החדשות
תגובות (65 תגובות ב-44 דיונים)
44. בית חרושת לציונים - וכל מילה מיותרת
* -   09/06/13 | 22:21
43. מועד ב?
איך אני אמורה לעשות מועד ב שזה יוצא שלושה ימים לפני הגיוס שלי? חופש מנמלי של שבוע לפני שנתיים קשות אני לא יכולה לקבל? הם עושים טעויות ואחרכך אנחנו צריכים לתקן אותם ולתת את החופש היחידי ומועט שנשאר לנו.
* סתיו   27/05/13 | 00:14
42. ושכחתי לציין...
שכחתי לציין שלכל המורים בחברות שמלמדות מתמטיקה (לחמן, קידום, יואל גבע, הטכניון וכו''...) יש אינטרס להגיד עד כמה הבגרות הייתה קשה- כדי להצדיק את זה שהתלמידים שלהם קיבלו ציונים נמוכים ושלא יבואו אחר כך להאשים אותם ואת שיטות הלימוד שלהם כי הם הרי "היו בסדר גמור".
* ר.ט   26/05/13 | 11:54
41. 807-בגרות קלה ופתירה!
אני ממש לא מסכימה עם כל הטענות הללו. אני תלמידת 5 יחידות וניגשתי לשאלון 807, בדקתי תשובות באינטרנט וכנראה שקיבלתי 100 כי כל התשובות היו נכונות. התלונות על "ניסוח לא מובן" ו-"בלתי פתיר" הן כלל לא נכונות ולא מוצדקות. מצטערת. זאת הרמה. אתם בחרתם לעשות 5 יחידות ואני חושבת שהבגרות הייתה פתירה ביותר! התלונה היחידה שלי היא לגביי הזמן המוקצב לבגרות- אני סיימתי על השנייה האחרונה...למה אי אפשר להוסיף עוד רבע שעה שנפתור יותר בנחת?
* ר.ט   26/05/13 | 11:51
מסכימה עם על מילה!
* עדי   26/05/13 | 20:41
40. תלמידים, הרגעו, בגרות אפשר לעשות כל שנה.
בחינת בגרות אפשר להיבחן כל שנה, פעמיים בשנה ובמועדי ב', כלומר 4 בחינות בשנה. סיימו את השנה ותגשו שנה הבאה. אם יש לכם לחץ של בחינות בכיתה יב' תגשו שנה אחרי. אם אתם מתגייסים לקרבי, תתרכזו בשירות הצבאי. לקרביים יש השלמת בגרויות במסגרת צה"ל, על חשבון הצבא, שלושה חודשים אחרונים בצה"ל, הולכים ללמוד בבסיס של חיל חינוך (והפ"ז דופק).כשתשתחררו מהצבא תגשו שוב. אם יהיה חסר לכם רק מתמטיקה, תוכלו לגשת ל"פרויקט השר"- השלמת בגרות חינם על חשבון המדינה. אם תרצו ללמוד מקצוע שמחייב בגרות במתמטיקה, תלמדו במכינה קדם אקדמית וממנה ישר לתואר. מנסיון אישי, סיימתי ללא בגרות במתמטיקה, השלמתי אחרי הצבא ל4 יח' והיום מסיימת תואר שני במדעים.
* אם לא בשנה הבאה אז בעוד שנתיים שלוש   24/05/13 | 10:28
39. מאה מאה תרדוף
רואים שהיא חרשנית, ולמען האמת זה מבחיל אותי. אין דבר כזה מאה במגן, זה לא קיים, זה הכל רמאויות של המורים ותלמידים אלו, שחושבים שפחות מזה זה אסון ונגמרו החיים. אותם ילדים שחורשים ימים ולילות רק בשביל העתיד, לפעמים אפילו תוך שנאת המקצוע ובטח שלא התעניינות אמיתית בזויים בעיניי. ציונים הם לא חזות הכל. אני בעד שמי שיעשה חמש יהיו אלו שבאמת מתעניינים במקצוע ואוהבים אותו, ותופתעו לגלות שיש קבוצה מכובדת כזו. החרשנות היא ה-מכה הגדולה ביותר שנחתה על הלימודים לבגרות, שינון ותו לא
* יודי הידען   23/05/13 | 12:55
38. האמת
אני כתלמיד שניגש למבחן 5 יחידות, הבחנתי שרוב השאלות במבחן היו סבירות לחלוטין (בפרק הראשון והשני), אבל בפרק השלישי השאלות היו בניסוח שונה ממה שמלמדים אותנו , לכן זה הקשה על הבנת השאלות ופתרונן, פקטור במבחן הזה יהיה בעל משמעות גדולה בשבילי.
