החדשות
תגובות (142 תגובות ב-87 דיונים)
87. כנסו דחוףף חשוב לקרוא!!
גועל נפש גזענות זה הדבר הכי מגעיל שיש ווואלה אם זה היה הפוך כאילו אם היו מתייחסים לבנים איך שמתייחסים לאתיופים היו מזמן סוגרים את הגן ומעיפים את הגננות והמנהלת של הגן לקיבינימט אני כלבה אם זה לא היה ככה נבלותת גם ראיתי בחדשות של שעה שש שהם האכילו 6 ילדים אתיופים בכפית אחד התעללותתת!!!!!!! מחלקים ת'גן לשתיים ושמים את הילדים הלבנים בכיתה עם ספות מלא צעצועים והכל ואת האתיופים שמים בכיתה קטנה בגודל של מחסן בלי צעצועים בלי כלוםם שימותו הגן הזה צריך לשרוף אותו
* חסוי   04/05/10 | 18:44
86. ושבו בנים לגבולם האומנם?
ושבו בנים לגבולם האומנם? בצער רב וביגון אנו מודעים על כשלון קליטת עולי אתיופיה בחברה הישראלית. הורים אחים ואחיות אנו פונים ושואלים אתכם מי הצליח למכור לכם את חלום האשליות שממנו אתם ממאנים להתעורר? מי הרעיל או כישף אתכם? האם אין לכם חלומות? האם אין לכם תקווה שהדברים יכולים להיות אחרת, למה? האם הפכנו לקהילה שקופה, קיימים אך לא נראים? מה זה אומר לגב... עתידנו? האם אנחנו אירוע חולף בהיסטוריה היהודית או שנגזר עלינו להיות חוטבי עצים ושואבי מים של החברה? די לגזענות!!!! הגזענות הפכה לנורמה ומסכנת את עתידנו בואו לא נשב בחיבוק ידיים לטובת עתיד ילדינו שמופרדים עוד בהיותם בגיל גן זאת בשל היותם שחומי עור. בבקשה מכם צאו מהחלום הרטוב שהכול מושלם "בארץ זבת חלב ודבש" שחלמנו שנים להגיע אנא מכם עורו מהתרדמת לפני שיהיה מאוחר מידי כי לרבים מבני קהילתנו זו כבר "ארץ אוכלת יושביה". אנו מכריזים על צו גיוס ארצי לקהילה וקוראים לכם להתייצב ביום שלישי ה- 4 למאי 2010 בקרית הממשלה בשעה 10:00 באר שבע. טל' גילי 050-7939574 דויד 050-3037938
* יוהנס אזנאו   03/05/10 | 21:48
85. פשוט גזענות
אני לא מבינה פשוט עד לאין הגזענות הזו הגיעה זו פשוט בושה למדינת ישראל הרי כולנו פה עם אחד יהודים ויש כאן כל כך הרבה עדות ורק בגלל צבע עור יש כזו אפליה שזו פשוט בושה לחיות במדינה כזו שהיא הרי מדינה דמוקרטית ועוד הם רק ילדים קטנים שלא יודעים כלום שיתביישו להן הגננות המגעילות האלה
* ענת   03/05/10 | 21:31
84. תבואו מחר לסקר את ההפגנה.
מחר 4-5-2010 מתקיימת הפגנת מחאה גדולה מול קריית הממשלה באר שבע בין השעות 10:00-13:00 הוצא צו 8 חברתי לכל האירגונים החברתיים ולפעילים. תודה.
* יצחק ג'קי אדרי   03/05/10 | 18:24
83. ל-80 המטומטמת
זה שאת אומרת אה המשפט:"הילדים האתיופים הם ילדים מאוד קשים" זה כבר אפליה!! צאי מהסרט שלך חצי מהילדים שמתקשים בלימודים ויש להם עבירות אלימות וכו, הם בכלל לא ילדים אתיופים !! אני ילד אתיופי ואני מאוד מצליח בלימודים , אני לא זוכר מתי הפעם האחרונה שהברזתי מהשיעור ,שהושעתי ,שהלכתי מכות שקיבלתי מתחת ל-70 במבחנים !! אז צאי מהסרט שלך ותסתכלי מסביב ותראי איך העולם נראה באמת!!!!
* חסוי    03/05/10 | 16:20
82. החרדים גזענים - שכחו מה זה ואהבת לרעך כמוך
גן "אוצר החיים" שייך לרשת חינוך חרדית שאינה בפיקוח העירייה. החרדים הם גיזענים ומראים את זה שוב ושוב, כלפי בני עדות המזרח וכלפי העולים מאתיופיה. הם גם גיזענים בינם ובין עצמם וקרבות החסידויות הופכות לא פעם לאלימות. צריך לנקוט ביד קשה - אם במוסד החינוכי יש גזענות יש להפסיק מיידית את התקצוב מטעם המדינה לאותו מוסד ואף לנקוט צעדים משפטיים כנגד הנהלת המוסד וההורים הגזענים. הגיע הזמן שיגידו לחרדים - מי שלא תורם לא מקבל. זה מתחיל עם הגזענות שלהם במערכת החינוך, ממשיך בהשתמטות משירות צבאי או לאומי וממשיך בשריפת דגל ישראל ביום העצמאות.
* מסורתית   02/05/10 | 20:03
81. ל80 החולת נפש
זה לא ניקרא "גיזענות" תגידי בדקת את עצמך לאחרונה כי לי את נשמעת ממש חולה ולצערך זאת מחלה בלי תרופה למחלה הזאת קוראים "טימטום" אני לא יודע עם שמעת אליה.. וילדים לא משנה צבע עורם את רוצע להגיד לי שאין אחד מכל האיתיופים שיש בגן הזה שהרמה שלו גבוה..מה את סתומה...עיוורת מה...?!זה שיש ילדים קשים אני בעד לעשות כיתות לפי רמה עם קשה נלחמים ולא מנדים לא איתיופים ולא עף אחד בחברה ולא משנה איזו חברה..ועם הורים מתנפלים זה כי הם כל כך רצו להגיע לארץ ופיתאום עושים לילדיהם "עבל" תחשבי טוב..טוב...לפני תשפתחי את פייך שנית בפעם הבאה
* יוסף א   02/05/10 | 17:36
80. כנסו דחוף
א זה לא ניקרא גיזענות.... ויש אנשים שצודקים כי האתיופים הם ילדים מאוד קשים יש להם רמה מאוד נמוכה אז אוליי הגן עשה את זה לטובתם... אי אפשר לדעת... אני שאימצתי 3 ילדים אני מודעת לרמה שלהם אבל יש הורים שיש להם פיצול הגננות אומרות שלילד קשה הם ישר מתנפלות וצועקות כן אני ראיתי המון מיקרים כאלה.... אבל בסך הכול כולנו בני אדם....
