החדשות
תגובות (75 תגובות ב-49 דיונים)
49. למה?
אני לא מבין על מה כל המהומה הריי זה ידוע שהחברה הישראלית היא הגזענית ביותר בין מדינות במערב...תחשבו מקרה כזה היה קורה בארה"ב המנהלת היתה הולכת לכלא... רק במדינה הדפוקה שלנו אפילו שופט מרשה לעצמו להתבטואת בנימה מזלזלת וגזענית כלפי תובעת על רקע גזעני....ליזרוק מנות דם על רק צבע עור....לא להעלות נוסעים לאוטובוס גם אם מדובר במאבטח או סטודנטית רק בגלל שהם ממוצא אתיופי....מנהל ביתה"ס בפ"ת שלא מוכן לקבל תלמידים אתיופים... מורה שקוראת לתלמידים אתיופים מסריחים...וזה רק על קצה המזלג ....מהעניין איך הארגוניים היהודים האמריקאים שכל כך תומכים בישראל היו מגיבים על גגגגגגגגגגגזענות ככה חריפה שמתרחשת במדינת היהודים כלפי יהודים אחרים רק מפני שהם שחורים.....
* דויד   07/05/10 | 15:12
48. כנסו כולם לכאן !
בואו נספר לכם מה באמת קורה בגני אוצר החיים ! רשת מוסדות אוצר החיים מנוהלים ע"י הגברת עליזה ביטון הנכבדה , אישה שעוזרת ותומכת בציבור , לפני שנתיים וחצי פנו אליה בבקשה לפתוח גן עולים לעולים מאתיופיה שכמובן הם אינם יודעים עברית והגננתת מדברת עימן אמהרית והכל היה טוב ויפה וכולם היום מרוצים השנה התארגנה קבוצת אברכים חרדים וביקשו ממנה לפתוח גם של אברכים אשר מנותק לגמרי מהעולם החילוני עכשיו כיוון שלא היתה עלייה השנה ויש לה מבנים מיותרים של גני עולים שבהם אין שימוש השנה עקב ביטול העלייה מאתיופיה היא פתחה את גן האברכים שם במקום ולכן הגן מחולק לשניים אין כאן שום הפרדה גזענית וכאשר הילדים האתיופים גדלים מעט ולומדים עברית הם משולבים יפה בגני בוגרים יחד עם עוד מאות ילדים ישראלים ואין שום בעיה והפרדה עקב לאום כל מה שראיתם זה הוצאת הדברים מפרופורציות התקשורת אוהבים סקופים ולא אכפת לתקשורת למכור לכם שקרים מי שחושב שיש הפרדה גזענית וכמו שהתקשורת אמרו 11 ילדים אוכלים מאותו כפית שקר וכזב הילדים מקבלים את האוכל בכלים חד פעמי השינה מסודרת כמו מלכים עד היום כבר הילדים מטופלים ע"י גננות מוסמכות אשר למעלה מ 20 שנה עוסקות בחינוך , ומי ששואל את פשר עדות הגננת בטלויזיה כנראה שאינכם יודעים מדוע לא הראו את פרצופה היא איננה גננת היא בסך הכל מטלפת מחליפה המגיעה רק בחופשת המחלה של הגננת והיא אינה מודעת לכלום ממה שהולך במהלך כל יום בגן הילדים אוצר החיים , לסיכום מוסדות אוצר החיים כבר שנים רבות מחנך את ילדינו בהתנהגות נאותה ודרך ארץ מעל הכל והוא ימשיך לא משנה מה יאמרו בתקשורת חבל שאת הראיון איתי לא פרסמו בטלויזיה הם מפרסמים רק את הדברים הרעים בטלויזיה תנסו לומר דבר יפה ויקטעו אתכם , ולדעתי ערוץ 2 אתם עושים הוצאה להורג משלכם ומשפילים בנאדם בעל כח בחינוך אשר את כל חייה הקדישה לחינוך ובואו תראו ילדים אשר סיימו לימודים בבית הספר אוצר החיים איזה כיף ותענוג גדול לראות אותם אייזה חינוך הם קיבלו , ולעומת זאת קחו ילדים ממוסדות אחרים ותראו איך הם מתדרדרים לעולם הפשע דקירות סמים אלכוהול וזנות וזאת כי אין על החינוך אשר ניתן בבית הספר אוצר החיים
* נועם   06/05/10 | 13:33
47. גזענות
אני מתביישת להיות חלק מהחברה הגזענית המסריחה הזו תתביישו לכם אם ככה אתים מתנהגים. רק להקדוש ברוך הוא יש רשות לשפוט! אני חולה עליכם אתיופים אין עליכם רק הוספתים צבע ותרבות מופלאה גאה בכם3> אל תשתנו בשביל אפ-אחד תהיו מי שאתים!
