החדשות
תגובות (51 תגובות ב-33 דיונים)
33. המסעדה אשמה והבעלים צריכים לתת את הדין
אם חן ז"ל שאלה לגביי ממרח השוקולד וקבלה תשובה שגויה זו הטעייה שהפכה לגרימת מוות ברשלנות, אמנם תאונה אבל עדיין קופחו פה חיים והמסעדה ובעליה צריכים לתת על כך את הדין. אישית - אני מחרים את לה גופרה לתמיד!
* מוכה יגון   26/07/11 | 15:16
32. כ-ו-ל-ם אשמים! השאלה היא מי הכי....
בתור מלצרית. בתור מנהלת בתור אחת שיש לה אחיינית שחולה בציליאק. בתור אחת עם אחריות ואחת שאם משחררים לה את החבל הוא נמתח אומר כמה דברים- כולם אשמים. המלצרית- שלא לקחה ברצינות של ממש את ההזהרה. המנהל שלא בירר לעומק מה מכילה המנה. אותה בחורה שחלתה במחלה- תיסלחו לי. אבל אם אני הייתי חולה ברמה כה גבוהה באלרגיה הזאת אם אני הייתי יודעת שטיפה של אגוז על הלשון ואני מתה בתוך פחות משבוע אם הייתי יודעת דבר כזה וחיה 26 שנים בידיעה שכל דבר עם אגוזים יכול להרוג אותי הייתי מתנהגת אחרת לגמריי. לא הייתי שואלת ילדה בת 17 שעושה 200 שקל למשמרת וממהרת לסיים אותה ולרוץ לים או לחברים. לא הייתי מנחיתה את החיים שלי על כתפיים של ילדה שאין לה שום שמץ של מושג מזה אומר בכלל להיות אלרגי למשו מסוים ומה המחיר. ----הייתי הולכת בעצמיייי למטבח לברמן, למנהל ושואלת אותם אישי וספציפי מה יש במנה והייתי מבקשת לראות את המרכיבים במו עיניי!!!!!!!!!!!!! הרי שחיי תלויים בזה לא???? אלו החיים שלה!!!!!!!! שתדאג להם ולא ילדה מסכנה בת 17. אם אותה בחורה מסכנה שנפטרה וששמה יהיה ברוך... אם היא בעצמה הייתה לוקחת בכובד את האלרגיה שלה- כולם מסביבה היו מתנהגים בהתאם! אבל אם את רק אומרת וזה לא משנה כמה פעמים תגידי...אז גם המלצרית...רק תשאל ושום דבר לא באמת יהיה רציני. ולגביי האמא..... שום כסף שעולם לא יחזיר לך את הכסף!!!!! לכי תתבעי את כולם. אבל חשבת פעם להכניס לילדה שלך לראש שכמו שבשביל לחיות צריך להכניס אויר לריאות כך בשביל לשרוד צריך את המזרק בתיק על תקן קבוע???!!! אם את היית מחנכת את הילדה שלך שהיא ח-י-י-ב-ת ללכת לכל מקום עם המזרק כל זה אולי לא היה קורה!!!! אם את- בתור אמא. בתור אחת שרואה כמה צעדים קדימה מחנכת את הילדה שלך לא לסמוך על זרים כמו שמחכים כל ילד- לא לדבר עם זרים... אולי- כל זה לא היה קורה. אז אני מבינה את הכאב שלך. ואמא שלי גם נפטרה ממחלה קשה. אבל את. את היית אמורה לחנך את הילדה שלך להיערך לכל מצבבבבב. להרגיל אותי להסחב עם מזרק שמציל חיים! ללמד ותה ללכת בכל פעם שהיא במסעדה ללכת ב-ע-צ-מ-ה ולדבר עם המנהל שיראה לה את המוצרים מהם עושים את האוכל כי אלה החייםן שלה!!! חיים ומוות!!!!!!! זה לא צחוק!!! אז המלצרית אשמה שלא לקחה ברצינות את התפקיד שלה. כי הבחורה בעצמה לא לקחה ברצינות את החיים שלה כי האמא בכלל לא חינכה אותה מה צריך לעשות ברגע שאתה לא אוכל בבית שלך אלא בבית של זרים!!!!! אני מצטערת אם הרגזתי מישהו או את המשפחה אבל הרשלנות היחידה פה באה מהלקוח שבא מבית שלא היה מוכן לרגע בו תהיה נפילה בין הכיסאות שלוקחת חיים ביחד איתה!