* אמא שאימצה 3 אתיופים....   02/05/10 | 12:40
79. עצוב
עצוב לי לראות שבישראל של שנות ה-2000 קיימת גזענות שהיתה נפוצה באירופה לפני 65 שנה ובארה"ב של תחילת המאה הקודמת. אם לא נלמד מטעויות אבותינו, לא נגיע רחוק.
* נועם   01/05/10 | 23:33
78. נ.ב..
השבוע הייתי בבני ברק, בישיבת "שערי תשובה וחיים". יש שם לא קצת אתיופים.. קרוב לחצי, אם לא יותר מחצי מהתלמידים הם אתיופים. בכל אופן, הראש ישיבה אמר לי שהוא מוכן לעשות ישיבה לאתיופים לבד (כמובן שאמר את זה בתור בדיחה), והוא אמר את זה כי הם לומדים.. הם לא עושים בעיות, הם באו באמת בשביל לגדול בתורה [והוא גם אמר שאין לנו עדיין רבנים פוסקים גדולים כמו שיש לשאר העדות לצערו].. לתלמידים בישיבה יש כמה רבנים שמשגיחים עליהם.. והוא אמר שהאתיופים כבר לומדים ומשקיעים אז לא צריך הרבה שישגיחו עליהם.. הם תותחים לבד. נ.ב. 63, יש משהו בדבריך.. רק תשתדלי יותר.
* אילן איילין   01/05/10 | 23:12
77. כללי גזענות:
שמעו, באמת עצוב מה שהיה שם, ושמענו דברים נוראים במדינה.. אני אפילו לא בשוק לצערי. יש כמה אנשים מפגרים שמצליחים להיות גזענית בחשאי.. חבל.. אני כנער אתיופי שמכיר די הרבה חרדים לא יצא לי לחוות גזענות, בעצם דווקא יצא לי.. מבחור קצת "מתחזק" שהיה בשיעור תורה, והחליט להביא כמה דעות על אתיופים ואתיופיות.. מצטער שיש יהודים כמוהו. בכל מקרה, גם לנו לא חסר.. היום בצהריים שמעתי מהמשפחה המורחבת את דעותיהם על החרדים, איזה שכל עקום יא אללה.. אנחנו שונאים כל מי שקרוב לדת, וזה בגלל ששמענו [אולי ראינו] שחרדים שהם ככה וככה.. ופה נכנס הכלל של גזענות: הכללה+דעה קדומה ! להגיד שכל החרדים הם ככה וככה זה שטויות וזו גזענות.. מרחם על החרדים האתיופים =/ במקום לשחק אותה צדיקים שונאי גזענות , למה שלא תפסיקו להיות גזעניים? שבוּע טוֹב .
* אילן איילין !   01/05/10 | 22:36
76. בואו להפגין (באר שבע)
הפגנה ליד קרית הממשלה בבאר שבע - יום שני 3 במאי בשעה 10.
* ICייסי   01/05/10 | 19:26
75. למה לא מציינים בשום מקום שמדובר בגן חרדי?
החרדים וחלק מהדתיים הלאומים הם הקבוצות הכי גזעניות בארץ. להזכירכם, האברך שדרס את הקופאית בירושלים, הילדים שלא יכלו למצוא בית ספר בפתח תקוה, בתי הספר לבנות אשכנזיות בלבד, ההתבטאות של סגן ראש העיר החרדי בי-ם שהשווה בין אתיופים ורוסים לקופים ועוד ועוד. עד מתי ימשיכו הדתיים להרוס את המדינה???
* שמוליק   01/05/10 | 15:34
גזענות.!
תקשיב אנחנו(הדתיים לאומיים)לא גזענים,ובפרט /שאיןן לך זוכות להגיד שאנחנו הרסנו את ארץ,תסכל על עצמך ותביןן,תסכל על חילונים ותראה מי הרס את ארץ(אני לא נתן עליכם ביקורת).!אבל בפרט שלא תאשימו את דתיים לאומים..!!!!!
* ל-75   04/05/10 | 15:49
74. 72 זו אותה התגובה ב63 רואים שאת עצלנית ואני מאמין שאת לא עבדת הם אתיופים
אולי בגלגול הקודם תחשבי טוב כי אם עבדת עם אתיופים את בושה שאת מבקרת אותם בצורה קיצונית ,אם עכשיו יפרידו את ילדיך (ואת עדתך ) ויגידו שכל הילדים שלך בעייתיים ושאת לא מודעת לבעיות שלהם איך תרגישי ? זה גן גן את יודעת מה זה גן (ריבונו של עולם) את בושה למדינה תתעסקי בדברים שאת מבינה בהם גזענית טיפשה
* שי   30/04/10 | 15:46
73. מגיבה 72
מעניין באיזה מוסד את עובדת כי אני באופן אישי לא הייתי מעסיק אותך, עצם ההצהרות שלך גורמות לי לחלחלה
* שרון   30/04/10 | 15:06
72. הנהלת הגנים..תכנסו ותבינו מדוע זה מתנהל ככה..
ראשית אציין שאני לא בעד הפרדה טוטאלית. מאחר ואני עובדת עם הקהילה אני מכירה אותם לעומק ולא רק מכתבות בתקשורת. יש לעדה הזאת בעיות רבות והגרועה מכל חוסר חינוך ילדים. הילדים שם ברמה מאוד מאוד נמוכה מכל הבחינות. הן הלימודיות והן ההתנהגותיות. אי אפשר לקחת ילד אתיופי עולה חדש שהגיע ממדינת עולם שלישי ולשלב אותו עם ילדים באותו גיל ממדינה מפותחת. וכל זה עוד בלי שפה! על כן בתי הספר פעמים רבות בוחרים ליצור כיתות קטנות בכדי לקדם את העולים ולא מגזענות! אבל הבעיה הכי גדולה היא שההורים האתיופים אפילו לא מודעים לבעיות ילדיהם ואם אומרי להם משהו הם ישר צועקים גזענות וקוראים לתקשורת....
