תגובות (49 תגובות ב-30 דיונים)
30. אין אפשרות להפוך לאישה
זה רק שינוי פלסטי
05/07/14 | 23:08
29. בתור מורה פרטי שעבד במסגרות רבות, אחרים את מט"ח
03/05/13 | 14:34
28. בושה למט"ח
29/04/13 | 12:44
27. בושה למט״ח
פשוט בושה למט״ח!!! אם כך שיפטרו כל מורה ששוחח עם תלמידיו על מזג האוויר.
26/04/13 | 18:40
26. היא לימדה את אחי
הוא השתפר במתמטיקה בזכותה אז זה לא ממש משנה...
המטרה שלה היא ללמד ואת זה היא עושה מצווין..
שאלתי את אחי אם הם חרגו פעם מנושא הלימודים והוא אמר שלא. אחי ילד שקט שלא שואל שאלות לא רלוונטיות כך שלא היה סיכוי לפתח שיחה בנושא אחר, אני מניחה שהיא עוררה סקרנות רבה אצל ילדים. ילדים הם עם סקרן שאוהבים לדעת הכל... בקיצור את אחלה מורה...
בהצלחה
24/04/13 | 02:50
היא לימדה את אחי
תודה
24/04/13 | 15:24
25. מורה מקסימה, טרנספוביה מזעזעת של מט"ח.
23/04/13 | 20:07
24. בתור אחד שמכיר את מרינה אישית
כן ירבו אנשים מדהימים כמו מרינה. תמיד נכונה לעזור בכל בעיה. תמיד אחלה ומלאת שמחה. לפי מיטב זכרוני היא כמעט לא מדברת על היותה טרנסג'נדרית ולמה שזה יעניין מישהו???
לא מאמין שאני נופל על הכתבה הזאת. מערכת של בורים ועמי ארץ. מורים מדברים פה ושם על תלמידיהם על נושאים שונים, אני מקווה שמחוץ לשיעור עצמו. אין שום הצדקה להזמין מורה לשימוע בגלל זה וברור שהדבר נעשה מטעמים של בורות ואי הכרות עם תופעת הטרנסג'נדריות והנושאים האלה.
23/04/13 | 16:01
23. ביה"ס צודק, ההורים בחורים לחנך את ילדיהם חינוך דתי
23/04/13 | 12:06
22. הלוואי והיו מזמינים לשימוע את כל המורים שלי שגלשו לדבר על פוליטיקה במקום על לימודים
23/04/13 | 09:43
21. אסור חלילה לדבר עם בני נוער על דברים שנוגעים להם באמת???
רק על מתמטיקה? מצבם של בני הנוער שלנו עגום. הם עושים סקס ואף מבוגר לא מדבר איתם על זה, מגלים את זהותם המינית ואף אחד לא מדבר איתם על זה, מתלבטים בשאלות של אמונה וזהות - אבל המסר של מט"ח זה - שיירקבו לבד, תקשורת בין מורה לתלמיד צריכה להיות קרה ומנוכרת, יחס בין אישי זה דבר פסול. מרינה, כל הכבוד לך, אל תוותרי.
23/04/13 | 08:54
20. כנסו תקראו
השאלה היא אם היא בכלל אישה רק בגלל שהיא עשתה ניתוח פלסטי
ואייך זה שנשים מוכנות בכזו קלות לקבל אליהם למיגדר גבר שעשה ניתוח פלסטי ועכשיו שיחשב כאחד מהמגדר הנשי
אישה או גבר זה לא רק אברי מין ויש כאלה שכך הם חושבים שרק איברי המין קובעים.
מפה מתחילה הבעיה לא אברי המין קובעים הלא טיבעיים קובעים את מינו של האדם . היא לא אישה היא טרנסקסואלית וכך צריך להגדיר אותה ולא לבלבל בין המינים בגלל ניתוח פלסטי.
וזכותו של אדם על גופו על חשבונו.
