החדשות
תגובות (61 תגובות ב-43 דיונים)
43.
ששואלים כל מורה למה אני צריך ללמוד את החומר שהוא מלמד התשובה שלו היא כזאת: "בשביל שתהיה לך משכורת טובה." אבל מי אומר לך את זה? מישהו שהוא עבד של המערכת בעל חיים בינוניים ובעל משכורת מתחת לממוצע. הדרך להתעשרות כספית היא לא דרך להיות שכיר.
* תלמיד   01/12/20 | 10:39
42. חובה קריאה
נכון שהם קצת מזכירים את הנערי הפרחים :D וישר כוח חבר'ה !!
* המורד האלמוני   10/08/15 | 05:19
41. תגובה ל28
היום צבעי בלי תעודת הבגרות מבוקש יותר ממהנדס עם נסיון בהיי טק
* vikinescafe   05/09/14 | 14:37
40. אני עוד לא אמא, אבל מעולם לא היה לי ספק
שהילדים שלי יקבלו רק חינוך ביתי, אלא אם הם יבקשו אחרת.
* סיון   27/04/12 | 02:41
39. מחפשת קבוצה של נוער שלא לומד בדרך המקובלת באזור הדרום או המרכז
בני בן 16 ילד מחונן הפסיק ללמוד בבית ספר ולומד עצמאית מעונינית לקשר אותו עם עוד חברה מסוגו.
* אסתי   22/04/12 | 16:25
38. גם אני עזבתי ויצא מצוין...
עזבתי את ביה"ס בכיתה י' אחרי שנים במסגרות של ילדים מחוננים. המסגרת לא התאימה לי, לא התחברתי לקונספט ולא התחברתי לשיטה. אז התחלתי תואר ראשון, עשיתי פסיכומטרי, ועשיתי בגרויות (למדתי אליהן בבית - חמש יח"ל מתמטיקה ואנגלית). בגיל 16 כבר התחלתי לעבוד במשרה מלאה בתפקידים רציניים, עשיתי צבא ביחידה מובחרת בתפקיד מצוין, והיום, בגיל 20, אני עובדת בחברת היי טק גדולה בתפקיד מצוין, עם תנאים מצוינים (משכורת+רכב+פלאפון וכו'..). צאו מהסרט - בי"ס זה לא בשביל כולם, בטח ובטח לא עם איכות החינוך בישראל.
* פ   22/04/12 | 15:13
37. יופי של כתבה
* גילעד   21/04/12 | 14:30
36. גם אני פרשתי מבית הספר
בכיתה י' הבנתי שפשוט לא כולם מתאימים לשבת בתיכון. אז קמתי והלכתי.... ונכון שזה מפחיד, ונכון שלא יודעים מה יהיה בעתיד. מצאתי עבודה, חסכתי הרבה כסף, טיילתי בעולם, פגשתי אנשים. חזרתי והתגייסתי, והפלא ופלא, החיים נמשכים! למדתי מקצוע, יש לי עבודה מדהימה שאני אוהבת. מאחלת לכם הצלחה רבה בהמשך הדרך המיוחדת שבה בחרתם! מוזמנים להשאיר פרטים ליצירת קשר, להתייעץ, לשאול וסתם להתעודד!
* פורשת בשיא   17/04/12 | 21:54
35. סתם כל הלימודים האלה בתיכון
זה לא כמו בבית ספר יסודי שלומדים באמת מה שצריך בחיים.כמו למשל חשבון בסיסי,קריאה,כתיבה וכדומה.בתיכון חוץ מאנגלית כל המקצועות שלומדים הם מ-ט-ו-פ-ש-י-ם.כאילו זה חשוב לחיים לדעת בלשון את שבעת הביניינים המטומטמים האלה.או כאילו מישהו עכשיו שקורא משפט בעיתון מנתח את המשפט כמו מטומטם.(נושא,נשוא,וכל החרטות האלה) נגיד במתמטיקה כל החומר שלומדים בתיכון אינו חשוב בכלל.או ספרות שזה בכלל מקצוע מטופש...כאילו מישהו מבוגר עכשיו זוכר את הסיפור "אנטיגונה".כל מי שעובד במשרד החינוך הוא פשוט אדם רשע,נבלה,חסר רגשות,שפשוט גורם לאלפי בני נוער להיות 3 שנים בדיכאון,גורם להם ללמוד 3 שנים לחינם כי במילא אף אחד לא זוכר את החומר כשהוא מסיים תיכון.הם עושים את זה רק בשביל שהם יוכלו לקבל כסף מכל החוברות שאנחנו משלמים להם.בגלל זה אני מאחל לכל מי שעובד כמורה בתיכון שייסבול קשה מאוד בעבודה שלו.שהתלמידים יעשו לו כאב ראש אחד גדול,כי הוא בעצמו רשע כי אם לא יהיה דרישה לעבוד כמורה אז אולי יפחיתו את כל העומס הזה מחיינו.תודה רבה ושבוע טוב...
