החדשות
תגובות (38 תגובות ב-23 דיונים)
23. אקטיביזם מבורך
ההחלטה לגבי איכות החינוך אותו יקבל ילדי הינה בסיסית ביותר ובעצם נישללת מאיתנו.כל הכבוד .פערים יהיותמיד אולי כך יהיו יותר תלמידים מצטינים
* דליה   30/11/10 | 21:25
22. גם המערכת הפורמלית יכולה לעשות.....
אם המערכת הפורמלית הייתה קצת יורדת מכל הפרויקטים, המיצ"ב, הביקורות... והייתה נותנת יותר מקום ומעוף + כסף לכל בית ספר לקדם בדומה להורים... כל הפרצוף של מערכת החינוך הייתה לגמרי אחרת! לא המורות צריכות "טיפול" אלא המערכת שחושבת שצריך כל הזמן ללחוץ... והם יושבים שם למעלה ורוצים נתונים, מספרים וקטלוג ילדים ... במקום לתת מקום להתפתחות הילדים וכישוריהם! הכל מתחיל ונגמר בכסף! חבל! שימו לב שגם ההורים שהקימו את בית הספר לא היו8 יכולים בלי כסף! מה עשו? הקימו עמותה= כסף, ההורים משלמים= כסף, הרשויות תומכות= כסף!
* dorit   04/11/10 | 10:00
21. ישר כוח, כל הכבוד!!!
זה נכון שזה יגרום לפערי חיוך, אך להכניס את הילדים החזקים, ממשפחות עמידות למערכת החינוך המדורדרת כדי לטשטש את הפערים זו לא דרך. צריך לחזק את מערכת החינוך הציבורית ובינתיים כל הכבוד על היוזמה, משרד החינוך קחו דוגמא! אני מאוד סבלתי מכיתות גדולות ויחס לא אישי בתור ילדה ואם יש דרך אחרת אני בעד!
* ליזה   01/11/10 | 07:26
20. חינוך פרטי
רק בבתי ספר כאלה יכולה לצמוח מערכת חינוך תקינה. ברגע שלשר החינוך יהיה אומץ להחליף מנהלים כושלים, כגון דוד לבון מתל אביב, רק אז אולי נוכל לקיים מערכת חינוך ציבורית שפויה יותר. אני בכול מקרה לא מאמינה בזה.
* יעל   01/11/10 | 00:28
חינוך פרטי
אני עדיין חושבת, שהמערכת הציבורית מקובעת ואינה מאפשרת ל"חולמים" ולהרפתקנים שרוצים לשנות לזוז מילימטר מקו המיושן, המשעמם כמעט כול תלמיד עם ניצוץ של ברק בעיניים. החלפת מנהלים המשמשים כבר שלושים שנה במערכת המסואבת הזאת היא רק דרך אחת להתחיל לצמוח.לצערי, הקו המנחה את השר ועוזריו הוא שקט תעשייתי ופחד מהורים חזקים משכבות סוציו אקונומיות חזקות. המערכת חולה ורק הקמת בתי ספר פרטיים עשוייה לזעזע את המערכת הציבורית אך ורק מחשש לאיבוד תלמידים, ומה חשובה הסיבה, העיקר שיתחילו לחשוש ומתוך כך אולי תבוא ישועה לכול השאר.
* יעל   01/11/10 | 09:58
מסכימה עם כל מילה ומילה!!!!
* dorit   04/11/10 | 10:10
מה הקשר? לאדם ספציפי ולמערכת שלה חחחח
הלואי והבעייה הייתה רק המנהל הזה! חחחח ממש לא הוגן לאמר- בגלל מספר מנהלים כושלים או מורים כושלים ... = בעיית המערכת! מדובר על בעייה הרבה יותר עמוקה וקשה! לדוגמא- אם היו מפטרים מנהל זה או אחר אז? אולי באמת הייתה נפתרת בעייה בבית הספר המסויים הזה אבל מה היה בכל מערכת החינוך?
* dorit   04/11/10 | 10:10
19. הבן שלי בבי"ס פרטי ואני מורה בבי"ס פרטי כי נמאס מהיחס למורים
* דסי   31/10/10 | 19:15
18. מערכת החינוך זקוקה לרפורמה אמיתית!