* מנהלת מסעדה   23/07/11 | 11:26
זאת לא מחלה זאת אלרגיה
ובמקום לשפוט פה את האם או את ה " לקוח האלרגי" כדאי שתשתקי
* את נורמלית?   23/07/11 | 14:06
31. מוזר קצת
שהיא לא הרגישה את הטעם של האגוזים, כי ההבדל בין שוקולד השחר לשוקולד המכיל אגוזים הוא יותר מניכר.צריך לברר איזה ממרח זה היה בדיוק. משתתפת בצער המשפחה..
* אחת   23/07/11 | 11:11
30. פירוט מרכיביו של כל מאכל...בתפריט
* חובה   23/07/11 | 07:28
29. אין חוק שמחייב את בית הקפה ..לפרט
* את מרכיביו של כל מאכל ומאכל   23/07/11 | 07:26
28. משתתפת בצער המשפחה
עצוב :(
* לימור    22/07/11 | 21:25
27. מכירה את בית הקפה ..
הייתי בו מספר פעמים ואף פעם לא איכזבו, וממש לא נראלי שזו אשמת המלצרית, היא לא אחראית על המנה אלא הטבח. מקום נפלא ואמשיך לבוא אליו, אך כמובן שזוהי רשלנות. מביעה צער למשפחה, מוות מיותר לחלוטין
* יובל   22/07/11 | 21:03
26. כמשהי שאוכלת כשר (לצורך השוואה בלבד) גם כשאני שואלת 20 פעם
אם יש חמאה או מוצר חלב כלשהו במנה שאני מזמינה אני לא תמיד בטוחה מאה אחוזים שזה אכן נכון מה שהמלצרית אומרת ולכן לןקחים בחשבון שאם אוכלים במסעדה צריך אולי לדעת איפה לותר ולא לקחת סיכון על החיים שלך, אולי לתת למשהו אחר לטעום ולומר אם הוא חושב שיש בזה אגוזים, הטעם של האגוזים בנוטלה מאוד דומיננטי ומורגש אפילו בריח, זה מכעיס כמה זה כואב חבל כ"כ ומצער עד דמעות שהמוות שלה היה כ"כ מיותר. פשוט עצוב. תנחומי למשפחה.
* להזהר תמיד   22/07/11 | 20:38
25. משתתפת בצער המשפחה
צריך לחקור את כל מי שהיה לו יד בדבר שזה כולל המלצרית, הטבח ומנהלי בית הקפה. אתם לא יכולים להגיד שהמלצרית לא אשמה כי אתם לא יודעים מה היא אמרה (או לא אמרה) לטבח\למנהלים. קודם כל שיעשו חקירה ומי שאחראי למחדל הנוראי הזה צריך לקבל עונש כבד, שישלם על מה שעשה וכדי שלא ייקרה דבר כזה שוב!
* קים   22/07/11 | 19:32
24. לא רשלנות ...חמדנות ...מצפצפים על הלקוח בשביל כמה שקלים .לסגור אותם ושישלמו הרבה ..
* ניצן    22/07/11 | 19:20
23. אני מבינה שלא נעים לבוא בטענות אל הקורבן, אבל
אין לה להלין אלא על עצמה, ראשית לא הצטיידה בזריקה ושנית אנשים כמוה אסור שיאכלו בחוץ, אין להם פיקוח על המטבח, יתכן שנדבק לכף אגוז ובכל מקרה אין כמו המטבח בבית. איך את סומכת על זרים כשמדובר בחיים שלך?
נטעואיציקעמר   22/07/11 | 18:58
22. נורא עצוב אבל אי אפשר להפיל את זה על בית הקפה, מי שסובל מאלרגיה צריך להיות מוכן
עם מזרק לעת הצורך בדיוק כמו אלו הסובלים מסכרת.
* שרי   22/07/11 | 18:31
21. קראו פרקי תהילים לעילוי נשמתה..
* יהי זכרה ברוך   22/07/11 | 18:19
20. בית הקפה ניסה להרוויח עוד 30 ש"ח על קינוח ועכשיו יפסיד מיליונים בתביעה
* אחת   22/07/11 | 17:43
19. כמה אנשים פה לא מבחינים בטעם בין שחר לנטלה?
אתם רציניים? איך היא לא שמה לב להבדל? במיוחד מי שרגיש. נשמע לי מוזר. צר לי על מותה אבל חוץ מכאב גדול יותר למשפחה בית המשפט לא יוכל לעזור פה. מה שכן יתחילו בכל מקום לשים הודעות שהאוכל עלול להכיל בוטנים, כמו בכל מקום בעולם, ומי שרגיש שלא יסתכן. אי אפשר לדרוש ממסעדות יותר מזה - זה לא בית חולים.
