דיבור ישיר
תגובות (60 תגובות ב-42 דיונים)
42. ממש נוראי
איך הם אוכלים כלבים?! אני ממש מזועזעת!!
* תשמרו על הכלבים   24/04/16 | 10:36
41. נוראי!!!
מי לעזאזל אוכל כלבים?חולי נפש!!!!
* כלבים   06/07/15 | 02:28
40. זה מזעזע
הם חייבים להפסיק אם זה זה פשוט מחריד
* מיכל   26/06/15 | 14:48
39. טבעונים..
די נמאסתם, אין כמו בשר! בשר זה אושררררר
* תרנגול הודו   26/06/15 | 09:36
38. ישראלים לא מסוגלים להסתכל על עצמם במראה
* n   25/06/15 | 09:00
37. ניסיון זול לדחוף אנשים לטבעונות ! אין ולא יהיה כמו בשר!!!!
* באבי    24/06/15 | 16:03
36. מעניין ומעורר מחשבה
* רנה   24/06/15 | 12:16
35. באמת אין הבדל וגם פרות וטלאים אני לא אוכלת!
הבורות היא לבוא ולומר שהעלאת הנושא לכותרות ולזעוק את זעקת העינויים של הכלבים הינה צביעות. כי אני ועוד רבים אחרים באמת לא רואים שום הבדל בין הרג כלב או פרה או כל חיה אחרת! ואם זה נחשב בעיני הכותב ליפי נפש - אז כן! הנפש שלי יפה!!!! אני לא נהנית מהרג חיות!!!!!!
* שירז   24/06/15 | 11:10
34. דמגוגיה בחצי גרוש. טור דבילי ברמות.
* עומרי   24/06/15 | 10:48
זה שאתה לא מסוגל להתמודד עם המציאות
לא הופך את הטור לדבילי.
* מ'   24/06/15 | 11:47
33. כתבה מדוייקת! אין הבדל ושאנשים יבינו את זה!
* דורין    24/06/15 | 10:20
32. סתם שאלות .
1. למה הסינים בכל זאת אוכלים 10% בשר מהכמות שהמערביים אוכלים . 2. לפי אותו משקל של השואה . אפשר לקיים יחסי מין עם בני משפחה ? רווקים? נשואים? או רק עם נשים/גברים מזדמנים ? 3. זה בסדר שאנחנו אוכלים חיה מקודשת של מישהו אחר . ? 4. ולמה לעזאזל מותר פרה ואסור חזיר ? 5. אם אני אחליט לגדל עגל כחיית מחמד , דינו יהיה כדין כלב? תפסיקו עם הצביעות . מדובר בתרבויות שונות לגמרי . כך היה וכך יהיה .
* שמעון    24/06/15 | 10:08
31. וואי😱
לא חשבתי על זה ככה!
* טליה   24/06/15 | 10:06
30. מה ההבדל בין כלב שפורקים לו את העצמות ונשרף חיי,
לשחיטה של פרה/עגל/טלה? אין לי בעיה לשחוט את האוכל שלי אבל לשרוף כל יצור כשהוא בחיים זה התעללות.
* חלי   24/06/15 | 09:49
29. סוגנות!!!!
אפליה על רקע ביולוגי, כלבים אסור פרות מותר. כולם חיים בסרט אבל הם לא מודעים לזה בכלל, גם אני ככה לפני שנהייתי טבעונית לא קלטתי שאני עושה את - אנחנו גדלים לתוך זה.. נקודה למחשבה.. הכל אפשר לשנות
* מורן   24/06/15 | 09:41
28. לא מסכים, לא מסכים , לא מסכים
לא מסכים לא מדובר פה בצביעות זה בדיוק כמו העובדה שאתה מקיים יחסי מין עם נשים אקראיות ועם אחותך מן הסתם לא תקיים. וזה כמו שלא אוכלים בשר אדם - טאבו. יש דברים שהם טאבו , ולהכניס הכל במשוואה אחת ולטעון שזו צביעות? לא מקבל את זה ולא מסכים ואמשיך לאכול בשר בכמויות. תודה רבה
* קרניבור עם חיוך   24/06/15 | 09:22
28 דוגמא מענינת וצודקת .
