החדשות
תגובות (132 תגובות ב-91 דיונים)
91. מספיק עם ההקלות.
במערכת החינוך הקורסת של מדינת ישראל רק מחפשים הקלות לתלמידים כי המורים גרועים. צריך בגרויות כדי שהתלמידים יהיו משכילים וחכמים. אני אישית נעזרת בשירות של שיעורים פרטיים בחברה מצויינת שנקראת לייטנר - הוראה פרטית משלימה. בגרות או לא בגרות...אצל גלעד ולירז, ילדיי, זה לא משנה. אנחנו מצאנו את הפיתרון שלנו.
* נירית אחיטוב   06/09/12 | 11:57
אני ממש ממש לא מסכימה איתך
אני לא יודעת מתי סיימת תיכון ,אבל דברים השתנו . הבגרויות נהיו הדבר המרכזי ואין לנו חיים חוץ מזה . נכון,זה אכן שנים שצריך להשקיע בהם מאמץ ולהתחיל לחשוב לקראת העתיד ,אבל תנסו גם לחשוב גם עלינו שלא זזים מהכיסא במשך שעות במיוחד בתקופה הזאת של סוף השנה ! יש מקצועות שהם כל כך מיותרים וזה הכל עניין של להיות תוכי ולזכור הכל,שום דבר מזה .אני מבטיחה לך שאף אחד לא זוכר כלום וזה מעניין אותו כלום אחרי שהוא סיים את החרא הזה .בתור אחת שלא נמצאת במצב הזה עכשיו אל תשפטי מה אנחנו עושים ומה לא .ביי .
* שיר   22/05/13 | 19:33
90. טכני חיל האוויר
אני חושב שרצוי לעשות את זה מכיוון ש יהיה פחות לחץ על התלמדים ובתכלס אנחנו צריכים רק את המקצועות החשובים והמקצועות שאנו לומדים זה כבר בית הספר יעשה לנו מבחנים ולפי המבחנים נקבל תעודת מקצוע או לא הבגרות של השנה ממש חזקה שזה אחת אחרי השנייה ואין זמן ללמוד כל כך הרבה אני חושב שצריך לעשות את ההחלטה הזאות ולצמצם את הבגרויות ..
* תלמיד בבית ספר צבאי   16/04/12 | 22:43
89. בגרויות - בעד לצמצם ובהקדם ובמקביל ללמד אותם
על ערך וכבוד עצמי, עזרה לזולת, מתן בסתר. וכן לתת להם טעימות מתחומי עניין שונים(פסיכולוגיה, אומנות, רובוטיקה, ביולגיה וכו...) אנחנו נלמדים אותם שרק לציון יש משמעות וציון נכשל פירושו ילד מטומטם ו...חבל.
* אמא לתיכוניסטים   19/03/12 | 14:55
88. ..
אתם הכי צודקים שיש , הלוואי וזה יקרה, זה יוריד הרבה לחץ מדברים שהם מחוץ ללימודים כמו חוגים כדורגל , כדורסל וכו' ולא קשור לזה גם יש מקצועות מיותרים כמו ספרות , תנ"ך שהם לא רלוונטים לחיים .
* תלמיד כיתה י'   18/03/12 | 17:25
87. בגרות לא למטרת לימוד אלא סיפוק
אני מסכימה לחלוטין עם הצעת החוק . הלמידה האינטנסיבית לבגרויות לא גורמת לנו ללמוד אלא להכניס את החומר לבחינה ולאחר מכן לעשות מחק על הכל .בכדי שיהיה מקום גם לעוד מיליון מקצועות אחרים .