* תלמיד בדיכאון   16/04/12 | 15:11
34. לא מבינה אותם
אני סיימתי תיכון לפני שנתיים, כרגע חיילת. אני באמת לא מבינה אותם..בית ספר זה כיף, פוגשים חברים, הפסקות, שיעורים, לימודים, טיולים... אולי המערכת באמת לא מהטובות בעולם.. אבל זאת עובדה נתונה ואין מה לעשות.. הנערים האלו לא מבינים שעוד כמה שנים הם ימצאו את עצמם בברוך רציני..הם לא יוכלו למוד לימודים אקדמאים.. ואז במה בדיוק הם יעבדו? זה עצוב מאוד! אבל זה רק גורם לי להרגיש יותר טוב עם עצמי כי אני ישבתי וחרשתי לבגרויות.. ושילמתי למורים פרטיים ובאמת השקעתי בלימודים.. זה כל כך עצוב..................
danush60   16/04/12 | 11:02
מהכסף שלך שילמת למורים פרטיים? או מהכסף של ההורים שלך ? ...
* עומר   21/04/12 | 21:19
33. אמנם הם קצת נסחפים אך בהחלט צודקים.
מוסד הלימודים דוחף אותנו כל הזמן לציונים גבוהים וגבוהים וגבוהים ועומס ומבחנים ומתכונות ובגרויות ומה לא. ואני מדברת בתור תלמידת כיתה יא. העניין הוא שהבגרויות האלו לא באמת משקפות את מנת השכל שלי או את רמת החוכמה שלי וזה מה שהכי מדכא בעניין הזה. שילד חרשן וסתום- יצליח, אך ילד חכם ללא זיכרון- יכשל. מערכת החינוך בנויה רע, המורים בימינו לא מעניין אותם אם הילדים יצליחו או לא, הם בקושי יודעים את החומר, קיימת אלימות יש המון בלאגן. אז עם מערכת חינוך כושלת כמו שלנו? אם היה לי את האומץ הייתי עושה בדיוק כמו הנערים האלו, כי הם צודקים
* עמית   16/04/12 | 10:54
32. אני אמא לילדים בבתי ספר וחושבת בידיוק כמו הנערים האלו!!!
לצערי המורים של היום לא מלמדים כלום בבתי הספר, המורים בקושי יכולים להתמודד אם הילדים,ובסופו של דבר אני מוצאת את עצמי מלמדת את הילדים את החומר בבית או שהם צמודים למורים פרטיים! ומנהלות בתי הספר דואגות רק לפלצנות של בית הספר שזה אומר: טכסים, תחרויות וכל מיני פרויקטים שיראו כולם ואוו איזה בה״ס! עכשו אתם מבינים במה המורים מתעסקים ולמה לא מלמדים כלום בבתי הספר!!!!
* ליאורה   16/04/12 | 07:19
אני מסכימה איתך מאוד!
הלוואי שבית ספר היה זכות ולא חובה(ביסודי) ף אחד לא אוהב לעשות דברים בכח. וגם אם המורה טוב...כל עוד החומר לא מעניין, כמו שהוא נכנס (אם נכנס) הוא ימצא את דרכו מהר החוצה כדי להשאיר מקום במוח לדברים מעניינים הרבה יותר וכמובן יותר מועילים. די לכפייה! זה כמו להשקיע כמה שנים טובות לתואר מסויים ולאחר מכן לעסוק במשהו אחר. פשוט בזבוז זמן. אני רואה איך הילדים בחופש, חוזרים ליהיות ילדים שמחים ולא אנשים קטנים שמנסים ליהיות גדולים. זו לא אשמת המורים דווקא, אלא בתי הספר במתוכנתם הנכחית,שמנוהלים בהרבה לחץ מסיבי ממשרד החינוך שמלחיץ את המורים להביא את הילדים לרמת ידע גבוה בזמן מועט כדי להספיק את כל החומר הלימודי לאותה שנה וכך כולם בלחץ... משרד החינוך מלחיץ..המנהלת נכנסת לתחרות סמוייה מול בה"ס אחרים..המורים מעמיסים שיעורי בית ומבחנים...הילד וההורים נכנסים ללופ ולקינוח, משרד החינוך המטופש עושה מבחן סטטיסטי ארצי כדי לראות את כלל הציונים. לחופש פסח, הילדים קיבלו ים שיעורים....(חופש?) נוצרת תחרות סמוייה בין בתי הספר ולחשושים בין ההורים עד כמה "בית הספר שלהם מתקדם בחומר מול אחרים..הילד שלי כבר בסוף החוברת" וכו'...זה פשוט בגלל שיעורי הבית . ההורים מוצאים עצמם יושבים עם הילד לשיעורי הבית ומלמדים אותו את כל מה שלא רצה לשמוע בביה"ס. לא רק שהם לומדים כמה שעות, אלא במקום לבוא הביתה ולשחק ולהשתחרר הם צריכים לטחון עוד ועם המון עזרה ממהורים. גם המורים לא בודקים שיעורי בית וכך מפספסים ילדים שלא הבינו...כי עליהם פשוט להספיק לסיים חוברות, אז מה הטעם? לאן משרד החינוך כל כך ממהר? אז בסופו של דבר, כן- עדיף ללמוד בבית/אקסטרני או בכלל. אפשר לעשות שינוי- לא לתת שיעורים ולא מבחנים (זה גם כך לא עוזר) כי ללמוד תמיד אפשר ועדיף לאט לאט מה הלחץ? תנו לילדים ליהיות ילדים... עולם לחוץ ומעצבן.