* שרה   04/05/10 | 18:49
46. יהודי מגרש יהודי
בושה וחרפה למשרד החינוך ולראשות העיר של באר שבע הגזענות מתחילה משם חיבים להילחם באנשים האלה ולהורים אין לכם בושה,מה הייתים מרגישים אילו זה היה להיפך......!
* אלון   03/05/10 | 23:58
45. ושבו בנים לגבולם האומנם?
ושבו בנים לגבולם האומנם? בצער רב וביגון אנו מודעים על כשלון קליטת עולי אתיופיה בחברה הישראלית. הורים אחים ואחיות אנו פונים ושואלים אתכם מי הצליח למכור לכם את חלום האשליות שממנו אתם ממאנים להתעורר? מי הרעיל או כישף אתכם? האם אין לכם חלומות? האם אין לכם תקווה שהדברים יכולים להיות אחרת, למה? האם הפכנו לקהילה שקופה, קיימים אך לא נראים? מה זה אומר לגב... See Moreי עתידנו? האם אנחנו אירוע חולף בהיסטוריה היהודית או שנגזר עלינו להיות חוטבי עצים ושואבי מים של החברה? די לגזענות!!!! הגזענות הפכה לנורמה ומסכנת את עתידנו בואו לא נשב בחיבוק ידיים לטובת עתיד ילדינו שמופרדים עוד בהיותם בגיל גן זאת בשל היותם שחומי עור. בבקשה מכם צאו מהחלום הרטוב שהכול מושלם "בארץ זבת חלב ודבש" שחלמנו שנים להגיע אנא מכם עורו מהתרדמת לפני שיהיה מאוחר מידי כי לרבים מבני קהילתנו זו כבר "ארץ אוכלת יושביה". אנו מכריזים על צו גיוס ארצי לקהילה וקוראים לכם להתייצב ביום שלישי ה- 4 למאי 2010 בקרית הממשלה בשעה 10:00 באר שבע. טל' גילי 050-7939574 דויד 050-3037938
* יוהנס אזנאו   03/05/10 | 21:47
44. כבר יש לנו שם של אפרתהייד
בעיני מדינות אם זה לא אכפת אז תמשיכו עם זה
* דוד   03/05/10 | 14:46
43. נוצרי לעתיד...
מתבייש לחיות במדינה שסבלה את הגזענות בחוץ - ומצד שני המדינה עצמה (העם) גזענית לא פחות מהנאצים.סלחו לי על ההשווה אבל אם והמדינה הזאת לא הייתה דמוקרטית המצב היה בדיוק כמו הנאציזים.
* התחלתי לשנואת    02/05/10 | 18:23
מסכים איתך בהחלט
* יפתח רה"ע,צודק   05/05/10 | 17:17
42. גועל נפש
אני לא מאמינה שיש כזאת גזענות במדינה שלנו אלוהים אנחנו עברנו שואה איך אנשים לא מתביישים
* רויטל   02/05/10 | 15:16
41. לא חדש,ישראל=מדינה גזענית
בכל מקום יש גזענות פה,,אז מה יפיי הנפש מבלבלים את השכל,,שילכו להיתאשפז כי הם חוליי נפש שלא חיים על כדור הארץ,,יש פה גזענות מאוד חזקה,,
* יפתח רה"ע   02/05/10 | 13:40
40. זו מחלה של החברה הישראלית
במקום ללמד את הילדים יוצאה אתיופיה והילדים הלבנים לחיות יחד מגיל קטן, כך שילמדו לקבל את השונה, הם מורישים לילדהם מחלה שאין לה מרפא ויסבלו בה בבגרותם. אין דרך לשכנע אדם לקבל את השונה אים לא חונך כך מינקות. וכל אזרח ישראלי סובל ממחלת הגזענות ברמה זו או אחרת. והעדה האתיופית היא הסובלת העיקרית מהפליה וגעזענות, הן בשל מצבה הכלכלי והחברתי, והן בשל צבע עור. כל ממשלות ישראל החליטו החלטות רבות למען העדה, אך כאשר הפקדים במשרדה הממשלה הם אותם אנשים שלא רוצים שילדהם ילמדו עים אתיופים או שלא יניחו לבנם או לביתם לצאת עים אתיופי/ת אין זה מפתיע שהחלטות לא מתבצעות. המדינה בעזרת תרומות השקיעה הון בקליטת העדה אך רוב רובו של הכסף התנדף לו עוד בתרם הגיע ליעדו. הפשע הגדול כנגד העדה הוא במערכת החינוך, ילדים בגילאים קטנים נשלחים לפנמיות, הפקיעו את החינוך מההורים, הילדים לא סופרים את ההורים שלא שותפים בחינוכם. הרבה פנמיות מתגאות בבוגרים המוצלחים שלהן אך הן לא יגידו לכם כמה הפסיקו ללמוד באמצע כמה היו מחממים את הכיסא. אני בטוח שלא שאלו את ההורים האתיופים אם הם מוכנים שילדהם ילמדו בניפרד, "הרה הגננת ומשרד החינוך יודעים טוב יותר מה טוב לילדה העדה", כמו שהכעשלונות שלהם הוכיחו.
