1. אם ישראל הייתה ארצות הברית "כסף קל" של דודא (יובל ניאזוב) היה הופך ללהיט תוך כמה שעות מהרגע שיצא, אבל אנחנו עדיין יחסית שמרנים ומפחדים מכל מה שנשמע "מסוכן" או "עברייני". דודא, מפיק וראפר מההרכב האשדודי מבוא הדודאים, עובד על אלבום סולו ראשון ו"כסף קל" הוא הסינגל השני מתוכו, אחרי שיצא "מאה אלף".

    דודא לא אדם מסוכן וקשה לי להאמין שקיים בו היום משהו מהעולמות האלה, מה שכן, הוא גדל בסביבה קשה. לא פגשתי אותו מעולם, אבל מספיק לעקוב אחרי המוזיקה שלו בשביל להכיר את סיפור חייו. יש משהו שחוק בלכתוב ראפ על סחר בסמים, אלימות וקושי, אבל הדרך שבה הוא מעיד על מה שעבר עליו בילדות על הפקות טראפ ודריל, מצליחה לגרום לזה להישמע מעניין כאילו אף אחד לא עשה את זה לפניו.

    "שוב רץ למקום מבטחים, מחפש אושר בפחים לא דופק חשבון לאחי, חולק אותו חדר עם אחותי ואבא מזמן לא בתמונה, ואני עדיין באותה שכונה"

    "כסף קל", דודא
    רביד פלוטניק וטונה הצליחו לגרום לפתח תקווה להיראות כמקום מעניין, אבל עם כל הכבוד, מה שדודא (יובל נאיזוב) עושה מאשדוד זה סיפור שהולך להיזכר בתולדות המוזיקה הישראלית. בתור יליד פתח תקווה ואחד שעשה שירות צבאי עם לא מעט אשדודים, הסיפור של דודא הולך להיות מורכב וקשה לעיכול, באחריות.
     

  2. עוד ראפר שמצליח לתווך את העולם שלו בזכות השפה שלו הוא נורוז. אחרי שיתופי פעולה עם זמרי מיינסטרים כמו הראל סקעת ודודו אהרון, הוא משחרר את "שמיכי". הרצון להגיע לכמה שיותר מאזינים הוא ברור ואפילו נדרש, אבל נורוז צריך לוודא שהוא לא הולך לאיבוד כמו שקרה כבר כבר ללא מעט ראפרים, ובכן, שנשארו בעבר. "שמיכי" הוא התיקון המושלם ובאמת שכיף לראות איך הוא מצליח ליצור עולם משלו. "היא רוצה אותי בשמיכי שמיכי אה, כל היום דביקי-וויקי אה, וואלה זה פסיכי פסיכי אה היא כותבת בלי פסיקים אה".

     

  3. עברי לידר שחרר את "רק בשמחות" שמשלב את אחד מי יודע בפזמון וזה כל מה שאתם צריכים לדעת. לא ברור מה גורם למוזיקאי הוותיק והמפיק לפנות לג'ורדי בשביל שיפיק לו שיר. המרדף אחרי להיטי פופ בישראל שובר שיאים וגורם לאמנים הוותיקים ביותר לאבד את הפאסון שלהם.


  4. אחד שלא איבד את הפאסון שלו גם בגילו המופלג הוא אלטון ג'ון ששחרר את Hold Me Closer עם בריטני ספירס. במקום שאגדת המוזיקה הבריטית תתבזה ותנסה להידחף במצעדים לצד הארי סטיילס או באד באני, הוא מצא טריק גאוני: חידוש של שירים שכבר הצליחו - רק בגרסה עדכנית. זה עבד לו עם דואה ליפה ו-Cold Heart ועכשיו זה כנראה יעבוד לו גם עם בריטני.

     

  5. כמה ימים אחרי שהופיע ב"כל הקופה" במנורה ורגע לפני מופע השקת האלבום שלו במועדון הגריי בתל אביב (8.9), עוזאל משחרר את "חפלה" בהפקת אורי שוחט. השירים כבר כאן, הכישרון מתפוצץ, רק נשאר לעם ישראל להצטרף לחפלה הכי טובה היום.


  6. אסף אמדורסקי אמר כבר בכמה הזדמנויות שונות שהוא ישמח להפיק לאיתי לוי שיר, אבל עד שהשניים ייכנסו יחד לאולפן, אנחנו מקבלים את הקאבר שלו ל"שתישרף האהבה", אחד הלהיטים האהובים של לוי. אמדורסקי ביצע את הגרסה שלו לראשונה ב"הכוכב הבא" ובסוף השבוע האחרון היא יצאה באופן רשמי כסינגל. זה כל כל מרענן לשמוע את אמדורסקי עושה מיינסטרים, ואם כבר אנחנו פה אז אולי שווה לזרוק הצעה: איפי קצר עם גרסאות ללהיטים מהעשור האחרון, נשמע מבטיח.


  7. כששמעתי את "בלילות" בפעם הראשונה שכחתי שמאיה דדון רק בת 16. השיר שכתב והפיק אופיר כהן כולל אזכורים לשירים כמו "אף אחד לא בא לי" של קרולינה, "ליבי ער" של יובל דיין ו"אני אשתגע" של חווה אלברשטיין, וממשיך להציג גרסה בוגרת של זמרת ים תיכוני שיכולה לעשות גם פופ-ים תיכוני.

     

  8. לא היה לי מושג מי אלה יואהסובי (YOASOBI), אבל הספוטיפיי חשף אותי לשיר もしも命が描けたら. אל תשאלו מי אלה או על מה הם שרים, איכשהו זה מרגיש יותר כיף עם חוסר הוודאות.