* נבחן   23/05/13 | 12:13
37. ותודה ליוסי וסרמן שהרס את מערכת החינוך
* איילה   23/05/13 | 10:03
36. איזה תגובות טיפשיות וילדותיות
תעשו בדק בית ותבדקו איך מתמודדים עם המצב. הבחינה גרמה לך לבכות? להתפטר? זו הדוגמא שאת נותנת לתלמידים? להרים ידיים? עוד דוגמא לרמה אישית נמוכה של המורים...
* נמאס ממורות אינפנטיליות   23/05/13 | 08:46
דוקא לי זה נראה כמו לקיחת אחריות!!
דוקא הם הכי לוקחים אחריות! שילמו להם כסף והם מרגישים (ולא בצדק!) שהם לא עמדו במשימה...אם הוא מרגיש רע זה רק מראה על לקיחת אחריות!!!!!!
* עדי   23/05/13 | 20:56
35. בכיינים נמאסתם! תתמודדו
נמאס מהבכיינות של התלמידים היום!! אכלו לי שתו לי לקחו לי קשה לי! דור שגדל על זה שכל דבר שלא מתאים לו םותחים קבוצת מחאה בםייסבוק מגייסים את התקשורת ומתבכיינים! חמודים דורות שלמים נבחנו לפניכם ולא התבכיננו ורק בשנים האירונות אנשים עסוקים בםייסבוק ובלדפוק הופעה לקניון ולא יושבים לחרוש למבחן כי ״ בין כה וכע נפתח קבוצת מחאה ונבטל את התוצאות״ ודרך אגב למורות שלא הצליחו לפתור את המבחן - זה הרי ידוע שרמת ההשכלה של המורים שואפת לאפס בדור האחרון! כל מי שלא מתקבל למכללה או אוניברסיטה מגיע חברירת המחדל - אורנים! טוב אין מה לבנות על עוד פרסי נובל ישראלים! אםשר לסגור את הרשימה
* פני הדור כפני הכלב   23/05/13 | 08:36
אתה סתם מתלהם ולא מודע לעובדות.
הדור הבכיין שתיארת, שהולך לקניון יום לפני הבגרות ולא לומד- אינו הנוער שניגש לבגרות של 5 יח"ל. אני תלמידה של 5 יחידות, הוגשתי על 98, בזכות. עבדתי קשה מאוד במשך יותר משנתיים כדי להוציא ציון טוב, והנה אני אחרי הברות, מקווה בכלל לעבור אותה. ואיפה שמעת על מורים שלא הצליחו לפתור את הבחינה ?? אני לא יודעת על בתי ספר אחרים- אבל המורה שלי הכין אותנו מצויין ואף יותר מכך לבגרות הזו, או לפחות לבגרות כמו שהיא אמורה להיות. אם המטרה של משרד החינוך הייתה העלאת הרמה- הרי זה מבורך... אך לא כך. את העלאת הרמה יש להתחיל עם תחילת שנת הלימודים, ולא סתם פתאום להביא מבחן שקשה פי שלולשה מקודמיו. לא יודעת מה איתכם, אני לא מבינה מה קורה פה, לא מבינה איך אישרו את המבחן הזה
* אחת שניגשה ל806   23/05/13 | 15:54
34. עכשיו אנחנו רואים שגם המורים לא מתאימים
בסופו של דבר אם המפקחת אישרה את הבחינה, כנראה שהיא ברמה סבירה. מורים שלא מצליחים לפתור את הבחינה לא ראויים להיות מורים ל5 יחל. האמת עצובה. מי הבטיח שהרמה תהיה כפי שהיה בשנים האחרונות? ושום מילה על זה שהמתכונות הקלות מידי שמביאים בבתי ספר שונים גורמים לילדים להוציא 100 ואז להיות מופתעים, אבל הוגשתי על 100 איך יכול להיות שלא הצלחתי. אצלנו בתיכון המורה תמיד מביאה את כל המבחנים ברמה גבוה הרבה יותר ועובדה שרוב הכיתה הצליחה. חדל קשקשת
* אלי   23/05/13 | 08:27
33. כמה מהמורים למטמטיקה בוגרי טכניון ? מה אף אחד ?
