החדשות
תגובות (16 תגובות ב-7 דיונים)
7. ל-6
אני מבין את מה שאת אומרת אולם לא מסכים איתך כלל! אם רוצים לעזור לסטודנטים שיוצאים למילואים אז צריך לעשות את זה בדרך אחרת - מתן מועדי ג' וד' על מנת להתכונן לבחינה בצורה ראויה, מתן שיעורי עזר להשלמת החומר שהפסיד הסטודנט המילואימניק וכו'. לתת פטור מלימודים לחלק מהסטודנטים (כלומר לסטודנטים שיוצאים למילואים) זה אסון לעולם האקדמי שאמור להשוות בין סטודנטים על בסיס יכולות אקדמיות בלבד!
* סטודנט לכלכלה אונ' ת"א   12/04/12 | 15:19
ל-7..
זה נכון מה שאתה אומר על הדף..אבל כולנו יודעים שבפרקטיקה זה לא באמת יוצר שיוויון...המועדי ג' וד' יוצאים פעמים רבות על הסמסטר עצמו,ובזמן שאתה משלים אותם אתה מפספס לימודים נוספים, וכך יוצא שאתה בפער מתמיד רק כי בחרת להיות מהמעטים שמשרתים את המדינה...זה אומנם נשמע פתרון קיצוני, אבל לצערנו רק פתרון מסוג כזה יכול למנוע מצב של עימות בין הרצון להצליח בלימודים אקדמיים לבין הרצון להיות אזרח שנותן מעצמו למדינה.
* נטלי   12/04/12 | 16:33
אני לא מסכים איתך
פטור מלימודים זו דרך גרועה ויש להימנע ממנה. את בוחרת לראות איך חלק מהדברים שהצעתי (יש עוד המון דרכים בהן ניתן להתחשב במילואימניקים) לא יצאו אל הפועל (מועדי ג' וד' יכולים להיות גם בזמנים נוחים ולא עמוסים למשל). כך שכנראה, לא נשאר לנו אלא להסכים שלא להסכים.
* סטודנט לכלכלה   12/04/12 | 18:44
6. ל-5
ברגע שסטודנט יוצא למילואים לשבוע או שבועיים או לעיתים גם חודש, באמצע תקופה עמוסה או אפילו תקופת מבחנים בזמן שאחרים יושבים ולומדים כמו שצריך, זה לגמרי עלול לגרוע מהממוצע. כך שאם כבר יש כאן אפליה,זוהי אפליה מתקנת שגורמת להשוות בין הנקודת פתיחה שלך לזו של מי שמשרת.וזה מעבר לתרומה הרבה שהם מעניקים לכולנו, שהרבה יותר מידי אזרחים נמנעים ממנה.
* נטלי   12/04/12 | 14:29
5. בושה! אנשי מכון ויצמן צודקים
אסור להפלות חיובית מבחינה אקדמית את היוצאים למילואים. אין זה הוגן שלמי שפחות מוכשר מבחינה אקדמית ומשרת במילואים יהיה ממוצע ציונים גבוה יותר מאשר למי שיותר מוכשר מבחינה אקדמית ולא יוצא למילואים. באקדמיה צריך לבחון (ולהשוות בין) סטודנטים על בסיס רמה אקדמית בלבד!
* סטודנט לכלכלה אונ' ת"א   12/04/12 | 12:14
הי נטלי
אני משרת מילואים פעיל ובזמן עופרת יצוקה למשל, הפסדתי סמסטר וחצי רצוף בשנה האקדמית הכי עמוסה שלי. אני ועוד סטודנט אחד בלבד מתוך כיתה של כ-70 שירתנו תקופה ארוכה באותו מבצע (היו עוד 3 אנשים שגויסו למספר ימים מצומצם). בזמן הלחימה לא הופסקו הלימודים, אני כותב את זה משום שאני לומד באוניברסיטה כלשהי שנמצאת בדיוק מעבר לכביש ממול מכון וייצמן. כאשר הטילים הגיעו עד גדרה ורחובות כולה כולל המוסדות האקדמיים נמצאים בתוך טווח הגראדים. כאשר שבתי הבנתי שכולם פשוט המשיכו בשלווה בלימודיהם ואני עכשיו תקוע כאשר אף גורם לא בא לקראתי בצורה מספיק הולמת על מנת שאוכל להשלים את לימודי ונאלצתי בחצי סמסטר להשלים 2 סמסטרים ולבצע מועדי ב ו-ג בחודש וחצי מרוכז (כ-45 נקודות אקדמיות), הפסדתי פרנסה, זמן לימודים וזמן איכות יקר על מנת להשלים את הלימודים והצלחתי להעמיד ממוצעים טובים אך לא מצטיינים. אותם אלו שהצטיינו זכו במלגות, משרות הוראה ומחקר, עוד קצת מלגות וגם בקצת מלגות. המדד היחידי לקבלת מלגות הוא ממוצע כאשר מדובר בפסיקים של נקודות הבדל. לי ולשאר הסטודנטים לא היו את אותם תנאי לימוד ובכך שמתמרצים רק על בסיס ציונים האוניברסיטה בעצם שולחת לי מסר - אל תתגייס. הבעיה היא שאם אני ועוד מספר מצומצם של אנשים כמוני לא יתגייס - אף אחד במכון וייצמן ובמוסדות ליד לא יצליח להגיע לכיתה - כולם יהיו במקלטים, בדומה למה שקרה בבן גוריון למשל. מסכים איתך שאפליה לטובה היא בעייתית, אך באת ששתי נקודות פטור (שלא נכנסות לממוצע ציונים) לא ישפיעו יותר מידי על הישגים אקדמיים, בטח לא כשקיים פטור כזה עבור פעילים חברתיים ושאר ירקות. אבל לפחות המסר והתחושה יהיו מעט יותר הוגנים. ואולי גם טיפה הקלה בזמן השלמות כל כך הרבה קורסים אקדמיים.
