דיבור ישיר
תגובות (177 תגובות ב-118 דיונים)
118. לפני חצי שנה היגרתי לארהב
ואני יכול לומר שאין מאושר ממני..אני ממליץ בחום למי שנשאר לו טיפה כסף לעבור מיד מישראל..ולא אני לא שונא ישראל הלוואי והיה לי את הכסף לגור בישראל..אבל אחרי 4 שנים מאוד רעות במדינתי אהובתי נעלצתי לעבור לארהב..וכאן יש לי חיים זולים יותר וטובים יותר מאי פעם..האוכל כאן זול..יש לי אפשרות לקנות בית פרטי עם חצר גדול ..ממש במחיר של דירת חדר בפלורנטין בבניין הכי הרוס..כן תאמינו או לא בית עם 5 חדרי שינה חצר ענקית בשכונה טובה עולה כמו דירת חדר בבנין מסריח..אז נכון החברים שלי נשארו בארץ וההורים שלי נשארו בארץ אבל אני לא יכול להרשות לעצמי ולמשפחתי להיות עניה..אז דאגתי להם ועברנו לקולורדו..מדהים כאן..אין חומוס טוב ואין פאלאפל טוב..אבל בעיקר אין עוני יותר..יאיר ביבי וטייקונים אחרים הרגו אותי כשגרתי בארץ..עכשיו החיים החדשים שלי התחילו וכן רבותיי טוב לי..זול פה..הוגן פה..ואמריקה לא אוכלת את יושביה..אני מתפלל שיום יבוא ואני אוכל לחזור לציון..בנתיים איך שנראה המצב זה לא יקרה לעולם וחבל..אז לסיכום אזרחים יקרים אחים ואחיות..תצילו את עצמכם ותברחו לפני שיהיה מאוחר מדי...
* דוד   03/10/13 | 19:46
117. שר אוצר מזויף,שאפילו תואר אין לו.
יאיר לפיד היקר,זה פשוט בושה,שאחד כמוך יושב,בלי תואר,אין לך שמץ של מושג בכלכלה,עצוב להגיד את זה אבל המזל שיחק לטובתך.קודם כל תלמד מה המשמעות של המושג כלכלה,ואחר כך תטיף לכולם.
* סטודנטית לביולוגיה.   03/10/13 | 12:00
כשיש ממשלה מזויפת שר אוצר מזויף וגועליציה מה הפלא.....
* יש לי דוגמית של דיפלומה.נקודה.    03/10/13 | 13:28
116. התקפות על השר יאיר לפיד
השאלה היא למה ה"עליהום" הזה על האיש. בסה"כ עברו 5 חודשים מהקמת הממשלה הזו. האם זה בגלל שהוא הצליח להקים מפלגה? אני לא רואה משום-מה שתוקפים את אלה שגרמו למצב אליו הגיע המדינה. האם אלה אנשי אותן מפלגות האחרות (שכשלו) שמנסים להבאיש את ריחו? האם האנשים הללו חוששים שתכניתו בכל זאת תצליח לחלץ את המדינה מהצרות בהן היא שרויה? האם מסע זה של תקיפות נועד לחבל בסיכויו בבחירות הבאות?
* חיליק   03/10/13 | 09:50
אנשים שבחרו בו ציפו לשינוי מידי, ולא שיחבור לדרך הרעה שהביאה אותנו עד הלום!
עד מתי תמשיכו להגיד עברו רק חודש, חודשיים, חמישה ,קדנצייה?!