* ההנהלה   30/04/10 | 12:07
אז אם זה ככה
איך את אומרת מדינה מפותחת.............קודם כל אם את עובדת עם אתיופים תדעי שהחינוך אצלם הוא הכי מכבד את ההורים ואת הסביבה מאיפה באה התנהגות מהארץ...אולי הם למדו את זה כאן נראה לך לא? במדינה שבה תוקפים מורים כל שני וחמישי גם תלמידים וגם ההורים שלהם אה...ככה מתנהגים אנשים שבאים ממדינה מפותחת האתיופים דבר ראשון לכבד אדם מבוגר ממך אולי היית צריכה ללמד בדרום אפריקה בתקופת האפרטהייד היית מצליחה בטוח BIG TIME
* ליאן   03/05/10 | 00:14
71. גזענות בישראל אני מתכוון להגר.
בתטק ישראלי ממוצא אתיופי שנולד בארץ בן 24 אני החלטתי שלאחר סיום התואר אין לי מה לעשות פה, זסה עצוב בני עדתי מתו בדרך הורי סבלו בכדי לעלות לפה ואלו הם פני הדברים, נוראי, ארה"ב קורנת יותר נכון גזענות קיימת בכל מקום אבל לפחות אני מעדיף להיות במקום נאור ולא פרמטיבי כמו מדינת ישראל, ודרך אגב למגיבה 63 בתור אחת שעובדת עם העדה את מדברת שטיות בבמיץ, ילדים לא מפותחים התנהגותית, ע"פ איזה אמות בדיוק האגוצנטריות של דבריך מעוררים בי חמלה כלפייך .
* שרון   30/04/10 | 07:26
70. ילד אסור, ילד מותר...
אנחנו ב- 2010 כשבאמריקה יש אימפריה גדולה של שחורים המנהלת את רוב העיניינים שם בגאווה גדולה וכולם שם תומכים אחד בשני בלי הבדלי דת גזע ומין. ויש מעטים שהם עדיין נאורים בחייהם על הצבע, (גם על דת ומין, והם לא חשובים בכלל כרגע וגם לא צריך להתייחס בכלל כי הם לא שווים את זה בשיט) אבל שמים אותם בצד ואותם האנשים האלה אין להם כבר אומץ לעשות רעש ובלאגן כי אין להם על מה! כי הם איכשהוא משלימים עם העובדה שהצבע כבר לא הולך לפני אלא אחרי...בכבוד רב! אצלנו בארץ זהו תהליך קצת מורכב וקשה יותר כיום. עדיין, לצערי. אצלנו בארץ הצבע השחור הולך לפנינו. זה כמעט ברוב הפעמים מונע מהעדה האתיופית השואפים למעלה להתקדם לאן שהוא גבוה באמת.גם אם הצליחו להשיג את ההתמחות או המקצוע הגדול, מקומות עבודה לרוב מקבלים את הצבע הלבן כי זה "הנורמלי" ולא נותנים הזדמנות שווה לצבעים אחרים זה קורה ברוב המקרים! לדורות הצעירים בקהילה האתיופית אין הרבה מודל לחיקוי ששווה לשאוף אליו אז הם מאמינים בלחיות את היום ולהתקיים כרגיל מתחת לממוצע והילדים הקטנים לומדים איך להתחכם עם תחילת חייהם במציאות האכזרית שנגלית אליהם כי זה משהם רואים כיום. בעקבות חדשות כאלה, זה מזעזע לחיות כאן בארץ. זה מוריד מהביטחון, גם אם עדיין הם מקבלים הטבות מהמדינה המתחשבת במצבם המעורער (כמו העליות של עדות המזרח הקודמות בשנות ה-50 והלאה, שבאו מאותו מקום גם במצב דומה מאוד). עם יחס כזה איך אפשר לחיות בשלום ובשלווה לשאוף למעלה ולהתקדם, להאמין שאתה שווה כמו כל אחד בלי הבדל ניכר של צבע עור??!!!! את השואה עברנו בהפרדת יהודי שהלך והלא יהודי ששרד, בהקמת המדינה, עברנו באישור מדינות בהסכמת כן או לא. שמרנו על המדינה במלחמות ועדיין שומרים על המדינה הקטנה מלאה בעדות ומוצא ולבסוף הקמנו מדינת ישראל מתקדמת מאוד בתעשייה והטכנולוגיה והחינוך ועוד. אבל בינינו המדינה ברוכת השנים, עדיין לא התבגרה אחרי כל מה שעברנו! יש עדיין בתוכינו סלקציה קשה, שמחזירה אותנו בדומה לשואה שאין ולא תהא עוד שני לה. המנסים לרמוס ולמחוק אותם בהרגשה החיצונית והפנימית. בתקוה, שילדים אתיופים (לא רק, יש עוד עדות מנוכרות אך פחות) תמימים וטהורי חיים עוד קטנים במיוחד, אשר אינם מודעים למצב. כבר חורטים בזכרון ילדותם, שככה הם באים לעולם: ילד אסור וילד מותר. עצוב מאוד!!! אני מקווה מאוד שלא נחזור על הטעויות שעשו עלינו בחריטה ענקית ובכאב. שרק נתקדם לדברים חשובים יותר! ונתייחס אחד לשני כשווים בעיני האחד והשני באמת. שכולנו וכל אחד מאיתנו יאמר לעצמו תתקדם, תתקדמו!!! כולנו שווים בעיני אלוהים, כולנו צריכים להיות שווים גם בינינו, מהתחלה ועד הסוף!!!