* בתיה   16/04/12 | 10:34
31. אולי זה יפתיע אותכם אבל יותר קל להישאר בבית ספר מאשר לנשור.
אולי זה יפתיע אותכם אבל יותר קל להישאר בבית ספר מאשר לנשור.להשלים אחר כך בגרויות זה כאב ראש נוראי (ואל תגידו לי שהם לא הולכים להשלים בגרויות כי אין להם מה לעשות בחיים בלי זה). אז לא נורא נותנים פוש ומתאמצים במשך השנה וחצי הקשות ובסוף יוצאים עם חיוך.
* הדר   15/04/12 | 20:07
את באמת לא הבנת תעניין תכנסי ותביני
הם פרשו בשביל בגריות איזה סתומה באמא. עברו לאקסטרני או לפרטי או לעצמי ומוציאים כאלה בגריות ופסיכומטרי שמתקבלים לטכניון חיפה או לחו"לֹ
* פורש   15/04/12 | 21:17
30. הלוואי והיה לי אומץ!כל הכבוד!!תותחים
בית ספר זה מסגרת נוראית
* בית ספר מקלקל את הנפש   15/04/12 | 20:01
29. כנסו
אני למדתי עכשיו משלוש למבחן בהיסטוריה כל כך הרבה שטויות יש שם שלא יעזרו לי בחיים ואני לא אומר את זה סתם היסטוריה זה ידע כללי וצריך ללמד אותו ברמת ידע כללי צריך לעשות יחידה 1 היסטוריה חובה יחידת אזרחות חובה וללמד ספרות כמקצוע רשות ובמקום זה ללמד עוד ספורט ומתמטיקה הלוואי שמישהו יסכים איתי
* דוד   15/04/12 | 18:17
28. זה הכול טוב ויפה אבל...
אני מבין את הנערים האלה ואני מסכים שמערכת החינוך בארץ גרועה אבל יום יבוא והם יצטרכו לאכול וסבתא לא תחייה לנצח כדי להכין לך שניצל ופירה ילד, אתה תצטרך לצאת יום אחד לרחוב למצוא עבודה כדי להמשיך לחיות ולפזז עם חברים שלך בשדות בזמן שאני חורש למתכונת במתמטיקה. אבל לא מגיעים כול כך רחוק כשוטף כלים בפלפליה שתקוע באמצע תל אביב, שוק העבודה דורש היום בגרות מלאה והעולם שלנו לא משעיר לנו הרבה זמן לחיות את החיים ולחלום חלומות בלי פרוטה בכיס.מצטער.
יוניבלוני   15/04/12 | 17:47
27. גם אני חושבת ככה.
אני בכתה י' וגם אני לא מסתדרת כל כך עם המערכת הזו של החינוך, כבר נכשלתי בשלוש מבחנים ויש עוד כאלה בדרך לצערי.. לא אוהבת את זה שאומרים לך את החומר ובמבחן אתה צריך לזכור את מה שהיה במשך 10 שיעורים עליהם התכוננת ע"פ מה שהמורה אמרה שיהיה במבחן ולבסוף יש כולה 3 דפים מוך 20 או יותר שהתכוננת עליהם. אני כבר מרגישה שזה יותר מידיי בשבילי ואני תלמידה מצטיינת (ממוצע 96 שנה שעברה) ואני לא מצליחה כבר להתמודד עם כל כמויות החומר האלה. גם במתמטיקה נותנים לנו לעשות 20 מתכונות לחופש וביומיום 10 מתכונות שלדעתי זה לא אנושי לשבת כל היום אבל כ-ל ה-י-ו-ם על הדבר הזה ולטחון את המוח, לא מציאותי. כאילו אין טיפת אוויר לנשום ולא רק זה יש גם במקצועות אחרים. וזה קשה. והם לוקחים את זה כברור מאליו שנכין את שיעורי הבית האלה.