* עומר   03/10/13 | 12:10
115. יאיר לפיד קיבל תיק נוראי,הוא עושה עבודה טובה
במשך 40 שנה רוקנו את הקופה והעבירו כספים רבים לאוכלוסיה שחי על חשבון הציבור ולא עושה דבר למען המדינה. עכשיו צריך לכסות את הגרעון שנוצר. אז קצת קשה ,בסוף זה מסתדר
* pop   03/10/13 | 07:52
"יאיר לפיד עושה עבודה טובה מאוד"הורס ומשמיד הכככככל"
* .נקודה.    03/10/13 | 14:16
114. לפיד
אל תנסו לשנות אותו הוא אדם שדומה לאבא שלן תחפס תמכה אדון יאיר וחיו של יאיר זה שוטה חברתית
* אביב    03/10/13 | 07:49
113. בארץ ובמדינת הגמדים האם יש עמלק בדורנו שקוראים לו.....
* עלק "שר האוצר לפיד המשמיד הכככככל.נקודה.   03/10/13 | 06:58
112. יאיר לפיד שואה חברתית
יאיר לפיד..השמנת לאחרונה
* רונית    03/10/13 | 00:50
111. השואה החברתית
לאמר את האמת ביקרתי בארץ ..עשיתי קניות מהסופרמרקט ממנסי ניורק הזהרו אותי האוכל יקר בארץ.....
* יפה    03/10/13 | 00:44
110. יאיר אתה צריך להאיר את העם ,תזהר לא להישרף מהלפיד.
או שבעצם אתה לא נזהרת ואתה שרוף כבר?אז תחשוב עלי ותזכור שהבטחת לא לבכות ,השמים גדולים תישא תפילה קטנה לאל למרות שאתה חושב שאתה האל הקדוש,יכול להיות שתזכה לסייתא דישמייה גדולה לברכה, מזל ,ותצליח בסוף . יש יסוד גדול בחיים של האדם יסוד של יושר אדם שאין לו יושר בסוף יאבד את כל מה שיש לו. מה אתה רוצה בעיות בחיים ?אני פונה אילך זה החיים הקצרים שלנו ,היו לנו ימים טובים מאילו מה אתה רוצה מאיתנו זה החיים שלנו .חבל
* משיח   03/10/13 | 00:07
109. די לאלימות כלכלית
הדור הצעיר צריך לדאוג לעצמו,פרנסתו ועתיד ילדיו, ועד שלא נבעיר את המדינה ולא נתנגד בכל דרך למשטר הקפיטליסטי הדוחה הזה לא יקרה כלום .יש שיר של הדג נחש,"זה הזמן להתעורר".תפסיקו לשבת בבית ולבכות על גורלכם ועל המדינה העושקת הזאת,הגיע הזמן לפעול!!!
* תומך בהגירה   02/10/13 | 23:38
108. חברים..רק החזקים ישארו בציון.כל החלשים החוצה וטוב שכך
מה הקשר בין כיבוש ליוקר מחיה? כל השמאלי החוצצצצהההההה
* ציוניסט   02/10/13 | 21:30
אתה דביל...וגם ציוני.
התוכן בדיוק כמו הנושא! אתה דביל ציוני. נסה להיות דביל עולמי...
* רועי   02/10/13 | 22:35
ואתה צבוע
אתה הדביל רד ״מאדמה הכבושה״ סע לאן שבא לך ותן לנו הכובשים לחיות פה
* רועי   03/10/13 | 09:23
107. ישר כוח מתי שמואלוף
כמו שישעיהו ליבוביץ המנוח אמר - מדינה שמנציחה את הכיבוש כל תפקידה ותכליתה יהיה הכיבוש וזה יבוא על חשבון התפוררות המדינה מבפנים.
* אריק   02/10/13 | 21:16
106. מאז ששמואלוף עבר לברלין זה הפסיק להיות קול:)
למה אני לא כותב שירה אהבה ישראלים? כי אין לי כישרון.
* איחודניק   02/10/13 | 20:08
105. סליחה. זה לא אפסים כמוך שהתקוממו נגד המדיניות הכלכלית שהצביעו לו?
* מחכים להתנצלות..   02/10/13 | 18:12
104. אנחנו זוג צעיר+2 ילדים שנשואים 7 שנים והכל הולך אחורה!