* סיס   30/04/10 | 04:05
69. איך במדינה שהכי הרבה עם עדות ,כולם גזענים כלפי האתיופים בעיקר
כולם מבלבלים בשכל שאין גזענות , אני אתיופי בן 23 אחרי צבא כרגע אני מתחיל ללמוד משפטים אני בחור איכותי מחונך לא היה מסגרת אחת שהייתי בה בעייתי עם זה בעבודה בצבא וכו.. כשהייתי קטן הרגשתי גזענות וחוותי ממש בפנים כשהייתי בצבא לא היה גזענות מבחינת המסגרת אבל היו כמה חיילים בקיצור אני כבר 20 שנה בארץ כל חיי הייתי בארץ אני עדיין מרגיש ורואה גזענות בארץ . כואב זה העובדות בשטח .לפי דעתי הגזענות נובעת מהחינוך של ההורים איך שהם רואים את הילדים האתיופים וכך השיפוט השלילי שלהם כלפי האתיופים יוצר את הגזענות הילדים ישאלו את עצמם למה מפרידים בינינו וכך זה יוביל אותם בעתיד במקום שיקבלו חינוך לימודי, הם מקבלים שנאה קיצונית במדינה
* מדינה גזענית ביותר    29/04/10 | 21:22
68. גזענות
גועל נפש חלאות! די לגזענות ! אין על אתיופים אין !
* אוראל   29/04/10 | 20:13
67. זו פגיע בערך אדם
זו פגיע בערך אדם- הגזענות ללא אבחנה אדם רך ותמים. כל ילד וילדה בישראל - אנשים תמימים ומה פשעם וחוטיכם שהם מופרדים מחברים הלבנים. איזה חותם יישאר בזיכרון ילדות שלהם ? איפה הערכים לחינוך ילדות ישראלית ? הרי מה היו סימני ראשונים של שנאת גרמנים ליהודים? זה הפרדות בגני ציבוריים, ספסל ישבה בטיילת שכונה, אוטובוסים, ומוסדות חינוך, צבע עור, עיניים, וגובה ועוד. יהודי אתיופיה עלו ארצה כי רוצו להגשים חלום ולהיות בארץ המובטחת ירושלים. הרי לסלול דרך סודן בארץ אויב זו מסירות נפש. אני מבולבלת ומתפלא בהתנהגות הגזענות זו. תחושת השייכות, ושוויון ערך מאבדים את מקומם במשרדי חינוך ועובדיה .
* תרצה   29/04/10 | 19:45
66. ברהנו כתבנו
אפתח במילות הערכה לברהנו הכתב האמיץ. כל הכבוד לך על האומץ לעמוד מול מדינה כל כך גזענית מושחתת ובורה! ואוסיף שחדשות ערוץ 2 הם המדיה התקשורתית היחידה שמדברת על זה אז כל הכבוד גם לכם כי אין שום מדיה שמעיזה, אפילו עיתון הארץ הנאור כביכול לא התקרב לנושא שייתבשו להם! אבל בכול זאת אחרי גילוי כל כך מזעזע (אני לא חושבת שאתם מבינים באמת את המשמעות של הדברים) גזענות חיה בועטת וקיימת מתחת לאף של כולנו ואנחנו ממשיכים בסדר היום כאילו כלום אני בטוחה שככה זה התחיל אצל היטלר ומאמיניו ואם לא נעקור את זה מתוכנו אוי למדינה ואוי לעתיד ילדינו! בואו נתעורר! לפני שנאחר!
* אסתר   29/04/10 | 18:10
ממש כול הכבוד...
מה כול הכבוד לו מה?? הוא מחק המון דברים שהגננת אמרה ... ומה הקשר היטלר מה???? וזה לא גיזענות כי הגננות עושות לטובת האיתיופים כי רואים שקשה להם ... וליפני 3 שנים שעבדו גננות אתיופיות למה הם לא אמרו כלום??? כי הם יודעות שקשה לילדים האתיופים ופעם זה גם הייה שלא תחשבי שלא זה ממש שטויות.. ועוד משהו אתם מתנהגים כאילו מכים את האתיופים אבל אתם לא רואים שמתייחסים אליהם כבני אנוש? נכון גם הם אנשים אנחנו באים לקראתם אבל אתם צורחים "גזענות גזענות" שאני ראיתי אמא אתיופית רשמה שזה לא נכון והוא עוד אומר שהגננת מאכילה 19 ילדים בכפית 1 אז אך 3 אמהות אתיופיות אמרו שזה לא נכון ושיש הרבה כפיות לכול ילד יש כפית וצלחת והם מקבלים את האוכל הכי טוב... שטויות אתם מדברים.. ומי שרושם היטלר זה ממש שטויות...
* מה???   02/05/10 | 12:53
65. איככסס זבלייםםם
כפרעל האתיופיים יש לי מלא אתיופים בכיתה כפרעליהםםם הכי מצחיקיים יש לי חבררה שכל מי שהיא בחברתו יותר מ10 שניות נשפך מצחוקקקק
* 3>   29/04/10 | 16:00
64. טיפשים.!!!!!!!!!!!
מה קורה לכם טיפשים איפה אתם חיים בעולם של חייזרים ? מה אתם סתם מקשקשים האתיופים מקבלים את כול ההטבות והם תמיד מתלוננים וההורים תמיד שולחים אותם לגן אים פנים מלוכלכות ונזלת ואני לא יגיד לכם גם שאשכנזיות הם מעולות לא מממש לא גם הם לא מה שאתם חושבים אתם צריכים ללכת למנהלת לא לגננת... ט-י-פ-ש-י-ם...!!!!
* חסוי..   29/04/10 | 15:18
עוד אחד
למה אתה חסוי?אז אתה אמור להיות מזרחי אני לא יודעת...... פעם אלה היו המרוקאים היו עכשיו מתעללים באתיופים אני הבעיה היא שהם הכי כהים בסקאלה......ישראלים הם עם גזען ומסריח אני באתי מצרפת ששם היה גזענות כלפי יהודים אבל פה כולם עסוקים בחרא של עצמם עדיף לפעמים לחזור עם טיפשות שכזאת לפחות שם אני יודעת את מקומי תתבייש לך בור ועם הארץ....