* חן   17/03/12 | 16:33
86. מסכימה עם כל מילה
אני מסכימה עם כל מילה שאמרו כאן, אני בכיתה יא' ועשיתי כבר 9 בגרויות ואפילו לא הגעתי למחצית הבגרויות שעוד יש לי לעבור, כל מה שחושבים עליו זה לעבור את הבגרות גם המורים וגם התלמידים. המורים בלחץ שהם לא יספיקו ללמד ובעצם כל ההתמקדות שלנו נעשית בזה, במקום ללמוד כמו שצריך אנחנו ממהרים להספיק הכל, וזה לא רק המורים והתלמידים גם ההורים רוצים שהילד יוציא ציונים גבוהים בשביל האוניברסיטה והמשך החיים.. אז אם הוא לא מצליח בבית ספר הם ממנים לו שיעורים פרטיים ומה לא.. מכיתה י' כל ילד מתחיל לעבוד סביב השעון בשביל לקבל ציונים גבוהים בבגרות , זה לחץ אינסופי שקשה להסביר במילים, אני בעד הפתרון הזה הוא יועיל לכולנו, להורים למורים ולתלמידים.
* תלמידת כיתה יא'   17/03/12 | 15:58
85. אני מסכימה בהחלט !
ברגע שאתם נותנים לבית הספר יעד מסויים של 265 בגרויות , זה מה שהוא רואה !! רק את הבגרות , באמת הפכנו לבית חרושת לציונים. כל כך עצוב שהבחנתם בזאת רק עכשיו ! לאחר שכ"כ הרבה תלמידים מסכנים בזבזו את השנים שאמורות להיות שנות ילדות , לא שנות בגרות!!! תתביישו . מה שהכי עצוב? שלדעתי , זה בכלל לא ייצא לפועל בזמן הקרוב . ככה שגם אני - נדפקתי !!!
* תלמידת י '   17/03/12 | 13:54
84. אומנם אין בנתיים לחץ של בגרויות ..
אבל תמיד מלחיצים אותנו עם זה . ' זה יהיה בבגרות ' , ' שנה באה יהיה לכם יותר קשה ' .. עם כל הכבוד 265 בחינות בגרות זה יותר משתלמיד יכול להתמודד ולהינות מזה . בעד !!
* תלמידת ט   17/03/12 | 00:03
83. יא ביד החוק ! שיעשו אותו כמה שיותר מהר
עד שהחוק הזה יצא ואם הוא יצא לפועח בכלל תלמידי יא יסבלו הרבה מאוד וזה לא יעזור אחר כך הדברים האלה . עם לעשות אז לפני בחינות הבגרות שמתחילות במאי. על מנת לעזור לנו להימנע מהלחץ שנהפך להרגל שכל יום גם שישי ושבת אנו צריכים ללמוד כאשר תלמידים מסויימים נהנים להם והשאר צריכים ללמוד מכיוון שהעתיד נורא חשוב לנו
* אירה   16/03/12 | 18:28
82. תלמיד תיכון כיתה י"א בעד החוק
החוק הזה כל כך נכון , הלחץ שנוצר מבחינת הבגרות שובר כמעט את כולם 48 אחוז מן התלמידים שמגיעים לבית ספר תיכון נושרים .. למה? יותר מדי בגרויות . כל אלו שאומרים שאנחנו לא נדע את התנ"ך וההיסטוריה והכל .. תאמינו לי שנסתדר כמו אמריקה וצרפת וכל המדינות המתקדמות האחרות לא חייבים 265 בגרויות בחיים בשביל מה .. יש בחינות בגרות אפילו במקצועות כל כך מטופשים כמו עיצוב נגרות מדע וטכנולוגיה ... בשביל מה אני לא מבין זה סתם מעמיס על התלמיד והממוצא שלו יורד . לסיכום יותר מדי בגרויות = כשלון \ ירידה בממוצע ... ואני מדבר מניסיון !!
* יוסי   16/03/12 | 18:10
81. מה אנחנו מנסים לעשות? ליצר דור בעל ערכים או ...רובוטים?
בלי כל הגרויות שהיו לנו בתנ"ך, היסטוריה, אזרחות וספרות, כל המקצועות הלא ראליים, אנחנו ניצור מערכת שמתעלמת לחלוטין מתלמידים בעלי ראיה הומנית, שונה, כל אלו שחושבים מחוץ לקופסה ... מי יקרא עיתונים? או יותר חמור, מי יקרא בכלל?! ומה לגבי האוניברסיטאות שיסגרו את ,דלתותיהן בפני כל אותם תלמידים? ובזאת יהרסו את עתידם הכלכלי של התלמידים המיואשים. אסור לתת להצעת החוק הזאת לעבור.