* צחי   01/05/10 | 09:16
39. מה קורה לנו
אני בהלם מוחלט מתגובת אנשים שמצדיקה הפרדה בין יהודים בגלל צבעם. זה קורה תמיד שכשקיימת עלייה לישראל יש בעיות קליטה. אך אלה דברים חדשים שלא היו קיימים מקודם. אני מקווה שמישהו יתעורר עכשיו וידרוש שהאפליה הגזענית הזו תתאדה. בנוסף יש מישהו שצריך לתת את הדין על מעשים כאלו. לא צריך להיות גאון כדי להבין שהיתה גם כן דרישה של הורים במעשים כאלו. ממתי הורים מנהלים את הגנים? בארה"ב מזמן היו סוגרים את המקום בגלל וההנהלה הייתה נתבעת במיליונים.
* ענת ח   01/05/10 | 01:41
38. אוי לו...למפלה....!!
בושה שכולם משחקים אותה תמימי דעים......!! עלק " אנחנו במגזר שלנו והם במגזר שלהם......" הדתי המזוייף הזה צריך ללמוד שיעור בהלכות דרך ארץ והתנהגות לפני שהוא שם כיפה בכלל......!!
* אבי    30/04/10 | 17:11
37. קל לכם להגיב ככה כי אתם לא אתיופים
תראו האתיופים חווים הרבה גזענות בארץ עם זה בבית ספר בצבא בלימודים ,תמיד יהיה קטע של גזענות הבעיה מתחילה מהחינוך ודעות קיצוניות .בחינוך גם עם זה לטובתם הפרדה זה הרגשה לא רצויה, שנואים כי מספיק הם חווים גזענות בשכונה וככה עם הפרדות הם לא ישתלבו הם יורחקו, לא מספיק מהאנטישמיות בעולם .אנחנו אמורים להתאחד כל היהודים בארץ ולצמוח .האתיופים חווים גזענות במדינה בגלל צבע עורם ובאתיופיה ובעולם הם חווים אנטישמיות בכל הכיוונים הם שנואים זה מאוד קשה להיות אתיופי יהודי בכל מקרה אני מאוד גאה שאני אתיופי יהודי ואני מודה לאלוהים  על כך
* שי   30/04/10 | 16:26
36. ספור דומה-אין חדש תחת השמש.
יש גן בארץ שמפרדים בן המורקאים לאשכנזים. סליחה זה היא בשנות ה-50. גם היה גן כזה שהפרידו בין הנוצרים ליהודים
* אני   30/04/10 | 10:42
35. אולי הילדים האתיופים הם המחוננים?
היהדות האשכנזית היא גזענית ומתנסת.לא שונים מהנוצרים בדרום ארה"ב
* מלמל   30/04/10 | 10:31
34. איפה ראש העיריה רוביק דנילוביץ.לעזזאל
תגידו לי איפה ראש עירית באר שבע רוביק דנילוביץ בכל הסיפור הזה?מי שמע ממנו .כנראה שהוא עסוק בשיפוצים בחדר שלו בפרסומים ביחצנות,זה יותר חשוב.לא חשוב גם בלעדיו אנחנו אוהבים את האתיופים ובמיוחד ילדי גן אוצר החיים
* אלינור   30/04/10 | 01:09
33. אז מה אם יש הפרדה זה די הגיוני.
