בוי אצ'י (אליאור אנטווי) בסך הכל בן 25 אבל כבר אחראי בישראל על לא מעט להיטים ותופעות. לדודו פארוק הוא הפיק את דוד המלך (ערק ערק ערק), היה חלק מהצמד "יאנג בויז" עם יאנג הפנר, והקליט עם נורוז את "מה נשמע", שבדיעבד הפך ללהיט הטיקטוק הראשון של ישראל. בשנתיים האחרונות הוא מבלה מעבר לים, בעיקר בארצות הברית עם בת הזוג השחקנית אודיה רש. לאחרונה הוא מצא את עצמו במזרח אירופה מפיק שירים לראפרים ואמנים מפולין, צ'כיה וגרמניה. 

Lubię 2 של הראפר הפולני פלאן בי, הוא הסינגל הראשון שיוצא במסגרת העבודה בצד הזה של היבשת. "הייתי במחנה כתיבה של וורנר מיוזיק בלונדון מטעם השלוחה הישראלית. הרגשתי שהייתי שם אנדרדוג, כל הווייב. לא עבדתי באמת באירופה. אין לי איזה שם או משהו, אז בצדק הייתי אנדרדוג. באירוע ההיכרות פגשתי אמן צ'כי, קאלין. עבדנו אחרי השעות בלילות, עשיתי איתו דברים ממש מגניבים, ופלאן בי שמע חלק מהדברים, קרא לי ואמר בוא נשב". פלאן בי נדלק על החומרים של אצ'י והם נשארו בקשר.

כשטס לעבוד בצ'כיה על אלבום של קאלין ("הוא לא ראפר, יותר זמר כמו דה וויקנד") יחד עם עוד ראפרים מגרמניה, הוא פנה לפולני במחשבה אולי לדלג לשם ישירות במקום לחזור לארץ. "כתבתי לו שאני בצ'כיה ואולי אני אקפוץ לפולין. הוא ישר אמר שישמח. וורנר פולין סידרו לי לעבוד עם עוד כמה אמנים בפולין בין היתר איתו, שתהיה סיבה מוצדקת לטוס לשם. לא עליתי לטיסה לארץ והמשיך לפולין".

אצ'י תפס את פלאן בי בתקופה מורכבת, חלק מהשירים שלו הוסרו מהסטרימינג בעקבות בעיות בהפצה. הראפר הפולני הקליט איתו שיר שבו הוא מתייחס ללהיט ישן שנמחק. "צילמנו קליפ כמה ימים אחרי, הוא פאקינג אסף אותי מהמלון עם פורש מטורפת ונסענו בפולין בכל מיני מקומות בווארשה. זה היה די מהר, הזכיר לי את הווייב שאנחנו עובדים בישראל". 

"אין להם ממש מושג מה זה ישראל. אני מתאר להם את תל אביב, כי אני מתל אביב, ומסביר שזו עיר על הים", אצ'י אומר, "מכל מקום שאתה נמצא 10 דקות אתה מגיע לים ויש מסיבות כל הלילה - והם כולם רוצים לבוא, הם ממש רוצים לבוא. העובדה היחידה שעוצרת מזה לקרות היא ישראל יקרה מאוד ביחס לצ'כיה ופולין. אנחנו טסים לוורשה בשביל לחסוך".

"שאלו אותי על מוזיקה ישראלית, השמעתי להם את 'תל אביב' עומר אדם. השמעתי להם גם את פנתרה כי עומר אדם זה כאילו הפופ הישראלי הכי ברור, ואני מרגיש שנועה קירל מתאר איך הפופ המודרני של ישראל נשמע כרגע, או לפחות לפני שנה. רציתי להשמיע להם שיש רמה מאוד גבוהה בישראל. חוץ מבאנגליה, שוודיה, ארצות הברית ועוד כמה מדינות גדולות, הרמה המוזיקלית וההפקה ממש נמוכות. בארץ הפרודקשן ווליו מאוד גבוה יחסית - הקליפים שלנו נראים טובים. המוזיקה, אפשר להתווכח על הטעם, אבל ההפקה ברמה מאוד גבוהה. הם ממש התרשמו".

בוי אצ'י (צילום: gleb czap)
בוי אצ'י ופלאן בי בוורשה | צילום: gleb czap

מאז שאצ'י הפסיק להתרכז בעבודה על מוזיקה בישראל הסצנה המקומית די השתנתה. טונה ורביד מפרקים את הלייב פארק עם סדרת הופעות חסרת תקדים, נורוז מככב במיינסטרים ולהיטים כמו "תיק קטן" כובשים את המדינה בשבוע. "הדור שלנו עוד חשב שאנחנו נהיה המהפכה, אני הייתי בטוח. בתקופה של דודו (פארוק) זה הרגיש שהכל עובד. בלי הפצה ובלי כלום הגענו למיליון צפיות, אתה אומר טוב משהו השתנה. אולי המדינה תהיה רק היפ הופ?".