* מזדהה   15/04/12 | 16:34
26. עוד לא ניסיתי את זה בתיכוןן
אבל בחטיבה כל השנה לא השקעתי בכל המקצועות, ויומיים לפני מבחן למדתי הכל.. ועמדתי בסיום ט' על ממוצע הגבוה בכיתה וכל המורים היו בשוק זה רק מראה כמה המערכת הזאת זה בזבוז זמן.
* אבי   15/04/12 | 15:56
25. מסכים עם הכותב בכל מילה. ועוד ביקורות שלי
אז ככה, מחקרים הוכיחו שאחרי חצי שעה של לימוד חומר כבר לא נכנס מרוב שהמוח 'מפוצץ', זאת אומרת שבין לבין בשיעור צריך לעשות הפסקות, כמו שהמורה תצחיק, תצעק חזק או כל דבר אחר שיעורר את התלמיד. אני תלמיד בכיתה ח' ומת כבר לשנות את הסיסטם הארור הזה, שלא לדבר שהבצפר הופך אותך לרובוט ולא ממש לתלמיד או לאיש. אנחנו צריכים לשנן פסוקים ארוכים בתנך רק בשביל בוחן של שנייה (וכמובן שזה נשכח מיד אחר כך), צריכים לענות על שאלות בספר (בדרך כלל בלשו) שהתשובות הם כתובות בטקסט בפירוש, ולא שאנחנו צריכים להפעיל את הראש שלנו. שלא לדבר שהמורות לא נותנות לך חופש, וכן, חופש זה שמותר לדבר (לא בקול רם), לצחוק תמיד, לבדוק מה השעה בפלאפון, ואפילו ללעוס מסטיק. כל מה שיעזור לך להתרכז, להשקיע וליהיות קצת יותר קשוב, מבורך.
* תומר   15/04/12 | 15:22
24. מערכת גרועה
מערכת גרועה שהורסת את עצמה עם שני המקצועות המיותרים מאוד- תנ״ך וחברה! מה עושים בשיעור תנ״ך? לומדים חומר ששוכחים שבוע אחרי המבחן! גם מי שלא מאמין ומגדיר את עצמו חילוני לגמרי (כמוני) חושב שזה מיותר לגמרי ללמוד משהו שאתה לא מסוגל להאמין בו (לדעתי תנ״ך הוא ספר שיש להעריך, אך לא להאמין ב-ו-!!! גם השיעורים האלו הם די פיאור של אלוהים אז זה מפגר)! וחברה... שיעור מיותר שמה עושים בו?! כלום!!! אם היו יותר שיעורים חוויתיים, יותר זמן פנוי ויותר התייחסות אישית למקרי אלימות וילדים שונים, השיעור הזה היה מתבטל!!!! בנוסף, המערכת כללית מדי! לפני כל מבחן אני עושה סיכומים ונותנת לאחרים להיעזר בהם! בסוף אני מקבלת ציונים גבוהים ואחרים לא! למה? כי אני מצאתי שיטה ייחודית לעצמי שכוללת למידה כללית של החומר (לרוב רק מדפדוף בספר) ואז קצת העמקה ביחד עם כולם! כל אחד צריך לפחות למצוא את הדרך שלו, ואם הוא לא מוצא, אז שיעזרו לו!!!!
* o__o    15/04/12 | 15:09
תשובה ל24
מסכים איתך!!!! די נמאס, אנחנו ברובנו חברה חילונית, אז למה ללמוד תנך? ועוד פירושים מוזרגגים?? זה לגמרי כפייה דתית. אגב לשיעורי חברה, שאני גם חשבתי ככה עד לפני חודש שהחליפו לנו מורה (שהיא הבנאדם הכי גאון שאני מכיר עלי אדמות) ופשוט תענוג ללמוד איתה. כי היא לא מלמדת ישר מהספר, היא מלמדת גם מהחיים האישיים שלה, שאפו!!! שלא לדבר שאף אחד לא משתעמם מהסיפורים המרתקים שלה (האישה הייתה בכל פינה בכדור הארץ...(; )
* תומר   15/04/12 | 23:11
כן. אבל....