אני לא גזענית חס ושלום יש לי חברות אתיופיות, הקטע הוא שיש מלא ילדים בגן , וצריך לחלק לחצי חצי בכיתות לימוד נראה לי די הגיוני שהאתיופים יהיו בנפרד שירגישו יותר טוב ויהיו עם אנשים שמזדהים איתם ורק שייגדלו יותר השתלבו בחברה וכו' עכשיו אם תשאלו ילד קטן הוא יעדיף להיות עם ילד מהצבע עור שלו כי הוא לא מבין מזה יהודי בינתיים הוא מבין מזה אני שחור הוא לבן שהוא יגדל ויפתח את מושגיו הוא יחליט לבד אם להשלב בחברה ואני בטוחה שהם השתלבו , אבל בינתיים הם קטנים ואין הפליה הם מקבלים יחס טוב הגננות נראות מצויינות אני באר שבעית המעון הזה מצוין! בכל "חסרון" יש יתרון השאלה איפה לחפש לכל מטבע יש 2 צדדים חברים ;]
* חן   30/04/10 | 00:17
אני מבין מדבריך שתי דברים-וההגיון הבריא שלך
שאת לא אוהבת גזענים שאת לא אוהבת אתיופים. לפי ההגיון שלך. כך היתה ההפרדה הגזעית בדרום אפריקה. בדרום ארצות הברית. וההפרדה הגזעית של היהודים.או שלזה קוראים אנטישמיות. שמחפסים הגיון.ניתן לתרץ כל דבר.
* מיכאל   30/04/10 | 08:47
מאחל לך החלמה מהירה. מסכנים ילדייך.
* ירון   30/04/10 | 15:49
תגובה ל-33
חן, אם יש מלא ילדים בגן, הפיתרון הוא לא לחלק אותם לפי צבע עור, אלא לערבב את כל העדות השונות ביחד. נכון שילדים קטנים לא מבינים מה זה יהודי אבל הם גם לא רואים צבעים. הם רואים רק ילד באותו הגיל שיכול לשחק איתם. ההורים הם אלה שמכניסים את המושגים האלה של שחור ולבן לראש שלהם. על מנת שהילדים יגדלו וישתלבו בחברה הישראלית ההורים, המורים והגננות צריכים להבין שהילדים גדלים להיות מה שהם לימדו אותם להיות. החינוך של הילד מתחיל מהרגע שהוא נולד. אם נלמד אותם להיות סובלניים כלפי האחר, החברה הישראלית תהיה במצב הרבה יותר טוב.
* רחל   01/05/10 | 01:15
חח את מדברת שטויות מטורפות!
"כשהוא יגדל ויפתח את מושגיו הוא יחליט לבד אם להשתלב בחברה"? ההחלטה לא ממש תהיה בידיו אם כבר מגיל כל כך צעיר הוא יחווה הפרדה שכזאת אם היתה סיבה להפרדה-נגיד שהתינוקות האתיופים היו צריכים צעצועים שונים,טמפרטורה שונה בחדר או כל דבר לא הגיוני אחר,אבל לא! מדובר בדיוק באותו תינוק רק שהמוצא של המשפחה שלו הוא מאתיופיה במקום ממדינה אחרת בושה גדולה שדברים כאלה קורים,וכל פעם קבוצה אחרת היא הקורבן... ולמי שכתב בתגובות שההפרדה אולי טובה בגלל קשיי שפה - בולשיט גם בין האתיופים יש דוברי אמהרית וטיגרית,אז אולי צריך לחלק אותם ל2 קבוצות?,ואת התינוקות לעולים ממדינות דוברות רוסית גם כדאי לשים בחדר מבודד לא? אי אפשר ליצור חברה תקינה בצורה הזאת,הדרך היחידה זה לתת לילדים להתערבב עוד כשהם קטנים,אולי ככה שנאת השונה של ההורים שלהם לא תחלחל הלאה. אחים שלי מאתיופיה תהיו חזקים! ואני רק רוצה להוסיף שהבחורות האתיופיות הן הנשים הכי מדהימות שהגיעו למדינה הזאת (לפחות לטעמי,"נצ'" שיצא לו להכיר ולצאת עם כמה) =]
* מה זה משנה   01/05/10 | 06:13
יהודים הממשיכים את מנשתו של היטלר
כעם שספג שואה,שסופג מלחמה יום יומית עם העמים הערבים,כעם שסןפג איומים,כעם שמכנה את עמצו אב אומות העולם,כמדינה דמוקרטית,כמדינה קטנה שאין שחור או לבן כשצריך להתגייס ולצאת לקרב כולנו נקראים "ישראלים", "אחים"-עלק.להפריד ילדים קטנים תמימים שאין להם מושג מה זה אתיופי ,לבן,שחור,על רקע עדתי,צבע עור,זה לא אנושי,זה לא יהודי,זה לא מוסר.זאת חברה מבישה,עצובה,חברה קורסת,חברה שאינה מובססת על ערכי התורה,והיהדות,המוסר והצדק,חברה המשיכה את ציוויו משנתו של יהטלר,כואב לומר אך חייבים להודות בזה.
