העמוד הרשמי של האירוויזיון פרסם בעמוד האינסטגרם הרשמי שלו פוסט קורקטי שבו הוא מכריז על 37 המדינות שישתתפו בתחרות השנה אבל, כמו שקורה רבות בימים אלה, הפוסט לזירת התגוששות בין תומכי ישראל למתנגדיה.

לאחר שמגיבים רבים קראו "סלקו את ישראל מהתחרות", "סיימו את מדינת האפרטהייד", "גם אם ישראל תשלח את השיר הכי גרוע היא תנצח כי התחרות פוליטית" וכמובן "חינם פלסטין" הקלאסי (השיבוש מכוון), הגיבו אלפי ישראלים לפוסט עם דגלי ישראל, שם המדינה ולבבות כחולים.

הישראלים כתבו בין היתר "בשנה הבאה בת"א 2025", "ישראל הולכת לנצח הפעם בטוח", "ישראל על המפה", "12 נקודות לישראל" ואחת שהתחכמה וכתבה "הבוטים של משרד ההסברה השתלטו על התגובות כאן". אחד המגיבים טען כי "אני תוהה מה הישראלים מנסים לקבור ולהסתיר עם כל התגובות כאן, אוקראינה לא עשו את זה אז לא היה להם דבר להסתיר".

View this post on Instagram

A post shared by Eurovision Song Contest (@eurovision)

ואם נתעסק במוזיקה עצמה האירווזיון הודיע כי בסך הכל יחזרו 35 מדינות שהשתתפו באירוויזיון בליברפול 2023. בעוד שלרומניה אין אישור כרגע להתחרות בשנה הבאה, השיחות נמשכות עם תאגיד השידור שלהם גם לגבי השתתפותה הפוטנציאלית. . לוקסמבורג צפויה לחזור לתחרות לראשונה מאז 1993. התחרות ה-68, מאורגנת על ידי איגוד השידור האירופי ותתקיים באצטדיון מאלמו בשבדיה ב-7, 9 ו-11 במאי 2024.

כזכור, אתר Eurovision World פרסם את הטבלה שמשקללת את נתוני כלל סוכנויות ההימורים, וישראל נמצאת כעת במקום הראשון לזכייה, עם 8% סיכוי לקחת את המקום הראשון - מעל אוקראינה במקום השני ושוודיה, הזוכה של 2023, במקום השלישי. הנציג הישראלי לאירוויזיון טרם נבחר, וכמובן אף שיר לא נכתב לקראת התחרות של השנה הבאה - אבל המקום הגבוה שחוזות לנו סוכנויות ההימורים קשור, ככל הנראה, לאירועי השבועות האחרונים ולסימפטיה מוגברת כלפי ישראל בתחרות.