השוודים העתיקו מההרכב הבריטי? לשם שינוי, יש סערה באירוויזיון והיא לא מתמקדת בישראל. מרקוס ומרטינוס, תאומים זהים שייצגו את שוודיה באירוויזיון 2024 במולדתם, מואשמים בכך שהשיר שלהם לתחרות מועתק מהרכב הדאנס הבריטי האהוב "פיית'לס". השיר של התאומים השוודים, Unforgettable, נשמה דומה באופן מחשיד לשיר Salva Mea של הרכב הדאנס מהממלכה המאוחדת - במיוחד קטע סינתיסייזר בולט וכמעט זהה שמופיע בשני השירים.

מרקוס ומרטינוס התארחו בראיון בערוץ הטלוויזיה השוודי TV4, שם הושמע להם השיר של פיית'לס והם עומתו עם טענת ההעתקה. מרקוס טען כי השניים לא שמעו את השיר של פיית'לס מעולם, והשניים טענו אחרי האזנה כי אכן יש דמיון מסויים - אבל כי מוגזם להאשים אותם בהעתקה.

"יש שם רק 4 תווים דומים, לא? זה סאונד דומה, וזה גורם לך לחשוב שזה שיר דומה. אבל המילים, המלודיה, והמבנה לא דומים בכלל", טען מרטינוס. אחיו הסכים: "קשה ליצור מוזיקה שלא דומה לשום דבר אחר. אנחנו מרוצים מהשיר".

ראוי לציין שהעובדה כי התאומים לא שמעו את השיר של פיית'לס לא מוכיחה דבר - כיוון שהם לא כותבי השיר. השיר של התאומים השוודיים נכתב על ידי הכותב והמפיק השוודי ג'ימי ג'וקר, שכבר הואשם בעבר בהעתקה. המפיק השוודי היה אחד מהכותבים של הלהיט הקוריאני Heartbreaker משנת 2009, של הזמר ג'י-דראגון, שנשמע דומה מאוד ללהיט אחר מאותה התקופה - Right Round של פלו רידה.

ב-2009, ההאשמה בהעתקה נגמרה ברוח טובה בין כל הצדדים, ופלו רידה אפילו התארח ברמיקס לשיר של ג'י-דרגון. האם הפעם הדמיון המחשיד בין השיר השוודי לאירוויזיון לבין להיט הדאנס של פיית'לס יוביל לצעדים מצד איגוד השידור האירופי? נחכה ונראה.