החדשות
תגובות (91 תגובות ב-71 דיונים)
71. בלי הדתיים לא תהיה מדינה יהודית בכלל...
החילונים חוטאים על ימין ועל שמאל, לא מעניין אותם בשיט התורה ודרך ה' ומסורת עם ישראל, מתנהגים כמו הגויים, מתבוללים ומתחתנים עם גויים ומולידים ילדים גויים. אם כולם יתבוללו-העם היהודי ייכחד, נקודה!!! רוב אלה שמתחתנים ועושים ילדים עם גויים רוב הסיכויים שהילדים שלהם יהיו גויים מה שעוצר את השושלת של העם היהודי. אם יהודה מתחתן עם גויה הילדים 100% יהיו גויים וגם אם יהודיה מתחתנת עם גוי, אחוז גדול שהילדים יהיו גויים.
* יהודי גאה   05/05/10 | 14:56
70. חולדאי צודק
העובדים הזרים,ואפילו ההומואים יותר טובים מהחרדים שמתעללים בנשים שלהם ובתינוקות שלהם.החרדים גורמים נזקים לכולם.שילכו להתגורר במדינת דוסני-לנד.
* רויטל   04/05/10 | 10:20
69. לא מחובר למציאות!!!
בימים בהם רואים רצח אחר רצח ואונס של ילדים ע"י ילדים צריך לבדוק מה באמת קורה בחינוך החילוני!!!!! מה שרואים זה שבכל בתי הספר החילוניים אין ערכים והילדים לומדים להתנהג באופן שבו מתנהגים הגויים!!! צריך להבין אנחנו עם ישראל במדינת ישראל, אז למה שלא ילמדו תורה ומצוות כפי שלמדו אבותינו!!!! מה שקורה זה שרק רע יוצא מהחינוך החילוני- תתעוררו!!!!!
* יהודי דתי   04/05/10 | 09:06
צודק
* יהודי   05/05/10 | 14:53
68. גפני. לעבדים אין מח.עבדים עושים מה אומרים להם לעשות.
* הגוי   04/05/10 | 06:06
67. כדי לבלבל במח צריך קודם שיהיה מח, מיסטר גפני
אתה עכול להמשיך לשבת על הכסף מהנייר,זה יאה לעבדים בעבדות מצרים אותה אתה עובד ובה מתאפשר לך את אשר לא תשיג לעולם בחירות. אתה לא יכול לצאת מזה.
* מכאל   04/05/10 | 06:01
66. דבריך הם שנאה שנובעת מבורות, כן, הציבור החילוני גדל עם בורות וניכור לכל מה ששיך למורשת שלו, ולהבנה מינימאלית של השכנים הסובבים אותו.
ולכן הוא מסוגל לחשוב את הדברים שאמרת. ראשית, סטטיסטית, הציבור החרדי חוסך המון כסף למדינה ע"י חינוך אמיתי שורשי שהוכיח את עצמו ומייצר אחוז אפסי של פשע שחוסך מיליונים למדינה ומעלה את איכות החיים בארץ, זאת עובדה שלא ניתנת לעירעור. הבורים שאתה מדבר עליהם, אמנם חלקם לא לומדים את כל המקצועות, אבל מיטב שנותיהם מקדישים ללימוד גמרא שאילו לא היית בור היית יודע ומבין כמה סגנון הלימוד אופיו ותוכנו מחדדים את המח ויוצרים גאונים עצומים בקנה מידה עולמי, וזה לבד מכשיר אותם להתמודד עם כל אתגר אינטלקטואלי ולהיות מהשורה הראשונה בכל תחום שיתעסקו בו בהווה ובעתיד, הם חדים משופשפים אינטליגנטים ויחד עם זה מחונכים ערכיים ששומרים על צלם אנוש בצורה היפה ביותר שהאנושות יכולה לייצר, הם שופעים חכמה ומלאי תובנות על החיים בכל התחומים בצורה העמוקה הדקה והחודרת ביותר, אתה כנראה גם מדאי בור כדי לדעת את החכמה העצומה הגלומה בלימוד התורה, ואת הידע הרב שזה מקנה. אז אולי בידע באנגלית ואזרחות קבלת יותר בציבור החילוני, אבל בכל מה שקשור לאינטלקטואליות ואורח חיים אנושי ומוסרי, לא תמצא באף חברה בעולם אפילו קרוב לכמות והאיכות שזה קיים בציבור החרדי. שלא נדבר על רבניה וראשיה בכל ההיסטוריה שהיו ממבחר המין האנושי בחכמה עוצרת נשימה, בענווה נקיות כפים ריחוק מן התאווה הכבוד וכסף בסדר גודל שאדם מן השורה לא יכול לקלוט ולהכיל, והתמסרות לזולת באופן פלאי המעורר השתאות. גם אם הייתי חילוני הייתי מטפח ומעודד חברה שכזו, ובכך מעלה את רמת איכות החיים כאן, וכן, גם חוסך הרבה כסף. אתה גם מדי בור כדי להבין שהחרדים לא חיים מהאוויר, והמלגה המסכנה שבעלי משפחות מקבלים בכולל, שרובה מתרומות פרטיות וחלקה הזעום מהמדינה (שאולי באמת שווה לוותר עליה), אינה מספיקה כדי לכלכל משפחות של 7 8 9 10 ילדים ולקנות דירות (לרוב הציבור החרדי יש דירה בגיל צעיר מאוד, ורובם, בכלל, חיים ברמת חיים מאוד טובה, וזה לא מהמאתיים שח שהמדינה מעניקה לאברך), אז או שהאשה עובדת במרץ רב בעבודה שמכניסה הרבה מאוד כסף, כדי לא לגנוז את חלומה שבעלה יישאר כמה שיותר במקום הכי טוב שיכול להיות בעיניה (ובעיני רבים מאוד), או שהאבא הכניס מספיק כסף כדי שיוכל להגשים חלום זה אצל בנו או ביתו, או שאנשים אמידים שמבינים את החשיבות ותומכים בזה, או שהוא עצמו נאלץ באיזשהו שלב לעבוד בעבודה כזו שתשלים את הפער של השנים שהוא עבד. אז מה זה משנה מי עובד ומאיפה בא הכסף, בסופו של דבר המיסים נכנסים למדינה מכלל ההכנסות ולא משנה מהיכן הם