השורה התחתונה היא שהדרך בה מתנלים מערכת החינוך ובתי הספר הציבוריים כושלת! והילדים משלמים על כך מחיר כבד. כל הטיעונים שהביעו ההורים והמחנכים בבית הספר הפרטיים מוצדק בהחלט. המשמעות היא שעלינו לפעול כדי לשנות לטובת כולם, לא רק לטובת ילדנו. עם זאת, המציאות היא שמדובר בתהליך סזיפי וארוך ושיש הורים שאינם מוכנים להקריב את החינוך של ילדיהם בהווה. איני יכולה לשפוט אותם.
* מיכל   31/10/10 | 18:26
17. בשורה משמחת
לרגל התפילות שלנו לקריסת החינוך החילוני אנו מתבשרים שהשמאלנים בורחים מאחריות,זה בדיוק הזמן להכניס את החרדים לבתי הספר ולעשות מהפכה אמיתית בחינוך. אנו דורשים גם להשאיר את המילירדים בחינוך במקום שהיה תמיד ולא לגנוב אותו למאתיים המתייונים
* שומע תפילה עדיך כל בשר יבואו   31/10/10 | 13:19
16. כבר שנים שכולם מבקשים שינוי אמיתי לכולם, הוא לא מגיע ולכן לא נסכים ליפול בגלל שהממשלה לא לוקחת אחריות
בשנים האחרונות מפחיד להגיע לבתי ספר, ואילו הילדים צריכים להתמודד עם זה יומיום ובנוסף לא לקבל השכלה ראויה. מערכת החינוך בישראל היא מהגרועות בעולם, עם מורים בינוניים חסרי מעוף ולרוב חסרי ידע והכרה מספקים. רבים מהמורים, ואני מדגישה - היום! לא יכולים לעשות משהו אחר ולכן הוראה היא מפלט נהדר עבורם. לנו זה לא מספיק, לא יתכן שנשב בשקט. ולכן בתי ספר פרטיים הם ברכה. אומנם יבצרו פערים, אך בואו נסתכל על הצד החיובי - לפחות לא כולנו ניפול מטה. פער נוצר רק כשיש חלופה טובה יותר, במקום להלחם בבתי הספר הפרטיים השקיעו משאבים בחינוך והשוו אותו לרמה הנדרשת.
* מיואשת   31/10/10 | 12:12
15. ידעתם שגדעון דער שולח את היחד שלו לבית ספר "פרטי" ?
כן כן, לדבר ולהגיד לנו שזה רע זה קל, אבל כשזה מגיע לילד הפרטי שלך אולי אתה לא ממש רוצה שהוא יהנה במערכת בציבורית הכללית. מזל שיש בית ספר לאומנויות (כן משלמים שם 1000 ש"ח לחודש) המתקרא "ציבורי" שאפשר לשלוח את הילד לשם. שימו לב, גם בתי הספר שהוצגו בכתבה רוצים תווית כזו לעצמם, הם לא כאן כדי להישאר פרטיים ולהרוויח כסף, פשוט לספק חינוך טוב יותר למי שמעוניין
* גיא   31/10/10 | 11:49
צביעות שר החינוך גדעון סער
כן גם אני הבנתי שהוא שולח לבית ספר פרטי את ילדו, חבל שבמקום לחבק אליו את בתי הספר הייחודיים ולטפל באופן ממלכתי בחלוקת המשאבים הוא מסתתר מאחורי מדיניות סתומה וחשוכה. צביעות!!!
* רמי   31/10/10 | 16:34
14. הדברים מוטעים מיסודם,
שום אינפורמציה מדעית משום תחום ושום סקטור שאנחנו מכירים בחיים הראליים נוגעת להכערעותיו הערכיות רצוניות של האדם.ומשום כך אין לנו אמת אחת וסופית בנוגע לעתידם של ילדינו ועובדה חד משמעית היא הטרגדיות בתרבות האנושית של אנשים ברמה אינטלקטואלית גבווה מאוד בציבור שעשו מעשי מפלצת ויש דוגמאות טובות מאוד כל יום אז אני טוען שהסקטור המעדעי הוא חלק זעיר בחיי האדם אשר משמעותו הוא מקצוע לעתיד ותו לא ובנוגע לחיים עצמם אין פתרון.
* eli   31/10/10 | 08:46
13. המסקנה, מערכת החינוך פשטה רגל ! מקום אחרון בעולם !
