החדשות
תגובות (35 תגובות ב-23 דיונים)
23. אני באופן אישי מזלזל בכם
אני מזלזל באופטומטריסטים. יש רופאי עיניים הם מספיק טובים. לאחרונה נחשפתי גם למושג ד"ר לאופטומטריה.... חחח... למה הוא בידיוק ד"ר לאיך להתקין את הבורג במשקפיים יותר טוב.... כל הד"ר לאופטומטריה, הם כאלו שבפועל רצו להיות רופאים, לא התקבלו בארץ, אז הלכו ללמוד בחול, גם שם הם לא התקבלו.... וזה מה שיצא. מגלים מחלות, מגלים בעיות..... הצחקתם אותי
* חולה בגלקומה   18/12/09 | 14:58
הבנה בסיסית בתארים
ד"ר זה לא רק לרפואה, זה סוג של תואר, אם מישהו עשה תואר ראשון, שני ושלישי הוא נקרא ד"ר. גם אם למד לימודי א"י. אז אם אתה לא מבין אל תראה את זה לכולם. ואתה צודק רופאי עיניים באמת מספיקים כאשר יש לך פתולוגיה (כמו גלאוקומה) אבל לא בשביל לתת לך מרשם למשקפיים ודרך אגב אלה ששמים לך בורג במשקפיים נקראים אופטיקאים ולא אופטומטריסטים והם הטכנאים, הלימודים שונים... כנראה עוד משהו שאתה לא יודע.
* מישהי שמבינה   19/12/09 | 20:58
22. צריך להודות שהרמה של הקבלה ושל הסטודנטים ירדה חזק - אנו רואים ב 3 שנים אחרונות נפילה
* יניב אופטומטריסט   17/12/09 | 23:32
אתה צודק לגמרי!
* מישה אופטומטריסט   18/12/09 | 15:00
21. סוף סוף מישהו נלחם נגד ההפקרות
עם משרד בריאות כזה לא פלא שעדיף להיות בריא... הלוואי ותצליחו במאבק העם איתכם
* יניב מחולון   17/12/09 | 15:25
20. כל הכבוד לכם
רק עיוור לא ישים לב שיש כאן פשוט הפקרות. להיכשל בבחינה זה דבר אחד אבל כשנכשלים יותר מ 80% כל שנה צריכים להידלק לכולם אורות אדומים מול העיניים. המאבק שלכם צודק וחשוב למען הבריאות של כל אזרחי המדינה. אני לא אתפלא אם יתברר בסוף שבבחינה כולם נכשלו ורק כדי לא להתסיס את כולם הם העבירו קבוצה של בודדים בלי שום קריטריון. לכל האופטומטריסטים/יות תאבקו עד הסוף, תפנו לכל מי שרק אפשר אל תוותרו זו זכותכם !!!
* מיקי   17/12/09 | 15:18
19. הבהרה חשובה
ההכשרה שהסטודנטים לאופטומטריה מקבלים באקדמיה הינה הרבה מעבר למה שהם נדרשים על פי חוק. אנו לא מוחים על בחינה קשה מידי!! גם אנחנו לא מעוניינים בשוק רווי באנשי מקצוע, גם אנחנו רוצים שאת עיני הציבור יבדקו האופטומטריסים הטובים ביותר. **אך לצערינו המציאות בשטח היא שהבחינה לא שונה מטופס טוטו לוטו !!! ה 10% שכן עברו לא בהכרח הטובים ביותר! בגלל הבחינה הביזיונית הזו יוצא שאין מספיק אופטומטריסטים בעלי רישיון בשוק העבודה- ואת עיני הציבור בודקים אנשים ללא רישיון!!! תבינו , יש לכל אדם במדינת ישראל עניין בנושא זה. אנו מפגינים ומוחים על עוגמת הנפש לאחר 4 שנות לימוד איכותיות. עלייכם למחות על כך שמשרד הבריאות לא עושה את המיון שהוא צריך על מנת להבטיח לציבור אנשי מקצוע מהשורה הראשונה .
* אופטומטריסטית בעלת תואר ראשון   17/12/09 | 11:57
לא מסכים
מבחינתי. מי שעבר את הבחינה, הוא מעולה ללא ספק. יש לו את היכולת לתמרן ולענות נכון. אין לי ספק שה- 20% עוברים מגיע להם! מי שלא עבר פשוט לא ראוי... שיעשה בחינה חוזרת!
* עומר מץ   18/12/09 | 14:50
אתה לא מבין? הבחינה לא על אופטומטריה
מה אתה אדיוט? אתה לא יודע לקרוא? הבחינה לא על החומר שחרשנו עליו במשך 4 שנים!!! הסטודנטים שסיימו את התואר כמצטיינים לא עוברים את המבחן מכיוון שהוא לא רלוונטי בכלל לאופטומטריה..