באו. (ועוד לא דיברנו על המע"מ שכל מי שקונה משלם, כן, תתפלא, גם החרדים, והצריכה של הקניות, הן בגלל אורח חייו - שבתות חגים שמחות ואירועים, והן בגלל הריבוי הטבעי ומשפחות ברוכות ילדים - הוא עצום, ובאופן יחסי ודאי הרבה יותר מסכום המע"מ המשולם אצל האדם הלא חרדי. גם לא דברנו על אחוזים גבוהים מאוד שיוצאים לעבודה בגיל קצת מבוגר יותר ביחס לשאר האוכלוסייה, ולאור האמור לעיל על כושר הלמידה וכו', משלים תוך זמן קצר ביותר מה שכולם עושים במשך שנים, ובכך הפער כמעט מצטמצם לגמרי). ואת הציבור הקטן מאוד שבאמת מוכן לחיות חיי דוחק בלא כל הכנסה משום מקור למען מטרה עילאית, מה אכפת לך לטפח אותו ולתרום לו איזה סכום זעיר כשיש אחוז גבוה במדינה שאת כספי המיסים שלו רוצה לראות לא רק בספורט וסרטים או במחקרים על החלל, אלא בטיפוח אנשי מעלה מעטים שמתבדלים מעולם החומר ועוסקים וחוקרים בספר העתיק המקובל המוכר והקדוש ביותר בעולם שעיצב את התרבות העולמית ואת דמותו של העם היהודי בכל רחבי הגלובוס מאז ומעולם והוא מקנה לנו את הזכות לחיות בארץ הזו (כפי שטען בזמנו בן גוריון בפני האו"ם), ורבים ממשלמי המיסים בארץ מכיר בעובדה שהלימוד בישיבות תורם אפילו לביטחון המדינה ולשמירה על העם וחיוני לא פחות מכוח צבאי (השתלמות בהבנת הנושא הזה ודאי לא תתאפשר במסגרת זו). אז לסיכום רון, יש לך עוד הרבה מה ללמוד מהציבור החרדי ובכלל, כדי לצאת מהבורות הזו, מהמקום הסגור שאתה חי, ולפתוח את הראש לאפיקים חדשים - ישנים שעשויים להחכים אותך.
* רן   04/05/10 | 03:57
65. אני יכול לנחם אתכם שכשנהיה רוב לא נתייחס למיעוט כפי שאתם מתייחסים
ומתוך מוסריות טבעית שגדלנו עליה ניתן לכם יחס שווה ולא מפלה ובניגוד אליכם נכיר בזכויות הרוב בלא לרמוס את המיעוט ללא גזענות ושנאה. ונדע איך לחלק נכון בין הכמות הנצרכת שתהיה בישיבות לקיום העם לבין הכמות הנדרשת להלחם בצבא לקיום העם.
* לכל החילונים המדואגים   04/05/10 | 03:08
64. נכנס לו חלודה במוח...
פרזיט שחי ממשלם המיסים שנותנים לו לעירייה לפחות שישתוק
* דתי פשוט   03/05/10 | 22:58
63. מכתב גלוי לרון
שלום רון! כנראה שמשהו מעיק עליך בימים האחרונים אחרת לא היית אומר "בורים" בניגון רווי שנאה כזה. אינני יודע בדיוק למי התכוונת? לבני בן החמש וחצי שקורא חומש עם טעמי המקרא [תווי נגינה- למתקשים] או לביתי בת השבע שמדקלמת לוח כפל בעל פה, אבל נניח לזה. יותר מעניין אותי לדעת למה משום מה אתה מרגיש שאתה נושא אותי על גבך האם מפני שאני ממן את חינוך ילדיך במאה אחוזים ומשלם אח"כ עוד חלק ניכר מכספי המיסים שלי למשרד לביטחון פנים לטפל בתוצאות החינוך החילוני שלך. או אולי מפני שאני משלם מאה דולר לכל א' מששת ילדי בחינוך הפרטי שאתה מדבר עליו עם רבע מהתנאים של ילדיך בחינוך החילוני. אני יודע שהכי קל לדבר בשם הרוב הדומם. כי הוא דומם, הוא ממילא לא יקום להכחיש אותך אז באמת מה זה משנה אם הרוב הזה הקים תנועת תשובה של מיליונים, הצביע ברגליים נגד החינוך החילוני, והכפיל את החינוך החרדי במאות אחוזים. אז מה יש אם החינוך החילוני ירד כמותית ואיכותית באופן משמעותי מאד בעשורים האחרונים גם שום אסון לא קרא אם המיעוט הצעקני שכן נשאר שם מתוסכל ומאוכזב מאיכות החינוך וההישגים הגאוניים במבחנים - אל תיתן לעובדות לבלבל אותך!! הרוב הדומם חושב כמוך. אבל אני אגיד לך משהו, אני ממש מסכים איתך שתופעת החינוך הפרטי ואם נתמקד החרדי היא ממש אנטי דמוקרטית זה שהכנסת והממשלה החליטו לדורותיהם לממן אותם מזערית, זו שערורייה אמיתית, ונגד הרוב הדומם. ואם אי אפשר לשנות זאת באורח דמוקרטי אז יש שיטות דמוקרטיות אחרות מרי אזרחי למשל?! אבל מה לי רון כי אלין עליך, אחרי שיש לך ממי ללמוד. גדולים וטובים ממך רומסים ברגל גאווה את חוק נהרי לשוויון בבתי הספר מחד, ומטיפים מאידך על אפליה עדתית מדומה [שגם רבני ש"ס תומכים בה]. דמוקרטיה אמרתם? הצחקתם אותם! להם ולרון הפטרון, יש דמוקרטיה פרטית משל עצמם. ואם זה לא מסתדר עם החוק, יש מרי. האמת רון שרציתי קצת להתפלסף איתך על החיים לשאול אותך האם באמת הכסף בעיניך חזות הכל ואין שום משמעות לערכים ותרבות יהודית האם אתה לא חושב שכדאי לשמר אותנו אפי' כשמורת טבע שיהיה לנכד שלך כשיחליט להתקדם ולחזור בתשובה מישהו שילמד אותו את תורת הנצח של עמנו. האם אתה לא חושב שהיום יותר מתמיד יש ערך ציוני לאוכלוסיה החרדית לפחות כמשמרת הגוון היהודי של מדינת ישראל. אבל