* נטלי   03/05/10 | 00:23
63. תכנסו ותחכימו
ראשית אציין שאני לא בעד הפרדה טוטאלית. מאחר ואני עובדת עם הקהילה אני מכירה אותם לעומק ולא רק מכתבות בתקשורת. יש לעדה הזאת בעיות רבות והגרועה מכל חוסר חינוך ילדים. הילדים שם ברמה מאוד מאוד נמוכה מכל הבחינות. הן הלימודיות והן ההתנהגותיות. אי אפשר לקחת ילד אתיופי עולה חדש שהגיע ממדינת עולם שלישי ולשלב אותו עם ילדים באותו גיל ממדינה מפותחת. וכל זה עוד בלי שפה! על כן בתי הספר פעמים רבות בוחרים ליצור כיתות קטנות בכדי לקדם את העולים ולא מגזענות! אבל הבעיה הכי גדולה היא שההורים האתיופים אפילו לא מודעים לבעיות ילדיהם ואם אומרי להם משהו הם ישר צועקים גזענות וקוראים לתקשורת....
* עוסי"ת מרכז עולים מאתיופיה   29/04/10 | 14:50
סוף סוף מישהו מבפנים שמבינה על מה אני מדברת
רק מי שעובד איתם כקבוצה מבין את הבעיה מבחוץ הכל נראה יפה ומי שמנסה לומר משהו נקרא גזען אני בטוחה שאת עובדת מסורה אבל אם לא תזהרי יקראו לך גזענית תקראי הודעה 40
* מורה    29/04/10 | 16:29
אני איתך!!
מה שאמרת עכשיו זה נכון אני מצדיעה לך את צודקת מאוד....
* אלמונית    29/04/10 | 17:41
בדרך כללל...
רואים הכל הפוך ומנוגד עד שנמצאים בזה ואז רואים מה באמת..!!! רק אנשים שעוסקים בזה יכולים להבין למה יש כיתות נפרדות..!! בדרך כללל זה רק כדייי לעזור לא כדייי לפגוע..!!
* אחת...   29/04/10 | 19:08
זה לעזור שהוא מרגיש דחוי
זה לעזור שהוא מרגיש דחוי . שהכיתה שהוא לומד צפופה ובגילאם שונים לעומת הכיתות המקביליות (של הלבנים) כיתות נוחות .וגם לועגים להם בהפסקות זה עזרה
* מתפלא מהתגובות   29/04/10 | 22:14
מה את מבלבלת במוח
א. קודם כל תדעי שהאתיופים מחנכים את ילדם בחינוך מאוד טוב.כבוד כלפי אנשים ,מעודדים להשכיל, ולעזור לאנשים ב. ילדים זה ילדים לא משנה מאיפה אתה בה כולם באותו הרמה והחינוך הלימודי נותן להם ידע  אגב האתיופים נמצאים בארץ יותר מ25 שנה ג. הורים מאוד מודעים לבעיות של ילדיהם כמו כל הורי ויעשו הכול כדי שיהיה לו טוב שילמד ויתקדם בחיים אז השאלה נשאלת למה יש בעיה ? הבעיה אצלכם לא אצל האתיופים. הגזענות זה מה שגורם לילדים לבוגרים להיות כועסים שנואים וכו.. אז אל תבלבלי במוח
* אתיופי   29/04/10 | 22:05
כבת שרות שעובדת עם הקהילה...
אני יכולה להגיד שאת דיי טועה... החינוך זה ערך מאוד חשוב בתרבות האתיופים. הבעיות ההתנהגותיות של ילדים מגיעות רק אחרי שנתיים שלוש בארץ. הם לומדים את המנטליות הישראלית... וגם ככה משכנים אותם בשכונות מצוקה שיש שם פשיעה גבוהה- אז זאת התרבות שהם סופגים בישראל. לרוב הילדים האתיופים, שהם ילידי הארץ, אין בעיות שפה. ובגן ילדים- מה זה משנה???.... איזה סיבה אחת הגיונית יכולה להיות להפרדה???
* זה כולה גן ילדים, כל הטיעונים שלך לא קשורים   30/04/10 | 10:33
62. רוביק בתור מי שבחר בך אני מתבייש בך
אני תושב באר שבע וחשבתי שתביא מהפכה , המהפכה היחידה שעשית זה במשרד שלך שעיצבת אותו כמו ארמון
* יעקב   29/04/10 | 13:37
61. רוביק דנילוביץ תתביש אתה ברמה ירודה
* יעקב   29/04/10 | 13:34
60. ל-40
לא חסר לבנים מופרעים יש בשפע אז אין מה לדבר על לפזר אתיופים בין לבנים , זה לא עניין של צבע , הרמה שלך נמוכה ולכן את מדברת כך... אז תתערבבי
* סימה   29/04/10 | 13:25
59. ל-40
אם את מורה ולמדת חינוך הדרך שלך עוד ארוכה... כנראה שאת לא מחונכת.. איפה הערכים שלך פשוט גזענית
* מאיה   29/04/10 | 13:19
58. הזדהות
כילד אתיופי ששלומד בבית ספר יסודי שילדים לפעמים מאוד גזעניים אליי אני מזדהה איתם !
* אפליה   29/04/10 | 13:16
57. לא מפליא בכלל
חרדים גם ככה מתנהגים כמו חיות
* מאיה   29/04/10 | 13:07
56. ..
מעניין אם נישא אר"הב היה יודע מזה הוא עדין כ"כ היה אוהב את ישראל הקטנה והמיסכנה ווהדפוקה הזאת!!!
* מעניין ברק אובמה היה אומר על זה   29/04/10 | 11:59
רוביק תתביש
* יעקב    29/04/10 | 13:30
55. הערה ל-40...
עם אנשים כמוך (ועוד מורה כפי שאת אומר) שאומרת דברי גזענות בפה רחב ובלי בושה - אנשים כמוך זה הסיבה לכל הכעס בנושא, מה נותן לך להפריד בין לבין, את חושבת שזה מה שיעזור לילדים הלבנים להצליח? לא חסר לבנים מופרעים אף יותר, את פשוט לא מודע שהינך גזענית ברמה כזאת שיכול להגיע לרמתו של הטליר באחד מן הימים.
* אתיופי גאה   29/04/10 | 11:23
54. אל תתפלאו אחר כך שמשווים
את הציונות לגזענות. המקרה הזה בבאר שבע הוא מקרה קלאסי של גזענות במדינת הציונות. מקרים נוספים של הפרדת "מזרחיות" מ "אשכנזיות" בבית ספר בפתח תקווה ובעוד ערים אחרות. אנחנו נהיים דומים יותר לדרום אפריקה של תקופת האפרטהייד.