* יעל   16/03/12 | 00:34
80. נגד לגמרי
איזה תלמיד תיכון שפוי ישקיע במקצועות לימוד שאינם חובה?! אם החוק הזה יתקבל מי בדיוק, בעוד שלושים שנה, ידע לספר כל כך הרבה על סיפורי התנ"ך? או ידע איך ולמה הוקמה מדינת ישראל?! וכשהדור שלנו ינהל את המדינה הזו, מי יהיו הפולטיקאים שלנו? אותם אלו שלא עברו בחינת בגרות באזרחות?! ומי בדיוק בוחר איזה מקצועות חשובים יותר וחשובים פחות. מה גורם לכך שידע במתמטיקה עולה על ניתוח יצירה ספרותית או שחוקי הדקדוק העבריים עולים על חוקי המדינה הישראלית?!
* תלמידת כיתה י'   16/03/12 | 00:20
79. אולי במקום זה תפרסמו מיקוד בתחילת השנה ולא חודש לפני בגרות!
ביזבוז זמן ומשאבים יקרים. אם כבר אז כבר. אם הוחלט עם צימצום החומר והוצאת מיקוד אז לפחות שזה יהיה ישר כשמתחילים ללמוד!! במקום שנלמד ה-כ--ל ואז חודש לפני בגרות, משרד החינוך "משמח" אותנו ומוריד לנו חצי מהחומר!! טימטום אחד גדול!!
* תלמידת י"ב   15/03/12 | 23:09
כ"כ מסכימה...
* דנה   15/03/12 | 23:30
תשובה ל79
הם עושים את זה כדי ש"נלמד". כי לא כל הבתי ספר אקסטרנים (למידה נטו לבגרויות ) אפשר להבין אותך.
* אורנה אנתבי   16/03/12 | 00:01
זה כל כך נכוווון !
את באמת צודקת, אולי צריך להוריד מהחומר ! אבל לא לבטל בגרויות שלמות ! כל אלה שאומרים שזה חכם לא מבינים שיש מקצועות הרבה יותר חשובים מאשר מקצעות כאלה! כגון אזרחות היסטוריה תנ'ך !
* לירון    16/03/12 | 10:04
78. ומה עם ביטול הפסיכומטרי??? לא ולא!! המדינה עושה עלינו קופה!!
פסיכומטרי- כבר דיברו על זה הרבה פעמים שרוצים לבטל אותו ועד עכשיו זה לא יצא לפועל . ואם שואלים אותי למה הפסיכומטרי נשאר? בכל מועד ניגשים עשרות אלפי בוגרים, בכל שנה יש 6 מועדים, ואם נחשב עכשיו כמה כסף המדינה מרוויחה מכל העסק? אני חושבת שהרבה מידי ... ובגלל זה עד עכשיו לא ויתרו על זה. מה הפסיכומטרי בעצם בוחן? סתם מתסכל אותנו, לגשת שוב ושוב, כאילו שאנחנו מכונות , בית חרושת לציונים, לא מאפשרים ללמוד רפואה לכל אחד, ומצד שני בוכים שאין מספיק רופאים . לא מבינה את המדינה הזאת. בהחלט צריך לעשות שינוי!
* הילה   15/03/12 | 22:54
צודקת
צודקת בהחלט! סחיטת כספים.
* נועה   16/03/12 | 11:24
77. איזו הגזמה מיותרת... ומי מרוויח מזה? המדינה משקיעה פחות כסף.
נכון צריך לצמצם אבל עד כדי כך להקל על החיים?? תשאירו לפחות 10 בגרויות (חוץ מזה מה עם תנ"ך? ההיסטוריה שעברה עלינו? והאזרחים שבנו?) אחר כך יצמצמו את זה ל2 בגרויות כי הילדים יבכו שזה קשה להם הכל בשנה אחת. ולבסוף יגידו שלא צריך בכלל בגרות! מה יהיה עם המדינה? בורות שלמה! ומה יהיה עם אלו שכבר עשו את כל הבגרויות? נו באמת .... תחשבו קצת לפני שאתם מסכימים עם כל דבר שמציעים לכם. החסרונות בהצעה זאת עולים על היתרנות. יצא שכרנו בהפסדנו!!