התחרטתי, כי אפי' אם אני ואתה נסכים על כך. הרוב הדומם והצודק. חושב אחרת! אז אפי' שכבר אמרתי לך שאתה צודק ואין לי מה להגיד להגנתי. אבל אתה יודע, כמו יהודי טוב, בא לי קצת להרגיע אותך שלא תכעס כ"כ הרבה. גם אם נסתכל מנקודת מבט כלכלית רון, אתה טועה בגדול. אני רוצה לשאול אותך בכנות מה יותר חשוב למשק לגדל בחינוך היסודי? האם דווקא שינון ודקלום של השכלה דלה וספציפית שאתה מתעקש עליה. או הקניית כלי למידה שאני מעניק בחינוך שלי? הרי אין לילד בחינוך היסודי מושג מה באמת יציעו לו החיים המודרניים כשיתבגר, וגם איזה מקצוע מן המקצועות המוצעים כיום מועדף עליו. ההכשרה המקצועית נעשית לאחר סיום למודי החובה. ואת זאת עושים החרדים החפצים בכך בהצלחה יתירה בהמשך החיים. אבל אני יגיד לך רון מה באמת מפריע לנו לצאת לעבודה, צרות העין שלך ושל כמותך. אתה שואל מה זה שייך, אני אסביר. תראה רון רעייתי בת ה33 מנהלת חשבונות במקצועה עם הרבה שנות ניסיון צריכה להתפרנס משכר מינימום, ובתנאים סוציאליים המחויבים בחוק בלבד. אתה שואל למה? לא, אתה בטח לא שואל, כי זה לא מעניין אותך. אבל אני אגיד לך בכל זאת. כי אם באמת היה מעניין אותך תעסוקת המגזר החרדי היית משקיע קצת יותר בהבאת מקומות עבודה למגזר [עם התאמה קלה לאורחות החיים- וזה לא מסובך] בתחבורה הציבורית, ביזמות העסקית, וכדו' ואז רעייתי לא הייתה צריכה להיאבק עם עוד 20 מנה"ח מובטלות על אותו מקום עבודה. במחירים האלו אין הצדקה כלכלית לצאת לעבודה כי מה שאתה משלם למעון או למטפלת כבר לא משאיר לך הרבה ביד אבל אנשים שעדין לא נרמסו תחת רגלי הדמוקרטיה הפרטית של רון מנסים לזקוף קומה ולעבוד בכל זאת גם עם ששה ילדים רק כדי להרגיש כאילו תחושה של פרנסה בכבוד. וגם אז, ברוב המקרים לא מוצאים עבודה. אז במקום להשקיע בכותרות, תשקיע במעשים. ובמקום פרויקט גרנדיוזי של רכבת למודיעין, שגם כך לכל משפחה שם יש רכב אחד לפחות. הייתי משקיע את זה בערים החרדיות הצעירות, שאחוז בעלי הרכבים שם נמוך במיוחד ומשוועות לפתרון תחבורתי. אתה יודע מה לא נלך רחוק עד כדי כך רחמנא ליצלן שתשקיע בציבור החרדי. אבל לפחות לא לאטום אוזניים במשרד התחבורה ובועדות הכנסת על השערורייה התחבורתית המתמשכת זה שנים במגזר החרדי . אז זה שאני לא משלם מס הכנסה כי אנני מגיע לתקרת המס זה נכון אבל זה בגללך, בגלל שאת האלף ומאתים שקלים שאני משלם בכל חודש למע"מ וארבע מאות אלף השקלים ששילמתי למדינת ישראל כשקניתי בית ושאר המיסוי העקיף שאני משלם כאן כל חודש כמו כל אזרח אחר, העדפת להשקיע באופן "שיווני" במקומות שנוח לך. ולהמשיך לרמוס אותי בשם הדמוקרטיה הפרטית שלך. ולהכריח אותי ללמד את הבן שלי כפי השקפת עולמך. כי אם לא אני צריך לשלם שכר לימוד של מאה דולר כל חודש וגם על המעט שהוא כן מקבל על זה אתה מתלונן וטוען שאתה נושא אותי על גבך! אבל רון, אני כבר רגיל לזה! אני לא מצפה ממך להרבה, כי זו שיטת העבודה אצל אנשי הדמוקרטיה הפרטית. כשהם מזהים איום פוליטי הם דואגים לגמד אותו בכל דרך, לעקור אנשים מבתיהם ללא צורך מדיני או בטחוני עם בזבוז אדיר של כספי משלם המיסים ולהרוס אוכלוסיות מבוססות שלמות, לתפארת כלכלת ישראל. לכן אין לי ספק שגם מחר אתה לא ממש תשתמש במיסים שלי לטובתי ותתעל אותם לעצמך. לכן אני גם לא שומע אותך דואג למשל לציבור המתיישבים שהפך מאוכלוסיה מבוססת לעניה ונכאת רוח. כי הם לא גרים בצפון ת"א. והם לא שייכים לדמוקרטיה הפרטית שלך. אך גם אין לך צורך לתקוף אותם כי מוסדות החינוך שלהם לא מאיימים עליך אז אתה מניח להם להתמקמק עם האסון שאנשי הדמוקרטיה הפרטית והרוב הדומם הביאו עליהם. מה אני אגיד לך מר רון אם קשה לך כבר, אז תניח לי, תוריד אותי מהגב שלך וירווח לי. קשה לי גם לקבל את הבעיטה שלך, וגם שתירק לי אח"כ בפרצוף. אז אולי באמת תיתן פטור ממס למי שמצהיר על רצונו בכך ואל תממן אותו אולי זה גם דרך של דו קיום. התחושה שלי, שאתעשר מזה. רון, כחבר אני רוצה להזמין אותך להתבייש מהישגי החינוך החרדי בכל תיכון ממוצע בבני ברק לראות את מאת האחוזים שעוברים בגרות, ובאלו ציונים. לראות את רמת החינוך המוקפד ואת אפס אחוזי הפשיעה הרבה יותר יהיה לך מה להתרשם בהכלי הישיבות, אבל שם אתה לא תדע ממה להתרשם בורות אמרת? לא נעליב, אבל איך אמרים מה "פלוני" מבין במרק ירקות. לסיום רון רק רציתי להזכיר לך "שגם אתה עובד אצלי" אז בבקשה תדבר יפה למי שמפרנס אותך. חרדי עובד.