אולי רוב מדינת ישראל היא חילונית. אבל זה רק כי הם אומרים שאין להם כוח להיות חרדים. לא בגלל שלדעתם זה טעות. ונ.ב. תקשיב לאמנון יצחק טיפה ביוטיוב כדי שהוא יוכיח לך שאלוקיים קיים, וצריכים לקיים מצוות. הרי אני בטוח שאתה אדם הגיוני - אז אם לא אלוקים, איך העולם נברא? ואל תגיד לי אבולוציה וכאלה. כי אבולוציה לא יכולה להיות לבד. מישהו היה צריך ליצור אותה.... בקיצור, תראה אמנון יצחק. אין לי כוח להוכיח לך כאן שכל תאוריה לבריאת העולם לא נכונה......
* בני   02/06/16 | 19:22
23. לימוד בשיטת עצמאית
הכל מתחיל בבית ספר עממי, יש כיתות עם עודפי תלמידים כ 40 לכיתה. החזקים מתקדמים והחלשים נשארים אחור לכל הדרך, שלא נדבר על תוספת שיעורים פרטים ומה יוצא מזה? התלמידים מתוסכלים ומשועמים. אני חושבת שהרבה נושאים שלומדים הם מאותרים ולא מענינים. כשמגיעים ותיכון (משמצליח) עייף החומר ושלא נדבר על התחרות בין התלמידים. לומדים לבגרויות כמו תוכים (שחלק גדול מהחומר לא נחוץ לאחר סיום הלמודים) וכמובן משרוצה להתקדם הלה חייב להמשיך להשכלה גבוהה וללמוד למבחן פסיכימטרים שהרבה מהחומר גם מיותר להמשיך לימודים אקדמים. אני ממאינה אם תלמיד רוצה ללמוד באופן עצמאי או עם קבוצות של חברים רצינים הם יצליחו בזה, אני מכירה כמה שעשו את זאת ואפילו הגיעו לדוקטורטים בנושאים שונים, כל הכבוד לחברי האלו!!!, שיצלחו.
* אמא וסבתא שעברה את זה עם ילדיה   15/04/12 | 14:34
22. נכון שיש צורך לשפר את התיכונים,אבל
סתם לעזוב סתם לברוח?המסגרת הזאת עובדת שנים על גבי שנים והיא בסה"כ עובדת..זה שאתם לא נהנים שם זה לא סיבה לברוח עוד שנה החברה האלה מתגייסים אולי גם שם לא נוח ונעים? יש צורך לשפור התיכונים אבל מה הדרך שבחרתם אולי מתאימה לכם אבל היא לא נכונה ל99 אחוז מהאנשים.
* טל   15/04/12 | 12:38
21. הנוער דורש בלי בית ספר!
הנוער דורש בלי בית ספר! הנוער דורש בלי בית ספר! הנוער דורש בלי בית ספר!!!
* הנוער דורש בלי בית ספר!   15/04/12 | 12:30
20. בני הנוער דורשים הקלה בלימודים
בני הנוער דורשים הקלה בלימודים לצערי הרב העומס הלימודי מגיע למצב שאני קמה לקחת כוס מים בשעת לילה מאוחרת ומוצאת את בתי מתכוננת למבחן בגרות שהתחילה ללמוד אליו כבר מלפני שבוע.
* גדעון סער, תתחשב   15/04/12 | 11:55
19. כל הכבוד! עלו והצליחו!
* גולן   15/04/12 | 11:39
18. כל הכבוד! רק אנשים כמוכם שהולכים נגד הזרם מגיעים רחוק
* א   15/04/12 | 11:26
17. מדאיג מאוד
במערכת החינוך כיום באמת יש הרבה מאוד חסרונות. היא הפכה להיות, במיוחד בתיכון, בית חרושת לציונים. ואף על פי כן- איך תלמידים אחרים מצליחים לעשות את זה ואתם לא?? ועוד תלמידים עם קשיי קשב וריכוז נוראיים, שבאים מבתים קשים- הם מצליחים לסיים 12 שנות לימוד עם תעודת בגרות והחבר׳ה האלה שקוראים לעצמם נוער עצמאי לא מצליחים. זה אומר דרשני.  ואולי זה סתם פינוק? כל האנרכיה הזאת זה משהו כ״כ לא מוערך בעיניי. האמא בכתבה צדקה. בית ספר, אחרי הכל, זה לא רק מסגרת שנפגשים בה לעשות מבחנים. זה מקום שמלמד על קבלת אחריות, מקום של מפגש בין חברים, מקום שאתה בוחן את עצמך איך אתה מסתדר חברתית, כמה אתה יוזם, כמה אתה מסוגל להשקיע. קשה? מעולה. זה הסימן שאתם בעליה. מאוד קל לנטוש הכל... הם מפספסים את השנים הכי טובות שלהם עם החברים וחוויות...חבל.