בעלי עצמאי אני בחורה עובדת, הילדים בגנים, מרווחים יפה ביחד ולא שורדים פה בארץ את החיים החדשים. צר לי שככה החיים פה נראים וכמובן שההורים עוזרים המון , אנחנו לא בזבזנים , לא בליינים ולא יוצאים לחופשות בשביל לקנות פה יום אחד בית ,אבל צר לי שאני לא רואה את זה ב20 שנה הקרובות . אז מר לפיד אני מקווה שחוץ מלכתוב סטטוסים תכנס ברצינות ותקרא מה העם מרגיש וחושב.
* המיואשת !!!   02/10/13 | 17:49
103. כולם מתלוננים. ואז מגיעות בחירות ושוב בוחרים ביבי
* צריך פה סוציאל דמוקרטיה   02/10/13 | 17:44
102. אין עתיד במדינה הזו לדור הצעיר. בצער וביגון אני מעודדת את ילדיי לנסות את מזלם במקום הגון יותר.
* יש מצוקה אמיתית   02/10/13 | 17:38
101. לפיד היקר. ( מאוד יקר לנו!!!)
ישראל היא בשביל העשירים, לא בשביל היהודים, זה כבר מזמן תירוץ כדי להשאיר אותך פה ולחלוב ממך עוד כמה גרושים. אירופה למרות הקשיים הכלכליים שהיו ויש לה עדיין דואגת לכך שלדור העתיד יהיה גג מעל הראש ופת לחם על השולחן, ומה כאן? שכירות שעולה מיום ליום, חלומות על בית משלך, מחירי מזון שאפשר לחשוב הכל עשוי זהב. מיסוי על רכבים 300 אחוז. טלפונים פי 3 4 מעל המחיר שמוצע בחו״ל. אז לא הכל כסף? זה הבית שלי? בבית שלי לא חולבים אותי כמו פרה.
* מעמד הביניים   02/10/13 | 17:29
100. מתי פגשתי אותך בברלין והתרשמתי ממך שאתה סמרטוט
* רועי   02/10/13 | 17:27
99. הנבואה שמתגשמת
והקיאה הארץ את יושביה
* אח   02/10/13 | 16:46
98. רק אל תחזור....
איזה עם בכיין.... ב48' אנשים הגיעו למדינת עולם שלישית ונסעו לחיות בתת תנאים לאיזה חור במדבר בשביל לבנות ישובים ומדינה עם זיעה ודם ומלחמה הם חיו בתנאים קשים ובאווירה אלימה אל מול הבריטים ואל מול הערבים בארץ והם נלחמו ועבדו קשה כי אלו האנשים שהיו כאן פעם... העם הזה הפך לנפולת של נמושות כמו שרבין ז"ל אמר ובצדק גמור. כן לא קל פה, אבל איפה קל? איפה העשירים לא מנצלים את העניים? בארה"ב באירופה? שטויות.... במקום לתקן לשנות ולבנות התחלתם להתבכיין.... אף אחד לא חייב לכם כלום! לא רוצים לחיות פה? לא צריך! אני מעדיף להישאר פה עם החרדים המתנחלים והפלסטינים מאשר להמשיך להקשיב ל"אכלו לי, שתו לי" ההורים שלי עלו לפה עם חמישים דולר ביד! ועשו עם עצמם משהו, אף פעם לא שמעתי אותם בוכים שקשה להם. רק תעשו לי טובה ואל תחזרו, אמן.
* דוד   02/10/13 | 15:56
אתה צודק ב200 אחוז!!אבל עדיין צריך לטפל ביוקר
המחיה דווקא בגלל שאין לנו ארץ אחרת,דווקא בגלל המלחמות וההרוגים והפצועים ,צריך שאפשר יהיה לחיות פה כלכלית כי אין ספק בשנים האחרונות משהו פה לא דופק,יקר ,הדירות זה מחירים מטורפים,הרי בן אדם צריך קורת גג להזכירך ״ביתך הוא מבצרך״,הכל אופן אין לנו ארץ אחרת במותם ציוו לנו את החיים בארץ הזו!!!!!!