* חרדי עובד   03/05/10 | 22:54
תגובה מדהימה!!
* שמיל   04/05/10 | 00:53
אחי כל הכבוד על התגובה אני ממליץ לפרסם אותה
* יהודי   04/05/10 | 11:04
62. אתם החרדים תהיו בעתיד רוב - ובשעת מלחמה דמכם
כפי שאתם רוצים ההתחרדות גוברת ובעוד כמה שנים לא תהיה לכם ברירה תהיו חייבים לאחוז בנשק ולהגן על עצמכם , כי יהיו מעט חילונים שילחמו עבורכם , ואז תבוא הנקמה הממתוקה. גם דמכם ישפך
* רחל   03/05/10 | 22:26
חחחחחחחח איזה בטטה את . חיינו 3300 שנה ונצשיך בלעדיכם טיפשונת
* יהודי חרדי   04/05/10 | 00:11
חרדים = יהודים... אבל מה את????
אם את לא מעונינת להיות יהודיה אז תעופי מפה!!! יותר קל בארה"ב או באמסטדם ... תקדמו!
* שלמה   04/05/10 | 02:06
לא ידעתי שמסתובבת לה אשה בארץ שהפנטזיה הנקמנית שלה שדם חרדי ישפך
* לרחל   04/05/10 | 03:04
61. הכלכלה מתבססת על החרדים
כלל יסוד בכלכלה: זה להביא כסף מבחוץ, כי כל מה שתגלגל כסף בארץ, אם אתה לא מייצא את זה, לא תרמת למדינה כלום!!!! וזו התרומה הגדולה ביותר של החרדים, משום שעיקר הבסיס שעליו מתבססים הכוללים והישיבות הוא מתרומות בחו"ל (בנוסף לגרושים שהמדינה מוסיפה לפעמים, כי אברך בכולל מקבל לפחות פי 3 מהתמיכה של המדינה). וזה חוץ ממאות ארגונים חרדיים שמכניסים תרומות של מליונים מחו"ל, כסף שהוא המעשיר של אוצר המדינה. עכשיו תעשו חשבון: החרדים מכניסים לארץ מליארדים בשנה, והחילוניים... חיים על חשבונם, כי הרי ההוצאה על כל חילוני במדינה, האו פי 4.5 אם נבדוק את תקציבי הענק שמקבלת מערכת החינוך החילונית, האוניברסיטאות, התרבות, ועוד ועוד.... במשרד האוצר יודעים זאת, ברור להם שהחרדים תורמים למדינה הרבה יותר מהחילוניים. חבל שמבלבלים אתכם עם שטויות.
* חשבונאי   03/05/10 | 21:17
אפסים שהתרגלו לחיות על שנור ומתגאים בזה
* נחום   03/05/10 | 22:16
ומדינת ישראל לא חיה על שנור??
* חשבונאי   04/05/10 | 00:34
60. גפני תתעורר- כל מילה בסלע
* אברך מברך   03/05/10 | 21:08
59. כל הכבוד חולדאי מילים כדורבנות
הגיע הזמן להתעורר ולהפסיק לשלם לעלוקות האלה
* אלון   03/05/10 | 20:52
58. תכנסו ותראו
מענין מר חולדאי . איפה הבינה שלך , אי אפשר לגרום לכולם להיות מכורים כמו שאתה רוצה. ישאר ציבור ענק רחוק מטלווזיה וכו, לכל אדם שלמד מתמטיקה אחד הנושאים העקרים זה יתרון מול חסרון . מה גם שחסרון במתמטיקה או אנגלית לא כל כך חסרון להפרעה רצינית בחיים .[ החלק של אותם חרדים שעובדים במה שנצרך אנגלית וכו, משלמים במהירות את הלימוד שצריך בלי בעיות. אחרים שלא עובדים דוורים בדאר או שטסים כל רגע לחו"ל "הבורות הזאת "לפי חכמתךהגדולה" לא עוצרת את חייהם . אבל מר חולדאי, מה שכן יש לשנות במהרה , הגורם לרצח לאלימות וכו,...,ולערכים נמוכים מאד,בחברה{ בלשון המעטה } זה ההתקדמות ההפקרית לא גבולות , בטלווזיה של ימינו, ובאיטרנט ובשאר חלקים בהנהגה הכללית של כל הצלחת הזאת" ארץ ישראל" הבור ביותר בכדור. נושם, רואה, ושומע ,לאיזה תוצאות הנ"ל הביא את המדינה. יבואו חכמי אמת וישכלו על דבר...