* לילך   15/03/12 | 22:43
76. =(
נתנו לנו לחרוש ואחרי שאנחנו הפחנו את השנים שאמורות להיות הכי כפיות בחיים שלנו לסיוט הם מבינים שאולים זה היה טעות יפה באמת
* תלמידה בי"ב   15/03/12 | 22:38
75. הלוו מה עם תנ"ך???
בכל זאת יהודים וזה..
* שמינסטית:]   15/03/12 | 22:37
אוף !
סתום ת'פה חתכית מטומטם או מטומטמת
* יעיש   16/03/12 | 18:12
74. בטח שלפיד תומך...
לפיד לא הצליח להוציא תעודת בגרות.
* תמר   15/03/12 | 22:22
73. רעיון טוב מאוד!!
תמיד אמרתי לעצמי, בתור אחד שכבר עבר כמה שנים, (בכל זאת, אני כבר בכיתה י"א) שלא צריך ללמוד כ"כ הרבה מקצועות! הרי מה יותר חשוב מאנגלית, מתמטיקה ולשון? אנגלית זוהי שפה חשובה ואני אישית נהנה ללמוד אותה. מתמטיקה בשביל שנדע קצת מעבר לשפות.. ולשון? זוהי שפת ארצנו, למה שלא נלמד עליה קצת? בקיצור, רעיון יוצא מן הכלל. אהבתי מאוד. והלוואי שזה ייצא לפועל!
* ליאור, תלמיד כיתה י"א   15/03/12 | 20:53
72. ...
כןןןן אתם עושים מצויין תורידו ל3 מקצועות חובהה תעיפוו רק את היסטוריה וספרותתתתתתתת!!
* שרית   15/03/12 | 20:16
71. צודק ב-100%
אני נמצאת בסוף שנת י' שלי, שלפניי השנה הכי קשה שזאת כיתה י'א. חוץ מלימודים אני מדריכה בצופים, אני לא אומרת שצריך לוותר על לימודים כדי להיות מדריכים אבל שניהם דורשים ממני המון!!! ואני מוצאת את עצמי רצה ממבחן לפעולה,אין לי זמן להיות עם חברות, אין לי זמן ליהנות. אני חושבת שאם יקלו עלינו מבחינת בגרויות זה יתן לנו התלמידים את המוטיבציה ללמידה בלי לחץ ורק בשביל הכיף, כי אין מה לעשות בשלב הזה של החיים (במידה ןהבגרות נשארת ככה) הציונים הם החשובים לנו, רוב התלמידים בכלל לא מבינים את החומר הנלמד וסתם לומדים אותו כתוכי ככה שזה לא תורם, אם תהיה למידה בלי לחץ אנחנו באמת נרצה לשבת בבית ספר להקשיב למורים,להתחיל להנות משיעורים ומהשנים האחרונות שלנו בתור תלמידים. צריך ללכת עם הרעיון הזה קדימה.
* תלמידה כיתה י'   15/03/12 | 20:08
70. מילא...
להוריד את ספרות ותנ"ך...אבל הסטוריה?! "אדם שלא יודע את עברו ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל"!