* ענת   03/10/13 | 00:19
צודקים שניכם.
* שי   03/10/13 | 14:43
97. אנחנו נשאר כאן בישראל רק תעשה לנו טובה אחת קטנה....
תשאר אתה שם.
* ישראלי   02/10/13 | 15:39
96. צודק - זו התחושה הכללית
* איתי דולב   02/10/13 | 15:34
95. בוריס, תגובה נהדרת.
* מירי   02/10/13 | 14:45
94. חייתי בברלין, ועשיתי את טעות חיי וחזרתי לישראל
אחרי תשעה חודשים בארץ, פשוט נמאס לגמרי... מקווה לחזור לברלין בקרוב.
* דגנית   02/10/13 | 13:59
93. אמת
אמתת כולם יעזבו בסווףף
* אמת   02/10/13 | 13:44
92. אלק צדק חברתי-שקרן-המשיכו להאמין לשקריניקים
אין ביטחון תעסוקתי ,כמעט כל הצעירים נתמכים ע"י הוריהם, זוג צעיר לא יכול לקנות כלום עם כספו! באום צוחקים עליו! מה נשאר? לברוח מהמטיף שקר הזה!
* דובר אמת    02/10/13 | 13:36
91. אוקיי, אבל למה דווקא ברלין
יש מאות מקומות אחרים שבהם אין היסטוריה של שנאה נטועה כלפי העם שלך. אני יודעת דבר או שניים על הגרמנים של היום, ואם אתה חושב שהם לא שונאים אותך, אתה מאוד מאוד טועה.
* אני   02/10/13 | 12:20
כי כל כך זול שם
* וברלין של היום מאד שונה מלפני 60 שנה    02/10/13 | 15:06
90. לא רק מצב כלכלי עגום, גם חברתי ובעיקר תרבותי
איזה חינוך יש בארץ? ואיזה תרבות יש בארץ? בכל הכתבות האלה ביחד לא היה שום אזכור לכך כיותר מהכל אנשים עוזבים את הארץ בשביל שקט!!! ולא כולם עושים בוחטות בחול, בהחלט יותר קל, אבל יש עוד מלאאאאא סיבות לעזוב! ואני ממליץ לשנות את המושג "יורדים" למילה "האמיצים" כי מי שבאמת רוצה שינוי עושה ולא מחכה למשיח שיבוא בארץ. תודה!
* הרצל   02/10/13 | 11:25
89. קצת היסטוריה וערכים
המדינה שלנו כך במצב בגלל אנשים שיורדים מארץ אני בז לכם עם הדרכון הזר שלכם יהודים מדברים על לונדון פה קודם כול תהיו פטריוטים כמו האנגלים לפני 73 שנה לונדון ״החלום של כולם פה״ הופצצה בה 400 פצצות ביום על ידי היטלר ואנשים שם גילו תעוזה להדוף את היטלר בעזרת עבודה מסביב לשעון בחינם וגיוס מלא לצבא וכולם עם רצו יכלו להגר אם לא היו צריכים דרכון זר אבל ההפך קרה בריטים מכול העולם עשו עלייה. פה נופל שתי קסמים וכולם בורחים לחו״ל בושה קודם כול תהיו כמו האזרחים במדינות שאתם רוצים להגר אליהם ותאהבו את מדינה שלכם אחר כך תבוא בתלונות
* רז כראדי   02/10/13 | 10:44
מה זה קשור לקסמים ??