אין חיילים גרועים יש מפקדים גרועים. אילו היתי נותין את אותה הבחינה במטמטיקה לרוסים, לסינים , לאירנים, לקוראנים וכ"ו היו פותרים אותה בעינים עצומות ועוברים בהצתינות !!!!!!!!! זה קורה כי בישראל אין משמעת ! ולפי תורת הפסיחולוגיה בגרוש של המפלגות אסור ליחפות משמעת לילדים ! מותר רק לסמם אותם עם כול מני סמים חוקיים . לקול מני המצאות של מחלות לא קיימות כגון קשב וריכוז. חברה, הרע עוד לפנינו תחזיקו חזק ! כמה מורים למטמטיקה סימו לימודים תואר 2 בטכניון ? המספרים שואפים לאפס. אזי למה ציפיתם ? כמה מורים לתנ"ך ולהיסטוריה מלמדים מטמטיקה ?
* יצחק   23/05/13 | 07:58
יצחק, קודם תלמד עברית: מצטיין, לכפות, כל
* לכיתה א אח"כ תדבר על המורים!   24/05/13 | 10:15
32. מועד ב ב806 הוגן!!!
שיעשו מועד ב הוגן לא רוצים םקטור או כל שטות אחרת!! רוצים מועד ב
* תלמידה   23/05/13 | 07:00
31. אז איזה רמות היא מוכנה ללמד?
של סתומים? בלי קשר לבחינה הזו ולקושי שלה...אם יוחלט על העלאת הרמה המורים צריכים להיות מסוגלים להתמודד. אם אלו פני המורים מה הבכייה על הרמה שלנו לזו העולמית??!
* סכ   23/05/13 | 06:38
30. כותבי הבחינות לא גם בבגרות בלשון זה ככה.מייאש.
* מורה ללשון   23/05/13 | 06:37
29. כן יכול להיות אבל לא הגזמתם???????????
הורים ותלמידים מפונקים ודרמטיים, יכול להיות שאתם צודקים והבחינה הייתה קשה מאוד נו אז מה? תגו למועד ב' ולא קרה כלום ואחר כך למועד ג וד וכמה שאתם רוצים על מה הדרמה בכיינים
* אבי   23/05/13 | 06:04
28. נו, עכשיו הכל ברור
אם מורה למתמטיקה 40 שנה, כפי שהיא מעידה על עצמה, לא יודעת את החומר, איך הא יכולה ללמד את התלמידים? הבעיה היא לא הבחינה, אלא הרמה הירודה של המורים, שמביאה לכך שהרמה של התלמידים עוד יותר ירודה. לצערי אני מכירה זאת מקרוב, היום מקבלים כל אחד ללימודי הוראה, ללא בחינות כניסה ועם דרישות סף מאד מאד נמוכות, משום שהמכללות נמצאות במצוקה כלכלית ומוכנות לעשות הכל בשביל הכסף של הסטודנטים. זו התוצאה.
* מורה במכללה למורים   23/05/13 | 06:02
27. ככה זה שהמפקחים נבחרים במכרזים "מוזרים"
הם לא בדיוק קשובים לתלמידים וגם לא למורים. אני אחרי הביזיון הזה הייתי מוציאה לפנסיה את המפקחת למתימטיקה.
* .   23/05/13 | 06:02
26. שהמפקחת תבכה!!!
איזה איומים על המפקחת?!כולם מתרגשים מהדמעות שלה... ממש אומללה. מה עם דמעות התלמידים והמורים? נהנית ממשכורת מכובדת -אפס מעשה! המפקחים - משרה מיותרת!!! על מה הם מפקחים?! על מצג השווא של מערכת החינוך??? כל שר שמגיע מנסה למכור רפורמות. מי יעשה תחקיר על אופק חדש הבלוף של משרד החינוך?! הסתדרות המורים משקיעה סכומי עתק בתשדירים שקריים לציבור על הישגי אופק חדש ועוז לתמורה ובעוד כמה שנים תחשף התרמית הגדולה של מערכת החינוך.ווסרמן וארז שנהנים על חשבון המורים. מי יחקור את השחיתות בארגוני המורים ששותפים לכל המחדלים.