יש הבדל בין כלב לפר . רק שגם לפרה וכבש וכל מה ששוחטים צריך להתנהג בצורה טובה ולא להתאכזר לפחות שיחיו בצורה טובה ולא בסבל . כלב זו חיה שהפכה להיות חצי אנושית בשבילי. אז יש הבדל בין כלב לפרה . כמו שיש עוד הבדלים וכמו שכתב מגיב 28 .
* רקפת   24/06/15 | 10:50
מעניין שאתה משווה את אחותך לכלב
* אידיוט   24/06/15 | 11:34
27. לא מסכים בעליל,
* קרניבור עם חיוך   24/06/15 | 09:19
26. קשקוש בלבוש תגובה הולמת לבלבולי ......
* קרן עוד   24/06/15 | 08:50
25. לפי התורה מי שמציק להם נכון יהיו לט כאבי שיניים שישתגע מזה לא צריך רוע בעולם !
* בדיוק! ימח שמם ישברו להם הידים מי שמציק לבעלי חיים   24/06/15 | 08:46
24. זה בדיוק כמו מה שעשו ביום העצמאות לפניי שנתיים שלקחו חתולים ושמו אותם על המנגל בפארק הירקון
גם שם הייתה אותה צביעות,אני מאוד אוהב כלבים אבל שמדובר בהרג אין הבדל בין כלב לפרה וכל מי שאוכל בשר(בלי קשר לכשרות) צריך לקבל שהוא שותף להרג ושאין הבדל בין הרג להרג. בתור אוכל בשר זה דבר שחייבים לקבל
* אוכל בשר גאה   24/06/15 | 08:35
מה יש לך להתגאות בזלילת חיות חסרות אונים ?
* שי    24/06/15 | 10:52
23. אני אוכל בשר ואתה צודק בכל מילה שכתבת...
* גקי   24/06/15 | 08:30
גם אני אוכל בשר ומצטרף לזה שהוא צודק
* יגאל   24/06/15 | 09:07
22. צודק
*  יובי   24/06/15 | 08:02
21. תראו מי שצבוע
יאיר נתיב, שים לב איך בשנייה תהפוך ל"צבוע" כמו כל השאר. בתרבויות מסויימות (שלא ננקוב בשמן, אבל בוא נגיד שזה לא רחוק מישראל) נהוג לא לכבד את ערך החיים. מדובר על בני אדם כאן, גם אנחנו בעל חיים. יש רצח על כבוד המשפחה, רצח כל כבוד הדת, כבוד הכסף והזהב ועל כבוד דברים רבים. בתרבות שלנו לעומת זאת נהוג לכבד ולדאוג לשמירת ערך החיים על ידי הצלת חיים בכל מקום. יש אפילו התערבות הומניטרית שהמציאו הצבועים האלה כדי להגן על אנשים אחרים, בארצות אחרות, שלכאורה אין ולא אמור להיות ביניהם קשר. עכשיו, מדובר על בני אדם (כמו הכלבים בישראל ובסין), בעלי חיים איתם אנו מזדהים רגשית ולכן מחוברים אליהם. ברור שננהג כלפיהם אחרת! ברור שבני אדם בשבילנו (כי גדלנו בתרבות מסויימת, לא בואקום) חשובים ועליונים יותר. גם אתה מרגיש ככה בנוגע לערך החיים? ועדיין חושב שזו צביעות להגן על כלבים בסין? אולי אתה הצבוע.