* אוריה   15/04/12 | 10:53
בבתי הספר לא מקבלים ידע על מנת לזכור אותו לטווח ארוך,
גם מי שמצליח לסיים את ה12 שנות לימוד האלה מסיים אותם עם צלקות והרבה סבל. בבתי הספר לא מקבלים ידע על מנת לזכור אותו לטווח ארוך,רוצים רק לראות כמה חומר אתה יכול לדחוס במוח עד המתכונת הבאה.
* הדר   15/04/12 | 20:03
צודקת לגמרי
לא אמרתי לרגע ששיטת החינוך, ובמיוחד הלחץ המטורף של הבחינות הוא מוצדק ונכון. לגמרי לא... אבל עדיין, יוצאים עם צלקות? עם סבל? אנחנו לא מגזימים קצת? סה״כ התקופה הכי מלאת חוויות זאת תקופת התיכון שאתה עם כל החבר׳ה ועושים שטויות. לחלק זה סיוט לא נורמלי, בגלל הקטע של המבחנים- נכון, גם אני לא הייתי תלמידה מבריקה והייתי צריכה לשבת המון כדי לצלוח אי אילו מבחנים. להגיד שהיה לי קל? ממש לא. אבל זה כל העניין- נותנים לכם אתגר, ולא משנה איזה- תתמודדו איתו בכבוד. זה לא כאילו אף אחד לא מסוגל להתמודד עם בית ספר- עובדה ש 90% מסיימים אותו (גם אלו שאין להם בסוף תעודת בגרות מלאה) אז מה יש בילדים האלה ש״יואאוו אנחנו לא מסוגלים, לא מאמינים״? קל לקום ולעזוב, הרעיון של מסגרת ביסודו הוא טוב, אדם שחי ללא גבולות זה משהו פגום. 
* אוריה   15/04/12 | 21:16
16. מצער מאוד
כשמתבגרים מרגישים את ההפסד וחוזרים לספסך הלימודים כבוגרים. מנסיון אישי תנצלו את היכולות שלכם עכשיוץ תתמודדו עם כל קושי .....שווה לנסות.
* אנונימי   15/04/12 | 09:21
15. חול חול ואין מה לאכול
בינתיים המצב הוא כזה שהחברה האלה מתגלגלים באפס מעשה. כרגע לא לומדים, לא עובדים, ובעצם מתבטלים, ומדברים גבוהה גבוהה. בחלק מהמקרים זוהו מסווה של בטלנות לשמה. כשיתחילו ללמוד באיזושהי צורה ותהיה איזושהי תוצרת לחייהם - אפשר יהיה לדבר. בינתיים זה נשמע קצף על המים. בקרוב יגיעו רחוק...
* רוזה האדומה   15/04/12 | 09:09
14. בגרויות הורסות
אין טעם ללמוד לבגרויות במסלול כזה של לימודים זה לא כמו פעם, הם צודקים: הלימודים במסגרת ביה"ס הם לא טובים והם עושים בדיוק להיפך.
* מסיים י"ב   15/04/12 | 08:58
13. כל הכבוד!
* רות   15/04/12 | 06:32
12. בתור אחד שעזב את בית הספר
אני גם עזבתי את בית ספר. אבל אני בשונה מהחבר'ה בכתבה עזבתי מסיבה מסויימת. אני כל יום וכל דקה בחיי משקיע במוזיקה, שזה אומר לקום מוקדם בבוקר כדי לנגן, לא לצאת בין 4-9 מהבית כדי לנגן ובלילות לנגן מתוף שינה. להגיד אני סובל פה ולא להישען על משהו זה עלוב. או שהציגו אותם כבטלנים וטפילים שלא בונים על כלום בחיים שלהם או שאני לא יודע מה. לחיות בלי מטרה זה הדבר הנורא ביותר שאפשר לאחל לאדם. מקווה שימצאו את דרכם בחיים, אני את הדרך שלי כבר מצאתי.
* עוד אחד   15/04/12 | 03:31
11. ילדים חכמים, בוגרים ומיוחדים.
מאחלת לכם שתמצאו את הדרך הנכונה לכם
* לי   15/04/12 | 03:18
10. אחלה כתבה
* MATAN   15/04/12 | 03:07
9. גם אני אחת מהם שנשרה...
עם המערכת והמורים הלא תומכים שיש בחינוך בישראל קשה מאוד להגיע להישגים....עובדה שאנחנו במקומות הכי נמוכים בעולם בלימוד. העדפתי לנשור מבית הספר מאשר להשאר ללמוד במקום הדוחה הזה,אפילו שהחברים מקסימים,צוות המורים וההנלה לא בידיוק עוזרים להגיע להשיגים.
* **   15/04/12 | 02:37
8. גם אני עזבתי בצפר אבל לא המשכתי ללמוד:)
* LOXU   15/04/12 | 01:49
חבל, אם לא היית עוזבת, אולי...
