ג'קסון צוחק כל הדרך אל ההופעה (תמונת AVI: חדשות)
מייקל ג'קסון (או הכפיל) במסיבת העיתונאים בה הכריז על הקאמבק | תמונת AVI: חדשות

חברת ההפקות AEG, שיועדה להפיק את סיבוב הופעות הקאמבק "This is It" של הזמר מייקל ג'קסון באולם ה O2 בלונדון, ממשיכה להבטיח החזר כספי מלא לכל מאות האלפים שרכשו מראש את כל הכרטיסים לחמישים ההופעות המתוכננות של מלך הפופ המנוח. זאת למרות השמועות על בעיות ניירת בביטוח של סיבוב ההופעות שהתבטל. החברה צפוייה להפסדים בגובה 85 מיליון דולר, אותם תאלץ לספוג במטרה לפצות את רוכשי הכרטיסים, בתוספת הפסד פוטנציאלי של כ-115 מיליון דולר, שיועדו להיות הרווח מההופעות בלונדון, ולא פחות מ 450 מיליון דולר נוספים, שנועדה להרוויח מההופעות של ג'קסון ברחבי העולם שכבר היו בתכנון.

ג'ו כהן, מנהל משרד הכרטיסים Seatwave ששיווקה את הכרטיסים עבור AEG, מסר בסוף השבוע בהודעה רשמית לתקשורת: "כל מי שרכש כרטיס להופעה יקבל בחזרה את מלוא כספו. כולנו עצובים והמומים בעקבות מותו של מייקל ג'קסון, אך מתחייבים בפני לקוחותינו שהם יפוצו בהקדם".

רוכשי הכרטיסים להופעות נקראים על ידי החברה שמור על הקבלות ו/או אישור ההזמנה מהאינטרנט, על מנת לאפשר את ההחזר. ההערכה היא שהסניף הלונדוני של חברת ההפקות הענקית, שאחראית בין השאר גם על סיבובי ההופעות העכשוויים של דפש מוד ומדונה, יספוג מכה כלכלית קשה, שעשויה אף להסתיים בסגירתו, כיוון שלא יוכל לעמוד בהחזר כספי מיידי לכל רוכשי הכרטיסים.

ואיזה מסכנים המעריצים

עם זאת, הנזק הכספי לרבבות מעריציו של ג'קסון אינו מסתיים בכרטיסים שהזמינו להופעות. אלפים רכשו במיוחד כרטיסי טיסה מכל רחבי העולם במטרה להגיע ללונדון, הזמינו חדרים בבתי מלון ולקחו במיוחד חופשות ממקום עבודתם. במקרים אלה יאלצו המעריצים לספוג את ההפסד. 

במקביל נודע כי מיליוני מעריצים של מייקל ג'קסון בכל רחבי העולם החלו לרכוש כמויות מסיביות של אלבומיו הישנים, וגם מנהלי חברת AMAZON דיווחו אמש על עלייה של עשרות אחוזים בביקוש לקטלוג של מלך הפופ. ההערכה היא כי לפחות 16 אלבומים ישנים של ג'קסון מקריירת הסולו שלו, אוספים והקטלוג הישן של להקת הג'קסונים יחזרו לראש מצעדי מכירות האלבומים ברחבי העולם במהלך השבועות הקרובים.