המון ילדים שועלים אותי ועם אלמד ואצא נניח מהנדס תהיה לי עבודה ? ואני אמרתי את האמת ! רק לבעלי קשרים ומפיה בטעסייה ובעיקר למפיה רוסית, יש עבודה בישראל ובמיוחד לא למסקילים. אזי שאלו אותי, בשביל מה לילמוד ? תן לחיות ולעסות חיים ! שהמדען הראשי , החממה הטכנולוגית יתנו תשובה לילדים אלו ! בשביל מה לילמוד ? עם לא קולטים לטעסייה לפי ידע וקוראים לבעלי ידע OVER QUALIFY ופוסלים את גלאי המומחים ! כאשר האדם מגיעה לגילאי המומחים בישראל הוא ניפסל ! אזי תענו להם בשביל מה לילמוד יה חבורת בלמים !
* יצחק   31/10/10 | 08:32
12. כשהילד חכם ,אז הוא חכם ,ולא משנה איזה ב"ס
הכל תלוי בהורים ,חינוך מהבית.
* אמא   31/10/10 | 07:23
יש חשיבות לחינוך ההורים אבל-
אם בנך מגיע עם כל מיטב החינוך ובמהלך הזמן יכנס לשיעמום, תסכולים בגלל אי מימוש כישוריו, התקלויות והתמודדויות חברתיות שאינו נפגש איתם בבית... לבית הספר כיום אין מענה נכון לתלמידי ישראל! בנך נמדד רק למצויינות! מבחנים! למידה ולמידה בלבד! אין למורה זמן איכות לקדם ולטפל בנפש בנשמה שהיא הבסיס לכל התקדמות בהמשך! חבל שהחינוך הטוב נפגש בסופו של דבר עם קירות!!!! לא היית מעדיפה שבבית הסר הפורמלי יהיה כמו בפרטי?
* dorit   04/11/10 | 10:05
11. הנזקים המצטברים בפורמלי בסופו של דבר יעלו יותר
זה לא מה שמפחיד בגלל הפערים. מה שמפחיד הוא החינוך במגזר החרדי שמנציח את הבערות ואח"כ הפרזיטיות וחוסר השתלבות בעבודה יצרנית, ולהם הרבה יותר ילדים.
* חופש הבחירה קדוש   31/10/10 | 04:07
10. המדינה שמה *** אז מתפלאים שהורים לוקחים את זה על עצמם
כל עוד המדינה לא טורחת לעשות כלום בנושא החינוך הכושל והלקוי שהילדים מקבלים פה מהמדינה, אין זכות לבוא בטענות להורים /רוצים לתת לילדים שלהם את הטוב ביותר... לחינוך טוב יותר המדינה מרימה זעקות אבל לממן ילדים שלא יודעים מתמטיקה או אזרחות על זה לא אומרים מילה....
* אביתר   31/10/10 | 04:02
9. שלמו למורים כמו לרופאים, הציבו את הרף בשמיים, ואז לחינוך אליטיסטי לא יהיה מקום
* נגד חינוך פרטי אליטיסטי   31/10/10 | 03:52
8. כבוד השר, מי שצריך לחזק את החינוך הציבורי זה אתה.
או שעכשיו המדינה מפריטה גם את האחריות לבתי הספר??!
* אמתי   31/10/10 | 03:23
7. לשר החינוך מר גדעון סער
זה ממש לא תפקידם של ההורים לצמצם את הפערים החברתיים או לחזק את החינוך הציבורי. זה התפקיד שלכם שם בממשלה. כשבכירים בשירות הציבורי מקבלים משכורות עתק , אברכים מקבלים כסף על כלום ולמורים נשאר לחיות ממשכורת רעב איך הדברים בכלל יכולים להשתנות?
* יעל   31/10/10 | 02:19
6. כל הכבוד!!!מערכת החינוך מתעללת בתלמידים ובמורים הטובים!!!!חבל שהמצב מגיע לזה.גם בחינוך המיוחד ההורים צריכים להתעורר....
* מירב   31/10/10 | 01:16
5. גרוע מאוד! אני אמא אקדמאית ל-2 ומצער אותי לשמוע
על חינוך אליטיסטי.תפנימו חינוך מגיע מהבית וידע מגיע מהמוסדות. מדובר כאן בחיזוק פערים חברתיים שהוא גם ככה בעייתי בישראל.
* החינוך מגיע מהבית!   31/10/10 | 00:25
למה שבני לא יתקדם בחינוך כי בנך למשל לא מחונך ?
זה מה שאת מציעה שאני לא אחנך את בני "יותר מדי" כי בנך לדוגמא נוער שולים ? כול אחד חייב להתקדם לפי היכולת האישית שלו !
* שמוליק   31/10/10 | 09:57
4. מעצים את הפערים החברתיים??