* חתיכת טמבל   22/12/09 | 21:20
18. אני לא חושב שזו אשמת הסטודנטים
ואני יכול להבין לליבם. אבל, בכל זאת הפגנה- זה לא הדרך. ברבריות לשמה
* אחד שיודע   17/12/09 | 10:58
17. אני בהלם מהתגובות
הסטודנטים לא מספיק טובים??? הסטודנטים עולים ביכולותיהם על פני רבים מהמרצים ובעיקר על פני האדם היחיד שמרכיב את ועדת הבחינות באופטומטריה. הידעתם שיושב שם אדם אחד בודד שכותב כל חצי שנה את המבחן בהתנדבות עם מיליון שגיאות ושאלות חסרות תשובה או בעלות מספר תשובות נכונות. ידעתם שהאיש הזה בכלל לא דובר עברית ולמרות זאת מתעקש לכתוב מבחן בעברית? ויש עוד ועוד מחדלים בבחינה הזו... ידעתם שהסטודנטים אינם רשאים לפתוח את מחברת הבחינה לאחר קבלת התוצאות? ידעתם שבכלל לא מקבלים ציון אלא רק עובר\לא עובר? ידעתם שבמקצועות בריאות אחרים זה לא ככה?
* עוד אחת   16/12/09 | 22:13
זה נשמע כמו אוי אוי אוי
קשה לנו, קשה לנו... תתמודדו עם המציאות לא רק לכם קשה
* ארנון -סטודנט לפיזותרפיה   17/12/09 | 10:56
אם זה היית אתה????
אני יודעת שלימודי הפיזוטרפיה מאוד קשים ודורשים המון אז בא ותעמיד את עצמך במקומנו, אנחנו לומדים 4 שנים קורעים את התחת!!! (ואתה בטח יודע מה זה ללמוד אנטומיה, פתולוגיה, פרמקולוגיה, נוירופיזיולוגיה ואלו רק המקצועות הכללים שלאו דווקא קשורים ישירות למקצוע) לקבל תואר ואז להתחיל ללמוד חודשיים (!!!!!) לפני הבחינה הגדולה הכל מהתחלה, לקחת חופש מהעבודה, מהבן/ בת זוג, מהחיים ובסוף לשבת בבחינה 4 שעות ולראות ש 75 שאלות לא קשורות לחומר הנלמד, לא ראית, לא שמעת ולא נתקלת במקרה שמתואר בשאלה כל 4 השנים של התואר ובנוסף לכל שכבר הגעת לשאלה שאתה יודע על מה היא מדברת ואתה מחייך בהקלה אתה רואה שיש 2 תשובות נכונות. אפשר להתגבר על זה??? וזה לא חד פעמי, כל מחזור נתקל בבעיה הזו. אני עשיתי את המבחן הזה ועברתי אם הייתי נכשלת הייתי מאוד מתוסכלת ואולי חושבת לפרוש מהמקצוע רק בגלל שזה נראה בלתי אפשרי לעבור אותו.
* סטודנטית שעברה..   17/12/09 | 13:21
הבעיה שלכם נעוצה בכך
שלימודים לא מסתפקים ברק מה שהמרצים אומרים, לימודים זה משהו שאמור להיות מעבר. גם אם זה במחיר של לעזוב את החברה לא להיות עם המשפחה ולקרוע תתחת. אנחנו רוצים שהרמה האדמית במדינה תהייה טובה. ושלא כל בררה יעבור. המפתח להצלחה... זה לא להיות מקובע בתוך הריבוע של ההרצאות שעברת בכיתה... אלא לקרוא מאמרים באינטרנט, ללכת להרצאות חוץ, להתעניין ולשאול שאלות. לא עשיתם זאת? לא עברתם cut clean!
* ארנון -סטודנט לפיזותרפיה   18/12/09 | 14:46
16. הפגנה של דמעות תנין
* דמעות תנין   16/12/09 | 21:03
15. מניסיון אישי
אני לפני כשנתיים וחצי הלכתי לבדיקה שגרתית באוניברסיטת בר אילן, ושם גילו לי מחלת עיניים חמורה, ובזכות הבדיקה הקפדנית התחלתי במעקב, תרופות, והראיה שלי ניצלה! סטודנטים, אופטומטריסטים, אתם עושים עבודה נהדרת, וזה נראה שלא מעריכים אתכם מספיק!!! אני בטוחה שאתם לומדים כמו שצריך, אחרת לא הייתם מאבחנים לי את המחלה, וכנראה שיש כאן משהו לא הוגן.
* מירב   16/12/09 | 21:03
מה ש2 וחצי סטודנטים
מצאו לך לא מעיד על הכלל. אין ספק ש-באמת אותם 2 וחצי סטודנטים צלחו את המבחן. מה שכן, ידוע שסטודנטים לא בודקים לבד. הם צמודים חזק למפקחים מעליהם... שבסופו של דבר עושים בשבילם את רוב העבודה.