...היית יודעת איך לכתוב "בית-ספר"
* דויד   15/04/12 | 10:48
זה סלנג יא אהבלל
* לינור   15/04/12 | 11:39
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח הרגת אותי!!!
* חח   15/04/12 | 22:43
7. ל-5
הכי קל זה לבוא והגיד: ״תתמודדו״. אני אפילו שומע את הטון המגעיל שהמילה נאמרת בו. תקשיב, יש נערים שפשוט לא מסוגלים עם שיטת החינוך הזו, פשוט לא מסוגלים. אני עכשיו כיתה יא ווואלה אני מרגיש את הכישלונות כבר בדרך. זה לא שאני טיפש או משהו, אני פשוט לא מוצא את הזמן להשקיע בלימודים, ובטח שלא את הרצון.. אני חוזר כל יום ב- 17:00 הביתה מהבית ספר ואני מת מעייפות.. אני חושב שאם בנאדם כלשהוא רוצה ויודע מה הוא הולך להיות בעתיד, צריך לתת לו את האפשרות ללמוד רק את הדבר הזה ולא את כל המקצועות הנלווים והמיותרים כמו לשון (פשוט פאשלה של המדינה המקצוע הזה), היסטוריה בהרחבה (צריך ללמוד היסטוריה אבל לא הכל, לצערי מגזימים בלימודי ההיסטוריה), תנך (אם אני לא מאמין בניסים והנפלאות הללו אני לא רואה שום סיבה ללמוד את זה..., זה לא עוזר לי בשום דבר בעתידי הקצר). אני למשל רוצה להיות עיתונאי ומבקר סרטים ואלבומי מוזיקה כשאהיה גדול, אז אני צריך לקבל את האפשרות ללמוד אך ורק עיתונאות, ספרות, ולשון בסיסי (!), ולעבוד בעבודה הזאת למשך שארית חיי. ושכמובן כל האופציות הקשורות בעיתונאות יהיו פתוחות לקראתי..
* שימי   15/04/12 | 01:19
אתה ממש אבל ממש טועה
לא רקשצריך ללמוד את המקצועות שהזכרת כמו לשון תנך והיסטוריה צריך ללמוד אותם יותר לעומק ולהוסיף עוד כמה מקצועות כמו פסיכולוגיה וכלכלה. מצופה מכל אדם בוגר שידע מקצועות בסיסים כאלה. בנוסף לזה אתה לא באמת יודע מה תרצה ללמוד ולעשות בעתיד.. זה ישתנה עוד מיליון פעמים. כרגע אתה ילד קטן שלא מבין הרבה ולא מכיר את העולם ואיך הוא פועל ולכן מערכת החינוך עושה בשבילך את ההחלטות של מה חשוב ומה לא. המערכת לא מושלמת ויש הרבה מה לתקן ולשפר בה אבל היא גם לא כזאת נוראית כמו שכולם מתארים 
* :)   15/04/12 | 17:48
6. חיים בסרט
תתרגלו חבר׳ה יש הרבה דברים שצריך לעשות בחיים וחלק מהם זה לרכוש השכלה,שיהיה לכם מושג וחצי על החיים תבואו לשפוט את מערכת החינוך(גם אם לטעמכם היא לא הכי מוצלחת מנסים להוציא את המקסימום ממנה)
* אסף   15/04/12 | 01:02
אויש.. אתה זה שחי בסרט
היום בארץ, המשרד החינוך מה שמעניין אותם זה הציונים, לא הידע שלהם אנחנו באמת לומדים? לא. מערכת החינוך מחורבנת שככה יש המון עומס, למה שלא תעשו כמו בעולם? מקצועות חשובים כמו מדעי המחשב (ביולוגיה פיזיקה כימיה), מתמטיקה, לשון ואנגלית, אלו הכי חשובים. אני כיתה יב' ומתקשה בלימודים, כמו האלה שבכתבה.
* מישהו   15/04/12 | 11:17
5. קצת קשה אז נשברים?
מה תעשו בצבא? לא יודע למה אבל נראה לי שלא תעשו?!
* תתמודדו   15/04/12 | 00:09
לכותב התגובה
ממש לא מוצא את הקשר בין הדברים. יש הבדל בין קשה ואפשר לגבור על זה, לעומת מערכת מטומטמת לא יעילה וגורמת לאנשים רק להיכשל כמו מערכת החינוך. צריך הרבה אומץ כדי לצאת מזה.