* שלום, נצרת עילית    29/04/10 | 09:54
53. העיקר שעל הקיר יש פלקט ואהבת לרעך כמוך
שמתם לב לכך שהגזענות מצוייה בעיקר אצל הדתיים והחרדים למינהם אלו שמטיפים ל- ואהבת לרעך כמוך, ומה ששנוי עליך לא תעשה לחברך, הם האנשים הכי צבועים שאני מכירה מקרוב אני גם למדתי בבית ספר דתי לצערי הרב וניתקלתי בכל התופעות המכוערות שיש העיקר שהם מטיפים לנו איך להתנהג יש פער בין מה שהם מטיפים למה שהם בפועל ועצוב
* אורלי   29/04/10 | 09:54
52. נגע הגזענות שרדף את יהודי העולם משתולל במדינתנו.
זו פגיע בערך האנושות ובערך חירותו וזכותו של אדם. מעתה כללי משחק במדינת ישראל חייבים להשתנות. הערך העליון בחיי האנושות נפגע קשות. הערך העליון והתמימות שבה נפגע בצורה אנושה. במקום בו ילדנו התמימים מתחנכים בו מבצעים הפרדת גזע בצורה איומה. התמימות של ילדי הקהילה נפגע בצורה האיומה. האם אזרחי מדינת ישראל ישלימו עם זה. אנחנו אזרחי מדינת ישראל ממוצא בית-ישראל לא נשלים לעולם !! על כך לא נוותר לעולם על זכותנו להתקיים כבני אנוש !!! כך התחיל הפרדת הגזע אי-שם באירופה השערורייתית. שימו לב !! אך חלק מצומצם של אזרחי מדינת ישראל נותנים לקרואות ומובילים את המדינה היקרה שלנו לבור שאין לו תחתית. על לנו להתלונן בפני העולם כולו על הגזענות והשמדתנו ההולכת והקרבה כאשר אזרחי מדינת ישראל נותנים ומחבקים את הנגע הגזענות . תדעו אנחנו יהודי בית-ישראל מאתיופיה לא לנשלים לעולם עם התופעות אלו . אתם אזרחי מדינת ישראל ממשיכים לפגוע בנו קשות עשרות פעמים . בנקודה זו המדינה חייבת לעצור ולהביט על המרקם האנושי שנפגע בצורה עילית ועל כך אנחנו נדרוש לתת פתור מיידי על בעיות אלה לפני שיהיה מאוחר!! מולועלם
* מולועלם   29/04/10 | 09:28
51. גזענות
בושה בושה בושה בבבבוושששהה צריך לסגור את המקום הזה דחוף עד ציון למערכת לגזענות
* איתיופיה בנשמה    29/04/10 | 09:22
50. גזענות
במקור הגן היה שייך לעולים חדשים מאתיופיה לא יודעת מה קרה שם שהכל השתנה עבדתי שם פעם והיו רק ילדים אתיופים והיה כיף מה ק רה?
* חוה   29/04/10 | 09:06
49. הגזענות היתה ולצערי תשאר גם בעתיד
* איזו מדינה מיוחדת במינה ...   29/04/10 | 08:26
48. הפרדה בגנים
איך הם יכולים כל החרדים הם מפחדים מעצמם, כי הקב"ה ברא את כולם שווים וללא צבע, למעלה אין צבעים, הם מפחדים מעצמם לא מהילדים כי הנשמות הטהורות האלה הם הילדים של למעלה וזה מה שהם משדרים.
* זיוה   29/04/10 | 07:55
47. האמת!!
למדינה יש קוליטיס!
* דויד   29/04/10 | 01:40
46. זה לא חדש
במדינה נורמלית מעשה כזה נחשב לפלילי. זו מדינה המאפשר לחריד ולערבים לעשות ככל העולה על רוחם בתחומים רבים ובמיוחד בחינוך.
* צחי   29/04/10 | 01:24
45. מילות עידוד
אחר כך שלא יגידו למה קשה לנו לה"להשתלב" לחברה אנחנו רוצים אתם דוחפים הצידה... אבל אנחנו לא נירתע ונכנע מכמה מכות ,ההורים שלנו עברו הרבה יותר בשביל להגיע לארץ הקודש.. אז נא לא להישבר!!!
* אתיופית גאה    29/04/10 | 00:17
44. 4 אתה צודק לחלוטין!!!!!!
זו הדרך היחידה להפסיק את האיוולת. מערכות המשפט!!!
* מני   29/04/10 | 00:15
43. תגובה ל40- אולי בגלל מורים כמוך...אפילו לאיית את/ה לא יודע!
דבר ראשון:אתיופים! ולא אטיופים. דבר שני: עצוב מאוד שאתה מורה. דבר שלישי:כל מה שרשמת מאפיין אדם גזען!!! . דבר רביעי:אני מבקש ממך לרשום באיזה בי"ס אתה מלמד בכדי שכל עם ישראל יידע לאן לא לשלוח את הילדים שלא. דבר רביעי: אנשים כמוך וכמו מנהלי אותו גן צריכים ללכלת ל"הסתכלות פסיכאטרית",כי זה פשוט לא נורמלי להתנהג כך.
* דניאל   29/04/10 | 00:12
42. הילדים שלי חצי אתיופים חצי צרפתיים...חותכים אותם לשניים?בושההה
בתור גננת לא ידעתי שזה מה שלומדים בהישתלמויות...בושה למדינה שנותנת מצב כזה לקרוא...
* אדיס חייה   28/04/10 | 23:59
41. גזענות
אני תושבת באר שבע ואכן זהו גן חרדי ....החרדים צריכים להתבייש להם ואם כל הכבוד גברת עליזה "היקרה" תורידי תכיסוי מעליךךך ואל תתפלאי ממה שבא על המשפחה שלךךך
* תושבת ב"ש   28/04/10 | 23:47
"הפוסל במומו פוסל" - למה את נכנסת לנושאים אישיים ורגישים?
הקביעה שלך לא הוגנת, לא נראה לי ששיך לומר דברים כאלו " בגלל... קרה כך וכך", זה לא נכון ולא מכובד, בטח כשמדובר רק בתחקיר תקשורתי שלא הוכחה אמיתותו בבית המשפט.