* חנה   01/05/10 | 23:42
חילוני שעושה מיצוות כי אני יהודי,רוב החילוניים נוהגים כמו הגויים
ברשע והרע שולט פה חזק,אח זאב חאח,שכן זאב לשכן,חברזאב לחבר,ועוד הרבה הקימר הפכנו למדינה שחיים בא אנשים שהם : אדם זאב לאדם,עם תוצאות מכוערות כאלו צריך להחזיר את המפתחות של המדינה לאו"ם ,
* יפתח רה"ע,צודקת בהחלט   05/05/10 | 17:16
מה
לא מתכוון לענות לך על הטיפשות שלך. מטבע אכן 2 צדדים אבל גם שונים זה מזה,חשבי על זה!
* מי   02/05/10 | 18:27
רואים שגדלת עם חרדים לבנים
איך את יכולה לחשוב כך? את לא חושבת שההפרדה הזו רק מגבירה את הפערים? אם ילד מגיל קטן יגדל בסביבה של אנשים שדומים לו איפה הגיוון ואיך הוא יבין שמי ששונה ממנו במראה שווה לו את רק מעודדת את הגזענות תיכף תגידי שהעניים צריכים להיות מופרדים מהעשירים החינוך שהגן הזה נותן רק מגביר ומעודד את הילדים לגדול לתוך בועות שונות במקום להיכנס אל תוך המציאות ואם את חושבת שזה שיש לך חברות אתיופיות זה לא הופך אותך לגזענית את טועה טעות חמורה זה הופך אותך לסופר גזענית אז כדאי שתחשבי מה מוציאה מהפה שלך כי הילדים שלך לא יגעו רחוק אם אלו הערכים שהם יגדלו עליהם
* אלמונית   04/05/10 | 06:01
32. האפליה
זהממש לא יפה שצריך את הפליה הזו בין נאתיופים ללבנים וצריך להפסיק את זאת מיד
* תמי    30/04/10 | 00:09
31. הכל מתחיל מההורים
למה ,למה לילדים ! כמה אפשר עם הגזענות הזו כמה !? הלוואי והיה אפשר לעשות היפוך תפקידים כדי שתבינו באמת איך אתם נראים אתם צריכים להתבייש במעשים שלכם!!!!!!!!!!!
* אושרת   29/04/10 | 23:49
30. פשוטטט בושהה....
אני לא מאמינה שזה קורה במדינת ישראלל... פשוטט אין לתאר........
* טל   29/04/10 | 23:48
29. הן יתאימו להלך הרוח הגרמני.
* שמישהו כבר ישלח אותם לגרמניה   29/04/10 | 23:39
28. הכול שטויות אין שום הפלייה..
הכול שטויות אין שום הפלייה..
* הכולל שטויות   29/04/10 | 23:32
27. הכול שטויות!!הכול חרטה אני מכיר תמקום הזה
שטויותתתֱ!!!
* מישהו שמכיר את ההנהלה   29/04/10 | 23:30
אתה בטוח לבן,שטויות?אנחנו רואים בעניים גזענות,,אתה דפוק עם תעודות
* יפתח רה"ע   02/05/10 | 13:38
27,עכשיו הבאתה קבלה שאתה דפוק עם קבלות,
גזענות מכוערת כמוך,
* יפתח רה"ע   02/05/10 | 15:33
26. כתבה ערוכה להפליא...
חברים יקרים, אם לא שמתם לב, לקחו שברי משפטים של כמה אנשים שהם לא בדיוק בוגרי אוניברסיטאות אם נאמר זאת כך, כדי שוב לעורר מהומות על רקע עדתי תוך התעטפות בעור כבש של מתקני אפליות ורודפי צדק, המבקרת ממשרד התמ"ת אמרה בפה מלא שאין הפרדה, ונאמר שהתכוננו מראש לביקור (הפתע, סביר להניח) שלה וערבבו בין הגזעים, עולה על דעתכם שהיא הסתפקה בהסתכלות שטחית סביבה ולא שוחחה עם כמה ילדים כדי לאשר שאכן כך מתנהל הגן וזו לא הצגה לכבודה? אני מתקשה להאמין.. שמתם לב שהמרואיינים האתיופים לא דיברו עברית כלל? עלה בדעתכם אולי שבהנחה שיש הפרדה אולי היא דווקא לטובת בני העדה האתיופית כי אולי העברית שלהם חלשה ויהיה להם יותר נוח בין דוברי אמהרית כמותם תוך כדי תגבור שפה מאסיבי בלי לפגוע בקצב ההתקדמות של דוברי עברית מבית (שכן קצב לימוד איטי עקב קשיי שפה של חבריהם עלול לתסכל ילדים רבים)? ואולי ההפרדה היא בכלל זמנית עד שהילדים ישלטו בשפה ואז ישלבו אותם בכיתה רגילה? חברים יקרים! אני לא בעד אפליה כל שהיא חלילה, אבל אל לנו להתלהם ולשפוט אחרים על פי כתבה שטחית ולא ממצה שממש לא מציגה אתכל העובדות!