* אני בכלל בעד חתולים   24/06/15 | 08:01
20. כלב לא כזה טעים
טעמתי
* בטח לא כמו פרה או כבש...   24/06/15 | 06:41
19. כתבה גרועה
איזה השוואה גרועה ולא נכונה.הסינים שורפים את הכלבים המסכנים בעודם בחיים ופושטים את עורם כי הם טוענים שהחיה סובלת הבשר יותר טעים. ממה שידועלי שום פרה בישראל לא נשרפת בעודה בחיים. אז לכל מי שזה עורר בו חלחלה ורצון שאיזה סיני ימות ממה שהוא עושה (והאדם הזה אוכל בשר)אין לכם מה להרגיש צבועים.
* גדעון   24/06/15 | 06:01
כמה בורות!
בדיוק שידרו בחדשות 2 לפני שבוע תחקיר ממשחטת דבאח בה רואים את העגלים מפרפרים בין חיים למוות שעות ארוכות. גם בתעשיית העורות, פושטים את עורם של בעלי החיים בעודם בחיים. אתה בטוח נועל נעלי עור. כל שימוש בבעלי חיים לצרכי אופנה, בידור ומאכל הוא פסול.
* נועה   24/06/15 | 10:20
רק צורבים להם מספרים על העור..
שורפים או משייפים להם את הקרניים עד עצם הגולגולת כורתים להם את הזנב וכולאים אותם בכלובים פצפונים. אפרוחים גורסים בחייהם או נותנים להם להימחץ ולהיחנק למוות בפחים המוניים של זכרים חסרי ערך לתעשיית הביצים. את מקורן של התרנגולות חותכים כשהן בהכרה מלאה כי רוצים לכלוא אותן עד יומן האחרון בכלובים בהם הן דורכות על המתות. ביומן האחרון הן יחושמלו למוות. לחזירים שולקים את אשכיהם בהכרה מלאה , משייפים את כל שיניהם וחותכים את זנבם. את האימהות כולאים בתאי הריון או בתאי הנקה עד סוף חייהם בשחיטה. אתה מדבר על אופן ההרג אינך מדבר על ההרג עצמו. אינך מתייחס כלל לאכזריות התעשיות המפלצתיות בחברה התרבותית לכאורה שלך . כלב זה חזיר זה דג זה עגל זה כבש. אני לא מתחבר לילדים . האם זה אומר שאהיה אדיש לפדופיליה או התעללות פיזית או נפשית בהם ? אני לא מתחבר לזקנים . אז להתעלם מכך ששודדים אותם או שלא קמים לכבודם באוטובוס רק כי וואלה הם לא הקאפ אוף טי שלי ? אין מקום להשוואה ביולוגית בין מינים שונים אלא בין יחס האדם למין מסוים , יחס הגורם לאדם לזעזוע עמוק נוכח מעשים שפלים הנכפים על אותו המין ובין יחס מקביל וזהה לחלוטין של אותן הפרקטיקות למינים שהחלטנו לנצל עד מותם לתועלתנו . אם אכפת לך מכלב צריך להיות לך אכפת מפרה. ברור שאכפת לך יותר מהכלב שלך מאשר כלבו של שכנך אבל יחד עם זאת אתה יכול לדמיין שהם זהים כי למעשה זה מה שהם ואתה לא תפגע בכוונת תחילה בכלבו של האחר רק כי את מתחבר אליו פחות וגם לא אם תקבל תועלת כלשהי מפגיע שכזו. עגל הוא כלבו הטעים של שכנך לצורך העניין . ראוי שתניח לו לנפשו.
* שי   24/06/15 | 11:05
18. יש לי חשק לאכול איזה סטייק בעקבות הכתבה .