למה אתה חושב שזה לא קרה בסוף?
"אני חושב שהקדמנו טיפה בכללי, לא היה את הגיבוי והאמונה בהיפ הופ בארץ בשביל לתת לנו את המקום לגדול. אף אחד לא רצה לנהל ראפרים, אף אחד לא התעניין בהפצה. דווקא לפני שנתיים התחילו יותר, אבל זה כבר היה טו ליטל טו לייט בשבילנו".

בזמן ששיחת הזום בין ישראל לארצות הברית מתנהלת, בארץ הקליפ של "תיק קטן" בדיוק יוצא. "היא פשוט בדיוק מה שצריך, היא נכונה לתקופה", הוא מנסה להסביר איך זה תפס כל כך חזק. "זו פשוט ה-תקופה שמישהי תבוא ותיתן משהו סופר קליט ומגניב. זה פשוט התקופה הזו, אנחנו מוכנים לקבל את זה כרגע. אני לא אוהב לתת יותר מדי קרדיט לדור שלנו כי אני חושב שזה בסופו של דבר תוצאה של המצב התרבותי, זה ביצה ותרנגולת. או שאנחנו גרמנו למוזיקה בארץ להיות יותר פתוחה להיפ הופ או שהמוזיקה בארץ הייתה יותר פתוחה להיפ הופ אז אנחנו יכולנו להיות יותר על זה".

 

את המעבר לארצות הברית הוא לא עשה כי סימן מטרה לכבוש את העולם מעבר לים, כמו שישראלים רבים עושים, אלא דווקא פשוט נתן לחיים להוביל אותו לשם. הוא פגש את בת זוגו השחקנית כשהייתה בביקור בישראל, ומאז היו נפגשים בכל פעם שהיא הייתה מגיעה לביקור או כשהוא היה מצליח לטוס לארצות הברית. "לאט לאט מצאתי את עצמי מחפש סיבות איך להגיע לארצות הברית. בשבילי זה פחות מטרה מקצועית, אלא יותר איך שהרגשתי שהגלים לוקחים אותי. אני צריך להסתדר במצב הזה, וזה לא מצב כזה רע להיות בו. אם זה דחף אותי למצב של להגיע לארצות הברית ולעבוד ולהסתדר, זה חלום שלא היה לי בכלל. זה גדול מדי".

השם "יאנג בויז" כנראה לא הרבה לרוב הקוראים שלנו, אבל בסצנת ההיפ הופ מדובר בנקודה מאוד רגישה. אצ'י למעשה התחיל כצמד עם המפיק והראפר יאנג הפנר וכבשו את הסצנה התל אביבית די בסערה. הם הוציא שני אלבומים משותפים ואז ביוני 2019 כשהגיעו כנראה למיצוי הוציאו את "יאנג בויז 3", שיר הפרידה שלהם שכולל את השורה "רציתם עוד אלבום? קיבלתם סינגל". השניים אפילו קיימו מופע פרידה. כשהפנר הוציא לאחרונה את אלבום הבכורה שלו "נדאו", שותפו לשעבר קיבל מספר אזכורים ואפילו נכח במסיבת ההשמעה המצומצמת שנערכה בבית רומנו בתל אביב.

"אני ידעתי על השאוט-אאוט באלבום כי אני ישבתי איתו בזמן שהוא עשה את האלבום", הוא משתף וניכר שהוא נבוך ונרגש. "הוא השמיע לי בשביל לשאול אותי אם זה סבבה ושלא יהיה מוזר כשאשמע את זה דרך האלבום. התרגשתי ואמרתי לו שזה ברור. כאילו, מן הסתם, הוא לא היה צריך את האישור שלי, אבל הוא היה פייר איתי".

"יאנג בויז היה שלב מאוד ראשוני אצלי ביצירת מוזיקה, זה מייצג אצלי משהו קצת יותר גדול מהדבר עצמו. זה מייצג אצלי את האופי שלי, את מי שאני וזה חלק שבנה אותי, לימד אותי ומאה אחוז עשה אותי. זה הפרויקט הראשון שלימד אותי לכתוב. זה היה חוויה מלמדת, וצחוקים ושטויות. לא היה לנו מה להפסיד או לצפות זה היה נטו ממקום טהור וכיפי".

תשמע, סצנת ההיפ הופ מודאגת מטיב היחסים...
"ממש טיילור ובן זיני", הוא אומר כשהוא צוחק ונבוך, "אנחנו קצת נפרדנו בבדיחה, עשינו אירוע פרידה עם אמוג'יז עצובים וכזה גשם ומוזיקה עצובה. זה היה בכרזה של הפרידה של יאנג בויז. הכל היה מאוד עצוב בחצי ציניות וחצי באמת כי זה באמת עצוב. אבל אנחנו סבבה, גם אם אנחנו לא עובדים יחד ישירות אנחנו עובדים יחד בעקיפים ואנחנו עובדים עם אותן אנשים ואנחנו חברים של אותם אנשים אנחנו רואים אחד את השני. ראינו את הגמר של המונדיאל ביחד".