* שי   22/07/11 | 17:11
18. כל כמה זמן העמוד עולה ויורד זה משגע ומעצבן טפלו בזה!
* מה נסגר   22/07/11 | 17:01
17. עצוב
יש כל כך הרבה דיונים סביב אותו נושא. יש לא מעט אנשים בעלי אלרגיות כאלה ואחרות לסוגיי מאכלים כאלה ואחרים וזה ממש סבל בשבילם שהם צריכים לחשוש מכל ביס שהם נותנים מכל מסעדה שהם הולכים אליה או מכל מזון שהם רוכשים בסופר. לא פעם אותם אנשים נאלצים לוותר על בילוי קולינרי כזה או אחר בגלל מצבם הרגיש לסוגיי מאכלים וזו תחושה לא נעימה כלל וכלל. אנשים תהיו זהירים בבחירות שלכם כשאתם יודעים שינם דברים שאסור לכם לאכול.
* לב   22/07/11 | 17:00
16. אלרגיה
מאוד עצוב המקרה ומיותר. אבל אדם שיודע את בעיותיו הרםואיות לא צריך לצאת ולאכול בחוץ ולסמוך על אחרים שאכן מביאים לו את מה שביקש ולא הפוך.
* יעל   22/07/11 | 16:04
אז את בעצם אומרת...
שבגלל שאני אלרגי, אני חייב לאכול בבית? ואם בא לי לצאת למסעדה, אסור לי? אז מה אם אני רגיש לאגוזים? יש לי זכות כמו כל אחד אחר לשבת ולאכול במסעדה ואני מצפה שכאשר אני אומר למלצר שאני אלרגי ומבקש ממנו במפורשות שלא יהיה זכר לאגוזים במנה שאני מזמין, אז זה מה שהוא יעשה, כי הבריאות שלי תלויה במילה שלו. זה באמת חשוב לשאת את המזרק, אך עדיין זה לא נוטל את האחריות מאותה מסעדה על הנזק שנגרם. גם אם במקרה הזה הצעירה ז"ל הייתה באה עם מזרק ולא נהרגת, עדיין לדעתי היא הייתה צריכה לתבוע את בית הקפה, שכן סיכן את בריאותה, ואין שאלה בכלל שהוא אשם, במיוחד במקרה הכ"כ טראגי הזה, שלצערינו, הצעירה נפטרה.
* גדעון   22/07/11 | 19:37
אז תעשה את זה !!!
ותסכן את החיים שלך
* לגדעון   22/07/11 | 20:37
אני מלצר, ואני לא עובד אצלך.
אני לא רופא, אין לי אישור לקביעת תכולת מוצרים, ואני לא משתכר בהתאם לגודל האחריות. אם יש לך טענות ליקום על כך שאין ביכולתך ללכת למסעדות, זה אפשרי, אבל לא ענייני. אם תגיד לי שאתה רגיש בצורה רצינית לפרג, ואסור בשום אופן שיהייה שם פרג, אני אוימר לך שאני לא מוכן לקחת את האחריות על כך. וכמוני כל מלצר.
* דרור   23/07/11 | 05:23
15. כל אחד עם האחריות על עצמו!! בית הקפה לא אשם!!!
* חנה   22/07/11 | 15:54
מה את אומרת ?
יותר אחראית ממנה לא הייתה.. היא ציינה מפורשות כי היא אלרגית. הרשלנות של בית הקפה פורצת פה גבולות, פשוט מוות מיותר. כואב הלב !
* אלרגית    22/07/11 | 16:28
חוצפניתתתת
מעניין אותי אם זה היה קורה לך אם היית מגיבה באותה צורה... חוצפניתתתת
* gal   22/07/11 | 20:22
חנה את אחת החוצפניות את בטח דוברת מטעם בית הקפה
תתביישי בעצמך
* לימור   22/07/11 | 21:27
אני מסכימה עם חנה
נכון שהיא ציינה במפורש וזה גם באשמת בית הקפה אבל היא הייתה אמורה להיות עם מזרק כל הזמן ולא רק לשאול,אי אפשר לסמוך על אפחד אפילו לא משפחה בעולם.
* יובל משו   23/07/11 | 01:36
מגיבה מטעם בית הקפה
* אני   23/07/11 | 10:21
14. כל הכבוד למשפחה שהחליטה לתרום איברים!
