, למה באמת לא מראים את כל ההצלחות של האתיופים? זה דבר שהייתי שמח לראות ולא רק את הדברים הרעים...
* יובל   13/03/10 | 19:44
12. כל הורה שלא מצליח לחנך את ילדו מפיל אשמה על המדינה!
המדינה מספקת מוסדות חינוך ולא שירות ביבי סיטר ! על ההורים לספק את החינוך המינימלי ולהדריך את ילדיהם לכיוון הנכון! הצלחתם מה טוב לא הצלחתם האשמה היא רק בכם! כמובן שאם נוסיף אחוז קטן לגיני הילד!
HOP   13/03/10 | 07:26
11. הגזענות מתחילה ממך
"בשכונות השחורות מה שנקרא" ניתן לומר בשכונות מרובות אתיופים, או שכונות אתיופים זה יותר מנומס, ולא נכון לומר בשכונות שחורות הכל מתחיל בתקשרו שלנו תודה לאל שאני מגדלת את ילדי בחו"ל
* אתיופית מחו"ל   13/03/10 | 01:32
10. גזענות
שאחר כך המדינה שלנו לא תגיד לא שמענו לא ראינו!!
* נמרוד   13/03/10 | 00:50
9. השכונות של נתניה
אני לא מבין למה כל פעם מעשימים את החברה \ מדינה ???? אין לי שום דבר נגד שום עדה , אבל אחת הבעיות שהאתיופים מעדיפים לגור בקהילות סגורות , בשכונות סגורות ולא נפתחים לחברה! נדיר לראות רק משפחה אתיופית אחת באותו רחוב. הם מסתגרים בקהילה שלהם ומעשימים את החברה שלא מקבלת אותם.
* נתנייתי   13/03/10 | 00:39
אבסורד..
איך אתה מצפה שהם לא יגורו בשכונות מרוכזות כשסל הקליטה לדירות..ומצע הדירות שהם מקבלים הוא באיזורים כאלה.. אם הם יכלו לבחור.. תאמין לי שהם היו מעדיפים איזור קצת יותר אטרקטיבי.. אז בנוגע לשכונות המגורים.. בהחלט לממשלה יש יד בדבר!! ומצד שני.. לא היית מעדיף לגור באיזור שבו אנשים מקבלים אותך כפי שאתה?? בלי התנשאות או דיעות קדומות.. אז מה יותר נוח משכנים מאותה עדה... רק אני חייבת לציין שבעיית האלכוהול הינה בעיה פרטית של הקהילה האתיופית .. זוהי מחלה מתפשטת של כל הנוער במדינה.. זה לא פוסח על אף עדה או מוצא.. צפה בכל הבעיות במועדונים..וכל הדקירות..אולי הקהילה האתיופית בולטת משום שונותה..אך זו בעיה גדולה הרבה יותר של כל הנוער בישראל...ועל המדינה למצוא פתרון הולם לעניין... לפני שיהיה מאוחר מידי! הנוער הוא העתיד של המדינה... והעתיד נראה מצער .. אם נשליך אותו למצב הנוער במדינה!! המצב אקוטי ודורש טיפול בהקדם האפשרי!!
* חי   13/03/10 | 20:28
8. תתעוררו
לא בכל מקום יש גזענות אתם יכולים להתקדם בחיים הבעיה היא שאתם בתחת של השני ומרחמים על עצמכם למרות שאתם יכולים להגיע ליותר . אני מכיר כמה אתיופים מלומדים עם ראש על הכתפיים . כל אלה ששותים איפה ההורים מה לא אכפת להם????איןם שום תרוץ שילד בן 10 ישתה אלכוהול ההורים יכולים למנוע
* אחד שיודע    12/03/10 | 23:57
7. לאבא היקר משתתפת בצערך
מקווה מאוד שהמדינה היקרה שלנו תעזור לאותו אדם גלמוד .אם לא אנחנו בהיותינו חברה מתקדמת פשטנו את הרגל.