* מדברים על הכלכלה   02/10/13 | 15:41
88. יש לי דיאטה מצוינת לישראלים
בבוקר תאכל כמו 10% עשירון העליון בישראל ומעמד הביניים על פי לפיד בצהרים תאכל כמו מעמד הביניים האמיתי ובערב כמו מחפשי הפח אשפה והשאריות מהשוק
* נשמה   02/10/13 | 10:05
87. חתיכת מפונק
יש עוד דברים בחיים חוץ מ 30 פרוסות נקניק זולות, כמו חינוך לערכים, אתה בטח מאלה שעושים הפקות יומולדת, בת מצוות, מסיבות וחתונות הכי יקרות, הכי שואו אוף!! אם היית צנוע יותר, היית יכול לחיות פה בכיף, בישראל מדינת היהודים. וחוץ מזה אני במקומך הייתי לפחות שותק - אתה יורד!!! אין לך על מה להתגאות ולבקר אחרים.
* נירי   02/10/13 | 09:44
כמה שטויות אתה מדבר. אנחנו לא שואו אוף וקשה לנו מאוד
קשה לחיות פה. אנחנו עובדים מבוקר עד לילה, לא יוצאים, לא מבלים, לא טסים לחו״ל ועוד אין לנו ילדים - ובכל זאת בקושי גומרים את החודש. אי אפשר לחיות כאן, וגם אנחנו נעזוב את הארץ בשנה הבאה. וזה לא בגלל פינוק, וזה לא בגלל שאנחנו שמאלנים. אני מתה על ישראל. הלוואי והייתי יכולה לחיות כאן. אבל זו ארץ אוכלת יושביה, ואני רוצה לחיות.
* מיכל   02/10/13 | 10:37
תעזבי
יותר טוב
* תעזבי   03/10/13 | 09:20
יש יותר בחיים מבת מיצבוש וחתונות
על איזה חינוך לערכים אתה מדבר? מהתגובה שלך לא נראה לי שיש לך הרבה מה להציע בתחום הערכים...
* ניסים   02/10/13 | 11:26
86. אני לא מתיימר להיות ימנים ולא שמאלנים
אבל "כיבוש"? מרוויחים על כיבוש? אם היינו מרוויחים משהו על זה אולי לא הייתה בעיה כלכלית היום טיפש כל הקטע במדינה המסריחה הזאת זה שמוציאים הכל על בטחון ולא נשאר כלום לשום דבר
* איתי   02/10/13 | 09:41
85. כל כך נכון
כל הישראלים שיצאו מישראל וראו עולם ווחיו בחו"ל לתקופה מסוימת יודעים שיש מקומות טובים יותר, שיש מדינות שבאמת אכפת להם מהאזרחים שלהם. זה בושה שיאיר לפיד משתמש בשואה כדי להביע את עצמו.
* רואה עולם   02/10/13 | 09:41
84. ועכשיו תשמעו את האמת!
1. מדינת ישראל והיהודים לא כבשו דבר מהערבים. המונח "פלשתינאי" הוא מונח מומצא אשר לא היה קיים לפני 1967, המועד בו השמאל הישראלי המציא עם חדש, עם "פלשתינאי". מעולם לא הייתה בארץ ישראל ריבונות ערבית חוקית, רוב רובם של הפלשתינאים שעליהם את מגונן כל כך היגרו לישראל לפני קצת יותר מ - 100 שנים ולא רכשו זכויות בקרקע! 2. היסטורית ומשפטית, שטחי "הפלשתינאים" שייכים לעם היהודי ולמדינת ישראל (כך גם על פי שתי החלטות של חבר הלאומים והאו"ם). 3. בתחילת הכתבה, אתה טוען שיאיר לפיד עושה שימוש נבזי בשואה כאשר מספר שורות לאחר מכן אתה עושה שימוש נבזי אמיתי בשואה כאשר אתה משווה בין מדינת ישראל לגרמניה הנאצית. טול קורה מבין עינייך!!! 4. קשיים כלכליים במדינה כמו ישראל הוא עניין מובן אשר מתרחש מפעם לפעם בכל מדינה ממדינות העולם! זו לא סיבה לעזוב מולדת היסטורית! 5. יאיר לפיד מונה להיות שר האוצר של מדינת ישראל כאשר המדינה נמצאת לקראת משבר כלכלי. הוא מנסה לעשות צעדי מנע לקריסה הכלכלית. נכון, לא נעים, לא פופולארי אך בלתי נמנע ובטח שלא הוא צריך לספוג את כל הביקורת על כך. יאיר לפיד יבחן אחרי כמה שנות עבודה במשרד האוצר. 6. אתה מנסה להצדיק את הירידה שלך מהארץ בטיעונים חלולים ורדודים. ככל הנראה אין לך ידע מקים בהיסטוריה. בברכה, בוריס נ.ב. אל תחזור אלינו בבקשה!