* איש אמת   03/05/10 | 20:51
57. חולדאי, סע לחו"ל ודי
יפה אמר הרב ליצמן,!כל אחד פוער את פיו המכוער, ויורה לכל עבר, העיר תל אביב זועקת חמס והוא ממשיך להתנדנד על כיסא המנהלים שלו ומבלבל ת'מוח. כל בעלי השררה הגנבים והמשוחדים, חסרי חינוך לחלוטין ודרך ארץ אמיתית(אלא אם כן אתה עשיר!!!).תנו עבודה ולא שיעבוד בשביל מכוניות השרד שלכם, איך יהודים חרדים מצלחים בעולם ופה לא? התשובה היחידה היא שהיהודים הפורקי עול לא יתנו למשהו אמיתי להצליח הם ישימו רגליים וידיים ופה גדול כמובן. ובנוגע לצבא, אין בעיה, כשהצבא יהיה טהור מחוסר צניעות אפילו המינימאלי ביותר , ולא יגרש יהודים ,אני מוכנה שגם בני , עוד לפני החתונה יתגייס לצה"ל. בברכת הגאולה לכל עם ישראל.
* אורייתא   03/05/10 | 20:49
56. לכל המגיבים הפוסטמות
שחושבים שכל מי שחובש כיפה אז הוא אינו משרת בצבא, הדתיים דווקא מביאים ערכים לצבא,
* חכו חכו   03/05/10 | 20:43
55. ירושלים
סוף סוף קם אדם וקרא לילד בשמו, אין אדם חילוני בישראל שחושב אחרת מחולדאי, הם אוכלי חינם והנתונים מדברים בעד עצמם!!!
* גלית   03/05/10 | 19:37
54. גפני צודק! מה זאת ההשתלחות הזאת של חולדאי?
* דנה מת"א   03/05/10 | 18:24
53. מה היה אומר על זה בנימין זאב הרצל ..?
* דודו אא   03/05/10 | 17:48
52. מר חולדאי היקר,
מר חולדאי היקר, אני חוזר בתשובה, אבא לארבעה ילדים, ששלושה מהם לומדים בתלמודי תורה, אני עד גיל 32 הייתי חילוני, למדתי בבתי ספר חילוניים, אני כיום גאה בילדים שלי, ובערכים שהם מקבלים בתלמודי תורה שהם לומדים, רק לידיעה, הילדים שלי כן לומדים אנגלית, מתמטיקה,גאוגרפיה, או הסטוריה.הילדה שלי בכיתה א' בלבד, וכבר לומדת אנגלית ויודעת לקרוא ולכתוב את כל האותיות, מיותר לציין שהילדה שלי הגיע לכיתה א' שהיא כבר יודעת קרוא וכתוב!!! מה שבגנים ובבתי ספר החילוניים שאני למדתי בהם לא קיבלתי, אותי התחילו ללמד קרוא וכתוב רק בכיתה א' (אצלנו הילדים לומדים לקרוא ולכתוב כבר בגן) אני התחלתי ללמוד בבית הספר החילוני אנגלית רק בכיתה ד' הילדים שלי בגילאים 14, 12, 6.5, כבר יודעים קרוא וכתוב באנגלית.אתה מוזמן לבקר באחד מבתי הספר שלנו לבנות במגדל העמק ששיעור ההצלחה של של התלמידות בבגרות עומד על 93%, מה שאצלך בעיריית תל אביב אתה יכול רק לחלום על זה, אני מתבייש באנשים כמוך שמייצגים ציבור וגורמים להסטה נגד הדתיים ולגזענות לשמה על רקע דתי!!! אני מתבייש בחינוך החילוני שלנו שהולך ומתדרדר מיום ליום, מכך שמשמיטים את כל מה שקשור ליהדות ולהסטוריה היהודית שלנו מתוכנית הלימודים!!! בתי הכלא עמוסים בעובדי זרים שאתה מעדיף אותם על פני אחיך היהודים. תתבייש לך!!!!!!!!!! הילדים שלנו לומדים לתת כבוד לזולת ולהורים ולמחנכים שלהם, לא כמו במגזר החילוני שילדים מכים את הוריהם, ומאיימים ומקללים אותם עד כדי כך שהם פשוט מפחדים מהם!!! לאן הגענו??? הילדים שלנו לא יוצאים לרחובות עם בקבוקי וודקה ביד ורוקדי לצלילי המוסיקה ברכב, מעשנים ובולעים סמים במסיבות למינהם!!!! ואם לא מספיק בכך בסוף הם גם מתארגנים 8 או 10 נערים לאיזה אונס קבוצתי באיזה ילדה מסכנה מהכיתה!!! לאן המדינה התדרדרה???? בשוט בושה!!! למזלי ולשמחתי אני לא תושב עירך תל אביב, עיר החטאים והזנות, עיר שאיבדה כל ערכים יהודים כל שהם. בושה וחרפה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אהוד.
* אהוד   03/05/10 | 17:28
על החנוך הדתי - תשובה לאהוד
אהוד היקר, אני מעריך את נסיונך ומקבל כי ילדיך לומדים לכתוב בגן ולומדים אנגלית ואף מתמטיקה.נאם נתת דעתך מה עושים בוגרי החינוך העצמאי למען המדינה? האם הם משתתפים בהגנת המדינה ובעול שרות לאומי? איזה חלק מהכנסתם מגיע מתשלומי משלם המיסים ומתרומות? מי עובד כדי לייצר את הממון שהם מקבלים ( ואולי גם אתה?). "צדיק באמונתו יחיה"... היה צדיק, קח חלק בעול הכלכלה וההגנה על מדינתך.
* יוסף   03/05/10 | 19:57
51. כל כך צודק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
חולדאי האמיץ באדם והכל כך צודק !!!!!!!!!!!!!!!!!!