* ענבל   15/03/12 | 19:47
69. אני אתפלא אם זה יצא לפועל בחמש שנים הקרובות
* תלמידת כיתה ט'    15/03/12 | 19:24
68. WOW , זה טימטום
"בפינלנד יש ארבע בחינות בגרות. מתמטיקה, אנגלית, הבנת הנקרא ומקצוע בחירה אחד. באנגליה יש שלוש. בצרפת ארבע. בישראל יש 265 בחינות בגרות. " 265 , יש 7 מקצועות חובה. כל שאר הבגרויות הן בגדר הרחבות, או כמו בפינלנד "מקצוע בחירה" . לא כל תלמיד נבחן על 265 מקצועות שונים, וטמבל מי שמאמין לזה. נבחנים על 7 ועל הרחבות שהן הבחירה של התלמיד. נכון ש7 זה יותר מ4 , אבל זה מבטיח שהתלמיד מכיר יותר תחומים ויוצא עם יותר ידע. אבא שלי סיים תיכון בארגנטינה עם הכוונה מקצועית וחלק מתואר. ופה 7 בגרויות זה יותר מדי. מה שכן , הבגרויות בהחלט דחוסות, אין שום בעיה להתחיל בגרויות בחורף כיתה י' ואז להספיק עוד. ילד בכיתה ט' יכול ללמוד ללשון א, והיסטוריה א' בלי יותר מדי בעיות. המיקוד זה דבר דפוק, הופך כל מקצוע לרולטה רוסית, בוחרים מה ללמד ולפעים זה יורד ואז צריך לשבור ת'ראש על נושאים אחרים...
* תלמיד   15/03/12 | 19:08
67. טובה שהם נזכרו באמת!!
אני עוד מעט מסיימת ללמוד, אתם עכשיו רוצים להגיד לי שסתם סבלתי את הלחץ המטורף הזה של הבגרות בהיסטוריה?? סתם שנתיים ברצף הלכתי לבית ספר כל יום בחופש פסח עד ליל הסדר??
* תלמידה עצבנית   15/03/12 | 19:05
66. אוקיי אבל:
ההצעה יכולה לעזור, כי התלמידים באמת מקיאים את כל החומר שהם שיננו שבוע לפני ושעה לאחר הבגרות לא זוכרים מילה מהחומר הנלמד. אבל אם ההצעה הזו לא תתקבל יש לי הצעה הרבה הרבה יותר פשוטה למשרד החינוך: אני חושבת שיהיה הרבה הרבה יותר פשוט קודם כל- שציוני המגן של התלמידים (שנקבעות על פי המתכונות) לא יוכלו להוריד לתלמידים את ציוני הבגרות!! אלא רק יעלו להם את הציון! כי מה שקורה זה שבמתכונת הם מקבלים ציון נמוך בגלל הלחץ בלימודים או כל דבר אחר, ואז כאשר מגיעה הבגרות והם מקבלים בה ציון טוב, ציון "המגן" בא ומוריד להם את הציון בחצי, למה!? ודבר שני להוריד את כמות החומר או לפחות לחלק את את החומר ולבחון על מעט יותר חומר כל פעם.
* שירן   15/03/12 | 19:02
65. טוב שנזכרתם עכשיו.. אבל:
ההצעה יכולה לעזור, כי התלמידים באמת מקיאים את כל החומר שהם שיננו שבוע לפני ושעה לאחר הבגרות לא זוכרים מילה מהחומר הנלמד. אבל אם ההצעה הזו לא תתקבל יש לי הצעה הרבה הרבה יותר פשוטה למשרד החינוך: אני חושבת שיהיה הרבה הרבה יותר פשוט קודם כל- שציוני המגן של התלמידים (שנקבעות על פי המתכונות) לא יוכלו להוריד לתלמידים את ציוני הבגרות!! אלא רק יעלו להם את הציון! כי מה שקורה זה שבמתכונת הם מקבלים ציון נמוך בגלל הלחץ בלימודים או כל דבר אחר, ואז כאשר מגיעה הבגרות והם מקבלים בה ציון טוב, ציון "המגן" בא ומוריד להם את הציון בחצי, למה!? ודבר שני להוריד את כמות החומר או לפחות לחלק את את החומר ולבחון על מעט יותר חומר כל פעם.
* שירן   15/03/12 | 18:57
64. כככככככככככככככככככככככככככככככככככןןןןןןןןן
מורי_מור   15/03/12 | 18:51
63. אמנם המוטיבציה של סער היא פופוליזם עלוב... אבל העיקר שיעשה מה שצריך היה להעשות כבר מזמן!