* תושב ב"ש   29/04/10 | 10:54
40. אין מה לעשות האטיופים מורידים את הרמה
אני מורה ואני יודעת מה קורה באמת לצערי המדינה מרכזת את כל האטיופים במקום אחד והם מגיעים כולם לאותו בית ספר . יש אתיופים ממושמעים וחמודים מאוד אבל יש הרבה מידי תוקפנים , מנבלים את הפה וההורים חסרי אונים . השפה שלהם דלה מאוד והם מתקשים מאוד לתפקד ברמה של היתה שלהם אם המדינה היתה חכמה לא היתה מרכזת אותם ביחד אלא מפזרת אותם כך שגם הצפונבונים יקבלו כמה אטיופים אז אפשר לעזור להם אבל כשהם ככה מרוכזים ביחד הם מורידים את הרמה זה האמת ואי אפשר לברוח מזה
* מורה    28/04/10 | 23:32
אם מורה חושבת כך????
אם את כמורה חושבת כך אז אני לא מצפה מהתלמידים שלך שיגיעו לאן שהוא אוי לנו מורים כמוך וזה הרמה של המורים שלנו בארץ במקום לקחת אחריות את זורקת על אחרים
* מהנדס אתיופי   29/04/10 | 00:11
אם את מורה צריך לפטר אותך
לא רק על גזענות, גם על שגיאות כתיב, תתביישי לך. ואני גם מורה (של עולים חדשים דרך אגב).
* עדי   29/04/10 | 00:17
איפה שגיאות הכתיב ?
וכל הכבוד שאת מלמדת עולים חדשים את בטח מלמד את המבוגרים שזה אחרת חבל שכאשר אומרים את האמת קוראים לזה גזענות אני נותנת את הנשמה לילדים האלה ואוהבת אותם אבל אין מה לעשות האמת היא כואבת צריך לפזר אותם ושלא יהיו מרוכזים בשכונת מצוקה אחת. אני לוקחת אחריות על הכיתה שלי אבל לט יכולה לקחת אחריות על מחדלי המדינה
* מורה    29/04/10 | 08:09
סליחה??
למה מה ישראלים לא מנבלים את הפה? ישראלים לא תוקפנים? לפי איך שאת מדברת אני בספק אם את בכלל מורה?? מאיפה יש לך הזכות להגיד שאנחנו מורידים את הרמה? למה את יודעת מה הרמה של כל אחד ואחד מאיתנו? את יושבת עם כל אחד ובודקת את הרמה שלו? אני יכולה להגיד לך בודאות שהרמה שלי ושל עוד כמה אנשים שאני מכירה בהרבה יותר גבוהה משלך בגלל העובדה שאנחנו לא חושבים שלילי כמוך אנחנו לא מייחסים כל מיני סטראוטיפים ולא מבצעים הכללה בגלל כמה בודדים. זה כמו להגיד שהמרוקאים עצבניים והפרסים קמצנים וכו' ועובדה שזה לא נכון כי לא כולם כאלה , זה מה שנוח לאנשים לחשוב!! אז לפני שאת מדברת שטויות תבדקי עובדות!
* אתיופית גאה   29/04/10 | 09:34
כן בהחלט בדקתי מבחנים של הרבה אתיופים
והרמה הרבה יותר נמוכה מילדים ישראלים וזה בגלל חוסר בסיסי במיומנויות יסוד ובשפה העברית אל תתקיפי , תודי באמת ואז אפשר לעזור לכם אתם תפסתם טרמפ עם המילה גזענות וזה נותן לכם את היכולת לברוח מהבעיות העובדה שיש לכם שבר בעדה האתיופית שמשפחות רבות מתקשות להטיל סמכות בילדים הילדים מסתובבים הרבה ברחובות כי ההורים עובדים עד שעות מאוחרות ואתם במקום לטפל צועקים גזענות . יופי שאת מוצלחת אבל הרבה ילדים מהעדה שלך לא מצליחים לקרוא גם בכיתה ד ובמקום שההורים ישלחו אותם לטיפול או איבחון הם צועקים גזענות ואם משהו חושב אחרת מכם הוא נחשב לגזען צאו מהקופסא שלכם ואולי נראה עוד כמה אתיופים מצליחים כמוך .
* מורה    29/04/10 | 14:02
לא באתיופים ילידי הארץ, או כאלה שעלו בגיל צעיר.
חוץ מזה שזה לא נותן סיבה מוצדקת להפרדה. במיוחד לא לאור הקונטציות השליליות שיש לנו, כעם, בנושא הזה.
* א   30/04/10 | 10:37
ל"מורה"
אני ממש מרחמת עלייך ומקווה שבורא עולם ייחוס עלייך ביום שתתני את הדין.. 
* מלי   06/05/10 | 18:07
גזענות בהחלט
קודם כל אם את מורה זה עצוב מאוד . מי את שתגידי שאתיופים מורידים את הרמה ומי אמר שילד אתיופי הוא לא כמו כולם ילד זה ילד לא משנה מה צבע עורו . ואם זה מה שאת מחנכת את הדור שלנו זה מה שיהיה תמיד. עוד לפני שהם מוציאים משהו מהפה כבר שופטים אותם אתה לכאן והם לשם למה כי אתה שחור.
* לצערי גזענות   29/04/10 | 11:36
ההגנה הכי טובה זו התקפה
אני מאחלת לך ולכולם מורה כמוני כי אני מדברת מהלב וקוראת לתקן את המצב . אני לא רוצה הפרדה . אני רוצה שיפסיקו לעשות ריכוז של אתיופים , ביחד אי אפשר לעזור להם . ואין מה לברוח חסר בשפה העברית ועוד חסרים גורמים להם לקשיים . להפך במקום להתחבא במילה גזענות תנו תקציבים או מורות נוספות שישלימו את החוסר אני מכירה הרבה מאוד אתיופים גאים ומקסימים וחבל שאתם תוקפים כי זה מראה שאני צודקת . דרך אגב אפשר לכתוה אתיופים וגם אטיופים
* מורה אמיתית    29/04/10 | 13:53
מורה???