* me   29/04/10 | 23:22
25. למה לא הפרדה ראיתם את הלבוש של האמא האתיופית
אלו ילדים ממשפחות חרדיות מה פתאום שיקבלו ילדים שההורים שלהם לבושים בחוסר צניעות
* עדנה    29/04/10 | 23:20
נשמה!איזה חוסר צניעות ואיזה נעלים,די לשקר!
אם והיתה באמת אז הפרדה בכלל לא קשורה לצניעות ההורים!העדה האתיופית היא אחת העדות שהמבוגרים בה הכי מקפידים על לבוש צנוע,אז אל תגידי שקרים!אני לא נוטה להאמין לטלווזיה,אך במידה ונעשתה אפליה על רקע גזעני או על רקע ההמצאות שאתיופים הם לא יהודים אז שום דבר לא מצדיק את האפליה הדוחה הזו.דווקא בתקופה זו שאנחנו מציינים את מותם של תלמידי ר' עקיבא בשל חוסר כבוד ביניהם,נעשה חוסר כבוד ועוול נוראי לעדה... בגלל שנאת חינם ניחרב בית המקדש השני..איפה אהבת ישראל?!שנזכה בעז"ה רק להרבות בה....די לגזענות!
* אתיופית גאה!   30/04/10 | 00:05
כל הכבוד את גאווה לעדה שלך
שירבו כמוך , מתוקה נראה שהורים כמוך לא תהיה לאף אחד בעיה לקבל את הילדים שלך
* עדנה    30/04/10 | 08:19
24. אתיופים
אהלן שלום לכולם לערוץ 2 יש לי משהו להגיד לכם בנושא הכתבות שאתם מעלים בזמן האחרון על העדה האתיופית העדה שלי אוקיי אני גדלתי באזור הצפון ולמדתי במוסד חנוכי מסורתי כן וגדלתי עם חברה לבנים כתומים וסגולים ומה שלא אני גר בעיר די חרדית וחי איתם אלה אנשים שלא יודעים לקבל את השונה מהם אני עובד ציבור כשהם רואים אחד כמוני ישר נרתעים או לא מבינים מה קורה . וואלה אני יליד הארץ ואני רואה את ההדדרות של החברה הישראלית במיוחד החרדים אנחנו לא נגיע רחוק חברים הכל יתפוצץ לנו בפנים ןזה מתחיל ביחס שאתם נותנים לקטנים בקיצור 11 וכל השאר שיהיה לילה טוב
* שי    29/04/10 | 23:06
אם אתה אתיופי אז אני צנצנת
בנאדם מסורתי שמכבד את היהדות בחיים לא ידבר כמו שאתה מדבר, להכליל קהל שלם של אנשים, ההכללות שאתה עושה על החברה החרדית הן בדיוק כמו הכללות בקשר לאתיופים ערבים או הומואים. וזו גזענות! אתה לא נלחם בגזענות עם גזענות.
* מיכל   30/04/10 | 00:22
צודקת בהחלט
* עדנה    30/04/10 | 08:20
עדנה ומיכל.האמת כואבת
הוא צודק
* ברוך   30/04/10 | 10:40
על איזה אמת את מדברת???
השי הזה בכלל לא אתיופי הוא סתם רשם שהוא אתיופי בשביל לנסות לחזק את הטענות שלו. בנאדם דתי לא מדבר ככה נקודה.
* שני   30/04/10 | 12:21
ומאיפה לך איך בנאדם דתי מדבר ?
כל אחד יכול לדבר איך שבא לא , זה לא מעיד שום דבר על הדת שלו . או יותר נכון - הדרך בה הוא מאמין שצריך לקיים את הדת שלו .
* קגקגקגקק   02/05/10 | 16:43
23. תתביישו לכם מגעילים...ידייכם געולות מדם ממלחמת העולם השנייה
ואתם מעזים לעשות כזאת הפרדה?ועוד לתמוך בה? מגעיללללללים.עם ישראל ל-א איתכם,אתם בשבילנו כתם שחור וגועלי.
* גועל נפש   29/04/10 | 23:03
22. איפה שר החינוך?????
