"אני לא הכרתי אישית את זהר באותה התקופה, הוא היה עוזר לג׳קי מקייטן", מספר יהודה קיסר על תחילת דרכו של זהר, "לפעמים היה עוזר עם הציוד, או היה הנהג שלו. העיקר להיות קרוב למוזיקה". קיסר, עם השנים, הפך להיות אחד האנשים המקורבים והמזוהים עם זהר ארגוב. "בסרטון הזה, לדעתי, זו ההופעה הראשונה שהעליתי את זהר לשיר"

איך הגעת לזה שזהר צריך לשיר?

"האמת שאני לא התייחסתי אליו בהתחלה, הייתי עסוק עם ג'קי מקייטן. הוא היה אז כוכב על, כל יום הופעה, מלא מעריצים. זהר היה בא לעזור לג'קי באירועים הרי. ג'קי היה מופיע ערב שלם, אז פעם אחת בחתונה בבאר שבע בחתונה, ג׳קי קרא לי בהפסקת אוכל ואמר לי 'יהודה, תן לבחור לשיר כמה שירים בהפסקה', והעלתי אותו לבמה בזמן שאנשים אוכלים".

ומה קורה אז?

"עולה לבמה בחור תימני רזה, אני מנגן והוא פותח את הפה ומתחיל לשיר. הוא עוד לא סיים את השיר הראשון, הרחבה היתה מלאה, אנשים הפסיקו לאכול ופשוט עמדו והסתכלו עליו, היה לו קול ממכר".

ומה קורה מאז, משהו שלא כתוב בויקיפדיה?

"לא יודע מה כתוב שם אבל מרגע זה בכל הופעה שג׳קי היה יוצא להפסקה הייתי קורא לו 'זהר, תעלה לשיר'".

הוא היה מקבל על זה כסף?

"לא, זה לא הגיע למקום הזה, מבחינתו הכסף לא עניין אותו, הוא רצה רק לשיר".

באותו התקופה זהר, אז לבית משפחת עורקבי, היה צריך להתפרנס, מספר שימי תבורי, חברו הטוב: "היינו חברים מאוד טובים ורצינו להצליח. היינו עובדים בבתים כצבעים, כדי להתפרנס ובערבים מחפשים להיות בטברנות או באיזה אירוע כדי שיכירו אותנו".

כל מה שרציתם לדעת על שימי תבורי (צילום: מתוך אנשים, שידורי קשת)
צובע יחד עם זהר ארגוב. שימי תבורי | צילום: מתוך אנשים, שידורי קשת

מה זכור לך במיוחד בתקופה הזאת?

"היה לנו קטע שאני וזהר היינו באים לבית, מכינים אותו לצביעה ואז היינו עושים החלפות. כשזוהר על הסולם, אני למטה מגיש ושר כשאני על הסולם, זוהר מגיש ושר". 

לזהר לא היה קל, מספרת ברכה אלמנתו. "באותה התקופה ניסינו לעשות הכל כדי להצליח. אפילו הוצאנו שיר ולא הלך, זה שבר את זהר, אבל הוא היה אופטימי וזה השתלם לו, למרות הקשיים".

"היינו במועדון הברווז והתחלנו להקליט את האלבום 'עת דודים כלה' ואז זהר אמר תנגן לי את 'אלינור' ואמרתי לו שזה של ג'קי, שהיה אז זמר שלי, ולא מתאים. זהר התעקש ובסוף התפשרנו שנקליט אבל נשמיע לגקי ומה שהוא יחליט", ממשיך קיסר, "אז שכרתי לגק'י בית בקריית אונו לידי, השמעתי לו את הקלטת ואמרתי לו שיש שם את 'אלינור' ומה שהוא יחליט נעשה, הוא ביקש לשמוע, הוא הקשיב לכל השיר ואז אמר לי 'תן לו את השיר, הוא מרגש אותי".

ואז אתם מוציאים את "אלינור" וזה נהיה להיט תוך רגע?

"לא, בכלל לא בנינו על השיר הזה. התחלנו להופיע בברווז באותה תקופה ואני שלחתי את זהר לראובני המפיק, שהיה לו אז טייפ, היחידי שהיה יכול לעשות העתקים. הוא שמע את הקלטת ואמר לזהר 'זה לא משהו והסאונד לא טוב, לא מתאים לי'. זהר בא אלי והלכתי איתו לשכנע את ראובני והוא לא הסכים, בינתיים הבליינים של הברווז התאהבו בזהר וביקשו קלטת. באתי לראובני ואמרתי לו: 'תשכפל, אני קונה מאה קלטות' והוא הסכים. בלילה הוא בא עם הקרטון של הקלטות לברווז ולקחתי את המיקרופון ואמרתי חבר'ה הגיעו הקלטות של זהר, אנשים קפצו עליי. קנו אותם בטירוף, הכניסו לכיסים, לחזייה, וראובני היה בהלם. הוא אמר לזהר - אם זה ככה תבוא אלי מחר למשרד. זה פתח לו את הדלת\ משם הוא הפך לכוכב והקטע ש'אלינור' תפס ועם השנים כל השירים בקלטת הספציפית הזו הפכו ללהיטים עד היום".

תגיד קיסר, אתה לווית את זהר לפני ואחרי הצלחתו וכך גם את אייל גולן, זה נכון שמשווים בינהם?

"תראה, אלו תקופות שונות, אייל זה בתקופת אולפנים והחיים היותר קלים, זהר זה לשיר במועדון בלי תנאים ומזה יוצא אלבום".

אם משווים בקולות שלהם מי יותר מיוחד?

"שאלה טובה. הקול של זהר זה בצבע של פעם - תימני כבד, כמו דקלון, רמי דנוך, חיים משה. אייל הוא יותר צעיר, יותר בהיר בשירה שלו. שניהם ענקים אבל כל אחד בדורו".