קשה להיות מופתעים מזה שאייל הוא זמר השנה, שזוכה בתואר מזה השנה השביעית. אבל גולן עצמו רחוק מלקחת את הזכייה בקלות. "שואלים כל פעם אם זה מרגש עדיין, וכן, כל שנה זה מרגש", הוא אומר. "אתה עובד כל השנה, רץ, מופיע, באולפן מקליט שירים, ובסופו של דבר זו המתנה שאתה מקבל בסוף על העבודה הקשה שאתה עושה. אני מאוד מתרגש מזה, זה לא מובן מאליו".

את הזכיות שלו והעקביות שלהן גולן מייחס למעריצים הנאמנים שלו: "יש לי קהל שהוא פשוט צבא, צבא הגולן", הוא מספר, "אני מאוד אוהב את המעריצים שלי, אני חושב שהם כל שנה נותנים את הכל בשבילי בכל דבר, אם זה לחזק ואם זה לבוא ולהצביע ברגליים בהופעות ולהצביע במצעדים".

כשאופירה אסייג ודפנה לוסטיג שאלו אותו אם הוא יודע למה דווקא הוא מנצח וגובר על שמות כמו שלמה ארצי ועידן רייכל, גולן נתן כמה נימוקים. "כולם זמרים מצוינים ועושים אלבומים מצוינים והופעות טובות, אבל אני אף פעם לא מפסיק לעבוד", הוא הסביר. "אני עכשיו גם מופיע, בתכנית של 'אייל גולן קורא לכם' ובלילות באולפן מחפש שירים ועובד על שירים. זה חיפוש מתמיד. אני מקבל מאות שירים ואני משתדל לשמוע הכל. יש בדרך שירים שנופלים, כמו 'מתנות קטנות' שלא פתחתי את המייל ו'מודה אני' של עומר אדם. אבל שיר מגיע בסופו של דבר למי שהוא צריך להגיע".

הסבר נוסף שלו להצלחתו זה הקשר הקרוב שהוא שומר עליו עם מעריציו. "זה לא רק לרוץ ממקום למקום ולעבוד קשה ולהקליט, זה גם להיות נגיש מאוד למעריצים שלי", הוא מספר. "אני עונה להם בפייסבוק ובאינסטגרם ובסנאפצ'ט ונפגש איתם. אין מצב שאני אעצור באיזשהו מקום ומישהו יבקש תמונה ואני אגיד לו לא. גם אם אני הכי עייף, לא מותר לי. עד לרמה שאני אעצור את האוטו בצומת ואצא ממנו ואעשה תמונה. זו עבודה קשה אבל זה משתלם".