* בוריס   02/10/13 | 09:39
"האמת"?
"האמת" היא שלא קיימת "אמת" אחת מוחלטת. בנוסף, "האמת" היא שלא משנה מה קרה לפני 100 שנה, אלא מה קורה היום ואיך משפרים את המצב הנתון. הסיבות לעזיבה את "המולדת ההיסטורית" היא כנראה תחושת ייאוש טוטאלית וחוסר אמון בנבחרי הציבור. "אמת" נוספת היא, שהאינסטינקט לשרוד עולה על כל אידיאולוגיה (גם על האידיאולגיה הציונית), כי הישראלים/היהודים הם קודם כל בני אדם עם צרכים בסיסיים. מעניין שלא הגבת לגבי המשפט "ישראל היא בסיס אטומי של ארה"ב במזרח התיכון", אבל לא משנה.
* כיפה אדומה   02/10/13 | 14:48
אתה טיפש ועיוור! בוריס, אתה בושה וחרפה!
את הסיפור הציוני שלך תשאיר לכיתה יא, יש סיבה שאנשים רוצים לעזוב.
* ירדן   02/10/13 | 15:57
83. כל הכבוד
בא נתפלל שעם ישראל יזכור את מה שהוא עשה בבחירות הבאות והלוואי שיהיו כבר מחר
* יעקב   02/10/13 | 09:27
82. לא מפתיע אותי שאזרח ישראלי שברח מהארץ משווה מצב כלכלי לא בשמיים לשואה לך תראה מה הולך בעוד מדינות
* אורי   02/10/13 | 09:16
81. לא מפתיע אותי שאזרח ישראלי שברח מהארץ משווה מצב כלכלי לא בשמיים לשואה לך תראה מה הולך בעוד מדינות
* אורי   02/10/13 | 09:16
80. עולים מהארץ
השבע מדבר מעניין שכל היורדים הם מלח הארץ אבל אחרי צבא אין מה לעשות במדינה כשהכל כוחני תמצא מקומות עבודה, ותשנה את המשכורות ל70 אחוז עובדים ש"עובדים" ולא גומרים את החודש בושה וחרפה איפה הרגישות לבני עמך מזל שלא בחרתי בך שיתפקחו כל הבוחרים בך !!!!!!!!!!!!!
* שושי   02/10/13 | 09:13
79. כמה צדק יש בדבריך
שמחה שנותנים במה להראות מיהו יאיר לפיד בלי שימחקו את הסטטוס מהפייסבוק או שיוציאו מרשימת החברים. כל מילה בסלע הגיע הזמן שיתחשבו באזרח הקטן או שבסוף נמצא את עצמינו בחול
* מאירה   02/10/13 | 09:01
78. מה אתה מתכחש שיש פה כיבוש זה עובדה
* אור   02/10/13 | 08:57
77. אירופה יקרה כמו ישראל
על מי אתה עובד ? 22 יורו לכל המצרכים האלה?
* ישראלית לכל דבר   02/10/13 | 08:54
הוא צודק. חברה שלי גרה בגרמניה ומצלמת לנו חשבוניות מהסופר.