משפחה טובה הלוואי שכל המשפחות בישראל יהיו כאלה כל הכבוד על האומץ לתרום את האיברים תודה בזכותכם לעוד אנשים יש חיים (-: משתתפת בצערכם
lidor454   22/07/11 | 15:43
13. מה שם בית הקפה????
שאדע לא ללכת לשם גם אני אלרגית.... למקומות בילוי שבהם רק הכסף חשוב.
* ורד   22/07/11 | 15:21
12. חוקים נחקקים בדם לצערי הרב
עכשיו יזהרו יותר
* ענת   22/07/11 | 15:11
11. אני הבנתי מדברי האם שמישהו מצוות
בית הקפה צחק וזלזל בשאלות שהיא שאלה.
* יותם   22/07/11 | 14:40
10. אני מפחדת...
אני בת תשע אלרגית לחלב וממש מפחדת עכשיו אפילו לשתות מים במסעדות כי אולי היה בזה שוקו מקודם ולא שטפו את הכוס טוב
* תהל   22/07/11 | 14:39
9. כמה יפה כל כך צעירה
* חבל   22/07/11 | 14:18
8. מסכנה הילדה הזאת
רשלנות הורגת!!! זה טוב שהם הביאו את המקרה הזה לפרסום לציבור הרחב . אני מאוד מקווה שהמודעות לדברים כאלה תעלה שהאנשים שעוסקים באוכל במדינתנו יבינו שאלרגיה זה לא צחוק . ואם הלקוח שואל ומברר על אחד המרכיבים של המנה שלו אז כנראה שזה לא סתם ומדובר בחיים ומוות. אז אם אתם לא יודעים פשוט תגידו את האמת.
* nusie   22/07/11 | 14:05
7. איזה רשלנות !!
זה ממש עצוב לי לשמוע את זה, זה נורא ! ככה נגמר לה החיים מטעות כזאת קטנה ? ! לדעתי רק הבית הקפה אשם, כי בפירוש אמרו לה שזה ללא אגוזים והיא לא הייתה מסתכנת בכך ... נורא פשוט !! כל הכבוד לבני המשפחה שתרמו את איבריה , מצווה גדולה. שלא תדעו עוד צער, משתתפת בצערכם .
* טליה   22/07/11 | 12:55
6. האשמים האמיתיים באמת
אני משתתף בצער ההורים. באמת חבל על מה שקרה. והאשמים פה הם אך ורק המנהלים של בתי הקפה. בתור מישהו שעבר במלצרות פרק זמן ארוך במיוחד, כל פנייה מיוחד כמו זאת ישר הולכים למנהלים ומבררים איתם את הכל. המלצרית שאלה את מנהלה מה מכיל הופל בלגי, וכמו כל מנהלי בתי הקפה, הוא היה צמא לעוד 35 שקלים לכיס, לכן אמר שאין מה לדאוג ואפילו לא בדק באמת. המנהל אך ורק אשם.
* מלצר לשעבר   22/07/11 | 12:51
5. ברוך דיין האמת!!!
ישנה רשלנות פושעת בשגגה!!! על כך נגלים לעיר מקלט עד מות הכהן הגדול!!! הכל על המשפט העברי המופלא בו אין בתי סוהר אלא ערי מקלט ועוד באתר של הכהנים שב גוגל
* מיכאל הכהן   22/07/11 | 12:46
מה אתה לעזאזל רוצה?! XD
* קים   22/07/11 | 19:26
4. לתגובה מס' 1 ...
אתה כנראה לא מודע לכמה המקרה הזה חמור ! שלקוח אומר שהוא אלרגי צריך לוודא טוב טוב מה המנה מכילה , וכן יש פה במקום לתביעה , כי בגלל חוסר אחריות של מלצר או טבח ילדה נהרגה! זה צריך להיות צלצול השקמה לכל מי שעובד במסעדות! שבנאדם אומר שהוא אלרגי זה לא צחוק!
* ....   22/07/11 | 12:38
אבל זו כולה מלצרית
מי מסתמך על מה שהיא אומרת????? היא היתה צריכה לבדוק יותר טוב
* ריקי   22/07/11 | 13:40
לצערי הרב בגלל הגישה שלך יש מקרים כאלה!