אז האם על ההורים הללו להשאיר את ילדיהם ברמה נמוכה, רק כדי שלא יווצר פער בינהם לבין שאר הילדים? אם יש פער, מה שצריך לעשות הוא לעזור לחלש להתקדם, ולא למנוע מאחרים את ההתקדמות. זה אבסורדי לדרוש מההורים לא לתת לילד את הטוב ביותר, אם יש להם את האפשרות, רק כדי שילדיהם לא יצברו יתרון ויווצר פער. וזה בא מתלמידה שסיימה בביה"ס ציבורי בפריפריה...
* ישראלית   31/10/10 | 00:05
אשכרה...אם יש פונטציאל למה לא לנצל אותו?
חבל על התלמידים שמסוגלים להרבה יותר אבל תקועים בכיתה שמגבילה תיכולות שלהם..
* ertgsdg   31/10/10 | 00:46
צודקת לגמרי!
החינוך לבינוניות במדינה מוביל אותנו למטה !
* אמא    31/10/10 | 01:28
פערים חברתיים
פערים חברתיים הם פונקציה של בורות וצביעות של משרד האוצר. פעריםחברתיים יש לסגור על ידי הנהגת מיסים פרוגרסיבים. בישראל לא רק שיש עדיין מסי גולגולת (מחופשים בשמות אחרים) אלא שחלק מהמיסים הפרוגרסיבים, הם מיסים יחסיים, כדי לא לפגוע בכמות דירות הפאר ששרים כאלה או אחרים קונים ולרמת חייהם ולהון שהם מעבירים לחו"ל. כל עוד יהיה לנו משרד אוצר, שלא מבין ולא רוצה לגבות יותר מסים מהעשירים ופחות מיסים מהעניים, תתחזק כלכלת העבדות של המדינה המתאבדת. חוזקה של שרשרת נמדד על פי חוזקה של החוליה החלשה ביותר בה. בעתיד, נבין זאת טוב יותר, אולי לאחר שנגיע לסוף הדרך שאין ממנה חזרה. ראש ממשלה לא צריך להבין בכל התחומים. בשביל זה יש לו יועצים, שרים, יחצני"ם והמון משפטנים. אבל הוא צריך למנות אנשים הגונים בעלי השכלה, ידע, יכולות חשיבה ובעיקר נקיון כפיים ואהבת עמם.
* פער ובערות   31/10/10 | 06:41
מה עשו לכם?לא יאומן
* אלק אליטות.יותר נכון בטטות   31/10/10 | 08:03
3. יש בית ספר כזה בראשון לציון או קרוב.דחוףףףףףףף
* דודה עליזה   30/10/10 | 23:54
גם את מאילה של למה הם כן
ואני לא
* כ   31/10/10 | 08:00
2. הפעם - כל הכבוד לאליטות!
אני בדרך כלל לא בעד אנשים שמפציצים את הפערים החברתיים,אבל אף הורה לא צריך לשלוח את הילד שלו לחינוך בינוני רק בשביל שיהיה בינוני כמו כולם,בעולם הזה כמו בעולם הזה מי שיש לו דואג קודם כל לעצמו ולילדיו,ואני בשמחה יעשה אותו דבר אם אוכל
* -   30/10/10 | 23:29
מה ההמשך?גטאות?
* ההמום   31/10/10 | 08:01
לא,אבל מה שחכם ויש לו את הכלים פורח ומי שיש לו פחות אז פחות
זה תמיד היה ככה,עולם כמנהגו נוהג
* -   31/10/10 | 13:31
1. אליטיסם!
ואז יתנו לזה ציונים והגדרות מחבקות בתקשורת, ויגידו שזה דוקא לא רע. שזה לא אליטיסטי, שמי שרוצה מתקבל, רק חבל שלא לכל ההורים יש 2000 ש"ח לשלם לילד אחד לחודש.
* רוני   30/10/10 | 23:25
ולשלם את אותו הסכום למעון כן לך???
* 123   31/10/10 | 00:50
אחרי שנים של חיים בחו"ל הבנתי
שהחינוך הפרטי הוא מעולה , לא את כל הילדים חייבים למשוך מטה כי יש כאלה שאין להם ... מי שאין לו יש מדינה שמספקת חינוך טוב , מי שיש לו ורוצה יותר לילדים שלו למה שלא יאפשר להם ??? זה לשמישהו אין ואז כולם צריכים לקבל אותו דבר לא משרת כלום ואת אף אחד.
* אמא    31/10/10 | 01:27