צריך מעורבות אישית ומתקושרת מאד מצידו בעניין הזה...כדאי מאד שגם כמה אנשי מפתח יפוטרו שם כדי שדברים כאלו לא יקרו שוב.בושה לנו כעם כמדינה וכבני אדם.
* דני (תגיבו)   29/04/10 | 22:56
21. אני לא מאמינה...
שיש הפרדה על רקע גזענות... זה בטח כיתת קידום או משהו אחרי הכל הנושא שקשור לזה (הקודם) היה שם תגובה נכונה לגבי זה.. תגובה 40 רק מי שנמצא בזה מבין אין הלימוד עם הילדים..!!
* אחת..   29/04/10 | 22:38
הצחקת אותי....
איזה כיתת קידום כבר יכולה להיות בגן ילדים, בטווח גילאים כזה צעיר?????
* אני   29/04/10 | 22:57
20. בושה וחרפה לנו...
* באר-שבעית   29/04/10 | 22:33
19. אשכנזים ספרדים, לבנים שחורים, כולנו בני עם אחד
* מה יהיה לא י היה סוף לגזענות   29/04/10 | 22:23
18. צריך לפטר את המנהלת לאלתר!
מקומה לא בחינוך , ואם הילדים כבר מגיל קטן ככה מחנכים אותם אז הם יהיו גזענים בגללה שהם יהיו גדולים - כי ככה הם ילמדו שזה נכון , והנכון הוא שהמדינה במקום להשקיע בהם שהם אוכלוסיה חלשה - להשקיע בהם כספים הרבה יותר על מנת לעשות העדפה מתקנת ולעשות שהם יהיו בקו ישר עם כל השאר ואז זה גלגל כזה אין להם כסף הם בעוני החינוך שלהם נמוך - הם מקבלים יחס נמוך ומפלים אותם והם נהיים אזרחים לא מהשורה בגלל זה, וזה מדינה שכמה אחרי אירועי השואה ואנשים ככה מתייחסים לאחרים פשוט אין מילה חוץ מבושה!
* אוהב את הבריות ואוהב אנושיות   29/04/10 | 22:20
17. לאב: את בני לא מקבלים בכיתת מחוננים כי הוא נוצרי! זו גזענות!
לאב שאמר שיש הפרדה כי האטיופיים הם פחות מחוננים, קודם כל בגן אין כיתת מחוננים!!! היה טוב אם היו כאלה. דבר שני, זה שהם אטיופים לא אומר שהם לא כחמים כמו כולנו! דבר אחרון, זה שילדים הם מחוננים לא אומר שמרשים להם להיכנס לכיתת מחוננים. את בני לא מכניסים למשל כי הוא נוצרי והמורות לא אוהבות נוצריים גם אם נולדו בארץ להורים ישראלים. ישראל לצערנו היא מדינה עם המון גזענות (חלקה גם מוגנת בחוק: לחילונים, חרדים ומוסלמים יש בתי ספר ממשלתיים, אבל לנוצרים אין אפילו אחד אם מימון ממשלתי מינימאלי וגם פרטיים קשה לקבל אישור לפתוח
* אם   29/04/10 | 22:17
נוצרים
המורות לא אוהבות נוצריים ? גברתי היקרע . אין לבנך מקום בבתי ספר דתיים ובבתי ספר יהודיים שם אין מקום לנוצרים ולמה לדעתך צריך להכניס את בנך לבית ספר יהודי מה הוא ילמד שם את החגים שאינו יכול לקיים ומה אים מצוות ?מה כן ארכים יהודיים ? ישראל אחת המדינות המיוחדות בתבל!!! שאין גזענות אולי מעת .ואת זה ניתן לתקן .באהבת חינם מיהודים ליהודים .
* יוסי    29/04/10 | 22:57
יוסי.אתה לא יודע מזה זה להיות יהודי.
אני נולדתי בחו"ל כי יהודי במדינה נוצרית . גם שם לא נתנו ליהודים להכינס לכל מני מקומות.אך שם זה נקרא אניטשמיות. פה זה נורמלי. לצערי אנחנו לא אור לגויים.אנחנו בדיוק אותו דבר.
* מיכאל   30/04/10 | 10:37
מה שאמרת עכשיו , זה גזענות .
מה ההבדל בין גזענות לאתיופים וגזענות לנוצרים ? מה , היהודים טובים יותר מהנוצרים ? לא . אז גזענות לאתיופים זה רע , ולנוצרים לא ? ויש גם הרבה בתי ספר חילוניים שנוצרים יכולים ללמוד בהם . וכמו שהאם אמרה [ וצדקה ] - הממשלה צריכה לתת לזה תקציב מיוחד .