* עילי נהתניה   16/12/09 | 22:16
עילי אני חולקת עלייך
זה נכון שעל הבדיקה מפקח ד"ר לאופטומטריה אבל אני אומרת לך באופן אישי שהפנתי 3 אנשים לבדיקות דם שהצילו את חייהם. אולי הציבור לא יודע אבל ניתן לגלות הרבה מחלות שמכונות "רוצח שקט" על ידי מכשיר בשם אופטלמוסקופ. היה לי פציינט בן 54 שלא ידע שהוא חולה בסוכרת בשלב מתקדם-אחרי שבוע הוא התקשר להודות לי. אני זו שעליתי על המחלה שלו ולא המנחה שלי. דוגמא נוספת: אצל פציינטית אחרת בת 52 נמצאו סימנם של לחץ דם גבוה -מצב מסוכן מאוד המסכן חיים בוודאות. מקרים דומים ורבים מתרחשים בקליניקות. מקומם לשמוע את הציבור מזלזל במקצוע יוקרתי זה.
* סטודנטית שנה ד בר אילן   17/12/09 | 12:04
והאם צלחת את המבחן בהצלחה?
* עילי   18/12/09 | 14:53
14. סטודנטים לא מספיק טובים
תעלו את תנאי הקבלה
* ד"ר לרפואה   16/12/09 | 21:01
13. נכון הלימודים קשים
אני בטוח שיש לכם מרצים נהדרים. 90% לא עברו. הבעיה נעוצה בכם אתם פשוט לא מספיק טובים
* אחד שרואה 6/3   16/12/09 | 20:34
12. תיקון - למבחן ניגשו 220 אנשים
ועברו (לפי סקר עצמאי שנערך ע"י הסטודנטים) - רק 23!!! בזיון לקרוא לזה מבחן רישוי...
* סטודנטית שנה ד'   16/12/09 | 18:31
11. אין קשר לרמת ההוראה
כאשר אין שאלות עם תשובה נכונה זה לא הבעיה של ההוראה, זה המבחן בעיה היא הרבה יותר עמוקה, כאשר אין קשר בין המרצים שמלמדים ועוסקים באופטומטריה לאלו שמחברים את המבחן שלא עוסקים באופטומטריה כלל.
* סטודנטית   16/12/09 | 15:51
10. רמה של הוראה ותלמידים
אני נמצא בכיתה עם סטודנטים שעדיף שאני לא אדבר כך גם קורה כעת בשנה א ...הבנתי שכל התהליך התחיל לפני 3 שנים בה הרמה של הלימודים וההוראה נפלו חזק
* סטודנט לאופטומטריה שנה ב   16/12/09 | 09:56
אז למה את לומד את זה...פרוש למשהו אחר או שמא אתה לא מתקבל לשום מקום אחר.....
* ניר   16/12/09 | 13:50
9. תג' ל"מי שצריך משקפיים"
לא נראה לי שהסטודנטים גרועים, נראה לי עצוב שמי שצריך משקפיים כמוך יקבל טיפול בינוני עד נמוך כי אנשים כמוני לא מקבלים רישיון ולא עובדים. פעם הבאה שאתה הולך לבדיקה שים לב כמה זמן האופטומטריסט שלך משקיע בך ואני יכולה לגלות לך זה יהיה מקס' 10 דקות לא יותר!!! אופטומטריסט מעולה עם רישיון ישקיע בך מינימום 30 דקות!!! אחרת זו עבודה בעיניים!!! רשלנות בוטה! ואתה עוד לקוח שעבדו עליו באופטי-שמופטי.
* עינב   16/12/09 | 07:58
8. התלמידים גרועים - לכן לא עוברים
רמת ההוראה של האופטומטריה נמוכה (צמצום שעות הוראה, פחות מורים, קבלת יותר תלמידים), התלמידים הם בעלי פוטנציאל נמוך (מקבלים בעלי ציוני בגרות ופסיכומטרי נמוכים), וכשהם מתמודדים בפעם הראשונה עם מבחן אמיתי - הם נכשלים.
* אחד שצריך משקפים   16/12/09 | 00:34
7. בזיון
כל כך הרבה מחדלים במדינה הזאת, אבל את המחדל הזה נראה שאפשר לפתור די בקלות. משרד הבריאות, תתעוררו!!!
* אבנר, חולון   16/12/09 | 00:07
6. אולי הסטודנטים לא טובים
* אלי   15/12/09 | 23:40
5. מעניין שתואר לעריכת דין ניתן לקבל ללא הגבלה;
בשעה שישנם הרבה מקצעות שנדרשים ורצויים בשוק - ותנאי הקבלה באוניברסיטאות מקשים על יכולתם של הסטודנטים להתקבל מבחינה כלכלית והתאמה פסיכומטרית.
* אזרחית   15/12/09 | 21:28
4. סטודנטים מפונקים
* עטלף   15/12/09 | 20:04
3. כן, אבל פה הם סיימו תואר
ולא נתנו להם לקבל רישיון כמו שצריך.
* קומנדו ימי   15/12/09 | 20:03
2. כנסו כנסו
ומה יגידו אלה שמעונינים ללמוד תואר שני בפסיכולוגיה שאין שום סיכוי להתקבל????
* המבקר   15/12/09 | 19:28
1. גם בבגרויות זה ככה
* x-core   15/12/09 | 18:38
צודק..!
* תלמיד לשעבר   15/12/09 | 19:25