אני אולך לפתוח שולחן בקזה דה ברזיל
* אלי   24/06/15 | 04:46
לפני זא טילמד ליחתוב באיברית
* דוד   24/06/15 | 11:49
17. אין שום הבדל בין כלב, פרה טלה וכו
לכלום יש נשמה והם רק רוצים לחיות... כמונו! שמבינים את העומק שבעניין ואת האכזריות שאנחנו בני האדם גורמים ויש לנו הכוח למנוע ולשנות. אם אנחנו כמשפחה הפסקנו ואין יותר מאושרים מאיתנו - כל אחד יכול להפסיק! השינוי יגיע כשכולם נפסיק לצרוך ונפסיק עם הרצח האמיתי הזה. החיות האומללות חוות כל יום שואה!!
* רוז ודילן   24/06/15 | 01:59
16. אין הבדל ביו לאכול חזיר ללאכול פרה
כולם יודעים שבנת"ך כתוב שאנחנו לא אמורים לאכול בשר.
* 1   24/06/15 | 01:24
15. נמאס כבר מההתנשאות הזאת!
אנשים מתנשאים זה מה שאתם! תפסיקו כבר לחפש את הצביעות בכל דבר. יש הבדל בין בהמות לכלבים נקודה! לא סתם אנחנו לא מגדלים בביתנו כבשה או פרה.. ואם אתה רוצה להכנס לכל ההשוואות והסטטיסטיקות שאתם ״המתנשאים״ כל כך אוהבים אז לפי הוכחות מדעיות כלב יכול להגיע ברמת האינטילינציה שלו לרמה של ילד בגיל 3 ואפילו 4. אין מה לעשות הכלב הוא חברו הטוב של האדם וכמה שזו קלישאה זה גם המשפט הכי נכון שיש
* אסף   24/06/15 | 01:04
סוף סוף
מישהו הגיוני!!!!!!!
* רינת   24/06/15 | 09:33
14. כאילו כתבת את מחשבותיי
הלוואי ואצליח להעביר את המסר הזה הלאה
* רעות   24/06/15 | 00:35
13. צודק בכל מילה
ואני אפילו לא טבעוני סתם עיצבן אותי שזה כלכך מפריע לאנשים
* ג   24/06/15 | 00:31
12. טעות קשה
ההנחה שלך לא נכונה בבסיסה. אם נלך לפי התאוריה שלך זה אומר שאין לנו זכות להזדעזע מהזוועות שדאעש מעוללים ל"שבויים" שלהם - זה הרי הופך אותנו לצבועים כי מבחינתם הם עושים את זה בשם קידוש השם. יש סט ערכים שחונכנו לפיו והתגובות שלנו הן בהתאם לערכים אלו. מן הסתם שמי שמבצע את הדברים הללו חונך על סט ערכים שונה. על כן, יש מקום לדיון בין עולמות התוכן השונים בהנחה שברור לנו שאין אמת אחת. אני לא רואה כאן שום פער במודעות עצמית.
* מאיר   24/06/15 | 00:25
אני חושבת שפיספסת
את הנקודה - הסתירות הפנימיות בסט הערכים שלנו ובהתניה החברתית שאליהם אתה, גם אחרי שקראת, לא מודע אליהם
* גאיה   24/06/15 | 04:55
"קידוש השם" היא לא מילה נרדפת למוסר
אין פה בחינה של מניעים, מדוע אנחנו פועלים כך. אמנם הוא מעלה השערה, אך לא זה נושא הכתבה. עולה השאלה, האם ראוי שהתעללות בפרות תעלה בקנה אחד עם התעללות בכלבים, והכותב מבקש מהקורא לשאול את עצמו האם תחת אמות המוסר שבחר לעצמו הוא חושב שזה לגיטימי להחליט שלא.
* ה   24/06/15 | 06:40
אין פה טעות וזה הגבלה מצויינת לכך שאנחנו בסדר עם הרג באפריקה וכל העולם הערבי אבל שדעש מעלים את זה ליוטיוב זה כבר קו אדום בענינו
זו בדיוק אותה צביעות
* רועי   24/06/15 | 08:29
מהההה הקשר דעא"ש מענים רוצחים ולא אוכלים.