* אזרח   03/05/10 | 16:22
50. נטל שווה לכולם
בתור אזרחית פה במדינה כואב לי שאני צריכה לשלוח את בעלי וילדיי לצבא בעוד חלק מהעם משתמט בשם דין תורה, לא עובד בשם דין תורה ולא תורם דבר בשם דין תורה
* אוסנת   03/05/10 | 16:13
49. הטרגדיה של גפני
גפני לא תופס מהי מדינה יהודית וברגע שהוא לא מבין שמדינה היא עניין חילוני מודרני הוא נכשל ומכשיל ונלחם בחוצפה על עמדות אבודות
* יהושע   03/05/10 | 16:09
48. מלחמת תרבויות
החרדים לשיטתם "תורמים" למדינה על ידי לימוד התורה וקיום המצוות,החילונים רואים בזה השתמטות מחובה ציבורית כמו שירות בצבא והליכה לעבודה. האמת עוברת באמצע יש לתת לציבור הזה אפשרות לשרת ביחידות שנותנות להם מענה בנושאים הדתיים ולחוקק חוקים למעבידים שמאפשרים לחרדים לנהוג בחגים ובמועדים כפי שהחרדים רגילים לבצע בחיי היום יום שלהם. ומצד שני ראשי הקה ילה החרדית חייבים להבין את הצורך במילוי חובתם הציבורית ולהיות פתוחים לחברה החילונית מבלי ויתור משני הצדדים בעוד 20 שנה לא היו לנו מספיק חיילים ולא תהייה לנו איכות כח אדם בחברות תעשיתיות והייטק החילוניים יברחו מכאן והחברה תקצין יותר ויותר ואז לחרדים לא תהיה בררה ומכוח צו הרבנים וחוקי חירום שלהם הם יוכרחו לצאת לצבא ולעבודה ,טוב יעשו ציבור החרדים הנאור וישכילו להקדים מצב קטסטרופאלי בעוד מועד.
* שלמה   03/05/10 | 16:05
47. מפגר מי שמכליל ואומר שהחרדים לא עובדים
אני וכל משפחתי 9 אחים ואחיות כולם עובדים וכל השכונה שלי יוצאים כל בוקר לעבודה לבד מ5 אחוז אולי שלומדים תורה, אז תפסיקו לבלוס את מה שמאכילים אתכם בתקשורת כי אתם הבורים שלא יודעים כלום על חיי החרדים ואנחנו החרדים לעומתכם מכירים את החילוניים טוב מאד ויודעים היטב באלו חיים אומללים וריקניים הנכם חיים מלאים בסאוב שחץ וזוהמה וכל מרעין בישין.
* אלי   03/05/10 | 15:37
אתה חי בסרט
תגש למוסד לביטוח לאומי ותראה כמה חרדים מקבלים הבטחת הכנסה ואז תשכיל להבין שאתה הוא החריג בעדה החרדית,או אולי אתה לא חרדי בכלל.
* שלמה   03/05/10 | 16:54
46. אברך בישיבה מקבל מלגת קיום ופטור מביטוח לאומי
כל אברך בישיבה, גם אם אינו "העפרון הכי חד בקופסא" , מקבל מלגה ופטור מביטוח לאומי. לעומת זאת סטודנט להנדסה באותו גיל לא מקבל כלום !!! אלא נאלץ לעבוד כמו חמור וזה לאחר שכבר תרם 3 שנים לצבא. אז תגידו לי אתם, מי מממן את מי? ולאן תגיע המדינה כשיהיו יותר אברכים מקבלי קצבאות ממהנדסים שיכולים לממן אותם?
* אחד ממממני הפרזיטים   03/05/10 | 15:35
45. מר חולדאי היקר
כמו שכבר אמרת בראיון" לא לעולם חוסן "...הרבה קמו לפניך, הרבה יקומו אחריך...איך אומרים אצלנו בשכונה " כמוך באלפים " והדבר הכי עצוב בסיפור זה שמנהל בית ספר לשעבר לא עושה שיעורי בית ויורק בוץ כמו ממטרה לכל אבר
israel141178   03/05/10 | 15:35
44. מר חולדאי ישר כח
מר חולדאי, נא הרם את נס המרד, די נמאס לנו לעבוד ולשלם עד 49 אחוז מס לטובת כאלה שלא עובדים מבחירה. אנחנו ממש העבדים שלהם, ולמה תומכי הדתיים מתקוממים, אם החינוך החרדי טוב יותר ומוסרי יותר, אין בעיה, נהדר ונשמח ללמוד ממנו אבל מה זה קשור לעובדת יציאה לעבודה. מה הם התבקשו בסך הכל, לצאת לעבוד.על מנת שהנטל יפול על כולם באופן שווה. ישר כח.
* מאירה   03/05/10 | 15:21
43. חרדים - אתם באמת רוצים להיות רוב? יש מדינה לנהל
אתם כורתים את הענף שאתם יושבים עליו , כשתהיו רוב עדיין יתחוללו מלחמות נגד המדינה , אבל אז יוקז הדם שלכם
* מאירה   03/05/10 | 15:06
42. בעוד כמה שנים - רוב מסוכן!!! של חרדים וערבים-תתעוררו
אנחנו החילונים פשוט ישנים בעמידה. בעוד כמה שנים הריבוי הטבעי של שתי האוכלוסיות האלו יגרום למהפך שיגרום חורבן למדינת ישראל.
* רני   03/05/10 | 15:04
מה ה'סכנה' מחרדים? נא לפרט..
איזה איום הם מהווים? רוצחים? גנבים? שודדים? ואם כן, מדוע מכל פיסת מעידה אצל חצי חרדי מיד כותבים כותרת ראשית ופרשנויות, ואילו על השגרה של האסונות היומיומיים של החברה החילונית, כותבים בשולי העיתון, כי זה לא חידוש אלא שגרה?!
* צפוני, מתעניין   03/05/10 | 17:48
41. "מר חולדאי טייס מורה מחנך מנהל בי"ס ראש עיר".
אוי ואוי לנו שכחה מחנכים במדינת ישראל במגזר החילוני על שינאת חינם ולא על אהבת חינם,משיח משיח הצילנו מידם אמן.
* איציק תומך ש"ס.   03/05/10 | 14:34
40. מר גפני פשוט הזוי ולא יודע לקרוא דוחות
מר גפני כדאי מאוד בתור יור ועדת הכספים שתדע לקרוא מהיכן מגיעות ההכנסות למדינה וממי ממן את הציבור שלך. לפחות תדע לסתום את הפה ולהגיד תודה על הכסף שאתה מקבל.