נתחיל בזה שאתיופים לא כותבים עם ט', זה הרי בא מהמילה אתיופיה!! גזענות היא הבחנה, הוצאה מן הכלל, הגבלה או העדפה של בני אדם, המתבטאת בשייכות לגזע, קבוצה אתנית. במקרה זה את הבחנת בעדה כמנבלי פה ותוקפנים, הוצאת אותם מן הכלל בכך שאמרת שהם מורידים את הרמה והשאר לא, מוסדות חינוכיים הגבילו אותם בכניסה לבתי ספר גנים וכדומה. אז מה אם השפה דלה, ניסית לשים ליבך אולי לעובדה שז קורה אצל המבוגרים וכמעט בכל עדה? ניסית לחשוב שאולי קשה להם ללמוד שמה חדשה כי הם מבוגרים יותר ובנאדם מבוגר לא לומד דברים חדשים כמו אדם צעיר יותר? אני לא חושבת שאת מדברת מהלב כי אם היית לא היית אומרת את הדברים הללו. מבנאדם שקורה לעמו מורה הייתי מצפה ליותר מעשים מאשר דיבוריםלמה שההורים יוציאו הון תועפות על איבחונים במקום שהמורים ינסו לעזור יותר לחלש? בשבילמה קיימת מערכת החינוך? בשבילך מה את מורה? בשביל שיאבחנו את ילדים ושלך יהיה נחת מלעזור לחלש??? ותתפלאי שיש הרבה חברה אתיופים שנורא מצליחים אבל לא נותנים להם הזדמנות להראות את הכישורים שלהם. ואנחנו בוכים על גזענות כשאנחנו מרגישים אותה כמו במקרה זה!
* אתיופית גאה   29/04/10 | 15:45
בושה וחרפה.
מזל שלא כולם חושבים ככה.
* !   29/04/10 | 18:29
בושה למדינה מורה כמוך
לא הצלחתי שלא להתרעם על הדברים שלך , את פשוט בורה וטיפשה אם את מחזיקה בדעות קדומות כאלה ובגלל דעות כאלה הפערים בין הילדים האתיופים לשאר הילדים ילכו ויגדלו , אם את מראש שופטת אותם ומתייגת אותם את פשוט לא נותנת להם שום אפשרות להצליח מראש את מורידה להם את הביטחון ולא נותנת להם הזדמנות שווה , אני מצר על כך שהמדינה מחזיקה אדם כמוך במשרה כל כך חשובה בתחום החינוך שאמור לתת לילדים את הכלים ללמוד ולהצליח ללא הבדל של דת גזע ומין , ובטח שלא לשפוט את התלמיד על פי צבע עורו , זה פשוט בושה למדינה שאדם כמוך עוסק בהוראה , ואל תנסי להצדיק את עצמך שזה לא את אלא זה הממסד אשם כי מדבריך עולה שאת פשוט נוטפת בגזענות ועצם העובדה שאת עושה הכללה כזו מלמדת רבות עליך , ולסיום לכי תלמדי עברית נכונה וכתיב נכון לפני שבכלל תלמדי אחרים .
* גולן    29/04/10 | 21:11
נו מה הפלא שכך נראה החינוך בישראל כשאת את חלק ממנו?
נו מה הפלא שכך נראה החינוך בישראל כשאת את חלק ממנו? נכון האופן בו נקלטים הילדים והריכוזים הגבוהים בבתי ספר דתיים הם בעייתים. הייתי מצפה ממך מורה בישראל מי "שיודעת באמת מה קורה" לפעול על מנת לשנות. אני ראיתי איך מתנהגות מורות בכלל וכלפי אתיופים בפרט, ההתנהגות שלהן דומה למה שייחסת לתלמידים האתיופים... הן מנבלות את הפה, מרימות ידים צועקות וצורחות. ככה שאין פלא שלא מכבדים אותן
* באר שבע   02/05/10 | 23:00
ב
התחלת ב"אין מה לעשות" אני מאחל לך ילד עם כל התכונת שציינת..ואז נראה אם לא יהיה לך מה לעשות
* א   03/05/10 | 17:54
39. די לגזענות!
נמאס כבר לשמוע על גזענות וסטריאוטיפים! כל מה שקרה במדינה לעולים המזרחיים קורה עכשיו לאתיופים! איך אפשר להפריד ילדים ולגרום לפערים בתנאים בסיסיים כל-כך ועוד בגילאים כל-כך נמוכים? איפה המדינה שמדברת על שלום? על עם מאוחד? איך אפשר לצפות שנסתדר עם העולם אם אנחנו לא מסתדרים בינינו?! בנוגע לגננת שתועדה: הכל מתחיל מאנשי החינוך, ולה לא מתאים לחנך! יש לבחור בקפידה היכן ילדינו יגדלו , אני הייתי מסרבת שהילדים שלי יתחנכו אצל גננת כזאת! כולנו עם אחד, כולנו יהודים ללא הבדלי צבע ומין. הלוואי שהרבה לבנים היו מתנהגים ומכבדים את היהדות אפילו רק חצי מהכבוד שיש לאתיופים. יש לנו הרבה מה ללמוד מהם! מעניין מה היה קורה אם ה"לבנים" היו בגן הקטן והמוזנח? ואני דווקא לבנה!
* שרי   28/04/10 | 23:10
38. נורא חשוב,בבקשה תכניסו,ותכנסו[קצר]:
ממה שאני מכיר את העדה האטיופית וכן את האמהרית ,לפי דעתי הם הרבה יותר עדינים מכל הישראלים והפחד שלי שהם ילמדו מהישראלים.מרחק בין אנשים מקסימום בגלל הבדלי טמפרמנט שיוצר חיכוך שבו בלי כל אחד צריך לחשוב מה אני יכול לתרום לאוירה ומה לשנות-אבל שוב זה לא סיבה ואין שום סיבה לשינאה ,כולם צריכים להתחיל במסע כומתה אחד כלפי חברו ולא רק כדי שנינצל ממסע אלונקות,שלפי דעתי מתקרב לאור כמה נתונים והלוואי שאתבדה.אלא משום שהלב הוא המקום הקדוש..שניהיה כולנו ביחד לב אחד לב אוהב.
* ברגו   28/04/10 | 23:07