* אחת   12/03/10 | 23:51
6. איזה גזענות?????
הם מביאים הכל על עצמם. הכל בא מההורים .ילד בגיל 7 עושה משהו רוצה איפה ההורים למה הם לא עושים כלום אל תאשימו אותנו אתם לא יכולים לתפוס ילד קטן ולחנך אותו במקום לתת לו חופשיות
* אחד שיודע   12/03/10 | 23:39
לא תבין מעולם
אל תאשים את ההורים כי אולי אתה יליד הארץ אבל מה שבטוח הוא שבאתיופיה היה כבוד להורים ולאבא במיוחד ורק פה הכל נהרס ואף אחד לא מקשיב להורה שלו וזאת מכדי לנסות להשתלב לחבר'ה הישראלית .. אנחנו לא מאשימים את המממשלה אל את החבר'ה כי הם אלה שלא מנסים להבין שנכון ויש להו פיגור לעומם ולא שכלית .. ואנחנו כן תורמים למדינה ואם זה בהתגיסות לצבא שבו אנחנו מככבים בקרבי ואנחנו מרגישים ויודעים שאנחנו שייכים למדינה אז איפה המינימום של הערכה והכבוד שאנחנו רוצים שיראו לנו ..למה להסתכל על הצבע העור שלנו הרי כולנו בני אדם ובתוככנו נשמה אם זה שחור ואם זה לבן ..לא צריך להסתכל על זהה ואני אומרלך אני מסתובב רק עם לבנים והם יודעים הכל על אתיופים כי הם רוצים ומבינים ומעריכים אותנו ... ואל תכללו את כולם במה שכולם עושים ... אני לא אומר שיש גזענות אבל מאמין שיש קצת אפליהה .. בכל זאת רוצה תעני לי ודבר איתי אם לא ....בכיף ..
* אתיופי   13/03/10 | 02:52
לא הבנתי.. אם באתיופיה היה כבוד להורים
למה פה זה פתאום השתנה?! "כבוד" כמו שמדובר עליו בכתבה לא נעלמת בן רגע! כנראה שיש אפליה אבל בין אפליה ללהאשים את החברה הישראלית בדרדור כבודם של הנוער האתיופי כלפי ההורים, לא נראה לי הגיוני.
* ספיר   15/03/10 | 21:36
5. כואב הלב אתיופים אנשים מקסימים
* חרדית ניו יורק   12/03/10 | 22:28
4. פרפקט
איןן פרפקט זה הוודקה שלנו..... אין על אתיופים
* אתיופי   12/03/10 | 22:07
3. אני אולי לא אתיופי אבל אני מבין את הכאב שלהם !
כי כן מבזים אותם ושרואים אותם ישר ממציאים או מחפשים סיבה לשלול אותם מהחברה ואני מתפלא למה אתם אפילו לא מכירים אותם יש לי חברים אתיופים שוואלה כל אחד גבר לא איזה מניאק פשוט בושה וחרפה לאן המדינה שלנו מדרדרת מיום ליום !
* באר שבעי   12/03/10 | 22:03
טוב טוב
אני לא הייתי מסתובב עם ילדים שתינים או מסוממים ולא הייתי רוצה לראות אותם לומדים עם ילדים נורמלים וני בטוח שגם אתה. לא משנה מאיזה עדה הם .יאלה תתבגרו
* תקשיב טוב   13/03/10 | 21:06
2. התבלבלתם זו כתבה של סמדר פלד...
תתקנו את הכיתוב
* קרן   12/03/10 | 22:03
1. די לגזענות!!!!
מספיק הגזענות הורסת את העולם אנחנו ב2010 תבינו כולם שווים ללא הבדל. לא מספיק מתו בגלל גזענות? לא מספיק? כמה עוד??.
* עצוב מאוד   12/03/10 | 22:02
נמאס
נמאס כבר מהציניות של המדיה הישראלית
* היווט   13/03/10 | 23:41