* גל   15/03/12 | 18:46
62. ומה עם סטודנטים.?!
למה סטודנטים שהמקצוע שלהם הוא X צריכים ללמוד מיליון מקצועות ובכל סמסטר לעשות 8-9 מבחנים ?! כאשר לפחות 5 מקצועות שעליהם אנחנו נבחנים בכלל לא קשורים לנושא הנלמד. תלמידים כולה עושים מבחנים פעם 1 בשנה וגם על זה הם בוכים אנחנו עושים יותר ופעמיים בשנה, לתקן מהר!
* אני   15/03/12 | 18:41
61. הלוואי
אני בכיתה י'"א , השנה אני כנראה אצטרף שוב לעשות שבע בגרויות, אבל אם שנה הבאה יורידו לי את הלחץ לשלוש או ארבע בגרויות זה יהיה מעולה! וגם לכל התלמידים שיעברו את זה בעתיד יהיה הרבה יותר קל. מתוך ניסיון של הבגרויות שעשיתי בכיתה י', אני יכול להגיד שאת רובן אני בקושי זוכר והן לא עזרו לי בכלום. שלוש או ארבע בגרויות יהיה הרבה יותר קל והרבה פחות לחץ ואני כמעט 100% בטוח שאז הציונים יהיו הרבה יותר גבוהים גם כן.
* בן   15/03/12 | 18:30
60. בטח..כשאני בי''ב נזכרים בזה
* אריאל   15/03/12 | 18:24
חחחחח כל כך נכון!!!!!!!!!
מורי_מור   15/03/12 | 18:52
59. יאיר אני אוהב אותך תעשה בגרות !
כל הכבוד זה ממש גאוני
* slim shady   15/03/12 | 18:17
58. אני חושב שהיוזמה נכונה אבל
אני חושב שזה נכון לעושת את זה אבל לא להפסיק ללמד את המקצועות שלא עושים עליהם בגרויות וככה כל אחד יבחר במה להעמיק יותר ומה מעניין אותו יותר ולא כל הזמן להיות לחוץ וללמוד משהו שלא מעניין אותי רק בגלל שהוא קובע איזה ציון שבעיניי לא מהווה שום דבר
* גבי   15/03/12 | 18:12
57. הלוואי יאללה אין לנו חיים כבר
יאללה
* נטלי תלמידה מיואשת    15/03/12 | 18:12
56. כןןן
כככככככככככככככככככככןןןןן
maor223   15/03/12 | 18:08
55. אני עושה 37 יחידות
37 יחידות ב3 שנים בארץ עושים הכי הרבה בגרויות בעולם...
* תלמיד תיכון   15/03/12 | 18:05
54. שפות -חובה!
לשון ואנגלית לפי דעתי זו שפה שצריך לדעת.. כנל לגבי ערבית .. אבל יש דברים ממש קשים שפשוט דופקים ת'מוח .. כמו היסטוריה למשל..ומתמטיקה שאין לי מושג מה זה יעזור אחר כך ..ועוד הרבה .. אבל לדוגמא אנשים שרוצים להיות רופאים אז צריכים ללמוד ביולוגיה או כל מיני דברים כאלה .. ככה שאי אפשר לבטל ..
* אין שם   15/03/12 | 17:59
53. אני נגד.