* שחר   15/04/12 | 01:25
את/ה ממש לא צודק/ת
זה לא רק עניין של קצת קשה אז נשברים, ממש לא. רוב המבוגרים לא יצליחו להבין אותם, אבל אני מבינה. מהרגע שהגעתי לחטיבת הביניים הרגשתי שמשהו לא בסדר.. תמיד הייתי תלמידה מצטיינת, ואני עדיין כזאת, אבל עכשיו ההצטיינות הזאת באה לי על חשבון הבריאות. כי כשאני צריכה לשבת לחרוש לשלושה מבחנים עד השעות הקטנות של הלילה ולא לישון כמעט רק כי מישהו שקצת יותר חשוב ממני החליט שיהיו לי שלושה מבחנים בשבוע זה לא נראה לי הגיוני. והעובדה שהיו לי שלוש התמוטטויות עצבים השנה לא נראה לי כמו "קצת קשה אז נשברים" . מערכת החינוך בארץ פשוט דפוקה, אין מה לעשות עם זה. וצבא זה משהו אחר לגמרי, כי הקושי המירבי בצבא זה קושי פיזי, לא נפשי. עם קושי פיזי אולי נראה שיותר קשה להתמודד אבל זה הכל רק עניין של התרגלות.
* תלמידת תיכון   15/04/12 | 05:23
את ממש טועה!
קודם כל תיכון זה לא כל כך קשה אני עברתי את זה בסדר גמור עם ציונים מעולים בלי לשבת ולחרוש כל היום.. פשוט תלמדי ללמוד בצורה יעליה יותר.. ובקשר לצבא.. בצבא אין קושי פיזי בכלל אולי רק בטירונות ובקורסים. הקושי בצבא הוא בעיקר נפשי ואת תביני את זה כשתתגיסי.... ואם לאותם ילדים בכתבה היה קשה עם המסגרת בבית הספר הם כנראה לא יסדתרו עם שום מסגרת בחיים!!! גם בצבא וגם באוניברסיטה וגם בעתיד!
* חיילת   15/04/12 | 17:38
תתפלאי אבל יש כאלה שיותר קשה להם ללמוד למבחנים
* ד"ר דופנשמירץ   15/04/12 | 22:46
4. אאאאוווו אני מעריייצצצה אתכם, חלום חיי לפרוש D:
המערכת הלימודית פשוט טועה ! נותנת לתלמיד ללמוד כמות חומר עצומה בזמן מסוייים שבכל מקרה לאחר כמה שנים תשכח מהראש ולא תעניין אפחת.. לדעתי בשביל ללמוד באמת צריך ללמוד מאהבה ורצון לידע ! אם נלמד למבחנים ולבגרויות פשוט נשנא את זה יותר ..
* בת 16 שלומדת ברגע זה למתכונת !    14/04/12 | 23:49
יאללה פורשים עם האחים? D:
הייתי בטוח שאני לבד בחשיבה שלי על החינוך בארץ. שמח שחבר שלי הראה לי את הכתבה ועודד אותי להצטרף אליהם. מחר שיחה עם ההורים.
* שי   15/04/12 | 01:12
3. הבן שלי גם עזב אבל המשיך במסגרת פרטית
אין לי הסבר מדוע אולי זה היחס האישי ואולי פשוט הבין שהוא רוצה להמשיך באוניברסיטה , שילמתי הרבה כסף זה לא מתאים לכולם אבל זה כדאי
* הצליח נפלא באנקורי    14/04/12 | 23:46
2. צודקים
רוב התלמידים היו עושים את זה אם היה להם אומץ להיתייצב מול ההורים שלהם ולהגיד זהו נמאס לי אני רוצה לנשור.. אבל אז זה היה הופך להיות טרנד וכולם היו עושים את זה רק בלי ללמוד אחרי שהם נושרים
* 13   14/04/12 | 23:43
לכל מי שחושב כמו תגובה 2!
אני אישית תלמידה עם הפרעות קשב וריכוז וגם לא אוהבת לללמוד בכלל, גם-כן נגשתי לאימי מספר פעמים, אמרתי לה שאין לי כח להמשיך ללמוד... והיא בתור אמא חכמה ורגישה עזרה לי איך להמשיך, עודדה אותי ללמוד, נתנה לי טיפים שיעזרו לי... והינה בעזרת ה' בלי-נדר עוד רגע (כלומר חודשיי'ם) אני מסיי'מת ללמוד את כיתה י"ב עם תעודת בגרות מלאה!!!!
* ברוך ה' עדיי'ן תלמידה!   15/04/12 | 13:14
1. כל מילה אמת.
שיטת החינוך הנוכחית היא גרועה. בית ספר זה בזבוז זמן. כל הכבוד שיש להם את האומץ לעשות זאת. ההפרעות בבית הספר אינן נסבלות, והמסגרת הכללית נוראית. אני בינתיים אמשיך ללכת לבית הספר, כיוון שאין לי בררה אחרת.
* אמיצים!   14/04/12 | 23:38