* חנית   23/05/13 | 05:34
ולא מספרים כמה מורים מפוטרים כל קיץ בגלל
* רפורמת אופק חדש ועוז לתמורה   24/05/13 | 10:17
25. מערכת החינוך
זה קצה הקרחון למה שקורה במערכת החינוך...מערכת המטשטשת את כל מחדליה. באתי משם. מנהלים שרומסים מורים מסכנים כדי להציג "הישגים" בפני מפקחים ולהציג בי"ס "מצליח". מורים הנמצאים תחת מכבש כבר מכיתה א'. בכיתה א' פותחים את ה"אוניברסיטה" לילדים שלכם. ולכן למורים אין זמן להתעסק בחינוך.דור של מנהלות - מפלצות/ מכשפות שמתעללות במורות שלהן. והמפקחות מחפות על מנהלים לא על מורים. מורים זקוקים לעו"ד כדי להגן על עצמם. מנהלת יכולה להיפטר ממורה עם שקרים והשמצות מפוברקות על תפקודה גם אם היא מורה מצטיינת. ומי שמהלל את גדעון סער , לא מבין דבר. הוא רק הקצין מצב זה והכניס את כל המערכת לסחרור ציונים והתוצאה באירועים האלימים חדשות לבקרים. צריך תקון יסודי. לבטל את משרת כל המפקחים המיותרת, ולייעל.אני מקווה שפירון קורא זאת. הכל רקוב במערכת הזו!!! קחו דוגמא מפינלנד...
* עדי   23/05/13 | 05:23
24. כל כך נכון
נכון, עשיתי מיצב וכמעט בכיתי.
* עדיאל   23/05/13 | 04:49
23. מי שלא צריך להתמחות בזה לא צריך את זה.בלבול מח
* מני   23/05/13 | 03:40
22. איבוד פרופורציות? אם נכשל בבגרות הלכו לנו החיים לזבל
בלי בגרות מה נעשה?
* תלמיד   23/05/13 | 01:45
21. יש אנשים שבלי בגרות הצליחו יפה יפה...
זה בסדר אל תקחו את זה קשה מדי. מה כבר קרה? אז לא תהיה לכם בגרות... אתם במסלול הישיר להיות שר האוצר הבא! יש לכם אפילו סיכוי יותר טוב לעומת מי שיש לו בגרות.
* בורי   23/05/13 | 01:39
20. נמאס מהם כבר
כל הזמן שלמדתי כמו חמור לבגרות הזאת היה מיותר. ירקתם לכולנו בפנים! בושה
* תלמידה מאוכזבת   23/05/13 | 01:30
19. בכיינים
כל שנה זאת הבגרות הכי קשה, מספיק לבכות בשביל לקבל ציון 90+ ב-5 יחידות צריך לעבוד קשה מאוד.
* אסף   23/05/13 | 01:22
ומי שכן עבד קשה ?
אני מודעת לעובדה שכל שנה יש את אלה שמתלוננים על קושי הבחינה. אבל הפעם גם החזקים נפלו, ואפילו המורים טוענים שהרמה לא הייתה הוגנת. אני ניגשתי ל806 (י"א), על ציון של 98. אם אקבל מעל 50 (!) אופתע לטובה... וכן ,עבדתי קשה מאוד כל השנה
* אחת שעבדה קשה   23/05/13 | 15:32
18. מועד ב׳ יהיה אותו דבר...!
נבחנתי ב806 והיה פשוט בלתי פתיר! המורה שלנו אמרה שמועד א׳ ומועד ב׳ נכתבים באותה תקופה, כך שהסיכוי שמועד ב׳ קשה גם הוא מאוד גבוה.. עד מתיי תנסו להכשיל אותנו בכוונה?!?!?! בדיוק כמו בבגרות בלשון א׳ שנה שעברה
* רוני   23/05/13 | 00:58
כל מילה בסלע!
* קרולין   23/05/13 | 18:51
17. סליחה, אבל 801 היה קל...
* תלמיד 3 יחידות   23/05/13 | 00:57
16. למה?כדי להראות לעולם כמה אנחנו חלשים במתמטיקה?
* ששש   23/05/13 | 00:35
15. אתם לא קולטים מה קורה פה ???