זה כמו שתגיד שבייביסיטר שהפילה תינוק זו אשמת ההורים שנתנו לה לשמור על התינוקת .. אבל לכל אחד שהולך לעבוד בעבודה מסוימת יש אחריות שהוא לוקח על עצמו! בין אם לשמור על תינוק ולדאוג ששום דבר רע לא יקרה לו , וכלה במלצרות , ועד ברוקר שמתעסק עם כסף של אנשים. לכל אחד יש אחריות ! וכן לא פעם יצא לי במסעדות להסביר למלצרים שאני אלרגית לגבינה אז שידאגו שבסלט לא יהיה גבינה , ולא פעם יש ! ואז הם מצטערים מביאים לי קינוח על חשבון הבית . נכון שאני כנראה לא אלרגית כמו הבחורה שנפטרה אבל , למלצרים לא איכפת ממה שאומרים להם! ולצערי הרב פוטרים אותם מאחריות ולא כך צריך להיות!
* ...   22/07/11 | 14:00
צודק 2000% זה חלק מתרבות הסמוך המכוערת
אף אחד לא אחראי על כלום כולם " סבבה " עד שמשהו מת וזה לא משנה עם זה ממבוטנים מגשר שמתפרק מכריסת מאולם שמחות או מילד שמתחשמל בבריכה בכלל כבל חשוף. במדינה שבה יש כל כך הרבה מוות בלתי נמנע מטרור ומלחמות הייתה מצפה לקצת יותר קידוש חיים. כל כך הרבה מוות מיותריש בו כל כך הרבה זילות חיים . ולענינינו אם בית הקפה לא יכול לערוב לתכולת המנה מוטב שיגיד ולא ינסה לגרוף עוד קינוח . כן צריך לזמבר את בית הקפה ( בעלים הלבד כמובן ) שלא הנחה נכון את המלצרים והטבחים לתת יחס רציני ומחמיר לאלרגיות . לא מתןך נקמנות אלא למען יראו ויראו !אחריות ההדדית היא הכרך לחברה בריאה אין לנו מזה את המינימום ההכרחי לחברה מתוקנת
* כמה עצוב ככה מיותר המוות הזה . שלא תדעו צער    22/07/11 | 19:04
3. משתתפת בצער - אבל אל תאשימו אחרים
משתתפת מכל הלב בצערכם. אבל כואב לי שבכל העיתונים כותבים על המלצרית שעשתה דבר רע. היא לא אשמה בכלום. למה לעשות טראומה לצעירה שעובדת לפרנסתה? המשפחה היתה צריכה לדעוג שהילדה שלהם החולה תחזיק בתיק מזרק עם התרופה או יותר טוב "לא לאכול !!!" מה שיכול להיות מסוכן לבריאות עד כדי סכנת מוות.
* נלי   22/07/11 | 12:37
את צודקת
בתור מלצרית אני יודעת שכשיש בקשה ספציפית מלקוח אני מודיעה לטבח והוא מוציא לי מנה, אני כמלצרית לא צריכה להתעסק באוכל עצמו ולכן זה אבל מה שנעשה למלצרית שבסך הכל העבירה את האוכל ללקוחה. האשם אם כן הוא הטבח/ית שכנראה לא התייחס לבקשתה ברצינות הנדרשת
* טליה   22/07/11 | 13:14
בדיוק מהסיבה הזו יחקרו את כל
העובדים שנוגעים לעניין עם הבחורה האלרגית. נכון, מסכנה המלצרית, אבל אם הודיעה לטבח כפי שצריכה לעשות, אזי זו לא אשמתה, ואת זה אף אחד מאיתנו לא יודע, בשביל זה חוקרים. בטח שהמשפחה צריכה לתבוע, מה הקשר תמשיכו הלאה זה לא יחזיר לכם את ביתכם?? הייתה פה רשלנות שצריך לבדוק לעומק ולו רק כדי שהאשמים ישאו בעוון והמקרה לא יחזור שנית. למה בחורה אלרגית לא צריכה לאכול בחוץ? תישארו אתם כל החיים בבית ואל תטעמו מאוכל בחוץ!!!
* רויטל   22/07/11 | 17:09
2. משתתפת בצער המשפחה ;(
* רחל   22/07/11 | 12:21
1. משפחת הנפטרת עם כל העצב והכבוד תרדו מהעניין
ותמשיכו בדרככם ולא יהיה זה טוב עם תמשיכו להאשים את כולם במותה צאו מזה ועל תיכנסו לחלק של בצע כסף כי שם זה אף פעם לא נגמר טוב
* דני   22/07/11 | 12:04
להאשים את כולם? הם מאשימים את בית הקפה
בלבד ובצדק.
* קרן   22/07/11 | 12:32
כמה מטומטם אתה יכול להיות.
* gal   22/07/11 | 14:08
תמשיכו בחייכם אבל שימו עורך דין שידאג שהמקום הארור יסגר ..וישלם .
* צודק    22/07/11 | 19:22