* קגרקכרכ   02/05/10 | 16:42
למה שלא תפני למסיונרים הנוצרים שפזורים בכל פינה נידחת בארץ?
שיפתחו בית ספר לנוצרים ויעסקו בחינוך בני הדת שלהם, שלא יפזרו את כספם להמרת דתם של יהודים אלא ישתמשו במליארדים המוזרמים לחינוך ילדי הנוצרים בארץ.
* me   29/04/10 | 23:08
16. לגננת של אתמול: את רואה? הגננות גם גזעניות כמו גם בגן שלנו!
כמו שחשבנו הגננות והסיעות תומכות בזה! לאב שאמר על ילדים מחוננים: שלי מכונן אבל לא מעבירים אותו לכיתת מכוננים כי הוא נוצרי!!!!! (במרכז הארץ)!
* אזרחית   29/04/10 | 22:11
15. מזעזע לא משנה איך נסתכל על זה-בושה!!!
* טלי   29/04/10 | 22:09
14. אין לתאר!
זה נורא. ואם ההורים לא מבינים שזה לא בסדר המצב באמת אבוד. לאן הגענו, בושה!
* .............   29/04/10 | 22:09
13. בושה וחרפה לעם היהודי שמבזה את עצמו..
די לגזענות.... הכל בגלל הורים שחינכו לגזענות ולסטריאוטיפים! בושה וחרפה...
* מה זה משנה?   29/04/10 | 22:08
12. לאן החברה שלנו הגיעה? בושה וחרפה.
* אושרת ניו יורק    29/04/10 | 22:01
11. הבעיה איתם שהם פשוט
תת רמה! שלוחים!
* האתיופים בעייתים   29/04/10 | 22:00
10. אנימאשרת יש לך אחלה אוכל טעים-טעמתי
* שפית   29/04/10 | 21:59
9. בושה
אחיי האתיופים,גם אנחנו היינו שם.תלמדו תתקדמו ותבואו להם בדלת האחורית ותוכיחו שאתם לא פחות שווים
* מזרחית גאה   29/04/10 | 21:58
חן חן, תשובה יפה ואמיתית!
* me   29/04/10 | 23:03
תפתחו דחוף!-חשוב
הדברים שההורים האלו אומרים פשוט מזעזעים!!! אבל אל תשכחו למרות כל הדברים הללו יש לנו גם נוער שאוהב ומוקיר ובעיקר מתייחס לאתיופים כשווים וראייה לכך היא שמי שראה בחדשות 2 ב29.3 (ערב ליל הסדר) את הכתבה על מקהלת מורן שמשלבת ילדות מהעדה האתיופית ורואים שהן חברות ממש טובות וריגשה אותי במיוחד הילדה שאמרה שהגזענות כבר פוגעת בה (אם אני לא טועה קוראים לה אלמוג) בבקשה לראות משמח לבב אנוש!
* אורית .ס.    04/05/10 | 17:04
8. צריך לסגור את המדינה, ולזרוק את המפתח לים.
לאן הגענו ? לקצה שבקצה
* אבי   29/04/10 | 21:58
7. איזה אוכל טעים מה הקשר? יש הפרדה או לא
* מתעניין לדעת   29/04/10 | 21:58
6. דורית ושולה מה אתם מתלהבות שאתם בטלויזיה
* מה אכפת לכם   29/04/10 | 21:57
5. פשוט גזענים! זה מה שאתם מלמדים את הילדים שלכם?!
תתביישו.. ואתם קוראים לעצמכם הורים.......
* לה   29/04/10 | 21:54
4. אני לא מאמינה פשוט בהלם . .
על מה המהומה זה משהו אחר בכלל מחוננים לילדים רגילים זה הפרדה גזענית ידפוקים זה להפרדים ילדים ! בגלל צבע העור שלהם "על מה המהומה " פשווט לא להאמין מצד שזה קורה אממה אבל לחשוב שזה בסדר פשוט שחיתות !
* ישראלית    29/04/10 | 21:51
3. גזענות לשמה
* אלינור    29/04/10 | 21:48
2. אוצר החיים עליק- מפעל להפרדה בין לבנים לשחורים,תתבישו
* עליק אוצר החיים   29/04/10 | 21:46
1. גזענות ? זה לא רחוק מהיחס שקיבלו היהודים בשואה
מה זה צריך להיות ? הפרדה על בסיס צבע ? תת רמה של מדינה !
* shir   29/04/10 | 21:43
לא של מדינה של אנשים...
* ה   29/04/10 | 22:09