ברגע שנכנס שר חינוך חדש, אוטומטית המבחנים הראשונים יהיו קשים מאוד ע"מ להציג את הרמה הנמוכה של התלמידים בישראל. לאט לאט יהיה קל יותר, עד השנה האחרונה שהמבחנים יהיו קלים , ע"מ ששר החינוך החדש, שי פירון, יציג עלייה ברמה של התלמידים בקדנציה שלו. מישהו חייב לעשות מחקר כזה לגבי כניסת שרי חינוך לתפקיד והשפעתם על מבחנים...
* אחד שיודע   23/05/13 | 00:26
לילד יש נקודה.
הכל מזימה של השלטון. שי פירון מנסה ליצור לעצמו תדמית של שר חינוך יעיל ומשפיע באמצעות טריקים זולים. i rather be a prick than a swallower.
* קניה ווסט מלך   23/05/13 | 01:46
כל הכבוד לך,הארת את עייני. לא חשבתי על זה . נשמע מתאים להתנהלות כאן!
* אמא    23/05/13 | 06:18
רק שבסופו של דבר אנחנו נדפקים מזה
זה שעוד 4 שנים הבגרויות יהיו יותר קלות לא בדיוק עוזר לנו..
* רוני   23/05/13 | 08:09
מאוד עוזר לך! תסיים צבא ותבחן בבגרות קלה
* ועוד בחינם ב"פרויקט השר"   24/05/13 | 10:19
וואלה צודק באמת שנשמע הגיוני
הכל תחמנות של פוליטיקאים
* נדפקתי!!   24/05/13 | 01:05
14. לא להעלות את השווי של המגן!
אמנם יש תלמידים שלא צלחו בבגרות, אבל תחשבו על אלו שכן הצליחו, ויכולים לקבל ציון גבוה יותר מאשר המגן שלהם. אני למשל קיבלתי מגן 95 ב807, ובינתיים מצפה ל100 בבגרות (לא גיליתי אף טעות בפתרונות שראיתי- גם לא בדרך). ככה שאם ישנו את החלוקה הציון הסופי דלי יפגע מזה, כאשר דווקא אם הבגרות הייתה קשה מאוד והצלחתי, יותר סביר שאננה מזה במקום להיפגע!
* .   23/05/13 | 00:20
אז יעלו את השווי של המגן
ותקבל 96 במקום 97.5 איזה חנון אגואיסט יאללה
* עומר   23/05/13 | 02:44
האגואיזם בהתגלמותו
* .   23/05/13 | 07:42
שניכם טיפשים גם אם יעלו את המגן תתקעו עם בגרות של 60
נשמעים כמו 3 יחידות הייתם לומדים במקום לעשן הייתם מוציאים מאה בבגרות שלכם תת רמה
* מוגש על 100   24/05/13 | 01:07
13. מינוי ועדת בדיקה במיידית והדחת המעורבים בניסוח
תוכן האמור בכתבה המצולמת מדבר בעד עצמו , במערכת אחרת ממנים מיידית ועדת בדיקה אשר תבחן מי נתן את ההוראה לחבר שאלון לא הוגן , מי היו מחברי הבחינה , ומה מידת ההשפעה של המפקחת על המקצוע על הבחינה ומעורבותה בניסוח הבחינה , כל שהייתה מעורבות כזאת . שאלון כזה , לא נוצר " יש מאין " משהו הנחה לבצע מהלך כזה , ואותו גורם צריך להיות מודח וכמה שיותר מהר למען " יראו ויראו " . אם אכן הייתה בחינה לא ההוגנת באופן בלתי סביר , יש לנקוט בצעדים מקצועיים כנגד המעורבים לרבות הדחה מפיקוח , והכל במסגרת מינהל וחוק תקין . יש לגנות את ההתקפות המילוליות , אם היו , כלפי המפקחת הארצית , אך עם כל הכבוד , יש למצות את הדין כלפי אלו שחיברו שאלון אשר כל כולו התעמרות בתלמידים , ככל שועדה מקצועית בלתי תלוייה של אנשי מקצוע תקבע לאחר עיון בחומר ושמיעת המעורבים בפרשה אשר היא אות קלון לשותפיה ממשרד החינוך .
* הורה לתלמיד    23/05/13 | 00:15
מילים כדורבנות.