וזכותי כהורה לא להסכים לחשוף את ילדי לכול מחלה שקימת בעולם
23/04/13 | 00:28
אני מרחמת על הילדים שלך
בטח נורא קשה להם לחיות עם הורים שכמותך. בטח הם לא לא משתפים כל מה שבליבם איתך מפני שהלב שלך מלא בשנאה ופחד מהלא נודע.מקווה שבגיל 18 הם יוכלו לחיות לבד ולחוות ולהכיר את כל צורות החיים ובני האדם ללא פחד וללא רתיעה. מאחלת להם שיהיו אנשים יותר טובים ממך. לך לא אאחל כלום, הנשמה שלך אכולה , שחורה ומפוחדת וכל מה שניתן לעשות הוא לתת לך רחמים.
23/04/13 | 06:39
עצוב
עצוב שככה את מסתכלת על זה. לו היית יודעת כמה קשה לבן אדם להרגיש בפנים מגדר אחר מהגוף שלו, לא היית קוראת לניתוח הכואב, קשה, יקר ומסובך הזה ניתוח פלסטי. וזכותך כהורה לא לחשוף את הילדים שלך למה שאת קוראת "מחלה" היא אכן זכותך. גם זכותך לנתק אותם מהאינטרנט והטלוויזיה, מהעיתונות, מהסופרמרקט וממשחקי רחוב בשכונה. זכותך להאכיל את הילדים שלך רק לחם יבש ומרגרינה כל החיים. זכותך גם להכריח אותם ללכת לישון ב 6 בערב ולקום ב 5 בבוקר. הכל זכותך. רק חבל שבכך שאת מסתירה מילדייך את העולם האמיתי את יוצרת בורות ופחד בחברה הישראלית. תשאלי את עצמך האם את באמת מגנה עליהם, או רק יוצרת עבורם נזק.
23/04/13 | 08:36
בורות וחיות אחרות..
היא הוא יקרה, תגובתך מראה אך ורק על בורות אם אינך חושבת שילדייך אינם חשופים לעולם האמיתי, אמנם את מנסה לשמור שגם הם יהיו בורים וחסרי ידע טוטאלים כמוך, ושילמדו אך ורק מסתיגמות ושמועות אבל תודה לאל הדור הצעיר אינו מקובע וביקורתי כמו רבים מהדור שלך, האם את חושבת שבבית הספר הם לא שומעים על הומואים וסביות וכיוצא בזאת ?? עדיף שילדייך ילמדו על העולם מפי אנשים שחוו דברים ויכולים להראות להם עוד צד בחברה הישראלית ולא מאמא סתיגמתית כמוך שמנסה להאכיל אותם בשטויות ולא לחשוף אותם ל"מחלות", ואני מצטער לומר לך שאת חול במחלה הכי חשוכת מרפא שהיא טיפשות.
23/04/13 | 08:56
משעשע איך הפרימיטיבים הם גם אנאלפביתים.
23/04/13 | 20:02
די לעיוות הטבע האנושי
צודקת בהחלט!
23/04/13 | 23:11
19. טול/י
קורה מבין עיניך.
23/04/13 | 00:04
18. לפטר אותה רק בגלל זה?!
אם כל פעם שמורה הייתה מדברת על חייה האישיים (אני חושב שחצי מהמורות דיברו לפחות פעם אחת על הילדים שלהם) היו מפטרים אותה לא היו נשארות מורות בארץ, אבל כמובן שלא מפטרים אותם. במקרה הזה רוצים לפטר אותה לא כי היא דיברה על חייה הפרטים או משהו שאין לה הכשרה בו אלא בגלל שלדעתם היא לא צריכה לדבר על נושאים כאלה, ואם זה לא טרנספוביה אז מה זה? (ואני לא רואה נימוקים של היא "מועדדת" אותם לשנות את מינם כמקובלים)
22/04/13 | 23:42
17. כל הכבוד למרינה!
תמשיכי להלחם על מה שצודק.
גם אם עשית טעות לא צריך לפטר אותך, בייחוד אם אף אחד לא התלונן.
ואל תקשיבי לאנשים מגעילים!
22/04/13 | 23:37
16. יש בזה משהו..
ילדים בגיל הזה מאוד מבולבלים וזה עלול להשפיע עליהם אם כמה שזה לא יפה ופוגע בגברת הנחמדה..