* גקי   24/06/15 | 08:29
11. מזעזע
כצמחונית אין הבדל בעיניי. רצח זה רצח. אבל כלב יצור תבוני ומתקשר עם בני אדם מזה דורי דורות.. חברו הטוב של האדם. בלתי נתפס בעיניי לאכול אותו. עם ברברי ואכזרי.
* טל   23/06/15 | 23:56
10. יאללה טבעונים סתמו את הפה ותנו לאכול פרות בשקט...
ומעניין לי את העכוז שהן סובלות או לא סובלות.
* יניב   23/06/15 | 22:56
לא מעניינך, אל תהיה פה
בטוח אל תגיד לי לא לדבר רק כי הנושא לא מעניין אותך. בדפדפן שלך אתה רשאי להכנס ולצאת כאוות נפשך. אז אנא, תניח לי לנפשי לדבר על כל נושא שאני מעוניינת לדון בו. אני לא מפצירה באנשים "לסתום את הפה" כשהם מדברים על מגוון סוגי הקפה הקיימים.
* ה   24/06/15 | 06:50
תודה לך! אתה מראה בדיוק את מה שהכתבה מנסה להגיד!
אם רק היית יודע שבאכילת בשר אתה פוגע גם בעצמך וילדיך (אם יש או יהיו)... אני לא ממש יודע למה אני טורח לענות לך, אבל רציתי להביע את תודתי על תרומתך למאבק הטבעוני בכך שהראית את פרצופך האמתי. תודה על הכנות שלך!
* חן   24/06/15 | 08:45
9. אין דבר שמרחיק יותר אנשים מטבעונות מטיבעונים, חבל
* אורן   23/06/15 | 22:49
תמשיך לספר לעצמך את הסיפור הזה
אם לא היו טבעונים כבר מזמן היית טבעוני נכון...
* כי זה הכי עוזר לך לישון טוב    24/06/15 | 04:55
8. ובמים רותחים. כתבה לטבעוניים שנותן פתח לפסטיבל האכזרי הזה
* שום חייה לא רואיה להתעללות. הכלבים נשרפים חיים   23/06/15 | 22:33
אישית מסכימה איתך, אך היכן העצומה להצלת הלובסטרים?
* ה   24/06/15 | 06:51
7. מה שנכון נכון
* אבי    23/06/15 | 22:33
6. לגמרי צודק!
בגלל זה כשאנשים אומרים לי כמה הפסטיבל הזה לא בסדר ונוראי אני אומרת להם שזה לא עניין שלהם. אני קרניבורית ואין לי שום בעיה עם לאכול בשר. אני מגדלת כלב בבית, אבל כשזה נוגע לפסטיבל הזה אני מבינה שזו התרבות שלהם ועם כמה שזה עצוב בעולם המערבי לא יכול לכפות עליהם לבטל מנהגים שלהם. לכו תבטלו את תרנגול ההודו שאוכלים הנוצרים ובייחוד האמריקאים בחג ההודיה..
* שרון   23/06/15 | 22:29
5. גאון! כל כל נכון
גאון! כל כך נכון
* מאי   23/06/15 | 21:39
4. נטו צביעות..בני אדם הם החיות הכי אכזריות בטבע!
* גילי   23/06/15 | 21:34
3. צודק במאה אחוז.
* מישי   23/06/15 | 21:30
2. איזה כלבים יפים ובריאים לאכילה
* י   23/06/15 | 21:26
השארפיי יוצר במיוחד בשביל אכילה.
* EUE   24/06/15 | 09:51
1. כתבה מעניינת ונכונה
חיכיתי שייקום החכם שיגיד את מה שלי היה להגיד.. צודק. החג של הסינים הוא לא פחות מיום העצמאות אצלנו. חיות מתות ולא משנה מאיזה סוג
* שרית   23/06/15 | 20:38