* ציון   12/04/12 | 15:46
ציון,אני מבינה שהתגובה שלך מיועדת ל-5, כי אני לגמרי
איתך, אותי לא צריך לשכנע.. :)
* נטלי   12/04/12 | 16:26
הי שוב, נטלי
אכן, כמובן שהתכוונתי ל- 5. הסתכלתי מעל הכותרת במקום מתחת. סליחה :)
* ציון   12/04/12 | 19:42
לציון
אני מבין אותך וצר לי על מה שהיית צריך לעבור. אין ספר שהאונ' בה למדת לא באה לקראתך וזה ממש לא בסדר. עם זאת, הדרך היא לא פטור מ-2 נק' (וזה כן משפיע על הממוצע). דרכים נכונות שהאונ' היתה צריכה לתת לך הם שיעורי עזר להשלמת החומר ו/או החזר (או הנחה) כספי(ת) על קורסים שעליהם שילמת ולא יכולת להגיע עליהם כתוצאה מהשירות הצבאי.
* סטודנט לכלכלה   12/04/12 | 18:55
נכון בתיאוריה אך לא מתממש במציאות
בסדר, ברור שזה לא פתרון אופטימלי. אך כשבפועל המילואימניקים לא זוכים לעזרה ממשית בצורה שתיארת, אז עדיף את זה מכלום. 2 נקודות פטור ללא ציון מתואר של 180-130 נקודות זה באמת שולי בממוצע. לעומת זאת לבצע 3-4 מבחנים בשבוע ו- 2 מבחנים באותו יום בקורסים שלא נכחת בהם, כי זו המשמעות של מועדי ג', משפיעים מאוד על הממוצע ולא הוגנים. הייתי שמח מאוד לא לקבל נקודות פטור ולקבל תיאום ומרווחים נורמליים של מועדי בחינה להשלמת החומר, שלא נדבר על מעט עזרה מהמרצים להשלמת החומר באופן ראוי. זה הרבה יותר טוב לי מאשר פטורים אבל כרגע אין לא את זה ולא את זה. המקרה שלי הוא לא יוצא מן הכלל, זו רק דוגמא וגם לי קרו מקרים נוספים וגם שאר המילואימניקים הסטודנטים חוו זאת.
* ציון   13/04/12 | 12:53
לא מסכים איתך
פטור מלימודים זאת הדרך הקלה והיא פוגעת בערכי היסוד של האקדמיה. נח לומר לא מתממש במציאות אבל הדברים שהצעתי בהחלט ניתנים לביצוע.
* סטודנט לכלכלה   13/04/12 | 18:34
4. סוף סוף, מספיק לעשות צחוק מהמילואימניקים!
חפש לומד באוניברסיטה ולא מזמן קראו לי למילואים ובעקבות הקריאה הייתי חייב לדחות קורס. לא מספיק שהייתי חייב לדחות אותו גם לקחו ממני כסף על ביטול!!! זה לא הקורס הראשון שאני מבטל בגלל מילואים! ואז אני מגיע למסקנה שפשוט פעם הבאה אני לא אגיע כי יש אנשים פרזיטים שלא עושים כלום למען המדינה שלהם ולא צריכים לדחות קורסים ולשלם על הדחייה ואפילו הם מסיימים את התואר מהר יותר! אני פשוט מתבייש בצורה שהמדינה הזו מתייחסת לאנשים שכן רוצים לתרום למענה ולשמור עליה. מקווה שסוף סוף יתייחסו אלינו בכבוד והאוניברסיטאות יגלו גמישות רבה יותר כלפי מילואימניקים.
* אסף   12/04/12 | 09:14
ווואאוווו
עכשיו אני אוכל לקנות יותר אוכל!!!!!
* יעכגי   12/04/12 | 10:13
3. מדינה מעצבנת!
מצד אחד המדינה מנסה תמיד "לתרום" לאזרח הפשוט לאחר כל כך הרבה דרישות ממנו, אבל גם אז חושבת שזה מופרז ! מה נסגר איתכם ?! למה שלא נקבל את שתי הנקודות האלו שגם ככה רוב הסטודנטים שלומדים משלמים עליהם כסף באיזה קורס לא מועיל שלא יעזור לאף אחד חוץ מהכיס של אני לא יודע מי מהגבוהים. אז למה כל דבר צריך להסתכם בכסף? למה במדינה היחידה שיש לנו אנחנו צריכים להרגיש נבגדים ופרייארים מכל הבחינות? העיקר יודעים לצעוק ארץ זבת חלב ודבש, בושות!
* ארז   12/04/12 | 00:52
2. שאנשי מכון וייצמן יצאו למילואים של חודש
* מילואימניק   12/04/12 | 00:33
1. הטבה
כל הכבוד!! סוף סוף מקבלים משהו על חשבון המדינה חוץ ממועדי ג בגלל התייצבות לשירות
* סטודנט ופעיל במילואים   12/04/12 | 00:27