כתלמידת י"ב עם 50 שעות שבועיות, קשה לי לראות את כל התגובות האלו. נכון, מופעל עלינו לחץ לא קטן, ולתיכונים יש עוד הרבה לאן לשאוף ולהשתפר. אבל מכאן ועד לביטול 4 בחינות בגרות כ"כ חשובות? אני רוצה לראות כמה תלמידי תיכון יבחרו להרחיב תנ"ך, אזרחות או היסטוריה אם זה לא יהיה תלוי בבחינה חיצונית - אחוז שישאף ל-0. אני מדברת כתלמידה שמרחיבה מקצועות ראליים לחלוטין. נכון, לא תמיד היה לי קל ללמוד וללשנן כל כך הרבה חומר במקצועות כמו ספרות והיסטוריה וגם עלי זה העיק לפעמים. אבל לטווח הרחוק, אני שמחה שחויבתי לגשת לבחינות האלו. קשה לי לחשוב על האנשים הבוגרים שיהיו במדינה שלא יעברו בחינת בגרות כמו היסטוריה. מדובר בבחינה הבודקת ידע כללי בסיסי. מה לעשות? כשמדובר על רכישת ידע, רק לחץ של מבחן חיצוני באמת גורם לנו ללמוד. מה שצריך לשנות פה במע', זה את שיטת הבחינות החיצוניות, לא לבטל אותה לחלוטין. אני רוצה שבגרויות יוודאו הבנה ולא שינון, שבספרות ישאלו אותי על דעתי בנוגע ליצירות ושבהיסטוריה אני אגיש עבודת חקר ואעביר הרצאה בנושא שמעניין אותי.
* תלמידת י"ב   15/03/12 | 17:55
מסכימה בהחלט...
לא רק זה, גם אם ילמדו את המקצועות האלה בביה"ס רוב התלמידים יבריזו כדי ללמוד למקצועות החובה...
* תלמידת י"ב   15/03/12 | 22:17
52. שילמדו מפינלנד 4 בחינות בגרות .. וחינוך הכי טוב בעולם !
* מור    15/03/12 | 17:54
51. הגיע הזמן
נאבדים לנו החיים החברתיים הארוחות ההנאה מבית הספר ו ה ש י נ ה בעיקרררררררררררר תעשו עם זה כבר משהו !
* רוני   15/03/12 | 17:53
50. חחחח אני גם ככה עושה רק 3..
מזל שאני עוברת לאנגליה! שם צריך רק 3 מקצועות ברמת "A LEVEL" שזה כמו 5 יחידות וז-ה-ו
* england i"m coming!   15/03/12 | 17:53
49. נגד הרפורמה.
כתלמידת י"ב עם 50 שעות שבועיות, קשה לי לראות את כל התגובות האלו. נכון, מופעל עלינו לחץ לא קטן, ולתיכונים יש עוד הרבה לאן לשאוף ולהשתפר. אבל מכאן ועד לביטול 4 בחינות בגרות כ"כ חשובות? אני רוצה לראות כמה תלמידי תיכון יבחרו להרחיב תנ"ך, אזרחות או היסטוריה אם זה לא יהיה תלוי בבחינה חיצונית - אחוז שישאף ל-0. אני מדברת כתלמידה שמרחיבה מקצועות ראליים לחלוטין. נכון, לא תמיד היה לי קל ללמוד וללשנן כל כך הרבה חומר במקצועות כמו ספרות והיסטוריה וגם עלי זה העיק לפעמים. אבל לטווח הרחוק, אני שמחה שחויבתי לגשת לבחינות האלו. קשה לי לחשוב על האנשים הבוגרים שיהיו במדינה שלא יעברו בחינת בגרות כמו היסטוריה. מדובר בבחינה הבודקת ידע כללי בסיסי. מה לעשות? כשמדובר על רכישת ידע, רק לחץ של מבחן חיצוני באמת גורם לנו ללמוד. מה שצריך לשנות פה במע', זה את שיטת הבחינות החיצוניות, לא לבטל אותה לחלוטין. אני רוצה שבגרויות יוודאו הבנה ולא שינון, שבספרות ישאלו אותי על דעתי בנוגע ליצירות ושבהיסטוריה אני אגיש עבודת חקר ואעביר הרצאה בנושא שמעניין אותי.
* תלמידת י"ב   15/03/12 | 17:51
צריך לקרוא את כל הכתבה
בכתבה כתוב שהמקצועות לא ינתנו לבחירה אלא פשוט שלא יהיו בהן בגרויות ארציות. המורה המלמד את המקצוע יבחן ויתן ציונים לכל דבר. לדעתי זה יתרון ענקי כי גם ככה כל החומר במקצועות האלה נשכח בדקה שמסיימים את מבחן הבגרות וכמו שאת אומרת עדיף שנבין ולא נשנן ואין דרך טובה יותר להבין ואפילו לאהוב את המקצוע כשלא מלחצים אותך לבגרות. במתמט' אנגלית ולשון צריכה להיות רמה ארצית ברורה וקבועה ולכן יש להשאיר את הבגרויות הארציות במקצועות האלו. אמן וזה היה חל גם עליי אבל עדיף שזה יקרה מתישהו מאשר אפעם
* תלמידה   15/03/12 | 19:00
48. תותחייייים !! בעז"ה שיעיפו את כל הבגרויות המיותרות ..