22/04/13 | 23:37
ילדים ממש לא מבולבלים
את כנראה לא מבינה הרבה בפסיכולוגיה. ילדים הם הפלח באוכלוסיה שנטול בורות, שנאה וטיפשות ודווקא זה הגיל להסביר להם שהעולם הוא מורכב ומגוון.
הלוואי יום אחד יפטרו אותך רק בגלל שמישהו חושב שאת "השפעה לא טובה" ואז תדעי כמה זה כואב
23/04/13 | 08:38
15. תוהה
22/04/13 | 23:34
14. אדם דוחה שכמוהו! משנה מין ורוצה לפרסם??
22/04/13 | 23:29
13. טרנספוביה בוטה ומזעזעת
מקווה שמרינה תתבע להם את הצורה
22/04/13 | 23:10
12. עורך דין קושקושון
יאמי
22/04/13 | 23:08
11. היא סוג של מורה פרטית ולא מורה בביס
ולכן טיב היחסים הוא שונה ואישי יותר עם התלמיד. אני חונכת תלמידים במדעים וחשוב לי מא לדבר איתם בין היתר מבלי לגזול זמן יקר כמו למשל על יום השואה או רצח רבין ולהבדיל גם על חיי האישיים ודעותיי
22/04/13 | 22:51
10. מסכימה חלקית
אני מסכימה שהיא לא צריכה לדבר על דברים כאלה,כמו שמורה לא תדבר על גירושיה,או טיפולי הפוריות שלה וכו׳,אבל מפה עד לפטר נו באמת?אישה יפה ונחמדה רואים שהיא בן אדם טוב שכוונותיה היו שונות מהתוצאות,מורה אחרת שהייתה מדברת על גירושין לא היו מפטרים אז למה אותה כן?שרק ייתנו אזהרה.
22/04/13 | 22:48
9. תתביישו לכם משרד החינוך אתם בתקופת האופל
ממש בא לבכות.
22/04/13 | 22:37
8. צריך שיהיה גבול סביר בין מורה לתלמיד, אחרת תהיה אנרכיה במוסד הלימוד
המורה עשתה טעות , עם כל זה שנורא בה לה שיקבלו אותה , עדיין זה לא מצדיק את המקום והמעמד שבו היא הרשתה לעצמה לעשות זאת, במוסד חינוכי צריך ללמוד דברים מוסריים וחינוכיים ולא לקלקל את התלמידים , כל אחד צריך לשנור את דעותיו שלו לגביי עיניינים מסויימים ולא להצהיר עליהם, בטח לא לפני נוער. בחייה הפרטיים והאישייים שתעשה מה שהיא רוצה, במוסד חינוכי, שתלמד.
22/04/13 | 22:27
תלמידים שאלו אותה
אלו לא "דעות לגבי עניינים מסויימים". זה מי שהיא. בדיוק כמו שאף אחד לא יכעס על מורה שתספר אם היא נשואה או לא.
22/04/13 | 22:38
7. תנו לה ללמד ילדים שזה נורמאלי
להיות מוזר.
22/04/13 | 22:24
זה אולי לא נורמלי להיות מוזר, אבל זה ממש מוזר להיות נורמלי
מי בכלל רוצה להיות נורמלי?
23/04/13 | 00:22
6. את/אתה זה דוגמה רעה לילדנו חייב להרחיקה מהציבור.
22/04/13 | 22:18
טול/י
קורה מבין עיניך.
23/04/13 | 00:04
5. אני חושב הפוך
כל היופי זה שילדים פותחים את הראש ונחשפים לעולם, לומדים לקבל את השונה. היה לי מורה כזה למתמטיקה שנתן לי הרבה יותר מכל שאר המורים.
22/04/13 | 22:16
4. איכס גבר שהופך לאישה פשוט חולה!!!!
אם כל הכבוד זה נהייה מגעיל זה יותר גרוע מהומואים
22/04/13 | 22:14
יש לך את זה ביותר רדוד??