* יור ועדת הכספים   03/05/10 | 14:18
39. מה נעשה, החינוך החרדי באמת יותר טוב
ועם עובדות לא מתווכחים!!!
* חזי   03/05/10 | 14:13
38. החיליונים חיים על חשבוננו הם משתמשים בארץ הקודש המגן דוד במילה יהודים
הם בועטים בתןרה ומצוות אבל מנצלים בציניות את מה שיש רווח ממנו בקיצור הם עלוקות שמוצצים את לשד היהדות כדי להתנהג כמו גוי נתעב וטמא
* לכו לארצות הגויים    03/05/10 | 14:01
אתה לא תגרום לי לכעוס
בזכות אבותיך ה ח י ל ו נ י י ם הציונים אתה פה. אחרת היית מושמד יחד עם יהדות אירופה שברובה ככולה היתה שומרת מצוות
* @   03/05/10 | 15:20
כצאן לטבח
שטויות כשנעמוד מול הערבים בסכנת מלחמה מי יצא להלחם בהם בכוח הזרוע ... ללא החילונים היינו עומדים כצאן לטבח כפי שנעשה בשואה.
* שלמה   03/05/10 | 16:59
אם יש גזירה משמיים לא יעזרו 1000 צה"ל ומיליון פצצוץ אטום
אם הנאצים היו כובשים את ישראל לפני ההקמה לא היה מדינה לא סליחה הציונים היו מחסלים אותם והם לא היו הולכים כצאן לטבח . חחחחחחחחחחח המדינה היא הרע במיעוטו
* חילונים סתומים   03/05/10 | 18:24
37. גפני - זה כלום לעומת כמה שאתה מבלבל במוח...
* מיקה   03/05/10 | 14:01
36. המושג עמהארץ זה מושג תלמודי לאדם שמתחבר להנאות העולם
חילוני שמתחבר לארציות ועיסוקו בתאוות בעולם הוא תמידי הוא נקרא עמהארץ שמחובר לארץ ברור אז תפסיקו להשתמש במושג הזה כלפי לןמדי תןרה כי זה טעות בקיצור תפסיקו לגנוב את המןשגים שלנו
* תלמיד חכם    03/05/10 | 13:59
טוב אז החילונים הם עמי ארצות והחרדים בורים
כן החרדים בורים מהשטויות שהרבנים החילונים מלמדים בבתי הספר הממלכתיים אבל הם משכילים בתרבות היהודית ופה נגמר הוויכוח נמאס מהרדדות החילונית
* המתווך   03/05/10 | 18:54
35. הגזמה פראית
ראש העיר הגזים ומסית זה נורא.עדיף היה אילו עסק בקרוב לבבות צעירים למסורת היהודית.דברים אלה לא יביאו לנו נכסים רוחניים.יש הרבה דרכים להביא אנשים לעבודה.דרכו של ראש העיר היא לא דרך.
* איציק   03/05/10 | 13:45
34. תפסיקו לבלבל את השכל
אתם לא ממנים אף אחד מי שמממן זה לב לבייב שמשקיע בארץ ןלא כל המהנדסי תוכנה באוניברסיטת בר אילן שחוץ מלרדת מהארץ אחרי הלימודים ולהשמיץ את מדינת ישראל לא עושים כאן כלום
* אריאל   03/05/10 | 13:45
33. מה באמת חולדאי אומר לך גפני!!!!!
לא יעזור לך כלום גפני אתה וחבירך תצטרכו בקרוב לתת תשובה על דמים. מדוע לכל הרוחות אתם משתמטים מהשירות הצבאי? מדוע אתם מרשים לעצמכם לנצל בציניות נוראית את דמם של אחרים בכדי שלא תעשו צבא? זה הסיפור האמיתי ואז נושא החינוך יהיה שולי מפני שהצבא הינו כור היתוך אמיתי ומי שירצה ישאר ויחזור ללימודי הקודש, מי שירצה יהיה חרדי אבל גם יתרום ויעבוד ומי שירצה יהיה מה שהוא רוצה להיות. נראה אותך גפני מתמודד עם האמת הזו מפני שקורב היום שלא נוותר לך יותר.
* נחמיה   03/05/10 | 12:32
32. הכל דיבורים!
חולדאי צודר במיליון אחוז וגם גפני צודק! הוא בממשלה מחליט היכן יוזרם הכסף שנשאר מסיבסוד העלוקות ומי שאשם באמת הוא ראש הממשלה שמתקפל ומשלם, רק כדי לשבת על כיסאו! הגיע הזמן שמישהו יצעק שהמלך עירום והפעם זה רון חולדאי ואם תהיה מלחמה בעד ביטול סיבסוד הדתיים, אני ראשון לצאת ולהילחם! צריך מנהיג עם ביצים ותמיכה מחברי הכנסת כדי להצליח ולדאוג שראש הממשלה לא ישלח את המשטרה שתגן על מושבו בכנסת אלא יפעל לפי ההיגיון הבריא!!!
* אלכס   03/05/10 | 12:23
31. סוף סוף משהו מעז לצעוק המלך ערום!!!
* דודו אא   03/05/10 | 12:21
30. בוודאי שאנחנו מממנים את החרדים
אנחנו מממנים את החרדים, מאין יש להם כסף לקנות אם אינם עובדים, אנחנו מממנים 100% והם מחזירים 16% במעמ שהם משלמי! לכן האדון גפני בודאי שאנחנו מממנים אתכם!
* יעל   03/05/10 | 12:15
מנין לך?
מנין לך נתונים מדוייקים אלו? כמובן מהעתונות! מבדיקה מעמיקה שערכתי עלה, כי אחוזים רבים מתוכם עובדים, למרות שמצד הממסד חוסמים אותם מלהשתלב בתחומים רחבים יותר. אז אנא בידקי לפני שאת מפגינה ידע! כמו"כ הם חיים בצניעות ואינם נהנתנים כמונו וראויים להערכה על זה.