* אות קלון למשרד החינוך   23/05/13 | 06:39
12. שאלון 801 היה קשה
מבקשת פקטור דחוףףף ומיד
* רוני   22/05/13 | 23:52
11. לא צריך בגרות
השר פירון למה אתם מתעללים בתלמידים הרי גם להיות שר הכספים לא צריך בגרות.
* רון   22/05/13 | 23:49
צודק בכל מילה.
* אני בעד   23/05/13 | 01:01
10. 801 קשה רצח !!!
מה הם חושבים לעצמם שהביאו לנו כזאת בחינה
* שני   22/05/13 | 23:48
9. מי ינקה שירותים ויעבוד במפעלים "עבודה משחררת" בגלל זה הקשו עליכם
כמו שהפסיכומטרי זה מבחן מפגר אבל צריך עבדים לא כולם יכולים להיות משכילים...
* אליסף   22/05/13 | 23:46
יופי נורא מעודד עכשיוז
* גאון   23/05/13 | 00:57
אתה נורא מעודד עכשיו. מאד מועיל.
* יופי גאון   23/05/13 | 01:00
8. מצוקה ענקית
זה ממש לא איבוד פרופורציות! המדינה הזאת לימדה אותנו שבלי לימודים קרוב לוודאי שתמצא את עצמך זרוק כמו כלב.לכן אנחנו לוקחים את הכל ברצינות מאוד!אני תלמידה שעשיתי אתמול את שאלון 801 והוא היה קשה והזמן ממש לא הספיק! עצוב שיש אנשים שלא מבינים באיזה מצוקה נמצאים התלמידים של 2013.
* שרון   22/05/13 | 23:43
7. גם 801 הייתה קשה !!
אני לא מאמינה , עד עכשיו אני בוכה , הגישו אותי ב85 ואני אקבל 50 על בטוח
* דנה   22/05/13 | 23:34
מחברים שלי ב3 יחידות זה ממש לא היה קשה
* פפ   23/05/13 | 07:17
אויש שלוש יחידות...
הרמה בשלוש יחידות שואפת לאפס... אני מציע שלא כל אחד פה יתבכיין סתם על איזושהי בחינה שבראש שלו, כי באמת היו כמה בחינות בעיתיות שצריך לטפל בהן והעליהום הזה פוגע
* טושטוש   23/05/13 | 12:58
6. אתם מדברים על חמש יחידות אבל גם 804 היה קשה
804 היה מטורף לכל הדעות ! חטפנו הלם מהבגרות הזו
* יוני   22/05/13 | 23:27
5. אתם מדברים על חמש יחידות אבל גם 804 היה קשה
804 היה מטורף לכל הדעות ! חטפנו הלם מהבגרות הזו
* יוני   22/05/13 | 23:27
4. ילדים להורים עשירים לומדים עם מורים פרטיים
* ולעניים אין סיכוי   22/05/13 | 23:21
3. פקטור לא יעזור
מה יעזור לי פקטור? המבחן היה ברמה כל כך גבוהה שלא ניתן היה לפתור יותר משאלה אחת שלמה ועוד אולי איזה סעיף או שניים. הוגשתי על 95 ואני אקבל פחות מ-40. גם פקטור של 20 נק' לא יעזור לי. כמוני עוד הרבה תלמידים שאף הוגשו על 100. ואפילו אם חלק מהמבחן היה פתיר, אחרי תחושת הכישלון והאכזבה של תלמיד שמוגש על 95 שבאה מיד בתרגיל הראשון שהוא מנסה לפתור, כבר אי אפשר להמשיך באופן מיטבי את השאר. אז אפילו שהייתה שאלה שיכולתי לפתור לא הצלחתי, בגלל שהתחלתי את המבחן משאלה קשה ובלתי פתירה. פקטור לא יעזור במקרה הזה. לא יודע מה כן. אולי לקבוע את הציון הסופי כציון המגן.
* י"ב   22/05/13 | 23:15
2. גועל נפש של בגרות. פשוט שברו אותי לחלוטין
* תלמיד מצטיין   22/05/13 | 23:12
1. עלפון של תלמידה מהבגרות.
תלמידה התעלפה מהבגרות הקשה. עד היכן הגעתם? תתביישו!!!!
* משה   22/05/13 | 23:09