* עמית    15/03/12 | 17:51
47. אמן
הלואי שזה יקרה... אני בכיתה י' ואין לי כח ל7 בגרויות...
* מישהי   15/03/12 | 17:48
חכי לי''א תראי מה זה קריעה
* אריאל   15/03/12 | 18:28
46. צדק סוף סוף
אני חושב שזה הכי צודק לעשות 3 בגרויות אולי אפילו 4 עם מגמה אחת אבל 265 בגרויות זה קצת מוגזם לילדים שעוד לא בני 18 וכבר צריכים להרגיש כמו באוניברסיטה
* יאיר לפיד מלך   15/03/12 | 17:47
45. בתי ספר כיום מדכאים סקרנות
במצב בנוכחי בתי ספר ובמיוחד תיכונים מדכאים את הסקרנות, ויוצרים מצב שלומדים רק בשביל לעבור את את הפס ייצור הזה של משרד החינוך, ולא בשביל באמת לדעת. בגלל כל הלחץ אפילו המורים לא יכולים ללמד מעבר ולהסביר כמו שצריך, כי הם חייבים להתמקד בחומר של הבגרות. כיום אם תלמיד רוצה ללמוד בשביל לדעת באמת, בית ספר זה לא המקום בשבילו. עצוב.
* תלמיד שאכפת לו   15/03/12 | 17:45
כמה נכון .
* ניצה   15/03/12 | 23:31
44. גם כך ילדי ישראל בקושי לומדים. מה יהיה עכשיו?
יכול להיות שמישהו כאן לא רוצה שעם ישראל יהיה יותר חכם ממנו.,,,,,,,,,,,,,
* לא פלא שהדור הולך ופוחת   15/03/12 | 17:44
סליחה?
סליחה? מה זאת אומרת לא מספיק לומד?! אנחנו לומדים המון , אתה חושב שזה קל כל הבגרויות האלה?! אצלכם היה רבה יותר קל , עלינו רק מקשים . זה מגיע למצב שבאים לבית ספר ולומדים רק בשביל הבגרות.אם אני רוצה לשאול שאלה שלא הכי קשורה לחומר של הבגרות , אין לי את מי לשאול. כל הזמן לחוצים בזמן ואין פלא שלא אוהבים ללמוד. עדיף שיהיו רק 3 בגרויות ומקצועות בחירה כמובן . מי שרוצה שילמד תנ"ך והסטוריה , מי שלא , שלא יללמד.
* ..   15/03/12 | 18:10
אל תשכחי ש..
אל תשכחי שהתלמידים רוצים ללמוד כדי שתהיה להם תעודת בגרות טובה...מקצועות כל כך בסיסיים לא ללמוד?? זה פשוט טימטום! צריך למצוא את הדרך הנכונה ללמד כי אף אחד לא באמת יקח את מקצועות הבחירה האלה...
* .   15/03/12 | 22:22
לא לומדים??
מצטערת לבשר לך שבתור תלמידת יב' לומדים קשה מידי כי 3 בגרויות בשבוע של סופי שנה או לחילופין 4 מבחנים בשבוע באמצע שנה. זה דבר מאוד מעיק. אנחנו מוצאים את עצמנו במשך 3 שנים של תיכון שאמורות להיות שנותינו היפות ביותר תקועים בבית ולא מרשים לעצמנו לצאת.!!
* דניי   15/03/12 | 18:14
43. סוף סוף משהו חכם!
* ל   15/03/12 | 17:42
42. כאילו שיעשו את זה באמת...
* שולמית   15/03/12 | 17:32