היא לא בחרה להיוולד זכר, ואין שום דבר רע בטרנסג'נדריות. ומה רע בהומואים? אנחנו בני אדם בדיוק כמוך... לפני שאתה שופט אחרים תסתכל איך אתה מתנהג.
22/04/13 | 22:57
חולנית התגובה שלך וגרועה יותר מגעילה תנשמה
22/04/13 | 23:00
מה שבאמת מגעיל זה אנשים שמדברים כמוך!
רק לשמוע אותך עושה לי בחילה!
23/04/13 | 09:37
3. אין קשר!
אם היא עבדה שם 3 שנים ורק עכשיו פיטרו אותה אז ההגיון הפשוט אומר שאין קשר לזהותה המינית אלה לשיחות הבעייתות שהיא קיימה איתם ושהיא לא מכחישה אותם!
תפסיקו לתלות כל דבר בזה! ולהתבכיין אני מסכן החברה לא מקבלת אותי
שתחשוב פעמיים על מה היא בוחרת לדבר עם התלמידים שלה בשיעורי תגבור במתמטיקה
נושאים שנויין במחלוקת זה לא הבחירה הנכונה!
22/04/13 | 22:09
אתה צודק. באמת אין קשר
רוב האנשים טיפשים ולכן מיד קופצים למסקנות
חפוזות מבלי לחשוב.
03/06/13 | 23:38
2. אם היא מורה מעולה, אבל מדברת על חייה האישיים
יש להעיר לה ולא לפטר אותה מיד. לי אישית מפריע כשמורים מדברים על חייהם האישיים (לא, לא אכפת לי שבעלך המדהים קנה לך אייפון ושקנית חולצה חדשה וגילית שהיא מכוערת). אני לא חושבת שהעניין של מגדר או זהות מינית שונים מדיבור על החיים האישיים של המורה, אבל פשוט לא צריך לדבר על חיים אישיים בשיעור.
22/04/13 | 22:09
זה מצב שונה מאשר שיחת חולין על חיים אישיים של מורה
ברגע שהתלמידים שומעים שהיא טרנסג'נדרית יש לה בסיס סביר להניח שיהיו להם דעות קדומות עליה שישפיעו לרעה על היחס של התלמידים עליה והיכולת שלה ללמד אותם, לכן יש לה זכות מלאה לדבר על זה ולהסביר מה ומי היא, בן אדם כמו כולם.
23/04/13 | 00:26
1. בלי שום קשר לעבר שלו/ה היא/הוא אמור/ה ללמד מתמטיקה
ולא לדסקס על דברים אישיים. וכשנשאלים דברים אישיים ע״י תלמידים תמיד אפשר לענות שזה לא לעניין לדבר על דברים שלא קשורים לשיעור או כל תגובה אחרת הולמת ולא פוגעת. לדעתי זה לא קשור לעבר של מרינה, אני לא חושבת שכל מורה בישראל מספרת דברים אישיים על חייה אז גם כאן לא אמור להיות מקרה יוצא מן הכלל זה פשוט לא הולם לדבר על דברים כאלה עם תלמידים מתבגרים שיכולים לקחת בקלות ראש כל שבר שנאמר להם.
22/04/13 | 21:24
שימי לב- זאת "היא", לא "היא/הוא"
מדובר בבחורה- כך היא מגדירה את עצמה, וכך יש להגדיר אותה. אין צורך בלוכסנים.
22/04/13 | 22:00
לא מסכימה בכלל
מורים הם בני אדם, כל מורה באשר הוא. ותלמידים הרבה פעמים צריכים אוזן קשבת ועצה ומישהו לדבר על כל מיני נושאים שאין להם עם מי לדבר עליהם. אם תלמיד רוצה לדעת או להבין נושא כמו טרנסג'נדריות, מה רע בלשאול? מה רע בלקבל תשובה? מה הוא אמור לעשות, ללכת למצוא בן אדם אחר שהוא טרנסג'נדר אבל שקיבל הכשרה מיוחדת על איך לספר לבני נוער על התהליך? לא קיים דבר כזה.
22/04/13 | 22:03
פני אליה כאישה.
23/04/13 | 20:04