* מיכל   02/10/13 | 10:38
76. תה של פומפדור לואיזה לימונית 50 שקיות תוצרת גרמניה 35 ש"ח. לעומת
תה של יצרנית מקומית ויסוצקי אותו דבר בדיוק שעולה 47 ש"ח אתמול אצל רמי לוי. חברה גדולה כמו פומפדור שעומדת בכל התקינה האירופאית המחמירה והמוכרת בכל העולם מול חברה ישראלית תאוות בצע. והמצחיק הוא שרוב הישראלים יקנו ויסוצקי. כי עם כל ההמצאות הישראליות כמו איי סי קיו הדיסק און קי , וההי טק בכלל הם חבורה של סתומים!
* יוסי   02/10/13 | 08:47
75. אזרחים סוג ג
כמה שאנחנו טיפשים (כולל אני) במקום לצאת לרחובות ולהפגין בלי הופעות רחוב ופוליטיקאים שיסתובבו לנו בין הרגליים,אנחנו יושבים מול המחשב ורושמים איזו כתבה טובה, אזרחים אחרים מזמן היו הופכים את המדינה ומשפיעים , אריתם מה קרה במחאת הקוטג' -מחאה קטנה אך עשתה את שלה (באופן זמני) כי נרדמנו בשינה, אבל מחאה תוקפנית תעשה פה מהפכות
* t.z   02/10/13 | 08:32
74. תתבייש לך אתה צריך לשמוח שמלחמת העולםה סתיימה
* אזרח במינוס   02/10/13 | 08:27
73. אתה מנסה להביע דעה שכמעט כולם יסכימו איתך לגבי
כל המצב הכלכלי בארץ ואז אתה הורס את זה עם שטויות של שמאלנים.... כיבוש?? סבל??? הרסת הכל בשניה אתה גרוע
* אתה גרוע   02/10/13 | 08:23
72. אין עליך
דיברת בשמך אבל אני בטוחה במליון אחוז שמאות אלפי אנשים במדינה מרגישים בדיוק כמוך .. אני אחת מהם.
* יסמין   02/10/13 | 08:22
71. בואו לרחובות!!
* נהניתי לקרוא!! כל הכבוד   02/10/13 | 08:17
70. בני בן 17
לצערי הוא לא יקבל כי לא אוכל לתת מה שאני קיבלתי ממההורים שלי ( 30% ממחיר דירה), למרות שאדאג לו ללימודים אקדמיים אני יודע שפה יהיה לו קשה, ואם צריך אעודד אותו לעזוב לחיים כלכלים וביטחונים טובים יותר
* אור   02/10/13 | 08:11
69. מנסה לשרוד בזמן הלימודים
אני דוקטורנטית, נשואה ואמא ל2. בזמן שחבריי מחול עובדים על מחקרם במרץ וחיים ממלגה שמפרנסת אותם בכבוד, אני נאלצת לחיות מחסכונות, עובדת במשרה חלקית בעבודה שאינה הולמת את כישוריי כי האקדמיה בארץ מציעה לדוקטורנטים מתמידים מלגה של 3000 ש"ח לחודש. בימים אלה אנחנו בודקים אפשרות לעבור לחול, לפחות לתקופת הדוקטורט ושמישהו ינסה להטיף לי על כך...
* דוקטורנטית   02/10/13 | 07:58
מסכימה עם כל מילה
המצב של האקדמיה בארץ בקרקעית. לא רק מדעי הרוח או החברה אלא גם מדעי החיים. אם את לא בתחום ההיי טק הסיכוי לבצע דוקטורט שואף לאפס. המגלות מגוכחות והמשרות דלות. ברוב המקרים גם עם תואר שני לרוב העבודות אתה "מוכשר מדי". אין שום תגמול למי שהשקיע את מרצו ומיטב שנותיו באקדמיה- לא חברתית ובטח שלא כלכלית. פשוט בושה למדינה.
* מיכל   02/10/13 | 12:32