יוני בלוך חוזר לימי "כוכב נולד": הזמר והכותב חשף אתמול קליפ וביצוע חדש ל"כל כך הרבה שירים", שיר שנכתב במקור כשיר אודישנים לעונה הרביעית של "כוכב נולד". כעת הוא הקליט את השיר מחדש, עם מילותיו המקוריות, ששונו עבור התוכנית. בשיחה עם mako הוא מספר על תהליך היצירה והעבודה לקראת אלבום חדש. "זה שיר שחי כבר הרבה שנים", הוא מספר. "לא הוצאתי אלבום 15 שנה, אז כשעבדתי על האלבום החדש, לקראת הסוף נזכרתי פתאום שתמיד אמרתי שכשאוציא אלבום אני אצרף את השיר הזה. אני תמיד מרגיש שהייתה לו הזדמנות לחיים אחרים מאיך שזה נגמר", הוא מסביר. "השלב הבא זה להוציא את האלבום, אנחנו נוציא אותו גם בדיסק, גם בקסטה וגם בטיקטוק".

כשהשיר נכתב במקור והפך, בסופו של דבר, לשיר האודישנים של התוכנית, בלוך היה במקום לא קל בחייו המקצועיים. "בדיוק הוצאתי אז אלבום שקראו לו 'על מי אני עובד'. היום בדיעבד זה האלבום הכי מצליח שלי, אבל בזמן אמת הוא היה כישלון מהדהד. הייתי מאוד מדוכא ומתוסכל מזה. אתה יודע יש איזה משהו בתור אומן יוצר שאף אחד לא רוצה לשמוע את השירים שלך, אתה צריך לדעת איך להתמודד עם זה, אז התמודדתי עם זה על ידי כתיבת השיר הזה. ואז בלי קשר יואב (צפיר) הגיע לבקר אותי באולפן בנוגע למשהו אחר, והשמעתי לו את השיר הזה סתם, וזה היה הרגע שהוא אמר - 'וואו, אם משנים את זה טיפה זה יכול להיות אחלה שיר אודישנים'. הוא הסביר לי את הרעיון שיש לו, ששיר אודישנים יהיה איזה קונספט שכולם צריכים לשיר את אותו שיר וזה נותן איזה רפרנס", בלוך משחזר.

"השיר הזה נכתב מתוך מועקה שלי, של חוסר היכולת האישית שלי להתבלט בעולם שיש בו יותר מדי שפע", מספר בלוך. "זו השורה הראשונה של השיר: כל כך הרבה שירים, כל כך מעט מקום. אנחנו נמצאים במקום שפשוט אין סוף מהכל. ברמת התוכן, פשוט יש לך הכל בכל רגע נתון". ב"שפע" הזה הוא מאשים, בין היתר, את "כוכב נולד": "השפע הזה נוצר בתקופה ההיא, של 'כוכב נולד', 'הכוכב הבא'. לפני כן, הדרך היחידה להתפרסם הייתה להיות מוחתם בחברת תקליטים. אחר כך באינטרנט או בתוכנית ריאליטי, והיום זה בכל דרך אפשרית", הוא טוען. "כשהקלטתי אותו באולפן הרגשתי קצת באודישן עם עצמי", הוא מספר.

זה משהו שאתה רואה את עצמך עושה?

"לא לא. אני לא יודע אם אתה זוכר, ב'כוכב נולד 5' הייתי שופט אורח לכמה פרקים. אני זוכר שהרבה פעמים אנשים היו אומרים: 'מה הוא בכלל שופט, הוא לא היה עובר בעצמו אודישן של כוכב נולד'. ואני חד משמעית לא הייתי עובר. גם בקליפ עשינו לו גרסה שאני עובר וגרסה שאני לא עובר. בסוף החלטנו ללכת עם הגרסה שאני לא עובר, כי הגרסה שאני עובר היא לא אמינה".

בלוך ממהר להבהיר שהוא לא יורד על עצמו כשהוא אומר שהוא לא היה עובר אודישן: "אני חושב שלעבור אודישן בכוכב נולד אתה צריך להיות זמר או זמרת שזה הפורטה שלו. אני לא חושב שאני זמר. אני חושב שאני יודע לבצע את השירים של עצמי, שזה גם ההבדל בין סינגר-סונגרייטר לבין זמר ממש. בגלל זה מאוד נדיר שאבצע שיר שלא אני כתבתי. כי זה דורש יכולת אחרת", הוא מסביר.

הקליפ לשיר מתכתב עם ההיסטוריה שלו כשיר אודישנים בכוכב נולד: בקליפ ניתן לראות את בלוך עולה על במת "הכוכב הבא" מול השופטים איתי לוי, שירי מימון, אסף אמדורסקי, רן דנקר ונינט טייב. למרות שהקהל מריע, השיר לא מצליח לעבור את האודישן, ובסופו יורד בלוך מהבמה, ומסנן למצלמה: "אתם עוד תראו, אתם תשמעו עליי, אני אהיה יותר גדול מטונה".

בסגירת מעגל נוספת, במאית הקליפ היא גילי צפיר - בתו של יואב. "קצת הכרתי אותה קודם, כי היא מאוד פופולרית בטיקטוק. היה לי שם איזה שיר שעבד, והיא עשתה ביצוע משלה שמאוד הצליח. היא עורכת מדהימה. היא קלטה את זה מיד, יש לה כל היכולות של האבא ואת ההבנה של הדור הבא", הוא משבח אותה. "אני חושב שטיקטוק היום זה כמו ממשק מאוד חשוב. אני מתחזק ערוץ טיקטוק, אבל אני גם מודע לעובדה שאני לא ילד".

יש היום כוכבים בני 60-70-80 שמצליחים, העניין הוא "לעבוד" בזה.

"האמת שלסבתא שלי בדיוק נהיה וידאו ויראלי בטיקטוק. לא בכוונה. היא בת 95, והיא הולכת כל יום לשחות בבריכת גורדון בתל אביב. מישהי עצרה אותה והתחילה לראיין אותה על איך היא נראית כל כך בריאה. היא סופר אופטימית וחמודה וזה נהיה ויראלי", הוא מספר.

קיבלת על זה תגובות?

לא, לא יודעים שהיא סבתא שלי.