* גלילי   03/05/10 | 17:52
29. בזכות
אתה לא שואל את עצמך אף פעם איך האומה היהודית קיימת למרות כל מה שעבר עלינו? ובכן תדע שזה בזכות אותם תלמידי חכמים שמתפללים על עם ישראל יום ולילה הרי לא ינום ולא יישן שומר ישראל
* אילנית   03/05/10 | 12:11
28. מה הוא זועם
חולדאי אמר את מה שהרבה חושבים ומפחדים להגיד .יש ביקורות רבה על מערכת החינוך זה נכון שלא הכול מושלם. אבל מה שקורה בחיונך החרדי זה ממש לא יאמן!
* חוה   03/05/10 | 12:03
27. שהתנאי לקבלת מימון יהיה בגרות באזרחות
לפי הציונים ידעו גם איזה בית ספר מחפף ואיזה משקיע וכך התקציב ינתן בהתאמה.
* אסף   03/05/10 | 12:00
אתה דואג
אתה דואג שנילמד אזרחות? קודם תגמלו את התלמידים החילוניים מסיגריות אלכוהול אלימות ועוד
* אילנית   03/05/10 | 15:31
26. חולדאי אכן צודק חיים על חשבוננו ! חולדאי אכן מתנשא אבל עושה....
* אני   03/05/10 | 12:00
25. חולדאי, אתה חי ונושם בזכות החרדים שלומדים תורה
מר חולדאי, השטויות שאתה מדבר לא עושות על אף אחד רושם, בו נתחיל מכך שהרבה חרדים עובדים ומשלמים מיסים בדיוק כמוך, החלק שלא עובד פיזית , יושב ולומד, אם אותם חרדים לא ישבו וילמדו תורה , המדינה לא היתה קיימת, העולם לא היה קיים, כך שהם מחזיקים את העם כולו, תגיד תודה לקב"ה שיש מי שלומד בשבילך ובשביל בני משפחתך, הם מחזיקים אותך , לא אתה אותם. תמשוך תשומת לב בדברים עיניניים יותר לא בשטויות ובחילול השם. תבקש סליחה.
* דתית   03/05/10 | 11:47
בזכותכם?
השטויות האלה מתאימות לימי הביניים.
* איילת   03/05/10 | 15:07
24. בתור דתי ציוני, שגדל בת"א וחי בה עד היום אני מצהיר כי חולדאי הוא אפס
לא סתם אטפס, אפס אפסים מאופס. רון חולדאי הטייס, המנהל ונפל הועדות המסדרות בעבודה, אותו רון חולדאי קפץ לבניין עירית ת"א כמנהל מכירות של העיר, לא כראש עיר הדואג לתושביה. קוסמטיקה בגרוש, הפיכת הלילות לסיוט מתמשך לתושבי מרכז ודרום העיר, עשרות אלפי פליטים המסתובבים בעיר ומהווים סכנה לעוברים ושבים במיוחד במיתחם התחנה המרכזית הישנה. הומלסים גובי נדבות בצמתים, הומלסים גונבי עגלות אשפה וכל כלי או גרט ברזל מחצרות פרטיות, אופניים ואופנועים המשתוללים על מדרכות תל אביב ומסכנים את הולכי הרגל במדרכות הצרות שעוד נותרו להם, אוטובוסים עשנים הפוקקים את רחובות מרכז העיר והרשימה עוד ארוכה. המטרה של חולדאי כניראה לסלק קהילה שלמה של חרדים מאיזור שינקין, אוליפנט, רוטשילד וכל המתחם הזה, לטובת עוד הומואיםם ולסביות (שספק אם שירתו בצה"ל), אימהות חד הוריות וכל אלה שבעלי הבתים במרכז "שוחטים" אותם בשכ"ד. אני מברך אותך חולדאי ככתוב בשירת נעים זמירות ישראל: "עוצו עצה ותופר, דברו דבר ולא יקום..." כאילו נגמרו הבעיות שלשמן נבחרת, שאתה מוצא זמן להתעסק בחינוך החרדי. נקווה שתזכה לחיים ארוכים ובריאות ושלא תזכה לקדנציה נוספת כראש עיר בת"א שלנו.
* ציון בזוקה    03/05/10 | 11:41
23. רון חולדאי חי בסרט שהוא הולך להחליף את ברק
אז צריך להכין את הכסא בכדי להיות עוד אוכל חינם ע"ח הציבור התמים והאומלל. יש למצוא כבשה שחורה ושעיר לעזאזל במקרה הזה החרדים ולהכנס בהם כדי שידעו את כוונתיו והצהרותיו בטרם יהיו בחירות למפלגת העבודה. אז רון. אתה מעורר רחמים פאתטי מסית ומרושע (ועוד כינויים שאני מעדיפה לא להשתמש בהן) אין לך מושג מה קורה בחינוך תורני ואתה האחרון שיכול להתערב אתה ראש עיר מושחת וניהלת בית ספר אינו מקור גאווה בשום תחום. אתה פשוט אדם מסכן ומשועמם. לך הביתה ועשה טוב לכולנו.
* יהודיה גאה   03/05/10 | 11:37
22. חמורו של משיח פוצא פיו
אני גאה בחולדאי, סוף סוף הציבור החילוני מתעורר ומתחיל להתעצבן. בפעם האחרונה שזה קרה עלתה שינוי למעמד המפלגה השלישית בגודלה, אני מקווה שזה יקרה שוב (עם כל מפלגה שתעז לוותר על קואליציה עם הדתיים). זה רק יחמיר, היום כולם מפחדים מהם, מקימים ערים שלמות שלאף אחד אין אומץ להכנס אליהם, בתי ספר שלא מכשירים אנשים לעבודה ואפילו לא חושבים שדמוקרטיה זה נושא ראוי ללמידה. שהרעיון שגדנ"ע יכנס אליהם מצחיק אותם, שלא מפסיקים ללמוד ביום הזכרון... אבל שאנחנו - חמורו של משיח, מממנים. כשהילדים שלהם יצביעו לבחירות זה יהיה מאוחר מידי.
* ליאור מנצ'ר   03/05/10 | 11:31